Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 May 2016

Penerbangan Malang

Bhai/DeeDee semua...

Sori gua terpaksa nak ulas bab ini.... walaupun gua biasanya malas nak ulas kematian orang... sebab urusan dia dengan Allah Taala... biar dier yang handle sendiri....

Cuma satu jer yang gua nak ulas kat sini.... Penerbangan malang tu adalah dari Kuching - Sebuyau - Kuching..... dan terhempas semasa dalam perjalanan balik ke Kuching... So... aper yang gua nak cerita aderlah....

Kos penerbangan ni dibuat oleh siapa .... guna duit siapa... dan untuk tujuan apa...

Kalau kos penerbangan ini dibuat oleh MPOB ... pastinya dia menggunakan duit rakyat (dana awam) .... dan mungkin tujuannya adalah untuk urusan MPOB (awam)....

Tapi.... kalau kos penerbangan ini dibuat oleh MPOB.... yang guna dana awam ni.... tapi tujuannya adalah untuk membantu kempen pilihanraya BN Sebuyau.... maka pada gua ianya adalah satu salah guna kuasa dan pecah amanah dana awam.... dan ini adalah satu dosa... dosa yang perlu mohon taubat...

Cuma... dalam kes penerbangan malang ni.... semua penerbangan adalah untuk tujuan kempen politik ....  dan tak ada kena mengena dengan urusan pentadbiran MPOB atau sebaliknya.... Adakah mungkin ada berlaku pembelian undi (rasuah) kepada para pengundi di Sebuyau? Jika ada ianya adalah satu lagi kesalahan yang berkaitan dengan dosa...

Huh..... Moga Allah Taala membalas dengan sebaiknya...

Ingat mati itu pasti, syurga dan negara itu pasti.

Innalillahi wainna ilaihi raajiuun

4 comments:

  1. Ya, Syurga dan Negara itu pasti, tapi Neraka pula tidak.

    (He he he)

    ReplyDelete
  2. Sesungguhnya Allah, hanya pada sisi-Nya sajalah pengetahuan tentang Hari Kiamat; dan Dia-lah Yang menurunkan hujan, dan mengetahui apa yang ada dalam rahim. Dan tiada seorang pun yang dapat mengetahui (dengan pasti) apa yang akan diusahakannya besok. Dan tiada seorang pun yang dapat mengetahui di bumi mana dia akan mati. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal.

    S U R A T A S - S A J A D A H
    Katakanlah: "Malaikat maut yang diserahi untuk (mencabut nyawa) mu akan mematikan kamu; kemudian hanya kepada Tuhanmulah kamu akan dikembalikan.

    ingatlah mati sebelum kamu dimatikan
    bersedialah kamu dengan bekalan selepas mati
    jangan lalai dengan dunia yang melalaikan

    ReplyDelete
  3. Naik heli siap bawa suami,bodyguard..
    Kos sapa tanggung?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja