Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

15 May 2016

PRK Sg Besar & Kuala Kangsar (Voter Sentiment Ratio - VSR)

Bhai/DeeDee semua..

Untuk tidak menghampakan lu orang semua.... Disini gua pamerkan hasil dapatan VSR dari Agensi..

Pandai-pandai lah korang mentafsirkannya.

VSR : (setakat 2 pm)

Sg Besar:

BN : 42%
PAS :  38%
AMANAH : 12%
PKR : 8%

Kuala Kangsar :
BN : 38%
PAS :  35%
AMANAH : 15%
PKR : 12%

12 comments:

  1. bila amno nak sokong pas
    pas dah kerjasama nagn amno apa sibuk nak tanding lagi
    kan amno pati islam macam pas jugak yang nak laksana hudud
    nampaknya kalau pr lawan bn ada harapan sikit
    tapi apa bole buat lidi satu mana kuat
    bila banyak baru jadi penyapu
    tugas utama pas pastikan penyokong amno mau terima perjuangan pas
    kalau gagal maka galgal lah untuk merintah
    denagn bangkitnya isu hudud ni nampak jelaslah

    Apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah kamu (tunduk) kepada hukum yang Allah telah turunkan dan kepada hukum Rasul", niscaya kamu lihat orang-orang munafik menghalangi (manusia) dengan sekuat-kuatnya dari (mendekati) kamu.


    ReplyDelete
  2. PAS kalah sebab ia dipimpin oleh Hadi dan lulusan timur tengah yang tak tau nak cari duit tapi ngabihkan duit pandai sebagaimana kalahnya Pas Terengganu, selepas itu ramai lulusan timur tengah meninggalkaan PAS kerana PAS sudah tidak boleh memberikan duit selepas sudah PAS sudah tidak memerintah Negeri jadi sumber kewangan dari balak pun sudah tidak ada lahirllah generasi kedua mat sabu and gang datang untuk memulihkan pas pada masa itu hadi sudah berada dalam kubur dan tak boleh memimpin untuk kalah serta tak mampu mengganggu rentak kemenangan rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. "PAS kalah sebab ia dipimpin oleh Hadi.." Pencapaian Hadi lebih baik dari mana2 presiden PAS terdahulu.

      Delete
    2. Kepimpinan Hadi tak pernah teruji sehingga kematian TGNA sebagaimana PAS sekarang

      Delete
  3. PAS, korg takyah nak perasan menang. Kalau korg menang pun bukan ada hasil dalam parlimen tu. Berhujah takde, tanya soalan bodoh2, statement pun tak bijak langsung.
    Kalo time undi usul pun dok berkecuali je manjang. Kuat ponteng pulak tu..
    Parti islam hape cmni??

    ReplyDelete
  4. ctt bile nk dtg sg besar

    ReplyDelete
  5. Bhai... kau dengan agensi kau apa tahu pasal politik-politik nie, kau orang ada kelayakan ke nak ulas pasal politik-politik nie... nie semua ulasan taraf kedai kopi je... nie, aku nak sharekan analisa dari Pensyarah Kanan Hal Ehwal Politik dan Antarabangsa, Universiti Utara Malaysia... http://www.sinarharian.com.my/politik/prk-sungai-besar-bn-dijangka-kalah-teruk-1.519849 ... Cobol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lupa baca juga artikel ni. Juga tulisan Pensyarah Kanan Hal Ehwal Politik dan Antarabangsa, Universiti Utara Malaysia.

      http://www.sinarharian.com.my/politik/penyatuan-umno-pas-tidak-mungkin-berlaku-pemerhati-1.512914

      KAH KAHKAH

      Delete
    2. Ini juga analisa dari Pensyarah Kanan Hal Ehwal Politik dan Antarabangsa, Universiti Utara Malaysia.

      http://terbakor.com/2016/02/02/jawatan-menteri-besar-selangor-boleh-terlepas-ke-tangan-dap/

      So, korang nilai sendiri. Boleh percaya ke?

      Delete
  6. jangan perkecilkan makluman yang cipan tapir tenuk bagi ni, PRU 13 yang lepas, makluman daripada beliau paling hampir dengan keputusan sebenar

    ReplyDelete
  7. Cuma mampu gelak terkekek2 je tgk gelagat perpecahan dlm pembgkg. Sian diorang gagal mewujudkan masyarkt Malaysia yg maju dn bertaraf dunia.
    Prn kalah, prk SG besar pun bkl kalah,pru14 lagilah kalah.

    PAS pulak dah mcm tgh tunggu imam Mahdi je, dah xpcaya kat pilihanraya.
    ingat dgn strategi Bodo pas tu, imam Mahdi boleh dtg tlg tumbgkn bn ke? Hshahaha.

    ReplyDelete
  8. Surat anwar ditujukan pada PKR utk bekerjasama dengan PAS. Perkukuhkan kembali pakatan rakyat.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja