Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

31 October 2012

Tujuh Hari Notis?

Bhai.... baru gua tau.. rupanyer... Pemuda PAS itu hari ader bagi Chua Soi Lek tujuh hari notis... peluang selama tujuh hari untuk Chua Soi Lek tarik balik kenyataan dier dan meminta maaf kepada semua orang Islam di Malaysia.... tapi... setahu gua aaa.... tak sampai 24jam ... Chua Soi Lek terus kuarkan kenyataan yang takmo nak mintak maaf dan tarik balik kenyataan dier...

Hahaha.... aper dah jadi ngan notis tujuh hari tue... tak sempat abis masa tujuh hari Chua Soi Lek dah balas.....

Rupanyer... sebahagian daripada agenda demo 180 orang didepan pejabat MCA tue aderlah... kalu Chua Soi Lek takmo nak mintak maaf dan tarik balik kenyataan lahanat dier tue... Pemuda PAS akan menganjurkan satu demo lagi dan hantar satu surat untuk menghadap Agong untuk mengadu hal ini...

Soklan yang bermain difikiran gua aaa.... lu ingat Agong ader nak amik pot ker pasai isu Chua Soi Lek nih.... (bhai... ini bukan menghasut atau menghina.. dan takder kena mengena dengan Akta Hasutan 1947) ..... sebab selama nih pon.... takder komen mender pon daripada pihak Istana biler ader kes macam nih...

Bukan sekali Chua Soi Lek buat perangai camnie.... dah banyak kali....  dan persoalan yang gua nak tekankan kat sini.... Kenapa nak kena tunggu sampai Agong balik dari Mekah...  Timbalan dier kan ker ader.... takkan Timbalan tabley nak panggil Chua Soi Lek mengadap dan sound sedas dua kat dier... Takkan Timbalan takder kuasa nak panggil... takkan la kot...

Sebab setiap kali Agong keluar negara.... Timbalan akan mengambil alih tugas memangku..... ini stendet prosidur nih.... eerrr.... ker gua silap pasai benda nih...  mmmmm....

Oh yer... kalu Sultan Johor pon takmo nak sound dan bising kat Chua Soi Lek... walaupun Chua Soi Lek tue rakyat negeri dier... patut dah boleh kena buang daerah dah.... buang negeri.... pasai memalukan Negeri Johor....  tapi... senyap jer Sultan Johor.... tak bising pon... jadi takkan la Agong dan Timbalan dier nak amik pot lebih kot... kasi chan la kat Sultan Johor kan....

(P/S: Kepada rakyat Johor dan warga Malaysia yang lainnyer...... lu orang tak payah la nak buat kecoh mender .. sampai buat report polis sebab artikel gua nih... buang masa jer... baik lu orang suruh Sultan Johor sound skit kat Chua Soi Lek tue... yang itu lagi bagoosh)...

30 October 2012

Bahan Bakar Api Neraka

Gua takmo nak komen mender panjang-panjang melainkan... ilmuan agama yang macam nih.... tak kisah la duduk kat belah mana pon.... gua senaraikan sebagai bahan bakar api neraka jer.... ader ilmu tapi tak digunakan kat tempat yang selayaknyer.... jadi ilmuan agama... tapi pengecut... penakut.... cinta dunia berbanding cinta akhirat..... that's all gua nak komen...... lu tengok dan buat analisa sendiri....



FYI :

  1. Chua Soi Lek siap cabar Jamil Khir berdebat pasai Hudud.... sebab katanya Jamil Khir tak sepandai dier dalam bab hudud nih.....
  2. Karpal Singh kata "langkah mayat aku dulu" bermaksud... tunggu dier mati dulu... baru la boleh laksanakan hudud....
So.... dua-dua tabley pakai....  soklan gua.... mana dier komen Agong, Sultan dan Raja pasai mender nih?..... senyap... sunyi..... kosong.... takkan Ketua Agama Islam takmo nak komen mender.... Majlis Fatwa Kebangsaan jangan harap la.....  Mufti pon senyap..... 

29 October 2012

Metafora Itu Bermaksud Kiasan

Bhai..... Gua sibuk... betul-betul sibuk... sampaikan takder masa nak on komputer... abis kuat gua rujuk dan approved komen guna tepon keluaran syarikat jual buah epal yang chabok tue... hahaha.... susah nak akses kepada komputer... jadi susah nak balas komen mender... hahaha...

Aper pon... gua amik tau gak aper yang berlaku.... hahaha.... bab Sultan dan Raja takut nak komen dan bising mender pasai Chua Soi Lek tue... gua dah maleh nak citer... sebab nampaknyer... memang terbukti... takder satu pon Sultan dan Raja yang berani angkat muka dan panggil Chua Soi Lek tue kasi warning ker mender ker....  Sultan Johor pon senyap jer....  Cer kalu orang Melayu yang buat benda macam nih.... macam kes AdukaTaruna itu hari... berjujuk orang kat Johor mengamuk... dengar citer bakal Sultan masa tue pon murka ... tapi kali nih... takder murka mender pon....

Itu citer kita carry forward lain tahun.... hahaha.... lagipon.... Agong takder kat Malaysia... pi Mekah... buat Haji katanyer.... errr.... ramai yang folo dier gua diberitau... hahahaha... yer la... bender sponsor.... ramai la yang ikut pergi... (ini bukan menghina atau menghasut aaa.... ini realiti.... sila semak kat Jabatan Imigresen)

Aper yang gua nak citer ialah... pasai.....ader puak-puak tue yang tak tahu membaca kenyataan berbentuk kiasan.... metafora.... hahaha.... lawak aaa...  Orang Melayu yang terkenal dengan bercakap dalam bentuk berkias pon ..... ader pihak yang tak reti nak interpret... hahahaha... lawak... tue yang mengelejat ... mengelupur tue...

Orang citer lain... diorang terkejut dan bawak citer lain.... orang citer A... dan ramai tahu yang orang tue citer A.... tapi puak-puak bangang nak mampus nih... diorang paham citer B plak.... hahahaha... lawak.... lawak... agak-agaknyer pasai terlebih emosi kot... hahaha.... pasai kapla tue banyak ketat kot... pasai tue la tabley nak berfikir secara rasional.... tabley nak berfikir secara waras... tabley nak baca kiasan.... tabley nak interpret metafora..... kesian....

Kata belajar tinggi... hebat... berdozen-dozen buku, novel, majalah, makalah dan almanak dibaca... tapi... hahaha... biler mentafsir statement... terus emo.... hehehehe... tue yang jadi lagi keliru... hahaha.... yang lagi best tue.... diorang masih lagi khayal dengan sokongan juak-juak pembodek yang berlingkar berkeliling.... hahaha.... sampaikan.... siap tuduh citer A yang dicerita dan dipahamkan oleh semua orang lain tue aderlah salah.... sebab takder bukti... walhal... bukti berlambak depan mata...  itulah cerita A... wayang A yang sekian lama hanya citer A... takder B dan C atau D.... hahaha.... tapi puak-puak nih... biasa la... susah nak terima hakikat... susah nak paham.... diorang cuma paham citer B jer... iyerla... sebab citer B tue bos diorang yang citer.... mesti betul tue... sebab bos yang cakap.... hahaha... bos mana pernah salah.... hahahaha

Mampuih.... hahahaha .... gua nak citer nih... Metafora tue bermaksud kiasan la ..... kalu tak tau... pi belajar... jangan perasan diri dah bagoosh.... gua sendiri pon masih belajar lagie.... hahahahaha

28 October 2012

Apa Komen Agong, Sultan dan Raja?

Dulu.... sekitar tahun 1997 .... masa orang kafir beragama Hindu serang Masjid Kampung Rawa di Pulau Pinang .....(dimana gua ader dilokasi masa tue) ... takder dengar pon komen sepatah haram dari Agong.... marah pun tidak... bising pun tidak.... senyap jer..... senyap sampai la nih...

Lepas tue.... biler berlaku lagi beberapa episod penghinaan keatas agama Islam dan Masjid.... aper ader komen dari Agong, Sultan dan para Raja..... senyap bisu.... pekak dan buta kot...

Baru-baru nih... Chua Soi Lek dok hina Islam secara berkala... bukan sekali... dan langsung bersikap bongkak keras kepala tak mau nak mintak maaf..... aper ader komen dari Agong, Sultan dan para Raja sekalian...

Sultan yang bagi title pangkat mender kat Chua Soi Lek pon tak berani nak kata mender... rasanyer Chua Soi Lek tue rakyat negeri Johor Darul Takzim..... errr... takkan tak kena sound mender kot..... kata Sultan nih aderlah ketua agama..... takkan Ketua Agama pon tabrani nak sound.... hahaha... sudah kucut tulur kot.... hahaha...

Kalu Ketua Agama pon tabrani nak sound mender... lu ingat ader efek ker kiter semua nak sound dier... hahaha... takder maknernyer.... hahaha.... Lu tau dah... Chua Soi Lek nih berani buat camnie pasai aper... semua pasai dier tau.... takder sekor pon Ketua Agama kat dalam Malaysia nih yang berani nak tegur dan hukum dier.... hahaha...

Kalu Ketua Agama pon tabrani nak sound mender... lu ingat Jamil Khir yang jadi Menteri Agama tue brani ker nak sound... nak berdebat... hahaha.... gua brani jamin terkuchil nyer.... hahaha... kucut gak aaa.... silap-silap buat statement... "Debat bukan budaya kita"...

Nak harapkan Najib Razak sound samer ini Chua Soi Lek... lupakan sajer la... bini dier pon dier tabrani nak sound.... hahaha.... lupakan sajer aaa... hahaha...

Lagi satu yang menyebabkan Chua Soi Lek besar kapla... hahaha... lu nak tau .... sebab Pemuda PAS cuma dapat kumpulkan sekitar 180 orang jer berdemo kat depan Ibupejabat MCA... kenaper cuma ader sekitar 180 orang.... sebab .... maklumat demo dan sebagainyer tue tak sampai kat semua ahli.... Gua pon tahu last minit... pagi tue sekitar pukul 10 baru dapat tahu... camana nak henjut mari ke KL dari Kemaman..... tambah plak buat time kerja... memang la kacau...

Cer inform awal... buat macam biasa ... lepas solat Jumaat.... baru la ader ngam... ini tidak... buat sekadar ader jer.... cukup la... buat syarat... at least biler gua bantai provok Pemuda PAS itu hari... baru la ader akai nak buat... cer kalu gua tak provok... mmmm.. sampai kesudah takdernyer....

Jadi....  pasai sikit sangat orang yang datang berdemo kat Ibupejabat MCA tue... tue yang Chua Soi Lek jadi lebih brani... sebab dier tau... Pemuda PAS pon tabrani nak kacau dier... hahaha... tue yang jadi dier cabar Jamil Khir tue...

Kalu Jamil Khir tabrani nak pegi... pass la kat Harussani ker... Fathul Bari ker.... hahaha....

Oh yer... baru gua ingat.... kenaper Chua Soi Lek berani kata Jamil Khir tak tau pasai hudud.... hahaha... pasai tahun lepas Fathul Bari ader bagi taklimat hudud personally kat Chua Soi Lek... itu yang Chua Soi Lek rasa dier lagi terra dari Jamil Khir.... hahahaha.... mampuih...

So... Amacam... ader brani ker Jamil Khir mau pergi berdebat nih????

P/S : Ini aderlah sebahagian daripada jawapan gua buat pembaca yang bernama "Aku Keliru" ... nanti ader masa gua sambung lagi jawapan gua...


27 October 2012

Boleh Atau Tidak Boleh Ditegur?

Bhai.... bagi sesiapa yang memang rapat dan selalu berada dengan jamaah PAS.... memang tahu bahawa  ada pemimpin PAS yang boleh ditegur jika terkhilaf.... tapi.... dalam masa yang sama juga ... ramai pimpinan dalam PAS yang tidak boleh ditegur walaupun terkhilaf...

Budaya tegur menegur ini sebenarnya adalah satu budaya didalam kaum Melayu...  tapi... kadangkala .. kerana sikap besar kepala... ego... rasa hebat.. maka ramai yang tidak boleh ditegur...

Persoalannya... boleh atau tidak boleh ditegur mana-mana pemimpin dalam PAS??? Kalu tanya gua... selama gua dah terlibat dengan PAS sejak dari tahun 1985 lagi.... terlalu ramai pimpinan PAS terutamanya yang "kununnya" tinggi ilmu agama mempunyai sikap tidak boleh ditegur...

Bila ditegur.... maka akan terkeluarlah beberapa hadith dan ayat Al Quran untuk menjustifikasikan tindakan mereka....  walaupun hadith dan ayat Al Quran itu dibacakan tanpa mendalami hakikat dan makrifat serta mantiknya ayat tersebut...

Sebagai contoh... dalam banyak perkara.... salah seorang pemimpin PAS yang susah untuk menerima teguran walaupun ianya baik (dari segi politiknya mahupun dari segi sosialnya) adalah Hadi Awang... Telah banyak teguran dibuat... tetapi semuanya seperti mencurahkan air kedaun keladi... malah pernah terjadi Hadi Awang meninggikan suara terhadap orang yang menegurnya.

Sikap sebeginilah yang akhirnya menyebabkan ramai lagi juak-juak pemimpin PAS (yang kuat mengampu dan membodek) sanggup pula lebih sudu dari kuah... bila kita menegur pimpinan... juak-juak inilah yang lebih mengamuk... memarahi orang yang menegur... walaupun mereka sendiri tidak tahu biji butir isu yang sebenarnya...

So... seperti saranan Mohd Asri Zainul Abidin... bahawa jika berterusan sikap tidak boleh ditegur ini berleluasa.. maka mungkin satu masa nanti... Pimpinan PAS akan menjadi seperti Ayatollah... langsung tak boleh ditegur dan dikritik...

Alasan wala', thiqah.... menegur dalam saluran yang betul semuanya menjadi mainan juak-juak dan pimpinan PAS...  sedangkan para sahabat Rasulullah S.A.W pun biasa ditegur secara berdepan oleh para rakyat....

Contoh terbaik bagi isu tidak boleh ditegur nampaknya terpancar dari kenyataan Ketua Penerangan Ulama PAS, Nik Muhammad Zawawi Salleh yang jelas menunjukkan bahawa memang pimpinan PAS tidak boleh ditegur... Apalah tidak boleh Nik Muhammad Zawawi Salleh menerima sahaja komen dan teguran Mohd Asri Zainul Abidin dan berjanji akan berubah sekiranya terdapat melakukan kesilapan sebegini...

Bukankan lebih baik sekiranya Ketua Penerangan Ulama PAS ini mengambil sikap terbuka dan menerima komentar bekas Mufti Perlis ini...

Namun bila keluar kenyataan dari mulut Ketua Penerangan Ulama PAS ini, ianya memperlihatkan sikap langsung tidak mahu menerima komen dan kritik walaupun daripada sesiapa sahaja... sikap sebegini amat gua kesalkan... dan pada gua ... ini melambangkan sikap sebenar pimpinan PAS...

Sudah lebih 25 tahun gua terlibat dengan PAS.. dan gua cukup tau aper sebenarnya sikap ramai pimpinan PAS.... lu orang tak payah la berlakon... gua bukannyer hanya duduk dibangku ahli biasa sahaja... malah pernah duduk dikerusi pimpinan juga..... dan gua cukup tahu...

26 October 2012

Allahuakbar, Allahuakbar, Allahuakbar,

Allahuakbar, Allahuakbar, Allahuakbar.... Walillahilhamd...

Bhai dan DeeDee sekalian... Bertemu lagi kita di hari mulia... Hari Raya Eid 'ul Adha ... Hari Raya Qurban ... Yang mana disunatkan untuk kita melakukan ibadah Qurban bagi menzahirkan ketaatan kita kepada Allah Taala... Tuhan seru sekalian alam...

Allahuakbar, Allahuakbar, Allahuakbar,.... Maha Suci Allah yang menjadikan langit dan bumi... bulan dan matahari.... air dan api... Inadah Qurban bukanlah hanya semata-mata dengan menyembelih binatang An-Amm tetapi... Ianya adalah satu refleksi kepada menyerahkan diri kita kepada Allah Taala...

Ibadah Qurban patut dililah bukan sekadar penyembelihan semata-mata tetapi dari konteks yang luas... Sebagai umat Islam yang mengaku beriman kepada Allah Taala... Kita semua eajar memastikan segala yang diperintahkan oleh Allah Taala dilaksanakan dan dijalankan diatas muka bumi ini...

Allah Taala telah menetapkan bahawa undang-undang dan hukumnya yang telah diterangkan didalam Al Quran perlu dilaksanakan... Hudud, Qisas dan Ta'azir perlu dilaksanakan oleh semua orang Islam yang mengaku beriman...

Tiada kelonggaran dalam isu ini... Jadi dalam usaha nak melaksanakannya ... Kita semua perlu berkorban... Jiwa dan raga... Usaha dan masa... Pangkat dan jawatan... Semuanya bagi melaksanakan undang-undang yang telah ditetapkan oleh Allah Taala... Tiada dolak dalik atas perkara ini...

Untuk memastikannya dapat terlaksana... Perlulah daulah Islamiyah diperjuangkan... Cepat atau lambat ianya terlaksana bukanlah isu utama.. Yang penting berusaha... Cuma jangan kerana sedikit kekangan... Menyebabkan kita semua melengahkan usaha...

Dalam konteks Malaysia... Para Sultan dan Raja perlu dididik dan ditarbiahkan agar tunduk kepada kuasa Allah Taala... Janganlah pula kerana hormat yang tidak bertempat... Sehingga menyebabkan kita tak mahu mendidik dan mentarbiahkan para Sultan dan Raja...

Malah sikap mendewakan para Sultan dan Raja serta menyembah mereka-mereka inilah yang sebenarnya menjadi penyebab para Mufti dan yang seangkatan dengannya tidak berani mendidik dan mentarbiah para Suktan dan Raja...

Malah dalam banyak kes.. Terdapat para agamawan yang terlibat sama bersekongkol dengan para Sultan dan Raja dalam perkara-perkara kutafat, bidaah dhalalah dan sesat... Yang boleh menyebabkan kekufuran... hanya semata-mata kerana kedudukan, pangkat, darjat, pingat dan habuan wang ringgit... Inilah yang amat dikesalkan...

Jika para agamawan pon boleh tersesat jauh... Inikan pula para rakyat marhaen...

Allahuakbar, Allahuakbar, Allahuakbar..... Gua berharap... Seleas kita semua menyambut hari raya Qurban ini ... maka dengan semangat yang ada... kita korbankan semuanya kerana Allah Taala... Kita perjuangkan walaupun nyawa menjadi galang gantinya hanya kerana Allah Tuhan sekalian alam...

Ingat... Sesungguhnya... Solat kita... Ibadat kita.... Hidup kita... Dan Mati kita... Hanyalah untuk Allah Azzawajalla....dan bukan untuk para Sultan dan Raja...

Allahuakbar, Allahuakbar, Allahuakbar, Walillahilhamd....

24 October 2012

Daulah Islamiyah Terhalang Kerana...

Sebelum gua nak komen mender... lu orang tengok sampai abis dulu wacana Fathul Bari nih.....

 

Rupanyer ...setahun dulu dier dah tazkirahkan Chua Soi Lek.... mmm... tapi pasai aper Chua Soi Lek masih berani dan lantang kuarkan statement tue terang-terang lebih lagi dihadapan Najib Razak..... errr.... maybe Fathul Bari nih punya penyampaian terlalu lembut... macam statement Harussani tue jer kot...

So... ini jawapan gua... lu orang baca aaa satu persatu..

  1. 9.8 daripada 10 Ahli PAS Buta Tentang Hudud
  2. Hudud-Hududullah
  3. Siapa Sebenarnya Penghalang Hudud?
  4. Alasan Majoriti
Jadi...... Fathul Bari, Abu Aqif, Harussani Zakaria, Zulkifli Nordin, Hassan Ali, Nasruddin Hassan Tantawi, Nik Abduh, Hadi Awang, Nik Aziz, Mahathir Mohamed, Najib Razak, Muhyiddin Yassin, Kazim Elias dan ramai lagi yang jadi pejuang Islam (sama ada secara realistik ataupon berlakon)... sila baca betul-betul aper yang gua tuliskan tue.... (tak larat gua nak senaraikan nama lu orang sumer)....

Gua tak heran banyak mana kitab yang lu orang baca.... gua tak heran dengan berapa juzuk Al Quran lu orang dah hafal... itu semua takder makner ngan gua...

Sebab.... kegagalan Daulah Islamiyah daripada terbentuk... banyak yang dilakarkan oleh lu orang...  selagi mana lu orang gagal dalam menerjahkan ketaatan kepada Allah Taala sebagai ketaatan yang mutlak berbanding kepada Sultan dan Raja.... selagi itulah masalah hudud dan Daulah Islamiyah ini tidak akan selesai... 

Selagi lu orang gagal untuk menjentik rasa takut didalam hati Sultan dan Raja terhadap undang-undang dan hukum Allah... selagi itulah kegagalan undang-undang Islam ini terlaksana... dan selagi itulah kaum kuffar dan kafir serta musyrik akan tetap berani dan mencabar segalanya....

So.... gua dah mula isytiharkan perang keatas lu orang sumer yang sebenarnya menggagalkan usaha Daulah Islamiyah daripada terbentuk.... tunggu kupasan gua selanjutnya....

Gua Isytihar Perang

Bhai... Dua tiga hari nih gua ader sedikit masalah kesihatan.. Yer la... Kita semua bukannya makin muda dari sehari ke sehari... Tapi biarlah aper yang terjana daripada masa hidup nih akan menjadi bekal rahmat di alam satu lagi... Ader salah silap selagi hidup insyaAllah boleh setel... Hanya Allah yang menentukan cepat atau lambat semua tue boleh setel...

So... Bermula dengan 10 Zulhijjah nih... Gua akan isytiharkan perang... Perang keatas manusia-manusia durjana yang senantiasa cuba menggagalkan tujuan hidup gua... Iaitu... Berusaha sedaya upaya walaupun melalui atas talian dalam usaha menegakkan satu sistem pentadbiran, kewangan dan cara hidup yang berasandarkan kepada yang ditetapkan oleh Allah Taala...

Tidak kira siapa orang itu... Waima pemerintah, ulama, korporat, agens, syarikat mahupun orang perseorangan... Selagi mana individu atau organisasi itu menghalang daripada terbentuknya daulah Islamiyah, maka individu atau organisasi itu akan gua perangi...

Cara mana gua akan perangi tue bergantung kepada situasi dan info yang gua ader.... Berkesan atau tidak gua serahkan kat Allah Taala..

Yang pasti... Golongan alim ulama yang terbabit pada pandangan gua dalam menggagalkan daulah Islamiyah pon tidak terkecuali... Walau siapa pon mereka itu.... So... Lu orang bersedialah membaca beberapa artikel perabg gua terhadap mangkuk-mangkuk ini...

Semuanya Harus Berani dan bukannya Harussani.... Syaitan, Setan, Sultan pon akan gua terjah... Menteri, Paderi, Balachi pon akan gua sergah... Ulama, Ularmak, Ular Mamak pon akan gua lumatkan... Janji lu orang khianat kepada Allah... Tiada maaf bagi lu....

Dewata Raya - Masih Hidupkah Lagi?

Bhai.... lu tau kan gua suka bermetafora... hahaha... jadik kali nih... gua bermetafora lagi aaa....

Rakyat jelata berharap kepada Dewata Raya.... kononnya dengan adernya Dewata Raya dan sembilan Dewa-Dewa lainnya... maka negara akan selamat ... takder kacau bilau agama....Diorang cukup yakin bahawa dengan adernyer Dewata Raya.. kehidupan dan kedudukan mereka terjaga... Diorang cukup yakin perlunya ader Dewata Raya sebagai satu bahan "penyembahan" ....

Malah diorang percaya bahawa Dewata Raya nih aderlah "bayangan Tuhan di muka bumi" .... begitu hebat sekali kepercayaan diorang terhadap Dewata Raya Diorang cukup yakin dengan adernyer Dewata Raya ... ketuanan kaum diorang akan lebih terpelihara dan kekal selamanyer...

Paling diorang yakin dengan adernyer Dewata Raya nih... agama diorang akan dihormati, diletakkan ditempat yang tinggi dan tidak diganggu gugat dengan pelbagai ancaman dan penghinaan... Diorang cukup yakin... kalu diorang tidak yakin... buat aper diorang respek giler kat Dewata Raya....

Bhai... dah terlalu lama Dewata Raya tidur... sudah berbulan-bulan kalu tidak bertahun....... tidur dengan tidak sedarkan diri walaupun seketika... tidur yang nyenyak diulit mimpi-mimpi indah... didodoikan dengan lagu-lagu dan nyanyian para dayang dan inang di kayangan.... Dengan kehebatan tempat tinggal Dewata Raya yang begitu hebat dan mahal... dengan segala kemewahan yang ader.... tentunya Dewata Raya akan selesa....

Tambah pulak dengan segala infaq (paksa) dari seluruh rakyat yang dibawah naungan Dewata Raya nih.. maka cukuplah segala nikmat dunia dan kayangan bagi Dewata Raya nih... sebab itulah seluruh buana nih terpana dan terleka... semua atas sebab Dewata Raya yang masih tertidur... tertidur atau sengaja menidurkan dirinya... cuma gua kurang pasti aderkah air liur basi Dewata Raya nih meleleh umpama sungai madu atau mengeras dipipi seumpama disyihir oleh King Midas (lagenda Raja yang boleh menukarkan sesuatu kepada emas)...

Biler penghinaan berlaku pada agama para rakyat... walaupun Dewata Raya "kununnya" adalah pelindung dan ketua bagi peribadatan nih... tapi.... Dewata Raya masih lagi tidur... Dewata Raya berasa tidak perlu untuk mengeluarkan apa-apa arahan, komen mahupun sergahan... mungkin kerana Dewata Raya terlebih syahdu diulit mimpi indah di kayangan.... atau mungkin Dewata Raya sebenarnya pekak, buta dan bisu....

Untuk pengetahuan lu... ibadah haji belum lagi bermula... tapi Dewata Raya dah lari pi buat ibadah haji... pergi dengan duit saper ntahlah... gua pon tak tau... rasanyer takkan pegi pakai duit poket dier sendiri... mesti pakai duit rakyatnyer.....Dewata Raya nih pergi haji berdua jer ker... atau seluruh dayang-dayang dan pegawai di kayangan dibawak sama....  pergh... rasa gua mesti semua skali ikut... berapa banyak modal tue...  pastue... kuota haji yang Dewata Raya dapat tue.... rembat saper punya.... main boleh bypass jer... aper.. orang lain takder hak nak pegi menunaikan ibadah haji jer...

Sori pasai gua bantai ibadah haji Dewata Raya nih... Ibadah haji memang satu ibadah yang dituntut... tapi... dalam keadaan negara kacau bilau dari segi agama nih... rasanyer tuntutan menstabilkan kacau bilau agama nih lagi besar darjatnyer daripada ibadah haji... tambah lagi Dewata Raya nih bukan pegi haji kali pertama.... ini entah kali yang keberapa... dan dah berapa banyak duit rakyat yang diabiskan untuk keselesaan Dewata Raya kali nih....

So.... pada gua aaa.... buang masa jer simpan lagi ini Dewata Raya... takder pekdah... stakat simbolik takder efek pon... letak batu atau kayu pon boleh.... kalu dah kira macam simbolik... letak kat muzium pon boleh ..... tak gitue... hahaha ...

23 October 2012

Innalilllah... Harussani Zakaria Sudah Meninggal ...

Bhai.. lu ader nampak Harussani Zakaria tak dalam dua tiga minggu nih.... gua tak nampak lar.... selalu tue senang benar nak nampak muka dier dalam TV... terutamanya TV3.... tapi dalam dua tiga minggu nih tak nampak la pulak... Harussani Zakaria sudah meninggal ker??

Dier dah mati ker..... kalu dah mati.... kenapa takder sesapa nak warwarkan... takkan senyap jer kematian "pejuang Islam" yang sorang nih....  Kalu dah mati... kat mana kuburnya... mau gak gua pi ziarah kuburnya...

Bukan aper... biasanyer dier nih kedepan skit kalu ader orang dari Pakatan Rakyat yang terlepas cakap sikit pasai Islam.... tapi biler Chua Soi Lek dok hina Islam depan Najib Razak yang dok tersengeh memanjang masa perhimpunan MCA baru nih... tak terdengar pulak aper komen Harussani... maybe pasai Harussani dah meninggal kot....

Mungkin pasai dah mati kot... pasai tue la dier tabley dah nak bagi komen mender... hahaha...

Oh yer.... kalu Mufti Suq macam nih dah mampus.... kena la ganti Mufti lain.... hahaha... Lu agak Atan Bin Hashim tue nak lantik ker mufti lain yang tak sekepala dengan dier... hahaha...  Mohamed Nor Mansur tue boleh ker jadi Mufti....  hahaha

Aper pon... harap TV3 dapat buat satu siaran khas memperingati Allahyarham Harussani Zakaria... jasa-jasanyer kepada negeri... dan kepada golongan bangsawan.... hahaha

Belasungkawa buat keluarganya.....

Perang Bermula

Bhai... Lu pernah dengar tak peribahasa nih.... "kerana takutkan nyamuk... kelambu dibakar" ....hahaha.... kalu tak pernah dengar... pi cari buku peribahasa kat mana-mana kedai buku... hahahaha...

Bhai... perang dah bermula la bhai.. perang dah meletus... dulu masa dulu... orang tak amik pot pon aper kerjabuat cucu cicit anak beranak golongan bangsawan nih... sebab kerana orang Melayu nih rata-ratanyer penyembah manusia.... Ketakutan mereka kepada manusia lebih daripada ketakutan mereka kepada Allah Taala.. Tuhan sekalian alam...

Hari-hari golongan Melayu nih sembah manusia sana.. sembah manusia sini... hanya kerana pingat dan darjat.... "Ampun Tuanku... sembah patik harap diampun" ..... bodo punya Melayu... siap berkata-kata hebat berbagai... sedangkan berkata-kata dengan Allah Taala takder pon guna perkataan patik mender... dengan Allah cuma ber "aku-aku" jer.... dengan manusia hormat berbagai... cilakak bodoh punya orang Melayu...

Hormat dan patuh mereka kepada manusia lebih hebat daripada kepada Allah Taala.... sebab itulah orang Melayu jadi camnie...  paling teruk... bilamana orang-orang Melayu ini katanya beragama Islam.... tapi rupanya hanya nama dan keturunan sahaja yang Islam.... tapi rata-rata tak beriman... nama Islam... tapi iman takder... aqidah out...

Ader golongan yang hafal kitab yang dok berlingkar keliling golongan bangsawan nih kerjanya mencari segala ayat Al Quran dan hadith untuk menjustifikasikan kepentingan dan keelitan golongan bangsawan nih... malah banyak ayat Al Quran yang dijajakan hanya dibaca sekerat-sekerat...  bukan setakat dibaca sekerat.. tapi siap manipulasi dan putar belit aaa....

Ayat yang paling banyak dijaja aderlah "Hendaklah kamu taat kepada pemerintah" ...dibaca sekerat sahaja... malah kerana golongan yang hafal kitab nih jenis gila dunia.. gila pangkat... gila harta.. gila wang ringgit... sanggup pula mereka menyamakan perkataan "pemerintah" ini dengan golongan bangsawan yang ader di negara ini..... hahaha.... bodoh nak mampus....

Dunia punya pasai... sanggup masuk neraka jahanam ... sanggup berkawan dengan setan....... pelik aaa... bukan tak baca kitab.. bukan tak hafal kitab... tapi semua pasai nafsu.... sebab itulah golongan bangsawan nih makin tak sedar diri... yer la.. pergi sana orang Melayu bodoh akan sembah... pergi sini orang Melayu bodoh akan sembah..... sembah manusia... bukannya sembah Allah Taala... Tuhan Sekalian Alam...

Pasai terasa hebat dan kuat.... jadi golongan bangsawan nih makin tak sedar diri... ingat diri mereka maksum.. yer la... bukankan mereka dicanangkan sebagai ketua agama Islam... hahaha... dalam Islam mana ader ketua agama... Rasulullah S.A.W sendiri pon bukan ketua agama Islam... baginda cuma Rasul Allah..  kuasa mengampunkan dosa hanya milik Allah Azzawajalla....

Tapi... bagi golongan bangsawan Melayu yang bengong nih.... diorang perasan yang diorang ader kuasa mengampunkan dosa..... itu sebabnyer walaupun anak beranak.. cucu cicit diorang buat kerja mungkar... buat kerja maksiat... buat dosa besar berbagai... senang jer diorang ampunkan... siap boleh keluarkan surat warna kuning bagi pengampunan atas kes bunuh lagi..... hahahaha... macam haram.... macam setan....

So.. sekarang nih perang dah bermula.... MediaPerak.Com sudah kena... kini timbul pulak MediaPerak.Net ..... berapa lama lagi jangkahayat para bangsawan nih sebelum dimuziumkan..... hahahaha

22 October 2012

SPR Merayu

Bhai.... Sedih betul lar kat SPR nih... sebab ramai irang takmo percaya dengan SPR... Kredibiliti SPR dah lama jatuh merudum... Hahaha... Even budak taska pon perlekehkan SPR...

Kesian biler dapat tau SPR terpaksa merayu kepada semua agar mereka tidak jadi mangsa perlekehan... Selagi SPR tak bersih luar dalam... Selagi itulah SPR hilang kredibiliti.... Hahaha....

21 October 2012

Demo Anti MCA Anjuran Pemuda PAS Jumaat Ini !

Bhai.... lu agak-agak aaa.... berani ker Pemuda PAS nak anjurkan demo anti MCA seperti tajuk artikel gua nih .... Berani ker Dewan Pemuda PAS nak menganjurkan satu demo besar-besaran mengecam MCA yang anti Islam... yang menghina Islam....  berani ker Nasrudin Hassan Tantawi dan Nik Abduh nak aderkan demo macam nih...

Tak payah la pong-pang.. pong-pang hari-hari sana sini dalam ceramah berbagai... pasai "kununnya" mempertahankan Islam... menjadi pejuang Islam... tapi... dalam masa yang sama... tak berani nak menegur dan berdemo kepada MCA....  awat jadi pengecut sangat nih..  telur letak kat mana???

