Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 December 2011

Politik Genggam Telur

Bhai.... kalu lu nak melangkah jauh dalam politik... cara terbaek aderlah... dengan menggunakan teknik dan taktik "Politik Genggam Telur"...

Mahathir Mohammed pernah menggunakan teknik dan taktik ini dengan berjayanyer selamer lebih 20 tahun..... Taib Mahmud pon jugak menggunakan teknik dan taktik "Politik Genggam Telur"..

Kini teknik dan taktik "Politik Genggam Telur" dimanfaatkan oleh Hassan Ali... ianya juga nampaknyer diaplikasikan dengan baik oleh Nasharudin Mat Isa...

Teknik dan taktik ini sebenarnya agak bahaya... memang boleh mengundang bencana jika tidak diolah dan diaplikasikan dengan baik... tapi kalu kena gayanyer.. memang selamat dan sejahtera... boleh menyebabkan pengamalnyer akan dapat melangkah lagi jauh dalam arena politik...

Gua saspek... teknik dan taktik ini jugak sebenarnya diamalkan dengan baik oleh Azmin Ali.... tapi itu citer lain... gua takmo nak ulas parti lain dalam topik nih... gua cumer nak citer isu berkait dengan PAS jer...

Gua tak sangka... dalam pada puak-puak nih cakap macam bagoosh ... rupanyer banyak sangat agenda peribadi dan skandal.... pening aaa.... sebab itu la dari mula lagi gua memang menyokong sesangat agenda terjah Hadi Awang oleh AdukaTaruna ... bukan sebab aper... sebab gua dapat rasakan bahawa aper yang AdukaTaruna dan PAS Reform buat aderlah betul...

Lantak pi lah aper mangkuk-mangkuk TranungKite dan Rusila nak bekap dan cover baik punya kat Hadi Awang and the gang.... pada gua... mangkuk-mangkuk TranungKite dan Rusila nih jenis tabley nak berfikir secara kritis dan analitik... susah... pasai taksub membabi buta....

Aper-aper pon... gua saspek Hassan Ali, Nasharuddin Mat Isa, Hadi Awang, Harun Taib, Harun Din, Mustafa Ali dan Tuan Ibrahim Tuan Man memang akan kekal lama diatas kuasa yang ader... diatas jawatan yang ader... pasai aper... bukan pasai depa bagoosh.. bukan pasai depa memang berkaliber... tapi... pasai orang-orang (PAS) yang mengundi depa semua nih dalam Pemilihan Pucuk Pimpinan aderlah jenis yang taksub, tak pakai otak dan senang ditipu... wala' dan thiqah tak kena tempat....

Sori... gua memang ahli PAS .... pernah pegang jawatan Ketua Pemuda Kawasan .... jadi tolong aaa... tolong jangan jadi penchachai macam blogger UMNO aaaa... gua tau camana proses pengundian dan pemilihan dalam PAS....

Gua sembur nih bukan nak kasi pelingkup samer PAS... tapi nak kasi PAS lebih bersih dan kembali kepada jalan yang lurus... gua takmo ader pimpinan PAS yang memperbodohkan ahli dan penyokong PAS... gua takmo ader pimpinan PAS yang jenis tarak guna... jenis ader agenda... jenis ader kepentingan peribadi.. jenis yang cakap depan lain.. cakap belakang lain...

Gua takmo ader parasit dalam PAS... gua mau PAS kembali kepada "Semangat Hizbul Muslimin" @ "Semangat Dari Gunung"....

So..... kepada puak-puak yang ader dalam PAS yang mengamalkan "Politik Genggam Telur"... pegi mampus sama lu orang.... cilakak...

30 December 2011

Dijentik Pun Tidak

Hebat... memang hebat Hassan Ali nih.... betul-betul hebat.... sampaikan tak berani Jawatankuasa Disiplin Parti PAS nak amik tindakan.... sampaikan tak berani nak marah pon... sampaikan tak berani nak kenakan aper-aper tindakan... kira macam dijentik pun tidak...

Hebat sungguh... lu bayangkan la bhai.... dijentik pun tidak.... walaupun kesalahan yang dibuat tue kira cukup besar abis... Aper ilmu yang Hassan Ali ader aaaa..... sampaikan semuanya jadi pengecut biler dengar nama Hassan Ali..

Ini mesti Hassan Ali sudah pegang (genggam) telur-telur pimpinan atasan nih... kalu tidak takkan takder sekor pon pimpinan atasan PAS yang berani nak amik tindakan....

Aderkah Hassan Ali sudah memegang (menggenggam) telur Mustafa Ali???
Aderkah Hassan Ali sudah memegang (menggenggam) telur Tuan Ibrahim Tuan Man???
Aderkah Hassan Ali sudah memegang (menggenggam) telur Harun Din???

atau sebenarnya.....

Aderkah Hassan Ali sudah memegang (menggenggam) telur Hadi Awang???

Kalu ikut perkiraan dan bacaan gua.. nampak macam ramai yang dah kena pegang nih.... yer la... dier punya analogi dier camnie...

"Lu kasi gua kena tindakan tatatertib, gua kasi bocor lu punya rahsia... amacam?"

Tue la sebabnyer gua saspek ramai yang sudah kena pegang (genggam) telur... termasuk ramai diperingkat atasan PAS..

Bhai... untuk makluman lu.. gua bukan anti PAS... gua bukan agen UMNO/BN .... gua memang ahli seumur hidup PAS.... tapi gua cukup benci kalu ader pimpinan PAS yang dah kena ugut... kena ugut pasai banyak sangat buat benda haramjadah.... pasai itu la senang sangat kena ugut...

Pasai tue la Hassan Ali tak kena aper-aper tindakan....

Semua benda nih memang macam celaka... menyusahkan ahli... tapi susah gak sebab ramai sangat ahli PAS yang jenis wala dan thiqah tak tentu hala... jenis menonong jer menyokong tanpa ader berfikir... sori bhai... ramai sangat ahli PAS yang jenis tak berotak... jenis tabley nak pikir sendiri...

Semua yang pimpinan cakap semua betul.. walaupun terang-terang banyak yang menyeleweng.... walaupun terang-terang pimpinan yang bercakap tue sedang berkira-kira nak melompat ker tempat musuh....

Pakai la kapla otak ....

Bubarkah Parlimen Hari Ini?

Bhai.... kalu ikut perkiraan yang diberikan kepada gua oleh member-member satu unit "agensi kerajaan" ... kemungkinan besar Parlimen akan dibubarkan hari ini selepas selesai mesyuarat kabinet...

Selama ini ... semua Perdana Menteri Malaysia mengumumkan pembubaran Parlimen pada hari Jumaat.... tak pernah lagi rasanyer Perdana Menteri Malaysia mengumumkan pembubaran Parlimen pada hari Isnin ker... Selasa ker... Rabu ker... Khamis ker....

Semua mesti pada hari Jumaat.... Agak-agak.. Najib Razak akan ikut jejak yang samer ker?

So... berani tak agaknyer Najib Razak membubarkan Parlimen hari ini sebelum pukul 4.30 petang....

Jeng... Jeng... Jeng... berdebar la rasanyer...

Kita tengok dan lihat aaa...

29 December 2011

Bubarkah Parlimen Pada Esok Hari?

Bhai.... kalu ikut perkiraan yang diberikan kepada gua oleh member-member satu unit "agensi kerajaan" ... kemungkinan besar Parlimen akan dibubarkan hari esok selepas selesai mesyuarat kabinet...

Selama ini ... semua Perdana Menteri Malaysia mengumumkan pembubaran Parlimen pada hari Jumaat.... tak pernah lagi rasanyer Perdana Menteri Malaysia mengumumkan pembubaran Parlimen pada hari Isnin ker... Selasa ker... Rabu ker... Khamis ker....

Semua mesti pada hari Jumaat....

So... berani tak agaknyer Najib Razak membubarkan Parlimen hari esok sebelum pukul 4.30 petang....

Kita tengok dan lihat aaa...

Nak Selamatkan Tengkok Siapa?

Celaka... Memang macam celaka... Sebenarnya nak selamatkan tengkok siapa? Dah terang-terang berkhianat dengan kengkawan.... berjanji setia dalam gelap dengan musuh... bocorkan maklumat kepada musuh... berpakat dengan musuh...

Tapi... biler sekali terbocor sikit citer... terus buat lawak...

Bayangkanlah... samer dalam satu geng... sorang kasi kecoh citer... lepas tue member sorang lagi ugut nak dedahkan citer... abistue member yang kecoh citer memula tadi serang balik dengan bagi hint yang semua kengkawan nih juga sama terpalit... siot betul la...

Last-last... pasai nak selamatkan tengkok sorang dua kengkawan yang ader kat atas tue... terus diajak coverkan story.... terus jumpa orang tua... konon mintak maaf... sedangkan sebenarnya semua nih cumer lakonan jer...

Lakonan sandiwara nak menyelamatkan tengkok kengkawan dier....

Mana taknyer... kalu bocor nanti... susah la nak jadi leader... macam la citer yang diorang cover macam nak mampus nih takder saper tau... wei.. benda busuk.. sokojap yo orang lain tau....

Kalu ini macam la perangainyer... memang patutlah depa buat slogan "PAS Ganti UMNO" ... ganti pon takder masalah aper... sebab perangai sekor-sekor dalam PAS pon sebijik macam UMNO... so... kira macam 2 kali 5 jer.... PAS Ganti UMNO atau UMNO ganti PAS samer jer.. tabley pakai...

Sori aaa.... gua akan bantai tahap dewa punya... perangai macam cilanat kasi khianat kepercayaan ahli parti nih memang selawaknyer dicaci maki.... takder gunanyer simpan lagi parasit-parasit macam nih....

28 December 2011

Mission Impossible - Ghost Protocol

Hahaha.... Gua tak sangka la.... macam tau-tau jer aper yang nak berlaku di Malaysia pada 2012... makanyer pihak Hollywood telah pun siapkan citer baru lakonan Tom Cruise ... iaitu Mission Impossible - Ghost Protocol ...

Hahaha... yer la... 2012 nih InsyaAllah akan ader Pilihanraya Umum Ke 13... Nombor 13 nih banyak orang tak berapa suka... depa kata nombor sui (nombor tak bagoosh)... hahaha... kira macam nombor celaka la... hahaha

Jadinyer... Gua rasa aaa.. Pihak Hollywood sebenarnya berniat menempelak Malaysia dengan adernyer tajuk filem Mission Impossibe - Ghost Protocol... hahaha...

Mana taknyer... Kerajaan Malaysia yang dikuasai oleh Barisan Nasional sekarang nih dah bersedia untuk buat macam-macam cara, teknik dan taktik untuk memenangi PRU13 nih... yang paling utama sekali adalah dengan mengadakan pengundi hantu...

Jadi... sekarang nih... Barisan Nasional sedang bersedia untuk melakukan satu "Misi Mustahil - Pengundi Hantu" yang pada gua memang sinonim dengan tajuk filem Mission Impossible - Ghost Protocol ... hahaha

Kiranyer memang PRU13 nih boleh dikira satu Misi Mustahil (Mission Impossible) untuk BN mengekalkan kuasa tanpa bantuan pengundi hantu (Ghost).... hahaha

So... agak-agaknyer siapa yang akan jadi Tom Cruise (Agent Ethan Hawk) dalam Misi Mustahil - Pengundi Hantu pada PRU13 akan datang nih dalam membantu UMNO/BN untuk terus mengekalkan talian hayat kuasanya.... aderkah calon-calonnyer seperti yang tersenarai dibawah ini?

Calon-Calonnya:

1. Hj Haji
2. Harun Din
3. Mustafa Ali
4. Hassan Ali
5. Nasharudin Mat Isa
6. Mr X (gua ader namanyer.. cuma takmo nak dedahkan awal-awal)
7. Mr Y (gua ader namanyer.. cuma takmo nak dedahkan awal-awal)

27 December 2011

Srikandi Seni Silat Gayong

Masa gua kecik dulu.. gua ader sikit respek ngan sesapa yang belajar silat nih... masa tue gua banyak didedahkan dengan seni silat seperti Cindai, Gayong, Pulut, Cekak dan Nasrul Haq .... masa tue gua rasa sesapa yang terra ngan silat nih mesti budi pekertinya baik-baik belaka.. Jarang yang tok guru silat nak turunkan ilmu kat mangkuk-mangkuk yang depa boleh detect berperangai tak elok punya...

Tapi.. walaupun begitu.. gua ader la belajar beberapa buah kunci dalam ilmu persilatan Melayu nih... bukan aper.. at least.. kena la tau serba sedikit... nanti orang kata buat malu jer kalu tak tau buah silat Melayu... aper pon.. gua tak khatam... hahaha...

Bapak gua tak kasik gua belajar Nasrul Haq... atas alasan ianya diharamkan oleh Kerajaan Malaysia... hahaha... gua pon tarak tau pasai aper kena haram..... last-last... gua belajar ngan satu sifu tue seni mempertahankan diri "Krav Maga" .... nak tau lanjut... sila tanya lebai Google... hahaha


Tapi.. hari nih... biler gua baca akhbar Utusan Malaysia sementara nak tunggu giliran gunting rambut... hahaha... terkezut gua biler baca yang Persatuan Seni Silat Gayong Malaysia (PSSGM) telah menganugerahkan Ummi Hafilda Ali sandang srikandi di atas perjuangan ikhlasnya menegakkan kebenaran.

Hahaha,.... macam lawak la.... Macam mana Ummi Hafilda Ali boleh dapat sandang tue... nampak sangat la Persatuan Seni Silat Gayong Malaysia nih dah makin caca marba... hahaha... dah makin tabley pakai dah..... buat malu pengamal seni silat gayong jer.... hahaha

Aper la sumbangan yang Ummi Hafilda Ali nih dah buat... hahaha..... takder mender... yilleks... nada... nope... nil.... kosong...

Hahahaha...... oleh kerana tindakan PSSGM nih... gua dengan ini mengisytiharkan bahawa Seni Silat Gayong adalah satu cabang seni silat yang paling lawak sekali di Nusantara nih.... hahaha.... buat malu jer .... Kepada para pengamal seni silat Gayong yang ader di Malaysia, Thailand, Brunei, Indonesia, Filipina, Vietnam, Burma dan sebagainya.. sila la pi belajar seni silat lain ataupun pi la belajar Krav Maga... sebab Silat Gayong dah jadi Silat Lawak... hahahaha

Hahaha.....

25 December 2011

Bahaya

Pergh... masak la camnie.... bahaya sungguh.... kalu lu orang diugut.. pastu lu orang buat laporan polis atas ugutan tue... silap-silap yang kena nanti aderlah lu orang... huh... tak caya gua..

Hebat la Malaysia nih... kalu lu buat laporan polis pasai ader orang ugut lu... yang akan masak nanti lu orang la.. silap-silap boleh masuk lokap... kena soal siasat berjela...

Kalu lu tak caya aper yang gua citer nih... cuba lu baca statement Timbalan Ketua Polis Negara Malaysia terhadap isu Adam Adli.... baca la... baca berkali-kali....

Lepas nih gua rasa aaa... lagi senang la orang nak buat ugutan... polis tarak kacau diorang.... polis mungkin akan kacau orang yang diugut tue... pergh.. bahaya betul la..

Baca Sini : Timbalan KPN mengulas

Al Fatihah

Setiap yang hidup pasti akan mati.. Moga Allah menerima segala amalan baiknya dan mengampunkan dosanya.


Hamid Othman telah meninggal dunia hari ini : BACA

Walaupun ader beberapa isu yang gua tak berapa berkenan dengan Almarhum, cukuplah ianya antara gua dan dier...

24 December 2011

Menari Geleklah Noh Omar

Hahaha.... Noh Omar aderlah antara yang teruja sangat bilermana mendengar cerita tentang keputusan kes perbicaraan Khir Toyu... mana taknyer... sampai boleh menari geleklah Noh Omar biler tau keputusan tue....

Hepi bukan main nampaknyer... senang la sikit kerja dier... hahaha.. lepas nih ader chan jadi MB Selangor selepas PRU13 nanti..

Gua sebenarnya cukup kesian dengan Khir Toyo... memang dier tau dier ader bersalah.. tapi takder sekor pon dari pimpinan UMNO/BN yang nak tolong dier... tak kenang budi betul la UMNO/BN nih.... habis madu sepah dibuang... hahaha

Walaupun gitue... Khir Toyo masih lagi setia dengan UMNO/BN ... tapi gua tak tau la sampai biler... maybe kalu Khir Toyo masuk PAS atau PKR .... sure akan cepat dilantik jadi pimpinan utama...

Takper la Khir Toyo oooi... lu simpan jer dalam ati nama-nama mangkuk yang dalam UMNO/BN yang sabotaj lu tue... nanti senang skit kalu ader modal nak balas balik... hahaha

Lu jangan riso la Khir Toyo ooi.. kalu lu kena masuk penjara pon.. lu masih boleh dapat layanan VVIP.. macam satu kes pada sekitar awal tahun 90'an (nama banduan tue gua tak berapa nak ingat).. dier boleh keluar masuk biler-biler kat dalam penjara.... boleh keluar untuk urusan bisnes dier....

23 December 2011

Mapuh Kerah

Mapuh Kerah nih... ker guane... hahaha... sekali sekala gua speaking Ganu nih... hahaha.. tak kena kot cara orang Perak speaking Ganu nih... hahaha

Gua bukan aper... Presiden PAS orang Terengganu... jadi boleh la kot gua speaking Ganu.. hahaha...

Hari nih gua taknak tulis panjang-panjang... cukup dengan tajuk yang ader kat atas tue... soalan tue gua passkan balik kat... hehehe.. Hassan Ali...

Biler Hassan Ali nak bukak panggung dedahkan citer Kerajaang Perpaduang... Nasharuddin Mat Isa takmo ker nak tumpang semangkuk..... hahaha... Hj Hadi dah lepas tangan dah tue... hahaha.... lepas nih kiter boleh tengok saper yang akan "Mapuh Kerah" nih... hahahaha

22 December 2011

Al Fatihah

Ya Allah Ya Rahman,...
Yang Maha Pemurah lagi Maha Ehsan....

Engkau ampunkan dosa Adik Annisa Affendy ... jika ada dosanya...
Engkau letakkanlah dia didalam syurga disamping Muhammad Rasulullah..
Engkau tabahkanlah hati kedua ayah bonda adik Annisa Affendy ini YA Allah..
Engkau kuatkanlah semangat mereka berdua..

Tiada apa yang mampu gua dan keluarga gua buat melainkan doa kepadaMu Ya Allah..


Buat Adik Annisa Binti Raja Rohaisham
Rehatlah dan tunggulah dengan penuh sabar..
Moga bertemu dengan ayah bonda mu di Syurga nanti..

Buat Saudaraku Affendy dan Raja Rohaisham...
Takziah dan Belasungkawa dari gua sekeluarga...

Al Fatihah..

#hope2walk

21 December 2011

Maybank Menipu Pelanggannya

Sori aaa... gua bukan ader aper-aper tak puas hati ngan Maybank... tapi gua cuma nak kasi lu orang sedar dan prihatin macam mana Maybank menipu pelanggannya ...

Bhai... Semalam gua ader tulis tentang Maybank songlap duit pelanggan dier sebanyak lebih dari RM1.8 juta setahun... memang ader yang marah dengan gua... depa kata memang patut pon Maybank caj RM0.50 tue daripada akaun pelanggan atas sebab untuk menggalakkan pelanggan menyimpan duit dan bukannya menggunakannya...

Bhai... gua nak kasitau lu.... Maybank mempunyai lebih dari 3.7 juta pelanggan ... dari pada bilangan tue... 70% daripadanya adalah pelanggan runcit (retail) iaitu pelanggan biasa yang mempunyai akaun simpanan biasa dengannya...

Ini bermakna sebanyak 2.59 juta pelanggan Maybank aderlah pelanggan biasa yang mempunyai akaun simpanan biasa (konvensional ataupun islamik)... Mari kita andaikan bahawa 30% sahaja daripada 2.59 juta pelanggan tersebut adalah pelanggan mikro (pelanggan yang pada setiap masa mempunyai wang dalam akaun kurang dari RM5000) ....

Ini bermakna 777 ribu pelanggan adalah pelanggan mikro yang pastinya Maybank boleh mengenakan caj sebanyak RM0.50 bagi setiap ransaksi pengeluaran... katakanlah ader 777 ribu transaksi ini sebulan... maknanya.. ader RM 388.500.00 untung yang boleh diperolehi oleh Maybank dari transaksi ini... Setahun jumlahnya aderlah RM 4.662.000.00 (iaitu RM 4.662 juta) ....

Pergh.. mewah nih... ini baru kiraan kasar gua jer... sementara gua nak dapat maklumat dari dalam Maybank... hehehe.... jadi lu tengok sini aaa... RM4.662 juta nih... kemana Maybank salurkan.... Mesin ATM dan CDM Maybank selalu jadi macam sial....

Mesin ATM Maybank.. jarang yang ader keluarkan wang RM10 dah la nih... banyak yang hanyak keluarkan RM50 jer.... lu tengok jer la... itu belum benda-benda lain...

Takper... takper.. esok ader lagi pendedahan tentang Maybank nih... gua ader kerja nak buat nih... nak kena handle server Oracle Database nih... hahaha...

Lu tengok jer la macam mana Maybank menipu pelanggannya ...

20 December 2011

Maybank Songlap Melebihi 1.8 juta Setahun

Okeh... Ini gua nak bentangkan satu isu.. isu yang dah lama... bukan baru... ramai yang mengeluh.. tapi tak tau nak buat camana... termasuklah dengan gua...


Gua nak dedahkan satu benda... yang ini memang panas punya... panas hati biler baca....

Maybank (selaku bank utama di Malaysia) adalah milik UMNO... lu tarak percaya ka... cuba la siasat...

Celakanyer Maybank nih adalah kerana Maybank mengenakan caj sebanyak RM0.50 bagi setiap transaksi pengeluaran di ATM miliknya. Walaupun pada dasarnya dikatakan caj RM0.50 nih cuma dikenakan pada transaksi ke empat dan seterusnya setiap bulan.. namun dalam banyak kes yang gua tengok.. even transaksi pertama pon dah kena caj RM0.50 nih..

Kononnya lagi Maybank mengenakan caj ini pada mana-mana akaun yang mempunyai baki minima RM5000 kebawah... alasannya.. untuk menggalakkan simpanan... tapi... lu orang sendiri tau la... mostly rakyat Malaysia ramai yang gaji dibawah RM5000 ... jadi mesti at least kena dicaj jugak akaun depa nih...

Yang kesiannyer... semua yang kena nih adalah orang miskin, sederhana miskin ataupon yang diperingkat pertengahan... Lagi satu... mostly student memanglah akan keluarkan duit depa dari ATM Maybank berkali-kali dalam sebulan tue.. dan tentunya akaun depa takkan ader lebih dari RM5000 ...

So... mari kita congak berapa banyak yang Maybank dah songlap curik dari pelanggan dier selama setahun mengikut anggaran transaksi dibawah ini..

Katakanlah dalam sehari ader lebih dari 10 ribu (10,000) transaksi pengeluaran di ATM Maybank yang dikenakan caj ini... makanyer.. dalam sehari... Maybank boleh untung RM5000 ... dan dalam setahun (365 hari)... Maybank akan untung sebanyak RM1.825 juta....

Ini anggaran jer bhai.... kalu mengikut aper yang disurahkan kepada gua oleh member gua yang handle ATM services nih.... Withdrawal Transaction untuk Maybank nih selalunya sekitar 20 ribu transaksi sehari paling kurang....

Jadi... ini bermakna ..... banyak sungguh la Maybank dah songlap duit pelanggan dier... err... Rasanyer Maybank tak pernah dapatkan tandatangan mintak izin atas pengenalan caj ini... Udah la tue.. setiap tahun Maybank akan caj RM8 bagi urusan perbankan.... Wei.. banyak nih...

Gua akan cuba dapatkan maklumat lanjut mengenai benda nih.... dan InsyaAllah akan gua publishkan di blog nih... tunggu...

Puii

Hahaha ... Puii...

19 December 2011

Ludah Diri Sendiri Ka?

Hahahaha... lawak la... nak tunjuk hero pon jangan la ludah diri sendiri... hahaha.... lawak siot...

17 December 2011

A.B.U

Bhai.... Gua bukan tak bersetuju dengan konsep ABU nih.. malah gua amat menyokongnya... cuma.. pada gua la.... ABU bukanlah penyelesaian kepada masalah yang ader di Malaysia nih... Masalah korupsi.. masalah salahguna kuasa.. masalah kronisma dan lain-lain bukan boleh dapat diselesaikan dengan keujudan A.B.U ....

Tapi kalu nak ABU berjalan dengan berkesan... terbaik sekali kena pangkas kapla penyakit yang paling utama kat dalam Malaysia nih...

Kapla penyakit nih sebenarnya adalah dewa-dewa ... selagi mana dewa-dewa nih masih menguasai dan berada ditempatnya.... maka selagi itulah A.B.U susah nak berjaya... A.B.U susah nak dapat dilaksanakan... sebab dewa-dewa nih akan dipergunakan oleh orang-orang tertentu demi untuk kelangsungan politik dan ekonomi diorang...

Gua maleh nak citer panjang lebar lagi... yang pasti gua berani sembelih kambing kalu aper yang gua tulis nih akan menjadi kenyataan ...

So... lu tengok jer la nanti...

16 December 2011

Cover Baik Punya

Hahaha.... Asan Eli memang sorang pelawak.... dulu masa dier tengah glamer... selalu gak diundang masuk dalam TV .... tapi lepas dier terlibat dengan satu kumpulan agama tue... dier terus tak dapat peluang masuk TV..

Kalu ikutkan hati aaa... Asan Eli memang nak selalu masuk TV masuk Paper.... tapi yer la... dah join kumpulan agama... susah gak...

Dalam pada tue .. geng-geng badut yang dulunyer memang pernah berkawan dengan Asan Eli (si pelawak) tak henti-henti ajak Asan Eli masuk geng depa.... kalu masuk geng depa.. Asan Eli akan dapat income baik punya... dapat dicalonkan jadi ketua dalam geng badut nih.... malah utang Asan Eli ngan Cheti Murugiah pastinyer akan dapat diselesaikan.... sap-sap soi...

Tapi... Asan Eli masih lagi dalam kumpulan agama nih... kalu dier keluar... orang akan kata macam-macam kat dier... Dier taknak orang sumer tau yang dier nih tengah kemaruk bercinta dengan RM (bukan Rosmah Mansor aaa)... Dier taknak orang tau yang dier ader utang dengan Cheti Murugiah...

Tapi kalu dier tak kuar dari kumpulan agama nih... macam mana dier nak lepas bercinta dengan RM... macam mana dier nak bayar utang dengan Cheti... mampuih...

Dilepas salah... tak lepas salah... payah nih...

Pusing punya pusing... Asan Eli dapat idea... skarang nih dier tengah gunakan status pelawak dier... harap-harap orang jangan hina kaum pelawak (err... bukan Kaum Melayu aaa) ... untuk memperkukuhkan sentimen status pelawak nih... Asan Eli terpaksa la jadi "JOKER" kat dalam Istana... hahaha

Walaupun dier mungkin tahu bahawa Raja kekadang jer suker kat JOKER.. kekadang tue JOKER kena jadi bahan buli jer...

Aper-aper pon... Asan Eli sedang dalam masalah... pening kapla... mampuih la dier kali nih.. orang-orang dalam kumpulan agama memang dah syak lama dah dengan dier nih...

Terpaksalah Asan Eli menggunakan mesin cetak Tuan Gutenberg ... untuk mempamerkan surah Asan Eli nih... terpaksa la guna nih untuk cover baik punya...

Oley

BN Akan Terselamat

Bhai... lu agak-agak la.... Pakatan Rakyat boleh menang ker pada PRU13 yang akan datang nih...???

Mmmm... gua rasa tabley la... Walaupun PR mungkin boleh menang pada banyak kerusi DUN dan PARLIMEN... tapi .... gua saspek... ianya tak mencukupi untuk mendapat majoriti...

Contoh paling besar adalah usaha untuk memenangi kerusi Parlimen secara majoriti... errr.. gua rasa aaaa... susah gak nak lepas...

Satunyer... sebab banyak kerusi Parlimen yang selamat buat BN di Sabah, Sarawak dan Johor... ini sahaja dah cukup untuk menafikan keupayaan mendapat kerusi majoriti bagi PR..

Bukanlah gua nak kata yang orang Sabah, Sarawak dan Johor bengap bodoh takmo nak undi kasi menang kat Pakatan Rakyat... tapi.. pasai kawasan tue amatlah besar.. dan agak mudah untuk Barisan Nasional mendapatkan sokongan...

Dalam kes Johor.... rakyat Negeri tersebut ramai yang jenis karat biru.... susah nak berubah...

Bagi Sabah dan Sarawak... isu utamanya adalah berkaitan dengan isu logistik dan promosi... banyak besar ooo kawasan yang nak dicover... macam yang TukarTiub ceritakan tue... mesti tarak cukup masa ooooo...

So.... nampaknyer dengan bantuan SPR, POLIS dan banyak lagi agensi kerajaan sedia ada termasuklah media cetak dan elektronik... BN akan terselamat.... terselamat lagi kali nih....

Hampeh tul la...

14 December 2011

Rang Undang-Undang Lembaga Juru Komputer Profesional Malaysia 2011 (CPB2011)

Karut... memang karut... Tindakan pihak Kerajaan Malaysia untuk melaksanakan Rang Undang-Undang Lembaga Juru Komputer Profesional Malaysia 2011 (CPB2011) aderlah satu tindakan bebalik ke belakang...

Kalaulah Rang Undang-Undang Lembaga Juru Komputer Profesional Malaysia 2011 (CPB2011) ini ujud... makanyer semua orang yang ader skill komputer (tapi takder sijil dan akreditasi komputer) tak boleh buat kerja... tak boleh bagi perkhidmatan servis dan baikpulih komputer...

Itu macam kalu... semua cikgu-cikgi pon tak boleh la nak bantu ajar pelajar kat sekolah dalam Kelab Komputer Sekolah pasai depa takder kelayakan untuk mendaftarkan diri dibawah peruntukan Rang Undang-Undang Lembaga Juru Komputer Profesional Malaysia 2011 (CPB2011) ...

Ini semua kerja bodoh... karut...

Takder negara dalam dunia nih yang pernah dan ader Rang Undang-Undang macam nih... ini kerja giler... Kalu buat jugak.... alamat lingkuplah agenda permodenan negara... lingkuplah MSC...

Gua nak bagitau sini .... tak semua programmer, coder dan computer technical expert yang ader kat dalam dunia nih ader certification... ader degree.. ader diploma.. ader master.. ader PhD...

Bill Gates pon takder cert... Arwahnyer Steve Jobs pon takder cert... even adik beradik Basit dan Amjad Iqbal yang buat virus komputer yang pertama didunia dulu (Pakistani Brain Virus) pada tahun 1986 dulu pon takder proper certification dalam bidang perkomputeran pada asalnyer...

Jadi .. aper kejadahnyer Malaysia pulak nak buat Rang Undang-Undang Lembaga Juru Komputer Profesional Malaysia 2011 (CPB2011) yang pada gua nih aderlah satu Rang Undang-Undang paling ngok dan bodoh dalam dunia...

Kalu la Kerajaan Malaysia tetap berkeras jugak supaya adernyer Rang Undang-Undang Lembaga Juru Komputer Profesional Malaysia 2011 (CPB2011) nih..... aper kata gua cabar Kerajaan Malaysia supaya buat Rang Undang-Undang Ahli Politik Profesional Malaysia 2011 (APPM2011) ... supaya semua ahli Politik Malaysia ader certificate... tapi cert bukan yang beli aaaa.... mesti cert valid.... takmo cert yang macam Irfan Khairy, Azizan Osman dan Fadzley Yaakop dapat tue.... hahaha

Ataupon ... takmo gak cert yang macam P Kamalanathan dan ramai lagie dapat tue.... hahaha ... semua tue sijil tak laku... hahahaha .... errr.. Zulkifli Nordin tue sijil guaman dier sijil beli ker??? hahaha

Bodoh la.... MOSTI yang ramai orang pandai-pandai tue pon masih bodoh lagi ker.... hahaha... memang kayu la.... hahaha

C++
CipanTapirTenuk.Blogspot

13 December 2011

Sembilan Dewa

Bab-bab dewa nih sebenarnya gua dah maleh nak sentuh... tapi rasanyer macam perlu jer gua sentuh gak benda nih... Dewa-Dewa nih mengarut jer...

Depa dok rasa depa maksum... depa gak dok rasa yang depa hebat...
Depa gak dok rasa yang depa nih macam dapat watikah direct dari Allah... jadi depa terasa besar..

Malah depa sentiasa rasa semua makhluk mesti ikut cakap depa dan respect depa... walaupun depa memang mangkuk...

Dewa-Dewa nih selalu dok cakap pasai menjadi Ketua Agama... dewa-dewa nih sebenarnya tak lebih dari badut yang mengarut dan perasan best... Hidup depa... makan minum depa... hobi depa... semuanya makhluk kena sponsor.... tapi.... adernyer Dewa-Dewa nih bukanlah ader beri kesan baik pon pada makhluk...

Dewa-Dewa nih mahukan semua makhluk hormat depa... tapi ... tak nampak satu aper pon keuntungan yang depa boleh bagi kepada makhluk.... mengabihkan boreh ader la....

So.. sembilan dewa nih.... hahaha... sekali-sekala lantik sesama depa saper yang akan jadi ketua dewa.... hahaha ... tapi lantikan bukan atas dasar merit.. semuanyer ikut sedap hati dewa-dewa nih... kalu ader sembilan dewa yang bengong.... hasilnyer.. akan dapat satu ketua dewa yang bengong gak...

Kalu ader sembilan dewa jenis bisu, buta dan tuli.... hasilnyer akan dapat satu ketua dewa yang bisu, buta dan tuli gak..... hahaha... tak lebih dari itu.. dan tak kurang dari itu... hahaha

Kalu dah dapat satu ketua dewa yang bisu, buta dan tuli .... aper la yang dapat diharapkan oleh makhluk.... hancuss la... makhluk akan dapat ketua dewa yang bisu, buta dan tuli gak.... hahaha... tak lebih dan tak kurang....

Hahahaha..... dewa..... dewa.... itulah satu senario yang tak dapat tidak makhluk terpaksa telan... nak buat camana..... karut....

08 December 2011

Bersediakah Kita Kalau...

Bhai... 30 Disember aderlah Jumaat terakhir untuk tahun 2011 nih.... Aper signifikannyer hari Jumaat nih selain daripada solat Jumaat.... cuba lu cek tengok samer...

Jumaat biasanyer akan ader mesyuarat Kabinet Kerajaan Malaysia.... selama nih... selepas jer mesyuarat Kabinet... mesti ader benda yang akan diperbuat oleh Kerajaan Malaysia... Contoh... hari Jumaat jugak biasanyer Kerajaan Malaysia akan membentangkan belanjawan negara (bajet)..

Dan hari Jumaat jugak biasanyer Kerajaan Malaysia melalui beberapa Perdana Menteri sebelum nih akan membuat satu pengumuman besar... Pengumuman pembubaran Kabinet dan Parlimen... selama nih tak pernah lagi Kerajaan Malaysia membubarkan Parlimen pada hari Isnin ker... Selasa ker... Rabu ker.... tapi... mesti hari Jumaat...

So... kalu la Najib Razak umumkan pembubaran Parlimen pada 30 Disember 2011 nih yang bersamaan dengan hari Jumaat.... mmm... dengan itu Pilihanraya UMUM ke 13 mesti diperbuat dalam tempoh 60 hari atau kurang daripada tarikh pembubaran Parlimen.

PRU 13 nih gua berani jamin akan memperlihatkan tempoh berkempen paling minima... Gua saspek cuma 3 hari jer.... so... kalu la jadik camnie... Kemungkinan besar gua saspek PRU13 akan dibuat pada pertengahan bulan 1 atau awal bulan 2... dan mostly akan dibuat pada hari Sabtu yang mana tidak akan mengganggu persekolahan dimana semua dewan sekolah dan fasiliti lain mudah dan boleh digunakan.

Persoalan gua.... bersediakah kita kalau... PRU 13 nih dibuat pada bulan 1.... gua nampak macam tak bersedia langsung... terutama sekali dengan PAS yang gua tak nampak bersedia dengan seriusnya...

Kalau 4 negeri yang dibawah Pakatan Rakyat buat kerja giler plak... dimana depa nak buat pilihanraya negeri depa berasing-asing sendiri-sendiri... lagi la masak... nak mampus... kata la bulan 2 Pulang Pinang buat Plihan Raya Negeri... Bulan 3 Selangor... Bulan 4 Kelantan dan Bulan 5 Kedah....

Mampuih.,, maser nih .. semua setan-setan UMNO/BN akan ader peluang berkampung beramai-ramai disetiap Pilihan Raya Negeri..... giler macam nioh... susah la Pakatan Rakyat nak menang....

Lain la kalu semua Pilihan Raya Negeri yang dibawah kuasa Pakatan Rakyat buat PRU pada tarikh serentak.,,, kalu itu macam.... baruler senang.... kalu tak... mampuih kering la jawabnyer...

Jadik.. berbalik kepada persoalan gua tadi..... bersediakah kita kalau ....

07 December 2011

Analisis Pra Pilihanraya

Bhai... dua tiga hari sudah gua ader jumpa ngan beberapa kawan lama yang masih berkhidmat dalam satu cabang risikan ...... depa on the way nak pegi Kelantan katernyer... 4 orang naik satu Ford Fortuner .... depa call gua dan ajak makan skali... aper lagi.. orang dah offer makan.. gua pon pegi la...

Gua tanya diorang... aper hal pergi Kelantan... depa kata... macam biasa la... buat risikan... buat statistik.. buat analisa... Gua gelak jer... hahaha... macam la gua tak tau aper kerja sebenar diorang nih.... hahaha

Gua tanya lagi diorang... macam mana ngan pengumpulan statistik yang sedia ader... aper peratusan yang boleh dipercayai... Pakatan Rakyat ader chan ker menang besar kali nih? ..... pakat depa gelakkan gua macam nak giler...

Depa kata... sori mori la bhai.... Pakatan Rakyat takder can nak menang besar... hasil analisis depa.... menunjukkan Pakatan Rakyat punya kekuatan tak cecah pon 40% ... Gua kater kat depa... giler aper... takkan golongan muda tak sokong Pakatan Rakyat... hahaha... depa balas balik bagitau... kalu pon nampak ramai orang muda sokong Pakatan... tapi tak semudah itu pola pengundian yang akan berlaku.... pembolehubah ader banyak... dan dalam keadaan sekarang nih ... UMNO/BN tengah kuat dari segi undi golongan muda...

Terkezut gua biler dengar benda nih... Dah la golongan tua memang akan undi BN.... takkan la orang muda pon buat benda yang samer..

Gua tanya lagi... Pulau Pinang, Kedah dan Selangor aper macam.... depa kata... habis balik kat BN.... pergh... terkojot lagi gua.... depa kata senjata BN dah siap siaga untuk tawan 3 negeri tue... Kelantan plak depa kata setakat analisa yang ader... BN akan dapat mengurangkan jurang perbezaan kerusi antara 1 hingga 3 kerusi jer...

Tetiba jer gatai mulut gua nak tanya tentang Zulkifli Nordin.... depa kata mangkuk tue akan slamat... kerusi dier selamat... BN akan letak satu calon untuk bersaing dengan dier... tapi calon nih sama ada akan tarik diri ataupun akan promo Zulkifli Nordin untuk kasi menang dengan mudah...

Kali nih depa kata... banyak kerusi yang mudah menang kat Pakatan Rakyat akan menjadi jerat maut untuk Pakatan Rakyat sendiri...

Gua lepak ngan depa lebih kurang 2 jam jer... lepas tue depa terus bergerak ke Kelantan... sebelum tue sempat depa bagitau kat gua yang bos lama gua (bos depa) dok tanya biler gua nak masuk balik join depa.... gua bagitau kat depa...tong bagitau bos... once keluar... gua takmo dah nak masuk balik... hahaha... tak larat dah nak buat kerja camnie... penat oooo...

Anyway.. kalu depa baca nih... tolong kirim salam ngan kengkawan yang masih kenal gua kat sana aaa... hahahaha

06 December 2011

Kolej PEKIDA

Hahaha... PEKIDA plak nak bukak kolej... hahaha.. siap mintak tolong kat Najib la... hahaha

Agak-agaknyer la.. sabjek aper yang depa nak ajar aaaa.....

Takkan nak buat kursus "DIPLOMA KESAMSENGAN TAIK KUCING" kot.... hahaha..

Nordin Kadri boleh la dilantik jadi Naib Canselor... ParpuKari, PapaGomo, Zulkifli Nordin serta Ibrahim Ali Katak boleh ler jadi pensyarah kat situe... hahaha

PEKIDA nih pandai buat lawak la... hahaha

04 December 2011

Bila Syaitan Bermesyuarat

Tuan-Tuan .... jangan terkezut... sekali-sekala perlu jugak syaitan mengadakan mensyuarat... Bukan aper... syaitan-syaitan terpaksa membuat mensyuarat untuk menunjukkan kepada semua bahawa syaitan masih lagi bersatu-padu... kuat dan bersemangat untuk meneruskan agenda syaitan.. malah syaitan memang merasakan mereka akan menongkat dunia... hahaha

Satu masa dulu... syaitan pernah bermesyuarat untuk menggulingkan dan mengurangkan serta mengambilalih kuasa dewa-dewa kayangan.... malah syaitan-syaitan dengan tiada segan silu menelanjangkan serta membogelkan segala kepincangan dewa-dewa... Bergegar kayangan pada masa itu... Punyalah marah sangat syaitan-syaitan dengan para dewa-dewa di kayangan...

Kini... syaitan-syaitan yang sama jugak bermesyuarat kononnya untuk menjaga kepentingan dan kuasa dewa-dewa.. Malah persemayaman untuk dewa-dewa pon pihak syaitan yang mengambil inisiatif untuk menyediakannya.... pelik kan....

Syaitan-syaitan nih sebenarnya sedang mempergunakan para dewa-dewa... memang ramai dewa-dewa yang masih blank dengan agenda para syaitan.. malah ader juga dewa-dewa yang sekadar berlakon kononnya tidak bersekongkol dengan para syaitan...

Malah ader dewa-dewa yang tiada kerja lain melainkan bersuka-ria dengan menaiki naga.... naga yang dibekalkan oleh para syaitan... dewa-dewa nampaknya suka benar digula-gulakan oleh syaitan... yer la... memang itulah tugas syaitan...

Kelangsungan hayat syaitan kini amatlah bergantung kepada sokongan dari para dewa-dewa.... elemen takutkan para dewa senantiasa diserapkan kepada manusia oleh pihak syaitan... bukanlah kerana dewa-dewa tersebut mendapat watikah khusus dari Tuhan... tetapi... ianya hanyalah sekadar untuk memenuhi tembolok nafsu para syaitan...

Namun tidak semua manusia yang takutkan para dewa ataupun syaitan... malah kumpulan yang berani berdepan dengan para syaitan dan dewa-dewa ini makin hari makin membesar... pada kumpulan manusia ini... para dewa-dewa tiadalah ader kepentingan keujudannya.. sekadar menghabiskan beras sahaja.....

Dewa-dewa bukanlah sesuatu yang perlu ditakutkan... dewa-dewa ini tidak pernah pon mendapat watikah dari Tuhan... tetapi kecoh mengada-ngadakan cerita bahawa mereka dipilih oleh Tuhan untuk menjadi dewa-dewa...

Kerja maksiat (yang menjadi kemurkaan Tuhan) sentiasa diperbuat oleh para dewa.. mereka seakan tidak takut untuk melakukan maksiat (judi, zina, arak dan sebagainya)... namun sebagai dewa (kununnya).. mereka berhak untuk menjadi kepala agama... walaupun mereka sendiri bergelumang dengan dosa dan noda...

Para syaitan selalu membisikkan ke telinga para dewa bahawa mereka adalah maksum.... kerana bisikan-bisikan inilah nampaknya para dewa berperasaan bahawa mereka maksum... malah sanggup bersekongkol dengan para syaitan untuk melakukan kerja mungkar...

Persoalannya sekarang ini.... Tuhan tidak pernah mengutuskan dan mengujudkan para dewa... Tuhan cuma mengutuskan para Nabi dan Rasul yang langsung tidak pernah mengatakan bahawa mereka adalah dewa... Jadi... perlukan ader dewa-dewa?

Pegi mampuslah sama dewa-dewa.... hahaha

01 December 2011

Terlepas Pandang

Gua berani jamin ramai dikalangan kiter semua yang terlepas pandang isu nih... Isu dimana Bank Negara Malaysia (BNM) mengarahkan bahawa syarat pinjaman diperketatkan oleh pihak Bank.... Gaji bersih peminjam akan diambilkira dengan tuntasnya mulai 2012.

Mmm... memang sekali pandang nampak macam bagus dan tepat usaha dan arahan BNM nih.... tapi kalu semua orang pandang dan semak ... gua percaya lu orang sumer mesti terkejut punya la... bahawa syarat ini memang macam celaka...

Pertamanya.... bank akan memastikan bahawa pemohon pinjaman perlulah mempunyai gaji bersih minima 60% sebelum membuat pinjaman.... alasan... untuk mengelakkan daripada terjadinya "Non Performance Loan" (NPL) ...

Tapi korang sedar tak.... selama nih pihak Bank memberikan pinjaman kepada pemohon bukanlah menggunakan duit Bank itu sendiri.... kalu ader orang yang bagitau bahawa memang Bank bagi pinjaman guna dana bank itu sendiri.... sure la orang tue memang mangkuk atau bangang...

Wei... Bank takkan gunakan duit dier la.... sori la... sori maniam la...... selama ini takder bank yang akan memberikan pinjaman kepada pemohon guna dana dier.... Abis tue... dari mana bank dapat duit untuk bagi pinjam nih....

Hahaha... disinilah magiknyer...

Bank kasi orang pinjam duit tue... adalah datangnya dari dana yang terkumpul hasil dari simpanan orang ramai.... Setiap cawangan bank (branch) diarahkan untuk mendapatkan tabungan/simpanan daripada pelangganb setiap bulan sebanyak paling cikai RM3 juta.... macam-macam cara yang Bank gunakan.... buat kempen la... aderkan cabutan bertuah la.... bagi hadiah la ... janji orang kena simpan sekurang-kurangnya RM500 setiap bulan...

Samer jer tak kira Bank itu konvensional mahupun bank itu Islamik.... samer jer... semua guna macam-macam cara untuk suruh orang buat simpanan..

MAYBANK pujuk orang buat simpanan dengan taktik GSPA (Gold Saving Passbook Account) .... suruh orang beli emas pada harga online kat website dier.. tapi sebenarnya duit tue dier gunakan untuk rolling... sebab itu depa tabley kasi beli emas on the spot pada kadar 1 gram...

Samer la jugak ngan PUBLIC BANK.... taktik yang samer digunakan pada akaun GIA (Gold Investment Account)... Kuwait Financial House pon gunakan taktik yang samer.... tapi itu semua tak kira dasat lagi..... ader satu bank yang taktiknya lagi dasat.....

Bank itu adalah Bank Simpanan Nasional..... hahaha... dier guna kertas jer... hahaha... aper tue... hahaha... takkan korang tarak perasan yang BSN nih gunakan Sijil Simpanan Premium untuk kumpul dana dier... hahaha.....

Dengan dana dan wang yang banyak inilah yang depa gunakan untuk bagi kepada orang untuk pinjam... bukan pakai duit bank pon... macam haram.... lepas tue kenakan caj tinggi bagi pinjaman.... sampaikan kalu pinjam RM100 ribu... kena bayar balik lebih RM150 ribu.... giler tue... hahaha...

Tapi pendeposit dapat aper... paling banyak pon 3.5 peratus jer faedah/interest pada setiap simpanan... itu pon dikira cuma pada tarikh tertentu setiap bulan atau setiap tahun bergantung kepada baki minima... sedangkan duit tue dier dah rolling macam nak giler....... lu bayangkan la.... giler aper....

So... kesimpulannya... camana nak kasi ajar skit Bank-Bank yang macam celaka nih termasuklah CIMB Bank..... senang jer..... semua orang jangan simpan banyak-banyak cash kat dalam Bank.... kiter kasi ajar sikit... kasi keluarkan semua duit simpanan tue dan letakkan kat tempat lain.... nak mudah... sewa jer peti keselamatan (safe deposit box).. banyak syarikat yang ader bekalkan servis nih.. murah jer.. dalam RM150++ setahun....

Lepas tue kuarkan semua duit simpanan dalam bank yang tak bergerak tue dan gunakan untuk beli emas... kasi simpan dalam safe deposit box.... biar kurang duit dalam bank... baru ader akai bank nak cari duit nak bagi pinjaman... masa tue baru la bank akan berlembut skit.... La nih bank besar kepala pasai kiter semua kasi peluang kat dier.... cuba kalu kiter tak kasi peluang...... baru la ader akai...

So... jom kiter kasi ajar skit bank-bank ini......

30 November 2011

Perhimpunan Aman

Hahaha.... bhai... lu tau dak kenaper Kerajaan Malaysia (baca: UMNO/BN) takut sangat kalu ader perhimpunan aman.... hahaha...

Sebab yang utama skali bukanlah kerana sambutan yang kureng kalu puak UMNO/BN yang buat tetapi.... hehehe.... ader benda lain la bhai... hahaha

Ini dier jawapan sebenarnya kenapa UMNO/BN takut sangat kalu ader perhimpunan aman....

Cuba la korang pikir skit... kalu la pada Bersih 2.0 dulu... kos makanan bagi setiap tahanan Bersih 2.0 adalah bernilai RM23 seorang (RM41.475 untuk 1659 tahanan)....

Fuyoo..... mewahnyer makan... hahaha.... jadi kalu la Bersih 3.0 kali nih jadi plak... kalu la Perhimpunan Aman berlaku lagi... sure lebih ramai orang tarak kisah untuk jadi tahanan.... makanan mewah bhai.... RM23 seorang tue.... ngalah makan kat Kopitiam.... hahaha... Lagi mahal dari kos Dinner Plate KFC ... hahahaha

Jadi... bagi semua bakal peserta Bersih 3.0 ... lu orang cuma perlu bawak duit tambang pergi dan balik jer... penginapan dan makan minum ditanggung sepenuhnya oleh Polis... hahaha... guna duit Kerajaan (baca: Duit Rakyat Malaysia melalui kutipan cukai)

So.... ini macam kalu... sure lagi ramai yang nak jadi tahanan... hahaha.. kos makan ditanggung sepenuhnya... mewah tue... Cuba kalu kali nih 10000 orang plak yang berjaya menjadi tahanan.... ini bermakna RM230.000 terpaksa dibelanjakan.... hehehe...

Itu sebab la Kerajaan Malaysia (baca: UMNO/BN) cukup takut kalu ader perhimpunan aman.... hahaha... kos banyak tinggi la... itu belum masuk kos makanan untuk anggota keselamatan.... cuma depa nih dapat la nasik bungkus yang rege dier sekitar RM5 sorang... hahahaha...

Jadi... jom kiter sertai BERSIH 3.0 dengan niat untuk meramaikan lagi tahanan .... hahaha... aper der hal 10000 orang dijadikan tahanan... mari kiter kasikan kejutan kepada UMNO/BN bahawa semua orang kiter akan berbondong-bondong dengan sukarela masuk dalam trak polis (Black Maria) untuk mendaftar nama menjadi tahanan .... biar pecah la lokap yang ader... hahaha... sebab ramai sangat yang nak masuk...

Cuma gua berani jamin la... geng-geng "berbaju batik berlengan panjang" dalam PKR dan PAS sure takkan berani nak jadi tahanan.... depa lebih kepada "masuk frame" jer..... hahaha...

29 November 2011

Jom Gi Bersih 3.0

So.... Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman 2011 telahpun diluluskan tanpa dapat konsensus daripada rakyat.... Memang sahih la... Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman 2011 nih sebenarnya dirancang untuk digunakan bagi mengekang kemaraan rakyat dalam menghumbankan UMNO/Barisan Nasional...

Mandat daripada rakyat secara konsensus tak dapat... tapi tergesa-gesa meluluskan... nampak sangat ader "something" yang "fishy" tentang Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman 2011 nih....

Skrang nih.. Polis (PDRM) mempunyai satu kuasa yang amat besar.,... teramat besar... sampaikan takder ruang langsung Polis akan berikan untuk mana-mana rapat umum yang pro Rakyat....

Pilihan terbaek yang ader sekarang nih aderlah.... Jom Gi Bersih 3.0

Mari semua kiter gerakkan Bersih 3.0 dan mari kiter semua rakyat yang prihatin dengan keadaan sosial dan politik Malaysia turun memenuhi jalan raya.... Jom kiter semua pakai Baju Bersih 3.0 ... walaupun kiter tahu.. dengan adernyer Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman 2011 nih.... semua yang berkaitan dengan perhimpunan aman adalah dilarang... termasuklah kalu memakai baju yang menggalakkan perhimpunan aman...

Polis dah dapat kuasa dan cakupan undang-undang yang cukup luas....

Takder cara lain lagi kiter nak gagalkan Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman 2011 nih... melainkan dengan cara turun ke jalan raya....

Piket dan Bantahan Awam (walaupun berkumpul tak sampai 7 orang) boleh menyebabkan kena tahan dek Polis dan dikenakan hukuman,,,, Jadi... kalu kiter (pekerja @ kesatuan sekerja) nak buat bantahan atau piket... sure lepas nih dah tak boleh plak...

Sure lepas nih MTUC takkan dapat buat piket lagie... Sure gak NUBE takkan dapat peluang aderkan bantahan dan piket.... Banyak lagi yang akan menjadi mangsa... sekatan tahap maksima... Hancur la...

28 November 2011

Takrifan Bumiputera

Kementerian Dalam Negeri (KDN) telah lama (katanya lah) mewartakan bahawa masyarakat keturunan Siam di negara ini boleh mengubah pendaftaran dalam MyKad dan surat beranak mereka takrifan "Keturunan Thai" kepada "Bumiputra Siam".

Mmm.... pada satu dasar.. gua stuju... gua stuju perkataan Thai diganti dengan Siam... Ini kerana Thai adalah merujuk kepada satu cabang kaum di Thailand... tapi Siam adalah sebenarnya nama yang merujuk kepada negara... Thai adalah merujuk kepada puak/kaum dari Ayuthia... Manakala Siam pula merujuk kepada Tanah Besar Kerajaan Benua Siam yang pada asasnya adalah ditadbir secara Islam.

Negara Siam pernah dijajah oleh tiga orang puteri dari Burma satu masa dahulu... dan tiga orang puteri ini bersahabat (pernah menjalinkan hubungan diplomatik) dengan Cik Siti Wan Kembang (pemerintah negeri Serendah Sekebun Bunga @ Kelantan).

Puak/Kaum Ayuthia pula menakluk Siam selepas berjaya dalam satu peperangan besar yang telah menghakiskan serta menghilangkan susur galur Kerajaan Islam Benua Siam yang begitu besar sehinggakan semua yang berkait dengan Islam dimusnahkan... Yang terselamat adalah Kerajaan Ligor dan Selatan Siam yang masih lagi berjuang untuk menuntut autonomi bagi wilayah Islam Siam.

Sebab itulah gua bersetuju pada dasarnya perkataan Thai ini diubah kepada Siam ...

Tapi.... hanya setakat inilah sahaja yang gua bersetuju dengan Kerajaan Malaysia... tetapi gua amat tak bersetuju dengan pentakrifan Bumiputra ini... Kalu masyarakat Siam boleh mendapat status bumiputera atas alasan bahawa meraka telah lama menetap dan beranak pinak di Malaysia sejak sebelum Merdeka... bagai mana pula dengan status orang India, Cina (Baba dan Nyonya), Portugis, Belanda dan Inggeris yang telah menetap dan beranak pinak di Malaysia ini seawal tahun 1511 ..... errr.... pastinya mereka juga inginkan status Bumiputra...

Keturunan Hang Li Po pastinya akan menuntut hak mereka untuk diklasifikasikan sebagai Bumiputra.... perkara ini amat berasas kerana ader orang Indonesia yang dapat menjadi Bumiputra hanya kerana keluarga mereka datang ke Malaysia seawal 1900 .... mmmmmm .... pelik kan...

So.... takrifan bumiputera ini akan pastinya menjadikan satu masalah yang besar dalam percaturan politik dan sosial di Malaysia... Gua amat berharap agak ianya tidak akan jadi seumpama "tikus membaiki labu" .... perlulah ader satu jalan penyelesaian yang baik seperti mana "menarik rambut dalam tepung"....

Hahahaha.... camana gua boleh jadi skema nih.... hahaha

25 November 2011

Bersih 3.0

Gua masih tarak tau yang betul tarikhnyer.. tapi gua amat berharap yang Bersih 3.0 nih dapat dijalankan dengan cepat dan kena pada tarikh yang seswai.. Bukan aper... UMNO dah rasa galak dah nih... dah rasa kecut telur dah nih.. itu yang tak pasai-pasai Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman dibuat tue..

Depa ingat dengan adernyer Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman nih.. dapat la depa menggagalkan kebangkitan rakyat.. dapat la depa menyekat mobilasi rakyat.. dapat la depa memberhentikan demonstrasi jalanan....

Hahaha... sori la bhai... lupakan jer... BERSIH 3.0 akan tetap dijalankan... kali ini pastinya lebih besar ... dan pastinya akan berlaku serentak diseluruh Malaysia..... dan pastinya juga di semua pejabat Kedutaan Malaysia di luar negara...

Kali ini BERSIH 3.0 bukan sahaja akan melibatkan Melayu, Cina, India, Benggali dan lain-lain lagi... tapi kali ini pastinya akan digerakkan sekali dengan bantuan dan sokongan dari kumpulan Orang Asal dan Bumiputera ....

Nasib la korang UMNO/BN .... sayonara la.... mobilasi ini pastinya berkali-kali ganda lebih besar.... Kitorang semua bloggers akan pastikan semua orang dapat maklumat yang tepat dan cepat untuk membuat mobilasi BERSIH 3.0

Kami mampu melakukannya.. dan kami pernah melakukannya... serta kami pasti melakukannya....

24 November 2011

P1 WiMAX Macam Celaka

P1 Wimax memang macam haram... Iklan promosi gempak tahap gaban... giler nak mampus... berjuta dah diabiskan oleh syarikat Green Packet Berhad (P14G) untuk tujuan promosi perkhidmatan P1 Wimax .... Kempen promosi "POTONG" gah menggila....

Tapi... biler bab servis... memang macam haram jadah....

Gua ader amik servis dier (masih lagi amik servis dier dan sedang bercadang nak tamatkan jer nih) dah dekat 2 tahun dah..... mula-mula tue dalam 3 bulan pertama... perkhidmatan mantap.. err... gua tak bercerita bab kelajuan "speed" broadband aaa... gua citer tentang bab sambungan (connectivity)...

Speed okeh la... laju la jugak....

Tapi.. masuk bulan ke empat sampai ke la nih.... teruk nak mampus servis dier... sambungan jadi macam sial... kebarangkalian "disconnected" tue lebih banyak dari "connected" .... dalam ratio 100:5 (100 kali disconnected:5 kali connected) dalam setiap hari...

Kadang-kadang tue dua tiga hari takder sambungan... macam haram.... biler tanya pusat servis atau bantuan teknikal... depa bagi alasan kononnya rumah gua berada diluar kawasan liputan... walhal kalu dah berada diluar atau pinggir kawasan liputan.. kenapa 3 bulan pertama tue okeh jer ... kenaper masa tue takder jadi bangang....

Gua rasa aaa.. daripada P1 Wimax dok abis duit berjuta buat promosi tue... (siap tipu orang ramai kononnyer servisnyer terbaek berbanding syarikat lain)... baik dier gunakan duit tue untuk pertingkatkan perkhidmatan dier... ini tidak...

Kalu pun dier upgrade perkhidmatan dier... dier cuma buat dikawasan Lembah Klang... wei.. kawasan nih dah bercambah ader provider lain... siap overlap kawasan dengan provider lain.... aper ke jadahnyer kawasan yang dah penuh (saturated) yang masih lagi P1 Wimax nak kejar... tapi kawasan lain yang masih ader pelanggan dier... P1 Wimax buat tak tahu jer...

Macam sial jer.... Gua memang dah fedap dah nih.... dan gua secara official mengklasifikasikan P1 Wimax nih adalah satu daripada beberapa provider yang macam sial.... macam cilaka jer...

Kepada sesapa yang ader masalah dengan liputan P1 Wimax nih... sila perpanjangkan tulisan gua nih... mari kiter semua kasi ajar kepada provider yang macam cilaka nih.... nemang betul la P1 WiMAX macam celaka

Bacaan Lanjut : 2500 stesen baru untuk P1 Wimax (1600 diperuntukkan untuk lembah Klang)

23 November 2011

Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman

Hahaha... punya la kecut telur puak UMNO/BN nih sampaikan terpaksa buat satu Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman untuk menafikan hak rakyat untuk berhimpin... hahaha... Setahu gua.. Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman ini sebenarnya terbatal kerana bercanggah dengan Perlembagaan yang menuntut mana-mana undang-undang yang berlawanan dengan Perlembagaan adalah tidak dibenarkan.

Perlembagaan Malaysia adalah Undang-Undang Utama (Supreme) dan ianya adalah yang tertingi di Malaysia.

Oleh yang demikian....Rang Undang-Undang Perhimpinan Aman nih bercanggah secara terus dengan Perlembagaan. Jadi... bagi warga yang tidak buta perlembagaan sewajarnya paham akan isu nih...

Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman nih boleh dicabar di Mahkamah atas kapasiti ianya bercanggah secara terus dengan Perlembangaan Malaysia yang menetapkan hak untuk berhimpun dan berpesatuan kepada semua rakyat Malaysia.

Gua harap Ahli Parlimen Pakatan Rakyat jangan buta kerja macam taik macam hari tue sampaikan Rang Undang-Undang Kampung Baru telah diluluskan dengan mudah... Tolong aaa... tolong jangan ponteng... jangan tak buat kerja... jangan buat perangai macam sial... tolong hadir dalam semua sidang Parlimen....

Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman nih nampaknya lebih sial dari Akta Polis... macam haram jer...

22 November 2011

Politik Banjir

Musim Tengkujuh telah mula melanda negeri-negeri Pantai Timur... dan seperti kebiasaannya ... ramai penduduk kampung terpaksa berpindah ke pusat-pusat pemindahan sementara bagi mangsa banjir... Peruntukan yang banyak saban tahun disediakan untuk melaksanakan pelan strategi menangani banjir.. walaupun hasilnya tidak nampak berubah dengan drastik.

Aper yang gua nak ceritakan nih aderla pasai...

1. Peruntukan bantuan berskala besar (terutamanya dalam bentuk barang keperluan makanan/minumam) tapi..... masih banyak barang keperluan ini masih lagi "sub-standard" malah ader yang dikesan telah luput tarikh. Makanan dalam tin pula ader yang telah berkarat tin nya...

2. Bantuan yang diberikan pula masih ader lagi yang masih berpaksikan kepada anutan/pegangan politik mangsa. Kalu mangsa adalah penyokong Pakatan Rakyat, bantuan sama ada lambat diberi ataupun langsung tidak diberikan walhal semua peruntukan untuk bantuan ini datangnya daripada kutipan cukai rakyat Malaysia.

3. Masih ader lagi bantuan yang tidak diagihkan kepada mangsa ataupun pusat bantuan kerana ader ADUN atau Ahli Parlimen Barisan Nasional tidak dapat menghadirkan diri. Perkara sebegini tidak sepatutnya berlaku. Aper ker jadahnyer kaitan bantuan mangsa banjir dengan promosi politik ADUN ataupun Ahli Parlimen....

4. Kes peruntukan yang hilang pon masih lagi ader... yang peliknyer.. mangsa banjir tak dapat langsung peruntukan bantuan mangsa banjir... tapi orang yang takder kena mengena dengan banjir pulak yang boleh dapat... ini semua kerana ader kabel baik punya...

Ntahler... kalu nak citer pasai politik banjir nih... sampai abis musim tengku-joe (tengkujuh) pon masih takkan abis punya....

Aper-aper pon... berhati-hati masa musim banjir nih... mata tue jangan la pulak amik peluang untuk tengok betis anak dara atau mak janda masa musim banjir nih.... hahaha... karang ader yang kena debik tue.. berdosa tau... hahaha

22 October 2011

Karut

Konon berhimpun nak mantapkan aqidah... tapi takder pon puak-puak yang berhimpun nih nak tegakkan undang-undang Allah.... karut semuanya.. plastik sungguh... setakat berlakon boleh la woi...

Hassan Ali tue katanya ader banyak bukti yang DUMC terlibat nak memurtadkan orang Islam.... mana buktinya... takkan dah simpan dalam kotak kot... Cukup la Ezam Mohd Noor jer yang jadi bangang ader 6 kotak bukti... lancau la... kalu ader bukti awat tak kasi kat JAIS... awat JAIS tak dapat buat pendakwaan....

JAIS kononnya tak dapat buat pendakwaan pasai pesalah (kononnya) tak mahu bekerjasama... wei... mana ader dalam dunia nih pesalah nak bekerjasama untuk urusan pendakwaan dier... bodoh ker aper... Cukup la kalu dah bangang tue... Jangan la bangangkan orang lain...

Lagi satu... itu loyar buruk Zulkifli Nordin tue... kata ader gak banyak bukti... cakap berdegar-degar... tapi habuk pon tarak... hampeh.... Samer gak ngan Harussani.... cakap ader bukti 250 ribu dah masuk Kristian... tapi... mana bukti...

Lagi satu.... yang geng-geng nih dok risau orang Islam murtad tue.. gua nak tanya.. ader ker geng-geng nih buat kerja dakwah.... dakwah kepada orang Islam dan bukan Islam.... setahu gua takder nyer...

Diorang sumer nih... nak buat kerja tarbiah kepada orang bukan Islam pon tak pernah.... dan pulak tue... geng-geng ini la jugak yang asik dok larang orang bertazkirah... berceramah agama dan menyampaikan dakwah...

Sori la... pada gua... punca utama orang Islam murtad... hanya satu sebab jer... sebab kewangan... sebab ekonomi....

Sebab itulah ader hadith Rasulullah yang mengatakan bahawa "kemiskinan itu boleh membawa kepada kekufuran" .... biler orang Islam mintak bantuan ngan Pusat Zakat atau Baitulman.... macam cilakak punya la susah nak dapat... birokrasi melampau... dokumentasi tahap giler... Muallaf pun susah gak nak dapat bantuan... sedangkan Muallaf sepatutnya ader peruntukan ... ini tidak... semua macam haram jadah jer...

Yang peliknyer... duit zakat yang banyak tue ... susah sangat nak diagihkan... tapi boleh plak dengan senang dimasukkan ke bank untuk ambik faedah/dividen (bunga/riba).... pelik aaa...

Dulu gua ader pernah bawak seorang sahabat (berbangsa India) untuk berurusan mendaftarkan masuk Islam.... tapi pegawai kat Jabatan Agama tue kata kat member gua tue.. yang dier kena bersunat dulu dan lancar membaca Al Fatihah baru boleh masuk Islam.... gua kata giler punya kerja nih...

Last-last sekali... gua yang mengislamkan dier nih.... ajar mengucap dua kalimah syahadah... biar pon tarannum dier tak berapa kena... tapi takper... hidayah Allah dah sampai kepada dier... La nih.. kawan gua tue dah jadi Daie dah... dier plak yang sekarang nih mendakwahkan orang lain masuk Islam.... dan dier pon tak mendaftarkan keIslaman dier kat Jabatan Agama... sebab pada gua dan dier... pendaftaran kat Jabatan Agama nih... setakat atas kertas jer... tak penting pon..... Yang penting Allah tau yang dier dah Islam...

Sebab itu la gua nak kasi tau semua nih.. bahawa program HIMPUN nih... memang karut... cuba tanya... berapa ramai dah yang puak-puak HIMPUN nih dah tarbiahkan untuk masuk Islam.... silap-silap takder pon.... berlakon boleh la woi....

Karut

07 October 2011

Sialan Punya Wakil Rakyat

Sori.. gua jarang sangat nak memaki nih... cuma sesekali terpaksa la jugak terkeluar ayat maki camnie... Kalu bab maki UMNO/BN tue dah kira stendet la... hahaha...

Ini yang gua nak maki adalah Wakil Rakyat Pakatan Rakyat..... Sialan punya wakil rakyat.... lepas nih gua rasa Pakatan Rakyat dah patut kena tukar nama dier... aper kater kiter tukar jadi Pakatan Dua Kali Lima...

UMNO/BN kalu buat kerja sialan merembat harta rakyat dan khianat pada rakyat tue dah kira stendet... tapi... yang ahli Pakatan Rakyat pon serupa sebijik sebuntat macam UMNO/BN pasai aper....

Gua paling tak tahan biler ingatkan slogan "PAS GANTI UMNO" yang dicanangkan hebat oleh orang-orang PAS... betul... PAS memang akan ganti UMNO... sebab boleh ganti.. kerana aper... kerana perangai pimpinan PAS pon lebih kurang macam UMNO gak... tarak boleh pakai...

Hadi tue mana pergi tak nampak... Nasharuddin Mat Isa mana pergi.. sudah ilang... pergi luar negara ker... awat.. takkan tak tau ader sidang parlimen... takkan tabley nak plan... siot jer la... Kalu asik nak pergi luar negara.... baik menetap jer kat luar negara tue... tak payah la nak balik... balik pon takder guna... tak penting.... buang maser jer jadi pimpinan PAS.. tapi perangai ponteng samer macam UMNO...

Anwar Ibrahim tue dah memang bekas UMNO.. mana boleh ilang perangai dier... samer gak ngan anak dier...... Tapi gua paling bengang biler anak-anak Karpal Singh yang sihat tue takder masuk bersidang... samer macam Kit Siang dan anaknya...

Ini semua celaka punya wakil rakyat... Gua akan pastikan depa nih semua takkan dicalonkan lagi.. kalu dicalonkan pon... gua akan pastikan mereka kalah.... tengok la... Tak payah UMNO/BN yang serang depa... tapi bloggers rakyat yang akan serang depa...

Tarak guna sesen pon wakil rakyat jenis nih... buat malu jer... sialan punya wakil rakyat..

Senarai Sialan ader dibawah nih..

Kedah
P14 - Merbok - Rashid Din (PKR)
P15 - Sungai Petani - Johari Abdul (PKR)
P16 - Baling - Taib Azamudden Md Taib (PAS)

Kelantan
P19 - Tumpat - Kamaruddin Jaafar (PAS)
P20 - Pengkalan Chepa - Abdul Halim Abdul Rahman (PAS)
P25 - Bachok - Nasharudin Mat Isa (PAS)
P26 - Ketereh - Ab Aziz Ab Kadir (PKR)
P27 - Tanah Merah - Amran Ab Ghani (PKR)
P29 - Machang - Saifuddin Nasution Ismail (PKR)

Terengganu
P36 - Kuala Terengganu - Mohd Abdul Wahid Endut (PAS)
P37 - Marang - Abdul Hadi Awang (PAS)

Pulau Pinang
P44 - Permatang Pauh - Anwar Ibrahim (PKR)
P43 - Bagan - Lim Guan Eng (DAP)
P45 - Bukit Mertajam - Chong Eng (DAP)
P46 - Batu Kawan - Ramasamy Palanisamy (DAP)
P48 - Bukit Bendera - Liew Chin Tong (DAP)
P49 - Tanjong - Chow Kon Yeow (DAP)
P50 - Jelutong - Ooi Chuan Aun (DAP)
P51 - Bukit Gelugor - Karpal Singh Ram Singh (DAP)

Perak
P57 - Parit Buntar - Mujahid Yusof Rawa (PAS)
P59 - Bukit Gantang - Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin (PAS)
P60 - Taiping - Nga Kor Ming (DAP)
P62 - Sungai Siput - Michael Jeyakumar Devaraj (PKR) - PSM contest on PKR ticket
P64 - Ipoh Timor - Lim Kit Siang (DAP)
P68 - Beruas - Ngeh Koo Ham (DAP)
P71 - Gopeng - Lee Boon Chye (PKR)

Pahang
P83 - Kuantan - Fuziah Salleh (PKR)

Selangor
P96 - Kuala Selangor - Dzulkefly Ahmad (PAS)
P97 - Selayang - William Leong Jee Keen (PKR)
P102 - Serdang - Teo Nie Ching (DAP)
P103 - Puchong - Gobind Singh Deo (DAP)
P105 - PJ Selatan - Hee Loy Sian (PKR)
P106 - PJ Utara - Tony Pua Kiam Wee (DAP)
P107 - Subang - Sivarasa Rasiah (PKR)
P109 - Kapar - Manikavasagam a/l Sundaram (PKR)
P112 - Kuala Langat - Abdullah Sani Abdul Hamid (PKR)

Wilayah Persekutuan
P114 - Kepong - Tan Seng Giaw (DAP)
P121 - Lembah Pantai - Nurul Izzah Anwar (PKR)
P122 - Seputeh - Teresa Kok Suh Sim (DAP)
P123 - Cheras - Tan Kok Wai (DAP)
P124 - Bandar Tun Razak - Abdul Khalid Ibrahim (PKR)

Negeri Sembilan
P128 - Seremban - John Fernandez (DAP)
P130 - Rasah - Loke Siew Fook (DAP)
P132 - Telok Kemang - Kamarul Bahrin Abbas (PKR)

Sabah
P172 - Kota Kinabalu - Hiew King Chew (DAP)

Sarawak
P195 - Bandar Kuching - Chong Chieng Jen (DAP)
P212 - Sibu - Wong Ho Leng (DAP)

06 October 2011

Wakil Rakyat Khianat

Ini senarai "Wakil Rakyat Khianat" yang telah menyebabkan Kampung Baru (Kg Baru) tergadai... Gua harap nama-nama ini tolong jangan lagi dicalonkan jadi "Wakil Rakyat" untuk Pakatan Rakyat...

Para Blogger pro Pakatan Rakyat dengan ini akan mendendangkan senarai nama-nama ini sampai tarikh pembubaran Parlimen dan DUN untuk PRU13. Korang semua yang ader dalam senarai ini jangan ingat kitorang "bloggers" akan biarkan rakyat marhaen kena tipu lagi...

Cukuplah UMNO/BN yang selama ini menipu para rakyat... Kami tak mahu anda berterusan jadi calon Pilihanraya Umum... Kalu korang masih lagi nak naik jadi calon... bersedialah... akan bercambah banner-banner dan risalah yang akan mendedahkan ketidakhadiran korang sumer dalam sidang Parlimen yang menyebabkan Kg Baru tergadai....

Sialan punya wakil rakyat.... Kalo sakit atau uzur sila submit dan dedahkan surat MC dari doktor bertauliah.... kami tak mau MC tipu.... diulang sekali lagi... kami tak mau MC Tipu...

Kepada Wakil Rakyat yang asik pergi ulang alik keluar negara tue sepanjang tahun tak abis-abis... sila jangan balik ke Malaysia... pi duduk kat negara lain ... berambus... (lu orang sure boleh agak saper yang gua maksudkan)...

Ini senarai "Wakil Rakyat Khianat" tue..

Kedah
P14 - Merbok - Rashid Din (PKR)
P15 - Sungai Petani - Johari Abdul (PKR)
P16 - Baling - Taib Azamudden Md Taib (PAS)

Kelantan
P19 - Tumpat - Kamaruddin Jaafar (PAS)
P20 - Pengkalan Chepa - Abdul Halim Abdul Rahman (PAS)
P25 - Bachok - Nasharudin Mat Isa (PAS)
P26 - Ketereh - Ab Aziz Ab Kadir (PKR)
P27 - Tanah Merah - Amran Ab Ghani (PKR)
P29 - Machang - Saifuddin Nasution Ismail (PKR)

Terengganu
P36 - Kuala Terengganu - Mohd Abdul Wahid Endut (PAS)
P37 - Marang - Abdul Hadi Awang (PAS)

Pulau Pinang
P44 - Permatang Pauh - Anwar Ibrahim (PKR)
P43 - Bagan - Lim Guan Eng (DAP)
P45 - Bukit Mertajam - Chong Eng (DAP)
P46 - Batu Kawan - Ramasamy Palanisamy (DAP)
P48 - Bukit Bendera - Liew Chin Tong (DAP)
P49 - Tanjong - Chow Kon Yeow (DAP)
P50 - Jelutong - Ooi Chuan Aun (DAP)
P51 - Bukit Gelugor - Karpal Singh Ram Singh (DAP)

Perak
P57 - Parit Buntar - Mujahid Yusof Rawa (PAS)
P59 - Bukit Gantang - Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin (PAS)
P60 - Taiping - Nga Kor Ming (DAP)
P62 - Sungai Siput - Michael Jeyakumar Devaraj (PKR) - PSM contest on PKR ticket
P64 - Ipoh Timor - Lim Kit Siang (DAP)
P68 - Beruas - Ngeh Koo Ham (DAP)
P71 - Gopeng - Lee Boon Chye (PKR)

Pahang
P83 - Kuantan - Fuziah Salleh (PKR)

Selangor
P96 - Kuala Selangor - Dzulkefly Ahmad (PAS)
P97 - Selayang - William Leong Jee Keen (PKR)
P102 - Serdang - Teo Nie Ching (DAP)
P103 - Puchong - Gobind Singh Deo (DAP)
P105 - PJ Selatan - Hee Loy Sian (PKR)
P106 - PJ Utara - Tony Pua Kiam Wee (DAP)
P107 - Subang - Sivarasa Rasiah (PKR)
P109 - Kapar - Manikavasagam a/l Sundaram (PKR)
P112 - Kuala Langat - Abdullah Sani Abdul Hamid (PKR)

Wilayah Persekutuan
P114 - Kepong - Tan Seng Giaw (DAP)
P121 - Lembah Pantai - Nurul Izzah Anwar (PKR)
P122 - Seputeh - Teresa Kok Suh Sim (DAP)
P123 - Cheras - Tan Kok Wai (DAP)
P124 - Bandar Tun Razak - Abdul Khalid Ibrahim (PKR)

Negeri Sembilan
P128 - Seremban - John Fernandez (DAP)
P130 - Rasah - Loke Siew Fook (DAP)
P132 - Telok Kemang - Kamarul Bahrin Abbas (PKR)

Sabah
P172 - Kota Kinabalu - Hiew King Chew (DAP)

Sarawak
P195 - Bandar Kuching - Chong Chieng Jen (DAP)
P212 - Sibu - Wong Ho Leng (DAP)

Bila Wakil Rakyat Khianat

Sejarah telah membuktikan... bahawa ader ramai wakil rakyat yang khianat.... Cakap berdegar-degar kater nak wakilkan rakyat... nak pertahankan hak rakyat... tapi macam haram... takder langsung... tarak boleh pakai la...

Nih Kampung Baru di Selangor/KL tue dah tergadai pasai mangkuk-mangkuk Wakil Rakyat yang khianat nih la... biler wakil rakyat khianat.. rakyat jadi mangsa..

Hanya 28 orang jer wakil rakyat yang ader masa pembentangan rang undang-undang Kg Baru... mana pergi yang lain... main telor ker... tido ker.... atau makan gaji buta.... hamlau betul la..

Ciss... jom kiter semua tolak semua wakil rakyat yang tak hadir semalam nih... biar depa tau lagit tue tinggi atau rendah... jangan lagi pilih depa... kita boikot depa... kalu depa ader buat ceramah... jangan kiter dok pegi... buang masa jer layan mangkuk ayun camnie...

Poodah la... gua tak kira... Anwar ker.. Hadi ker... Kit Siang ker... kalu tarak betul jalan.. mesti gua bantai punya....

So... jom pulaukan depa nih semua...

Senarai wakil rakyat yang hadir semalam:

PAS :

Mahfuz
Salahuddin
Firdaus
Hayati
Che Uda
Dr Mariah
Dr Hatta
Khalid samad
Siti Zailah
Wan Rahim
Muhd Husin
Dr Rosli
Nasir Zakaria

PKR :

Tian Chua
Zuraida
Yusmadi
Azmin Ali
Gwo Burne
Ahmad Kassim
Azan


DAP :

Kula
Lim Lip Eng
Charles Santiago
Sim Tong Him
Manogaran
Er Teck Hua
Fong Po Kuan
Fong Kui lun

# Maklumat dari Blogger TukarTiub

Steve Jobs Tribute

Rest In Peace Dear Steve Jobs...

May God Bless You



a tribute to a mastermind...

Belasungkawa Steve Jobs

Mmm... gua tak tau nak kata aper... Panggilan dari Ilahi telah sampai... selamat jalan buat Steve Jobs (pengasas Apple Computer).... Dari Allah (Tuhan Semesta Alam) kita datang dan kepadaNYA kita akan dikembalikan.. Steve Jobs dies at 56 years old....

Terima kasih buat Steve Jobs sebab telah memberikan nafas terbaik buat industri komputer, multimedia dan internet...

Semoga semua jasa baik Steve Jobs nih... Allah berikan sedikit ganjaran dalam bentuk pengurangan siksa waktu kematian...

Selamat tinggal guru... mentor... dan kawan.... selamat tinggal...

Semoga syarikat Apple Computer akan dapat meneruskan legasi dan inovasi sebaik masa hidupnya Steve Jobs....

Steve Jobs Dies | RIP | 2011

30 September 2011

Bolayan ...

Hahaha....

Satu jer cara nak kasi UMNO melalui lidah setan depa iaitu Utusan MeLAYU mengelejat tak tentu hala.... hahaha... senang jer.. kiter bolayan jer depa nih...

Aper sajer komen dan artikel depa dalam akhbar tue... kiter buat bolayan... dier citer pasai A ... kiter jangan sambung citer tue jadi A++ ..... tapi kiter buat citer B .... biler depa kejar citer B plak.... kiter bawak citer C atau C++ ... hahahaha

Yang penting kiter buat bolayan jer.... jangan terikut rentak depa... hahaha...

Kalu ader wartawan tanya mintak komen aper yang Utusan MeLAYU citer.... kiter cakap kiter tarak tau.... UMNO lebih tau.. suruh wartawan tue tanya dengan UMNO lagi bagoosh... hahaha..

Lagi lama kiter bolayan .. lagi teruk mengelejatnyer depa nih... paling penting sekali dalam program bolayan nih... jangan ader geng kiter yang gatai buang duit beli akhbar picisan nih... baca kat kedai makan ker.. atau news stall ker... boleh... tapi jangan beli... bior lantak akhbar dier tak laku... nanti ader orang amik kira timbang kati... buat bungkus nasi lemak atau bungkus lemang... hahaha...

Yang penting kiter bolayan jer.... jom bolayan Utusan MeLAYU @ Utusan 1Malaysia ... hahaha.. (akhbar sebaris dengan URTV dan Mangga) .... hahaha

25 September 2011

Punyalah Penakut

Hahaha.... takut tahap gaban... hahaha... punyalah penakut sampaikan video clip UNDILAH yang gua publishkan kat bawah nih pon SKMM tak lepaskan untuk tayangan secara awam.... Hahaha...

Aper daaa SKMM nih.... yang hari-hari TV3 dan RTM tayangkan video lucah dalam berita boleh plak SKMM lepaskan.... pelik aaa....

Atau memang orang-orang kat SKMM nih memang bangang.... hahahaha.... kalu dah bangang... tabley nak tolong la...

22 September 2011

Tulur Yillek

Dei Thambi.... tulur yillek ka? ... Hahaha....

Murujib nampaknya sudah kucut tulur... hahaha... tukur sudah tarak... ilang... tak tau mana pergi... hahahaha...

Sepina Mahkamah sudah kuar... tapi takut tergagap kantoi dalam Mahkamah.... jadi cuba kasi halang itu sepina... hahaha... tak mo pegi... hahaha... awat takut sangat.... hahaha

Gua rasa antara Najib Razak ngan Nastasya Bapok tue... hahaha... Natasya Bapok tue lagi berani... hahahaha.....

Lawak la lu nih Najib oooi.... nasib baik la ader satu Feri kat Butterworth tue nama dier "Feri Pulau Undan" ..... lepas nih Najib boleh lah rasmikan tukar nama feri tue kepada "Feri Pondan" .... hahahaha....

Yey..yey.... takder telor... yey... yey....

20 September 2011

Infrared La Konon....

Hahaha..... dulu depa nih terkedu biler semua orang lain gelakkan depa pasai publish gambar CCTV hitam putih.... hahaha.. walhal sekarang nih berlambak CCTV cap ayam yang harga murah tapi full color... siap ader versi HD lagie.... hahaha....

Lepas tue... biler ader footage baru yang berkaler (gambar kat lif) dari CCTV lain... mula ler depa dapat idea yang cover balik isu imej video dalam CCTV lucah tue datang dari sumber CCTV berinfrared (Infra Merah).... hahahaha....

Siap cover guna isu infrared nih pasai blogger dan orang lain rasa pelik.. apersal warna baju tarak sama... hahaha.... tak match... siap baju Dato T dalam gambar CCTV color berwarna biru atau gelap... tetiba dalam versi infrared... baju tue boleh jadi cerah... putih kot.....hahaha...

Yang lawak lagie tue... loyar buruk Zulkifli Nordin pon percaya bulat-bulat aper yang PapaGomo katerkan tue... siap dier tambah ajinomoto.. dan sahkan bahawa footage asal tue datang dari imej CCTV Infrared... hehehe.... sebab itu baju jadi warna cerah.....

Bhai... tolong aaa... guna la akai skit... jangan guna lubang buntut macam Saiful Bukhari Azlan tue... hahaha...

Kalu betul la gambar asal tue datang dari CCTV Infrared... pasai aper talipinggang warna gelap yang memang sepatutnya gelap... tetap kelihatan gelap dalam imej CCTV Infrared tue... hahaha.. walhal baju yang berwarna gelap ... boleh bertukar kaler jadi cerah... putih.... hahahaha....

Tak tahan pecah perot gua la... tak larat la nak ulas nih... infrared la konon.... wei... buat blogger UMNO/BN macam ParpuKari... PapaGomo... Kickdefella... RockyBru ... dan Zulkifli Nordin tue... tolong aaa... jangan memalukan diri sediri... pi la masuk balik kelas sains.... hahaha... korang nih... kalu pon dah bodoh dan bangang... jangan la kasi orang lain tahu lu bodoh dan bangang... hahahaha

19 September 2011

Pilih Ori Atau Ciplak?

Bhai.... gua nak tanya lu orang la... lu nak pilih yang ori atau ciplak? ...errr ... pilih bhai.. pilih.. buat keputusan cepat...

Awek lu nak pilih ori ker ciplak... kalu gua ... takkan gua nak pilih yang ciplak macam Natasya Bapok tue..

Henpon plak.. mesti gua pilih yang Nokia ori... takkan nak pilih ciplak jenama Chokia.... hahaha

Sparepart kereta plak... bhai... ini benda safety nih... mesti pilih yang ori.... tarak main la barang ciplak...

Err.... tapi... kenaper Malaysia pilih lagu ciplak dan bendera ciplak jadi lagu kebangsaan dan bendera negara.... hahahaha.... takder identiti sendiri ker... takder jatidiri sendiri ker... tak tau malu ker.... pilih yang ciplak...

Wei... pilih la yang ori.... bodoh ker aper....

Oh yer lupa.... orang UMNO maner reti pilih yang Ori... pasai umur parti UMNO sekarang nih pon pilih yang ciplak punya... sedangkan yang ori tue.. UMNO (Baru) dutubuhkan pada 1988.... hehehe... maner ujud lagi UMNO yang asal pada 1946... hahaha....

Buat malu 1Malaysia jer.... pilih mak janda yang mengaku dara... hahahaha... tak ori tue....

18 September 2011

Tidak Pernah Dijajah Tapi Pernah Dijual

Stuju... gua sebenarnya bersetuju bahawa Malaysia tak pernah dijajah... hahaha... yer la.. masa kiter kena jajah dulu nama negara nih bukanlah Malaysia... nama negara nih adalah Tanah Melayu atau Persekutuan Tanah Melayu... jadi memang betul la Malaysia tak pernah kena jajah... giler aper selepas 31 Ogos 1957 maner pernah Malaysia kena jajah... hahaha... tak gitue...

Yup... hahaha... jadi kalu Malaysia tak pernah kena jajah... aper sebenarnya yang berlaku sebelum 31 Ogos 1957 tue... hahaha.... yang itu sebenarnya.... hahaha...

Sebenarnya sebelum 31 Ogos 1957... banyak negeri-negeri di Tanah Melayu nih pernah dijajah.... Raja Chola pernah menjajah Gangga Negara, Utara Perlis/Kedah pernah dijajah oleh Kerajaan Ligor, Ayuthia pernah menjajah Langkasuka, Pan-Pan dan Chih Tu, Melaka pernah dijajah oleh Portugis, Belanda dan Inggeris, Ayuthia juga pernah menjajah Kota Gelanggi...

Jadi... aper yang berlaku selain dari kena jajah... hehehe... ini yang best nih...

Sebenarnya selain daripada kena jajah oleh orang asing.... banyak kawasan/tempat/negeri yang telah dijual oleh Sultan-Sultan dan Raja-Raja Melayu kepada pihak asing... Sebagai contoh.... Pulau Pinang telah dijual oleh Sultan Kedah... Singapura pula telah dijual oleh Sultan Johor (Temenggong)...

Jadi... Selain dari kena jajah.. aper yang berlaku adalah negara ini kena jual... hahaha... saper yang jual.... Sultan-Sultan dan Raja-Raja yang jual.... jadi sebenarnya... saper yang tak boleh pakai... bukan rakyat aaa.... hahaha... lu pikir sendiri la.... Sebab itu la gua dari dulu lagi dah bagitau.... yang tarak boleh pakai dan tidak patriotik bukanlah rakyat sebenarnya... hahaha.....

Negara nih pernah kena jual... sebelum 31 Ogos 1957..... saper yang jual.... lu boleh tengok buku sejarah la.... hahaha... itu pon kalu masih lagi intact.. tak diubahsuai... takut nanti depa kata gua menghasut la pulak... atau dicaj derhaka.... wei... gua cakap ader fakta la.... dah terbukti Sultan-Sultan dan Raja-Raja Melayu yang jual negara nih.... hahaha

So kepada yang rasa nak dakwa gua menghina Sultan-Sultan dan Raja-Raja Melayu tue... sila semak sejarah sebelum 31 Ogos 1957 .... kalu tak boleh paham komentar gua nih... sila hantuk kepala kat atas jalanraya... hahahaha..

Bendera Malaysia

Hahaha... Diorang kata Tanah Melayu nih tak pernah kena jajah.... abis tue kalu tak dijajah... persal Bendera Malaysia la nih mirip macam bendera Amerika Syarikat... errr... atau kiter pernah kena jajah oleh Amerika Syarikat... hahaha

Cuba lu tengok Bendera Malaysia yang dinamakan Jalur Gemilang nih... ader tak motif dier samer dengan Bendera Amerika Syarikat... hahaha... samer la bhai.. sebijik sebuntat... hahaha

Sepatutnya Bendera Malaysia adalah seperti yang dibawah nih... baru lah betul... So.. kepada sesapa yang boleh cetak bendera Malaysia yang sewajarnya nih... gua nak tempah beli... nak tempah dalam 100 keping... saper boleh buat???

15 September 2011

BMW ...

Hahahaha...... BMW bhai... BMW... hehehe... err... gua bukan nak bercerita pasai kereta aaa.... gua nak citer pasai BMW .... BMW nih sebenarnya adalah akronim "Banyak Makan Wang" ..... hahahaha...

Macam mana la gua nak respek Menteri De Facto bagi Agama iaitu si Jamil Khir tue.... rasanyer baru jer dier tue dilantik menjadi menteri... baru betul.... errr... ader sampai 3 tahun dah ker???

Tapi tengok daripada kemampuan kewangan dier... pergh... mengalahkan ahli perniagaan ternama... tersohor... hehehe.... hebat... rumah banglo pon besar..... banyak duit tue... hehehe... err... cuba habaq mai sama gua aper bisnes yang dier buat....

Pergi ke Mekah naik haji dua tiga tahun nih satu keluarga semuanya rembat guna dana Tabung Haji.... err... boleh dapat kuota plak tue... mmmm..... errr... patut pon la duit dier tak surut... err... tahun nih dier nak pergi Mekah lagi ker.... dapat free lagi ker... err... taknak bawak semua anak beranak dier lagie ker....

Itu hari masa kes tuntutan qazaf Anwar Ibrahim bagi kes Saipul Bukhari Azlan tue.... dengar khabar duit kos perundangan tue yang melibatkan Jamil Khir nih ngan pengarah JAWI... err... rembat dari duit zakat yer.... hehehe... biler plak dier nih jadi asnaf nih.... ngaper tak pakai duit dier sendiri... ngapa rembat duit zakat....

Itu belum lagi citer-citer lain yang gua ader dengar gak... mmmmm... tak tau la nak cakap camana... kalu kata tak belajar agama... err... rasanyer dah terlebih belajar tue... tapi... tak tau nak bezakan duit awam dan duit sendiri.. tak tau nak bezakan yang mana halal dan haram.... err.... aper nak jadi la....

Susah kalu ader ahli agama yang suka sangat ngan BMW nih.... suka sangat banyak makan wang.... hancuss.... kopiah kemana... kitab kemana... tak gitue Tuan Zulkifli Nordin (MP Kulim)... hahaha... yang nih pon satu lagi mangkuk... hehehe

13 September 2011

Orang Utan?

Hahaha... aper ke halnyer tajuk komentar gua hari nih.... Orang Utan? .... hahaha... relax bhai...

Gua dapat khabar yang Australia bercadang nak ajar Malaysia cara terbaik menangani hutan yang mana secara tidak langsung akan menyelamatkan Orang Utan.... Mengamuk la gua dengar itu Bernard Dompok marahkan Australia... hahaha..

Tapi takper.... Australia tue pernah dijajah bhai... dijajah oleh British.. sedangkan Malaysia tak pernah dijajah (kalu dengar citer itu Zainal Kling la... hahaha)... cuma mungkin Malaysia pernah dijajah oleh Amerika Syarikat pasai bendera Jalur Gemilang samer design dengan Bendera US... hahaha...

Kesian betul la gua.... isu Orang Utan nih pon boleh jadi bergaduh besar... hahaha... yer la... nak buat camana... kan Malaysia sendiri suka tukar-tukar sejarah... Sejarahnya... Orang Utan tue bukan hanya duduk di Sabah atau Sarawak jer bhai... dier ader diseluruh kepulauan Borneo... hahaha....

Gua rasa aaa... patut Orang Utan tue antar wakil depa duduk dalam Kabinet Kerajaan Persekutuan... sebab kabinet nih dah jadi macam dipenuhi ungka, lotong, siamang dan pelbagai lagi hidupan liar... sebab itu la depa boleh lupa sejarah.... hahaha....

12 September 2011

Bukit Pekong?

Hahaha..... Bukit Kepong ker Bukit Pekong..... hahaha... Nampak macam Bukit Pekong? ... hahaha...

Bhai... ini bukan cap ayam punya cerita... ini cerita Bukit Pekong... Bukit yang mana menyebabkan pekong-pekong terdedah... silap hari bulan... bukan pekong jer yang terdedah, terselak... tapi abis semua yang didalam kain... hahaha....

Bhai... giler nih ader macam-macam jenis giler... Ader giler janda... ader giler duit... ader giler skim cepat terlungkup (kaya) ... ader giler namer... ader giler pangkat.... ader yang sengaja buat-buat giler...

Isu Malaysia dijajah beratus tahun oleh orang asing pon ader yang buat-buat giler katakan takder kena jajah... ini sejenis penyakit bhai... tarak ader ubat...

Sebab itu la gua kata... isu nih bukan sekadar isu Bukit Kepong... tapi isu Bukit Pekong.... hari-hari ader yang terbukak pekong yang mengesahkan diorang nih giler...

Contoh giler nih lu orang boleh lihat macam Mahathir yang katakan Tunku Abdul Rahman tue giler pi mintak kemerdekaan ngan British... sedangkan British tak jajah pon negara nih... hahaha...

Zainai Kling tue pon samer giler sampaikan boleh citer yang secara teknikal Malaysia tak pernah terjajah.... baik citer secara teknikalnya Malaysia masih lagi memiliki Singapura... hahaha... budus nak mampus... hahaha...

Kes Bukit Kepong tue ... tahun 1950... masih dibawah kuasa British.... tapi... boleh depa kata yang Bukit Kepong tue dibawah Kerajaan Johor... dan Johor telah merdeka awal... gilos.... sebab itu la gua kater yang isu nih adalah isu Bukit Pekong....

Hahaha...

Malaysia DIjajah Amerika Syarikat

Hahahaha.... lu tarak percaya ka bhai... hahaha... Malaysia sebenarnya pernah dijajah oleh Amerika Syarikat.... lu jangan plak tak percaya.... tunggu dan baca abis hujah gua dibawah nih... hahaha...

Hahaha.... British pernah menjajah dan menguasai dua negara nih... Australia dan New Zealand.... Australia nih dulunya adalah sebuah pulau yang dijadikan penjara oleh Kerajaan British... semua pesalah dari British dihumbankan ke pulau nih....

New Zealand plak aderlah tempat dimana koloni pegawai penjara dan keluarga mereka tinggal... depa akan menggunakan kedudukan New Zealand yang hampir dengan Australia sebagai lokasi untuk mengawal dan mentadbir penjara di pulau Australia... Ini sejarah bhai... sejarah dunia yang susah skit nak ditipu atau diubahsuai... tak macam sejarah Malaysia...

Kedua-dua negara nih... Australia dan New Zealand yang dijajah oleh British menggunakan logo/imej Union Jack sebagai sebahagian dari motif bendera negara tersebut.. lu tarak percaya... tengoh bawah nih..

- Ini bendera New Zealand

- Ini bendera Autralia

Bendera British (United Kingdom) lu orang sumer mesti sudah tau kan... hahaha...

Jadinya.... Kalu Malaysia pernah dijajah oleh British.. tentulah Malaysia nih bendera dier mesti samer ataupun lebih kurang macam bendera Australia atau New Zealand nih.... hahaha... betul dak... wei.. sabor.. sabor.. lu jangan kata India takder pon guna motif Union Jack... hahaha.... sebab kat India depa berperang ngan British untuk mendapat kemerdekaan depa.... hahaha... baca sejarah la bhai...

Tapi .. cuba lu tengok dan selidik bendera Amerika Syarikat dengan Malaysia.... hahaha... kan ker ader mirip... samer.... sebijik sebuntat.... hahaha.... Itulah maknanya Malaysia sebenarnya dijajah oleh Amerika Syarikat... sebab bendera Jalur Gemilang tue samer dengan bendera US... hahahaha....




Hahaha.... lu tarak percaya lagie ker... hahaha... wei.. sedarla... kalu ikut aper yang Zainal Kling dan MPM tue cakap... Malaysia tak dijajah oleh British... hahaha.... sebab Malaysia nih dijajah oleh Amerika Syarikat... hahahaha

10 September 2011

Arkib Negara Malaysia Perlu Dirombak Semula

Hahahhaha... bhai.... cuba lu bayangkan.... Arkib Negara Malaysia perlu dirombak semula.... hahaha... bayangkan berapa banyak bahan yang terpaksa diubahsuai.. dimusnahkan... dirombak... hahaha...

Lu tarak percaya ker bhai... cuba lu baca artikel kat sini mengenai sejarah hidup Profesor Kongkang yang kata Malaysia/Malaya tak pernah dijajah.... hahaha.... baca bhai.. jangan tak baca.... hahaha..

Sila baca disini... pastu sila suruh Profesor tue baca pulak... hahaha.... lawak...

Baca pelan-pelan aaa... nanti terlepas pandang plak ayat nih... " ‘Sekolah Melayu’ - satu-satunya bentuk persekolahan yang berada di hampir semua perkampungan Melayu. Hanya setakat darjah enam rendah, anak-anak Melayu akan sentiasa menjadi buruh, petani, nelayan atau polis dan tentera yang menyabung nyawa demi keselamatan semua orang iaitu berada di lapisan bawah masyarakat. Itulah yang dirancang oleh penjajahan Inggeris, kecuali beberapa orang yang menjadi pegawai dan pekerja rendah di jabatan kerajaan."

Bhai... ini bukan kata-kata dan penulisan gua... ini datang dari Arkib Negara Malaysia.... hahaha....

Sebijik Sebuntat

Pakar Sejarah Malaysia mengatakan bahawa Malaysia/Malaya tidak pernah terjajah... cuma pernah ditadbir oleh British... walhal... lebih 400 tahun negara kiter terjajah.... oleh Portugis, Belanda, Inggeris dan Jepun...

Isu tak pernah dijajah nih sebijik sebuntat macam pakar sejarah Thailand mengatakan bahawa Thailand tak pernah dijajah oleh mana-mana kerajaan/negara... walhal pernah satu masa lebih 30 tahun Thailand dijajah dan ditakluk oleh kerajaan Burma dibawah tiga orang raja perempuan...

Hahaha.... sejarah pon nak tipu ker.. sejarah pon nak kuntau ker... hahaha... lawak.. lawak...

Aper nak jadi la.... kali lama mangkuk-mangkuk kangkung dan kongkang yang bergelar professor nih mengeluarkan kata-kata dan pandangan mereka... lagi terserlah la kebanganggan tahap gaban depa nih... hahaha... kesian betul la.... kalu mangkuk sebangang ini dilantik menjadi professor.. tentulah yang menjadi pensyarah sejarah kat Malaysia nih mesti bangang jugak.. sebab kalu nak dilantik menjadi professor nih... kena la menjadi seorang yang "Super Bangang"... baru la hebat... hahaha

Lepas nih plak gua nak tengok aper lagie kebangangan yang akan keluar dari mulut professor bangang nih... (err... gua rasa aaa .. depa nih bercakap menggunakan punggung)... hahaha...

10 fakta yang mangkuk kongkang bergelar professor nih cakap.... 15 tabley nak dipercayai... hahaha.... buat malu IPTA kat Malaysia jer la..... hahaha... bodoh...

09 September 2011

British Penjajah Atau Pentadbir?

Bahahaha... ader sekor kongkang (err.. profesor kongkang @ kangkung) yang buat lawak la pulak... hahaha...

Menurut Ketua Kluster Sejarah, Warisan dan Sosiobudaya Universiti Pendidikan Sultan Idris Prof Datuk Dr Zainal Kling, istilah negara di bawah jajahan British itu adalah istilah golongan berhaluan kiri, sebaliknya istilah rasmi yang digunakan ialah negara di bawah pentadbiran British.

Hahaha.... oooo... maknanya... selama nih Tanah Melayu nih tak pernah dijajah la.... dulu.. Portugis pon takder menjajah... cuma mentadbir Melaka jer.... dan lepas tue Jepun plak bukan menjajah Malaya... cuma mentadbir Malaya jer... hahaha.... So.... British nih Penjajah atau Pentadbir???.... hahaha... lawak...

Memang lawak la .... ini maner dier dapat title profesor nih... mana hasil penulisan dan jurnal akademik dan ilmiah dier... hahaha.... dimana gua boleh baca mangkuk nih punya hasil kajian... ader dalam bentuk dokumen ker atau sekadar buih-buih putih dimulut... hahahaha....

Tak sangka betul la kat UPSI ader kayu, kongkang dan kangkung yang dilantik menjadi Profesor... buat malu jer... hahaha... kayu betul la...

err.... aper nak jadi la kat Institusi Pendidikan Tinggi di Malaysia nih... makin hari makin nampak kebangangannya... hahaha... ader pensyarah... pensyarah kayu.. ader profesor.. kangkung la pulak... hahaha... macam mana la hasil yang keluar dari IPT di Malaysia nih....

Kalu rating CGPA merudum.. aper susah... nak kasi naik senang jer... buat ajer carry-mark punya markah (assignment dan quiz biasa) jadi 80%... dan final exam cuma 10% ... 10% lagi datang dari aktiviti kokurikulum... hahaha... senang kan... hahaha... mesti ramai akan dapat CGPA lebih dari 3.5 ..... hahaha... cap ayam sungguh la IPTA di Malaysia nih... hahaha... memang cap ayam...

Pasai tue la gua tarak respek orang yang ader ijazah, sarjana atau doktor falsafah punya kelulusan dari Malaysia nih... semuanya mudah.... senang.. cap ayam... takder kualiti... hahaha.. hampeh...

Kalu dah pensyarah dan profesor di IPTA pun memang cap ayam... aper la yang dapat korang tengok pada hasil keluaran IPTA.... still cap ayam la... hahahaha....

*** P/S : Nasib baik Sardin Cap Ayam mahal... dan jugak baju jenama Cap Ayam (Le Qoc Sportif) mahal... hahaha

04 September 2011

Kalau DAP Dikatakan Komunis ....

Kalau la DAP dikatakan Komunis.... hahaha..... makanya UMNO mestilah boleh dikatakan talibarut @ barua British (Kapitalis)..... hahahaha....

Hahaha..... Dulu.... sebelum British melepaskan negara nih.... masa tue .. semua yang menentang British digelar pengkhianat... pengganas... komunis....

Hahaha..... Kini.... selepas British melepaskan negara nih.... masa nie .. semua yang menentang Barisan Nasional digelar pengkhianat... pengganas... komunis....

So..... aper bezanya British ngan Barisan Nasional.... samer jer.... penjajah gak... satu penjajah fizikal... satu lagi penjajah minda.... satu penuhkan poket negara dier dengan khazanah tanah air nih..... satu lagi penuhkan poket pemimpin dan kaum kerabat dengan khazanah tanah air nih....

Satu membangkrapkan negara (dari sudut hasil bumi)... satu lagi membangkrapkan negara (dari sudut hutang)..... hancusss..... macam sial jer...

Kalu British boleh kata Rentap, Panglima Jugah Anak Bariyeng, Si Puntum, Rosli Dhobi, Abu Rahman Limbong, Tok Janggut, Mat Kilau, Ahmad Boestaman dan ramai lagi sebagai penjenayah... pengganas... pengkhianat..... takkan kiter warga tanah air ini juga akan melabelkan mereka-mereka ini sebagai penjenayah... pengganas... pengkhianat....

Cuba la tanya kenapa Rashid Maidin, Abdullah CD, Ong Boon Hua, Shamsiah Fakeh dan ramai lagie memberontak menentang Inggeris dan segala talibarutnya.... cuba la tanya geng-geng Force 136 tue...

Jangan la kiter dibodohkan oleh kerana UMNO/Barisan Nasional sendiri dah bodoh... jangan la kiter terkena penyakit bodoh samer.... hahahaha....

26 August 2011

Raya Yang Bersih

Hahaha.... ini satu peluang besar nih bhai...

Lu orang sumer jangan luper nak kasi input dan info kat orang kampung lu orang bhai... balik kampung raya nih.. jangan lupa citer pasai BERSIH... citer pasai PRU... citer pasai ROSMAH.. citer pasai penipuan dalam PRU...

Masa nih la lu orang boleh ader banyak peluang bhai... kasi info skit... ader artikel yang bagus .. cam isu Lynas ker... amik .. print dan kasi orang kampung baca...

Jangan lupa.... setiap orang yang lu jumpa tue.. sekurang-kurangnya akan memberikan undi kepada Pakatan Rakyat... hahaha

Bagi orang Perak... ini la masanyer lu nak tanam dalam kepala para pengundi di Perak tentang "Mangkuk Ayun Tua Kutuk Tak Sedar Diri Nak Mampus" tue...... kiter gunakan kuasa undi yang ader untuk menafikannya.... hahaha

So... kali nih.. gua balik Perak... akan gua gempur KINTA dan kawasan yang sewaktu dengannya...

28 July 2011

Bila Polis Buat Laporan Polis

Hahaha... makin lawak senario di Malaysia nih... sekarang nih kalu orang biasa yang buat laporan Polis... tambah lagi kalu yang buat laporan tue adalah datangnya dari Pakatan Rakyat... Polis jarang amik pot... buat siasatan jauh la lagie... hasil siasatan... mampuih keras la.. sampai kesudah tak tau aper citer....

Tapi kalu yang buat laporan tue adalah Polis sendiri... atas kapasiti Polis... atas kapasiti pengampu UMNO/BN ... atau yang buat tue adalah penyokong UMNO/BN.... belum abis tulis laporan lagie dah diambil tindakan siasatan dan ader hasilnyer... itu belum abis buat laporan.... kalu dah abis tak tau la aper nak citer lagie.. hahaha...

Nampak sangat la sohih Polis nih memang tabley pakai... gua tulis nih secara harfiah jer nih... sila baca dengan gunakan akal yang Allah Taala beri... jangan guna kepala lutut plak... hahaha

Bila Polis pulak rajin buat laporan Polis... gua tabley nak kata aper.... pelik bin ajaib... cuma kat Malaysia jer la Polis buat laporan Polis... kat tempat lain takdernyer..... hehehe

Memang lawak..

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1