Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 December 2016

Ini Bukan Tunku Tapi Tungku ...

Bhai/DeeDee semua...

Mamat blur wal bengap nama Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim ni memang paling kuat halusinasinya... cukup banyak dia ni bawak citer fabrikasi... Hahaha..

Kenapa la bodoh sangat DAP bawak masuk dia ni dalam parti DAP... Kan dah mendapat... hahaha... Padan muka DAP... ingat dapat bawak masuk mangkuk ni dah kira hebat leteww... tapi sekarang ni sudah kena dajai... hahaha

Yer lar nak buat camana... Mangkuk ni pun dah nyanyuk... dan makin kuat dengar suara-suara bisikan kat tepi telinga dier... hahaha... bersurahkan benda yang tak ujud...

Hahaha...

Yang wartawan pun satu bangangnya.. dok layan statement mangkuk ayun yang kuat halusinasinya ni... Huhu... abislar...

Ader paham ka???

Banzai...


30 December 2016

Ahli Totok UMNO

Bhai/DeeDee semua...

Ini habit gua... kalu nak menginap di Kuala Lumpur... kena cari hotel yang ada view macam ni... kalu tak sure tak lena tidor...

Hahaha...

Nak buat macam mana... dah ahli totok UMNO.... hahahaha ... lawak siot... hahahaha


Ader paham ka???

Banzai...

p/s : Hotel yang gua lepak ni adalah tempat dimana ramai Ahli Puteri UMNO yang menjadi mangsa lampias nafsu Ahli UMNO setiap kali ada event kat PWTC.... hehehe... 

28 December 2016

Nasib Baik Bukan Lebai

Bhai/DeeDee semua..

Lebuh dah RM6 juta duit cikgu cikgi yang nak pergi tunaikan Umrah kat Mekah... Solosai.... 

Ramai cikgu cikgi terlibat ngan program umrah anjuran Yayasan Bakti Negara Terengganu (YBNT) atas sebab ada surat perkeliling yang dipanjangkan oleh Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu (JPNT) .. 

Yang lagi bestnyer... sekarang ni pihak Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu (JPNT) boleh pulak lepas tangan tidak mahu sama bertanggungjawab... huhu.. hebat... hebat...

Nasib baik ini semua bukan kerja Lebai... tapi kerja buat budak umur 28 tahun yang punyai kabel kuat dengan UMNO Terengganu... huhuhu... 

err... PAS Terengganu takmo amik "mileage" ker atas kekecohan dan "scam" ni? Takkan lah kot sejak jadi geng ni dah takmo nak tibai UMNO...

Hahaha... kot-kot Lebai pun ada share dalam "scam" nie... huhu

Ader paham ka??




26 December 2016

Belum Apa-Apa Dah Gaduh

Bhai/DeeDee semua...

BERSATU lah sangat... hahaha... tapi belum apa-apa dah gaduh... lawak siot parti serpihan ni... hahaha

Nampak sangat ntah apa-apa diorang ni... ader hati nak kalahkan UMNO / BN... hahaha... sedar la diri sikit... Mahathir Mohamed tu nothing lar.. takder signifikan lar..

Nak harap Muhyiddin ... lagi kelaut.... bab skandal seks tu gua tak berapa terkezut... sebab parti Lebai pon ader yang terlibat skandal seks... tak gitue lebai spender putih... hahaha

Ader paham ka??

Banzai..


25 December 2016

Pulau Pinang Ditadbir Ala Kongsi Gelap?

Bhai/DeeDee semua...

Geng GERAKAN ni kata Pulau Pinang ditadbir oleh DAP secara Mafia... tapi diorang lupa masa GERAKAN tadbir Pulau Pinang dulu sebijik macam Kongsi Gelap...

Sebijik cara macam mana Gee Hin dan Hai San punya pentadbiran lah kalu kita nak "compare" masa GERAKAN lead negeri ni dulu...  tak pon macam Geng 24 atau Geng 36... hahaha

Hahaha...

Lawak la Parti Gerakan nie ... patut dah boleh kena tukar jadi Parti GELAKKAN...

Hahaha...

Hail Hitler...


24 December 2016

Gua Beli Saham FGV ...

Bhai/DeeDee semua...

Kalau gua ada duit banyak... gua akan beli saham FGV sebanyak yang boleh sekurang-kurangnya 60% dari keseluruhan saham FGV...

Sebab apa gua nak beli... sebab once gua dah beli.. gua ada kuasa besar untuk menguasai FGV... dan gua akan panggil satu mesyuarat EGM untuk gua buat satu keputusan penting...

Iaitu... gua nak pecat semua mangkuk ayun yang dok dalam pengurusan dan pentadbiran FGV... kalo boleh ader peluang gua pecat Isa Samad... gua akan pecat dia... kasi halau dier...

Hahaha... lepas tu gua akan restructure FGV dengan lebih baik...

Hahaha... yang penting gua dapat pecat... lepas tu gua akan letak Lebai TITM jaga FGV... hahahahaha... kan Lebai TITM katanya otai ... takkan la Lebai nak menyeleweng... hahaha.. takkan la Lebai pun nak songlap.. takkan la kannnn... hahaha

Ader paham ka???


Hahaha... Buat Cerita Sedihlah Pulak

Bhai/DeeDee semua...

Pergh.... ini memang lejen... bab buat cerita sedih memang dier ni "Numero Uno"... Hahaha... Tak tahan gua nak gelak la bhai...

Bukan sekali dier punya ayat cakap pasai nak letak jawatan tu.... dah banyak kali... biler kena tibai jer sana sini... mulalah ayat "saya nak letak jawatan" akan keluar... tak kisah la kena tibai bab apa.... kena tibai dalam parti pon macam tu... tambah lagi kalu kena tibai dalam agenda luar parti..

Bab bawak cerita sedih nih memang paling lejen... huhuhu.....

Yang lawak tue... ramai lah nanti walaun dan malaun yang akan bekap dan up balik dier nier... Hahaha... yer la... itu belum kalu dier nangis... sure lagi ramai yang akan sentap.... Hahahaha...

Lawak la siot.... Hahaha ... mesti lepas ni ramai walaun akan bantai dan tibai gua... hahaha.... takder hal punya.... seperti biasa setiap bulan mesti gua akan solat Jumaat kat Masjid Rusila at least sekali... hahaha..... walaun kalu ramai berani la... kalu seorang mesti kucut tulur.... hahahaha .... lawak... lawak....

Banzai....


Abdul Hadi nyata hasrat letak jawatan oleh kinitv

23 December 2016

Patut UITM Pun Kena Tutup Sama La...

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... lawak sungguh la analogi yang digunapakai oleh Veteran UMNO... Hanya kerana ada seorang dua pelajar yang dituduh terlibat dengan IS... habis satu IPTS disuruh tutup dan dibatalkan lesen operasi...

Kalu gitue apersal tak suruh tutup ja UITM pasai cukup ramai yang telah ditahan sebelum ni dibawah SOSMA atas alasan IS, ISIS dan DAESH .... hahaha... cukup ramai ooi...

Malah bukan setakat pelajar UITM pun ada yang dikatakan terlibat, tapi pensyarah dan kakitangan pun ada tersenarai...

Itulah bodohnya Veteran UMNO... bangang tak bertempat... otak letak kat lutut... main borong jer buat keputusan dan saranan...

Mengapa Veteran UMNO ni tak suruh ja Universiti Lim Kok Wing pun ditutup jer pasai ramai student warga asing dia terlibat dengan jenayah dan pelacuran... Hahahaha

Terbaek sekali kalu dapat tutup jer UMNO tu pasai ramai gak ahli dier terlibat dengan jenayah, kongsi gelap, gengsterisma dan maksiat.... Hahaha... apa lagi... cepat la buat... hahaha

Bodoh melantun-lantun... bertingkek-tingkek...

Ader paham ka???

Banzai...


22 December 2016

Patut Katok Saja Pemandu Teksi Ni

Bhai/DeeDee semua...

Pemandu teksi ni patut kena katok oleh semua geng pemandu teksi... sebab "walaun" .... opps... "malaun" ini sebenarnya la yang buat orang lagi menyampah nak naik teksi... dan menyebabkan busuk lagi profession pemandu teksi...

Sebenarnya dari dulu lagi yang menjahanamkan industri teksi bukan pihak lain... tetapi geng teksi juga... so jangan lah nak salahkan UBER dan GRABCAR...

Tak percaya ka? Cuba lu naik teksi mana-mana pun... tengok kondisi dalam teksi... bauan rokok cukup kuat... malah ada driver teksi yang tak segan silu isap rokok sambil bawak teksi dalam keadaan teksi pasang aircond...

So... memang patut la orang boikot tak mau guna teksi dah... sebab salah depa sendiri..

Ader paham ka???

Banzai..


21 December 2016

Bangkai Terbang?

Bhai/DeeDee semua...

Innalillahi wainna ilaihi raajiuun... takziah buat keluarga mangsa...

Setiap kali ada pesawat TUDM yang terhempas setiap kali itulah gua rasa amat sedih dan marah... Sedih sebab kos untuk melatih juruterbang memang tinggi tapi akhirnya kecundang tanpa berperang hanya kerana pesawat yang usang dan alatganti yang "sub-standard"... adoyailah..

Gua marah pasai kos pembekalan adalah tinggi tapi bekalan alatganti yang didapati amatlah "sub-standard"... malah ada dalam banyak kes, alatganti pesawat diambil dari pesawat yang lain yang sudah tidak mampu terbang...

Gua biasa naik C-130 dan NURI... dan setiap kali gua naik pesawat tue... gua terpaksa ubah mindset gua kepada inilah nampaknya keranda terbang untuk gua...

Masa gua berkhidmat di Balkan dulu... walaupun gua ader naik jenis pesawat yang sama milik angkatan tentera negara lain, tapi nampaknya mereka punyai pesawat yang "well kept"... tak macam pesawat Malaysia...

Gua nak share senario biasa masa gua naik pesawat Hercules C-130 TUDM... setiap kali dalam penerbangan mesti lu akan jumpa "flight seargent" yang akan suluh sana sini dalam pesawat tu sambil mengeleng-ngelengkan kepala dan mulut kumat kamit (tak tahu sama ada menjampi atau menyumpah)... memang cuak masa tu walaupun kat badan kita ader "strapped" ngan payung terjung...

Ini pengalaman gua masa buat latihan HAHO dan HALO dulu... cuak bhai... cukup cuak... tapi masa di Balkan rasa okeh jer naik menunpang pesawat jenis yang sama milik British SAS... sedih bhai...

Selagi mana korupsi dalam ATM terlalu tinggi... selagi itulah ramai nyawa yang jadi taruhan... Please lah... jangan lah gadai nyawa para anggota keselamatan kita.... bajet bukan tak ada... tapi nampaknya jatuh ketangan pihak ketiga...

Apa kata YDP Agong dan Perdana Menteri guna pesawat uzur TUDM ni... jangan belikan diorang pesawat baru... tengok ader telor ke nak terbang hari-hari...

Huhuhu..

Ader paham ka??

Banzai...


Dua Hari Tak Mandi ...

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... Kesian kat Jamal Sekinchan ni... Dah dua hari tak mandi... Hehehe... Mesti dia belajar tak mandi dengan Saiful Bukhari Azlan ni... hahaha... busuk la wei...

Jangan la macam tu berjalan sana sini pakai tuala ja.. takut nanti terlucut kat mana-mana tuala tu... kan ker naya.. mau terbogel ja nanti..

Kalu pakai boxer kat sebalik tuala tu takper la lagi... nih kot tak pakai apa-apa... kan nanti terpacul ja "Angry Bird" tu... hahaha

Oh yer... rasanya Jamal Sekinchan ni boleh didakwa atas dakwaan berpakaian tidak sopan di tempat awam... rasanya dibawah undang-undang kecil Pihak Berkuasa Tempatan.. takkan la MBSA takder undang-undang macam tu... hahaha... lawak la kalu takder...

Hahaha.... Lawak betul lah politik Malaysia... macam-macam ada... semuanya bodoh dan membodohkan... hahaha


20 December 2016

Tabik Atas Artikel Ini

Bhai/DeeDee semua...

Gua tabik dengan kandungan artikel ini yang dimuat naik di portal MalaysiaKini dan juga di laman web Parti PAS.

Gua setuju dengan kupasan yang dibuat oleh Abdul Hadi... benar ada tangan ajaib disebalik krisis di Syria..

Gua dah banyak kali menulis tentang Syria... dan bagaimana krisis dan konflik ini berlaku... siapa disebaliknya dan bagaimana ianya ditangani... dan seperti biasa ramai yang marah dan benci dengan gua atas artikel yang gua tuliskan  itu...

Tapi takper... 

Kalu free esok atau lusa gua akan publish maklumat terbaru konflik di Syria dari kacamata operatif Agensi...

Apa pun syabas kepada Abdul Hadi Awang..

Salut...


Masih Adakah Lagi Duit Dalam Amanah Raya Berhad?

Bhai/DeeDee semua...

Ader kawan tanya gua.... sama ader duit dalam Amanah Raya Berhad masih ujud secara realiti atau hanya tinggal nombor diatas kertas (paparan digital didalam komputer) sahaja???

Gua nak jawab pun tak berapa rasa layak... tapi gua cuma gelak jer.. Hahaha...

Sebab kalau pun (opps... memang gua tahu) gua tahu aper citer dalam Amanah Raya Berhad tue... gua takkan nak citer secara public... Hahaha... Biasa la.... kalu nak tahu lebih lanjut.... jomlah ngeteh... Hahaha...

Hahaha.... dah lama dah.... saffan saffa..... Hahaha....

Itu ja yang gua boleh bagitau... selebihnya lu tanya la sama Johari Abdul Ghani.... Hahaha.... Mamat tu kan ker dengan konpidennya kata takder masalah apa-apa pun.... Hahaha.....

Macam lagu Najwa Latif la.......


Hahahaha....

Ader paham ka????

Banzai....

18 December 2016

Lebai Belajar Dari Najib Razak ...

Bhai/DeeDee semua...

Itu hari time Najib Razak kata nak saman WSJ... rupanya yang sampai adalah surat pertanyaan dan tuntutan biasa jer... Hahaha... langsung tak ader efek dari segi perundangan...

La nih Lebai kata nak saman Sarawak Report... tapi yang sampai adalah surat tuntutan jer.... Hahaha...

Awat lar Lebai oooi... tak berani nak saman ka? Takkan la dah belajar dengan Najib Razak kot... Hahaha... Lebai... Lebai...

Atau...

Atau Lebai tak tahu macam mana nak proses tuntutan saman... pasai dah takder Hanifa Maidin, Asmuni Awi dan ramai lagi loyar yang otai dalam parti Lebai...

Hanya yang tinggal loyar cikai macam Takoyaki tu ja.... eh silap..... Takoyaki tu jemput-jemput sotong dari Jepun lar... hahaha... sori... sori ... sori aaaa.....

Aper pun... Lebai still "failed" nak saman Sarawak Report.... Hahaha... takkan nak tunggu Jumaat kot... Berapa kali Jumaat daaa.. Najib Razak dah amik hari Selasa... dia dah booking hari Selasa... hahahaha

Lebai... Lebai...

Ader paham ka? Kasi longgar sikit la ikatan kain kat kepala tu.. kasi ader oksigen masuk dalam otak lar wei... hahaha

Banzai...


16 December 2016

Apa Lagi DAP, Tak Berani Ke?

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... jangan ingat dalam DAP tak bercambah rasuah, salahguna kuasa dan kronisma... Hahaha... Kalu parti Lebai yang "hafal" kitab pon boleh ke laut, inikan pula parti DAP yang terkenal kafirnya... Hahaha

Aper lagi mau tunggu... Saman la kalu berani... Hahaha... setakat mamat Abdul Aziz ni pun pimpinan DAP boleh takut... memang la lawak...

Aper pun... cadangan suruh saman kepada Abdul Aziz nih dibuat oleh sebuah parti yang terkenal rasuah, salahguna kuasa dan kronisma ... lagi ader hati mau sembang konon baik.... hahaha... ini mesti sebab sekarang sudah kawan dengan lebai... itu yang pandai sebut soal dosa pahala...

Hahaha... wei... lebai pon hanyut.... takkan la geng lagho boleh selamat dari hanyut sama... hahaha... agak-agak lar...

Ader paham ka??

Banzai...


15 December 2016

Siapa Lagi Nak Up Kan Bapak ...

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... Siapa lagi la yang nak upkan bapak kalau bukan anak-anak... sudah semestinya pada pandangan anak-anak, bapak dia la yang paling terbaek... Hahaha...

Takper... gua paham tu.. stendet lar...

Cuma satu ja yang gua nak bagitau mamat nih... bapak dier bab mendamaikan dua pihak tu memang "failed".....  dah terbukti banyak kali... malah bapak dier pulak tu kekadang lebih sidednya... hahaha... malah pasai bapak dier la jadinya isu Memali...

Gua ingat lagi masa AdukaTaruna kena pegang dan kena belasah kat Masjid Rusiila dulu tu... Abdul Hadi ni setakat tengok ja... nak suruh anak buah dier "chill" dan "cool" pun tak boleh...

Lagi mau sembang konon Abdul Hadi tu boleh mendamaikan pihak-pihak yang bertelagah di Syria.. Hahaha... mimpilah wei... Diorang kat Syria sana kenai pun tidak ngan Abdul Hadi ni... lagi mau sembang konon boleh mendamaikan...

Hahaha...

Ader paham ka???

Banzai...


Sembang Ke Laut

Bhai/DeeDee semua...

Nafsu para Lebai ni memang hebat.. tu yang ramai yang gunakan cerita payung emas la... sunnah Nabi la... untuk semata-mata kerana nafsu depa... hahaha...

Ni satu lagi Lebai yang menikus masa Nik Aziz idup lagi dulu...

Deyy Lebai.... PAS bertanding kat kubu kuat sendiri pun ader yang kelaut... siap bungkus berjemaah lagi... ader hati mau bertanding kat lubuk orang lain... Pigidah...


Mabuk betul la geng Lebai la nih....

Wei sedar la diri... PRU14 PAS akan hilang Kelantan la... lagi mau sibuk kacau kawasan orang lain... huhuhu... Lebai... Lebai...

Nafsu kuat sangat nih...

Ader akai ka???

Banzai

(*** kat Saigon pun nak buat MRT ... negara yang menang lawan bola ngan Malaysia)... hahaha


14 December 2016

Menang Lu Tak Maksum

Bhai/DeeDee semua...

Gua bila baca kenyataan Idris Ahmad tu gua gelak jer... Hahaha... Bab dia suruh jangan percaya media sosial, tapi baik percaya HarakahDaily tu yang tak tahan nak gelak tu... Hahaha... lawak siot...

Bab isu RM 90 juta tu kalo tak betul saman la wei... aper kelas bekap kata semua tu palsu... Samer gak dengan citer Pantai Sentral Park tu... hahaha... saman la wei kalo berani... takkan nak ikut stail Najib Razak kot... tunggu Selasa... sampai kesudah... hahaha

Isu spender putih pun sapu bawah sejadah... lagi mau sembang konon semua tu fitnah... kalo fitnah saman la... aper tak berani saman...

Hahaha... bab balak pun tak berani nak saman ... abis kuat ugut dan tangkap Orang Asal jer... hahaha... lawak siot...

Nih nak bagi tau... kalu la "kami semua" publishkan semua maklumat dan data... mahu malam esok ja ader yang terus jadi zuhud tinggalkan dunia... hahaha... mau ader yang terkencing dalam jubah dan kain pelikat...

Hahaha...

Masa tu... ketayap dan kopiah kemana hilang... hahaha...

Mampuih...

Ader paham ka??

Banzai...



(*** salam 1MDB dari Ho Chi Minh City)

In Malaysia Do We Trust?

Bhai/DeeDee semua...

Sampai bila kita boleh berbangga memegang paspot Malaysia??

Sebab dari hari ke sehari makin banyak skandal pimpinan negara terdedah... makin memalukan...

Hampeh...

Ader paham ka???

Banzai...


13 December 2016

Tak Guna Walau Sekupang

Bhai/DeeDee semua...

Lu orang semua kenal ya'amat dengan gua... gua selalu kata... dewa dewata raya semua ni memang tak guna walau sekupang...

Sebab gua ader cukup proof atas aper yang gua cakapkan... Ngarut ja ngabiskan boreh layan dewa dewata raya ni...  tak guna sekupang la...

Marhaen macam itu ja... makan pakai pun semput.. walhal dewa dewata raya semua mewah dengan harta merampok marhaen... itu lagi marhaen dok sembah makhluk dewa dewata raya nih...

Wei... Sembah Allah Taala la wei.. aper hal buat syirik sembah dewa dewata raya... aper lu orang ingat kalu sembah dewa dewata raya ni... ader diorang nak amik pot atas maslahat marhaen? Ader diorang nak dengar? Takdernyer wei... diorang akan dahulukan perut dan bawah perut diorang jer dulu...

Mimpi lah wei... marhaen tetap sempit dan semput... kena kencing berkali-kali dah ni... Adoyailah....

Ader paham ka???

Banzai...

12 December 2016

Konon Sembang Jadi Payung Lah ..

Bhai/DeeDee semua...

Bab sembang deras bagi kat diorang lar... Sembang konon jadi payung lah... Jadi pro marhaen lah... 

Tapi ...

Setakat sembang boleh lar... Bila orang nak mengadu... ader yang lari pi main kuda lah... ader event sukan lah... ader lawatan la... kalu nak berani jumpa pun setakat boleh kata saya tak campur tangan... bukan bidang kuasa saya...

Pigidah...

Lepas ni lu orang tengok lar... gua berani bet sekupang... takder berani la diorang nak menunjuk kuasa... sebab takut hilang semua kemudahan dan sen tak masyuk...

