Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

07 February 2010

Kg Baru - Melayu Kena Tipu.

Lu tau kan kawasan Kg Baru kat tengak KL tue memang sesungguhnya berharga. Itu la satu-satunyer kawasan yang tinggal pada orang Melayu.. yang lain semua dah dirembat oleh bukan Melayu... tiap-tiap kali... asik-asik melayu kena tipu... Tapi yang tipu melayu tue bukan orang lain... tetapi.. orang melayu gak yang tipu... kira macam melayu tipu melayu...

Aper la punya bangang la... senang sangat orang sMelayu kena tipu ngan orang Melayu nih... siapa yang tipu tue... Juara Melayu dan puak-puak dier la... hahaha...

Dulu yang jual Pulau Pinang dan Singapura tue saper... Melayu aper.... ini melayu bodoh nak mampus.. bodoh piang...

Nie Najib Razak dok nak umumkan Pembangunan semula Kg Baru.... pembangunan apa kalu yang untung nanti adalah bukan melayu.. ini tanah rezab melayu nih... Sejak UMNO/BN memerintah... dah lebih dari 3/4 daripada kawasan tanah rezab melayu yang dah disonglap dan dijual kepada bukan Melayu..

Kali ini gua berani jamin... orang Melayu Kg. Baru akan hilang tanah dier sedikit demi sedikit....apa yang tinggal nanti mungkin debu dan kenangan silam jer.... ingatan gua buat penduduk/warga Kg. Baru adalah... tolong la jangan terpengaruh dengan idea Najib Razak tue... kalu boleh jangan jual walaupun seinci... nanti yang rugi korang gak...

5 comments:

  1. Najib kata 'under the concept that does not require relocation of the residents or land owners' lepas tu barua ni kata 'provision of skyscrapers,condominiums,shopping malls & housing'.Sah & nyata tak masuk akal kecuali untuk UMNONGOK sahaja.Lepas tu suruh org kg baru terima penukaran status tanah dari Malay Agricultural Settlement yg memang special & tak bolih di paksa ambil kepada Malay reserve yg bila2 saja dia & konco2 dia macam GABEM bolih rembat.Sorilah kami dah tahu teknik tipu ni dari zaman Mahafiraun lagi.

    ReplyDelete
  2. PANAS SAIFULPADA 27JUN2008


    http://www.ziddu.com/download/8465222/SAIFUL27JUN2008.doc.html

    GAMBAR DARI ANWAR IBRAHIM CLUB(AIC) MEMBUKTIKAN SAIFUL MASIH BERKERJA PADA 27JUN2008 SELEPAS DAKWA DILIWAT PADA 26JUN2008..FIKIRKAN ?

    ReplyDelete
  3. gua penah duduk kg baru beberapa tahun.gua sgt suka kg baru.dan gua harap sgt kg baru tk tergadai.kg baru ramai elit melayu.kamarudin air asia pon asal situ,rumah akak dia pon gua penah menyewa.harap² puak pembangkang yg kuat kt kg baru dpt pertahankan kg baru dari dijajah.

    ReplyDelete
  4. TDM sudah dua kali gagal mempengaruhi penduduk Kampung Baru menyerahkan tanah mereka dengan harga yang rendah untuk dibangunkan. Kali ini NTR mencuba. Dia menawarkan kepada penduduk Kampung Baru 'under the concept that does not require relocation of the residents or land owners' tetapi tanah mesti diserahkan. NTR cuba mempamerkan PR yang baik dalam proses ini. Ia berbeza dengan TDM. NTR contohnya, bermain congkak dengan makcik-makcik dan sebagainya. Sambil penduduk-penduduk kampung Baru bakal hilang tanah mereka, pihak-pihak yang terlibat mengambil tanah akan meraih laba berbilion-bilion ringgit. Sementara itu, kontraktor-kontraktor dan syarikat-syarikat pemaju akan tersenyum lebar.

    Nota: Tidak bolehkah penduduk-penduduk Kampung Baru diberi hak dan peluang untuk membangunkan tanah milik mereka 'at their own pace and will'?

    ReplyDelete
  5. Bhai semua...

    Kalu silap percaturan orang Melayu Kg Baru dan ader plak yang gelap mata.... mmm... abis la Kg Baru jadi milik orang...

    Orang Kg Baru kena bersatu... dulu Drs Sulaiman Mohammed dok jaja nak bangunkan Kg Baru yang boleh sebabkan tergadai segalanyer... Kini Najib plak...

    Memang diorang terliur dengan tanah bernilai berjuta-juta RM setengah ekar di Kg Baru tue....

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1