Biler kes kat Amerika ker... kat luar negara ker... cukup cepat dan berani nak anjurkan demo berbagai... siap dalam demo gempak giler berapi-api bagi ucapan berbagai... tapi... senyap jer kalu yang berlaku kat Malaysia....

Dulu masa Mahathir Mohamed, Abdullah Ahmad Badawi, Najib Razak, Ahmad Shabery Cheek dok kuarkan statement anti Islam dan anti Hudud.... takder pon satu tindakan daripada Pemuda PAS... senyap jer macam takder telor... abis kuat pon berani cuma keluarkan statement atas kertas jer... itupon bagi dalam bentuk Faksimili.... tabrani nak berdepan... Kalu dah ketua pon kecut.. aper lagi la anak buah.... hahaha

Aper... Pemuda PAS takut sangat ker nak berdemo depan pejabat MCA biler Chua Soi Lek menghina Islam... takkan takut kot... pejuang Islam mana boleh takut.... aper daaa... Nih Abduh tue... takkan tabrani nak lead Pemuda PAS buat demo.... kata hebat dalam bab agama nih.... tapi... mmmmm... simpan jer la...

Atau... diorang tau.. kalu buat demo anti MCA tue... nanti takder la peluang diorang nak dapat tempat dalam kabinet lepas PRU13  kot.... kalu jadi kerajaan campuran nanti.... ala... UG bergabung dengan UMNO ..... hahaha ... susah la kalu buat demo awal nih... nanti MCA akan bantah UG bergabung dengan UMNO.... hahaha

Aper pon.. gua cabar Pemuda PAS anjurkan Demo anti MCA Jumaat ini.... hahahaha ... masih ader masa 5 hari untuk mengwarwarkan kepada semua Pemuda PAS... dan masih ader masa untuk plankan event nih... Kalu diorang berani buat... gua akan turun KL join diorang...

Kad Kuning Kad Merah

Bhai.... gua jarang tengok game sukan... ntah camana hari nih... gua boleh tengok game final Piala Malaysia 2012 antara ATM lawan Kelantan.... permainan dari satu segi agak bagoosh... semua rajin try... cuma di minit-minit terakhir....

Sekitar 20 minit terakhir... mula la kedua-dua team player main macam celaka... melambat-lambatkan... berlakon sakit...  main kasar.... dan macam-macam lagi... Memang la gua tau ader kejadian yang tak elok yang kedua-dua team buat... tapi... aper-aper pon... jangan la tunjuk sangat...

Macam player NorShahrul yang kena siku tue... gua tau la sakit... tapi belakon pon berpada la..... ini siap sampai diusung keluar padang oleh Medic.... tapi sesampai ditepi padang.. terus bangun daripada pengusung tanpa bantuan sesapa... dan berlari balik masuk dalam padang....  agak-agak la skit nak berlakon tue.... at least ... amik la masa seminit dua kat luar padang... baru la bangun dan masuk balik kedalam padang....

Aper daaa.....  itu satu ker... kes lain yang tunjuk samseng macam nak bergaduh pon ader... gua tau la tengah tensen... tapi wei,,, 1Malaysia tengok lar.... tunjuk la skit perangai bertamadun...  Aper-aper gua respek samer pengadil.... cool... bertenang... dan layangkan kad kuning .... cuma kalu ikutkan ... ader satu kes tue boleh kena kad merah... tapi pengadil tak nampak jelas... jadi kena kad kuning jer la yang belasah pakai siku tue.... hahaha

Anyway.... pada gua... patutnya lebih banyak kad kuning dilayangkan... pasai banyak sangat player yang berlakon dan melengah-lengahkan perlawanan...  ini tak bagoosh untuk sukan... ini cadangan gua... kalu ader player yang banyak kali berlakon sakit dan melengah-lengahkan game... patut kena kad kuning sekali... dan kalu buat lagi... terus kena kad merah....  sebagai peringatan keras supaya main dengan bagoosh... jangan main macam siot....

Aper pon tahniah kepada team Kelantan yang menang... dan juga tahniah kepada team ATM yang berjaya masuk final.... tahniah sekali lagi....

20 October 2012

Analisa Politik Nokharom

Nih satu lagi cam siot punya analisa.. camsiot jer punya survey...

Aper Ader Dengan Melayu?

Bhai.... lu agak-agak aaa... aper ader dengan Melayu.... aper ader aaaa... dan aper lagi yang tinggal dengan Melayu..... hahaha... gua bukan nak citer pasai kebanggaan Melayu nih... bangsa super nih... tapi... gua cuma nak ingatkan Melayu nih... bahawa...
  1. Persekutuan Tanah Melayu dah jadi Malaysia
  2. Orang Melayu dah ramai yang mamak dan arab celup didalamnyer
  3. Bahasa Melayu dah jadi Bahasa Malaysia
So... tinggal cuma ader tiga jer masih boleh dibanggakan dalam kelompok Melayu..
  1. Baju Melayu
  2. Butang Baju Melayu
  3. Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB)
Itu pon tak tau la berapa lama lagi... sebab gua dapat info dari sumber dalaman MMC ....bahawa Syed Mokhtar (si pelari beras nih) yang sedang dok kenen nak amik alih KTMB bercadang nak tukar nama Keretapi Tanah Melayu Berhad kepada satu nama komersial yang baru... yang secara otomatiknya akan menghilangkan nama Tanah Melayu pada perkhidmatan keretapi tertua di Asia Tenggara nih...

Sebab bagi Syed Mokhtar nih... nama Keretapi Tanah Melayu Berhad tidak komersial... jadi terpaksa tukar kepada nama lain....

Tunggu jer la.....

P/S: errr.... berapa banyak sebenarnya aset tanah yang dimiliki oleh KTMB nih aaa.... hehehe

Selamat Berhartal

Gua nak peringatkan lu orang semua bahawa hari ini aderlah Hari Hartal Se Malaysia.... jadi mari kita menegakkan suara rakyat... suara keramat.... Selamat Berhartal


Rujukan : Sepuluh Tahun Sebelum Merdeka

Sepuluh Tahun Sebelum Merdeka from fahmi reza on Vimeo.

18 October 2012

Ijazah Palsu?

Bhai... lu tau dak ader sindiket yang dok giler buat promosi jual sijil palsu... diploma palsu... ijazah palsu... sarjana palsu... malah ader yang dok giler jual ijazah kedoktoran palsu.... hahaha..

Semua pasai duit bhai... yang best tue.. pelanggan tak pernah surut... malah makin ramai yang ader... dari secikai-cikai orang biasa sampailah kepada orang politik.... hahaha...malah kalu ikut rating aaa... bilangan ijazah sarjana palsu dan ijazah kedoktoran palsu paling banyak dimiliki oleh orang politik dan ternama....

Hahaha.... ini termasuklah juga dengan beberapa kes orang yang femes kat dalam Malaysia... macam orang yang mengaku dier jutawan Internet tue (walhal dier aderlah jutawan hasil jual buku dan seminar).... dan sorang lagi jutawan motivasi.... hahahaha... aderkah perlu gua namakan diorang.... hahaha....

Bhai... itu yang memang sijil palsu... tapi yang gua nak citer nih aderlah tentang perangai dan kerjabuat sesetengah IPTA dan IPTS di Malaysia yang sebijik macam kilang mengeluarkan sijil palsu... hahaha... sijil tak laku....  yer la.... kualiti produk akhir yang keluar dari IPTA dan IPTS nih dah macam kilang.... terlalu banyak produksi... tapi mutu kualiti hasil produk... out... hancusss...

Perlukah gua namakan IPTA dan IPTS yang macam nih... hahaha... ader satu IPTA tue keluarkan lebih dari 5 ribu graduan tak laku (palsu dalam satu ertikata lain) setiap kali habis konvokesyen... hahaha .. produk terhasil nih... biler dicampak kat pasaran... hancusss.... tabley pakai... kerja pon tabley nak buat... last-last... tanam anggur... dan ramai yang terjebak dengan gejala sosial (dadah dan maksiat)....

So... aperkehalnyer kerajaan dok nak pantau sindiket yang keluarkan sijil dan ijazah palsu nih.... kalu dah yang ader depan mata pon memang dok keluarkan sebijik hasil macam sijil dan ijazah beli....tak guna sesen pon.... hahaha

Gua tau artikel ijazah palsu kali nih mesti akan menyebabkan ramai yang marah... hahaha... nak buat camana... ini realiti bhai... kalu gua bagi nama institusi tue.. mesti ramai hasil dari institusi tue akan marah dan spam blog gua nih.... hahahaha.....

Hebatnya Malaysia

Bhai... dalam dunia nih.... gua rasa aaa... Malaysia la negara paling hebat.... takder negara lain yang lagi hebat berbanding Malaysia...

Contoh terbaik... dulu... beberapa tahun dulu... pernah berlaku banjir ditingkat mezzanin dalam sebuah pejabat Kerajaan di Selangor..... waktu tue ader isu berkaitan dengan penipuan tahap mega bernilai jutaan ringgit yang dikaitkan dengan Menteri Besar... yang bestnyer... hanya tingkat mezzanin sahaja yang banjir... dan tingkat ini menempatkan bilik server..... hahaha

La nih.... gua dapat tau... Flyover pon boleh banjir kat Malaysia nih.... Bhai... flyover la bhai... bukan kat bawah... nih kat atas nih... kalu air dah boleh sampai kat Flyover... maknanyer .... lebat betul lar hujan tue... sampaikan flyover pada ketinggian lebih 30 kaki pon boleh tenggelam dalam air.... hahahahaha

Lu tak percaya ka bhai... cuba lu tengok gambar kat bawah nih... hahahaha ... gua cilok dari belog nih...




Hahaha.... hebat kan Malaysia nih..... hahaha

17 October 2012

Mengelak Dari Kamera AES

Bhai... Ini adalah usaha solidariti rakyat untuk menangani sistem AES....

Bagi pengguna aplikasi GPS yang bernama WAZE .... gua rasa perlu juga ditambah tools untuk semua pengguna applikasi WAZE tersebut memasukkan lokasi pinpoint GPS bagi kedudukan kamera AES ini... dan seeloknya ianya disetkan amaran pada jarak 500 meter atau lebih....

Bagi PAPAGO dan GARMIN... gua rasa dalam sebulan dua lagi mesti akan ader update baru bagi lokasi kamera AES nih.... hahaha... bagi aplikasi GPS yang lain... for sure.. kurang dari 6 bulan lagi akan ader update yang memasukkan lokasi kamera AES nih...

Tapi... bagi pengguna telefon pintar berasaskan ANDROID.... lu orang boleh la download dan guna aplikasi AES Detector (version 1) secara percuma dari Google Play....

Maklumat tentangnya lu orang boleh baca diblog sahabat nih..

Bagi pengguna Nokia (sistem operasi Windows) dan iPhone (sistem operasi IOS) ... gua rasa aaa... lu tunggu jer la kalu ader aplikasi AES Detector nih dibuat untuk support sistem tepon lu orang....

Tapi kalu lu orang boleh install WAZE, PAPAGO dan GARMIN ... gua rasa tak lama lagi lu orang boleh dapat update yang boleh detect lokasi kamera AES.... hahaha .... ini semua cara nak mengelak dari kamera AES...... hahaha.. bagoosh... bagoosh...

Ada Apa Dengan Royalti?