Lu orang tengok lar.. kalu tak caya aper yang gua citer ni... lu tengok jer la..

Hahaha.....

Tak kisah la siapa yang kat atas... relatifnya samer gak.... sekupang tak boleh guna... hahaha

Ader paham ka???

Banzai...

11 December 2016

Habislah Lebai Balak

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... Lebai Balak makin kepanasan... mana taknya... ader pulak cadangan supaya Orang Asal (OA) menjadi calon bagi Pilihanraya Umum ke 14... 

Masak la Lebai Balak nak pusing cerita pasai kerja buat lahanat yang merosakkan alam sekitar.. Mampuih nak berjawab... mungkin boleh dicover dengan cerita lapuk "Negeri tak dapat dana dari Persekutuan".... hahaha... itu cerita basi la wei...

Kalau pandai mentadbir negeri yang punyai hasil balak yang baik, tentunya tak ada lah premium lot balak jadi harga RM 3000 untuk 1 hektar... patut boleh jadi lebih berganda tingginya... 

Bab menguruskan hasil hutan pun Lebai kelaut... lagi mau sembang gempak... Ingat Lebai Balak tak pikir untung ke? Hahaha... Diorang pikir untung jugak la... tapi bukan untuk negeri yang untung... yang untung dipastikan diri sendiri dan kroni...

Kalu tidak takder la Lebai Balak tukar pakai Saga kepada kereta mewah... hahaha... semua cerita lebai ader dalam poket lar... hahaha... macam mana lebai kelepet semua tu secara terang-terangan depan Nik Aziz.. walaupun di magic kan konon untuk kepentingan negeri...

Lebai pun kaki kelepet la... hahaha

Adee paham ka??

Banzai...


10 December 2016

Kalau Dapat Pemimpin Gila

Bhai/DeeDee semua...

Kadang-kadang bagus juga kalu dapat pemimpin gila... senang kita boleh agak kegilaan dier... dari kita dapat pemimpin yang berlakon suci tapi penuh kesialan dan skandal...

Senang cerita orang Pinoy dapat Presiden segila Duterte... jadi senang diorang boleh agak berapa kegilaan Duterte tu.... tapi tak macam kita... dapat Perdana Menteri yang kelihatan suci murni tapi penuh terpalit skandal... dapat Presiden Parti Islam yang patutnya clear semua tapi rupanya berbelit... Dapat bekas PM pun sama jugak...

Ini semua yang ada di Malaysia ni memang lebih gila dari Duterte walaupun berlagak normal...

Huhuhu... malang sungguh warga Malaysia... untung warga Pinoy...

Hahaha...

Ader paham ka??? Banzai...


Jangan Salah Tafsir Undang-Undang

Bhai/DeeDee semua...

Gua biler baca statement "abang" sorang  ni mesti gua akan gelak punya... hahaha... mana taknya... dier punya tafsiran selalu kelaut...

Hahaha...

Betul lah undang-undang Persekutuan lebih tinggi dari undang-undang Negeri.. tapi ader beberapa klausa penting adalah di bawah kuasa negeri... ini yang utama sekali...

Bukan semua undang-undang di override oleh Persekutuan... Dalam kes yang disebut ini, kuasa undang-undang berkaitan adalah dibawah kuasa perogeratif negeri la... dibawah kuasa Sultan dan Raja-Raja....

Tapi takper la kalau "abang" Azalina dah cakap macam tu... kita layan jer la... hahaha... Dia kan "Abang" .... hahahaha


09 December 2016

Bangku Tak Cukup

Bhai/DeeDee semua ...

Malaysia ni penuh dengan lawak .... lawak seram ader... lawak sedih ader... lawak kesian ader... lawak bangang lagilah banyak ader... Hahaha....

Tapi antara lawak yang paling "ngetop" aderlah lawak ader rumah bernilai 1 Bilion tapi bangku pun tak cukup... Hahaha... Aper punya hina la... low class ...

Lawak siot biler nak buat kenduri tapi bangku tak cukup... hahaha... aper kelas pakai kerusi... bentang tikar jer la... dulu ... zaman dulu ... boleh pulak bentang tikar duduk bersila bersimpuh... takkan la nih tak boleh kot?

Takkan la ponggong itam tu ader bisul pulak... kalo ader bisul mesti pasai suka duduk atas bantal... kan orang tua-tua marah kalu bebudak duduk atas bantal... nanti boleh bisul... Hahaha

Kalu tuan rumah tak mampu nak sediakan bangku kayu jati... bangku empuk...  pergi la kedai mana-mana beli bangku plastik... Bukannya mahal sangat... tak sampai RM50 pun... kalau tak cukup duit boleh la pinjam sama Sheikh Arab... diorang kan suka menderma... Kalu malu nak pinjam duit, kelui la sama gua ... boleh la gua pinjamkan bangku plastik yang gua beli kat 3M tahun lepas.. elok lagie takder rosaknya... tapi duduk elok-elok la... takut kaki bangku tu patah jer... Hahaha

Oh yer.... lupa pulak... Rumah bernilai 1 Bilion tu pun bukan ader sekupang pun duit mak pak diorang yang digunakan... semua cilok dari tabung ayam marhaen... lagi ader sembang konon hebat sangat... hahaha... pigidah... sara hidup sekeluarga sekaum kerabat pon selama ni atas ehsan marhaen.. lagi mau sembang dasyat... huhuhu

Hahaha...  buat malu betul la havoc pasai bangku takder... adoyailah... semekin semekut betul lar... daif sungguh... satu dunia dah gelak pasai nak buat kenduri bangku takder.. bangku tak cukup... bentang la tikar mengkuang cukup la... kalu nak hidang jamuan... bentang jer seprah panjang-panjang... hahaha... hidang dalam talam... takut sudu garfu semua pun tak cukup la pulak... hahaha

Lawak siot... hahaha..

Ader paham ka???

Banzai....

08 December 2016

Jangan Mimpilah Ada Penyelamat ...

Bhai/DeeDee semua...

Gua memang kesian sama lu orang... cukup kesian ... terutama kepada yang terlampau percaya akan berlakunya keajaiban ... akan berlakunya satu kejadian yang amat ditunggu-tunggu... akan hadirnya seorang penyelamat... seorang saviour... pada hari Selasa depan....

Hahaha... lu jangan ingat bahawa lu akan diselamatkan... negara ini akan diselamatkan... mimpilah wei..

Dulu masa tengah kuat Reformasi... konon dikatakan kalu naiknya seorang dewa menjadi dewata raya.. maka nasib rakyat akan terbela... tapi yang jadinya dapat dewata raya yang kaki main kuda... sampaikan biler rakyat bagitau nak datang sampaikan pesan... dewata raya boleh hilang pi main kuda kat negrri atas angin.....

Hahaha.... betapa poyonya tindakan dewata raya tu gua lihat... tue pon masih ramai yang percaya.... hahaha... 

La nih nak naik satu lagi dewa diangkat jadi dewata raya.... dewa yang dikatakan suci murni... tulus mulus... zuhud buhud... Hahaha... mimpi la wei dewata raya ni akan buat perubahan... akan jadi penyelamat... hahaha

Tak mampu nya dewata raya ni... last-last nanti lu orang akan kena main gak... hahaha... lu orang tetap akan jadi mangsa... gua berani bet 100 keping Dinar Iraq la wei... (depa kata Dinar Iraq nak RV dalam dua bulan ni... hahaha)

Nasib la korang... selalu kena main dengan dewa dan dewata raya... Itulah suka sangat sembah makhluk... syirik tu wei...

Patutnya lu orang sembah Allah Taala, Tuhan seru sekalian alam... Adoyailah..

Huhuhu... ader paham ka?

Banzai....

07 December 2016

Lebai Mana Reti Baca Akta 134

Bhai/DeeDee semua...

Satu perkara yang "failed" dalam kes penangkapan Orang Asal di Kelantan bagi isu Balak dan Ulamak ni aderlah kegagalan Lebai untuk membaca Akta 134.

Kalu lah Lebai tahu dan reti membaca Akta 134, tentunya mereka takkan mengarahkan Jabatan Perhutanan Negeri Kelantan bertindak menahan dan menangkap 54 Orang Asal yang bertindak membuat beberapa sekatan dikawasan yang menjadi pertikaian.

Geng Lebai cuma pandai bacan Akta RUU 355 ja.... Hahaha.... Yang lain depa lupa dan tak pandai nak baca.... Hahaha... Lebai... lah lebai... Oh gua lupa.... Lebai bukan reti baca dalam Bahasa Inggeris.... Hahahaha

Sila baca sini lah Lebai ooi... http://theredddesk.org/sites/default/files/aboriginal_act_134.pdf

Hahaha... sabor je la

Banzai...

05 December 2016

Melayu Mudah Lupa ...

Bhai/DeeDee semua ...

Hahaha ... Melayu Mudah Lupa ... tak gitue kan... Amanat la ... Malay Dilemma la ...

Hahaha ... 

Banzai ...



Hahaha ...


04 December 2016

Hahaha ...

Bhai/DeeDee semua...

Tidak ada apa yang gua nak tulis melainkan gelak jer. Hahaha


01 December 2016

Membalak Bersama Ulamak ?

Bhai/DeeDee semua...

Orang Asal @ Asli memang mendiami kawasan hutan dalam Malaysia.... tak kira lah hutan simpan ker hutan tak simpan ker atau hutan hujan Khatulistiwa... sejak zaman berzaman...

Jadi apa ke jadahnyer boleh pulak Hakim Mahkamah Majistret membenarkan tahanan reman 41 Orang Asal (OA) di bawah Seksyen 32, Seksyen 47 dan Seksyen 81 Enakmen Perhutanan Negara 1984 iaitu kerana menceroboh dan menduduki kawasan hutan simpan tanpa kebenaran...

Giler ker aper? Orang Asal mana ader menceroboh hutan simpan... Orang Asal adalah penduduk asal di hutan simpan....

Yang menceroboh aderlah geng talibarut Lebai yang dilesenkan oleh Lebai... Lebai-Lebai ni dulunya semua menikus dan simpan kuku masa Nik Aziz masih hidup... kalau ader pon buat kerja lahanat ni ... semua pakat berlakon baek depan Nik Aziz...

Kalo korang nak tahu la... Lebai yang guna agama la yang lagi lahanat dari kongsi gelap... sebab at least kongsi gelap tak bawak sentimen agama dan berlakon baik...

Huhu... ader paham ka???

Banzai....

Jaga Jaga

Bhai/DeeDee semua...

Lu orang baik jaga-jaga... sebab sekarang ni UMNO sudah jadi terlampau rasis dan tindak tanduk diorang makin ketara boleh merosakkan demokrasi berparlimen...

Diorang buat ni bukan takder planning la wei... Semua ader dalam planning... kalu lu orang terikut rentak UMNO yang rasis tu... memang la tak lama lu orang akan kena SOSMA ker Akta Hasutan ker..

