Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

25 July 2018

Pendakwah Penakut? Pelik

Bhai/DeeDee...

Artikel ni pendek ja...

Buat apa takut sama manusia... ajal maut hanya Allah Taala yang menentukan... so... apa takut dengan ugutan atau tekanan manusia...

Kalu pendakwah pon takut dengan ugutan dan tekanan manusia... baik tak payah jadi pendakwah la.... buat malu ja....

Mana pergi sifat tawakkal dan percaya kepada qada dan qadar??? Sembang lebat sana sini dalam ceramah... last-last takut ngan manusia... takut ngan ugutan dan tekanan manusia....

Adoilah.... susah la kalu ader pendakwah yang penakut dan tabrani nak tempoh ujian dan dugaan.... Agaknya diorang lupa ader ayat Al Quran yang mengatakan "adakah kamu tidak diuji setelah kamu mengatakan kamu beriman"

Apa mau takut... ajal maut rezeki jodoh dan pertemuan semua Allah yang tentukan... lagi tarak percaya ka sama itu semua? Ngarut ja.. sembang dakwah bab agama... tapi tak percaya sama ketentuan Allah Taala... hampeh aaaaa

Huhuhu...

Artikel ni gua tujukan kepada Zakir Naik dan Kazim Elias dan mana-mana pendakwah yang penakut kepada manusia.... buat malu ja....

7 comments:

  1. betol la bro. itu ler islam dan iman orang melayu. guru ulama mufti
    yg dikata berkaromah lagi teruk. baru diugut potong gaji keto sebadan kecut telo. apa raah

    ReplyDelete
  2. adakah kamu tidak diuji setelah kamu mengatakan kamu beriman"

    ayat ni untuk kita semua buakn ustaz saja

    sama saja kita ni - lagi tak guna apa sumbangan kita untuk ugama
    duk nampak salah pendakwah tapi depa ada jugak buat dakwah
    kita buat apa duk nampak salah pendakwah memanjang
    las las main koteeee
    tak panjanag panajangj jugak

    bole paham ka

    ReplyDelete
  3. Apelah bodoh punya artikel

    ReplyDelete
  4. Allah jadikan manusia lebih baik dan mulia drp haiwan atau lembu kerana akal. Manusia ada otak dan lembu pun ada otak. kalau manusia tak dapat berfikir mengunakan akal samalah spt lembu.
    Kalau anak kau kena rogol depan mata pun tak apa itu Qada dan qadar tak payah bertindak, kalau bini kau main kayu tiga pun biarkan kerana qada dan qadar.
    berfikirlah mengunakan akal, jangan jadi macam lembu.

    ReplyDelete
  5. artikel tu sesuai utk kazim. tk sesuai utk zakir naik.

    sebbnya i percaya penulis pun takut pd makhluk juga kn..contohnya penulis tentu takut nk berdiri tengah jalan yg ada lori balak sedang laju. tk yakin pd allah la tu.

    ReplyDelete
  6. Apa kata kau ug duduk tengah jalan dulu. .ada brann. .
    Sblm tulis fikir dulu bro.

    ReplyDelete
  7. Wow.....Sembang lebat beroo.kena batang hidung sendiri baru tau...zakir naik tu tak payah kacau beroo.kacau yg petik nama nabi makan roti jala cicah kari sudah lè..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1