Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

30 November 2021

Alhamdulillah, Rezeki Baharu

Bhai/DeeDee semua...

Tahniah buat Petronas sebab menjumpai telaga gas baharu di Wilayah Baram.. Ianya berada dalam Sarawak... dan sepatutnya Sarawak wajar mendapat manfaat yang lebih besar untuknya seperti yang termaktub dibawah MA63.

Harapnya Sarawak akan mendapat yang selayaknya.

Aamin Ya Rabb.



Harimau Malaya Di Anak Tiri Kan

Bhai/DeeDee semua...

Kesian kat Harimau Malaya (err... bukan skuad bolasepak Harimau Malaya yer) .... sebab untuk 2022 ... tiada peruntukan disediakan dalam bajet 2022... Langsung tiada peruntukan.. tapi Panda dapat peruntukan sebanyak RM4.5 juta...

Kerajaan kita dah bangang ker aper?? Sampaikan Harimau Malaya di anak tiri kan... Apa alasan Kerajaan Malaysia nak bagi kat Zoo Negara nih???

Kalu bagi alasan takder bajet... itu yang bodoh bagi RM300 juta kat Singapura sebagai pampasan HSR tue pasai apa.... udah la batalkan.... bayar pampasan... la nih nak jalan dan buat balik HSR nih.... bangang ker aper... Bangang tak abis-abis... Bebal lar...

Aper ker bangang sentiasa Kerajaan Malaysia nih... dapat Perdana Menteri yang bodoh dan bangang... dalam Menteri dan Timbalan Menteri yang lagi bangang.... adoilah... Ini semua salah pengundi di Malaysia yang dok giler nak undi jugak orang-orang bangang jadi Wakil Rakyat... tak kira la diperingkat mana sekalipun...

Bodoh dan bangang tak bertempat.....



29 November 2021

Gila Punya Kerajaan

Bhai/DeeDee semua...

Susah kalu dapat Kerajaan yang gila.... Buang duit RM300 juta untuk batalkan projek HSR .. lepas tue plan nak sambung balik projek tue.. Diorang ingat RM300 juta tu sikit ka??

Adoilah... bukan sikit anak pampasan tue..

Macam main-main ja depa nih... aper ker bangangnyer... yang lagi bangang adalah puak-puak yang sokong Kerajaan yang bangang nih.... adoilah... macam walaun dan machai...

Bodoh wal bangang...



Bab Sembang Bagilah Kat Najib

Bhai/DeeDee semua...

Hehehehe... bab sembang bagilah kat Najib Razak... hebat betul dier.. zaman dier lead dulu negara katanya hebat ekonominya... Hahaha.... walhal.. negara hampir nak terjual kepada China zaman dier la... jahanam negara nih... bangang betul...

Dalam Mahkamah dier la yang paling tak tahu aper-aper ... semua dijawab tak tahu... tak ada maklumat... tiada dalam pengetahuan...

Cilaka betul lar... nih sembang pasai ekonomi la pulak... macam la masa dier dulu ekonomi mantap...

Adoilah....



PKR Pun Orang Tolak

Bhai/DeeDee semua...

Sembang kari tak guna la bhai... PKR punya calon pon ditolak masa PRN Melaka... lagi PKR mau sembang nak suruh PH guna logo PKR masam PRN Sarawak... Bangang ka apa nih...

Adoilah...

Ingat orang Malaysia suka sangat ka kat PKR? Tak payah la perasan lebih...

Menyampah pun ader...



28 November 2021

Tak Pandai

Bhai/DeeDee semua...

Bila bagi task... kata tak pandai handle... sampai 3 Kementerian nak digunakan untuk tangani masalah kenaikan harga barang keperluan rakyat...

Giler aaa...

Patut bukan 3 Kementerian.... patut gunakan semua Menteri dan Timbalan Menteri serta penasihat PM yang ramai tue... sampaikan bab agama pun dah ader penasihat PM... awat JAKIM, YADIM dan Menteri Agama tak boleh nasihat ka??