Hahaha... tengok statement Azwan Bro dan Jamal Jamban Flush tu... semua makin kuat rasis... tapi apa tindakan PDRM? tak ader aper pun..

Kalo korang ikut rentak atau layan bangang dua mangkuk ni... sama macam lu layan mangkuk Tajuddin Pasir Salak yang "dikategori sial" tu... samerla bangang wal sengal... diorang semua tu berani bising rasis sebab diorang tau yang diorang takkan kena aper-aper pon..

Diorang semua tu cuma berani depan grup depa ja... lain semua tolo takder...

Hahaha...

Banzai...

30 November 2016

Ops Gempur

Bhai/DeeDee semua...

Hahahaha.... mulanya gua nak tulis tajuknya sebagai Ops Lalang 3/4 ... Tapi tak jadi... hahaha... sebab memang yang buat Ops ni spesen jenis ThreeQuarter (3/4) ..... Siapa lagi yang punya angkara kalo bukan Mamat Jawa yang perasan dier Warga Malaysia... Hahaha

Lu orang agak-agak aaa... sebab aper mangkuk Jawa sekor tu dok kejar semua NGO... sampaikan Empower pun kena? Hahaha... sebenarnya bukan sebab dana dari OSF ker aper-aper... tapi hanya kerana nak cover-up malu pasai orang dah kepoh abis dedahkan 1MDB.... Hahaha

Giler siot pasai nak cover up 1MDB... habis semua NGO lain yang kena siasat.... Hahaha... takpa... bodek la selagi boleh.... Hahaha.... Lagipun lu bukan warga Malaysia pun.... hahaha... warga chelop ja.... Iyer la... sebab itu hari berbangga dalam TV Indon sebagai orang Jawa totok....

Hahahaha....

Lawak siot lar....

Tapi takper.... PRU14 nanti UMNO tetap akan menang besar.... bukan sebab UMNO kuat... bukan sebab UMNO pergunalkan SPR... bukan sebab UMNO berjaya tipu PAS (memang pon dah lama kena tipu bulat-bulat).... Hahaha..... Tapi sebab semua parti Pembangkang memang bengap.....

Hahaha.... Bengap akan jadi makanan si Bijak la..... UMNO tak bijak tapi pandai gunakan peluang yang ada.... Hahahaha

Babai......

Oops.... Lu orang nak harapkan Dewata Raya ka nak selamatkan Malaysia? Nak hantar memorandum kepada Dewata Raya? Hahaha.... Mimpi la Dewata Raya nak tolong lu orang sumer... Bukan ader pekdah... lebih baik Dewata Raya jaga telo dier jer.... Sure masyuk elaun.... sure dapat semua "perks".... Dewata Raya yang dulu kaki kuda.... Selepasnya kaki lemau... Akan datang pulak kaki cover-up baek punya rembat.... Hahaha

Banzai....

29 November 2016

Habislah Kering

Bhai/DeeDee semua..

Habislah kering segala dana yang ada didalam negara.... dihisap dan disedut dari segenap arah... tanpa ada rasa bersalah... dari sekecil-kedil syaitan sampailah yang ber pangkat dewata raya... huhuhu...

Betullah kata satu perumpamaan tue yang berbunyi "pukul selagi boleh, rembat selagi sempat" ... itulah nampaknya apa yang berlaku di Malaysia....

Negara yang cukup kaya pun boleh jadi papa kedana... Negara yabg matawangnya satu masa dahulu sewaktu penubuhannya sama tara dengan Amerika, kini sudah hampir sama taraf dengan Timor Leste....

Adoyailah.... syaitan sungguh lah... itu nasib baik bukan lebai yang berkuasa... kalau lebai yang berkuasa, mahu botak segala bukit dan hutan... huhuhu....

Adoyailah...

03 November 2016

Bebal Lagi Bangang

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... Apa lah Malaysia ni.. Macam mana la orang bebal lagi bangang diambil jadi Timbalan Menteri... Hahaha... Memalukan lar..

Biler Razali Ibrahim ni bukak jer mulut dier... Ternampak sahih kebebalan dan kebangangannya... Hahaha

Kesian betul lah ... Sejak dapat jawatan ni... Menjilat sungguh lah dia... Siap terserlah kebebalan dan kebangangannyer... Hahaha

Wei Razali... Rasuah nih adalah apa-apa sahaja salahguna kuasa tak kira lah sama ada dapat timbal balas mahupun tidak... Rasuah nih dua-dua pihak salah... Yang terima pun salah yang beri pun salah...

Tambah lagi kalu ader harta dan wang yang tidak diketahui sumber... Itu semua adalah penanda adanya rasuah...

Kesian sungguh lah anak dan bini dia dapat bapak / suami bebal lagi bangang...  Huhuhu

Adoyailah...

28 October 2016

Yang Hidup Yang Mati

Bhai/DeeDee semua..

Urusan yang hidup keatas yang hidup, urusan yang mati keatas yang mati.... Innalillahi Wainna Ilaihi Raajiuun.

Ramai orang menuduh yang bukan-bukan buat Al Marhum Mohd Sukri Saad.. Yer benar dia telah mati... dia telah meninggal dunia... Tapi adakah lu orang semua pasti yang kematian dia akibat dari kesan dia bunuh diri? Tidakkah mungkin Allah Taala ambil nyawa dia lebih awal seminit dua dari pada tindakan dia itu? Kita tidak tahu dan Allah Taala Maha Mengetahui dan Maha Pengampun.

Soalan tentang tindakan dia tu gua takmo nak komen lebih lanjut sebab gua takder ditempat kejadian pada masa itu... tapi satu ja yang gua nak tekankan...

Semua ini berlaku akibat dari tindakan "pembuat dasar dan hukuman" iaitu Ahli Parlimen dan Kabinet....  Dasar hukuman atas penjualan rokok seludup diluluskan oleh Kabinet dan Parlimen... dan Kabinet dan Parlimen yang sama juga membuat dasar hukuman keatas rasuah dan salahguna kuasa...

Tidak kira lah sama ada Ahli Parlimen itu mengundi atau tidak, ponteng atau hadir.... semua mereka ini akan lebih awal ditanya oleh Allah Taala atas kejadian yang berlaku kepada Al Marhum Mohd Sukri Said.

Bersedialah lu orang wahai Ahli Parlimen untuk menjawab persoalan ini nanti depan Allah Tuhan Rabbul Jalil...

Sama jugak dengan para Sultan, Raja dan YDP Agong.... Lu orang tunggulah masanya nanti untuk berjawab depan Allah Taala.... Kalo asbab kematian Mohd Sukri Saad ini berlaku sebab Ahli Parlimen, Sultan, Raja dan YDP Agong tak amik pot... maka bersedialah lu orang kena balasannya lebih lagi daripada yang terkena pada Mohd Sukri Saad...

Nasib la lu orang... Patut lu orang semua tu sedar diri la....

Tunggu masa jer lu orang kena.....  betul ... pastinya ada hukuman pada Mohd Sukri Saad... tapi pastinya hukuman pada dia taklah lebih besar dari hukuman yang akan kena pada Ahli Parlimen, Sultan, Raja dan YDP Agong.,....

Masak lah lu orang ooi...

27 May 2016

Voter Sentimen Ratio (VSR) Update - Sg Besar / Kuala Kangsar

Bhai/DeeDee semua...

VSR (Until 2 PM 27th May 2016)

By Election Sg Besar

BN : 48%
PAS : 29%
AMANAH : 15%
PKR : 8 %

By Election Kuala Kangsar

BN : 48%
PAS : 30%
AMANAH : 17%
PKR : 5%

DAP were not running this by election

Voter Sentimen Ratio (VSR) For Sg Besar / Kuala Kangsar By Election

Bhai/DeeDee ...

VSR (Until 10 AM 26th May 2016)

By Election Sg Besar

BN : 48%
PAS : 27%
AMANAH : 15%
PKR : 10 %

By Election Kuala Kangsar

BN : 50%
PAS : 28%
AMANAH : 14%
PKR : 8%

DAP were not running this by election

19 May 2016

Voter Sentimen Ratio (VSR) Untuk PRK Sg Besar dan PRK Kuala Kangsar

Bhai/DeeDee semua...

Ini adalah hasil dapatan Agensi bagi PRK Sg Besar dan PRK Kuala Kangsar.... Gua tau ader yang pertikaikan hasil dapatan ni... malah ader yang siap nak tau macam mana bacaan dan kiraan dibuat... Maaf... itu adalah rahsia Agensi....  gua tak dapat nak cerita...

Paling best sekali ader yang kata ini semua berlawok... Hahaha.... Nasib lah labu... PRU 13 telah membuktikan Voter Sentimen Ratio (VSR) adalah paling tepat... Hehehe..

Lu orang boleh semak semuanya.. (rujuk VSR lama bagi PRK dua lokasi ni)

VSR : (setakat 10 pm 18/9/2016)

Sg Besar:

BN : 48%
PAS : 20%
AMANAH : 18%
PKR : 14%

Kuala Kangsar :

BN : 45%
PAS : 28%
AMANAH : 17%
PKR : 10%

15 May 2016

PRK Sg Besar & Kuala Kangsar (Voter Sentiment Ratio - VSR)

Bhai/DeeDee semua..

Untuk tidak menghampakan lu orang semua.... Disini gua pamerkan hasil dapatan VSR dari Agensi..

Pandai-pandai lah korang mentafsirkannya.

VSR : (setakat 2 pm)

Sg Besar:

BN : 42%
PAS :  38%
AMANAH : 12%
PKR : 8%

Kuala Kangsar :
BN : 38%
PAS :  35%
AMANAH : 15%
PKR : 12%

08 May 2016

Apa Sebenarnya Yang Berlaku?

Bhai/DeeDee semua...

Tamat sudah urusan PRN Sarawak. Keputusan Pilihanraya Negeri Sarawak sudah dapat.

BN menang besar bukan lah sebab duit turun berjuta. Bukan juga sebab janji-janji pembangunan di Sarawak. Bukan juga sebab ramainya orang yang disekat masuk Sarawak oleh Adenan Satem.

Tapi,

Tapi sebab solidariti yang kuat dari semua penyokong dan pendokong BN tidak kira yang pro Najib, pro Mahathir atau pro pemimpin Sarawak.

Mereka tolak tepi semua perbalahan, persengketaan, ketidakpuasan hati demi untuk memenangkan BN.

Sesuatu yang tidak ada dalam hati dan nurani penyokong dan pendokong parti Pembangkang. Ego, sombong, penting diri dan tamak adalah penyebab kekalahan parti Pembangkang. 

Sedarlah diri.

07 May 2016

Betapa Bodohnya Macai UMNO

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... Kalau tak bodoh bukan walaun atau macal la... Hahaha.... Walaun bodohnya kelain... Macai plak bodohnya kelain... Hahaha... Tapi yang pasti dua-dua bodoh wal bengap.... Nak viral isu pun main tangkap muat.. Hahaha... Karang kata bodoh merajuk lah pulak... Hahaha


Tengok mamat UMNO sekor ni... Hahaha... Memang bodoh wal bertingkek-tingkek.... Hahaha... Ada ker dier kira hanya RM71k tu kat kos kamera CCTV jer.... Hahaha... Bodoh... Nak tunjuk pandai... Tapi bodoh...