Bhai... ader orang citer kat gua... buat aper la dok amik tau pasai R... pasai royalti... pasai NGO yang dok pongpang-pongpang hari-hari citer dan bagi input kat rakyat Kelantan pasai Royalti Petroleum...

Diorang cakap.. kalu betul la R nih bagoosh... kalu betul la Royalti nih menguntungkan negeri.. tentu rakyat negeri Terengganu, Sabah dan Sarawak pon akan teruja dan bawak isu Royalti nih kat negeri diorang...

Bhai... ini gua nak bagitau lu... betul... dari satu segi ... isu Royalti di Kelantan tue memang hanya untuk orang Kelantan... orang lain tak perlu amik tau.... memang betul... tapi betul dari satu segi jer lar...

Orang negeri Perlis .. Negeri Sembilan.... Melaka .... tak perlu pon amik pot pasai Royalti... orang Johor, Perak, Kedah, Pulau Pinang, Pahang dan Selangor pon tak perlu gak amik pot... hahaha...

Tapi..... Tapi jika ditakdirkan oleh Allah Taala, ader la jumpa minyak dan gas kat negeri-negeri yang lain nih.... agak-agaknyer... kerajaan negeri-negeri nih seperti Selangor, Pahang, Pulau Pinang, Melaka, Perak, Kedah, Johor, Perlis dan Negeri Sembilan tak mau ker nak amik duit royalti nih???

Takkan takmo nak amik bahagian dier... kan dah sign perjanjian pada tahun 1974...... hehehehe... kata la jumpa gak minyak dan gas nih lebih dari 3 batu nautika dari perairan negeri-negeri nih.... hahaha... takkan takmo nak rebut kot....

Bhai.... Allah Taala kalu nak bagi dan uji tue... senang-senang jer.... sekelip mata jer....  Dan gua memang mendoakan supaya negeri-negeri lain nih pon sama dapat jumpa minyak dan gas pada perairan lebih dari 3 batu nautika (ikut paras air surut) ... masa tue baru kiter dapat tengok... ader akai tak rakyat Malaysia yang kondem pasai NGO R nih..... hahahaha

Masa tue kita akan dapat tengok ramai yang akan berlakon jadi hero.... hahahahaha

Ader Orang Marah Gua

Bhai... hahaha.... sepanjang hari nih ader macam-macam pesen orang yang call, sms malah tibai gua kat laman sosial lain pasai artikel kisah sebenar "Itu Bukan Spender Saya" yang gua terbitkan tengahari tadi... Kejadian berlaku adalah kejadian sebenar.

Bukan tujuan gua nak aibkan pelanggan bank tue... walaupun gua dah tau saper dier....sori.. gua takder nak aibkan dier... cuma aper yang gua nak citer aderlah isu disebalik kejadian nih...

Orang marah gua dan kata gua tuduh pelanggan bank tue berzina.... err.... rasanyer gua takder tuduh pon dier berzina... biler gua guna perkataan "main" ... aderkah ianya bermaksud berzina ... tolong aaa jangan kotorkan minda lu orang... jangan buat malu aaa...

Okeh... mari kita buat sedikit analisa...... Awek tue tanggalkan seluar dalam dia kerana
  1. Kotor (maybe bladder dier ader masalah... jadi dier terpaksa tanggalkan seluar dalam dia)
  2. Basah (maybe seluar dalam dier terbasah kerana terkena air dari pili)
  3. Spare (maybe seluar dalam itu adalah seluar dalam spare dia)
  4. Terlupa (maybe seluar dalam itu terlupa dipakai kembali selepas dia bersolat)
  5. Main (maybe seluar dalam itu kotor dan basah selepas pelanggan tersebut main @ bersukan)
Apa-apa pon... jangan letak seluar dalam lu orang dalam poket.. bahaya bhai... silap-silap nanti tak pasai malu....

P/S: Bagi yang kaki berzina dalam kereta waktu rehat makan tengahari tue ... satu hari nanti lu orang akan terkantoi... terkantoi dengan manusia... dengan Allah dan Malaikat.... lu memang selalu dah kantoi... tunggu maser jer nak kena panah petir nih....

MORAL : JANGAN BUAT MAKSIAT

16 October 2012

Itu Bukan Spender Saya ...

Lokasi: Bank Rakyat Machang
Tarikh: 15 October 2012
Masa : 2.30 pm

Dalam kesibukan orang ramai yang berurusan di kaunter Bank Rakyat Machang selepas waktu rehat makan tengahari sekitar pukul 2.30 petang... ada seorang pelanggan masuk kedalam bank.

Seorang perempuan melayu berwajah manis dan ayu yang mengenakan baju kurung berbunga kecil telah mengambil nombor gilirannya di mesin nombor giliran.

Selang beberapa minit, nombor yang dipegang olehnya tertera pada paparan nombor diatas kaunter bank. Pelanggan perempuan tersebut tergesa-gesa pergi ke kaunter.

Sesampainya dikaunter, dalam kekalutan untuk mengeluarkan kunci kereta dan purse dari poket baju kurungnya, pelanggan perempuan tersebut secara tidak sengaja tercicirkan sehelai seluar dalam miliknya dari dalam poket.

Pelanggan tersebut tidak sedar bahawa seluar dalamnya sudah terjatuh diatas lantai bank. Selesai dia berurusan di kaunter, ada seorang pelanggan lelaki menegurnya dan menunjukkan kepadanya bahawa seluar dalam perempuan tersebut telah terjatuh diatas lantai bank.

Dengan muka yang selamba dan seperti tidak bersalah, pelanggan perempuan tersebut mengatakan dengan jelas "itu bukan spender saya" kepada lelaki tersebut. Rata-rata pelanggan lain didalam bank tersenyum dan ketawa kecil. Ramai juga pelanggan lain yang mengesahkan kepada pelanggan perempuan tersebut bahawa itu adalah seluar dalam beliau yang tercicir ketika dia menyeluk poket tadi.

Berkali-kali pelanggan perempuan tersebut menggelengkan kepala dan tidak mahu mengaku bahawa seluar dalam tersebut adalah kepunyaannya. Dengan segera beliau telah keluar daripada bank tersebut dan terus menaiki sebuah kenderaan yang sedang menunggunya diluar bank.

Seorang lelaki pelanggan bank kemudiannya dengan selamba mengutip seluar dalam tersebut dan memasukkannya kedalam bakul sampah.

Moral : Kalu nak main pon time waktu rehat makan tengahari, pakai la balik seluar dalam tue... kan dah malu digelak satu bank... sure lepas nih dier takkan datang berurusan di bank tue... hahahaha... CCTV Bank semasa kejadian ada merakamkan insiden ini.

Semak Bil Elektrik Lu Orang Sekarang Nih

Bhai.... gua just nak peringatkan lu orang sumer... baik lu orang semak semua bil elektrik lu orang sekarang nih... semak bil-bil lu orang dari awal Januari sampai sekarang.... kalu dah ilang... sila dapatkan salinan kat mana-mana pejabat TNB....

Bukan aper.... gua tadi baru perasan ader satu bender tak kena dengan bil elektrik yang dibagi oleh staff TNB....

Biasa gua punya bil elektrik akan tertulis penggunaan dalam sekitar 600 unit sebulan...tapi bulan nih.. tetiba jer naik jadi 800 unit... walhal gua tak tambah pon peralatan elektrik  ... semua stendet yang biasa-biasa jer macam bulan-bulan yang lain...

Penggunaan gua sepatutnyer macam biasa jer.. tambah pulak gua pakai Triple Phase ... patut elektrik lagi stabil dan kadar penggunaan gua mesti takkan naik mendadak secara tetiba.... tapi macam mana boleh ader tambahan 200 unit dalam bil...... giler ker aper...

Kadar pulak tue dikira 200 unit pertama harga lain.. 100 unit kedua harga lain.. 100 unit ketiga harga lain... 100 unit keempat harga lain... 100 unit kelima harga lain....100 unit keenam harga lain... dan 100 unit ketujuh harga lain...

Ini kerja giler.... dulu... dikira 200 unit pertama harga lain... 200 unit kedua harga lain... 200 unit ketiga harga lain.....200 unit keempat harga lain......

Aper la nih TNB dah buat giler dah nih... semenjak Che Khalib jadi CEO TNB... lagi mengarut jadinyer TNB nih.... dulu masa Ani Arope dan Tajuddin Ali jadi CEO TNB... okeh jer perjalanan TNB nih..... semenjak TNB dikuasai oleh pelantikan politik nih... dah jadi macam sial.... contoh masa Jamaluddin Jarjis jadi CEO... lagi la macam sial TNB jadinyer....

La nih... yang kaya IPP... yang merana pengguna elektrik.... gua rasa aaa... patut kena break la monopoli bekalan tenaga camnie la... patut ader persaingan...

15 October 2012

Buku Cinta @ Book Of Love ?

Gua cukup suka idea yang diterjemahkan dalam filem pendek nih.... konsep fotografi dan videografi yang digunakan nampak simple tapi berkesan... pencahayaan dan audio yang baik dan berkualiti... Gua bagi 4.5 bintang dari 5 bintang untuk video pendek ini....

14 October 2012

Himpunan Royalti Di Bachok

Bhai... Baru kejap tadi solosai event kat Bachok.. Kat Padang Istiadat... yang jauhnyer cuma tak sampai 50 meter dari pejabat pusat khidmat masyarakat Ahli Parlimen Bachok .. Nasharuddin Mat Isa... Ahli Majlis Syura Ulama PAS tue....


Ramai orang datang... Anggaran gua dalam 3 ribu hingga 5 ribu orang yang hadir... Tapi ... Ader sorang yang tak nampak batang hidung... Hahaha... Saper lagi... Melainkan kaki ponteng dalam Majlis Syura Ulama PAS lar... Hahaha... Nasharuddin Mat Isa la... kan dier selalu ponteng kalu ader mesyuarat Majlis Syura Ulama PAS... hahaha.... tapi biler berkaitan UMNO... rajin plak dier datang... hahaha..



Takkan la kawasan Parlimen dier sendiri pon dier tak tau dan tak amik pot.. Camana la dier boleh menang dulu aaa.. Camana dier boleh jadi wakil Rakyat... Kalu jenis kaki ponteng macam nih... Hahaha ... Kawasan Parlimen dier sendiri pon dier banyak ilang... tak datang.... ini ker contoh Ahli Parlimen yang "kununnyer" membawa imej Islam.... membawa imej Ulama lagie tue... hahaha




Nih la contoh terbaek bhai... Kena wala' ... Kena ikut contoh ulama nih... Kena belajar ponteng.. Kena belajar tak amanah dalam tugas... Kena belajar khianat terhadap amanah yang dipertanggungjawabkan.... Hahaha

Baru la boleh jadi Ulama terbaek.. Ulama contoh... Ahli Majlis Syura Ulama lagie tue... Hahaha... Terbaek...

Ini la baru Ulama moden... Ponteng dan khianat terhadap amanah yang diberikan... Hahaha... Mesti dier dah ader jawapan terbaek nak kelentong Allah Taala nanti... Hahaha... Mesti Allah Taala pon boleh tertipu ngan Nasharuddin Mat Isa nih... Sebab Nasharuddin Mat Isa tak perlu bawak bukti pon.... Hahaha

Habis la... Kalu orang yang macam nih masih boleh dibanggakan dan disokong sebagai ulama oleh puak-puak UG dan Geng Rusila... Terutamanyer FZT dan geng dier... Tak tau la gua nak kata aper... Patut la pon PAS kalah di Terengganu.... Hahahahaha

Hancuss lar.... Hahaha

13 October 2012

Menjaga Kepentingan Peribadi

Bhai... Lu tau kan... Pasai aper ketua agama setiap negeri walaupun diorang ader kuasa untuk mengubahkan sistem undang-undang syariah sedia ada kepada undang-undang hudud, qisas dan ta'azir.... Gua kompem lu mesti tahunyer...

