Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

31 December 2016

Ini Bukan Tunku Tapi Tungku ...

Bhai/DeeDee semua...

Mamat blur wal bengap nama Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim ni memang paling kuat halusinasinya... cukup banyak dia ni bawak citer fabrikasi... Hahaha..

Kenapa la bodoh sangat DAP bawak masuk dia ni dalam parti DAP... Kan dah mendapat... hahaha... Padan muka DAP... ingat dapat bawak masuk mangkuk ni dah kira hebat leteww... tapi sekarang ni sudah kena dajai... hahaha

Yer lar nak buat camana... Mangkuk ni pun dah nyanyuk... dan makin kuat dengar suara-suara bisikan kat tepi telinga dier... hahaha... bersurahkan benda yang tak ujud...

Hahaha...

Yang wartawan pun satu bangangnya.. dok layan statement mangkuk ayun yang kuat halusinasinya ni... Huhu... abislar...

Ader paham ka???

Banzai...


30 December 2016

Ahli Totok UMNO

Bhai/DeeDee semua...

Ini habit gua... kalu nak menginap di Kuala Lumpur... kena cari hotel yang ada view macam ni... kalu tak sure tak lena tidor...

Hahaha...

Nak buat macam mana... dah ahli totok UMNO.... hahahaha ... lawak siot... hahahaha


Ader paham ka???

Banzai...

p/s : Hotel yang gua lepak ni adalah tempat dimana ramai Ahli Puteri UMNO yang menjadi mangsa lampias nafsu Ahli UMNO setiap kali ada event kat PWTC.... hehehe... 

28 December 2016

Nasib Baik Bukan Lebai

Bhai/DeeDee semua..

Lebuh dah RM6 juta duit cikgu cikgi yang nak pergi tunaikan Umrah kat Mekah... Solosai.... 

Ramai cikgu cikgi terlibat ngan program umrah anjuran Yayasan Bakti Negara Terengganu (YBNT) atas sebab ada surat perkeliling yang dipanjangkan oleh Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu (JPNT) .. 

Yang lagi bestnyer... sekarang ni pihak Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu (JPNT) boleh pulak lepas tangan tidak mahu sama bertanggungjawab... huhu.. hebat... hebat...

Nasib baik ini semua bukan kerja Lebai... tapi kerja buat budak umur 28 tahun yang punyai kabel kuat dengan UMNO Terengganu... huhuhu... 

err... PAS Terengganu takmo amik "mileage" ker atas kekecohan dan "scam" ni? Takkan lah kot sejak jadi geng ni dah takmo nak tibai UMNO...

Hahaha... kot-kot Lebai pun ada share dalam "scam" nie... huhu

Ader paham ka??




26 December 2016

Belum Apa-Apa Dah Gaduh

Bhai/DeeDee semua...

BERSATU lah sangat... hahaha... tapi belum apa-apa dah gaduh... lawak siot parti serpihan ni... hahaha

Nampak sangat ntah apa-apa diorang ni... ader hati nak kalahkan UMNO / BN... hahaha... sedar la diri sikit... Mahathir Mohamed tu nothing lar.. takder signifikan lar..

Nak harap Muhyiddin ... lagi kelaut.... bab skandal seks tu gua tak berapa terkezut... sebab parti Lebai pon ader yang terlibat skandal seks... tak gitue lebai spender putih... hahaha

Ader paham ka??

Banzai..


25 December 2016

Pulau Pinang Ditadbir Ala Kongsi Gelap?

Bhai/DeeDee semua...

Geng GERAKAN ni kata Pulau Pinang ditadbir oleh DAP secara Mafia... tapi diorang lupa masa GERAKAN tadbir Pulau Pinang dulu sebijik macam Kongsi Gelap...

Sebijik cara macam mana Gee Hin dan Hai San punya pentadbiran lah kalu kita nak "compare" masa GERAKAN lead negeri ni dulu...  tak pon macam Geng 24 atau Geng 36... hahaha

Hahaha...

Lawak la Parti Gerakan nie ... patut dah boleh kena tukar jadi Parti GELAKKAN...

Hahaha...

Hail Hitler...


24 December 2016

Gua Beli Saham FGV ...

Bhai/DeeDee semua...

Kalau gua ada duit banyak... gua akan beli saham FGV sebanyak yang boleh sekurang-kurangnya 60% dari keseluruhan saham FGV...

Sebab apa gua nak beli... sebab once gua dah beli.. gua ada kuasa besar untuk menguasai FGV... dan gua akan panggil satu mesyuarat EGM untuk gua buat satu keputusan penting...

Iaitu... gua nak pecat semua mangkuk ayun yang dok dalam pengurusan dan pentadbiran FGV... kalo boleh ader peluang gua pecat Isa Samad... gua akan pecat dia... kasi halau dier...

Hahaha... lepas tu gua akan restructure FGV dengan lebih baik...

Hahaha... yang penting gua dapat pecat... lepas tu gua akan letak Lebai TITM jaga FGV... hahahahaha... kan Lebai TITM katanya otai ... takkan la Lebai nak menyeleweng... hahaha.. takkan la Lebai pun nak songlap.. takkan la kannnn... hahaha

Ader paham ka???


Hahaha... Buat Cerita Sedihlah Pulak

Bhai/DeeDee semua...

Pergh.... ini memang lejen... bab buat cerita sedih memang dier ni "Numero Uno"... Hahaha... Tak tahan gua nak gelak la bhai...

Bukan sekali dier punya ayat cakap pasai nak letak jawatan tu.... dah banyak kali... biler kena tibai jer sana sini... mulalah ayat "saya nak letak jawatan" akan keluar... tak kisah la kena tibai bab apa.... kena tibai dalam parti pon macam tu... tambah lagi kalu kena tibai dalam agenda luar parti..

Bab bawak cerita sedih nih memang paling lejen... huhuhu.....

Yang lawak tue... ramai lah nanti walaun dan malaun yang akan bekap dan up balik dier nier... Hahaha... yer la... itu belum kalu dier nangis... sure lagi ramai yang akan sentap.... Hahahaha...

Lawak la siot.... Hahaha ... mesti lepas ni ramai walaun akan bantai dan tibai gua... hahaha.... takder hal punya.... seperti biasa setiap bulan mesti gua akan solat Jumaat kat Masjid Rusila at least sekali... hahaha..... walaun kalu ramai berani la... kalu seorang mesti kucut tulur.... hahahaha .... lawak... lawak....

Banzai....


Abdul Hadi nyata hasrat letak jawatan oleh kinitv

23 December 2016

Patut UITM Pun Kena Tutup Sama La...

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... lawak sungguh la analogi yang digunapakai oleh Veteran UMNO... Hanya kerana ada seorang dua pelajar yang dituduh terlibat dengan IS... habis satu IPTS disuruh tutup dan dibatalkan lesen operasi...

Kalu gitue apersal tak suruh tutup ja UITM pasai cukup ramai yang telah ditahan sebelum ni dibawah SOSMA atas alasan IS, ISIS dan DAESH .... hahaha... cukup ramai ooi...

Malah bukan setakat pelajar UITM pun ada yang dikatakan terlibat, tapi pensyarah dan kakitangan pun ada tersenarai...

Itulah bodohnya Veteran UMNO... bangang tak bertempat... otak letak kat lutut... main borong jer buat keputusan dan saranan...

Mengapa Veteran UMNO ni tak suruh ja Universiti Lim Kok Wing pun ditutup jer pasai ramai student warga asing dia terlibat dengan jenayah dan pelacuran... Hahahaha

Terbaek sekali kalu dapat tutup jer UMNO tu pasai ramai gak ahli dier terlibat dengan jenayah, kongsi gelap, gengsterisma dan maksiat.... Hahaha... apa lagi... cepat la buat... hahaha

Bodoh melantun-lantun... bertingkek-tingkek...

Ader paham ka???

Banzai...


22 December 2016

Patut Katok Saja Pemandu Teksi Ni

Bhai/DeeDee semua...

Pemandu teksi ni patut kena katok oleh semua geng pemandu teksi... sebab "walaun" .... opps... "malaun" ini sebenarnya la yang buat orang lagi menyampah nak naik teksi... dan menyebabkan busuk lagi profession pemandu teksi...

Sebenarnya dari dulu lagi yang menjahanamkan industri teksi bukan pihak lain... tetapi geng teksi juga... so jangan lah nak salahkan UBER dan GRABCAR...

Tak percaya ka? Cuba lu naik teksi mana-mana pun... tengok kondisi dalam teksi... bauan rokok cukup kuat... malah ada driver teksi yang tak segan silu isap rokok sambil bawak teksi dalam keadaan teksi pasang aircond...

So... memang patut la orang boikot tak mau guna teksi dah... sebab salah depa sendiri..

Ader paham ka???

Banzai..


21 December 2016

Bangkai Terbang?

Bhai/DeeDee semua...

Innalillahi wainna ilaihi raajiuun... takziah buat keluarga mangsa...

Setiap kali ada pesawat TUDM yang terhempas setiap kali itulah gua rasa amat sedih dan marah... Sedih sebab kos untuk melatih juruterbang memang tinggi tapi akhirnya kecundang tanpa berperang hanya kerana pesawat yang usang dan alatganti yang "sub-standard"... adoyailah..

Gua marah pasai kos pembekalan adalah tinggi tapi bekalan alatganti yang didapati amatlah "sub-standard"... malah ada dalam banyak kes, alatganti pesawat diambil dari pesawat yang lain yang sudah tidak mampu terbang...

Gua biasa naik C-130 dan NURI... dan setiap kali gua naik pesawat tue... gua terpaksa ubah mindset gua kepada inilah nampaknya keranda terbang untuk gua...

Masa gua berkhidmat di Balkan dulu... walaupun gua ader naik jenis pesawat yang sama milik angkatan tentera negara lain, tapi nampaknya mereka punyai pesawat yang "well kept"... tak macam pesawat Malaysia...

Gua nak share senario biasa masa gua naik pesawat Hercules C-130 TUDM... setiap kali dalam penerbangan mesti lu akan jumpa "flight seargent" yang akan suluh sana sini dalam pesawat tu sambil mengeleng-ngelengkan kepala dan mulut kumat kamit (tak tahu sama ada menjampi atau menyumpah)... memang cuak masa tu walaupun kat badan kita ader "strapped" ngan payung terjung...

Ini pengalaman gua masa buat latihan HAHO dan HALO dulu... cuak bhai... cukup cuak... tapi masa di Balkan rasa okeh jer naik menunpang pesawat jenis yang sama milik British SAS... sedih bhai...

Selagi mana korupsi dalam ATM terlalu tinggi... selagi itulah ramai nyawa yang jadi taruhan... Please lah... jangan lah gadai nyawa para anggota keselamatan kita.... bajet bukan tak ada... tapi nampaknya jatuh ketangan pihak ketiga...

Apa kata YDP Agong dan Perdana Menteri guna pesawat uzur TUDM ni... jangan belikan diorang pesawat baru... tengok ader telor ke nak terbang hari-hari...

Huhuhu..

Ader paham ka??

Banzai...


Dua Hari Tak Mandi ...

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... Kesian kat Jamal Sekinchan ni... Dah dua hari tak mandi... Hehehe... Mesti dia belajar tak mandi dengan Saiful Bukhari Azlan ni... hahaha... busuk la wei...

Jangan la macam tu berjalan sana sini pakai tuala ja.. takut nanti terlucut kat mana-mana tuala tu... kan ker naya.. mau terbogel ja nanti..

Kalu pakai boxer kat sebalik tuala tu takper la lagi... nih kot tak pakai apa-apa... kan nanti terpacul ja "Angry Bird" tu... hahaha

Oh yer... rasanya Jamal Sekinchan ni boleh didakwa atas dakwaan berpakaian tidak sopan di tempat awam... rasanya dibawah undang-undang kecil Pihak Berkuasa Tempatan.. takkan la MBSA takder undang-undang macam tu... hahaha... lawak la kalu takder...

Hahaha.... Lawak betul lah politik Malaysia... macam-macam ada... semuanya bodoh dan membodohkan... hahaha


20 December 2016

Tabik Atas Artikel Ini

Bhai/DeeDee semua...

Gua tabik dengan kandungan artikel ini yang dimuat naik di portal MalaysiaKini dan juga di laman web Parti PAS.

Gua setuju dengan kupasan yang dibuat oleh Abdul Hadi... benar ada tangan ajaib disebalik krisis di Syria..

Gua dah banyak kali menulis tentang Syria... dan bagaimana krisis dan konflik ini berlaku... siapa disebaliknya dan bagaimana ianya ditangani... dan seperti biasa ramai yang marah dan benci dengan gua atas artikel yang gua tuliskan  itu...

Tapi takper... 

Kalu free esok atau lusa gua akan publish maklumat terbaru konflik di Syria dari kacamata operatif Agensi...

Apa pun syabas kepada Abdul Hadi Awang..

Salut...


Masih Adakah Lagi Duit Dalam Amanah Raya Berhad?

Bhai/DeeDee semua...

Ader kawan tanya gua.... sama ader duit dalam Amanah Raya Berhad masih ujud secara realiti atau hanya tinggal nombor diatas kertas (paparan digital didalam komputer) sahaja???

Gua nak jawab pun tak berapa rasa layak... tapi gua cuma gelak jer.. Hahaha...

Sebab kalau pun (opps... memang gua tahu) gua tahu aper citer dalam Amanah Raya Berhad tue... gua takkan nak citer secara public... Hahaha... Biasa la.... kalu nak tahu lebih lanjut.... jomlah ngeteh... Hahaha...

Hahaha.... dah lama dah.... saffan saffa..... Hahaha....

Itu ja yang gua boleh bagitau... selebihnya lu tanya la sama Johari Abdul Ghani.... Hahaha.... Mamat tu kan ker dengan konpidennya kata takder masalah apa-apa pun.... Hahaha.....

Macam lagu Najwa Latif la.......


Hahahaha....

Ader paham ka????

Banzai....

18 December 2016

Lebai Belajar Dari Najib Razak ...

Bhai/DeeDee semua...

Itu hari time Najib Razak kata nak saman WSJ... rupanya yang sampai adalah surat pertanyaan dan tuntutan biasa jer... Hahaha... langsung tak ader efek dari segi perundangan...

La nih Lebai kata nak saman Sarawak Report... tapi yang sampai adalah surat tuntutan jer.... Hahaha...

Awat lar Lebai oooi... tak berani nak saman ka? Takkan la dah belajar dengan Najib Razak kot... Hahaha... Lebai... Lebai...

Atau...

Atau Lebai tak tahu macam mana nak proses tuntutan saman... pasai dah takder Hanifa Maidin, Asmuni Awi dan ramai lagi loyar yang otai dalam parti Lebai...

Hanya yang tinggal loyar cikai macam Takoyaki tu ja.... eh silap..... Takoyaki tu jemput-jemput sotong dari Jepun lar... hahaha... sori... sori ... sori aaaa.....

Aper pun... Lebai still "failed" nak saman Sarawak Report.... Hahaha... takkan nak tunggu Jumaat kot... Berapa kali Jumaat daaa.. Najib Razak dah amik hari Selasa... dia dah booking hari Selasa... hahahaha

Lebai... Lebai...

Ader paham ka? Kasi longgar sikit la ikatan kain kat kepala tu.. kasi ader oksigen masuk dalam otak lar wei... hahaha

Banzai...


16 December 2016

Apa Lagi DAP, Tak Berani Ke?

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... jangan ingat dalam DAP tak bercambah rasuah, salahguna kuasa dan kronisma... Hahaha... Kalu parti Lebai yang "hafal" kitab pon boleh ke laut, inikan pula parti DAP yang terkenal kafirnya... Hahaha

Aper lagi mau tunggu... Saman la kalu berani... Hahaha... setakat mamat Abdul Aziz ni pun pimpinan DAP boleh takut... memang la lawak...

Aper pun... cadangan suruh saman kepada Abdul Aziz nih dibuat oleh sebuah parti yang terkenal rasuah, salahguna kuasa dan kronisma ... lagi ader hati mau sembang konon baik.... hahaha... ini mesti sebab sekarang sudah kawan dengan lebai... itu yang pandai sebut soal dosa pahala...

Hahaha... wei... lebai pon hanyut.... takkan la geng lagho boleh selamat dari hanyut sama... hahaha... agak-agak lar...

Ader paham ka??

Banzai...


15 December 2016

Siapa Lagi Nak Up Kan Bapak ...

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... Siapa lagi la yang nak upkan bapak kalau bukan anak-anak... sudah semestinya pada pandangan anak-anak, bapak dia la yang paling terbaek... Hahaha...

Takper... gua paham tu.. stendet lar...

Cuma satu ja yang gua nak bagitau mamat nih... bapak dier bab mendamaikan dua pihak tu memang "failed".....  dah terbukti banyak kali... malah bapak dier pulak tu kekadang lebih sidednya... hahaha... malah pasai bapak dier la jadinya isu Memali...

Gua ingat lagi masa AdukaTaruna kena pegang dan kena belasah kat Masjid Rusiila dulu tu... Abdul Hadi ni setakat tengok ja... nak suruh anak buah dier "chill" dan "cool" pun tak boleh...

Lagi mau sembang konon Abdul Hadi tu boleh mendamaikan pihak-pihak yang bertelagah di Syria.. Hahaha... mimpilah wei... Diorang kat Syria sana kenai pun tidak ngan Abdul Hadi ni... lagi mau sembang konon boleh mendamaikan...

Hahaha...

Ader paham ka???

Banzai...


Sembang Ke Laut

Bhai/DeeDee semua...

Nafsu para Lebai ni memang hebat.. tu yang ramai yang gunakan cerita payung emas la... sunnah Nabi la... untuk semata-mata kerana nafsu depa... hahaha...

Ni satu lagi Lebai yang menikus masa Nik Aziz idup lagi dulu...

Deyy Lebai.... PAS bertanding kat kubu kuat sendiri pun ader yang kelaut... siap bungkus berjemaah lagi... ader hati mau bertanding kat lubuk orang lain... Pigidah...


Mabuk betul la geng Lebai la nih....

Wei sedar la diri... PRU14 PAS akan hilang Kelantan la... lagi mau sibuk kacau kawasan orang lain... huhuhu... Lebai... Lebai...

Nafsu kuat sangat nih...

Ader akai ka???

Banzai

(*** kat Saigon pun nak buat MRT ... negara yang menang lawan bola ngan Malaysia)... hahaha


14 December 2016

Menang Lu Tak Maksum

Bhai/DeeDee semua...

Gua bila baca kenyataan Idris Ahmad tu gua gelak jer... Hahaha... Bab dia suruh jangan percaya media sosial, tapi baik percaya HarakahDaily tu yang tak tahan nak gelak tu... Hahaha... lawak siot...

Bab isu RM 90 juta tu kalo tak betul saman la wei... aper kelas bekap kata semua tu palsu... Samer gak dengan citer Pantai Sentral Park tu... hahaha... saman la wei kalo berani... takkan nak ikut stail Najib Razak kot... tunggu Selasa... sampai kesudah... hahaha

Isu spender putih pun sapu bawah sejadah... lagi mau sembang konon semua tu fitnah... kalo fitnah saman la... aper tak berani saman...

Hahaha... bab balak pun tak berani nak saman ... abis kuat ugut dan tangkap Orang Asal jer... hahaha... lawak siot...

Nih nak bagi tau... kalu la "kami semua" publishkan semua maklumat dan data... mahu malam esok ja ader yang terus jadi zuhud tinggalkan dunia... hahaha... mau ader yang terkencing dalam jubah dan kain pelikat...

Hahaha...

Masa tu... ketayap dan kopiah kemana hilang... hahaha...

Mampuih...

Ader paham ka??

Banzai...



(*** salam 1MDB dari Ho Chi Minh City)

In Malaysia Do We Trust?

Bhai/DeeDee semua...

Sampai bila kita boleh berbangga memegang paspot Malaysia??

Sebab dari hari ke sehari makin banyak skandal pimpinan negara terdedah... makin memalukan...

Hampeh...

Ader paham ka???

Banzai...


13 December 2016

Tak Guna Walau Sekupang

Bhai/DeeDee semua...

Lu orang semua kenal ya'amat dengan gua... gua selalu kata... dewa dewata raya semua ni memang tak guna walau sekupang...

Sebab gua ader cukup proof atas aper yang gua cakapkan... Ngarut ja ngabiskan boreh layan dewa dewata raya ni...  tak guna sekupang la...

Marhaen macam itu ja... makan pakai pun semput.. walhal dewa dewata raya semua mewah dengan harta merampok marhaen... itu lagi marhaen dok sembah makhluk dewa dewata raya nih...

Wei... Sembah Allah Taala la wei.. aper hal buat syirik sembah dewa dewata raya... aper lu orang ingat kalu sembah dewa dewata raya ni... ader diorang nak amik pot atas maslahat marhaen? Ader diorang nak dengar? Takdernyer wei... diorang akan dahulukan perut dan bawah perut diorang jer dulu...

Mimpi lah wei... marhaen tetap sempit dan semput... kena kencing berkali-kali dah ni... Adoyailah....

Ader paham ka???

Banzai...

12 December 2016

Konon Sembang Jadi Payung Lah ..

Bhai/DeeDee semua...

Bab sembang deras bagi kat diorang lar... Sembang konon jadi payung lah... Jadi pro marhaen lah... 

Tapi ...

Setakat sembang boleh lar... Bila orang nak mengadu... ader yang lari pi main kuda lah... ader event sukan lah... ader lawatan la... kalu nak berani jumpa pun setakat boleh kata saya tak campur tangan... bukan bidang kuasa saya...

Pigidah...

Lepas ni lu orang tengok lar... gua berani bet sekupang... takder berani la diorang nak menunjuk kuasa... sebab takut hilang semua kemudahan dan sen tak masyuk...

Lu orang tengok lar.. kalu tak caya aper yang gua citer ni... lu tengok jer la..

Hahaha.....

Tak kisah la siapa yang kat atas... relatifnya samer gak.... sekupang tak boleh guna... hahaha

Ader paham ka???

Banzai...

11 December 2016

Habislah Lebai Balak

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... Lebai Balak makin kepanasan... mana taknya... ader pulak cadangan supaya Orang Asal (OA) menjadi calon bagi Pilihanraya Umum ke 14... 

Masak la Lebai Balak nak pusing cerita pasai kerja buat lahanat yang merosakkan alam sekitar.. Mampuih nak berjawab... mungkin boleh dicover dengan cerita lapuk "Negeri tak dapat dana dari Persekutuan".... hahaha... itu cerita basi la wei...

Kalau pandai mentadbir negeri yang punyai hasil balak yang baik, tentunya tak ada lah premium lot balak jadi harga RM 3000 untuk 1 hektar... patut boleh jadi lebih berganda tingginya... 

Bab menguruskan hasil hutan pun Lebai kelaut... lagi mau sembang gempak... Ingat Lebai Balak tak pikir untung ke? Hahaha... Diorang pikir untung jugak la... tapi bukan untuk negeri yang untung... yang untung dipastikan diri sendiri dan kroni...

Kalu tidak takder la Lebai Balak tukar pakai Saga kepada kereta mewah... hahaha... semua cerita lebai ader dalam poket lar... hahaha... macam mana lebai kelepet semua tu secara terang-terangan depan Nik Aziz.. walaupun di magic kan konon untuk kepentingan negeri...

Lebai pun kaki kelepet la... hahaha

Adee paham ka??

Banzai...


10 December 2016

Kalau Dapat Pemimpin Gila

Bhai/DeeDee semua...

Kadang-kadang bagus juga kalu dapat pemimpin gila... senang kita boleh agak kegilaan dier... dari kita dapat pemimpin yang berlakon suci tapi penuh kesialan dan skandal...

Senang cerita orang Pinoy dapat Presiden segila Duterte... jadi senang diorang boleh agak berapa kegilaan Duterte tu.... tapi tak macam kita... dapat Perdana Menteri yang kelihatan suci murni tapi penuh terpalit skandal... dapat Presiden Parti Islam yang patutnya clear semua tapi rupanya berbelit... Dapat bekas PM pun sama jugak...

Ini semua yang ada di Malaysia ni memang lebih gila dari Duterte walaupun berlagak normal...

Huhuhu... malang sungguh warga Malaysia... untung warga Pinoy...

Hahaha...

Ader paham ka??? Banzai...


Jangan Salah Tafsir Undang-Undang

Bhai/DeeDee semua...

Gua biler baca statement "abang" sorang  ni mesti gua akan gelak punya... hahaha... mana taknya... dier punya tafsiran selalu kelaut...

Hahaha...

Betul lah undang-undang Persekutuan lebih tinggi dari undang-undang Negeri.. tapi ader beberapa klausa penting adalah di bawah kuasa negeri... ini yang utama sekali...

Bukan semua undang-undang di override oleh Persekutuan... Dalam kes yang disebut ini, kuasa undang-undang berkaitan adalah dibawah kuasa perogeratif negeri la... dibawah kuasa Sultan dan Raja-Raja....

Tapi takper la kalau "abang" Azalina dah cakap macam tu... kita layan jer la... hahaha... Dia kan "Abang" .... hahahaha


09 December 2016

Bangku Tak Cukup

Bhai/DeeDee semua ...

Malaysia ni penuh dengan lawak .... lawak seram ader... lawak sedih ader... lawak kesian ader... lawak bangang lagilah banyak ader... Hahaha....

Tapi antara lawak yang paling "ngetop" aderlah lawak ader rumah bernilai 1 Bilion tapi bangku pun tak cukup... Hahaha... Aper punya hina la... low class ...

Lawak siot biler nak buat kenduri tapi bangku tak cukup... hahaha... aper kelas pakai kerusi... bentang tikar jer la... dulu ... zaman dulu ... boleh pulak bentang tikar duduk bersila bersimpuh... takkan la nih tak boleh kot?

Takkan la ponggong itam tu ader bisul pulak... kalo ader bisul mesti pasai suka duduk atas bantal... kan orang tua-tua marah kalu bebudak duduk atas bantal... nanti boleh bisul... Hahaha

Kalu tuan rumah tak mampu nak sediakan bangku kayu jati... bangku empuk...  pergi la kedai mana-mana beli bangku plastik... Bukannya mahal sangat... tak sampai RM50 pun... kalau tak cukup duit boleh la pinjam sama Sheikh Arab... diorang kan suka menderma... Kalu malu nak pinjam duit, kelui la sama gua ... boleh la gua pinjamkan bangku plastik yang gua beli kat 3M tahun lepas.. elok lagie takder rosaknya... tapi duduk elok-elok la... takut kaki bangku tu patah jer... Hahaha

Oh yer.... lupa pulak... Rumah bernilai 1 Bilion tu pun bukan ader sekupang pun duit mak pak diorang yang digunakan... semua cilok dari tabung ayam marhaen... lagi ader sembang konon hebat sangat... hahaha... pigidah... sara hidup sekeluarga sekaum kerabat pon selama ni atas ehsan marhaen.. lagi mau sembang dasyat... huhuhu

Hahaha...  buat malu betul la havoc pasai bangku takder... adoyailah... semekin semekut betul lar... daif sungguh... satu dunia dah gelak pasai nak buat kenduri bangku takder.. bangku tak cukup... bentang la tikar mengkuang cukup la... kalu nak hidang jamuan... bentang jer seprah panjang-panjang... hahaha... hidang dalam talam... takut sudu garfu semua pun tak cukup la pulak... hahaha

Lawak siot... hahaha..

Ader paham ka???

Banzai....

08 December 2016

Jangan Mimpilah Ada Penyelamat ...

Bhai/DeeDee semua...

Gua memang kesian sama lu orang... cukup kesian ... terutama kepada yang terlampau percaya akan berlakunya keajaiban ... akan berlakunya satu kejadian yang amat ditunggu-tunggu... akan hadirnya seorang penyelamat... seorang saviour... pada hari Selasa depan....

Hahaha... lu jangan ingat bahawa lu akan diselamatkan... negara ini akan diselamatkan... mimpilah wei..

Dulu masa tengah kuat Reformasi... konon dikatakan kalu naiknya seorang dewa menjadi dewata raya.. maka nasib rakyat akan terbela... tapi yang jadinya dapat dewata raya yang kaki main kuda... sampaikan biler rakyat bagitau nak datang sampaikan pesan... dewata raya boleh hilang pi main kuda kat negrri atas angin.....

Hahaha.... betapa poyonya tindakan dewata raya tu gua lihat... tue pon masih ramai yang percaya.... hahaha... 

La nih nak naik satu lagi dewa diangkat jadi dewata raya.... dewa yang dikatakan suci murni... tulus mulus... zuhud buhud... Hahaha... mimpi la wei dewata raya ni akan buat perubahan... akan jadi penyelamat... hahaha

Tak mampu nya dewata raya ni... last-last nanti lu orang akan kena main gak... hahaha... lu orang tetap akan jadi mangsa... gua berani bet 100 keping Dinar Iraq la wei... (depa kata Dinar Iraq nak RV dalam dua bulan ni... hahaha)

Nasib la korang... selalu kena main dengan dewa dan dewata raya... Itulah suka sangat sembah makhluk... syirik tu wei...