Woi... Kos pasang menara (pole) lu tak kira ka... Kos korek dan tanam kabel lu tak kira ka... Kos pasang command center 24 jam tu lu tak kira ka.. Kos memasang power elektrik lu tak kira ka... Kos server dan backup system lu tak kira ka..

Aper... Ingat semua tu dapat free jer ka... Wei... Nak dapat permit korek tepi jalan pun PBT kenakan caj la wei.... Bodoh....

Kalau tak reti jangan sembang la.... Hahaha... Bodoh....

06 May 2016

Penerbangan Malang

Bhai/DeeDee semua...

Sori gua terpaksa nak ulas bab ini.... walaupun gua biasanya malas nak ulas kematian orang... sebab urusan dia dengan Allah Taala... biar dier yang handle sendiri....

Cuma satu jer yang gua nak ulas kat sini.... Penerbangan malang tu adalah dari Kuching - Sebuyau - Kuching..... dan terhempas semasa dalam perjalanan balik ke Kuching... So... aper yang gua nak cerita aderlah....

Kos penerbangan ni dibuat oleh siapa .... guna duit siapa... dan untuk tujuan apa...

Kalau kos penerbangan ini dibuat oleh MPOB ... pastinya dia menggunakan duit rakyat (dana awam) .... dan mungkin tujuannya adalah untuk urusan MPOB (awam)....

Tapi.... kalau kos penerbangan ini dibuat oleh MPOB.... yang guna dana awam ni.... tapi tujuannya adalah untuk membantu kempen pilihanraya BN Sebuyau.... maka pada gua ianya adalah satu salah guna kuasa dan pecah amanah dana awam.... dan ini adalah satu dosa... dosa yang perlu mohon taubat...

Cuma... dalam kes penerbangan malang ni.... semua penerbangan adalah untuk tujuan kempen politik ....  dan tak ada kena mengena dengan urusan pentadbiran MPOB atau sebaliknya.... Adakah mungkin ada berlaku pembelian undi (rasuah) kepada para pengundi di Sebuyau? Jika ada ianya adalah satu lagi kesalahan yang berkaitan dengan dosa...

Huh..... Moga Allah Taala membalas dengan sebaiknya...

Ingat mati itu pasti, syurga dan negara itu pasti.

Innalillahi wainna ilaihi raajiuun

02 May 2016

Untungnya Menjual Agama

Bhai/DeeDee semua...

Tengok ni... Hebatkan puak-puak penjual agama .... Yang menjual demi dapatkan daki dunia ja... Huhu... Air sunnah la.. kismis sunnah la... Ayam sunnah la... Segala macam benda dijual... Atas nama agama...

Cilakak... Macam siot ja...


28 April 2016

Kesian Mamat Ni Stress...

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.... Gua tengok pun rasa kesian.. Kesian sungguh la kat mamat ni ... dier stress gamaknyer... Ke malam tadi bini dier halau tido luar kot... tue yang pasai stress macam bangang nih... Hahaha... Lawak lar... memang lawak..

Aper nak jadi la... dok salahkan kaum Cina dan India yang dah jadi warganegara... konon negara Malaysia ni Negara Islam la konon.... Hahaha... mabuk Fil Kudha ker aper dier nih.... Cukup la Hadi Awang jer yang mabuk Fil Kudha.... lu jangan la wala' sangat sampai nak ikut sama mabuk... Hahaha...

Malaysia ni Negara Sekular la... Negara Sekular yang menyamar konon membawa imej Islamik.... Hahaha.... Tapi sistem dan undang-undang serta Perlembagaan semua sekular.... Hahaha... itu pon tak paham lagi ka??? Kesian... otak takder.... mungkin dia Zombie kot... sebab otak takder..... Hahaha...

Cina dan India tu dapat jadi warganegara sebab kebodohan Sultan-Sultan dan Raja-Raja Melayu la.... yang dok sign decree untuk benarkan Jus Soli berlaku.... Jadi kalo lu nak marah aper-aper... pi marah, berak atau kencing kat kubur Sultan dan Raja-Raja Melayu yang sign Jus Soli tu... Kalau berani la.... Takder akai kot... Huhu

Aper yang gua cakapkan tu aderlah fakta sejarah... sejarah tak tipu... so jangan la stress macam ni... kesian gua tengok...

Lagi satu.... wei bhai... bukak la plastik cover headrest kerusi kereta lu tu... Nampak sangat mentaliti kampung.... Hahaha.... Ker kereta baru beli... Hahaha... Lawak la....

27 April 2016

Lawak Walaun

Bhai/DeeDee semua...

Tak tahu dah nak kata apa.... Bebalisma tahap dewa jalan duta.... Hahaha.... Cakap lebih karang kecik ati pulak... Ketaksuban tahap melampau sampai dah tak nampak kebejatan dan kekalutan yang Hadi Awang buat... Sampai Allah Taala hijabkan pandangan depa ni kerana ketaksuban...

Hahaha... Nak buat macam mana... Spesis minum air kaki... Hahaha...

Ayah Pin dah kojol.. Ni tinggal Ayah Pink... Hahaha

Fastaqim... Fastakqim Furious... Hahaha


Selamat Menyambut Hari Tapir Sedunia.

Bhai/DeeDee semua..

27 April setiap tahun adalah Hari Tapir Sedunia. Tapir adalah satu binatang yang di sebut nama yang sama di seluruh dunia. Jadi binatang Cipan, Tapir dan Tenuk itu sebenarnya adalah binatang yang sama. Cuma namanya sahaja yang berbeza.

Hahaha




Kenapa Saya Tidak Mengulas PRN Sarawak?

Bhai/DeeDee semua..

Artikel ini pendek sahaja sekadar untuk menjawab kenapa saya tidak mengulas PRN Sarawak? Hahaha.... Rasanya semua orang boleh tahu pendirian saya... Hahaha... Jelas selalu saya bangkitkan isu ini...

Kalau nak berpolitik perlulah guna otak. Masalahnya Parti Pembangkang di Malaysia nih semuanya tak ada otak. Tak pandai nak berstrategi. Bodoh dan tamak haloba.

Sebab itulah sampai kiamat, insyaAllah BN akan terus memerintah Kerajaan Persekutuan Malaysia ... hanya kerana semua parti pembangkang yang ada bodoh-bodoh belaka. Hahaha... Ini realitilah bhai... realiti...

Hahaha... Terima kasih kerana bersedia untuk memberikan kemenangan solid kepada BN pada PRN Sarawak. Syabas BN. Tunjukkan cara sebenar untuk menang kepada parti-parti bebal yang bodoh wal bangang... Hahaha

Ader paham ka??? Hahaha

24 April 2016

Kebodohan Yang Tidak Dapat Dibendung

Bhai/DeeDee semua...

Selama ini Pulau Pimang tidak pernah mendapat Ketua Menteri dari kalangan orang Melayu. Sejak Merdeka tiada sekali pun orang Melayu berpeluang menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang. Walaupun UMNO yang kononnya mewakili kaum Melayu menang lebih banyak kerusi DUN di Pulau Pinang, tidak pernah sekali pun mereka menuntut untuk menjadi Ketua Menteri.

Dari mula lagi Ketua Menteri Pulau Pinang semacam telah difaraidkan oleh UMNO dan BN kepada orang Cina. Sama ada dari MCA atau dari GERAKAN. 

Jadi... Apalah bangang sangat macai UMNO yang konon membenci Cina tetapi sebenarnya asyik bersekongkol dengan Cina sejak dari awal... Inilah satu kebodohan yang tidak dapat dibendung... Agaknya otak macai UMNO ni deform kot sejak sebelum lahir lagi,,, hahaha...

Sama deform macam walaun PAS yang konon anti Cina tapi bila time pilihanraya dok pujuk Cina undi diorang... Hahaha... Bodoh nak mampus... Hahaha


23 April 2016

Kerana Ketaksuban, Maka Ujudlah Ayah Pin

Bhai/DeeDee semua...

Ayah Pin dah meninggal dunia. Urusan dosa pahala dia itu semua bukan urusan kita. Itu urusan Allah Taala. Biarlah Allah Taala mengadili Ayah Pin seadil-adilnya dan selayaknya.

Aper yang gua nak citer nih ialah bagaimana ujudnya senario Ayah Pin ni.... Takder lah rumit mana pun... Ianya berpunca kepada diri manusia itu sendiri yang ada banyak buat dosa... jadi bila ada orang yang boleh menenangkan mereka dalam isu dosa mereka sendiri... maka orang itu akan mereka angkat menjadi ketua...

Bukan sebab tiada ilmu atau amalan yang tak cukup... bukan... ini semua kerana nak cari jalan mudah untuk menyelesaikan masalah (dosa)... menghubungkan dengan pencipta... maka bila ada orang yang boleh jadi pemudahcara... maka akan diikut... ilmu dan logik semua letak ketepi.... ketaksuban menjadi perkara utama..

Semuanya kerana ketaksuban... Taksub melampau....  walaupun diri tu tahu orang yang dipuja dan dianggap pemimpin tu banyak kelaut... ilmu kalau ader pun jugak kelaut... tapi kerana ingin jalan mudah diterima Tuhan... maka ketaksuban inilah yang berlaku....

Dalam sejarah dunia dan zaman... orang bodoh adalah makanan orang bijak... orang bijak adalah makanan orang cerdik... orang cerdik pula adalah makana orang alim..... Hahaha... Itu realiti... dan cycle kesesatan tu akan makin bercambah dan berulang...

Macam contoh perempuan yang dah kawin tak dapat anak... bukannyer nak pegi semak pasai apa problem tu berlaku.. aderkah sebab sperma count tak cukup ker... tapi dek kerana nak anak sesangat... maka dengar cakap kengkawan pi jumpa bomoh urut.... bomoh urut pulak dok ambik kesempatan taram (projek @ rogol) perempuan tu... last-last dapat anak... bukannyer anak dengan suaminya... tapi anak haram dengan bomoh... huhu... dan kerana ketaksuban kepada bomoh... maka cycle ini pun berulang lagi banyak kali kalau bukan dengan perempuan tu.. tapi dengan perempuan lain yang tak ader anak....

Huhuhu.... memang teruk.... semua kerana ketaksuban...

Dan ini lah juga yang sedang, telah dan akan berlaku dalam PAS.... hahaha... ketaksuiban kepada Ayah Pink... Huhu... Ayah Pink tu.... sabor je la..

Ader paham ka???

19 April 2016

Ini Sikap Sebenar Walaun

Bhai/DeeDee semua...

Biar gambar berbicara.... Mamat ni memang dikenalpasti Walaun PAS.... Dan ini salah satu perangai Walaun yang kononnya dapat tarbiah dalam bab agama.... Hebat tarbiah mereka... memalukan sungguhlah...