Bangang...



26 November 2021

Kembali Berperang?

Bhai/DeeDee semua..

Apa yang kita pertikaikan sekian lama... ialah konsistennya sesebuah parti / ahli politik terhadap apa-apa isu terkait masalah masyarakat / negeri.

Dan inilah yang kita perhatikan telah berlaku sekian lama di Malaysia... dan ianya terlihat di Kelantan... bila isu Royalti Minyak menjadi satu benda penting dalam perjuangan Kelantan mendapatkan hak-hak yang sepatutnya dari Kerajaan Persekutuan...

Sekarang nih... PAS sedang berada dalam Kerajaan Persekutuan... Presiden PAS dan ramai lagi pemimpin utama PAS memang telah bersama Kerajaan Persekutuan... Apakah tindakan PAS dalam usaha untuk mendapatkan royalti bagi Kerajaan Kelantan? Adakah sekadar melihat sahaja atau ada tindakan tuntas??

Kita lihat dan perhatikan... aderkah kembali berperang??? atau sekadar senyap jer..??



Begitu Mudah Memberikan Alasan?

Bhai/DeeDee semua...

Kerajaan yang memerintah hari nih nampaknya begitu mudah memberikan alasan kenapa harga barang keperluan naik mendadak.. Itulah masalahnya... ada kerajaan tak boleh nak kawal kenaikan... jadi berilah sahaja macam-macam alasan dengan mudah...

Walhal... kuasa yang ada pada kerajaan tidak mahu digunakan...

Ada undang-undang... tapi tak dimanfaatkan.. ader kuasa mengawal ... tapi tidak mahu nak menggunakannya... ader dana kerajaan... tiris untuk benda-benda yang mengarut.. Adoilah.. apa nak jadi...

KPDNHEP buat apa?? tido??



25 November 2021

Bila YB PAS Pun Bangang

Bhai/DeeDee semua...

Kita semua sedia maklum... sapa yang tak bayar PTPTN akan kena blacklist tak boleh keluar negara... sapa yang sangkut CCRIS pun sama.... begitu juga sesiapa yang sangkut LHDN... sure akan kena blacklist  .. tak boleh keluar negara ...

Semua ini memang ada peruntukannya... 

Cuma pelik jugak bilamana Najib Razak, anak perempuannya dan anak lelakinya boleh ja pi keluar negara tanpa sekatan apa pun... wow... macam mana boleh tak kena blacklist sedangkan sangkut kes dengan LHDN.... ader kawtim aper-aper ka??

Yang lagi lawak tue... Bila ada YB PAS yang bangang dok bekap Najib Razak nih... adoilah... aper ke bangangnya... Hahaha... tau la sekarang ni dapat jawatan dan laba untung pasai bekerjasama dalam Kerajaan yang memerintah... tapi takkan tatau nak beza haq dan batil?? Kata mengaji agama???

Bangkai betul lar YB PAS (Ahmad Fadhli Shaari) nih




24 November 2021

Pencarum KWSP Tiada Pilihan

Bhai/DeeDee semua...

Pakej Rangsangan Ekonomi yang dibuat oleh Kerajaan Perikatan Nasional pimpinan Muhyiddin Yasin sebenarnya telah menyalahgunakan KWSP sebagai kononnya satu dana bantuan kerajaan.

Walhal...

Kita semua tahu bahawasanya simpanan KWSP itu adalah untuk kegunaan hari tua (persaraan) para pencarum. Dan Kerajaan Malaysia tidak sewajarnya memperlihatkan bahawa dana tersebut adalah dana bantuan dari Kerajaan.


Kerajaan Perikatan Nasional wajar membetulkan keadaan ini. Jangan memangsakan rakyat.



Bebaskan Penyamun?

Bhai/DeeDee semua...