Kalu lu masih tak tau... Mari gua citerkan.. Mari gua story... Mari gua kasi habaq sama lu... Mari gua bagi pencerahan...

Dulu... Di Tanah Melayu nih... Undang-undang bersandarkan kepada hudid, qisas dan ta'azir pernah dilaksanakan... Masa tue walaupun ilmu agama yang diorang ada masa tue kira basic ... bukan takder yang advance... Tapi ramai yang cuma ader basic jer... Tapi dek kerana takutkan Allah... Jadi diorang laksanakan juga hukum nih....

Tapi... Walaupun ader hukum nih... Puak-puak bangsawan tabrapa suker dengannya... Sebab dengan hukum nih... diorang punya kuasa jadi tergugat... Walaupun begitu... Diorang jadi cuak gak... Pasai rakyat marhaen semua terima hukum Allah nih sebagai hukuman tertinggi...

Jadi... Biler sajer kedatangan Portugus, Belanda dan Inggeris menakluk dan memerintah negara nih... Puak bangsawan nih terasa selamat... Seronok pasai dah tak perlu nak jalankan hukum dan undang-undang Allah... Diorang terus jer terima pakai undang-undang penjajah..

Selamat diorang pasai penjajah walaupun ader buat undang-undang yang ketat dan kejam... Tapi ader satu klausa yang penjajah nih deal dengan para golongan bangsawan nih... Satu klausa yang sampai hari nih menjamin keselamatan puak bangsawan nih...

Klausa yang mengelakkan para bangsawan daripada dikenakan hukuman atau lebih dikenali sebagai immuniti... Jadi kalu ader puak bangsawan nih buat kesalahan... Diorang tabley didakwa dan dibicarakan dimahkamah awam... Selamat... Secure...

Ini semua kerana nak menjaga kepentingan peribadi puak-puak bangsawan nih... Sebab itulah walaupun diorang dikatakan menjadi ketua agama... gua berani jamin... Takder satu pon yang akan nak laksanakan hudud, qisas dan ta'azir...

Dan kalu diorang boleh lengahkan atau gagalkan tuntutan hudud nih... Maka selamatkah mereka... Kalu lu nak tau... Kalu hudud nih berjalan... Gua rasa aaa... Cuma sorang dua jer dari golongan bangsawan nih yang akan selamat... Yang lain semua kena hukum... Dan kalu ader penjara khas... Mau penuh penjara tue diisi oleh puak bangsawan nih....

Kalu lepak kat penjara... Mana boleh dapat semua perks yang diorang dapat la nih.... Silap-silap tido atas tilam nipis jer dengan seluar pendek....

So .... Walau macam mana Nasharuddin Mat Isa dan Hassan Ali nak bising pasai hudud nih... Sila pi jumpa ngan Majlis Raja-Raja untuk mendesak mereka nih laksanakan hudud... Lagi pon diorang kan ketua agama....

# menulis dengan telefon separa pintar keluaran syarikat buah epal di Tanah Rendah Sekebun Bunga... cover kerja risik event Royalti petang dan malam nih berhampiran Bachok dengan kengkawan dari Cawangan E Bukit Aman.... Hahaha

12 October 2012

Bila Saifuddin Abdullah Lebih Rasional Dari Harun Taib

Bhai.... nampaknyer.... Ader Ahli Parlimen UMNO/BN yang lebih rasional daripada Ketua Dewan Ulama PAS.... mmmmm.... Iyer la.... cuba lu tengok statement nih....

Ahli majlis tertinggi Umno Datuk Saifuddin Abdullah menggesa bekas timbalan presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa mengemukakan bukti kukuh bagi menyokong dakwaan bahawa satu majlis kesyukuran yang diadakan di Sarawak tahun lalu menganjurkan doa supaya "Malaysia menjadi negara Kristian".

Nasharuddin dilaporkan mendakwa, majlis itu berlangsung selepas pilihan raya negeri Sarawak.

Saifuddin berkata kenyataan demikian menyuburkan budaya politik pertentangan di Malaysia sehingga membawa kepada budaya takut dan curiga-mencurigai dalam masyarakat.

"Kita tahu di Sarawak ada ramai penganut Kristian tetapi sama ada ada atau tidak idea seperti yang disebutkan itu, saya lebih suka tak cakap perkara begitu kecuali saya ada bukti yang kukuh.

"Saya bimbang dan saya tak akan sebut benda begitu kerana saya tak mahu menambah budaya takut.

"Jadi saya harap Nasha ada bukti yang kukuh," katanya kepada Malaysiakini. - SUMBER

Yang diatas tue komen Saifuddin Abdullah ... Ahli Majlis Tertinggi UMNO tue.... hehehe....  dan yang bawah nih aderlah komen Harun Taib... Ketua Dewan Ulama PAS.....

SHAH ALAM - Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib berpendapat apa yang dinyatakan Bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa itu adalah betul. - SUMBER

So... aper citer nih.... takkan la Harun Taib tak tau dan tak nampak isu sebenarnya.... pelik aaa.... nih la susahnyer... bukan susah kat sesapa... tapi susah kat semua ahli parti... sampaikan ahli parti pon boleh terpecah tiga empat pasai nih.... amender la....

Nampaknyer la.... Saifuddin Abdullah lebih rasional dari Harun Taib..... hahahaa

11 October 2012

Ada Yang Nak Mampus?

Bhai.... ada yang nak mampus nih.... citer banyak takder... nak tahu citer lebih.. sila baca kat blog sahabat maya gua nih... BACA SINI

Sebelum tue... tengok gambar kat bawah nih dulu...


Maha Pemurah, Maha Mengasihani

Bhai.. gua nak tekankan kat sini... Gua bukan belajar dulu dalam aliran Agama... Gua dulu aliran Sekular... Gua skolah missionary.. Sekolah mubaligh Kristian...

Walaupun begitu... Gua tahu, faham dan jelas tentang maksud "dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani" yang mesti kita baca sekurang-kurangnya 17 kali setiap hari... Itu paling kurang la bhai... Tak tau la pulak ader yang boleh buat kurang dari tue...

So.... Allah itu Maha Pemurah... Yer betul... kerana pemurahnya Allah Taala itu... maka semua manusia, jin dan haiwan... beriman atau kufur tetap mendapat rezeki dari Allah... Tetap dapat bernyawa dan bernafaskan oksigen secara percuma daripada Allah... Begitu permurahnya Allah Azza Wajalla...

Walaupon ader yang ingkar dan menidakkan kekuasaan Allah Taala... Tapi atas sifat Maha Permurah Allah itu maka semuanya masih diberikan segala yang ada didunia ini tanpa sekatan... Kalulah Allah sekat... Mau rasanyer semua yang tak beriman dan kufur itu mampus kiok dah..

Sebab itulah ... Kalu yang kufur berdoa... kepada tuhan mereka... walau siapa pon tuhan mereka... Allah tetap melihat dan mendengar... Dan hak Allah Taala sahajalah sama ada mahu mengabulkan doa mereka (orang kufar) itu atau tidak... Allah lah sebaik-baik yang mengabulkan doa...

Jadi.... Apa masalahnya kalu orang kufar berdoa untuk kepentingan mereka? Jika mereka berdoa, kita pon (orang yang beriman) juga boleh berdoa... Dan Allah akan mengabulkan doa sesiapa yang dikehendakiNYA... Itu semua adalah hak Allah.. Dan kita tak berhak mempersoalkannya...

Sebab itulah Rasulullah suruh kita memperbanyakkan doa... Moga Allah mengabulkan semua doa kita... Ameen...

Tapi... Atas sifat Allah yang Maha Mengasihani... Maka orang yang beriman dan beramal soleh sahaja yang pasti mendapat manfaat dan ganjaran daripada Allah Taala.. Ganjaran dalam bentuk yang boleh dilihat ataupon yang tidak boleh dilihat... Pahala ataupun segala nikmat yang lain...

Oleh yang demikian... Gua ingin menasihatkan Nasharuddin Mat Isa supaya pi balik belajar ilmu agama nih... Termasuk ilmu tasauf.. Ilmu haqiqat dan ilmu makrifat... Sebab skrang nih dier duduk dalam Majlis Syura Ulama PAS... Tak sepatutnya dier sendiri keliru dengan sifat Allah yang Maha Pemurah dan Maha Mengasihani...

Jangan tunjukkan sikap bebal, bodoh dan bangang dalam bab sifat Allah nih kalu masih nak duduk kat dalam Majlis Syura Ulama PAS... Tolong jangan malukan dan jatuhkan kredibiliti Majlis Syura Ulama PAS..

Syarat Menjadi Ahli Majlis Syura Ulama PAS

Bhai.... benda nih gua dapat daripada Perlembagaan PAS (pindaan baru) pada FASAL 7A ...

(3) Seseorang yang hendak dilantik menjadi Ahli Majlis Syura ‘Ulamak itu hendaklah seseorang yang mengetahui masalah-masalah pokok (AL-USUL) dalam syariat Islam dan hukum-hukumnya atau/dan dapat merujuk masalah itu kepada al-Quran, as-Sunnah, Ijmak dan Qias dengan faham akan maksud dan maknanya yang muktabar dan hendaklah seorang yang adil yakni tidak melakukan dosa besar atau terus menerus melakukan dosa kecil dan hendaklah terpelihara maruahnya serta hendaklah seorang ahli PAS.

So..... Aper kriteria yang membolehkan Nasharuddin Mat Isa dilantik menganggotai Majlis Syura Ulama PAS ... walhal dier cuma belajar dalam bidang pengajian Islam, bahasa Arab, undang-undang syariah dan perbandingan undang-undang...... Nak kata dier ader belajar ilmu Usul Fiqh... takder plak dengar citer.. nak kata dier mahir dalam ilmu Hadith pon tak gak...

Nak kata dier mahir dalam bab ilmu Al Quran... errrk.... ader ker???

So....aper kejadahnyer dier terselit masuk dalam Majlis Syura Ulama PAS.... dah takder ker orang-orang yang lebih berkaliber yang boleh duduk masuk dalam Majlis Syura Ulama PAS... oh yer... nak kata dier Ustaz.... errr... rasanya tak kot.... bukan senang nak dapat title Ustaz nih....

Kalu setakat pandai bahasa Arab... Astora Jabat kat Utusan Malaysia tue pon pandai gak....

Jadik... kalu ikut klausa "hendaklah terpelihara maruahnya" .... errr.... boleh lagi ker nih dier jadi Ahli Majlis Syura Ulama PAS....

Kerusi Parlimen Untuk Nasharuddin Mat Isa

Bhai..... walau aper pon pandangan lu orang yang tak puas hati dengan sikap dan tindakan Nasharuddin Mat Isa nih.... lu orang simpan jer la yer.... sebab mengikut informer gua.... Nasharuddin Mat Isa telah dijanjikan satu kerusi Parlimen untuknya...

Dan kerusi Parlimen ini adalah kerusi yang paling selamat untuk Nasharuddin Mat Isa... bukan kerana PAS kuat melampau di kerusi nih... bukan sebab walau letak tunggul kayu pon para penyokong Pakatan Rakyat akan mengundi Nasharuddin Mat Isa nih... tapi.... tapi kerana kalu kerusi Parlimen nih tidak dapat dipertahankan ... maka ianya akan mencemarkan imej Pakatan Rakyat...

