Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

15 November 2010

Kecoh Bila Pengadilan Sukan Jadi Berat Sebelah

FAM... dan ramai lagi penyokong sukan bolasepak kat Malaysia nih (termasuklah orang UMNO/BN) yang kecoh bila pengadilan sukan jadi berat sebelah... ala... biasa la tue....

Ala... Ben Williams tue punya mutu pengadilan sukan bolasepak memang macam tue... tambah lagi biler berkait rapat dengan Malaysia....

Samer gak ngan SPR yang pengadilan perjalanan pilihanraya yang dikendalikannya berat sebelah... samer jer... tak ader beza... ader orang UMNO/BN kecoh... takder la.. so... aper der hal lu orang (UMNO/BN) nak komplen lebih-lebih biler Ben Williams buat macam tue dalam perlawanan bolasepak Sukan Asia... hahaha

Kalu SPR boleh bias kepada sesuatu pihak... macam tue la pulak dengan Ben Williams.... samer jer... takder beza... hahaha..

So... tak payah la FAM (yang rata-ratanya dikuasai oleh orang UMNO/BN) termasuk pimpinan utamanya yang memang sah karat biru UMNO tue untuk melatah dan komplen kat FIFA dan AFC... tak perlu... sebab kalu SPR (kat Malaysia) nih boleh buat macam itue... aper tah lagie dengan Ben Williams...

Ben Williams buat camtue pon.... sebab dier tak suka Malaysia.... hahaha.... sebab dier tahu.. mutu pengadilan kat Malaysia pon macam cilabet... hakim pon boleh kena beli... inikan pulak SPR dan Pengerusinyer... hahaha....

Aper der hal....

Baca Sini : Ben Williams diisytiharkan sebagai Pengerusi SPR yang baru

13 November 2010

Adnan Mansor Nak Masuk Raja Lawak?

Hahaha.... Adnan Mansor (mamak nih bukan Tengku aaa) nih suka buat lawak la gamaknyer.... Adnan Mansor nak masuk Raja Lawak? biar betul.... hahaha...

Biler Adnan Mansor bagitau yang UMNO takkan terima kembali Zaid Ibrahim ... itu maknanyer... UMNO dengan berbesar hati pada bila-bila masa jer boleh terima kembali Zaid Ibrahim... ayat yang Adnan Mansor gunakan tue sebenarnya mempunyai maksud tersirat dan tersurat..... hehehe

Macam la biler dier mengaku yang dier tue adalah Tengku... itu maknanyer yang dier memang bukan Tengku.... macam mana plak keturunan Mamak boleh dapat gelaran Tengku.... saper susur galur dier.... Raja Mendaliar ker... hahaha

Maybe la dier keturunan Raja Mendaliar... pasai tue la dier rasa dier bergelar Tengku.... hahaha... belit tak abis...

So... kalu Adnan Mansor nih kata UMNO takkan terima Zaid Ibrahim... itu maknanyer yang UMNO akan terima Zaid Ibrahim... hahaha

10 November 2010

17 Peluru Atau Lebih?

Itu hari masa mula-mula bicara kes tembakan maut kepada AminulRashid.... mahkamah diberitahu bahawa saspek menggunakan 17 bilik peluru 9MM ... ditembak dari senjata H&K MP5 .... tapi betulkan hanya 17 peluru atau sebenarnya lebih?

Sebab semalam.... mahkamah diberitahu bahawa terdapat 32 kesan tembakan kat kereta tersebut....

Persoalannya... siapa lagi yang tembak kalu saspek cuma tembak 17 das sahaja.... mesti ader ramai lagi yang buat tembakan rambang... tapi yang kena saspek sorang jer.... Macam kes kambing dihitamkan jer... aper la... nak tipu pon pandai la skit...

Gua berani jamin... sejak mola berita lagi... bahawa tembakan keatas kereta AminulRashid tue tak dibuat semasa kereta tersebut dalam episod kejar mengejar... tapi... tembakan (17 peluru atau lebih?) sebenarnya dibuat selepas kereta terbabas dan berhenti...

Gua tak percaya seorang konstable macam nih ader skit buat tembakan MP5 dari dalam kereta dengan sebelah tangan sahaja.... atau dier duduk atas tepi tingkap kereta sebelah kiri sambil melakukan tembahan.... (wei... gau jamin setakat level polis camnie takkan berani punya)...

Jadi... biler dah terbabas tue... diorang aper lagi.. buat la tembakan macam orang giler.... peluru yang kena tayar tue gua jamin ditembak selepas kereta dah berhenti... sebab nak cover line...

Gua pernah ikut satu training eskot VVIP ... dari situe gua tau yang kalu setakat Polis GD (General Duty) takkan ader kemampuan untuk handle "hot pursuit" punya tembakan.... diorang tak dilatih dalam senario ini.... lain la kalu saspek tue bekas Komando 69 (VAT 69) atau UTK.... yang itu gua percaya ader skil macam nih....

Gua berani potong ayam kalu yang menembak sebenarnya lebih dari 2 orang.... dan yang lain semua sudah lepas tangan.... kambing sudah dihitamkan.... hehehe

09 November 2010

Bodoh Lagi Membodohkan

Bhai.... lu bayangkan senario nih.... Bola ader dah kat kaki lu sekarang nih.... lu plak berada dalam kotak penalti..... defender pihak lawan sekor pon takder berdekatan... tinggal lu ngan penjaga gol jer..... mamat penjaga gol tue dah gelabah biawak dah.... tapi... boleh plak lu rembat bola tue pulak terus masuk kedalam gol lu sendiri dan bukannyer gol lawan.... terbalik arah.... kerana lu sendiri lagi teruk paniknyer...... kan bodoh namanyer..... Itulah bodoh lagi membodohkan....

