Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

16 February 2010

Bila Nong Chik Menang Pilihanraya?

Kalu nak jadi ADUN ... kena menang pilihanraya dulu.. sama gak kalu nak jadi Ahli Parlimen... pulak tue... kalu nak jadi Menteri kepada rakyat sesuatu kawasan (kira cam wakil rakyat) ... mesti la dilantik oleh rakyat... Ini Nong Chik nih... biler la dier menang pilihanraya?

Wilayah Persekutuan habis dikuasai wakil rakyatnyer dari PR ... cuma menang satu kerusi jer... alih-alih... Nong Chik dilantik jadi Menteri... err... ini Nong Chik nie mana mari.. ader sesapa kenal dier dak? Bila Nong Chik nih menang pilihanraya? .... macam pundek jer....

Gua tanya sana sini.. korek sama informan... wei.. kena bayar oooo kos informan.... paling cikai pon kena blanja teh tarik (hahaha... gua rasuah la... hahaha)... Ini Nong Chik nie sapa gua tanya.... informan gua kata... hahaha... Nong Chik aaa... banyak kuat backup aaa.. sama itu lintah darat... gua tanya lagie... lintah darat tue along ker... diorang gelak giler sama gua... diorang kata... itu bukan along.. tapi lagi power dari along... semua KL punya area diorang sudah kowtim...

Wahlauwei... satu KL sudah kawtim ka... ini macam kalu.. sure manyak RM masyuk... lu ingat apa.. lu ingat saja-saja ka diorang letak Nong Chik jadi Menteri kontrol KL.... bhai... ini semua untuk mudahkan kerja la bhai... boleh masyuk lagie... manyak ong oooo..

Gua tanya informan gua yang kat Balakong tue... dier kata Nong Chik beriya-iya nak bangunkan Kg Baru tue sebab ader untung besar oooo... dulu Drs Suleiman Mohamed cuba nak dapatkan kawasan tue... tapi kena pancung... hahaha... la nie Nong Chik pulak try... lu tau berapa lintak darat aim value kawasan tue.... bukan sikit bhai...

Sekaki persegi kawasan Kg Baru KL tue lebih kurang RM5000 ooi... itu harga market value sudah markup sikit... lu ingat murah ka... lintah darat kena kasi sama UMNO/BN la.... kalu tidak susah mau masuk Kg Baru ...

Sudah berapa kali lintah darat kasi bakar Kg Baru ... tapi orang Kg Baru masih tak mau jual itu tanah... banyak keras hati la orang Kg Baru... dulu lintah darat buat benda sama jugak kat kawasan melayu di Pulau Pinang... masa Gerakan kontrol Pulau Pinang.... kasi bakar kawasan setinggan kat Pulau Pinang... backup ader maaa... lintah darat dapat backup dari MCA dan Gerakan maa... semua mau untung ... ada share..

Informan gua yang kat Meru, Kelang plak bagitau... kalu Kg Baru punya worang tak mau terima Nong Chik punya idea... lintah darat akan kasi bakar itu Kg baru.... kasi takut sama worang la... apa susah...

Kalu Kg Baru sudah kasi bakar.. senang la Nong Chik nak umumkan pembangunan semua Kg Baru... lintak darat boleh kasi wang banyak sama Nong Chik... Nong Chik jangan risau... semua lintah darat sudah kawtim....

2 comments:

  1. bhai..
    lu rase tergadai x kg baru tu?

    ReplyDelete
  2. Bhai Aduka,

    Memang boleh tergadai... itupon kalu ader orang Kg Baru yang gelap mata.. yang senang kena tipu... yang percaya bulat-bulat kat UMNO/BN yang dah tipu orang Melayu lebih dari 50 tahun nih... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1