Patutnya lu orang sembah Allah Taala, Tuhan seru sekalian alam... Adoyailah..

Huhuhu... ader paham ka?

Banzai....

07 December 2016

Lebai Mana Reti Baca Akta 134

Bhai/DeeDee semua...

Satu perkara yang "failed" dalam kes penangkapan Orang Asal di Kelantan bagi isu Balak dan Ulamak ni aderlah kegagalan Lebai untuk membaca Akta 134.

Kalu lah Lebai tahu dan reti membaca Akta 134, tentunya mereka takkan mengarahkan Jabatan Perhutanan Negeri Kelantan bertindak menahan dan menangkap 54 Orang Asal yang bertindak membuat beberapa sekatan dikawasan yang menjadi pertikaian.

Geng Lebai cuma pandai bacan Akta RUU 355 ja.... Hahaha.... Yang lain depa lupa dan tak pandai nak baca.... Hahaha... Lebai... lah lebai... Oh gua lupa.... Lebai bukan reti baca dalam Bahasa Inggeris.... Hahahaha

Sila baca sini lah Lebai ooi... http://theredddesk.org/sites/default/files/aboriginal_act_134.pdf

Hahaha... sabor je la

Banzai...

05 December 2016

Melayu Mudah Lupa ...

Bhai/DeeDee semua ...

Hahaha ... Melayu Mudah Lupa ... tak gitue kan... Amanat la ... Malay Dilemma la ...

Hahaha ... 

Banzai ...



Hahaha ...


04 December 2016

Hahaha ...

Bhai/DeeDee semua...

Tidak ada apa yang gua nak tulis melainkan gelak jer. Hahaha


01 December 2016

Membalak Bersama Ulamak ?

Bhai/DeeDee semua...

Orang Asal @ Asli memang mendiami kawasan hutan dalam Malaysia.... tak kira lah hutan simpan ker hutan tak simpan ker atau hutan hujan Khatulistiwa... sejak zaman berzaman...

Jadi apa ke jadahnyer boleh pulak Hakim Mahkamah Majistret membenarkan tahanan reman 41 Orang Asal (OA) di bawah Seksyen 32, Seksyen 47 dan Seksyen 81 Enakmen Perhutanan Negara 1984 iaitu kerana menceroboh dan menduduki kawasan hutan simpan tanpa kebenaran...

Giler ker aper? Orang Asal mana ader menceroboh hutan simpan... Orang Asal adalah penduduk asal di hutan simpan....

Yang menceroboh aderlah geng talibarut Lebai yang dilesenkan oleh Lebai... Lebai-Lebai ni dulunya semua menikus dan simpan kuku masa Nik Aziz masih hidup... kalau ader pon buat kerja lahanat ni ... semua pakat berlakon baek depan Nik Aziz...

Kalo korang nak tahu la... Lebai yang guna agama la yang lagi lahanat dari kongsi gelap... sebab at least kongsi gelap tak bawak sentimen agama dan berlakon baik...

Huhu... ader paham ka???

Banzai....

Jaga Jaga

Bhai/DeeDee semua...

Lu orang baik jaga-jaga... sebab sekarang ni UMNO sudah jadi terlampau rasis dan tindak tanduk diorang makin ketara boleh merosakkan demokrasi berparlimen...

Diorang buat ni bukan takder planning la wei... Semua ader dalam planning... kalu lu orang terikut rentak UMNO yang rasis tu... memang la tak lama lu orang akan kena SOSMA ker Akta Hasutan ker..

Hahaha... tengok statement Azwan Bro dan Jamal Jamban Flush tu... semua makin kuat rasis... tapi apa tindakan PDRM? tak ader aper pun..

Kalo korang ikut rentak atau layan bangang dua mangkuk ni... sama macam lu layan mangkuk Tajuddin Pasir Salak yang "dikategori sial" tu... samerla bangang wal sengal... diorang semua tu berani bising rasis sebab diorang tau yang diorang takkan kena aper-aper pon..

Diorang semua tu cuma berani depan grup depa ja... lain semua tolo takder...

Hahaha...

Banzai...

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1