Binawe punya striker.... ader gaya dan potensi nak jaringkan gol... tapi... tendang bola lain arah... masuk gol sendiri balik.... bodoh nak mampus....

Itulah yang berlaku pada Pakatan Rakyat terutamanya PAS, PKR dan DAP .... samer jer tiga badigol nih.... bangang nak mampus....

Momentum kekuatan arus kebangkitan rakyat tidak dimanfaatkan dengan baik... malah terlebih panik sampaikan terasa hebat sangat sedangkan tak la hebat mana pon... perasan best... cilabai betul la.... perangai sekor-sekor macam Laberuk Kidul jer....

La nih... gua nampak... peluang dan hasrat sudah tertutup abis... rakyat sudah boring dan bosan.. malah dari 10 orang yang gua tanya... 8 orang yang kata... sori la kat Pakatan Rakyat... dari kasi Pakatan Rakyat hendel Malaysia dengan kelam kalibutnyer.... baik biar bagi kat UMNO/Barisan Nasional ... dah tentu kiter tau camana UMNO / Barisan Nasional hendel Malaysia nih...

Nih Pakatan Rakyat... parti sendiri pon kucar kacir.... itu baru parti.... camana nak hendel 1Malaysia....

PAS dengan perangai pemimpinnyer yang macam orang giler talak.... PKR pulak lebih kepada tibai kaki sendiri dan kaki kawan.... penuh PHD.... DAP pulak penuh ngan macam-macam agenda peribadi dan korupsi dalaman.... macam mana la nak terajui Malaysia kalu camnie...

Ntah lerr.... Gua berpandangan.... Ini macam kalu... lupakan sajer la hasrat nak menang dalam PRU13.... kira nasib baik la kalu dapat kekal Kelantan, Kedah, Selangor dan Pulau Pinang dalam tangan Pakatan Rakyat.... silap kalu... rasanyer habis semua sekali dikuasai oleh UMNO / Barisan Nasional....

Lu bayangkan la... jarum UMNO / Barisan Nasional dah 65% masuk dan kuasai Kelantan.... rasanyer kegemilangan Nik Aziz akan abis takat nih jer la... bukan pasai Nik Aziz tak okeh.. tapi orang-orang kepercayaan Nik Aziz tue la yang ramai buat taik.... macam hampeh...

Ini semua berpunca dari sikap bodoh lagi membodohkan yang kini hinggap bagai penyakit kusta pada Pakatan Rakyat..... hampeh....

04 November 2010

Kekalahan Pakatan Rakyat Dijangka

Gua memang tak saspek yang Pakatan Rakyat akan menang dalam dua PRK nih... Galas dan Batu Sapi... memang takder chan.... Kekalahan Pakatan Rakyat dijangka... gua memang jangka...

Cuma kalu Pakatan Rakyat menang la pulak... gua tak tau la aper sentimen... nak kata calon memang kuat... err... ntah ler..

SPR dah tentu bias... berat sebelah... jadi aper peluang untuk Pakatan Rakyat berbanding Barisan Nasional..

Yang pasti... calon yang dikemukakan oleh BN tue lebih kepada calon tangkap muat... takder karisma sebagai pemimpin... Macam kat Batu Sapi tue... dah jadi macam citer hindustan la pulak.... biler Inspektor Shahab mati... bini atau anak dier ambik alih jawatan dier... hahaha...

Sejak biler plak boleh jadi camnie... itu hari masa Radzi Manan (ADUN kat Perak tue) turun jawatan... dier letak anak pompuan dier untuk jawatan tue... boleh pulak jer... kira macam buat dinasti la pulak... hahaha.... macam sial jer.... hahaha

So.... kalah ker memang ker Pakatan Rakyat... gua harap pimpinan Pakatan Rakyat banyakkan bermuhasabah... kalu menang... jangan ingke.... jangan gelojoh..

01 November 2010

Ciken Pork

Hahahaha... sori la... lama tak tulis kat sini... sibuk... hehehe...

Nih gua nak tulis sikit jer.... Sebenarnya sejak biler Najib Razak tue kena ciken pork? Berapa hari.... bahaya tak sakit tue... dan nak kena samak ker??? hahaha...

Takper... orang sakit... kita biarkan dier sembuh dulu kan..kan..kan..

Aper-aper pon... walaupun Najib Razak kena ciken pork... secara otomatik ianya tidak memperuntukkan Rosmah Mansor memangku tugas Najib Razak... sebab Rosmah Mansor cuma isteri Perdana Menteri Malaysia... tidak lebih dari itu...

Yang layak memangku tugas Najib Razak adalah Muhyiddin Yassin...

Jadi... kesimpulannya.. aderkah ader satu protokol dalam institusi kerajaan Malaysia yang membenarkan perkara ini berlaku..... ader sesapa boleh jawab tak... sebab gua tak pernah nampak bini Pak Lah atau Che Det yang memangku tugas suami diorang dulu....

Atau ini sebenarnya menunjukkan bahawa Rosmah Mansor adalah Perdana Menteri Malaysia yang sebenar-benarnya... sebab itulah dier dapat peruntukan dibawah Bajet Kerajaan Malaysia walaupun dier bukan seorang Menteri...

Aderkah Rosmah Mansor Ahli Parlimen bagi Bangunan Parlimen.... hahaha...

Ini semua ciken pork punya pasai... ciken yang bersekedudukan dengan pork..... hahaha

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1