Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

25 February 2010

Synergy Perdana adalah Synergy Drive Kedua

Kan ker gua dah citer itu hari... Synergy Drive Kedua dah diplanning oleh Nazir Razak... Kan ker gua ader bagitau yang penggabungan akan dimeterai (siap) pada suku pertama 2010... hahaha.... La nie penggabungan Felda, Risda dan Felcra dah lengkap... dan diberi nama Synergy Perdana... hahaha... nampak sangat taktik yang digunakan... ini semua sekejap jer... sebenarnya .. ini semua nak mengayakan satu pihak jer.... Nampak sangat Felda dah terdesak.... sampai Risda dan Felcra pon jadi mangsa...

Sama gak masa Sime Darby gabung dengan Guthrie dan Golden Hope dulu... bagi nama Synergy Drive... tapi tak sampai 6 bulan... tukar balik nama kepada Sime Darby... memamg sah la Sime Darby memang kebulur aset dalam Guthrie dan Golden Hope...

So... Sekarang nih.. gua jamin Felda pulak yang kebulur aset Risda dan Felcra...

Bagi korang yang ingat gua sengaja bantai isu nih... cuba baca artikel gua yang lama bertarikh... 1 Disember 2009, 26 September 2009 dan 23 Ogos 2009 ... Baca jugak ulasan Penarik Beca tentang isu nih...

Dalam kes Synergy Drive Kedua (Synergy Perdana) nih.... lu agak-agak la.. sapa yang kaya... hahaha... Bukan peneroka/peserta Felda, Felcra dan Risda... tapi yang akan kaya... sudah tentu CIMB yang diterajui oleh Nazir Razak... pasai apa... hahaha... Synergy Perdana nih semua idea dier... sama gak macam Synergy Drive dulu... hahaha... masyuk...masyuk...

Kalu korang ingat Patrick Badawi dulu kaya raya masa Dollah Badawi jadi PM... la nih.. Nazir Razak pulak yang akan kaya... hahaha....

Ingat.. gua dah dapat bau strategi busuk diorang nih... dah percaya la... yang miskin papa nanti adalah peneroka/peserta Felda, Felcra dan Risda... dan yang kaya nanti.... Nazir Razak dan CIMB tue....

24 February 2010

Transformasi Kurikulum

Pergh... berapa kali lagie mau buat eksperimen aaa... Ini Menteri Pelajaran nak buat transformasi kurikulum la pulak... setiap kali tukar menteri... tukar ketua pengarah... tukar semua... yang jadi mangsa... cikgu-cikgu dan murid-murid sekolah...

Eksperimen tak abis... macam-macam... dulu buat eksperimen untuk PPSMI .. beratus juta abis... sebelum tue... eksperimen projek multimedia... kantoi berpuluh juta... la nie... Muhyiddin Yassin umum nak buat transformasi kurikulum (pendidikan)... agak-agak berapa ratus juta RM akan jadi mangsa... Udah ler Kementerian Pelajaran dah sengkek.. bajet ciput... yang ader biasa pon kena sekat.. kena potong....

Lepas nie.... sapa pulak yang akan kaya dengan projek transformasi kurikulum nih... penerbit buku memang akan untung... penulis buku pon akan untung gak... yang tak untung cuma DBP jer.... aper la.. yang kaya DAWAMA ....

Pusat Perkembangan Kurikulum Kementerian Pelajaran lepas nih terpaksa la bersengkang mata untuk cari jalan.. buat macam-macam.. eksperimen macam-macam... semua untuk naikkan nama Muhyiddin Yassin jer... yang dapat nama nanti Menteri Pelajaran... sedangkan haram satu pon dier tak tau.... cadangan pon sebenarnya bukan datang dari dier... semua datang dari juak-juak dier yang nak kaut untung dengan transformasi kurikulum nih..

So... persoalan yang semua rakyat perlu tanya.... berapa juta RM pulak la akan hangus untuk projek transformasi kurikulum nih..... dan nak cekau duit dari mana... Duit kerajaan pon dah makin takder... nak bayar bonus dan gaji bulanan pon sempit..

Dua hari sudah Najib Razak umumkan nak bagi Sarawak RM3.4 bilion... itu bajet untuk gula-gula pilihanraya negeri tue... jadi... mana la ader duit lagi nak dienjoykan oleh Kementerian Pelajaran..... mana nak cekau duit aaaa...

23 February 2010

Banyaknya Duit Kerajaan

Pergh.... banyaknya duit kerajaan... RM3.4 Bilion lagie tue... sedap mulut jer tabur sana sini... yang best tue.. tabur janji duit kerajaan banyak tue kat Sarawak pulak tue... hehehe... macam biasa dengar jer... hehehe...

Ala ... semua tue janji pembangunan jer.... janji BN pasai pilihanraya negeri dah dekat... dah kira cuak dah diorang nih.. yer la... rakyat Sarawak ramai yang dah tau tembelang Taib Mahmud yang selama nie menyonglap duit negeri...

Duit royalti minyak (duit bayaran tunai) tue memang banyak... kalau dikira la.. mau cecah berbilion RM sejak dari mola Taib Mahmud duduk kat kerusi Ketua Menteri ... tapi yang sampai kat negeri cuma ader la seciput... gua rasa tak sampai 15% pon... yang lebih tue.. tiris ntah ke mana... ader maklumat kata tiris masuk poket Taib Mahmud dan keluarga...

Yer la.. sapa yang tak kena syarikat CMS (Cahaya Mata Sarawak) yang dikuasai sepenuhnya oleh Taib Mahmud dan Keluarga.... semua projek CMS sapu.. semua projek sama ada di Sarawak mahupun di tempat lain dier ader share.... Projek MEPS pon CMS ader share.. Retail banking system pon diorang cover... semua sekali la..

Jadi... mana tak kenyang... hehehe... so... gua rasa dari RM3.4 bilion yang Najib Razak janji tue untuk Sarawak... yang dapat kat Negeri nanti cuma sekitar paling banyak pon RM340 juta... selebihnya.... hahaha... masuk poket la...

Pilihanraya Negeri Sarawak nanti sure masih diorang menang lagie... bukan setakat tipu kertas undi... tapi... hehehe.. pengundi dah diugut... tak undi BN .. takder jalan, air dan elektrik... macam la air dan elektrik tue dibekalkan secara percuma.... kalu percuma ok gak kalu nak ugut... ini kita yang bayar .. diorang yang ugut nak sekat .. bodoh apa...

Apa-apa pun... yang pasti RM3.4 bilion ini cuma satu nilai jer... lepas nie sure akan umumkan lagi beberapa peruntukan lagie... macam la Kerajaan Malaysia ader duit banyak....

err... kalu dah banyak duit tue... kasi setel la kat Kementerian Pelajaran... Kementerian Pelajaran dah takder duit dah... kesian kat bebudak sekolah tak cukup peruntukan...

22 February 2010

Mustapha Mohamed Bukan Rakyat Kelantan

Ader sorang mangkuk nih.. konon katanya dari Jeli (wakil rakyat lagie)... dok bangga konon sebagai rakyat Kelantan.. tapi sebenarnya mangkuk nih (Mustapha Mohamed) bukan rakyat Kelantan... sebab apa gua kata dier bukan rakyat Kelantan.... hahaha..

Nie dier jawapannya... hahaha...

Sebagai rakyat sesuatu negeri... seboleh mungkin dier akan pentingkan negeri dier dulu.. dier akan sokong apa sahaja yang baik untuk negeri dier... sebagai contoh la... mana pernah orang Kedah akan sokong negeri Selangor masa musim bolasepak liga Malaysia... giler aper... tak pernah dibuat orang...

Samer gak... mana ader orang Kelantan akan kibarkan bendera Johor kat kereta dier... giler aper... semangat patriotik kenegerian tue susah nak buang... kita amik contoh lagie ler... mana ader orang Malaysia akan kibarkan bendera Singapura waktu tengok bola Selangor lawan Singapura di Stadium Shah Alam... kalu ader yang buat jugak tue... sohih memang giler...

So.... Mustapha Mohamed nie memang dikategorikan sebagai orang giler... yer la... kata mengaku anak Kelantan... tapi dok pedajal negeri Kelantan.... dok tak sokong apa yang baik untuk negeri Kelantan... malah cari jalan nak pedajai negeri Kelantan... aper punya rakyat la nih.... Patut Sultan Kelantan buang negeri jer mangkuk Mustapha Mohamed nih... buat apa simpan mangkuk nie...

Mustapha Mohamed patut malu mengaku jadi rakyat Kelantan.... Sultan Kerajaan Kelantan kalo ader telor sila buang negeri mangkuk bernama Mustapha Mohamed nih... Lucutkan dier punya status sebagai anak negeri Kelantan... itupon kalo Sultan Kerajaan Kelantan ader telor la...

21 February 2010

Apa Cerita PKFZ?

Woi... duit berbilion abis dah... bukan sikit la bhai... banyak tue... so la nie apa cerita PKFZ ... takkan dah senyap jer... Kuala Dimensi takkan lepas gitue ajer..

Projek PKFZ nie ramai yang terlibat ooo... dari MCA punya worang.. sampailah kepada UMNO punya worang.... Rahman Palil nampak macam terlepas jer dari isu PKFZ .... kepada semua.. korang jangan la buat lupa dengan isu PKFZ ...

Banyak ooo duit rakyat dah tersonglap .. kesian gua plak dengan Koperasi Nelayan.... kena tipu idup-idup dengan Abdul Rahman Palil ... ADUN Sementa tue...

Kes nie nampak benar lambat bergerak... yer la.. diorang nak jadikan kes nie lama nak abis.. nanti lama-lama bukti pon dah ilang... macam la yang jadi ngan Perwaja satu masa dulu... habis semua bukti baru nak buat pertuduhan... sampai mati Eric Chia tak kena tahan pon... yang best tue.. Eric Chia dah mati .. kes Perwaja macam ditutup jer... awat.. takkan Eric Chia sorang jer yang terlibat... takkan yang besar-besar yang lain tue tak terlibat... macam siot la...

Nie busuk PKFZ nie memang diorang sengaja nak cover.. selagi boleh... kalu tidak nanti cepat skit la UMNO/BN terbongkang....

Gua nak ingatkan blogger PR (Pakatan Rakyat Malaysia) semua.... korang kena pecah-pecahkan isu.. jangan sorang amik satu isu... semua nak ikut isu tue... kena diversified.. kasi semua orang ingat dan tahu semua kes penyelewengan, rasuah serta salah guna kuasa yang UMNO/BN buat ...

So ... gua selagi isu PKFz tak selesai.. jangan harap la gua nak lepaskan isu nih.... sori aaaa..

18 February 2010

SIS - Sisters In Satan

Selama nih rasanya di Malaysia ramai yang ingat SIS tue bermaksud "Sisters In Islam" tapi sebenarnya ... ramai tak tahu bahawa SIS itu bermaksud "Sisters In Satan".

Nak tahu kenapa gua namakan SIS sebagai "Sisters In Satan" ... hahaha.. ini semua kerana banyak pandangan, teguran serta komentar yang keluar dari mulut pergerakan ini langsung tidak bertapak didalam ilmu Islam itu sendiri.

Dah terlalu banyak dah kenyataan yang menyimpang daripada ajaran dan pegangan Islam yang dikeluarkan oleh SIS... bukan sekali dua.... Malah pergerakan ini mentafsirkan Al Quran mengikut kehendak dan kepentingan pergerakan mereka sahaja tanpa ada asas dalam pentafsiran Al Quran..

Dulu pada satu masa gua pernah masuk satu forum yang membahaskan isu menutup aurat yang salah sorang daripada ahli panel forum tersebut adalah orang kuat SIS (Zainah Anwar).... gua tanya dier... dier tak berani nak jawab....(soalan yang sama pernah gua tanya ngan Astora Jabat melalui emel yang tidak dibalas oleh Astora Jabat sampai kehari ini)... Soalan gua cuma pendek jer...


Ini soalannya ... "Kalaulah benar menutup aurat itu tidak diwajibkan... termasuk memakai tudung... maka kenapa perlu wanita memakai telekung dan menutup aurat waktu bersolat... apakah tidak boleh mereka memakai bikini sahaja semasa bersolat bersendirian walhal tiada sesiapa pun nampak"..

So dari situ gua dah labelkan SIS nie dengan istilah "Sisters In Satan" yang rupanya paling sesuai denagn imej mereka... merekalah agen kafir yang bertopengkan Islam kononnya....

Pada gua la.. SIS nie lebih sesat daripada ajaran Ayah Pin dan Hassan Anak Harimau... malah Al Arqam yang difatwakan sesat oleh Mufti dulupun jauh lebih baik dalam prinsip Islam berbanding dengan SIS - Sisters In Satan nih.... Mana dier Mufti Perak Harus Sana Sini tue.... takkan tak kuarkan fatwa sesat kepada SIS nih... atau si Harussani (wa ampu sana wa ampu sini) nih dah dilantik menjadi penaung kepada SIS (Sisters In Satan) nih....

Macam siot jer... semua nih nak jadi bahan bakar api neraka ker.....

17 February 2010

Basikal Berharga RM4.375.00

Pergh... betul-betul mahal basikal la nih.. patutla gua tak mampu nak beli satu basikal... hahaha.. yer la... kalau dah harga sebiji basikal RM4.375.00 memang la gua tak mampu.... hahaha.. buat aper beliu basikal harga macam tue .. itu harga dah boleh beli sebijik kapcai ... hahaha...


Kalu basikal tue basikal lumba macam untuk LTdL tue takper gak... macam basikal Rosman Alwi ker ok gak... ini macam basikal pi pasar jer.... hahaha...

Lu agak-agak la .. sebab apa aaa harga basikal tu macam tue... basikal untuk polis pelancong kat Melaka tue... kalu ader la sesapa nak rembat basikal.. hahaha... rembat la basikal tue...

Gua sure basikal tue dibeli pada harga kurang RM500 ... hahaha... tapi dimarkup banyak kali oleh Menara Taming Sari pasai nak cover bayar cukai... yer la.. kalu syarikat buat community service.. sure boleh deduct cukai punya...

LHDN dan SPRM patut siasat pembelian basikal nih... itu jer yang gua nak citer... okeh...

Biar Zulkifli Nordin Bangang Seorang

Bhai... Zulkifli Nordin tue memang spesis "dedalu" .. cukup bangsat spesis nih... Sekarang nie dier sedang membangangkan dirinya sendiri... biar Zulkifli Nordin bangang seorang diri dier ... kita jangan ikut kebangangan dier...

Dier rasa dier best... sedangkan dier nie nothing... nobody.. cuba cek berapa banyak kes yang dier dah menang... kalu tak pernah menang... itu lawyer kangkung namanyer... hahaha.... tak boleh pakai punya lawyer... lawyer buruk... hahaha..

Sekarang nie satu Kulim dan Bandar Baru tak suka kat dier... orang kat Lunas pon menyampah.. itu tak masuk orang Sg Petani dan Sidam...

So... mamat nie sengaja buat macam hero tamil nie bukan pasai apa... supaya nampak dek UMNO yang dier nie power... lantang dan berani membantai PAS... errr... kat blog dier dok citer Ayat Quran jer... hehehe... gua nak tanya dier nih... tafsir dah abis ker.... Bukan aper... dier nie skolah mubaligh gak... samer macam gua.. so for sure dua kali lima jer ilmu agama ngan gua... hahaha...

Setakat dier blajar undang-undang tue.... hek eleh... takder la plak gua rasa dier hebat sangat berbanding gua... okey ler.. dier ader degree dalam law... gua plak ader kelulusan dalam engineering dan komputer... so... kira tak jauh sangat la... dalam law takder blaja matematik... dalam engineering... giler punya matematik... hahahaha..

So.... nampak sangat apa yang dier buat sekarang nie lebih mementingkan diri dier sendiri... dan bukannya rakyat yang melantik dirinya... so kira dier syok sendiri... nak tanya kat dier... errr.. kalu takder la orang PR yang pangkah kertas undi dier dulu... ader tak orang UMNO/BN yang akan undi dier.... hahaha....

Inilah satu contoh "DEDALU" atau "PARASIT" atau "IKAN REMORA" ... tak boleh pakai punya worang.... bangsat tul...

Baca Sini : YB (Yang Bangang @ Yang Bangsat) Zulkifli Nordin

16 February 2010

Kanun Tanah Negara

Bhai.. gua bukan lulusan undang-undang.. jadi mungkin pemahaman gua agak kureng bab isu Kanun Tanah Negara (KTN) 1965 yang diperbaharui beberapa kali tue... taapi takper... itu semua kita kasi sama orang undang-undang untuk kaji...

Apa yang gua cuak dan sangsi nih adalah.... bilamana Nong Chik nih dok berkali-kali tegaskan bahawa Kerajaan akan memastikan semua penduduk Kg Baru bersetuju dengan cadangan pembangunan semula Kg Baru... malah Nong Chik nie dok kecoh pasai nak cari jalan nak gubal undang-undang memaksa penduduk Kg Baru bersetuju dengan cadangan ini... macam siot jer... korang boleh baca dan fahamkan maksud tersirat Nong Chik nih kat SINI.

Gua rasa kalu penduduk menolak cadangan Nong Chik kali nih... hehehe... maka akan ader dua perkara...

1. Tergubalnya satu undang-undang kecil yang baru yang akan digunakan untuk menekan penduduk Kg Baru dan sebagainya menerima apa sahaja cadangan dan arahan daripada Kerajaan walaupun ianya bercanggah dengan prinsip keadilan dan perlembagaan.

2. Akan berlaku satu kebakaran besar di Kg Baru yang memusnahkan hampir keseluruhan Kg Baru yang akhirnya akan menyebabkan penduduk Kg Baru menerima apa sahaja cadangan dan arahan daripada Kerajaan..

Apa yang gua konfiden nih.... Nong Chik akan gunakan option kedua untuk mengugut penduduk Kg Baru ... "either you accept it or prepared for the worst" .... ini semua ayat gengster nih.. ayat lintah darat...

Sapa yang akan untuk dalam memajukan Kg Baru.... tentunya UMNO/BN gak..

Itulah yang terjadi di beberapa lokasi lain seperti di Kg Melayu Majidee, Kg Abdullah Hukum, Kg Kerinchi, Sentul, Setapak dan Kg Dato Harun..... semua UMNO yang kenyang... macam siot jer...

Nong Chik nih dah tak boleh nak pikir banyak dah nih... yer la.. dier mesti teruskan untuk dapat Kg Baru nih... pasai apa.... hahaha... duit dah masyuk bhai... sudah kena bayar la... jadi kalu tak setel... nanti kongsi gelap akan cari.... cam siot jer...

Woi Nong Chik... gua bukan penduduk Kg Baru.. tapi gua nak nasihatkan lu... jangan gatai nak kacau Kg Baru... Penduduk Kg Baru bukan mudah nak kena tipu dengan lu... cukuplah dah berapa lama UMNO tipu... Kalo teringin sangat dengan tanah berharga tinggi... pi la jual kawasan PWTC tue....

Harga tanah kat Kg Baru kalu nak dijual kepada UMNO/BN punya kroni .... adalah pada sekitar 11 bilion satu inci persegi.... jangan mimpi la penduduk Kg Baru nak jual tanah dier.... diorang takkan tandatangan apa-apa kertas....melainkan orang yang dah kurang akal.

p/s: Kalo nak tau banyak tentang Kanun Tanah Negara sila pi cek kat Google.

Bila Nong Chik Menang Pilihanraya?

Kalu nak jadi ADUN ... kena menang pilihanraya dulu.. sama gak kalu nak jadi Ahli Parlimen... pulak tue... kalu nak jadi Menteri kepada rakyat sesuatu kawasan (kira cam wakil rakyat) ... mesti la dilantik oleh rakyat... Ini Nong Chik nih... biler la dier menang pilihanraya?

Wilayah Persekutuan habis dikuasai wakil rakyatnyer dari PR ... cuma menang satu kerusi jer... alih-alih... Nong Chik dilantik jadi Menteri... err... ini Nong Chik nie mana mari.. ader sesapa kenal dier dak? Bila Nong Chik nih menang pilihanraya? .... macam pundek jer....

Gua tanya sana sini.. korek sama informan... wei.. kena bayar oooo kos informan.... paling cikai pon kena blanja teh tarik (hahaha... gua rasuah la... hahaha)... Ini Nong Chik nie sapa gua tanya.... informan gua kata... hahaha... Nong Chik aaa... banyak kuat backup aaa.. sama itu lintah darat... gua tanya lagie... lintah darat tue along ker... diorang gelak giler sama gua... diorang kata... itu bukan along.. tapi lagi power dari along... semua KL punya area diorang sudah kowtim...

Wahlauwei... satu KL sudah kawtim ka... ini macam kalu.. sure manyak RM masyuk... lu ingat apa.. lu ingat saja-saja ka diorang letak Nong Chik jadi Menteri kontrol KL.... bhai... ini semua untuk mudahkan kerja la bhai... boleh masyuk lagie... manyak ong oooo..

Gua tanya informan gua yang kat Balakong tue... dier kata Nong Chik beriya-iya nak bangunkan Kg Baru tue sebab ader untung besar oooo... dulu Drs Suleiman Mohamed cuba nak dapatkan kawasan tue... tapi kena pancung... hahaha... la nie Nong Chik pulak try... lu tau berapa lintak darat aim value kawasan tue.... bukan sikit bhai...

Sekaki persegi kawasan Kg Baru KL tue lebih kurang RM5000 ooi... itu harga market value sudah markup sikit... lu ingat murah ka... lintah darat kena kasi sama UMNO/BN la.... kalu tidak susah mau masuk Kg Baru ...

Sudah berapa kali lintah darat kasi bakar Kg Baru ... tapi orang Kg Baru masih tak mau jual itu tanah... banyak keras hati la orang Kg Baru... dulu lintah darat buat benda sama jugak kat kawasan melayu di Pulau Pinang... masa Gerakan kontrol Pulau Pinang.... kasi bakar kawasan setinggan kat Pulau Pinang... backup ader maaa... lintah darat dapat backup dari MCA dan Gerakan maa... semua mau untung ... ada share..

Informan gua yang kat Meru, Kelang plak bagitau... kalu Kg Baru punya worang tak mau terima Nong Chik punya idea... lintah darat akan kasi bakar itu Kg baru.... kasi takut sama worang la... apa susah...

Kalu Kg Baru sudah kasi bakar.. senang la Nong Chik nak umumkan pembangunan semua Kg Baru... lintak darat boleh kasi wang banyak sama Nong Chik... Nong Chik jangan risau... semua lintah darat sudah kawtim....

Ada Yang Dah Mengelejat Kepanasan

Hahaha.... sori la bhai... gua buat lu orang semua tertunggu-tunggu artikel gua selanjutnya... semua call dan sms gua nak tau nama Ahli Parlimen PAS yang dijangka belot... hahaha... takper itu semua nanti dulu... tapi dalam pada tue.. ader yang dah mengelejat kepanasan...

Biler gua tulis tentang Ahli Parlimen PAS belot baru-baru nie.. gua bagi info berkias tue... ianya tak semestinya hanya Ahli Parlimen PAS .. tapi... hehehe.... termasuklah pimpinan PAS disegenap peringkat... Ahli Parlimen PAS tue memang dah ader lebih dari 4 orang yang kepingin nak kuar dari PAS dan join UMNO... ini dinyatakan sendiri oleh mereka secara sedar atau separuh sedar kepada informan gua.. hahaha..

Apa-apa pun... kalu ikut senarai yang ader.. memang ramai... Ahli Parlimen... ADUN... Pimpinan atasan... dan ramai lagie... alasan diorang.. macam-macam... kekadang tue nak tergelak jugak dengar alasan dari mulut diorang tue yang pada gua memang lawak... alasan yang lebih menjurus kepada isu wang.. duit... ongkos... money.... hahaha....

Kepada yang dah lama nak melompat tue... ini nasihat gua pada diorang... lompat lah cepat... tak payah la nak tipu diri sendiri dan orang lain... lu punya hati sudah dalam UMNO/BN .... takkan nak suruh gua bagitau kat UMNO supaya terima lu orang... hahaha... memang la gua ader informan dalam UMNO... tapi hahaha... gua masih wala' ngan PAS nih... hahaha... (sure Pak Bakaq Penarik Beca gelak besar biler baca apa yang gua tulis nih.... haha.... wala' ... wala')

Okeh la....

Kalu baru-baru nih Pesuruhjaya PAS Wilayah Persekutuan boleh hilang tetiba.. pastue muncul balik... macam kena sorok ngan hantu kopek tue... takkan Pesuruhjaya PAS Selangor tak boleh hilang gak.... hahaha.... Dan tentunya Pesuruhjaya PAS Terengganu pon jugak boleh hilang biler-biler masa disorok oleh hantu kopek... hahaha.... cuba kita tanya ... apasal diorang boleh ilang.... takkan zaman Millennium nih hantu kopek masih ader lagie... hahaha

Hantu kopek nieh... hebat.. dulu-dulu masa gua kecik.. ader la orang tua cakap jangan kuar malam... nanti kena sorok dengan hantu kopek... hahahaha...

Bhai... hal-hal MIA (Missing In Action) nih.. dah dah tengok banyak kali dah... hahaha.... ramai dah... so.... adakah kita perlu berwaspada... pada gua la.. tak perlu pon.., dah diorang nak kuar.... kuar la... lagi cepat kuar lagi bagoosh.... hahahaha...

13 February 2010

Ahli Parlimen PAS Belot?

Artikel yang gua tulis kali nie memang panas... Yer la... mana taknyer... tajuknya pon dah cukup menggambarkan isi kandungan artikel. Siapa Ahli Parlimen PAS yang akan belot? Ramai yang dah bertanya ngan gua bab ini... tapi yer la.. pasai thiqah dan wala' ... hehehe gua belum nak publish nama.

Ader yang kutuk gua kata macam-macam... tuduhan dan ugutan melalui SMS dan telefon jangan cerita la.. dah tak larat nak layan... hahaha.. tapi takper... sebelum nanah ini menjadi barah... baik gua buat kimoterapi.. hahaha... pangkah awal-awal...

Okeh... untuk yang skeptik pada gua siap kata mana mungkin Ahli Parlimen PAS belot... hahaha... korang jangan la lupa fakta sejarah.. sejarah ader tertulis bahawa ader ramai orang PAS belot masuk UMNO... jangan plak korang lupa kat Asri Muda ... itu pimpinan besar tue... ader sorang lagie.. Nakhaie Ahmad... sama gak... ini kaji bukak kitab nih... itu pon boleh terpesong pendirian ... dari PAS masuk ke UMNO... walaupun diorang tau UMNO tue macam taik... hahaha...

Apalah sangat dengan seekor dua (sebenarnya lebih dari 4 orang) pimpinan PAS yang nampak macam seronok nak join UMNO nih... hahaha... geng-geng nih... baca kitab pon tak abis.. hahaha... jadi tentu lebih mudah dioang nih nak belot... hahaha...

Ahli Parlimen PKR dah belot ... itu Zahrain Hashim .. itu baru sorang... kalu ikut maklumat gua... ader lebih 10 orang Ahli Parlimen akan belot... Zulkifli Nordin rasanyer tak lama lagi akan belot... hahaha... mangkuk nie memang spesis "dedalu" jer.. hahaha...

Ahli Parlimen PKR memang ramai yang akan belot.. Lepas itu akan diikut oleh Ahli Parlimen DAP ... tapi... yang best tue... ader 2 orang Ahli Parlimen PAS di Selangor akan masuk UMNO ... dan ader 1 orang Ahli Parlimen PAS dari Kelantan akan join UMNO dan diikuti dengan sorang lagi dari Kedah...

Tapi gua tak terkejut kalu ader gak Ahli Parlimen PAS belot dari negeri-negeri seperti Terengganu dan Pahang... duit bhai.. sapa boleh tolak... hahaha...

11 February 2010

Malaysia Syurga Buat Peragut

Malaysia nih memang mempunyai ramai peragut.. sebab itulah dikalangan pelancong asing... Malaysia dikenali sebagai syurga buat peragut... Peragut tidak kira mangsa... dari kanak-kanak, orang kurang upaya sehinggalah kepada warga emas... Yang penting bagi peragut adalah hasil dan keuntungan yang diperolehi. Peragut tidak mempunyai moral mahupun etika. Pada peragut... orang lain cuma layak menjadi mangsa mereka. Malah ada dikalangan peragut yang meragut keluarga mereka sendiri....

Pernyataan diatas gua gambarkan untuk pemahaman korang semua sebelum gua kuarkan point-point dibawah ini.... untuk menggambarkan satu lagi jenis peragut yang ada di Malaysia ini iaitu Peragut Politik...

Apakah persamaan antara peragut hartabenda (barangan) dengan peragut politik?

Peragut hartabenda tentunya tidak bermoral dan beretika malah cuma mementingkan diri mereka sendiri tanpa menghiraukan kesan langsung atas perbuatan ragut mereka itu. Peragut politik juga mempunyai persamaan yang jelas nyata seperti Peragut hartabenda dimana mereka akan meragut hak-hak rakyat dalam perlembangaan.

Peragut hartabenda dikutuk oleh sekalian masyarakat umum begitu juga dengan peragut politik.

Peragut hartabenda sememangnya tidak bermaruah... sama juga dengan peragut politik yang terkenal tidak bermaruah...

Peragut hartabenda hanya berani buat kalu situasi menyebelahi mereka .. sama juga dengan peragut politik yang hanya berani jika undang-undang dan situasi menyebelahi mereka (biasanya mereka ini menguasai undang-undang).

Peragut hartabenda tidak takut dengan undang-undang.... peragut politik juga tidak takut dengan undang-undang...

Hanya sesekali baru kedengaran cerita peragut hartabenda tertangkap dan didakwa serta dijatuhkan hukuman... sama juga dengan peragut politik yang langsung tidak akan ditangkap, didakwa dan dijatuhkan hukuman....

Jadi...... kesimpulannya....

Gua labelkan UMNO/BN sebagai bapak kepada segala jenis peragut kat Malaysia nih... jadi jangan terkejut la kita biler orang asing menggelarkan Malaysia sebagai Syurga Peragut..... macam siot jer...

10 February 2010

Detik Menunggu Terbongkang

Gua cukup penat layan sms dan call mengenai isu Perak nih... yang mana telah disahkan pertabalan Bendahara (dan bukannya Menteri Besar)... Zambry Kadeer kini dah sohih menjadi Bendahara tue... Mamak Bendahara... hahaha

La nie.. gua tengah tunggu detik terbongkangnya jawatan Bendahara nih... Bendahara adalah wakil sultan... lantikan sultan.. untuk kepentingan sultan... Sejak dari zaman Melaka lagi jawatan Bendahara sememangnya dilantik oleh sultan biasanya dari keturunan Bendahara juga.... malah bagi Melaka... ianya dikenali sebagai Mamak Bendahara...

Tak sangka juga akhirnya sistem Mamak Bendahara ini kita boleh lihat pada kurun ke 21 nih... takper la...

Tapi berapa lamakah boleh bertahan status Mamak Bendahara nih.. sedangkan dizaman Melaka dulu.. Mamak Bendahara Tun Ali telah dijatuhkan hukuman bunuh sekeluarga oleh Sultan Melaka... ini sejarah bhai... bukan cerita yang sengaja dibuat-buat....

Masa tue... Sultan Melaka pernah mintak benda tak masuk akal.... hati nyamuk la... jambatan emas la... semua tue kerja giler Sultan Melaka.... tapi itulah yang tertulis dalam semua buku sejarah...

So ... sekarang nih... gua tengah syok menunggu detik terbongkangnya seorang lagi Mamak Bendahara... Yer la... lu ingat berapa lama aaa Mamak Bendahara boleh bertahan... dulu pun Tun Ali pon dihukum bunuh... hahaha.....

Takkan la Mamak Bendahara nak kena cari sorang lagi Puteri Hang Li Po (dikhabarkan puteri Hang Li Po yang dalam sejarah tue asalnya dari Monggolia yang beragama Islam yang dibawa ke hadapan Raja China oleh Laksamana Cheng Ho satu masa dulu).... hahaha

Penat oooo.... Kerajaan Mongolia takkan nak bagi dah la puteri-puteri dier yang puteh melepak tue.. hahaha... spesis yang Al Banjari suka tue... puteh melepak dan gebu... hahaha ... takut jadi macam kes Altantuya... hahaha... tak pasai-pasai kena C4 ....

So ... biler aaa... Mamak Bendahara nih akan terbongkang... gua dah tak larat nak tunggu nih.... hahaha... rasa nak terkucil nih... hahaha

So ... Apa Cerita Lagi

So ... Apa cerita lagi... hahaha... suda tamat.. finish .. stop .. period ... hahaha..

Semalam selepas gua bagitau kengkawan rapat ngan gua sejam sebelum keputusan Mahkamah (Kes Nizar Lawan Zambry) mengenai keputusan yang gua dah dapat pukul 10.30 malam 8 Februari 2010 .. berduyun-duyun SMS dan CALL silih berganti... semua nak tau.. camana gua dapat info awal....

Hahaha... sori la bhai.. takkan gua nak dedahkan sumber gua... hahaha...

Semua tue gua tak dapat nak kasi... tapi nieh.. setelah berbincang dengan beberapa sumber sohih gua... hehehe... gua nak citer satu perkara lagie.... hahaha... tentang aper ... hehehehe... tentang perancangan... ini pendedahan bhai... pendedahan...

Okeh ler... straight to the point... hehehe..

Duluan kes (precedence) yang telah Mahkamah Persekutuan buat semalam tue sebenarnya bukanlah untuk meleraikan kekusutan yang berlaku... malah menambahkan lagi kekusutan kepada peringkat yang lebih teruk dan bahaya.. Hakim sepatutnya tidak menyebelahi mana-mana pihak (Nizar mahupun Zambry) dengan tidak mengumumkan Zambry menjadi MB Perak... sebaiknya Hakim memutuskan bahawa satu pilihanraya semua wajar dilakukan untuk mengesahkan majoriti dalam DUN.... tapi .. biasa la.. Hakim sudah terkhilaf dalam penghakiman setebal 5 muka lebih tue... hahaha..

So... apa cerita lagi

1. Selepas ini UMNO/BN akan menggunakan taktik dan teknik yang ada untuk menguasai negeri-negeri yang dikuasai oleh PR dalam tempoh masa kurang dari 3 bulan... hehehe... Negeri yang akan tersungkur dahulu dengan ramai ADUN yang akan melompat dan menyokong BN adalah..... jeng .. jeng ... jeng.... Negeri Kedah Darul Aman.... (takder hal kalu lu orang nak sangkal... tapi pada gua... sori la.. Azizan Razak tue dah kira nyawa ikan dah jadi MB Kedah)....

2. Kedah akan jatuh ketangan BN seawal bulan April 2010 .. hehehe.. sapa yang melompat... lu cari la sendiri.. info gua kata... orang yang paling rapat ngan Azizan Razak nie la yang akan belot dulu... hahaha..

3. Selepas Kedah.... BN akan taji pulak Selangor... hahaha... ramai ahli PKR yang bersedia nak melompat nih... Last skali adalah Pulau Pinang ... (PPMP = Pulau Pinang Mamak Punya... hahaha)....

4. Itu semua cerita kecik jer... hahaha... tapi nie ha.. cerita tahap mega yang gua dapat.... hahahaha.... Setelah semua negeri kembali kepada BN .... maka nyawa politik Ahmad Said (MB Terengganu) pulak akan sayonara .... Idris Jusoh akan gunakan taktik yang sama untuk jatuhkan Ahmad Said .... Muhyiddin Yassin dah beberapa kali buat perjumpaan rahsia ngan Idris Jusoh nih... hahaha... mintak dier tunggu dulu sampai negeri lain dah balik kepada BN... hahaha

5. Ini lagi blockbuster... hahaha... Ahli Parlimen PR pulak akan ramai melompat menjadi bebas dan mengisytiharkan menyokong BN sehingga BN mendapat majoriti mudah dalam Parlimen.. dengan ini... mudah la semua urusan Parlimen dapat dijalankan dan rang undang-undang diluluskan sebulat suara... hahaha... So .. Ahli Parlimen yang akan melompat kali nie bukan sajer dari PKR dan DAP.... tapi ramai gak dari PAS..... hahahaha... PAS negeri mana aa.... sori bhai.. takkan gua nak bagitau awal-awal... kasi saspen la skit... nak tau... lu tunggu artikel gua yang akan datang.... hahaha..

Lepas nih.. korang yang rasa nak membuat perubahan pada pilihanraya umum akan datang (PRU13) boleh lupakan saja niat tue... hahaha... sebab.. jangan terkejut kalu PM dapat menggunakan kuasa yang ada untuk membuat perubahan dalam perlembagaan yang memungkinkan tiada pilihanraya umum lagi selepas ini... hahaha...

Lu ingat BN ada brani ka nak hadapi PRU13... jangan mimpi la bhai...

Bacaan : Usul supaya SPR dibubarkan

09 February 2010

Usul Supaya SPR Dibubarkan

Saya (S******* H**** @ CipanTapirTenuk @ C++) dengan ini ingin mengusulkan kepada semua rakyat Malaysia supaya mendesak Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) dibubarkan daripada beroperasi di Malaysia.

SPR ditubuhkan sebagai satu penyelia urusan berkaitan dengan pilihanraya sejajar dengan peruntukan demokrasi berparlimen di Malaysia seperti yang termaktub didalam Perlembagaan Malaysia.

Oleh kerana pada hari ini kuasa untuk menentukan siapakan yang berhak memerintah sesebuah negeri didalam Malaysia (yang termaktub didalam Perlembagaan) telah bertukar tangan daripada proses pilihanraya yang sah kepada perintah kehakiman, maka dengan itu saya mengesyorkan bahawa usul ini dibentangkan dan diperdebatkan.

Untuk pengetahuan semua, pada masa ini telah termeteri satu duluan kes (precedent) yang menunjukkan bahawa perintah kehakiman adalah lebih berkuasa dalam menentukan kedudukan demokrasi seperti yang baru sebentar tadi berlaku di Mahkamah Persekutuan.

Maka ... marilah kita bersama-sama mendesak supaya SPR dibubarkan agar segala kos operasinya dapat dijimatkan kerana semua urusan berkaitan kini boleh diselesaikan oleh Mahkamah tanpa perlu konsensus daripada rakyat yang mengundi. Dengan cara ini kita dapat jimatkan kos pengendalian Pilihanraya Umum dan Kecil kerana telah ada duluan kes (precedent).

Dengan ini, saya mengusulkan supaya SPR dibubarkan.

Bacaan:

Pilihanraya Tidak Diperlukan Lagi
Yahoo Zambry Menang

Pilihanraya Tidak Diperlukan Lagi Di Malaysia

Lepas nih... kita rakyat Malaysia tak perlu lagi bersusah payah nak berkempen.. tak perlu lagi bersusah payah buang masa untuk mengundi... tak perlu lagi buang masa buat ceramah dan rapat umum... cukup saja dengan dibawa ke Mahkamah.... Pilihanraya tidak diperlukan lagi di Malaysia... period.. tamat...

Penamat untuk sistem Demokrasi berparlimen di Malaysia telah tamat pada pukul 11 pagi hari ini... satu nokhtah didalam sejarah Malaysia... Malaysia lah satu-satunya negara dalam kelompok Commonwealth yang menggunapakai hanya saluran Mahkamah...

Jadi.. kita pastinya tidak akan dapat melihat PRU13 yang pastinya tidak akan diadakan selepas ini.. Hanya Mahkamah sahaja yang akan menentukan siapakan yang wajar menjadi Menteri Besar ...

SPR (Suruhanjaya Pilihanraya) kini menjadi satu suruhanjaya yang tidak relevan... tak perlu dah ader SPR ... buang masa jer.. baik semua kita uruskan kat Mahkamah... so .. 1Malaysia boleh jimat biler SPR nieh dah takder... semua kena tutup.. banyak ooo boleh jimat.. lu agak la... gaji Pengerusi SPR tue brapa... jadi boleh jimat banyak...

Apa-apa pun... kita ingin mengucapkan tahniah kepada warga Malaysia yang telah meletakkan satu precedence dalam perundangan dan pentadbiran negara seperti sekarang ini. Tahniah sekali lagi... selepas ini mari kita semua ucapkan sayonara kepada demokrasi berparlimen... Malaysia telah menjadi negara Mahkamah...

YAHOO .. ZAMBRY MENANG

08 February 2010

Yahoo Zambry Menang

Yahoo ... Zambry menang ... hehehe.... tersenyum la Zambry Kadeer time nie... Yer la.. bukan senang nak menang... dah guna macam-macam cara.. Akhirnya Zambry Kadeer menang jugak... Nizar Jamaluddin dah kalah...

Tahniah la gua nak ucapkan kat Zambry Kadeer... banyak dah modal dier dok kuarkan nak bagi menang... Bukan dier sajer.. Najib Razak dan Zaki Azmi pon banyak gak tolong Zambry Kadeer...

Tidak dilupakan jugak kat Mufti Harus Sana Sini ... banyak dah fatwa dier kuarkan... bukan setakat fatwa.. siap bantu tolong buatkan solat hajat khas untuk bantu Zambry Kadeer...

Lepas nie.. beraya sakat la geng-geng UMNO/BN dan Zambry Kadeer kat Perak nih... yer la... dah menang kan.. kuasa dah ader kat tangan diorang.... Apa mau risau... hahaha... kalu ader lagi kes mahkamah lepas nie... sure akan menang lagie punya... hahaha...

Apa-apa pun.... nasihat gua pada Zambry Kadeer... ingat... kemenangan lu pada hari nie hanyalah sementara.. tidak ader yang kekal punya... kalu lu punya perangai macam siot dan macai... tunggu jer la pada PRU akan datang... tapi yang pasti PRU13 nanti pon BN masih menang lagie kat Perak... Majoriti pengundi kat Perak tue memang buta kayu... hehehe... sori aaa.... gua pon mengundi di Perak... di Tualang Sekah...

Meleleh Air Liur Diorang

Kampung Baru (Kg Baru) adalah satu-satunya kawasan tanah milik melayu yang mempunyai nilai hartanah setinggi RM3000 sekaki persegi... Malah nilaian sebenarnya mungkin jauh dari itu. Inilah yang menyebabkan meleleh air liur orang melayu UMNO/BN nih... kenapa gua kata orang melayu UMNO/BN .... sebab orang melayu UMNO/BN la yang selalu dok cari jalan nak kaya cepat dengan jual aset melayu... cam sial jer...

Semenjak kita merdeka.... berapa banyak tanah rezab melayu, tanah pertanian melayu, tanah adat orang asal yang telah dirembat dan ditukar kepada milikan orang lain... Dah lebih 50 tahun orang Melayu kena tipu pasai tanah nih... begitu gak dengan orang Asal (Orang Asli)... berapa ratus hektar dah tanah adat orang asal yang disonglap...

Semua ini berlaku oleh kerana Melayu UMNO/BN yang tamak haloba yang pentingkan diri sendiri serta kroni mereka tanpa memikirkan tentang tanah air mereka... Yang menjual negara ini pun orang UMNO/BN ... kalu lu nak tau.. cuba cek sapa yang terlibat dalam projek haram jual pasir ker Singapura tue... sohih orang UMNO/BN tue...

Kg Baru nie memang best... kawasan segitiga emas... sebab tue la meleleh air liur diorang biler tahu berapa yang boleh diorang makan kalu Kg Baru dapat dijual.... Orang UMNO/BN nie bukan boleh kira... kalu telor diorang tue diorang boleh jual... dah lama dah diorang jual.... anak bini mak bapak pon diorang jual ... jadi aper ader hal diorang nak jual Kg Baru... tak kesah pon...

Singapura diorang jual... Pulau Batu Puteh pon diorang jual ... maruah diri dah lama dah diorang jual....

Jadi... buat orang Kg Baru... jangan la terpedaya dengan janji manis Najib Tun Razak nih.... nanti tak pasai-pasai kena jual nanti..

# update:

Pergh... orang Kg Baru dijanjikan RM4 juta tue... murah sangat la... itu Nong Chik dah jadi balachi jual tanah ker... cam siot jer... udah-udah ler tue... jangan la tipu Melayu....

07 February 2010

Kg Baru - Melayu Kena Tipu.

Lu tau kan kawasan Kg Baru kat tengak KL tue memang sesungguhnya berharga. Itu la satu-satunyer kawasan yang tinggal pada orang Melayu.. yang lain semua dah dirembat oleh bukan Melayu... tiap-tiap kali... asik-asik melayu kena tipu... Tapi yang tipu melayu tue bukan orang lain... tetapi.. orang melayu gak yang tipu... kira macam melayu tipu melayu...

Aper la punya bangang la... senang sangat orang sMelayu kena tipu ngan orang Melayu nih... siapa yang tipu tue... Juara Melayu dan puak-puak dier la... hahaha...

Dulu yang jual Pulau Pinang dan Singapura tue saper... Melayu aper.... ini melayu bodoh nak mampus.. bodoh piang...

Nie Najib Razak dok nak umumkan Pembangunan semula Kg Baru.... pembangunan apa kalu yang untung nanti adalah bukan melayu.. ini tanah rezab melayu nih... Sejak UMNO/BN memerintah... dah lebih dari 3/4 daripada kawasan tanah rezab melayu yang dah disonglap dan dijual kepada bukan Melayu..

Kali ini gua berani jamin... orang Melayu Kg. Baru akan hilang tanah dier sedikit demi sedikit....apa yang tinggal nanti mungkin debu dan kenangan silam jer.... ingatan gua buat penduduk/warga Kg. Baru adalah... tolong la jangan terpengaruh dengan idea Najib Razak tue... kalu boleh jangan jual walaupun seinci... nanti yang rugi korang gak...

04 February 2010

Apakah Liwat Sebenarnya?

Apakah liwat sebenarnya? Liwat adalah satu perkataan yang paling digemari di 1Malaysia ini. Ianya digemari oleh semua golongan masyarakat tanpa mengira pangkat, kedudukan, pelajaran mahupun status sosial. Liwat adalah perkataan yang paling kerap digunakan di 1Malaysia ketika ini.

Liwat adalah satu perlakuan persetubuhan luar tabii yang dilakukan oleh lelaki atau perempuan kepada lelaki atau perempuan lain sama ada menggunakan alat kelamin lelaki ataupun benda-benda yang berbentuk dan bersamaan dengannya seperti timun, terung, botol, kayu penyapu dan sebagainya. Liwat tidak boleh berlaku jika pelaku menggunakan kacang panjang ....

Anda boleh perhatikan bahawa perkataan liwat digunakan secara meluas sama ada di media cetak mahupun di media elektronik.

Walaupun perbuatan liwat tidak dibenarkan mengikut undang-undang 1Malaysia dan agama, namun perkataan liwat tidak langsung disekat penggunaannya di 1Malaysia. Mengikut satu kajian khusus yang pernah dijalankan, liwat adalah satu perbuatan yang paing digemari oleh golongan pondan dan pelacur.

Malah ada terdapat beberapa sekolah berasrama penuh yang mengadaptasikan ilmu liwat sehingga ketahap yang boleh dikatakan sebagai ketagihan. Ada juga kejadian meliwat isteri dilakukan oleh suami yang sah namum dalam banyak kes yang tersiar di Akhbar Harian Metro dan Kosmo dewasa ini menunjukkan bahawa isu liwat ini diamalkan oleh ramai pihak.

Persoalan yang patut ditanya oleh umum sebelum satu perlakuan liwat hendak dilakukan ialah dengan menggunakan kata kunci (keyword) seperti ini "Can I F**K You"....

Apa pun yang anda lakukan.... ingat... jangan biarkan diri anda diliwat...

HAHAHAHAHAHA..... macam pundek jer la....

03 February 2010

Kalaulah YB Zul Ader Telor

Kalaulah YB Zul ader telor.... pastinya dier akan letak jawatan dier hari nie juga...

Kalaulah YB Zul ader telor.... pastinya dier akan berani berdepan dengan JK Disiplin...

Kalaulah YB Zul ader telor.... tentulah dier akan berani kontek Najib Razak untuk join UMNO/BN...

Kalaulah YB Zul ader telor.... tentulah dier akan berani berdepan secara terbuka dalam sesi soaljawab dengan semua pengundi di Kulim...

Kalaulah YB Zul ader telor.... tentulah dier akan berani untuk berdebat secara terbuka dengan gua ..... hahahahaha

Dubur Yang Lohe

Mohd Saiful Bukhari Azlan kata dier kena liwat dengan Anwar Ibrahim ... tapi laporan perubatan (selepas 2 hari kejadian berlalu) kata takder penembusan pada dubur... Pendakwa kata ader kesan air mani Anwar Ibrahim pada dubur Saiful Bukhari Azlan... Apa maknanyer nih.... takkan Saiful Bukhari Azlan punya dubur yang lohe?

Hahahaha.... semalam dalam berita, Saiful kata ader dedahkan semua kat Mahkamah nanti... dier nak dedahkan aper.. dier nak dedahkan punggung dier ker.. dier nak berbogel kat dalam Mahkamah ker... dier nak tonggeng tunjuk dubur dier kat khalayak Mahkamah ker... atau tunjuk spesial ngan Hakim ...

Kalu dier tunjuk dubur dier kat dalam Mahkamah nanti... susah ler wartawan (graphics artist)nak lukiskan gambarannya... sebab wartawan (graphics artist) Malaysia mana ader pengalaman dan pendedahan melukis gambar bogel... lain la kalu blaja kat Paris ker.. Itali ker... hahaha...

Itu macam kalu.. ader la peluang kita semua tengok dan pastikan sama ader dubur Saiful masih teruna lagie ataupun dah lohe... Kalu dah lohe.. tentunya Saiful dah biasa ditutuh belakangnya... hahaha... hanya kumpulan gay jer yang duburnya dah lohe... orang biasa (normal) tak akan duburnya lohe...

Lagi satu... camana boleh ader kesan air mani Anwar Ibrahim kat dalam dubur Saiful Bukhari Azlan nih ... sebab dier buat pemeriksaan perubatan selepas dua hari kejadian berlalu.... selepas kejadian.. takkan dalam masa dua hari dier tak melepas... (berak)... hahaha... giler aper peram isi perut selama dua hari ... hahaha...

Ish... lucah la kalu nak layan cerita SOODOOMEE kali kedua nih.... macam siot jer... ini nampak 1Malaysia takder berita lain la.. melainkan cerita lucah, seks luar tabii dan yang berkaitan... bodoh aper.. nanti orang lain chopkan Malaysia nih Darul Gay.... giler aper..

Hishamuddin Ooi.. Pi La Tangkap Nasir Safar

Hah... sapa yang rasis ... orang Pakatan Rakyat tidak rasis... yang rasis terbukti hanya dari UMNO/BN .... hahaha... Hah Hishamuddin ooi... pi la tangkap Nasir Safar tue... pi suruh Musa Hassan tangkap Nasir Safar nie dibawah Akta Hasutan....

Spesis rasis nie amacam plak boleh lepas... ini la contoh terbaik 1Malaysia... bukan orang jauh pon.. spesis puak-puak Najib Razak nih... hahaha...

Kalu setakat dier letak jawatan jer tak memadai ... paling betul... dier nieh mesti kena cekup dan dakwa macam AdukaTaruna kena tue... baru la fair & lovely... ini kalu dier letak jawatan pastue semua clear.. takder tindakan... maknanyer orang UMNO/BN memang boleh buat kenyataan sensitif berbaur perkauman tanpa dikenakan tindakan...

Apa-apa pun KDN dan PDRM maner ader telor nak tangkap Nasir Safar nih... yer la... pegawai khas Najib Razak tue... nanti kalu dier kena... apa kata Bik Mama... hahaha... Jadi KDN dan PDRM memang akan lepaskan Nasir Safar nih... Mana Rais Yatim... lu tak mau komen pasai Nasir Safar nie ker.. itu hari lu cepat-cepat komen pasai AdukaTaruna...

Oh yer... mana dier Perkasa dan banyak lagi NGO yang buat laporan polis terhadap AdukaTaruna hari tue.. kata ader 40 laporan polis... hah... apa tunggu lagi.. kalu ader telor ... pi la buat laporan polis untuk Nasir Safar nih...

Tapi kan... setahu gua la.. semua NGO nih bukannyer ader telor.. yang pimpin NGO nih pon jenis Feri Pulau Undan (Pondan)... hahaha.. jenis kecut telor... macam Zambry Kadeer gak... hahaha... so sure la tak berani nak buat laporan polis terhadap Nasir Safar nih... betul dak....

Sekarang nih.. gua cabar semua pimpinan NGO nih untuk buat laporan polis segera... kalu tidak... baik buang jer telor yang ader tue (kalu ader lagi la) bagi makan kat binatang dubuk tue... hahaha ... buat malu jer...

02 February 2010

Ini Berita Bagus

Hahahaha... ini ader berita bagus punya... Kerajaan Malaysia sedia untuk mengumumkan kadar baru gaji dan elaun bagi anggota Polis berpangkat Sarjan keatas .... bagus la kalu cam tue... takder la anggota nie yang akan terlibat dengan rasuah plak... yer la.. gaji dah naik.. buat apa tanggung risiko amik rasuah... hahaha... betul dak..

Tapi kesian gak kat yang berpangkat rendah... takkan takder kenaikan kadar baru... kesian diorang.... gaji diorang kecik jer... sebab tue la ader yang amik rasuah...

Ini semua tanda-tanda ader ura-ura nak buat satu pilihanraya nih... kalu ikutkan situasi semasa... rasanyer Perak akan ader satu pilihanraya peringkat negeri... jadi kalu dah anggota PDRM dinaikkan kadar gaji dan elaun.. takkan diorang tak sokong dan bantu UMNO/BN.... hahaha..

Selama nih pon yang paling banyak bantu UMNO/BN bukankan datangnya dari PDRM ... hahaha.... tak payah nak tipu dan selindung la... 1Malaysia dah tahu.... tak payah la nak cover... hahaha...

Apa-apa pun.... yang untung adalah pangkat sarjan ke atas... kenapa aaa... sebab yang paling rapat dan selalu terima arahan dari UMNO/BN adalah datangnya dari kumpulan berpangkat nih.... hahaha.. kebanyakannya adalah UMNO/BN totok....

Gua nasihatkan kat Musa Hassan.... bagi la peluang kenaikan kadar baru gaji dan elaun tue kepada seluruh warga PDRM tanpa mengira pangkat... kesian kat diorang... udahlah penat melayan kerenah UMNO/BN sampaikan masa berkualiti bersama keluarga mereka diabaikan... hehehe...

01 February 2010

Tanda-Tanda Zambry Kadeer Kecut Telor

Sekarang nie semakin hari semakin dekat plak kepada tarikh 9 Februari 2010 ... Memang rasanya hampir seluruh warga Negeri Perak Darul Ridzuan tertunggu hari bersejarah tue... Ader yang rasa nak terkucil, ader yang rasa nak terberak dan ader plak yang nak menangis da ader plak yang macam nak bergumbira... apa-apa pun telah ujud plak tanda-tanda Zambru Kadeer kecut telor... hahaha..

Mana tak kecut telor punya.... yer la... belum tentu kali nie MB Mahkamah nie boleh menang... tapi kalu memang... itu semua memang dah dijangka.... hahaha... kalu kalah la yang paling rasa pelik... dan sure masa tue... bukan setakat kecut telor... usus pon rasa nak terkeluar ikut lubang pungkoq... hahaha

Zambry Kadeer dimasa kecederaan nie (macam main bola la plak)... memang risau... gundah gulana nampak... cakap pon dah makin merapu teruk... pastue plak.. sekarang nieh macam-macam projek Kerajaan Persekutuan tengah jalan kat Perak... haha... itulah tanda-tandanyer ... hehehe... mungkin ader yang kena bubar DUN la pulak... hahaha..

Kalu tidak Zambry Kadeer kecut telor.. takkan dier cabar Nizar Jamaluddin and the gang suruh letak jawatan sebagai ADUN... giler aper.. hanya orang bodoh jer yang akan letak jawatan ADUN sebelum DUN dibubarkan.... sebab... nanti dah tak bholeh bertanding lagi la... hahaha....

Jadi biler Nizar dan rakan-rakan dah hilang kelayakan nak bertanding... senang la Zambry Kadeer... baru la dier ader brani.... baru la dier ader bertelor balik... la nih dier tengah kecut telor nih... hahaha..

Apa-apa pun.... Zambry Kadeer dah terbukti tengah kecut telor tue... hahaha.. kita tengok apa lagi komen yang akan dier kemukakan... hahaha... cukuplah tue Zambry Kadeer ooi... lu tue buat malu orang Perak jer la... hahaha... lu tue cuma MB Mahkamah jer.... hahaha

Eee... Takutnya Dengan Ugutan Hishamuddin

Biler Menteri Dalam Negeri (Hishamuddin Hussein) ugut macam-macam ... memang la patut rakyat takut... yer la... sebabnya.. kebanyakan menteri-menteri nih buat ugutan bukan pakai otak.. tapi pakai hati.. hati kalu sudah warna hitam, dengki dan benci.. sure la busuk hati punya.. hahaha...

Sekarang nih Hishamuddin Hussein ugut nak guna KDN, SKMM, PDRM dan macam-macam lagie untuk takutkan blogger... hahaha.... Pada gua la... blogger Pro PR maner ader yang timbulkan isu perkauman... yang selalu timbulkan isu perkauman cuma blogger Pro UMNO/BN macam ParpuKari, PapaGomo, Mahaguru59 dan lain-lain lagie... hahaha..

So .. kalu la blogger Pro PR kena tangkap ... sure bukan atas sebab isu perkauman, isu sensitif agama & raja .. tapi semua atas sebab isu UMNO/BN tak suka artikel blogger tue... hahaha.... diorang nih pengecut... kalu ader brani.. bawak la fakta sanggah artikel blogger Pro PR...

Ugut-ugut cara macam nih cuma boleh pakai pada zaman dulu jer... zaman Hang Tuah tue.... boleh la.. zaman Generasi X dan Y nih... mana boleh pakai...

Blogger PR tak perlu bawak isu perkauman dan agama pon dah boleh menulis artikel beribu-ribu setiap jam... cukup jer dengan isu rasuah, salahguna kuasa, songlap, kroni, tender dan sebagainya sebagai peluru untuk bantai UMNO/BN .... tak perlu isu perkauman dan agama pon... hahaha....

Blogger UMNO/BN kalu nak tulis lain tak pandai... melainkan bab perkauman... agama dan raja jer.... itu jer la yang diorang pandai... sebab kebanyakan blogger UMNO/BN nie bengap skit... kurang membaca... takder semangat investigative skit... harap guna isu yang Media Elektronik kasi kecoh jer.. selebih dari tue... hancuss.... hahaha...

Kita amik contoh blogger tersohor UMNO/BN iaitu ParpuKari. Dalam 10 artikel yang ParpuKari tulis... 9.7 daripadanyer cuma berlegar kat isu perkauman, agama dan raja... kalu ader cerita yang berkait dengan penyelidikan dan siasatan... cuma ader 0.3 jer la... hahaha... pasai tue la gua kata dier tue bengap... hahaha..

That's why la kalu KDN nak sangat pantau blogger nih.... pantau dulu ParpuKari and the gang... hahahaha... kalu KDN tak berani nak pantau ParpuKari.... hahaha... pergi la bersunat dulu... hahaha....

so... Eee... Takutnya Dengan Ugutan Hishamuddin .... hahaha

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1