Satu part yang menarik pasai Malaysia nih adalah sikap rakyat kita yang mudah memaafkan para penyamun dan penyangak kalu mereka itu datangnya dari kasta-kasta yang atas....

Kalu yang menyamun, menyangak dan merembat segala harta hasil masyhul negara / negeri nih adalah dari golongan Dewa, Dewata Raya atau level pemimpin politik bagai termasuk la Ostad dan Lobai... orang Malaysia biasanya akan mengambil sikap memaafkan.... malah siap menyanjung lagi... dan siap membebaskan lagi kalu kes sudah dibicarakan di Mahkamah... nama nak masuk Penjara .... mampoih takkan ada walau sehari...

Tapi ...

Cuba kalu yang melakukan jenayah ini dari kalangan marhaen... macam yang korek tabung Masjid ambil seringgit dua.... orang Malaysia sanggup membelasah sampai ada yang maut dibuatnya.... Atau yang curi setin dua sardin di Pasaraya... Orang Malaysia siap sanggup sampai proses bicara di Mahkamah janji dapat sabitkan kesalahan nih dan menyebabkan si pencuri dipenjara selama yang boleh...

Inilah realiti Malaysia nih...

Sedih pon ader...





23 November 2021

Sikit-Sikit Wahabi

Bhai/DeeDee semua...

Inilah Malaysia sekarang nih... adoilah... semenjak dua menjak puak-puak Yahanana Yabanana nih masuk beramai-ramai ke Malaysia... abis jahanam pemikiran orang Islam di Malaysia...

Huhuhu.....

Payah arr....



Apa Nak Jadi Dengan Malaysia?

Bhai/DeeDee semua...

Dengan politik yang makin tak stabil... ekonomi yang hancuss... pendidikan yang caca marba pengurusan dan hala tujunya... apa lagi yang nak diharapkan kepada Malaysia nih...

Pelaburan pun koyak... pelabur asing banyak lari... Industri dan peluang pekerjaan pun pening dah... walaupun sumber alam cukup banyak... tapi salah tadbir urus, kepincangan governance dan rasuah yang bermaharaja lela menyebabkan Malaysia makin kronik..

Kalu tak ditangani segera.... Malaysia bakal jadi negara paling mundur di Asia Tenggara nih...

Adoilah...

Buat pilihanraya pun masih lagi pengundi nak pilih kumpulan penyamun untuk menang dan menjadi pentadbir... JAHANAM

 


22 November 2021

PAS Pada PRU15?

Bhai/DeeDee semua...

Satu persoalan yang elok sangat kita tanya.... adalah apakap lambang yang akan dipakai oleh PAS pada PRU15 nanti?? Adakah PAS akan kekal bertanding sendirian dan menggunakan logo parti mereka sedia ada....

Atau...

PAS akan menggunakan satu kesepakatan baharu yang mana akan menggunakan logo Perikatan Nasional dan bertanding dalam gabungan Perikatan Nasional...

Kalu mengikut pandangan akar umbi... mereka mahukan PAS bertanding sendirian.... logo sendiri...

Tapi... kalau beginilah caranya... akan berlaku banyak kerusi yang berlaga calon... dan ini adalah satu kerugian... Apa pun kita tengok la dulu kan... Hahaha




21 November 2021

PM Tepi

Bhai/DeeDee semua...

Ini betul-betul PM Tepi... Hahaha... sejibik arrr.. lawak sungguh lar... hahaha



7 Dari 8 : Hilang Wang Pertaruhan

Bhai/DeeDee semua...

Kita semua sudah sedia maklum mengenai keputusan PRN Negeri Melaka yang telah selesai semalam... Dan kita semua tahu pihak mana yang menang, pihak mana yang kalah... pihak mana yang mendapat sokongan, pihak mana yang hilang sokongan serta pihak mana yang ditolak sepenuhnya.

