Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

08 May 2016

Apa Sebenarnya Yang Berlaku?

Bhai/DeeDee semua...

Tamat sudah urusan PRN Sarawak. Keputusan Pilihanraya Negeri Sarawak sudah dapat.

BN menang besar bukan lah sebab duit turun berjuta. Bukan juga sebab janji-janji pembangunan di Sarawak. Bukan juga sebab ramainya orang yang disekat masuk Sarawak oleh Adenan Satem.

Tapi,

Tapi sebab solidariti yang kuat dari semua penyokong dan pendokong BN tidak kira yang pro Najib, pro Mahathir atau pro pemimpin Sarawak.

Mereka tolak tepi semua perbalahan, persengketaan, ketidakpuasan hati demi untuk memenangkan BN.

Sesuatu yang tidak ada dalam hati dan nurani penyokong dan pendokong parti Pembangkang. Ego, sombong, penting diri dan tamak adalah penyebab kekalahan parti Pembangkang. 

Sedarlah diri.

4 comments:

  1. BN menang besar sebab Najib terpalit isu 1MDB, DAP hilang 5 kerusi sebab LGE terpalit isu banglo. KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  2. tak sampai tahap lagi rakyat negara ni pandai nak menilai kepimpinan
    yang pasti ada ugutan ketakutan takut untuk berubah
    mudah nampak yang depan mata walau pun sekejap saja
    tambah janji demi janji
    10 kali lagi pru prn pun tetap macam tu jugak
    apa kira pun ada ajen tukang pelingkup pembangkang
    padan muka tak mau ceredik lagi
    sabah sarawak singa4
    singa4 keluar ok saja tak heboh tapi kalau sabah sarawak nak keluar macam macam cerita keluar itu tanda kalau tak da sabah sarawak
    lingkup amnooo

    ReplyDelete
  3. Cara untuk menewaskan pembangkang ialah dengan menyemai sifat ego, sombong dan tamak di kalangan mereka. Cara ini mudah dilakukan melalui infiltrasi oleh orang yang kelihatan seperti mereka juga.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja