Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

28 July 2018

Kurang Kasih Sayang

Bhai/DeeDee semua...

Gua gelak jer ngan perangai orang politik yang gua labelkan sebagai "kurang kasih sayang".... Hahaha...

Diorang nih lemau sebenarnya... Hahaha.... konon pejuang la sangat... hahaha.... tapi kalu dah spesis lemau tetaplah lemau... hahaha... takder harapan nak dibetulkan...

Geng lemau dalam PKR cukup ramai... sedih dan putus asa... kira jenis nih adalah jenis mudah dibeli... mudah dijual... dan mudah dilelong.... hahaha.... semua jenis lemau ni amat mudah mengelejat untuk nak rembat habuan... konon dah banyak sangarlt berjasa kepada parti... hahaha... hidup baru setahun jagung lagi ader perasan bagoosh...

Geng lemau yang membiak dalam BERSATU pon dah makin ramai... nasihat kat diorang semua masuk telinga kanan keluar terus ke telinga kiri... bodoh nak mampus ...  konon macam bagoosh... walhal sekupang pon tak laku...

Geng lemau dalam AMANAH pon dah membiak... macam telur katak... banyak ... tunggu menetas jer... hahaha

Tapi....

Tapi... yang paling cukup kesian adalah golongan yang kurang kasih sayang nih... yang ramai sangat ader dalam Parti PAS.... Hhahaha... bertabahlah....  nak buat camana... bengap sangat... tu yang terlepas peluang jadi Menteri atau Timbalan Menteri dalam kerajaan pusat..

Tu yang jadi la ni boleh pulak dibenarkan mengundi UMNO.... bukankah dulu katanya tak boleh undi UMNO sebab UMNO tu kapir.... Hahaha.... la nih dah boleh syahid ka kalu undi UMNO??? Hahahaha.... Bingai lah....

Adoyailah.... betul-betul Lebai Malang..... hahaha.... yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran... hahahaha... kena benar la peribahasa Melayu dahulu kala ngan PAS.....

Hahahahahaha..... bodo betul lar.     

27 July 2018

Mati Dalam Penjara

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... gua gelak jer baca komen semua... Hahaha... gua takder hal pon... hahaha

Dulu... ader ulama, pendakwah, imam dan guru agama serta ustaz yang berani menegakkan apa yang dikatakannya dalam ceramah atau kuliah.... sampai ada yang kena tangkap, dakwa, dan dihukum penjara ....

Siap ada yang mati dalam penjara malah kalu tak kena penjara siap ada yang dibunuh digantung kaki keatas kepala kebawah dan dijadikan bahan tontonan masyarakat umum...

Diorang berani kerana percaya kepada qada dan qadar Allah Taala.... bukannya membodohkan diri berdiri tengah jalan untuk dilanggar lori macam idea bangang orang-orang yang tak paham apa itu qada dan qadar Allah.... hahahaha

Sebab itulah golongan alim ulama, imam dan sebagainya yang hebat ni... sampai sekarang orang pegang dan respek ilmunya walaupun yang menjatuhkan hukuman keatas mereka bukanlah pemimpin yang kafir melainkan pemimpin yang mengaku Islam itu juga yang buat benda lahanat tu...

Imam Ahmad, Hassan Al Banna dan ramai lagi yang mati dalam tahanan... hanya kerana kekal tegas dalam dakwah mereka.... ini baru kena tuduhan bawah penggubahan wang haram dan aktiviti keganasan (AMLA) pon dah takut nak berdepan dengan tuduhan....

Adoi... Kes bawah AMLA bukannya ader hukuman mati pon.... aiyo.... tapi kepoh macam aper daaaa..... Berani kerana benar... kalu tak buat salah apa mau takut... Kalu takdir Allah Taala sampai dan mati dalam penjara kerana isu AMLA.... tentulah tetap akan mati ... waima atas katil empuk dalam suaka politik pon boleh mati gak....

Hahaha.... kena berani la... tunjukkan bahawa Allah Taala bersama orang yang benar... tunjukkan bahawa dakwah lu takder melibatkan kesalahan... tunjukkan lah contoh teladan...  berani kerana dakwah....

Oh yer... kalu nak bagi analogi dumdam-dumdam dalam komen... sila ada otak la bhai.... hahaha..... lawak siot lar..... Sebab yang takder otak tu.. maknanya dah jadi makanan Zombie Kampung Pisang.... hahaha

Ader paham ka????

25 July 2018

Pendakwah Penakut? Pelik

Bhai/DeeDee...

Artikel ni pendek ja...

Buat apa takut sama manusia... ajal maut hanya Allah Taala yang menentukan... so... apa takut dengan ugutan atau tekanan manusia...

Kalu pendakwah pon takut dengan ugutan dan tekanan manusia... baik tak payah jadi pendakwah la.... buat malu ja....

Mana pergi sifat tawakkal dan percaya kepada qada dan qadar??? Sembang lebat sana sini dalam ceramah... last-last takut ngan manusia... takut ngan ugutan dan tekanan manusia....

Adoilah.... susah la kalu ader pendakwah yang penakut dan tabrani nak tempoh ujian dan dugaan.... Agaknya diorang lupa ader ayat Al Quran yang mengatakan "adakah kamu tidak diuji setelah kamu mengatakan kamu beriman"

Apa mau takut... ajal maut rezeki jodoh dan pertemuan semua Allah yang tentukan... lagi tarak percaya ka sama itu semua? Ngarut ja.. sembang dakwah bab agama... tapi tak percaya sama ketentuan Allah Taala... hampeh aaaaa

Huhuhu...

Artikel ni gua tujukan kepada Zakir Naik dan Kazim Elias dan mana-mana pendakwah yang penakut kepada manusia.... buat malu ja....

Pendakwah Penakut? Pelik

Bhai/DeeDee...

Artikel ni pendek ja...

Buat apa takut sama manusia... ajal maut hanya Allah Taala yang menentukan... so... apa takut dengan ugutan atau tekanan manusia...

Kalu pendakwah pon takut dengan ugutan dan tekanan manusia... baik tak payah jadi pendakwah la.... buat malu ja....

Mana pergi sifat tawakkal dan percaya kepada qada dan qadar??? Sembang lebat sana sini dalam ceramah... last-last takut ngan manusia... takut ngan ugutan dan tekanan manusia....

Adoilah.... susah la kalu ader pendakwah yang penakut dan tabrani nak tempoh ujian dan dugaan.... Agaknya diorang lupa ader ayat Al Quran yang mengatakan "adakah kamu tidak diuji setelah kamu mengatakan kamu beriman"

Huhuhu...

Artikel ni gua tujukan kepada Zakir Naik dan Kazim Elias dan mana-mana pendakwah yang penakut kepada manusia.... buat malu ja....

23 July 2018

Nepali Times : Zahid Hamidi Saman Hari Selasa

Bhai/DeeDee semua...

Takkan lah tiada angin pohon akan bergoyang?? Lainlah kalu ader beruk yang goncang... hahaha

So... takkan lah sesaja ja Nepali Times nak buat citer tentang kaitan Zahid Hamidi dengan Bestinet Sdn Bhd... takkan lah kan... hahaha...  siapa lah Zahid Hamidi kalu Nepali Times nak kaitkan...

Melainkan Nepali Times ader bukti... ader semua bahan untuk kaitkan Zahid Hamidi atau ahli keluarganya ngan Bestinet Sdn Bhd... macam la kita tak tau kaitan dengan kes nak bawak masuk 1.5 juta warga Bangladesh untuk bekerja kat Malaysia....

Hahaha... Takkan lah Zahid Hamidi taknak saman Nepali Times...  takkan la nak tunggu hari Selasa kot.... Selasa bila tue??? Hahaha

Bila lah SPRM nak geledah rumah Zahid Hamidi dan keluarganya.... kot-kot boleh jumpa berguni harta Qarun Ahmad Albab..... Hahahaha

Lawak siot...

Soalan Tidak Terjawab

Bhai/DeeDee semua...

Ader persoalan yang tidak terjawab...

1. Betulkah Dewata Raya ada "isteri simpanan" caucasian?
2. Betulkah "isteri simpanan" caucasian ini shopping guna kad kredit yang dibiayai oleh dana awam?

Huhuhu.... adoilah

Sg Kandis : Akhirnya Kantoi Juga

Bhai/DeeDee semua...

Takder apa yang gua mau lebih-lebih cerita... melainkan ada pihak tu sudah kantoi... Dah lama dah gua tau... sejak sebelum Muktamar ke 59 lagie... hahaha

Takpa.... selagi boleh belit... belit dan pusing lar.... walaun bukan paham pon.... walaun bukan tau pon diorang kena kencing berkali-kali.... hahaha

Konon mau memperkuatkan Islam dan Melayu.... awat... calon PKR tu kapir ka??? Hahaha.... Walaun bukan kenai sangat pun ngan Lokman Adam tu...

Gua cukup kenal ngan Lokman Adam... Farouk dan Hamdan pon rapat ngan Lokman Adam dan adiknya... Lokman Adam pernah menetap di opis Seksyen 13 Shah Alam ngan bininya masa tergolek dog dalam bisnes dulu...

Gua kawan baik ngan Lokman Adam... macam gak gua kawan baik ngan Ezzam ... dan Jamal Lari Indon.... malah gua kawan gak ngan Tantawi PPV masa dier belum glamer lagi (itu pon kalu dier ingat la kat gua)... macam gak gua berkawan ngan YB Fuziah sebelum dier glamer dalam Politik.. So gua kenal la perangai kawan-kawan ni..

Aper pon... yang kantoi tetap sudah kantoi... gua cuma gelakkan jer ... terutama skali walaun-walaun yang totok dan bebal.... hahahahahahahaha

15 July 2018

LTTE

Bhai/DeeDee semua...

Puluhan malah ratusan pemimpin, pejuang dan penyokong LTTE (Pejuangan Harimau Tamil Eelam) telah lama menyusup masuk ke Malaysia sejak tahun 70'an lagi...

Unit Risik ATM, Cawangan Khas PDRM dan beberapa agensi lain memang sedar akan susupan ini dan sentiasa memantau segala aktiviti mereka ini... Malah segala elemen pemantauan telah, sedang dan sentiasa dibuat untuk memastikan pengaruh LTTE tidak mengganggu gugat keselamatan negara.

Urusan LTTE dengan Kerajaan Sri Lanka dan India selagi mana tidak menggugat soal keselamatan Malaysia adalah urusan mereka semata-mata...

Sejak dulu LTTE di Malaysia ini ditaja jamin oleh beberapa pimpinan teratas MIC malah tidak dinafikan kelibat pimpinan atasan PPP juga dapat dikesan.

Cuma akhir-akhir ini iaitu lebih kurang 15 tahun kita boleh lihat bagaimana LTTE berjaya mempengaruhi minda beberapa pimpinan DAP...

Pada dasarnya... semua agensi berkaitan boleh sahaja menahan dan menyoalsiasat pihak-pihak yang cenderung kepada LTTE, namun janganlah ingat "kami" sekadar buta mata atau pekak telinga berkenaan isu ini...

Pada "kami" ... LTTE itu sama sahaja dengan ISIS dan DAESH.... yang perlu di SOSMA kan sahaja.... untuk memastikan keamanan dan keselamatan Malaysia dan warganya...

So...

Berpada-padalah .... takut nanti ada yang "hilang tak kembali"....

Sekian..

Sunnah Nabi Itu Apa Sebenarnya?

Bhai/DeeDee semua...

Ada orang kata sunnah Nabi itu apa bila berpakaian jubah serban... Ada orang yang kata sunnah Nabi itu apabila kita berjanggut... Ada orang yang kata sunnah Nabi itu adalah poligami... Malah yang lebih ekstrem pula mengatakan sunnah Nabi itu ialah apabila berkahwin dengan gadis bawah umur....

Ader betul dan ader tak betul dalam pandangan tu ..

Dalam konteks jubah dan serban... asalnya itu budaya orang Arab... dan memang Nabi pakai serta amalkan... cuba bayangkan kalu Nabi lahir dikalangan orang Inuit (Eskimo)... maknanya pakaian sunnah lu adalah baju bulu beruang kutub...

Dalam konteks janggut ... itu memang apa yang Nabi sendiri terampilkan...

Dalam konteks poligami.... betul Nabi amalkan... tapi Nabi ada sebab yang paling munasabah melakukannya... dan Nabi berlaku adil kepada semua isterinya.... (adakah lu boleh berlaku adil?) .... kalu tak boleh... tak payah la nak gunakan alasan ini konon sebagai menyempurnakan sunnah Nabi...

Dalam konteks berkahwin dengan gadis bawah umur.... sori aaa yang lu jangan nak sabitkan dengan sunnah Nabi.... sebab lu tak sama dengan Nabi.... siapa lu nak bandingkan gadis bawah umur yang lu rosakkan mindanya tu dengan Siti Aisyah isteri Nabi....  lu bukan Nabi dan tak layak untuk

sebenarnya....

Sebenarnya sunnah Nabi adalah sikap, perwatakan, perbuatan, lisan dan rahmat'an lil a'lamin yang Nabi tonjolkan.....

Ini tidak.... ramai juak-juak yang katanya mengikut sunnah Nabi dalam berpakaian dan berpoligami.... tapi mulut macam longkang... sikap macam lahanat... lisan macam Yahudi mabuk... perbuatan lagi khianat....

Adoyailah.....

Teruslah kekal kamu dalam kelas kepandiran kamu bersama juak-juak mu...

Nauzubillahi min zalik...

11 July 2018

Perjalanan Hijrah

"Sahabat" Dunia Akhirat...

Semoga perjalanan hijrah mu ke tanah suci Makkah Al Mukarramah diberkati Allah Taala Tuhan Yang Memiliki Segala Keagungan  dengan doa sekalian makhluk sama ada di bumi mahupun di langit.

Aku berdoa juga semoga sampai jua peluang untukku melakukan perjalanan hijrah nanti.. Aamin Ya Rabb.

"Sahabat" Dunia Akhirat ... Moga engkau mendapat Haji yang Mabrur bersama suamimu yang tercinta.

Layan lagu ini YouTUBE. 

https://youtu.be/aXXjUafjk4o

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1