Walaupun saya ahli PAS seumur hidup... saya tetap tidak suka cara "celaka" dan "bangsat" macam ini... Dan saya tolak kepimpinan sedia ada... PAS sebenarnya okeh... tapi yang jadi celaka adalah pimpinan yang ditaksubkan oleh walaun yang akal singkat...

Tolonglah jangan memalukan PAS...

17 April 2016

Bila Kita Kata

Bhai/DeeDee semua...

Bila kita kata Deklarasi Rakyat tu sebenarnya adalah agenda Mahathir Mohamed untuk memperkuatkan UMNO.. ramai yang tak percaya... Malah ada yang mengutuk dan memperlekehkan apa yang kita cakap tu...

Tapi tak apa...

Masa itu lagi kita dah cakap... Tak akan lama pun surely akan terbongkar semua tembelang Mahathir Mohamed tu... Tak perlu tunggu terlalu lama... Memang tak lama pun... Hahaha.. Tak sampai 3 bulan akhirnya terserlah agenda sebenar Mahathir Mohamed...

Hahaha... Padan muka korang.. Hahaha.. Percayalah lagi.. Konon takkan lah pimpinan utama dalam PH dan TukarTiub tersilap kerana menyokong Deklarasi Rakyat anjuran Mahathir Mohamed tu... Hahaha

Walhalnya semua depa ni pon bodoh.. Mudah dikencing berkali-kali oleh Mahathir Mohamed.. ... Hahaha... Padan muka depa... Lagipun kebodohan itu bukan satu kesalahan yang boleh didakwa... Hahaha....

Bodoh bertingkek-tingkek... Hahaha

09 April 2016

Malaysia Sebenarnya Kaya...

Bhai/DeeDee semua...

Malaysia ni sebenarnya kaya... Duit berbilion semua buat macam main-main jer.., nak buat pelaburan berbilion pun sekadar amik masa 8 hari ja... Pergh.. Hebat.. Hebat... Memang Malaysia ni cukup kaya... Hahaha...

Hilang RM 30 bilion buat main forex pun yang terlibat bukan kena penjara pun.. Malah dapat pangkat jadi Menteri Kewangan Kedua lagi... Hahaha... Terbaik kan Malaysia ni... Hahaha... Yang sebat RM250 juta duit lembu pun dapat jadi penasihat kerajaan... Tak kena jel pon...

Malah pegawi level biasa yang sebat RM100 juta cuma setakat tukar jabatan jer sementara proses bicara... Silap-silap nanti kes kena tolak jer... Hahaha

Dapat RM 2.6 bilion pun patut boleh kena bawah AMLATFA 2001 tapi tak kena apa pun malah siap enjoy sana sini sebagai PM... Hhaha... Terbaiklah..


05 April 2016

Saja Nak Beritahu

Bhai/DeeDee semua...

Haha... ader yang "tuduh" gua sama spesis macam OmakKau.... Haha... lawak siot.... Nih nak bagitau... Gua bukan pemakan dedak la wei... Takder saper upah gua... dan takder saper kawal gua... Aper yang gua citer kat sini aderlah pemikiran gua beserta dengan maklumat yang gua dapat...

So...

Jadi janganlah terkejut kalu gua tibai semua mangkuk yang 52 orang tu termasuklah Mahathir Mohamed... Sebab aper gua tibai.... sebab depa yang tandatangan tu memang hipokrit dan tak sedar mereka sedang kena main dengan agenda Mahathir...

Depa ingat rakyat sebodoh depa nak mudah kena main dengan Mahathir Mohamed.... Sori maniam la wei.... Sori aaa..... Mimpi lah kalu kami nak sebodoh hangpa...

Hahaha...

04 April 2016

Habislah...

Bhai/DeeDee semua....

Payah.. Memang payah.... Semua muka-muka ini adalah muka Melayu.... Hahaha... Hancuss... Habislah dibelit semuanya nanti... Hahaha


03 April 2016

Komen Gua Tentang Himpunan Bantah GST Semalam

Bhai/DeeDee semua...

Gua tau ramai yang tak suka cara pemikiran gua... Gua tak ader kengkawan sendiri pun tak puas hati ngan komen dan saranan gua... Tapi macam biasa la... Masing-masing ader pandangan sendiri... Aper ader hal kan..

So ... ini komen gua tentang himpunan bantah GST semalam...

Hambar... memang hambar... Demo @ Himpunan Bantah GST yang sepatutnya boleh menghimpunkan peserta sekurang-kurangnya kecik sedikit dari demo BERSIH nampaknya tak menjadi kenyataan.... Pasai apa tak hebat dan kurang peserta...

Hahaha... inilah yang pimpinan tak tahu sebenarnya... Pimpinan dok galak berkerjasama dengan Mahathir Mohamed (bapak segala penyamun)... konon nak perbaiki Malaysia nih... Tapi pimpinan lupa yang rakyat semua mana percaya sama Mahathir Mohamed,.,,

Betul pimpinan dok puji melambung Mahathir Mohamed.... tapi rakyat memang dok maki melambung Mahathir Mohamed.... Yang paling lawak sekali tue... yang 52 orang yang sign deal ngan Mahathir Mohamed atas nama Deklarasi Rakyat la konon..... Woi bodoh... hangpa nak kerjasama ngan Mahathir Mohamed lantak pi kat hangpa la... Rakyat tak sebodoh hangpa... Hangpa jangan ingat rakyat boleh diperbodohkan..

Sebab itulah gua berani katakan bahawa PRU14 adalah satu PRU yang akan membuatkan UMNO/BN bingkas bangkit balik... Hangpa tak percaya tunggu la..

Rakyat memang tak puas hati dengan Najib Razak.... tapi ketidakpuasan hati tu tidak melebihi dari kebencian rakyat kepada Mahathir Mohamed.... Ader paham ka??? Rakyat Marhaen mustad'afin memang membenci Mahathir Mohamed....

Aper ke bodoh benda simple macam nih pon tak tahu... Aper daaa... buat malu jer pimpinan yang ader.... bodoh melantun-lantun...

Ader paham ka???

01 April 2016

Maaf, Sekadar Bertanya

Bhai/DeeDee semua...

Gua sekadar nak bertanya jer ni.. Jangan mare aaa... Cuma nak tau la... Siapa sebenarnya Presiden PKR la ni.. Wan Azizah ker Azmin Ali?

Sebab aper gua tanya... sebab nampak sangat Azmin Ali yang lebih naik tocang... Wan Azizah pulak macam tak tau mender jer... Biar betul lar ni?

Aper nak jadi la ngan PKR....

Oh yer.. satu lagi.... Biler pimpinan DAP, PKR, PAS dan AMANAH nih nak umumkan pengisytiharan harta masing-masing... PRU14 dah dekat dah pun... tak lama mana lagi... Kalu depa yang dikatakan telus pun tak berani nak telus ... aper barang UMNO./BN pun nak telus....

Boleh blah la wei...

**** Kata 8 April Hadi Awang nak bentang hudud kat Parlimen.... 8 April tahun biler aaa... Hahaha .... sembang kencing 1Walaun boleh la.... Hahaha

23 March 2016

Najib Razak : Kita Perlu Ambil Tindakan Tegas

Putarjaya : 23 Mac 2016

Najib Razak bertegas mahu PDRM menyiasat kes salahguna dana awam sebanyak RM100 juta dengan segera untuk memberikan keyakinan kepada rakyat berkenaan tadbir urus perkhidmatan awam. 

Ini kerana tindakan menyalahgunakan kuasa dalam pengurusan dana awam sepatutnya tidak berlaku. Beliau mahukan kerajaan pimpinannya bersih dari persepsi negatif rakyat.

Jika ada kakitangan awam yang mahu menyalahgunakan kuasa mereka terhadap mana-mana dana awam maka eloklah mencontohi tindakan yang Perdana Menteri lakukan iaitu dengan mengambil lebih dari RM100 juta.

"Kalau hendak salahguna dana awam pun lebih baik ambil lagi banyak. Jangan ambil sedikit, buat penat sahaja" ujar Najib Razak merujuk kepada tindakan Perdana Menteri menerima "derma" sebanyak RM2.6 bilion masuk kedalam akaun peribadinya.

"Itu lebih berbaloi" kata Najib Razak sambil tersengeh-sengeh ala kerang busuk ditengah-tengah kesibukan bulatan depan Masjid Putarjaya dengan ditemani oleh isterinya Rosemah Al Mansoor.

Peniaga batu cincin dari Sulawesi ini cukup terkenal dengan penjualan cincin tikam yang bernilai 24 juta Rupiah dikalangan pekerja pendatang tanpa ijin Indonesia

(C) 2016 NONAMA NEWS NETWORK - NNN

21 March 2016

Adakah Dia Ini Yang Terlibat?

Bhai/DeeDee semua...

Ada orang UMNO yang viralkan kat facebook Muhammad Azri (Papagomo) siap dengan gambar mamat yang katanya terlibat dalam kes penyalahgunaan kuasa dalam KBS yang melibatkan dana hampir RM100 juta... yang gua dedahkan semalam

Tapi gua tak tau betul ka atau tidak dier yang terlibat... Tunggu pendedahan dari SPRM la...




20 March 2016

Nama Suspek Salahguna Dana KBS Beratus Juta RM Terdedah

Bhai/DeeDee semua...

Gua bukan nak tuduh ke mender ker... tapi kalo ikut dari carta organisasi Kementerian Belia dan Sukan (KBS) nih... ada dua nama yang cukup tinggi pangkat dan kuasanya.... Jadi lu orang pikir-pikirlah yer...

Gua tak tuduh pun kedua-dua orang nih... ingat tu... cuma gua highlightkan dua nama yang cukup besar dan tinggi pangkat serta kuasa ...

Harap maklum..


YB Menteri @khairykj will be having a press conference at 10am in KBS tomorrow regarding the latest announcement by @SPRMMalaysia. Penahanan pegawai Kementerian Belia dan Sukan (KBS) menimbulkan persoalan tata kelola dana jabatan kerajaan diuruskan, lapor akhbar Malay Mail hari ini.

Suspek berusia 56 tahun yang menjadi dalang menggelapkan kira-kira RM100 juta dana kementerian sejak enam tahun lalu ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di rumahnya di Kajang pada Jumaat.

SPRM menyita beberapa barangan termasuk 12 kenderaan antaranya Audi, Mercedes Benz, Nissan GTR dan Toyota Vellfire.

Antara barang mewah lain yang dibeli dengan dana gelap tersebut ialah jam berjenama Richard Mille (RM400,000), 40 beg tangan berjenama termasuk jenama Hermes (RM400,000), set cadar mewah (RM300,000), dan barang kemas termasuk cincin mutiara Cartier bernilai RM600,000.

Barangan yang disita berjumlah RM20 juta, sementara wang di dalam 69 akaun bank berjumlah RM8.33 juta dibekukan.

Lapan kontraktor termasuk seorang wanita ditahan kerana didakwa bersubahat dalam kes itu.

Pengarah Siasatan SPRM Datuk Azam Baki berkata dana itu disalurkan melalui Majlis Sukan Negara (MSN) dan bayaran dibuat kepada 14 syarikat yang dimiliki kontraktor dan RM14 juta kepada akaun peribadi suspek.

Azam berkata suspek sudah menyalah guna dana sejak 2010. “Tetapi dia mungkin melakukan perkara itu lebih awal melihat penglibatannya dalam KBS sejak 1998 dan memegang jawatannya sejak lapan tahun lalu,” katanya.

Menjelaskan modus operandi, Azam berkata penjawat awam itu akan memastikan bayaran dari MSN disalurkan kepada syarikat untuk projek atau penganjuran program kementerian.

“Tapi sebenarnya, projek itu tidak dijalankan. Dalam sesetengah keadaan, projek tidak wujud tetapi wang dibayar,” katanya. Kes disiasat di bawah Seksyen 17(a) Akta SPRM 2009 dan Akta Pencegahan Penggubahan Wang Haram. Kesemua sembilan suspek direman seminggu.


atau adakah yang lain di peringkat atasan juga terlibat?




19 March 2016

Panas Lim Guan Eng

Bhai/DeeDee semua...

Bagi yang ingat gua tak pernah nak tibai DAP... Lu orang memang silap.. Gua kalu ader fakta memang gua akan tibai.. Dan isu Lim Guan Eng ni gua dah tibai dah kat tempat lain awal lagi.... Gua dah cakap.. Kes ini serupa dengan kes Khir Toyo tak kisah la Lim Guan Eng nak kata aper untuk cover up... Benda ni samer jer..

So SPRM kena siasat dan kalau bersalah nanti campak jer dalam penjara... Aper susah... Siasat jangan tak siasat... Orang politik ni bukannyer bersih sangat...




18 March 2016

Apa Sebenarnya Yang Berlaku Di Turki?

Bhai/DeeDee semua...

Isu di Turki sebenarnya hampir serupa dengan apa yang berlaku di Selatan Thailand... Bagaimana kerja-kerja melaga-lagakan pihak-pihak Turki dan Kurds dilakukan secara berjamaah oleh agam-agen CIA dan MOSSAD....

Bagi kes di Selatan Thailand, pergolakan disana pernah saya ulaskan.. Ianya adalah hasil kerja buat Agensi Risikan Singapura sejak sekian lama hanya semata-mata tidak mahu bermulanya projek Terusan di Segenting Kra yang patinya akan mengganggu gugat ekonomi Singapura..

Bagi kes di Turki, seluruh dunia tahu bahawa Turki mempunyai kekuatan perang yang agak besar dan lengkap. Malah pertahanan udara dan laut Turki juga agak tersusun. Dan dalam babyak situasi, Turki akan berkemungkinan menjadi penggerak uatam bagi keselamatan Tentera Islam di masa akan datang. Malah Turki juga adalah menjadi muka depan bagi Unit Ketenteraan Islam yang hampir ke benua Eropah.

Oleh itu MOSSAD cukup cuak dengan situasi ini malah terpaksa menggunakan kekuatan agensi CIA untuk membuat kacau ganggu dan elemen perang psikologi dengan bantuan orang Kurds. CIA cukup tahun bahawa Kurds mudah dibakar sentimen kenegaraan terutama melibatkan Wilayan Autonomi Kurdistan.

Maka Turki perlu di kucar kacirkan. Itu sahaja idea dan tindakan yang perlu dibuat...

Nanti gua sambung lagi..... Bye..


17 March 2016

Memanglah Lawak.

Bhai/DeeDee semua...

Gambar yang memberikan seribu makna... Hahaha.. Memang kelakar betul lah... Hahaha

Layannnn 




16 March 2016

Mana Mahu Letak Muka

Bhai/DeeDee semua...

Dulu beriya-iya kata sebab putuskan hubungan dengan DAP dalam Pakatan Rakyat pasai DAP tidak bersedia untuk laksanakan hudud..

Tapi...

Tapi la ni dalam nak berpakat dan bergabung dengan IKATAN... Boleh pulak kata Hudud tak sesuai lagi nak dijalankan di Malaysia... Dan dalam konteks sekarang tidak sesuai nak jalankan hudud lagi...

Apa sudah jadi ni? Adakah efek dari Pil Kuda tempohari masih tak habis lagie.... Huh.. Mesti lebih overdose nie... Haha...

Itulah... Layan lagi Pil Kuda... Kan dah mabuk tak ketahuan lebai Al Marangi.. Hahaha.. Mana mahu letak muka ni... Sudah hilanglah kemaluan ni nampaknya... Hahaha

Lawak siot... Hahaha

16 Mac 2016

Bhai/DeeDee semua...

Hari ni penting untuk kiter peratikan move dari PAS... aper strategi dier.. aper agenda dier... Gua amik sikap perati dulu... bagi depa gerak dulu.. pastu gua akan bagi gua punya pandangan...

Aper pun.. gua tetap cakap.... satu jer...

Bye bye babeh buat PAS pada PRU14... Hahaha

Sebab aper gua cakap camtue... Hahaha... nanti la kalu ader free gua citer.. Hahaha

14 March 2016

Sudah Sampai Ketahap Meluat

Bhai/DeeDee semua...

Acapkali gua bukan sajer dapat amaran... dapat penghinaan ... dapat ugutan.... dan macam-macam lagi... Tapi gua buat derk jer semua tu,.... Sebab semua tu datang dari macai-macai yang masih berhingus lagi.... Takder hal la gua semua tue....

Terutama sekali kalu berkaitan dengan isu politik.... Semua tue karut ja.... Semua tu bikinan ja... nothing to afraid...

Paling best sekali aaa... biler gua dapat lihat sendiri bagaimana bodohnya parti-parti pembangkang yang ada dalam Malaysia ni... tak kisah la banyak mana parti yang ader.. tak kisah pun berapa lama parti tue dah idup... tak kisah la aper tujuan parti tu ditubuhkan... pada gua semua parti tue pimpinannyer memang haup... memang tabley pakai... memang ngarut... memang bodoh, bebal lagi bangang...

Patutlah sampai sekarang dan akan datang tetap kekal jadi pembangkang diperingkat pusat.... Hahaha... Tak ada gaya nak jadi pemerintah.... Hahaha... bodoh bertingkat-tingkat... Hahaha

Sebab itulah kalu ader yang berangan-angan nak jadi pemerintah Malaysia kononnya selepas memang PRU14 tue...  gua nak cakap satu jer... jangan mimpi lah.... Hahaha... kalu still perangai dan sikap macam ni... lupakan sajer la nak amik alih pentadbiran Malaysia... lupakanlah...

Hahaha...

Tak ader gaya lu orang nak menang kalu stakat inilah usaha dan idea lu orang... Lu orang ingat rakyat (pengundi tidak berparti @ atas pagar) yang berjumlah 70% daripada semua pengundi yang ader tu bodoh macam lu orang ker.... Hahaha... silap la wei... lu orang memang boleh membodohkan ahli parti lu orang... tapi bukan semua pengundi yang 70% nie...

Jangan bodoh la wei... Hahaha

Ader paham ka???

Kalu tarak paham... pi hantuk kapla tu kat atas jalan tar.... Hahaha...

13 March 2016

Kalau Tidak Kena Tipu Tu ...

Bhai/DeeDee semua...

Kalau tidak kena tipu tu bukan pemimpin parti pembangkang lah... Sejak sekian lama pemimpin pembangkang memang selalu kena tipu,. Kena kencing.. Tapi boleh pulak tunjuk macam depa tu pandai tak akan kena kencing masa bercakap depan penyokong dan pengikut parti pembangkang..

Toksah lah lu orang tengok pemimpin pembangkang yang memang terkenal bodoh tukil tue... Cukup jer la lu tengok TukarTiub.... Konon hebat boleh baca agenda musuh... Tapi still boleh kena kencing dengan musuh... Hahaha... Lawak siot... Hahaha... Konon boleh baca gerak-geri dan strategi musuh.... Tapi still kena kencing gak itu TukarTiub... Hahaha... Sama bodoh macam pemimpin pembangkang jer gayanya... Hahaha

Mudah sangat kena kencing dan kena tipu... Setepek kena tak muka dibaling taik pun masih tak sedar... Masih boleh kata harum semerbak.... Bodoh betul la... Hahaha

Lawak siot... Hahaha


11 March 2016

Bye Bye Mahathir

Bhai/DeeDee semua...

Bye Bye Mahathir.. Sayonara... So tak pandai-pandai lagi ka? Hahaha... Inilah masanya.. Takkan mahu tunggu lagi.. Kena cepat nih...


Sejak Bila PAS Bukan Pembangkang?

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... Lu dan gua sedia maklum.. Selama nih.. PAS diperingkat PUSAT adalah pembangkang... Hahaha.. Tapi ini hari gua terkezut biler mana Utusan Malaysia (yang dah tak laku tu) dok jaja cerita yang PAS akan menggerunkan Pakatan Pembangkang dengan satu gabungan baru.. Satu gagasan baru.. Satu idea baru...

Huhuhu....

Dasatlah PAS la nih... Semenjak dua sedondon warna pink itu hari,. Skrang PAS sudah berani timing tnggi bahawa PAS akan menggerunkan Pakatan Pembangkang...

Hahaha.... 

Hebatlah PAS nih... Hahaha.. Boleh putus urat kentut gua kalu PAS selalu macam nih... Hahaha... Tambah pulak Takiyuddin.... Lawak siot lar... Hahaha.. Aper la nasib PAS la ni.. Dapat pemimpin semuanya gelong kepala otak... Agaknyer la... Pasai tu la si spender besar selamat dari terkantoi... Semua boleh cover bawah tikar getah... Hahaha.. Lawak siot...

Hahaha



09 March 2016

Pimpinan Cuepacs Memang Bangang

Bhai/DeeDee semua...

Bagi sesiapa yang kerja dalam Perkhidmatan Awam... memang senang nak tengok benda macam ni... Pegawai yang patutnya dah lama pencen... tapi pasai sistem sedia ada tak bagi pencen pada umur 55 tahun... maka ramai pegawai yang uzur dan tak berapa "fit to work" akibat dari penyakit tiga serangkai.. Jantung, Kencing Manis, Darah Tinggi....

Itu belum lagi kalu ader pegawai yang kena Sakit Buah Pinggang.,.... Pergh... alamat selalu kosong la meja opis sebab asyik dok berulang alik ke hospital atau klinik...



Cadangan Cuepacs nak naikkan umur pencen dari 60 kepada 62 memang paling bodoh.... Apa la yang ader dalam pikiran pimpinan Cuepacs... Kalau dah bangang tu jangan duduk kerusi pimpinan la... Aper daaa...

Daripada naikkan kepada 62 tahun... baik ejast terus naik sampai umur pencen 85 tahun.... baru la ader akai.... Aper kelas umur 62 jer... 75 tahun takmo ker?

Jadah aper bangangnyer Cuepacs ni.... Bangang tak abis-abis...  Patut-patut umur 55 tue berenti la... pi buat amal ibadat... pi melancong... pi main dengan cucu... pi riadah.....  Kalo naikkan kepada 62 tu... makanyer ramai la yang mampus dulu tapi tak dapat kuarkan duit KWSP...

Gua tau ini cara depa nak ejast supaya dilewatkan lagi nak boleh kuarkan duit KWSP.... ini cara ngelat.... ini cara jilaker... Tau la sebab KWSP pun bukan ader duit tunai pun ... banyaknyer ader atas kertas utang Kerajaan Malaysia.... Idiot betul lar...

08 March 2016

Sesuatu Yang Menarik Berlaku Di Terengganu Hari Ini

Bhai/DeeDee semua...

Apa yang berlaku di Sidang DUN Terengganu hari ini adalah sesuatu yang menarik untuk dikaji...

Pertamanya ada satu usul Undi Tidak Percaya yang telah dibangkitkan oleh salah seorang ADUN didalam Sidang Dewan Undangan Negeri Terengganu hari ini.... Usul dibawa oleh Bekas MB Terengganu selaku ADUN Kijal.

Yang menariknya usul Undi Tidak Percaya ini dibuat sendiri oleh Ahli UMNO kepada MB Terengganu sekali ADUN Kuala Nerus yang juga daripada UMNO.. Dan nampaknya ianya mendapat sokongan dari anggota DUN dari kalangan parti Pembangkang di Terengganu...

Keduanya usul Undi Tidak Percaya ini ditolak dengan kuasa mutlak yang ada pada Speaker DUN Terengganu (juga dari UMNO) atas alasan tiada notis awal diberikan oleh pembawa usul berkaitan dengan perkara ini.

Yang menariknya Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Terengganu dan Perlembagaan Negeri tidak memperuntukkan bahawa perlunya notis diberikan terlebih dahulu bagi usul Undi Tidak Percaya.

Jadi sekarang ini jika kita perhatikan dalam konteks perundangan, tindakan Speaker DUN menolak usul ini adalah salah. Tindakan ini juga mengundang sama anda Speaker DUN boleh dikenakan tindakan dibawah undang-undang Negeri/Malaysia atas sebab salahguna kuasa.

Adakah Peguam Negara akan benar-benar berpijak diatas keluhuran undang-undang dalam menilai persoalan undang-undang ini. Kita faham kuasa Speaker adalah mutlak didalam sesuatu persidangan DUN namun ini bukanlah alasan untuk beliau menyalahgunakan kuasanya.

Apa pun yang berlaku. Malaysia adalah Bolehland.

*** Rujuk Sini ***

Gua Memang Gelak Besar

Bhai/DeeDee semua...

Ada satu kumpulan tu kan... Konon menjadi juara dalam nak menentukan hala tuju politik Malaysia... Tapi kesian biler agen musuh yang menyorok dalam kumpulan mereka berjaya membuatkan kumpulan ini jadi keliru... Jadi tersesat arah...

Last-last kumpulan yang katanya pro kepada rakyat nih akhirnya dalam pada nak menyerang musuh rupanya telah terpedaya dengan tipu helah musuh lalu terkantoi menuyokong musuh dalam keadaan tidak sedar... Kesian sungguh lar..

Mudah sangat kena main dan kena perdaya... Kesian sungguh la....  Gua tak sangka la kumpulan ini naif sangat... Mudah kena perdajai... Walhal daya bicara macam otai.... Hahaha

Hancuss lar... Hahaha

Lepas nih lagi kerap la diorang u-turn... Hahaha

Ader paham ka???

07 March 2016

Satu Sahaja Nak Cakap

Bhai/DeeDee semua...

Satu sahaja gua nak cakap.... Tak banyak pon.... simple jer....

Janganlah buat kerja bodoh campurtangan berpihak dalam masa musuh sama musuh tengah bergaduh berbunuh... Itu kerja bodoh kalu campurtangan berpihak ngan mana-mana musuh...

Sebab biar lantak la musuh sama musuh bergaduh berbunuh... dah setel diorang bergaduh berbunuh nanti barulah mudah kerja kiter nak bunuh musuh yang dah penat bergaduh berbunuh tu... Masa tu la kita hantam kapla diorang...

Tolong aaa... jangan bodoh... buat malu anak cucu ja nanti sampai biler-biler orang dok kenang dan ingat... Hahaha

Ader paham ka???

*** Kalau tak paham tue memang sohih bodoh melantun-lantun lar.... Hahaha

Cerita Tipu Ayah Angkat Jeming Hase

Bhai/DeeDee semua..

Ini first time dalam sejarah gua cilok orang lain punya artikel.. Tumpang share aaa Hj Joe.. Sori aa gua rembat artikel lu,,, hahaha

Cerita Tipu Ayah Angkat Jeming Hase....

Seorang Mamak Tua sungguh kepanasang. Puas dicuba pelbagai jampi yang dipelajarinya, namun Romeo dan Juliet tidak juga luruh. Malah mereka semakin gagah.

Lepas seekor-seekor orang Mamak Tua kecundang. Tidak di sangkanya anak kesayangannya Mukhtar pun terkena. Orang harapannya juga disembelih di depan matanya dengan penuh bergaya. Akhirnya terkulai Mahmuddin.

Akhirnya beliau mundur setapak. Dahulunya mundur setapak ini sangat menjadi. Terpelanting Ibn Khairi ketika sedang ketiduran.

Kali ini beliau terpaksa guna sedikit cara lain. Dipanggilnya adik angkat kesayangan. Jeming Hase. Disuruh Jeming Hase tulis sekeping surat. Surat itu hendaklah kelihatan datang daripada penjara. Di mana bersemadinya pahlawan agung Panglima Berantai.

Kemudian, surat daripada Panglima Berantai itu hendaklah di hantar kepada semua Woklong. Sebaik menerima sahaja surat daripada panglima berantai itu, semua Woklong jadi keliru. Kepeningan.Benarkah, betulkah sabda ini. Sohih kah? perawinya boleh dipercayaikah?

Akhirnya Woklong yang sudah lama gila mahu menjadi Raja hadir mendengar bobokan Mamak tua itu. 

Balik daripada sidang itu semua orang menyumpah. Aku di tipu oleh Mamak Tua lagi.

Ketika itu Romeo dan Juliet sedang berlatih melempar gelas sambil mendengar lagu Gerua!

tumse juDa jo
dil zara sambhal ke
dard ka wo saara
kohra chhan gaya

maksudnya:

bila hatiku mengawal dirinya sendiri,
dan berhubung kuat denganmu,
semua kabus kesakitan yang ada
hilang begitu sahaja..

Benar kata cicak, gelas pun tak pecah.

kah kah kah..

-thehjoSaMa-

06 March 2016

Kalau Betul MRSM Itu Hebat

Bhai/DeeDee semua ...

Kalau betullah Sekolah Berasrama Penuh, MRSM dan beberapa SMKA seperti IMTIAZ itu bagus, apa kata ambil pelajar yang dapat 5E dalam UPSR dan bentuk mereka menjadi pelajar yang cemerlang.

Dan bukannya hanya berani mengambil pelajar yang mendapat 5A sahaja.

Itu kalau sekolah-sekolah tersebut rasa guru-gurunya hebat dan cemerlanglah sampai ramai yang memandang lekeh kepada guru-guru sekolah biasa dan luar bandar.

Gua cabar SBM, MRSM, SMKA seperti IMTIAZ nih ambil pelajar teruk sebagai pelajar mereka. Tak payah lah nak sembang macam bagoosh... Tak payah la nak sombong...

Ader paham ka??

05 March 2016

Tukar Tiub Dengan Malikul Sembabnya...

Bhai/DeeDee semua...

Gua nak nasihatkan satu je ngan IshamRais @ TukarTiub ... kita memang kawan.. Dah lama pun... Cukup lama.. Lu kenal gua.. Gua kenal lu... Hahaha.. Walaupun umur lu ngan gua ader sikit beza... Tapi kita still kawan... Bukan setakat dulu... Hari ini... Malah sampai bila-bila .. Kiter tetap kawan baik...

Jadi gua sebaga kawan lu... Gua nak nasihatkan lu lar skit.... bab prinsip nih..... Lu kena pegang la betul-betul prinsip lu... Lu kena jaga baik-baik... Once prinsip sudah lari.. Orang pun boleh ilang respek la bhai...

Ingat tue bhai..

Lu tibai Mahathir Mohamed @ Chedet macam nak giler... Lu tibai Muhyiddin Yasin @ Malikul Sembab macam nak giler... Last-last lu jugak boleh terpengaruh dan kena main dengan agenda depa dua orang ni... Hahaha.. Aper daaa... Macam mana la lu boleh salah tumpuan ni... Macam mana lu punya bacaan politik nik.. Jangan buat malu kengkawan la wei...

Hahaha..


TukarTiub Pun Terkena Kencing?

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.. Semalam seharian gua kat luar.. Menguruskan sesuatu berkaitan kerja dan bukan kerja... Hahaha.. Dan semalam gua cuma sempat layan nedia sosial sekejap sajer.. Termasuklah sidang media apekebenda tentang Deklerasi apakebendanya... Hahaha



Pada gua simple jer.. Dah beberapa kali gua bagitau kat ramai orang... Jaga-jaga dengan Mahathir Mohamed... Dier cukup banyak agenda.. Dier cukup banyak strategi... Dier cukup banyak belik.., dier lagi bahaya dari ular sawa... Hahaha

Tapi yer la... Hahaha.. Kalau dah TukarTiub yang otai tu pon boleh terkena kencing dengan Mahathir Mohamed.. Aperlah sangat dengan lu orang sumer... Level picisan lagilah mudah nak kena kencing... Kena perdaya.. Kena main... Kena game....

Tapi kesian kat TukarTiub... Sebab masih bodoh lagi boleh kena kencing dan jadi macai dalam percaturan Mahathir Mohamed.. Lawak siot.. Patutlah TukarTiub dah main tak relevan sekarang ni pasai orang sumer dah pakai tayar tubeless... Hahaha ...

Hahaha... Tengoklah macam mana Mahathir Mohamed rasa dier diangkat tinggi dalam majlis tue... Hebat... Anak angkat pun duduk kat sebelah dier...  Lu ingat anak angkat nak sailang ker bapak angkat... Lu ingat bapak angkat nak sailang ker anak angkat...

Sori la wei...

Just nak bagitau lu orang semua... Sebelum Najib Razak naik jadi PM... dier dah sign satu dokumen dengan Mahathir Mohamed... Dier dah sign satu perjanjian... Dan perjanjian itu akan tetap dilaksanakan..., tunggulah masanyer nanti... Hahaha

Oh yer... Ini semua ader Agenda Mahathir Mohamed yang berkait rapat dengan perjanjian tue... Hahaha

Mampuih la kena kencing hancing... Hahaha... Kesian semua machai dan balachi ... Kena kencing memanjang dek pimpinan... Hahaha

Ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1