Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

30 June 2012

Kalau Bukan Anwar, Siapa?

Bhai... Ader orang UMNO kata Anwar Ibrahim tak layak jadi Ketua Penbangkang... Siap dier kata Anwar Ibrahim pengkhianat Melayu... Hahaha

Gua bukan pengkagum dan pemuja Anwar Ibrahim... Gua bukan taksub pada mana-mana pemimpin ... Tapi gua nak tanya lar... Kalau bukan Anwar, siapa?

Lim Kit Siang pon orang UMNO kata tak layak jadi Ketua Pembangkang... Lim Guan Eng... Karpal Singh... Hadi Awang... Nik Aziz... Wan Azizah... Pon orang UMNO kata tak layak jadi Ketua Pembangkang....

Abis tue... Siapa aaa yang layak? Hahahaha... Takkan yang layak jadi Ketua Pembangkang tue aderlah Najib Razak atau Muhyiddin Yassin???

Hahahaha....

Pada gua memang layak sesungguh lar Najib Razak jadi Ketua Pembangkang... Dan patut juga dilantik Mahathir Mohamed sebagai Mentor Ketua Pembangkang....

Hahahaha... Baru lar kena pada tempatnyer.. Memang lar layak... Hahahaha

29 June 2012

Jual Dan Beli

Hahaha... Gempak kan IPO Felda Global Venture ... Hahaha ... masuk market jer terus naik... Hahaha... Untung lar saper yang beli saham FGV nih.... Hahaha

Cuma satu jer gua nak ingatkan sumer orang... Sebelum lu orang nak citer pasai kegempakan saham FGV tue... Lu orang kena tahu tentang "market movers" dan "syndicate investor".... Hahaha

Bhai... Untuk pengetahuan lu... Major market mover di Malaysia nih aderlah terdiri dari beberapa player utama... Dan diorang nih la sebenarnya yang bagi naik dan turun pasaran bursa...

Ader 3 player utama... Dan diorang nih sebenarnya aderlah dalam satu kumpulan yang sama... Siap boleh call sesama diorang tanya saper nak gerakkan market hari tue... Biasanyee diorang akan call sesama diorang dalam setengah jam sebelum market ditutup hari tue..

Macam mana gua tau... Hahaha... Dulu gua terlibat gak dalam pasaran Bursa Malaysia nih bhai.. Dan gua akan dapat info dari diorang nih sebelum gua trade... Hahahaha

3 player utama nih aderlah... Jeng jeng jeng... Hehehe... Gua bagi dua dulu lar.. Yang satu lagi lu orang cari sendiri lar yer

1. PNB
2. KWSP

Jadi... Diorang nih aderlah sebahagian dari ahli rangkaian "syndicate investor" yang paling utama kat Malaysia... Diorang yang tentukan market nak pi mana...

Oleh yang demikian... Lu agak-agak lar... Saper yang ejast pasaran bagi nampak macam IPO FGV nampak gempak? Hahaha... Lu pikir la sendiri....

28 June 2012

Syabbas Betey

Hahahaha... Gua nak ucapkan syabbas betey kat SPRM lar... Pasai diorang nih memang agensi KERAjaan yang proaktif....

Yer la... Biler ajer ader orang buat pendedahan rasuah atau salahguna kuasa... Cepat jer diorang siasat... Tak kira lar pagi ker petang ker malam ker...

Sebaiknyer diorang akan buat dalam tempoh kurang 24 jam selepas satu pendedahan dibuat... Huh... Syabbas Betey...

Cumanyer... Diorang nih buat kerja memang terbalik... Bukannyer diorang siasat berdasarkan pendedahan... Bukannyer diorang siasat tertuduh... Tapi diorang siasat dan soaljawab plak penuduh dan pendedah tue...

Saksi kena siasat... Tapi yang dituduh takder pon disiasat... Hebat lar SPRM nih... Syabbas Betey...

Hahahaha.. Macam mana lar orang nak percaya lagi kat SPRM... Hahaha.. Integriti dan reputasi sudah takder... Sudah jatuh merudum...

Satu masa dulu oranf cukup respek sama Biro Siasatan Negara (BSN) yang menjadi asas kepada penubuhan Badan Pencegah Rasuah (BPR) .. BPR pon orang respek abis..

La nih ... SPRM yang dihasilkan dari BPR langsung orang tak respek... Rakyat dah anggap SPRM nih lebih kurang macam agensi KEMAS jer... Hahahah... Low Class... Hahaha

Buat malu jer lar... Hahahah

27 June 2012

MP Seri Gading Sahabat Pakatan Rakyat

Bhai... Bukan MP Seri Gading jer sorang sahabat kepada Pakatan Rakyat... Tapi sebenarnya MP Kinabatangan pun samer....

Banyak statement diorang sebenarnya lebih menolong Pakatan Rakyat... Lagi banyak diorang nih melalut... Lagi ramai yang akan sokong Pakatan Rakyat... Hahaha...

Sebenarnyer bhai... Ramai ooo MP BN nih sebenarnya amat kuat memberi sokongan padu kepada Pakatan Rakyat..

Lu tak caya ker.. cuba lu tengok statement diorang pasai kes PTPTN itu hari.... Sebijik sebuntat menyokong Pakatan Rakyat.

Hahaha... Bagoosh lar kalu camnie... Hahaha

Mamak Lagi...

Mmmmm.... Nampaknyer susah gak yer nak lepas dari cengkaman puak mamak Kimma dan Presma nih yer...

Sampaikan terpaksa Najib Razak lantik gak puak mamak nih jadi KSN....

Ingatkan biler terbongkang Shahrizat... Dah makin kureng dah puak mamak nih dalam pentadbiran KERAjaan...

Tapi... Rupanyer makin terbelit... Pergh... Memang lar mamak... Hahahaha

Dei Ali Hamsa... Roti tulur satu.... Hahahaha

26 June 2012

ParpuKari Bodek Syed Mokhtar?

Hahahaha.... lawak la.... memang lawak... nampak sangat lar ParpuKari nak bodek Syed Mokhtar... hahaha.. sampai banyak betul ayat-ayat cinta dier kuar untuk mencover Syed Mokhtar Bukhari....

Wei ParpuKari... orang ramai tau lar saper sebenarnya Syed Mokhtar Bukhari tue... kitorang sumer tau citer sejarah dier.. latar belakang dier... camana dier dulu bisnes "pelari beras" ... hahaha...

Awat.. tak cukup ka ader orang UMNO besar punya sponsor lu bulan-bulan puluh ribu tue... takkan nak bodek Syed Mokhtar kot... nak mintak tambah dana ker... hahaha...

Satu mender gua nak kasi tau lu ParpuKari oooi.... Syed Mokhtar tue skarang kononnyer philanthropist pasai nak cover sejarah silam dier lar... hahaha... kalu lu nak tau citer.. cer tanya dier sendiri... mapuh kerah dier takkan citer samer lu... hahahaa

Kena Belasah Lagi...

Member gua sorang nih memang lar... selalu sangat kena belasah... itu hari orang PAS Terengganu belasah dier kat Rusila .... La nih orang BN Kelantan plak belasah dier...

Dulu sikit jer kena.... tak la sampai lencun basah baju dengan darah...

La nih... memang sohih lar... orang Kelantan gedebe... gedebe tak bertempat... budus... hahaha... sori gua mengata orang Kelantan... tapi dah memang benda betul... hahaha

Aper-aper pon... gua kesian kat member gua AdukaTaruna tue.... tak pasai-pasai jer dier kena belasah....  dio orang Nogori Semilan....  dio nak bagi chan orang Kelantan dapat Royalti... tapi nampaknyer orang Kelantan takmo Royalti... hahaha...

Punya la baik hati orang Nogori Semilan nak tolong orang Kelantan.. tapi dah orang Kelantan gedebe budus... tak pasai jer berdarah kapla.... mmmmm.....

Aper-aper pon.. gua salute kat orang Nogori Semilan yang sorang nih... iyolah... bini dio orang Kelantan..... tue yang dio dok cari jalan nak bagi bini dio dapat tumpang tuah Royalti....

Aper daaaa..... gedebe tak bertempat... yang ini PDRM tak nampak nih... dah sah buta-buta kaki belasah tue diketuai oleh adik Ibrahim Ali Katak.... hahaha.... tangkap jer la soal siasat....

Err.. lagi satu.... kenaper orang Johor yang gempak macam gampang itu hari tarak brani nak belasah AdukaTaruna aaa.... kerr orang Johor gempaq jer lebih... berani buat laporan Polis jer... hahahaha.... pondan macam Hishamuddin Hussien ker... hahaha

Unifi Lah Konon

Cheit... Promo macam nak giler sana sini... Konon speed paling laju dan stabil... Tapi...

Tapi.... Support servis macam sial... Macam bangsat.... Buat report hari Jumaat... Hari Selasa pon takder saper technical support amik tindakan...

Call pon tidak... SMS pon tidak... Datang rumah untuk checkup jer Pon tidak... Haram... Call 100 dah banyak kali... Satu habuk pon takder respon...

Udah ler set tepon DECT pon depa tak bagi lagi sampai hari nih dah lebih 7 bulan....

Aper la TMNET dan TELEKOM MALAYSIA nih... Macam siot jer lar... Jangan buat malu la wei...

Cilakak punya TMNET dan TM ... Samer perangai macam ASTRO... Bab potong laju lar... Tapi servis macam sial....

Cheit... Unifu lah konon...

25 June 2012

Calon Rakyat Atau Calon Parti?

Gua nak tanya nih.... Sampai biler kiter nak dapat YB jenis yang calon parti dan bukannyer calon rakyat..???

Sebab biasanyer kalu kiter dapat calon parti nih... Diorang bukannyer pentingkan rakyat... Tapi lebih kepaada pentingkan tembolok sendiri jer...

Siap melompat parti pon ader... Macam katak....

Kali nih... Kalu ader mana-mana parti dalam PR yang buat kerja bodoh pilih calon parti jadi calon PRU... Dan tolak ketepi calon rakyat... Kiter sumer tak payah la dok undi calon parti tue... Buang masa jer...

Pimpinan utama parti dah banyak kali dah buat keputusan yang tahap bangang nak mampus... Jangan kali nih pon buat kerja macam bangang udah ler...

Siot lar...

21 June 2012

Debat Bukan Budaya Kita?

Hahahaha.... macam haram jadah jer biler dengar pemimpin UMNO/BN dok ulang-ulang kata berdebat nih bukan budaya kita... tak perlu la diorang kononnyer nak berdebat dengan kiter... tak perlu nak buang masa dan tenaga berdebat....

Aper ker jadahnyer berdebat tue bukan budaya kiter...

Abis tue aper ker jadahnyer bebudak sekolah diajar berdebat... masuk pertandingan berdebat... anjurkan pertandingan berdebat dalam kelas... antara kelas.. antara sekolah...

Malah siap ader lagi pertandingan Debat Piala Perdana Menteri..... yang mana USIM menang bebaru nih... so... jadah apernyer debat tue bukan budaya kiter...

Atau pemimpin UMNO/BN selain dari Khairy Jamaluddin dan Saifuddin Abdullah semuanya aderlah pemimpin yang takder telor... jenis takut berdebat... jenis yang dulu masa sekolah tak pernah dicalonkan untuk masuk pertandingan debat....

Agaknyer diorang masa skolah dulu cuma masuk pertandingan Pidato jer kot... hahaha... patut lar jadi macam burung belatuk... hahaha.... 

Aper ke jadahnyer debat tue bukan budaya kiter... hahahaha

20 June 2012

KWSP Masih Berduitkah?

Hahaha.... Soklah gua guna ayat skema tue... KSWP masih berduitkah? .... hahaha... sesekali kena la berskema bhai... hahaha

Lu orang sumer rasanyer dah tau kan yang KWSP dah naikkan had umur kelayakan untuk mengeluarkan caruman dalam KWSP daripada 55 tahun kepada 60 tahun... hehehe... errr.. pasai aper aaa dinaikkan had umur kelayakan nih aaaa....???

Nih gua nak sesaper yang tau tolong skit bagi maklumbalas... hahaha.. Nak harap KWSP nak jawab rasanyer sampai UMNO/BN dah terbongkang kot baru dier nak jawab... hahaha

Soklah gua...


  1. Saper yang bagi kebenaran untuk mengubah had umur kelayakan pengeluaran caruman KWSP tue.... errr..... ahli lembaga pengarah dier ker... ader bawak dalam mesyuarat ker.... biler mesyuarat tue.. kenapa tak dapatkan "konsensus" dari semua pencarum .... kenapa tak buat pungutan suara.... memandai jer buat nih ....
  2. Cuba la buktikan kepada semua pencarum yang KWSP masih lagi mempunyai semua wang caruman tue... kalu KWSP simpan dalam bank... mesti ader statement.. kalu ader dalam bentuk saham dan bon... mesti ader cetakan printout dier...  kami pencarum nih nak tengok...
  3. Kalu betul KWSP masih ader banyak lagi duit tunai... aper kata kalu pengeluaran otomatik dilakukan kepada semua pencarum duit 1/3 simpanan KWSP  diorang? amacam.. ader brani ker... bayarkan semua dari akaun 3 tue... amacam....
Setakat ini dulu aaa yang gua nak tulis... hahaha... jawap la KWSP oooi....

DBKL Buat Lawak Bodoh

Hahaha.... DBKL yang diketuai oleh Datuk Bandar memanglah pelawak... hahahaha... tetiba jer buat lawak bodoh antar bil.... hahahaha...

Cuba lu orang bayangkan lar.... biler Amerika Syarikat antar bil kat Korea Utara pasai nak tuntut Korea Utara bayar kos perang Korea dulu tue....  Itu tak masuk kalu Amerika Syarikat antar bil kat Jepun pasai kes Perang Dunia Kedua... Amerika Syarikat antar bil kat Jerman pasai perang dunia Kedua.... Amerika Syarikat antar bil kat Iraq pasai perang Teluk Pertama dan Kedua....

Cuba bayangkan lar biler Kerajaan Malaysia antar bil kat Parti Komunis Malaya (PKM) untuk tuntut kos perbelanjaan perang melawan komunisma semasa dharurat sampailah Tanah Melayu merdeka.... hahahaha...

Cuba bayangkan lar biler Kerajaan Negeri Melaka antar bil kat Portugal dan Belanda bagi kos-kos berkaitan perbelanjaan perang masa Melaka kena tawan dengan Portugis dan Belanda..... hahahaha....

Tak ker giler punya kerja nih... hahaha... memang lawak lar... bodoh aper antar bil pasai nak cover kos dier... saper suruh DBKL pasang barrier... saper suruh DBKL pergi Mahkamah..  takder saper suruh... jadi.. kalu takder saper suruh.. maknanyer sendiri buat lar... sendiri buat pon mau mintak duit kat orang lain ker.... bodo...

Lepas nih aper plak DBKL nak buat... nak antar bil kepada semua orang pasai DBKL terpaksa potong pokok yang memberikan bahaya kepada lalulintas ker... giler punya kerja nih....

Atau... Datuk Bandar KL dah jadi giler kot.... hahahahaha .... bodoh tujuh keturunan nih.... hahaha

Hek Eleh...

Hek Eleh... punya la cepat PDRM bertindak... hahaha.. sampaikan siasat habis semua... komputer dan henpon pon kena rembat dek PDRM pasai nak siasat isu twitter... hahaha.... semua pasai isu RM520 ribu tue... hahaha...

Lawak.... lawak la PDRM nih...

Aper pasal lar siasat macam nih teruk sangat... hahaha... nak cari bahan bukti ker.... hahaha... aper kata siasat macam mana ader orang tue dapat duit RM520 ribu untuk bayar .... dari masa duit tue datang... kalu dari urusan bisnes... aper nama bisnes tue.. aper nama syarikat tue...

Dah tau nama syarikat... siasat pulak aper urusan perniagaan syarikat tue..... kalu berkaitan dengan tender dan kontrak serta balak... siasat la camana boleh dapat tender, kontrak atau balak.... guna lobi ker.... gua rasuah ker... atau guna surat kuning... hahahaha

Lawak la PDRM nih.... lagi banyak tindakan PDRM lagi lawak orang akan gelakkan PDRM...

Macam citer anggota pengganas PDRM yang belasah orang awam pada BERSIH 3.0 ... biler orang awam buat laporan polis... yang kena siasat teruk-teruk bukannyer yang tertuduh... tapi orang yang buat laporan yang kena..... nampak sangat la PDRM nih makin bodo dan bangang...

Pasai tue la orang awam hari nih maner ader respek sama PDRM... diorang labelkan PDRM tue samer macam LEMBU jer... hahahaha

18 June 2012

PAS Jangan Tersalah Langkah

Sekor demi sekor puak-puak UMNO antar borang masuk PAS... jadi ahli... citer "konon" dah insaf.... errr... ramai plak tue... bukan kecik anak yang join... tapi sampaikan ader yang pernah pegang jawatan tinggi dalam kerajaan UMNO/BN....

Masalahnyer... PAS nih terlalu mudah diperdaya.... terlalu mudah kena perdajai... senang sangat.... sikit-sikit "husnuz dzan" ... bersangka baik.... cheit..

Bhai... sekali kena main tue kira okeh la... masuk dua kali.. orang kata bodoh.... masuk tiga kali... orang kata bangang nak mampus.... bodoh tabley nak diajar...

Sori la bhai.... kalu ader sekor-sekor puak-puak UMNO/BN menjojoi masuk PAS.. tolong aaaa.. saring skit... jangan bagi mudah sangat naik taraf.. bawak masuk sampai jadi Timbalan Presiden.... macam takder pengalaman kena perdajai...

Rasanyer baru lagi PAS kena perdajai oleh Hassan Ali dan Ibrahim Ali... dua-dua ekor nih asalnyer dari UMNO/BN .... takkan tak ingat lagi....  takkan boleh lupa...

Errr... PAS jangan tersalah langkah... kali nih.. kalu bodoh lagi sampaikan kena main dengan agenda subversif yang masuk mencucuk jarum dalam PAS macam dulu-dulu.... gua surely akan maki hamun baek punya pada pimpinan PAS....

Orang PAS jangan nak marah gua... cuba selidik dulu sebelum mudah-mudah terima penyakit masuk dalam PAS... PAS bukan sekali pernah kena main bhai... banyak kali.... yang pelik... tak pernah nak ingat.... bodo betul lar....

BACA SINI dan SINI

Siapa Lantik Lu?

Bhai.... gua nak tanya nih.... aaaa... agak-agak lu aaaa... siapa lantik lu jadi pemimpin?

Pemimpin yang ada memerintah di Selangor nih pon dulunya dilantik oleh British selepas pemimpin sebenarnya dibuang negeri... Pemimpin yang ada memerintah di Kedah pon dulunya dilantik oleh Ayuthia selepas pemimpin sebenarnya dihalau keluar....

Pemimpin yang ada di Johor nih pon dulunya dilantik oleh British selepas pemimpin sebenarnya dijatuhkan dan dihalau keluar dari negeri... Pemimpin yang ada di Kelantan pon asalnyer bernaung bawah British.. sampaikan ulama negeri pon kena gantung kaki keatas kepala kebawah atas arahan pemimpin tue...

Errr... nak gua citer pasai pemimpin disemua negeri ker... wei... takder sekor pon yang dari susur galur yang lama... semua sudah sama ader kena tukar atau menukarkan yang sepatutnya...

Mari kiter tengok Sejarah Tanah Melayu nih.... saper yang bongok sangat bawak masuk British dulu kat Tanah Melayu nih... pasai depa "pemimpin bangang" nih la nak berebut kedudukan dan kuasa... sanggup depa mintak pertolongan penjajah British....  pasai "pemimpin bangang" camnie la habis British masuk ke negara nih...

Orang Cina dulu dibawak masuk ke Tanah Melayu nih oleh saper.... "pemimpin bangang" jenis nih gak.... Pasai konon nak kontrol dan untung dalam lombong bijih... Diorang berperang dengan JWW Birch pon bukan pasai kepentingan rakyat.. tapi pasai depa tak boleh dah nak kutip cukai dan membuat perhambaan (Sistem Perhambaan dihapuskan pada 1910 di Tanah Melayu nih)

Dato Sagor dan Dato MaharajaLela dan sebagainyer dulu tue bukan lawan JWW Birch pasai rakyat... tapi pasai tabley nak kutip cukai dan kuasa sudah kena kontrol... cheit punya pemimpin...

Yang sewa/jual Pulau Pinang kepada Francis Light tue dulu saper aaaa... murah benar dijualnyer....  Yang jual Temasek kepada Stamford Raffles dulu tue saper aaaa.... bodo punya pemimpin...

Lepas tue.. skarang nih keturunan pemimpin nih dok kata macam-macam kat rakyat... aper daaa.... bukan rakyat  yang sabotaj ini negeri... tapi pemimpin yang bertahap bangang la yang buat ini negeri jadi camnie...

Sebab... semua pemimpin nih jenis tamak haloba.. tak boleh nampak duit dan perempuan depan mata... semua boleh terbongkang....  janji ader duit masyuk.... janji dapat perempuan.... cheit.... tarak boleh pakai betul la...

Jangan la nak marah rakyat aaa.... tengok diri pemimpin tue sendiri... nak cari yang zuhud... rasanyer boleh dikira dengan jari jer.... lebih banyak yang bangang dan tamak haloba daripada yang zuhud.....

15 June 2012

Hebatnya Golongan Bangsawan Kita

Hebatnya golongan bangsawan kita aaaa...

1. Mana ada yang terlibat dengan gejala sosial.
2. Mana ada yang terlibat dengan maksiat.
3. Mana ada yang terlibat minum arak.
4. Mana ada yang terlibat budaya gengsterisma.
5. Mana ada yang terlibat dengan bisnes haram.
6. Mana ada yang terlibat dengan rasuah.
7. Mana ada yang terlibat pecah amanah.
8. Mana ada yang terlibat dengan judi.
9. Mana ada yang terlibat dengan menipu.
10. Mana ada yang terlibat menyalahgunakan kuasa.
11. Mana ada yang terlibat makan gaji buta.

... Dan banyak lagie...

Sebab....

1. Diorang semua alim.
2. Diorang semua zuhud.
3. Diorang semua berjiwa rakyat
4. Diorang semua maksum

Hahaha.... Cam siot jer kan.... bang"sawan" nih .... hahaha

Teruskanlah Mengampu Dan Jadi Hamba Manusia

Bhai.... gua cuma hamba Allah jer... selain dari tue takder... so... gua takkan mengampu manusia .. gua takkan jadi hamba manusia....  Kalu lu nak mengampu dan jadi hamba manusia... carry on... teruskanlah...

Teruskanlah mengampu dan jadi hamba manusia.... Nanti masa dalam kubur nanti... masa nak jawab soklan ngan malaikat... sila jawab yang lu aderlah bukan hamba Allah ..... teruskanlah... jawab jer yang lu aderlah hamba manusia..

Manusia yang tunggang langgang hidupnyer... manusia yang pagi petang siang malam asik bergelumang ngan "maksiat" .... manusia yang keluar masuk kelab malam macam keluar masuk rumah dier jer... manusia yang pagi petang siang malam asik togok "air kencing setan" .... manusia yang pagi petang siang malam dok asik tak ketahuan hidupnya.... manusia yang pagi petang siang malam asik berjudi jer... manusia yang harta orang ramai dier buat macam harta emak bapak dier yang punya....

Teruskanlah mengampu manusia-manusia macam nih... teruskanlah... dan teruskanlah menjadi hamba kepada manusia-manusia macam nih.... jangan menyembah Allah... sembah jer lar manusia-manusia macam nih...

Teruskanlah bhai.....

Ops Dedah

Bhai.... Nih satu perjanjian dari gua... Gua akan amik banyak gambar kesusahan rakyat marhaen bagi negeri-negeri yang pemimpin dier mempamerkan kekayaan luar biasa... Konon berjiwa rakyat lah... Macam siot jer...

Dan operasi nih gua akan beri nama "Ops Dedah" .....

Kepada mana-mana blogger yang nak join samer... Semua dialu-alukan...

Mari kiter tunjukkan kat umum betapa celakanyer rakyat dapat pemimpin yang dibangga-banggakan sebagai berjiwa rakyat...

Rakyat miskin hina nak makan pun susah... Pemimpin kaya giler sampaikan asik kuar masuk kelab malam jer kerjanyer...

Buang masa jer ader pemimpin macam nih.... Berjiwa rakyat la konon... Cheit......

14 June 2012

Bertaubatlah Muhyiddin Yassin Ooi...

Bhai... lu tolong aaaa... tolong nasihatkan Muhyiddin Yassin.... mintak dier bertaubat... Tolong aaa... Bertaubatlah Muhyiddin Yassin ooi...

Cukup-cukuplah menambahkan dosa lu yang sedia ader...

Nampak sangat lu nih spesis bangang nak mampus..... Mmmmm... susah aaaa kalu dapat Menteri yang bangang macam nih... mesti yang undi dier itu hari sampai dier jadi menteri pon jugak dari spesis bangang... err... dier diundi oleh orang Johor aaa... hahaha.... mesti orang Johor dari spesis UMNO surely bangang nak mampus gak... hahaha

Nih dier kuar statement menghina..... baca sini

"(RM) 43 bilion itu datang dari mana? Orang kata dulu ada tongkat sakti, 'kun faya kun'. Dia ada tongkat sakti ke tuan-tuan? Ada lampu ajaib ke tuan-tuan?"
  1. Menghina Nabi Musa Alaihissalam.... sebab dalam dunia nih.. cuma Nabi Musa A.S jer yang ader tongkat sakti... tongkat mukjizat... even orang kafir/kufar Yahudi dan Nasrani pon percaya kepada tongkat mukjizat Nabi Musa.... mungkin Muhyiddin Yassin nih tak percaya kot kat tongkat ajaib/mukjizat Nabi Musa A.S nih... gua rasa aaa dier tarak percaya la...
  2. Menghina Allah Taala .... sebab perkataan "Kun Faya Kun" tue hanya diperturunkan oleh Allah Taala melalui Jibrail A.S kepada Nabi Muhammad S.A.W dalam surah Ya'asin pada ayat 77 hingga 83.... err... Surah Ya'asin ader 83 ayat aaa.... Hanya Allah Taala jer yang berhak menggunakan perkataan ini.... Dan Muhyiddin Yassin tak berhak untuk menghina dan mempersendakan perkataan ini yang mana sekaligus menghina Allah Taala, Tuhan Rabbul Jalil...
So.... pergi bertaubat la yer Muhyiddin Yassin kalu tak surely jadi bahan bakar api neraka jer... jangan ingat lu hebat aaa....

Mana-Mana Boleh Mati

Bhai... lu ingat aaa... kalu bawak keter warna biru putih tue.. siap ngan eskot mender... siap ngan balachi kiri kanan... errr... Malaikat Maut tak berani amik nyawa lu ker... hahaha...

Sori la bhai.... Malaikat Maut takder hal lar... bebila jer boleh amik nyawa lu... tak kisah la keliling lu ader ramai bonzer.. ader ramai anggota keselamatan berbayar... ader ramai eskot.... semua tue kicik punya hal samer Malaikat Maut...

Tak kisah la lu punyer keter biru putih tue boleh lari sampai 250 batu sejam pon.... bebiler jer lu boleh kiok mati...  tak perlu eksiden pon... masa tengah main pon boleh mati lar bhai...

Jadi... tolong aaaa... tolong jangan sombong... tolong jangan bongkak... tolong jangan riak... tolong jangan bangga diri... ingat... sumer rejeki aderlah milik Allah Taala.... semua dier kasi.... lu tarak payah la nak sombong...

Lu jangan nak mengungkit lar bhai... cuba kalu Allah Taala mengungkit pasai bagi lu nyawa.. pasai bagi lu sedut itu oksigen... pasai bagi lu rejeki ker mender ker.... kalu Allah Taala mengungkit dan tarik balik semua yang dier bagi camana ... tak ker mampus lu....

So.. jangan rasa hebat.... tak payah la suruh orang lain jadi hamba lu... lu tau dak... boleh jatuh syirik kalu suruh orang lain menjadi hamba lu... sebab sebagai manusia.. mana layak lar jadi hamba kepada manusia... hanya boleh jadi hamba kepada Allah Taala jer...

Jadik.... ingat.... bawak keter biru putih samer ngan eskot tue... jangan sombong... nanti mampus eksiden ker mender ker... tak sempat bertaubat.... hahaha

Bom Bawah Kon Polis?

Bhai... gua nak tanya lu nih....

Aper agaknyer keputusan siasatan tentang bom bawah kon polis pada perhimpunan 901 di Kompleks Mahkamah Jalan Duta itu hari aaa....  takkan takder keputusan lagi kot... takkan tak abis lagi siasatan...

Sudah tau ka siapa yang pasang bom bawah kon polis tue...

Bukan ker tempat tue dah dikawal sepenuhnya oleh PDRM 24jam sebelum kejadian.... errr... macam mana itu bom boleh terlepas masuk dan dipasang pada bawah kon polis aaaa....

Hahaha... banyak lama mau tunggu itu keputusan siasatan.... errr... takkan tak dapat nak siasat aaa...

Siapa Sabotaj Najib?

Bhai... Lu agak-agak aaaa... Siapa sabotaj Najib aaaa..

Siapa sabotaj Najib?

Malam semalam... Seorang pegawai kanan Kerajaan Malaysia call gua untuk ajak pi minum-minum ... Pasai dier ader kursus kat area berhampiran...

Masa minum tue dier sempat citer pasai isu sabotaj najib nih.... Dier kasitau bahawa... Yang sabotaj aderlah orang yang dekat dengan Najib...

Kalo Najib tersungkur dier ada peluang ganti tempat tue .... Hahaha...

13 June 2012

Kereta RM6 Juta

Pergh... Itu kereta biru putih yang harga dier lebih dari RM6 juta tue bayar pakai duit aper aaaaa....

Pergh... Hebat... Dasar....

Botol Pun UMNO/BN Takut?

Hahahaha.... lawak la... dengan botol pun UMNO/BN takut? .... hahaha... memang lawak... Ini citer pasai botol ker atau citer pasai Keling Botol (alamak... gua bukan rasis tak bertempat aaa ... sori) ... hahaha

Punya lar takut sampaikan botol air mineral dan garam pon UMNO/BN takut.. sure lepas nih botol dan garam akan di ISA kan... akan dibanned... akan diharamkan... hahaha... Gua nak tunggu jer Rais Yatim bangang tue kuarkan statement bangang dier berkenaan botol air mineral dan garam...

Nazri Aziz tue memang dah sedia bangang... dah tabley nak tolong sangat dah.... hahaha...

Aper la... takkan takder sekor pon dalam UMNO/BN yang jenis ader otak boleh pakai aaaa... takkan semua bangang.... ini mesti pasai banyak sedut lendir nih... sampaikan jenis ustazah pon statement banyaknyer macam bangang... hahaha...

Gua rasa aaa.. orang UMNO/BN mesti sudah kena satu penyakit... penyakit lembu giler... MADCOW ... hahaha.. pasai tue la asik kuarkan statement tahap bangang nak mampus nih... hahaha

Nak Servis Bayar Dulu La Bhai....

Hahahaha.... kali nih terkena la plak kat UMNO/BN.... hahaha... rata-rata pembekal, pencetak dan pengiklan dah kuarkan arahan kepada para ketua jabatan jualan/marketing.... hahaha..... sales department tabley nak memandai jer terima apa-apa arahan projek dari UMNO/BN.... hahaha

Gua ader sorang informer yang kerja ngan sebuah syarikat percetakan di KL... dier kata.. rakan-rakan dier dalam bisnes yang sama dah pon terima arahan macam nih...

Kalu UMNO/BN nak suruh bagi pembekalan barangan atau produk.... nak suruh cetak flyers, brosur ker.... atau banner bunting ker.... atau nak tumpang letak iklan UMNO/BN kat papan iklan ker.... semua UMNO/BN kena bayar upfront... kena bayar cash... tabley 50:50 macam dulu...

Sebabnyer banyak syarikat dah serik biler kejar payment dari UMNO/BN .. payment tak pernah tepat pada masa.. kalu ader pon mesti lagged dua tiga tahun ataupon ilang terus... jadi.. depa kata... mau kalu.. payment mesti clear dulu.... kena bagi 100 percent... hahaha

Mampuih lar UMNO.... hahaha ... nak servis bayar dulu la bhai..... hahaha

CyberTrooper UMNO

Bhai... Gua nak tanya nih... Agak-agak lu lar... Berapa upah yang cybertrooper UMNO tue dapat sebulan aaaa...

Dengar citernyer ader lebih dari 1800 ekor cybertrooper UMNO yang ader la...

Upah tue datang dari kantung UMNO ka atau kantung para chukong???

Takkan lah tue semua datang dari duit rakyat melalui LHDN dan sebagainyer....

Ayoyo...

Non Violence Resistance

Hahaha... Macam haram... Punya la nak cover... Konon PDRM mengamalkan non violence resistance dalam BERSIH 3.0 ...

Itu pon dah habis dekat seribu canister tear gas... Pon boleh diorang kata tindakan paling minima... Bodoh ker aper... Nak tipu pon pada-pada lar... Hahahaha

Ramai benar yang bangangnyer kat dalam Malaysia nih... Dari bangsawan sampailah kepada menteri dan kakitangan penjilat.... Hahaha

Samer jer bangang... Hahaha

12 June 2012

Tiada Signifikan

Bhai... Ader orang marah-marah sambil call gua macam nak giler pasai artikel gua yang membantai "bayangan Tuhan di muka bumi" tue....

Siap ugut nak buat laporan polis atas akta hasutan.... Hahahaha... Terasa plak diorang... Hahaha... Saper makan cili dier la rasa pedasnyer bhai.... Hahaha...

Gua cuma nak tambah lagi kasi terbakar orang-orang yang berjiwa hamba manusia nih.... Hahaha

Lu orang tau dak... Sebenarnya tiada signifikan pon adernyer "bayangan Tuhan di muka bumi" nih... Langsung takder signifikan... seperti melukut di tepi gantang jer macam dalam peribahasa Melayu lama... Ader tidak menambah... Takder tidak mengurang... Hahaha

Yer la... Kalu ader suruhanjaya diraja di tubuhkan... Itu PM yang buat... Kalu ader dua juta memorandum yang rakyat kasi kat pihak "bayangan Tuhan di muka bumi" nih... Lu agak-agak depa ader baca ker... Stakat hari nih tak pernah dengar ader tindakan diambil atas mana-mana memorandum rakyat... Hahaha... Semua senyap.. Semua takder tindakan.. Buat penat jer.. Buang masa...

Dalam setiap pembukaan sidang parlimen pon tarak dengar ader citer yang dibangkitkan berkenaan mana-mana memorandum yang sampai kepada "bayangan Tuhan di muka bumi" nih...

Teks yang dibaca pon macam teka yang disediakan oleh Jabatan Perdana Menteri....

That's why lar gua citer... Ini semua tiada signifikan... Macam melukut di tepi gantang... Ader tak melebihkan... Takder tak mengurangkan...

Ini bukan hasutan atau tohmahan... Ini realiti... Kalu lu tak nampak realiti nih... Berentilah jadi manusia... Hahahah

So kepada sesapa yang nak buat laporan polis kata gua menghasut... Hahaha... Lupakanlah segala usaha lu tue... Buang masa jer... Lebih baik lu nasihatkan "bayangan Tuhan di muka bumi" nih... Mintak diorang jangan jadi seperti melukut di tepi gantang... Sila proaktif... Kalu tak proaktif... Maka jadilah seperti aper yang gua tuliskan nih.... Hahahah

Tauliah Agama

Hahaha... Saper yang bagi tauliah nih ha.... Zaman Nabi dan Sahabat dulu takder saper yang bagi tauliah..

Even para Khalifah empayar Islam pon takder keluarkan tauliah agama untuk sesapa mengajar agama Islam nih..

Korang ingat kuasa Khalifah tue kecik ker.... Ingat... Dalam sistem pentadbiran kerajaan Islam @ empayar Islam... Biler khalifah kuarkan arahan .. Dan arahan tue tak bercanggah dengan Al Quran dan Sunnah... Semua rakyat wajib patuh.. Dan arahan itu kekl sampai bila-bila selagi mana tiada Khalifah lain membatalkannya..

Sebagai contoh... Penggunaan kalimah Tauhid pada dinar dan dirham keluaran empayar Islam telah diarahkan oleh Khalifah Abdul Malik Bin Marwan... Dan ianya kekal sampai hari ini ... Takder sorang pon ulama atau Khalifah lain membatalkan... Walaupun la nih macam-macam orang pertikaikan...

Persoalan yang gua nak tanya pada sesapa yang rasa arahan penggunaan kalimah tauhid tue tak sesuai pada masa nih.... Aderlah.... Lu saper aaaa nak memandai mengingkari arahan Khalifah Islamiah... Lu saper bhai..

So... Citer bab tauliah nih... Dalam riwayat dan sejarah... Takder sorang pon Khalifah pernah kuatkn tauliah mengajar agama Islam nih... Even para sahabat pon takder buat mender nih...

Jadi... Lu saper aaa nak memandai kuarkn arahan kena ader tauliah bak ngajar agama nih... Plak tue tauliah diberi dan ditandatangani oleh orang-orang yang kehidupannyer jauh dari Zuhud kepada Allah... Malah dalam banyak kes... Lebih banyak maksiat daripada ibadat.... Hancuss...

Aper daaa... Gua cuma terima pakai dekri dari Khalifah Islamiyah jer bhai... Lain dari tue sori aaaa... Sebab itular kita semua perlu kembali kepada sistem pentadbiran Khalifah... Karut jer kononnyer ader "bayangan Tuhan di muka bumi" nih... Tak pernah pon gua dengar ader Khalifah Islamiyah yang mengaku dier "bayangan Tuhan di muka bumi" .... Firaun ader la ngaku cam tue...

Hahahah

11 June 2012

967

Hahaha... mesti lu orang tertanya aper bendanyer 967 tue... hahaha.. aper signifikan dier.. hahaha.. kalu 786 mesti lu orang dah tau.. itu mamak punya identiti... Bacaan Basmallah sebanyak 786 kali... hahaha

Ini 967 ... aper citer sebenarnyer aaa... hahaha

Relax... hahaha.. kalu lu nak tau.. 967 tue aper... gua kasik tau sama lu aaaa.... itu aderlah bilangan gas pemedih mata yang telah dihadiahkan kepada rakyat jelata oleh UMNO/BN yang disokong kuat oleh para FREELOADER... pada masa BERSIH 3.0

UMNO/BN telah mengarahkan PDRM untuk membelasah dan membantai rakyat yang mahu kan satu pilihanraya yang bersih dan adil.... jadi PDRM pon gunakanlah gas pemedih mata....

Bukan sikit anak bhai bilangannyer... dah dekat nak cecah 1000 unit tue... pergh... macam pesta la anjing-anjing tue menyerang ....

Opps... bukan anjing.... sori.. sebab anjing aderlah binatang yang sentiasa berzikir kepada Allah Taala....  sori.... gua takmo guna analogi anjing atau babi... tapi... gua nak gunakan analogi "Pengganas Berlesen" .....

967 bijik gas pemedih mata tue dibahagikan kepada dua ...

  • 909 unit "shell tear smoke"
  • 58 unit "grenade tear smoke"
Pergh... patut lar dulu gua pelik gak... macam mana tear smoke boleh ader kat satu kawasan tue sedangkan takder saper yang tembak... rupanyer ader "pengganas berlesen" jenis yang menyamar peserta BERSIH 3.0 yang membaling "grenade tear smoke" nih....

Cilakak bangsat tujuh keturunan gua maki dan sumpah diorang "pengganas berlesen" nih... bagero betul lar...

Ini semua pasai mau jaga kepentingan UMNO/BN dan FREELOADER .... bangsat betul lar UMNO/BN dan FREELOADER nih...

Halal Ker?

Bhai... gua ader member sorang nih..... dier nih kaki judi... walaupun dah dinasihatkan banyak kali... tapi tak makan saman lar... pernah gah kitorang member-member boikot dier nih.. taknak kawan ngan dier dah... tapi... yer la... kawan dari zaman kecik-kecik... takkan la nak tinggalkan dier yer tak...

Tapi... kitorang memang tiap kali jumpa dier... mesti nasihatkan dier supaya berenti main judi... Hahaha... nasihat kena buat bhai.... tapi yer la.. Hidayah tue hanya Allah Taala jer yang mampu bagi...

Gua nak citer kejadian pada tahun 1987 dulu... masa tue... gua dan lima enam kengkawan lain lepak jamming kat studio kumpulan rock kapak SYJ kat Pasar Bulat kat Ipoh tue...

Tetiba jer muncul kawan gua nih.... oh yer.. lupa nak story tentang dier..... dier nih berketurunan mamak tulekek... mamak malabari... bapak dier meniaga chendol kat pekan Kampar... hehehe ....

Dier datang jumpa kitorang... masa tue kitorang tgh collect skit sorang tong-tong bajet nak bayar kat SYJ tue.. pasai gua studio diorang 3 jam... masa tue sejam baru RM25 jer... Terus kawan gua tue bayarkan tunai sewa jamming tue... hahaha...

Terkojot lar kitorang... kitorang tanya dier... wei.. mana dapat duit banyak-banyak nih.... dier gelak jer... hahaha.... dier kata ... "Aderla" ... masa tue kitorang dah agak dah yang mesti dier dapat duit menang nombor punya... hahaha....

Then.... lepas tue gua sajest kitorang lepak kat Food Court Padang Kanak-Kanak di Ipoh tue.... ala... pekena Mee HongKong ker.. Lien Chee Kang ker... tak pon pekena Satay Endut... hahaha

Semua stuju... dan kitorang pi sana terus... jalan kaki lar bhai.. bukannyer jauh sangat...  sampai kat situe.. gua terus order Mee HongKong kat satu kedai cina tue... (lupalak nama kedai tue) ... ala kedai dier satu jer yang jual mee Hongkong kat dengan sebelah Satay Endut tue... hehehe ... Gua order skali Lien Chee Kang satu... takmo telur puyuh... hahaha

Member gua yang kaki nombor tue tanya kat gua... Errr... Mee HongKong yang cina tue buat Halal ker? Hahahaha.... tergelak bosa kitorang sumer... hahaha....  makan mau carik yang halal... tapi duit nak bayar makanan tue pakai duit haram... aper daaa....

Hahaha... so... point citer gua nih aderlah.....

Orang UMNO/BN ooi.... bab makan mau cari halal punya.. tapi bayar pakai duit haram rasuah mender... samer jer tue... samer jer tarak halal la bhai.... hahahaha

Makan Tanggung

Hahahaha..... Lagi banyak yang gua baca sana sini statement tentang "Makan Tanggung" nih... semakin besar gelak gua... hahahaha... tarak tahan oooi... lawak dier mengalahkan lawak JOZAN ataupun SEPAH.... hahaha...

Kalu di"compile"kan jadi bahan untuk masuk Maharaja Lawak Mega.... mesti tiptop dapat menang punya... hahahaha....

Makan Tanggung bhai... makan tanggung.... hahaha... lagi ramai yang sponsor.. lagi ramai yang sokong... lagi best la .... senang skit makan tanggung...

Sebab itu lar.... ramai pompuan murahan yang sanggup jadi simpanan .... semua sebab "makan tanggung" .... hahahaha....

Teruskanlah membodoh dan membangangkan orang lain .... teruskanlah... kalu tidak nanti... susahlah mau makan tanggung... Hahahaha

Terdesak Sungguh

Hahahaha... terdesak sungguh orang UMNO/BN nih.. sampaikan....

10 June 2012

Gua Sedih, Gua Menangis

Gua sedih, gua menangis biler ramai orang datang pi rumah gua untuk bagi sokongan dan sumbangan bagi meneruskan hidup gua....

Terima kasih semua... Pasai korang sumer gua dapat kumpulkan sen untuk membiayai cara hidup sosial gua...

Gua cukup sedih... Gua menangis nih... Kali la lu orang sumer tarak sponsor gua punya cara hidup.... Camana anak gua nak dapat lepak kat Prince Hotel & Residence kat Jalan Raja Chulan baru-baru nih... Boleh la anak gua bawak awek dier menginap samer kat sirue..

Lu orang tau la... Kos menginap kat Hotel Prince & Residence tue semalam paling cikai pon dah cecah RM700++ .... Jadi kalu sumbangan lu orang suner yang sokong gua nih... Camana anak gua nak lepak situe...

Gua bukannyer ader kerja pon....

Gua cukup sedih dan menangis nih.... Hidup gua... Hidup gua....

Rahsia Dalaman Boleh Dijual

Bhai.... Gua tak terkejut biler dengar citer pasai rahsia dalaman TLDM boleh dijual oleh pihak berkepentingan kepada pihak luar....

Ala... Biasa lar camnie kat Malaysia... Sebab banyak sangat orang yang bodoh dan bertahap bangang...

Mungkin lu orang tak biasa dengat... Tapi bagi gua ... Gua dah slalu dengar... Malah gua pon pernah jadi mangsa..

Wei... Bukan stakat dalam bidang keselamatan negara rahsia boleh terjual... Dihebohkan kepada pihak asing... Tapi rahsia bisnes... Rahsia pembuatan produk pon orang boleh bocorkan... Tak perlu orang jauh atau agen asing... Orang sendiri atau rakan sekutu pon boleh buat camtue... Hahahaha

Jadi... Aper nak heran lar rahsia TLDM boleh terjual.... Hahaha... Itu kecik punya citer.... Pasai yang jual tue atau yang bocorkan rahsia tue biasanyer memang orang bangang.. Bodoh nak mampus.... Hahahaha

Sebab tue la gua slalu kasitau ramai orang... Jangan bagi orang Melayu simpan rahsia... Sebab orang Melayu nih biasanyer bangang... Kalu dier rasa dengki... Iri hati.. Benci... Mesti dier akan sanggup bocorkan rahsia... Walaupun dier sendiri pon akan rugi kalu rahsia tue bocor...

Janji hati dier yang busuk dapat rasa puas dengkikan orang sendiri.. itular orang Melayu... Stendet orang Melayu... Penuh PHD... hahaha

09 June 2012

Lagi Mau Tunjuk Hebat

Lanchow la.... Lagi mau tunjuk hebat... Citer sana sini pasai pembangunan negara... Citer sana sini pasai jasa-jasa konon.... Citer sana sini pasai infrastruktur pendidikan.... tapi...

Banyak skolah elektrik pon takder... Kemudahan air pon masih ader yang pakai perigi...

Banyak sekolah meja dan kerusi pon tak cukup... Buku dan kemudahan lain tambah la lagi takdernyer...

Jalan nak masuk ke banyak sekolah pon takder tar... Jalan tanah merah jer... Berlopak-lopak dan berair berselut...

Lampu jalan kat skolah haram banyak yang takder... Banyak gak dewan skolah pon takder...

Mesin fotostat dan rizo pon banyak yang jahanam tak berservis... Komputer.... Hahaha... Elektrik pon banyak yang takder aper mau citer...

Lagi mau lanchow tunjuk hebat... Mau sekat bantuan kat bebudak skolah.... Cheit... Lanchow la Muhyiddin.... Bagero punya Menteri... Macam mana la dulu boleh jadi cikgu skolah.... Lanchow la....

Dey Muhyiddin... Lu Menteri Pelajaran... Jadi jangan la jadi srupa Menteri Takder Pelajaran....

Cukup la Khaled Nordin dan Noh Omar tue bangang... Takkan lak lu pon nak jadi bangang macam diorang..... Atay lu memang bangang sejak dari azali.... Hahaha....

Macam mana lu boleh jadi MB Johor dulu aaaaa... Lu ada jilat sana sini ka untuk kasi lu jawatan MB Johor???

Ini macam kalu... Apa macam lu mau jadi PM? Hahaha... Jadi lanchow boleh la.... Hahahaha

Bye Khaled Nordin, Bye Muhyiddin Yassin

Bye.. bye Khaled Nordin.... Bye Muhyiddin Yassin... Bye...

Lupakanlah hajat lu orang nak jadi MB Johor.... Lupakanlah hajat lu orang nak jadi PM ganti Najib Razak...

Babai....

Pasai kebodohan, ketololan dan kebangangan lu orang... Melepas la lu orang ngan jawatan yang lu orang idamkan tue...

Lu orang akan mampus skali ngan Noh Omar pada PRU13 nih....

Selamat jalan la bhai.... Hahahaha

RM730,000

Pergh... Pagi nih biler gua cek akaun Maybank gua... Tetiba jer terpapar jumlah sebanyak RM730.000 dalam akaun simpanan gua....

Terkezut gak gua biler baca nombor sebanyak tue kuar kat skrin komputer gua... Biar betui...

Punya la gua hepi nampak nilai camtue.... Kapla dah pikir camana nak enjoi duit banyak tue...

Ader gak idea gua nak rembat plet keter ngan JPJ... Tapi rasa tak berbaloi la plak... sebab gua layak gak dapat nombor plet tue free jer dari JPJ...

Pastue... Terpikir gak gua nak guna duit banyak tue untuk sponsor anak sedara gua kat UNISEL tue... Nak bagitau kat dier jangan sedih PTPTN bekukan pinjaman dier.... Tapi tetiba jer PTPTN sudah kasi clear.. Maybe pasai Najib sudah marah ngan kebangangan Khaled Nordin dan Muhyiddin Yassin... Hahaha

Wife gua biler tau gua ader duit banyak tue dalam akaun... Terus ajak gua pi shopping.. Beli baju raya anak-anak.... Gua kata pasai aper nak kuar duit beli baju raya... Nanti Najib akann kasi lar duit RM500 BR1M lagi skali.... Hehhe... Tapi wife gua gelak jer kat gua... Dier kata ... Kiter mana layak dapat BR1M tue.... Sebab pendapatan lebih RM3000 walaupun sebenarnya setiap kali 3 hari lepas gaji... Gua sudah kering... Hahahaha

Dalam dok pikir-pikir kat mana gua nak gunakan duit sebanyak tue.... Tetiba dapat call dari sorang mamak nih.... Dier call gua siap nangis-nangis nih... Gua tanya pasai aper... Dier kata gua kena tolong dier...

Tolong mender gak kata.... Dier kata.... Tolong aaaa.... Gunakan duit yang gua dapat tue untuk kempenkan dier jadi calon UMNO.....

Gua tanya balik .... Lu nak jadi calon kat mana? ..... Dier kata... Dapat jadi calon kat Kulim Bandar Baru pon takper la... Janji calon Parlimen.... Hahahaha...

Gua kata balik kat dier.... Errr ... Lu dah bukak parti baru.... Apersal masih mau jadi calon UMNO... Dier kata... Dier masih lagi ahli UMNO... Itu hari cuma berlakon jer.... Hahahaha... Gua gelak jer...

Hahaha.. Gua bagitau kat dier.... Sori mori la bhai... Duit dah ader dalam akaun gua... Suka mak bapak gua la nak guna camana... Dari gua kempenkan dier jadi calon.... Baik lar gua sendiri jadi calon bebas lawan itu anak perempuan Radhi Manan di DUN Tualang Sekah kat Parlimen Kampar tue.... Radhi Manan tue lagi tarak boleh pakai punya bekas ADUN... Anak pompuan dier samer jer macam bakap dier tarak boleh pakai punya.... Hahaha...

Hamidah Osman tue yang jadi ADUN Sg Rapat tue mak sedara gua.... Hahaha... Dier nih lagi bagoosh dari Radhi Manan ... Hahahaha

Nangis giler keling mamak yang termasukkan duit dalam akaun gua tue.... Ingat ader chan nak jadi Ahli Parlimen balik... Dan boleh jadi Menteri balik.... Hahahaha... Sori mori la bhai.... Hahahaha...

Kira halal yer.... Hahahaha

07 June 2012

Men In Black 3

Hahahaha..... gua bukan nak citer pasai wayang Men In Black 3 tue.... Tapi nak citer pasai....

Pasai Men In Black kat dalam senario politik Malaysia.... Hahahaha

Cuba lu tengok Kadir Sheikh Fadzir.... Hahahaha.... Betapa tabley pakai nyer men in black nih...

Itu belum masuk Mahathir si men in black dari Kerala tue... Lagi la hampeh... Hahahaha

Kat Pulau Pinang.. Lagi banyak men in black yang ngaku Melayu... Semua tabley pakai lar.... Hahaha

So lu nak kasi ka men in black berkuasa lagi ker kat Malaysia nih? Gua takmo lar... hahahaha

Bagi Chan Kat Najib?

Okay lah Najib Razak ooi.... gua mau lu kasi setel balik semua yang problem selama nih... semua masalah yang lu dah buat... semua masalah yang bini lu dah buat... semua masalah yang balachi-balachi lu terutamanya UMNO/BN dah buat........

Gua nak bagi chan sama lu.... Gua nak bagi chan kat Najib .... lu kasi setel semua .... sementara tue gua tarak kacau sama lu... ader berani ka?

Kalu gua tarak kacau sama lu.. sure lu boleh kasi okeh balik semua kan....

Gua bagi lu tempoh bertenang.. untuk clearkan semua benda dan masalah tue.... gua bagi lu masa sampai sebelum PRU13 .... ada boleh ka...?? Gua bagi chan nih... nanti kalu gua tarak kasi chan kat lu... lu kata aper plak....

Boleh kan????

Insuran Kesihatan

Kementerian Kesihatan nampaknyer mau jugak nak implement Insuran Kesihatan.... hahaha... bukan pasai aper... bukan pasai kos mengendalikan perubatan untuk warga Malaysia meningkat tinggi... tapi pasai kos yang takder kena mengena dengan kos perubatan rakyat Malaysia...

Contohnyer... hahaha... tentang kos yang "kononnya" dibayar oleh Kementerian Kesihatan kepada Kementerian Pengangkutan (JPJ) bagi kos membida nombor plet WWW 15 pada harga RM24,200 .... hehehehe

Aper pon.... hahaha.... Cukup penting lar biler beli keter baru untuk Menteri...kena la pakai nombor chanteq punya... walhal... boleh jer pakai nombor biasa ... dan transfer nombor lama yang cun tue kepada kereta baru... bukan tarak boleh buat pertukaran nih... mudah jer.. satu borang jer...

Sebab tue lar terpaksa Kementerian Kesihatan melaksanakan Insuran Kesihatan... hahaha.. nak cover baik bhai... hahaha....

Gua Dapat Duit Sedekah RM24,200

Bhai.... Salahkah kalu gua dapat duit sedekah RM24,200 ... salahkah bhai.... hahaha...

Walaupun gua kaya raya... gua masih lagi dapat duit sedekah jariah dari tabung Khairat ... pasai gua memang orang baik... jadi Ahli Lembaga Pengurusan Masjid tempat gua bagi duit sedekah RM24,200 kat gua....

Gua tak perlu memintak-mintak macam orang lain... gua tarak perlu kuarkan modal... gua tarak perlu nak kecoh sana sini... pun begitu... gua masih lagi dapat duit sedekah sebanyak RM24,200 .. itu belum lagi masuk kalu gua beli keter.. gua akan dapat diskaun banyak dan takder cukai jalan .. pasai gua samseng....

Aper pon.. lu jangan jeles aaaaa ... pasai gua dapat duit sedekah jariah RM24,200 .. hahahaha.....

06 June 2012

Gua Memang Samseng

Bhai... Gua aper ader heran... Gua kan samseng... Suka gua la aper gua mau buat...

Stakat belasah worang ker... Tunjuk pistol ker... Gua aper ader hal...

Gua samseng... Dan lu kena hormat dan respek sama gua...

Sebab... Hahaha... Gua ader askar dan polis upahan gua sendiri... Bonzer plak keliling pinggang gua stiap kali gua pi mana-mana...

Suka gua la aper gua mau buat... Lu aper boleh cakap.... Gualah samseng... Hahahaha

Gua mau masuk kelab ka... Gua mau masuk hotel ka... Gua mau amoi ka.. Gua mau pompuan ka.. Gua mau minum ka... Saper ader berani kata aper-aper...

Gua kan samseng... Ini kawasan gua yang punya... Bapak gua kasi... Bapak gua pon dulu samseng gak... Gua punya keturunan penyamun la.... Hahahaha...

Ader gua kesah ka.... Hahaha

Seminar Pro Israel

Baru abis hari pertama seminar anjuran Israel.... Hahaha


04 June 2012

Ugut?

Hahaha..... Takut kalah kalu kasi ugut la sana sini...

Ugut pesara awam la... Ugut pelajar yang dapat pinjaman dan biasiswa la..

Ugut blogger dan social media user la...

Cuma ader satu nak tanya... Dah masuk kubur nanti takmau ugut malaikat Mungkar Nangkir ka?

Hahaha.... Budus nak mampus...

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1