Dan kita tahu bahawa 7 dari 8 Kerusi telah hilang wang pertaruhan... dan semua ketujuh kerusi ini ditandingi oleh Parti Islam Se Malaysia PAS ...

Yer... PAS kalah teruk... sampai hilang wang pertaruhan... itu menunjukkan pengundi di Melaka tolak PAS secara terang-terangan.

Semenjak PN dan PN 2.0 memerintah... baru kali inilah kita lihat PAS bertanding dalam pilihanraya... sebelumnya tiada satu Pilihanraya Kecil selepas PRU15 yang mana PAS bertanding.... dan akhirnya segala telahan kita tentang reputasi PAS menjadi kenyataan.

Ini semua adalah satu tamparan yang agak jelas kepada pucuk pimpinan PAS... dan rakyat menilai sudah sekian lama... dan akhirnya diterjemahkan diatas kertas undi di PRN Melaka...

Nampaknya PRU15 berkemungkinan besar PAS akan hilang lebih banyak kerusi diperingkat Parlimen dan DUN....

Bye Bye PAS.... Hahahaa


20 November 2021

Request Sia

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.... nak buat camana nih... Request Sia



Zikir Berat?

Bhai/DeeDee semua...

Makin bercambah ostad-ostad yang ajar benda karut marut kepada masyarakat... Semenjak kemasukan puak Yahanana Yabanana dari Indonesia... makin banyak benda karut marut yang keluar...

Malah ramai pulak yang taksub mengikutnya... itu yang sampai Chapal pun dijadikan logo keramat... siap dipasang di kopiah dan jubah...

Gila masyarakat nih dah semakin berat... ditambah lagi dengan amalan-amalan gila yang tidak bersandarkan kepada Nabi Muhammad Rasulullah s.a.w ... macam-macam tokok tambah.... dan ntah mana hadith yang dikutip dan disandarkan... semuanya dikatakan Hadith Sahih .... walhal sanad pun tak jelas.... perawi pun mungkar....

Huhuhu.... adoilah...



19 November 2021

Tak Cukup Lagi Kah?

Bhai/DeeDee semua...

Malaysia nih kaya... sebenarnya cukup kaya... tapi segala hasil negara dijarah oleh puak celaka dari golongan Dewa dan Dewata Raya sampailah kepada Pemimpin Politik... dan semua ini pulak diberikan satu lampu hijau oleh para Agamawan .... dimana ramai Agamawan yang telah disumbat mulutnya dengan wang ringgit ... kalu pun tidak bersekongkol sama...

Macam celaka kan...

Takder ruang dan takder peluang untuk negara ini pulih... tambah lagi dengan adernyer rakyat yang jenis Nga Nga .... nganga disuap dengan cerita-cerita sembang kari dan khayalan dari para Agamawan tentang betapa mulianya... betapa hebatnya.... betapa berkuasanya para Dewa dan Dewata Raya serta para pemimpin politik...

Rakyat ditakutkan dengan kata-kata menderhaka kepada pemimpin itu dimurkai Allah Taala....  tambah lagi dengan kata-kata... kalu pemimpin berbuat silap... ianya hanya dikira satu dosa... tapi kalu pemimpin buat betul... akan dapat dua pahala...

Memang celaka ....

Jumaat nih gua memang maki depa nih semua.... semoga Allah Taala memakbulkan makian gua terhadap puak agamawan, dewa dan dewata raya serta para pemimpin politik...

Termasuklah yang macam celaka kat bawah nih...

18 November 2021

Siapa Sepatutnya Pengundi Pilih?

Bhai/DeeDee semua...

Pengundi patut pilih YB yang jenis buat kerja.... bukan jenis yang membesarkan perut dan harta dier jer... Kalu pilih yang salah... meranalah selama sepenggal... silap-silap berpenggal-penggal...

Cukup-cukup la di rakyat dibodohkan oleh Dewa dan Dewata Raya selama nih... cukup-cukup lar...

Takkan nak jugak kena tipu dan diperbodohkan oleh wakil rakyat... yang sepatutnya berkerja menjadi wakil kepada rakyat... tapi lebih kepada wakil kroni dan wakil kapitalis..

Bangsat semua tue... tak kira yang berlebai berserban... atau yang berjubah berkot .... semua macam bangsat.... tabley pakai...

Haramjadah...



17 November 2021

Sejibik

Bhai/DeeDee semua...

Sejibik macam apa yang berlaku dalam dunia la nih... Lobai bercakap macam tahik.... itu belum lagi ader yang siap hulur tabung kutipan derma.... untuk derma jihad la...  walhal collect dari orang yang susah dan miskin....

Lobai hidup mewah....  adoilah..



16 November 2021

Pergh... Sungguh Ironik Poster Ini

Bhai/DeeDee semua....

Pergh... Sungguh ironik la poster ini... hahaha... memang kena... macam pinang dibelah dua... hahahaha tepat lagi sohih... Hahaha



11 November 2021

Lain Yang Di Sokong, Lain Yang Di Perhati ...

Bhai/DeeDee semua...

Pilihanraya Negeri Melaka nih memang lawak.... Ismail Sabri tu dari UMNO ... tapi ader kes calon UMNO berlawan ngan calon BERSATU ... yang mana dua-dua adalah dari Kerajaan Persekutuan yang sedang memerintah... Hahaha

Yang lagi kesian adalah macam dalam gambar bawah nih...

Lain yang di sokong, lain yang di perhati .... Hahaha



Hahaha ... Ini Lawak

Bhai/DeeDee semua ...

Hehehehe... ini realiti... hahahaha



10 November 2021

Itulah PAS Pimpinan Abdul Hadi Awang

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... itulah PAS pimpinan Abdul Hadi Awang....  Buta lagi membutakan..... Hahahhaa



02 November 2021

Jangan Double Standard Sudahlah

Bhai/DeeDee semua...

Pada pandangan gua... benda yang nak dibawak nih aderlah benda baik... sungguh lar ianya adalah baik.. tapi... jangan sampai benda yang baik macam nih... jadi tak baik sebab ader sikap double standard.... ikan bilis kena.. jerung dan paus tak kena...

Orang biasa kena... tapi kroni dan saing sendiri lepas...  Dewata lepas....

Itu tidak adil.... harap kalu nak laksanakan semua ini kena buat betul-betul lah... jangan sambalewa ...  Jadi... kena buat betul-betul lar..



01 November 2021

Cerita Tentang Pandora Papers Ke?

Bhai/DeeDee semua...

Tetiba jer Mahathir Mohamed dok bawak citer larikan duit berbilion keluar negara... berbanding isu Pulau Batu Puteh.... Pada gua isu Pulau Batu Puteh tue takder dah isu sebab Sultan Johor sendiri yang tak kisah pada Pulau Batu Puteh tue... siap Pejabat Sultan Johor buat surat kata tak ada tuntutan bagi Pulau Batu Puteh nih...

Tapi kalu bab bawak larikan duit berbilion keluar negara tue... memang ramai terlibat... memang ramai... termasuk Mahathir Mohamed sekali.... melalui beberapa proksinya...

Toksah kata la suci sangat.... semua terpalit bhai.... huhuhu



UMNO Tak Maksum?

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.... ader la pulak mangkuk mana yang dok nak kata UMNO tak maksum... Hahaha... wei... yer la tue... Hahaha... UMNO memang la tak maksum sepatutnya... tapi pernah ka lu tengok semenjak dua menjak nih pimpinan UMNO kena gari dan merengkok dalam jel?? Hahaha... semua kes setel la wei... mesti lepas dan dilepaskan... Hahaha

UMNO bukan tak maksum... tapi UMNO kuat rasuah ... Hahaha... lagi mau sembang deras..




Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1