Lu boleh agak ker kat Parlimen mana telah disediakan untuk Nasharuddin Mat Isa .... gua dah dapat infonyer... cuma terlalu awal bagi gua nak dedahkan.... hahaha... lu tunggu jer la.. sampai masa nanti gua akan dedahkan gak.... info panas nih kalu keluar awal tak best....

Khabarnyer penyandang kerusi Parlimen kat situ akan berpindah ke kerusi Parlimen lain... dan kawasan itu akan diberikan kepada Nasharuddin Mat Isa....

Jadi walau macam mana pon lu dan gua tak suka dengan perangai, tindakan dan sikap Nasharuddin Mat Isa yang lebih UMNO dari pemimpin UMNO..... nama dier tetap ader dalam senarai yang diendorse oleh Majlis Syura Ulama PAS untuk menjadi calon PRU13..... nak buat camana..... hahaha

10 October 2012

Bila Majlis Syura Ulama Nak Bermesyuarat Lagi?

Bhai... Nih gua nak tanya Hadi Awang dan Harun Din... Biler aaa Majlis Syura Ulama PAS nak bermesyuarat lagi? Gua tak sabar nak tunggu pengumuman tarikhnyer... Mesti kalu nak buat pon tarikh dier sebulan dari sekarang... Hahaha

Jangan lupa jemput skali Nik Aziz... Masa nak jemput tue bagitau la akan ader dibincangkan tindakan untuk Nasharuddin Mat Isa nih.. Pasai keceluparan Nasharuddin Mat Isa semalam tue.... Hahaha

Then.. Boleh la kiter semua berpeluang tengok semua ahli Majlis Syura Ulana dok bekap Nasharuddin Mat Isa sebelum tarikh mesyuarat tue... Boleh la nanti kiter semua tengok Nik Aziz balik awal lagi dalam mesyuarat tue pasai takder rupanyer agenda untuk bincangkan isu Nasharuddin Mat Isa nih macam yang pernah berlaku dulu..

Tak sabar betul la gua nak tunggu pengumuman dari Hadi Awang nih... Mesti dier akan umumkan dalam sehari dua nih... Tapi tarikh mesyuarat mesti akan diadakan lewat sebulan dari sekarang.... Hahahaha

Dan hasilnyer ... No action kepada Nasharuddin Mat Isa... PAS dah jadi NATO... no action talk only... Hahahaha

Malas aaa nak layan Nasharuddin Mat Isa yang lebih UMNO dari ahli UMNO....

Alasan Majoriti

Bhai... Dah puas gua dengar... Dah puas gua diberitahu... Kalu nak jalankan hudud... Perlu ader kuaaa majoriti... Perlukan semua Melayu bersatu... Bergabung... Macam la Melayu tue dah semestinya Islam... Gua rasa aaaa... Kalu dibuat kajiselidik aaaa... Maybe peratusan Melayu yang Islam cuma 50% jer... Itupon maybe yang pada nama jer... Kalu disiasat betul-betul berimannyer Melayu kepada Islam... Maybe tinggal 30% jer....

Jadi... Kalu alasan majoriti diperlukan untuk memaksa dan mendesak dilaksanakan hudud nih... Gua tak nampak ader pengaruh majoriti...

Itu citer dalam konteks kaum Melayu di Malaysia... Kalu semak plak dalam Parlimen... pon camtue gak... Samerlah juga kalu lu orang tengok dalam konteks Majlis Raja-Raja... Berapa peratuskan yang betul-betul Islam... Bukan setakat Islam pada nama dan keturunan...

Aper yang gua cakap ini aderlah realiti... Kalu lu orang rasa gua menghasut... Maknanyer lu orang sendiri mungkin tidak berada dialam realiti... Maybe lu orang skrang nih berada dialam khayalan...

So... Kalu pon semua Melayu bersatu macam yang puak UG nak sangat tue... Macam Majlis Syura Ulama PAS nak sangat tue... Gua tak berani jamin hudud akan dapat dilaksanakan... Sebab puak UG dan Majlis Syura Ulama PAS pon samer gak menyembah YDP Agong, Sultan dan Raja.... Jadi camana nak tekan suruh Sultan dan Raja jalankan hudud.... Sebab selagi kita menyembah manusia... Selagi itulah kita tak takut dengan Allah...

Kesesatan melampau nih perlu dihentikan kalu nak hudud, qisas dan ta'azir dalam konteks undang-undang Islam dilaksanakan...

Ketaatan perlu kepada Allah... Dan kalu ader manusia yang menentangnya tambah lagi kalu manusia tue mengaku dia Islam... Wajib sangat-sangat kita perangi manusia-manusia nih...

Gua takmo nak citer pasai orang kufar dan kafir... Sebab diorang tue sudah tentu sampai kiamat akan menentang apa sajer hukum dan undang-undang Allah... Bukankan diorang memang menolak Islam... Jadi tak hairan la...

Yang gua citer pasai orang yang mengaku Islam... Tak kira berapa besarnya pangkat dier didunia... Berapa tingginya ilmu dier... Walaupun hebat keturunannya... Kalu dier sekat dan halang hudud dilaksanakan... Mereka-mereka ini wajib diperangi...

09 October 2012

Diampunkan Oleh Sultan dan Raja

Bhai.... selama nih kita di Malaysia terlibat sama... memandai-mandai jer membenarkan benda nih berlaku di Malaysia.... siap ader Lembaga Pengampunan lagi.... bagi penjenayah dan pesalah yang telah didakwa dan dihukum mengikut undang-undang sivil di Malaysia.... Siap boleh pulak diampunkan oleh Sultan dan Raja.... Siap boleh diampunkan oleh YDP Agong lagi..... Ini semua kerja gila...

Kerja memandai ... kerja melawan Allah Taala.... sampaikan takder sekor Mufti pon yang berani nak menyuarakan kerja celaka nih.... ini semua kerja yang dilaknat oleh Allah Taala....

Mana mungkin manusia yang tentunya tidak maksum boleh mengampunkan dosa dan kesalahan orang lain.... Even Rasulullah sendiri pon tidak mengampunkan mana-mana sahabat dan umat Islam yang melakukan dosa.....  Tolak tepi kes diampunkan dosa oleh mangsa jenayah tersebut... itupun mesti mengikut hukum dan tatacara yang ditetapkan oleh Allah Taala seperti dimaktubkan didalam Al Quran....

Sebab itulah Sultan dan Raja ... malah YDP Agong pun tetap tak mahu jalankan hudud, qisas dan ta'azir.... seperti mana yang gua dah tuliskan sebelum ni... semuanya sebab kalu hukum Allah Taala ini dah berjalan... maka takderlah jalan bagi YDP Agong, Sultan dan Raja dapat mengampunkan mana-mana anak cucu serta kerabat diorang yang dah melakukan kesalahan...

Macam dalam satu kes dulu... kes bunuh.... kes kerabat yang didapati bersalah membunuh.... terlepas bebas sebab dapat surat pengampunan daripada Sultan dan Raja...... sedangkan kalu ikut hudud... dah lama dah tamat riwayat kerabat nih...

Itu baru satu kes... belum lagi kes-kes yang terkait dengan kerabat-kerabat dan para bangsawan nih... macam kes rogol, zina, rasuah, judi, arak, menilik serta macam-macam lagi dosa-dosa besar yang dah dibuat... kalu ikut undang-undang Islam yang berpandukan hudud, qisas dan ta'azir... dah lama dah sekor-sekor kerabat yang ader kena tindakan dan hukuman....

Tapi... pasai YDP Agong, Sultan dan Raja mengawal Lembaga Pengampunan... maka senang la diorang mengampunkan kesalahan kerabat diorang tue... pasai tue la semua Sultan, Raja dan YDP Agong takmo nak jalankan hudud... sebab diorang sendiri pon ader terpalit dengan dosa-dosa besar nih..... diorang sendiri pon boleh kena tindakan dan hukuman kalu hudud, qisas dan ta'azir nih berjalan.... pasai tue la...

Sebab itu gua berani mengatakan bahawa YDP Agong, Sultan dan Raja-Raja lah yang sebenarnya penghalang Hudud daripada dilaksanakan di Malaysia nih.... bukan sebab lain.. bukan sebab orang kufar dan kafir.....

08 October 2012

Siapa Sebenarnya Penghalang Hudud?

Bhai.... Gua dah lama pikir... Gua dah kaji mendalam... Gua dah buat solat istikharah... Mintak petunjuk... Gua dah tanya anak bini... Gua dah tanya alim ulama... Gua dah tanya mak ngan bapak gua... Gua dah tanya guru gua.. Gua dah tanya ramai orang...

Even member-member gua yang skrang nih melepak kat Bukit Aman dalam cawangan E pon gua dok tanya.... Tanya pasai benda nih... Tanya pasai patutkah gua dedahkan siapa sebenarnya penghalang hudud...

Siapa sebenarnya yang menjadi batu penghalang kepada ujudnya dan berkuatkuasanya hudud di Malaysia....

Tapi semua yang gua tanya... Semua tak brani nak bagi kata YA... Semua agak takut dan cuak... Takper gua tak salahkan lu orang sumer.... Solat istikharah pon gua tak dapat clearence... Maybe gua tak brapa nak reti baca dier punya petunjuk... Hahaha

Jadi... Gua terpaksa ikut gerak hati.. Kalu ditakdirkan Allah Taala gua ditahan dan ditangkap atas "kununnya" menghasut bagi fakta yang gua nak dedahkan nih.... Gua redha jer... Sebab gua takmo nanti gua takder jawapan nak bagi kat Allah Taala masa dihisab nanti pasai usaha menegakkan agama dan hukum Allah.... At least kalu gua kena tahan, gua boleh mengadu kat Allah Taala atas aper usaha yang dah gua buat...

So... Berbalik kepada isu siapa sebenarnya penghalang hudud... Disini gua nak dedahkan... Lu tau dak ... Kalu pon Pakatan Rakyat dapat memerintah Malaysia... Hudud mungkin tidak dapat dijalankan.... kalu pon PAS memerintah Malaysia jugak hudud mungkin takder chan nak dijalankan...

Kalu pon tetiba jer UMNO nak jalankan hudud pon kat Malaysia nih.. Silap-silap masih tabley nak dijalankan... Lu nak tau pasai aper? Errrr... Bukan pasai sekatan atau halangan daripada orang kufar dan kafir... Bukan sekatan dan halangan daripada agama lain... Bukan jugak halangan dari Perlembagaan Malaysia yang diasaskan oleh Lord Reid...

Tapi halangan, sekatan dan kekanan tue semua pasti akan datang dari satu tempat jer... Satu tempat yang menjadi penghalang hudud, qisas dan ta'azir dijalankan.... Satu jer bhai..

Dan itu semua datangnya daripada Istana... Para Sultan dan Raja yang selama ini dimomokkan sebagai ketua agama Islam... Sebagai "defender of Islam"... Sebagai kuasa muktamad berkaitan dengan Islam di Malaysia nih...

Kalu lah para Sultan dan Raja yang kononnya ketua agama dinegeri mereka prihatin dan mahukan hudud dilaksanakan... Makanyer lebih 56 tahun dulu lagi diorang dah kuarkan "dekri" yang mahukan benda nih dilaksanakan... Tapi...

Tapi... Sampai hari nih diorang berdolak dalih takmo nak guna kuasa diorang sebagai "kununnya" ketua agama Islam di Malaysia untuk memastikan undang-undang syariah Malaysia berpandukan hudud, qisas dan ta'azir.....

Dan untuk pengetahuan lu orang sumer... Sebenarnya kalu nak laksanakan hudud, qisas dan ta'azir nih... tak perlu pon perlembagaan diubah... Tak perlu pon kuasa 2/3 dalam Parlimen... Semua boleh dibut hanya melalui Majlis Raja-Raja dan diendorse oleh Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja...

Tapi... Itulah... Selagi semua Mufti yang menasihatkan Raja dan Sultan takder telor... Dan sanggup menjadi bahan bakar api neraka nanti... Selagi itulah Sultan dan Raja takkan nak laksanakan hudud.....

Sebab kalu jalan lar hudud nih... Even Sultan dan Raja pon tak terkecuali daripada dikenakan hukuman jika melakukan kesalahan dari segi syarak... Sebab itu lar diorang takkan buat punya...

Kesimpulannya... Selagi YDP Agong, Sultan dan para Raja tidak mahu menjalankan hudud... Selagi itulah mereka berdosa kepada semua rakyat dibawah pentadbiran mereka... Sori.. bab ini takder dolak-dalihnya.... Ini realiti...

* Ya Allah, ampunkanlah aku dan janganlah Engkau letakkan aku dalam golongan mereka-mereka yang menolak hudud... biar betapa besarnya mereka merasa diri mereka didunia ini... Ameen

Soros VS Boros

Bhai.... Hahaha... Mahathir Mohamed nih memang pandai buat lawak.... gua rasa aaa... selepas Samy Vellu dinobatkan sebagai pelawak nasional..... Mahathir Mohamed aderlah pelawak terbaik..... hahaha....

Yer la... lu ingat senang ka mau buat lawak slapstik... lawak yang diri sendiri pelawak pon tak gelak.... cuba lu tengok dan ingat aper yang Samy Vellu selalu buat dan cakap.... bukankah penuh dengan lelucon dan lawak jenaka.... hahaha... hebat aper...

Nih Mahathir Mohamed plak biler dah pencen nih lagi kerap buat lawak... hahaha... yer la ... agak-agak dah rasa boring tue yang Mahathir Mohamed tue buat lawak.... hahaha.... lawak tahap mega plak tue... Contoh terbaek... biler Mahathir Mohamed kuar statement suruh jangan sokong SOROS...


Aper... tak bagoosh ker kalu rakyat amik contoh terbaek dari SOROS... SOROS nih aderlah ahli perniagaan yang berjaya... banyak harta... banyak aset.. banyak dana... dan bijak dalam percaturan perniagaan dier.... terbaek aper.... Patutnyer rakyat Malaysia yang jadi ahli perniagaan amik dan belajar cara SOROS...

Ini tidak.... Mahathir Mohamed marah orang yang respek sama SOROS.... tapi boleh plak Mahathir Mohamed sokong agenda BOROS.... Agenda BOROS yang mengabiskan rezab negara... yang mengabiskan dana simpanan negara... yang mengabiskan simpanan emas Bank Negara Malaysia... dari 72 tan kepada kurang daripada 12 tan yang ader sekarang nih...

Pelik betul lar Mahathir Mohamed nih... gua rasa dier dah makin nyanyuk...... dier marah orang contohi SOROS ... tapi dier galakkan negara BOROS ...... bodoh aper..... hahaha... ader hati lagi tue nak jadi PM agaknyer... hahahaha

Personal Politics Dan Professional Politics

Bhai.... Nih gua nak citer lu satu mender.... satu jer cara kalu nak jadi blogger politik terbaek.... walaupun lu tak mungkin boleh jadi blogger nombor satu... numero uno .... dalam Malaysia.... tapi lu akan tetap jadi blogger politik terbaek... biler....

Biler lui boleh mengasingkan.... membezakan... mengesampingkan... peribadi lu ngan professionalisma lu....

Benda nih yang selalu gua tekankan biler ader perjumpaan atau gebang-gebang dengan kengkawan atau sesapa sahaja yang berminat nak menulis blog politik.... sebagai blogger politik.... sudah semestinyer lu ader kecenderungan politik peribadi... seperti contoh..... kalu lu penyokong dan pendokong kuat PAS contohnyer... maka itulah kecenderungan politik peribadi lu...

Itu lu tabley nak nafikan... yer.... semua blogger politik ader kecenderungannyer... Gua berkecenderungan pada PAS... Azmi APA berkecenderungan dengan UMNO ...MatSamanKati dulunya berkecenderungan dengan PKR.... hahaha... tapi itu tak bermakna lu kena folo aper sahaja kecenderungan tue biler menulis blog...

Blogger ini ader EGO nyer... memang tak dinafikan... itu yang member gua bagitau kat gua aper yang dier dengar dari mulut Pak Habib (bapak UncleSeekers) itu hari.... Yup... semua blogger ader EGO... kalu takder EGO... camana dier nak menulis dan mengkritik....

Dan terbaek.. biler isu peribadi dier sebagai manusia dier tak campur adukkan dalam blog politik dier.. Itu yang gua maksudkan... dalam blog sendiri.. isu peribadi... isu kecenderungan politik peribadi memang tak berapa cun kalu dijadikan sandaran... sebab sebagai blogger politik... lu kena professional.... lu kena asingkan antara personal politics dan professional politics....baru la ngam...

Biler lu letakkan stendet tulisan lu untuk professional politics... baru la lu boleh tulis dan kritik sesuatu yang tak elok yang maybe parti yang lu sokong tue ader buat kerja haramjadah... Baru la parti sendir pon boleh dikritik.... baru la takder biasa.... kalu tidak... benda camsiot pon masih lagi dijaja kononnyer terbaek... wangi....

Aper pon... Gua tetap beranggapan bahawa blogger terbaek akan pastikan "yang baik dipuji, yang jelik dikeji" walaupun yang baik itu dibuat oleh parti musuh dan yang jelik tue dibuat oleh parti sendiri... Baru la TERBAEK.....

07 October 2012

Populariti Merosot 50%?

Bhai... Merdeka Center punya analisa... hasil kajian mendapati peratusan populariti Musa Aman telah jatuh sebanyak 50% .... itu hasil soal selidik dan kajian daripada Merdeka Center.... Merdeka Center yang jugak kata pengaruh Najib Razak naik sedikit itu hari... hahahaha

Itu hari... UMNO cukup setuju dengan aper yang Merdeka Center keluarkan... hasil kajian tue.... tapi... bagi kes Musa Aman nih... UMNO Sabah tak percaya dengan aper yang dihasilkan oleh Merdeka Center... Diorang kata fakta tue salah... kajian tue tak betul... ader terkhilaf....

Gua stuju... mana-mana kajian pon boleh ader terkhilaf.. boleh tersilap... tambah lagi kalu ader agenda... hahaha... dan bagi kes Musa Aman nih... gua cukup setuju dengan UMNO Sabah... hahaha... Populariti Musa Aman bukan merosot 50% ..... tapi... merosot lebih 80% .... hahahaha....

Jadi... bagi UMNO Sabah yang masih dok nak pertahankan Musa Aman... hahahaha... terus-terusan la percaya bahawa populariti Musa Aman masih lagi hebat... masih lagi 100% atau sekurang-kurangnya 90% .... hahahaha... elok sangat la tue.... hahaha

Hancuss... inilah namanyer.... sokong membawa rebah... hahahaha

06 October 2012

Ahmad Said Kalah Dengan Ali Rustam

Bhai.... Lu tau dak.... Kenduri kahwin anak Menteri Besar Terengganu iaitu Ahmad Said hari nih tabley lawan la dengan kenduri kahwin anak Ketua Menteri Melaka si Ali Rustam. Hahaha, Tabley lawan lar bhai.... Hahaha ..... Jauh berganda bezanyer... Antara langit dan bumi.... Hahaha

Kos kenduri kahwin anak Menteri Besar Terengganu tue jer dah amik koa sebanyak RM11 sekepala. Itu pon tak termasuk khemah, peralatan siaraya dan macam-macam lagi... Harga RM11 tue cuma untuk makanan jer... Dalam keadaan sekarang nih... Bukan senang nak senang la bhai...

Cuma Ali Rustam jer yang gua dan semua orang pelik.... Pasai aper kos makanan dan minuman untuk kenduri anak Ali Rustam tue cuma RM4.62 jer... Pelik aaaa...

Aper-aper pon... Ali Rustam still the best.... Hahahaha... Sampaikan Ahmad Said kalah dengan Ali Rustam.

Pemaju Yang Sponsor RM22 Juta Sudah Lari?

Bhai.... hahahaha.... kecut perut BN Pulau Pinang... itu hari macam konpiden jer siap bawak duit 1% dari RM22 juta sebagai cengkeram... deposit... kononnya BN Pulau Pinang mampu membeli tanah tue dengan nilai yang ditetapkan oleh Kerajaan Negeri ... konon untuk membangunkan Projek Perumahan Rakyat... nak berlakon baik la tue.. nak berlakon jadi juara rakyat.... hahaha

Hahaha... biler Kerajaan Negeri Pulau Pinang menetapkan kena buat full settlement dalam tempoh 30 hari.. terkujat muka BN Pulau Pinang.... hahaha...

Dengar citer... pemaju yang sponsor RM22 juta sudah lari.... hahaha... nak mintak tolong saper aaa nak cover... takkan nak mintak kat Berjaya atau Genting? ... Takkan nak pow Syed Mokhtar.... hahaha... Takkan nak pakai duit sendiri.... BN Pulau Pinang maner ader dana tabungan sebanyak RM22 juta tue... hahaha

Takkan la nak buat kutipan derma daripada semua ahli BN.... mampuih lar diorang nak derma..... hahahah

Aper pon.. buat BN Pulau Pinang.... sila belajar dengan Shahidan Kassim.... dier terra bab pinjam dengan Along tanpa bagi aper-aper jaminan.... hahaha... itu kata dier la.... hahahaha

04 October 2012

Pelabuhan Klang Diancam Bahaya?

Bhai... hanya kerana duit ringgit... hanya kerana kronisma... hanya kerana kepentingan pihak-pihak tertentu... keadaan di Pelabuhan Klang diancam bahaya... Bahaya yang bukan sahaja memudaratkan... tapi boleh memalukan industri pengangkutan air, perkapalan dan permaliman...

Semua gara-gara kepentingan pihak-pihak tertentu... maka berlakulah aper yang sekarang nih berlaku di Pelabuhan Klang...

Sistem komunikasi utama di Pelabuhan Klang yang menghubungkan Operator Pelabuhan, Lembaga Pelabuhan Klang, Sistem Permaliman yang mengendalikan lebih dari 100 buah kapal setiap hari kini telah tidak beroperasi... akibat dari kerosakan...

Yang lagi gua pelik... takkan la takder sistem backup atau standby untuk sistem nih... takkan nak harap GPS jer semata-mata.... giler aper... bagi yang tak pernah lepak bertugas di mana-mana pelabuhan mungkin memandang rendah akan perkara ini.... tapi bagi sesiapa yang pernah bertugas... mesti tahu bahaya yang bakal menimpa...

Aper nak jadi la ngan Malaysia nih... Sudahlah sistem kawalan laluan udara yang dikendalikan Jabatan Penerbangan Awam (DCA) pon cacamarba.... pasai kroni yang tak kompetent... nih sistem radio dan permaliman plak berlaku.... giler aper nih... buat malu jer la....

Kepada pihak berwajib... tolong prihatin skit... buat kerja... jangan sampai dah jadi malapetaka baru nak amik tau.... bangsat betul lar...

Along vs Shahidan Kasim

How come Shahidan Kasim get a loan from a loanshark for almost RM2 million without signing any death note insurance? I wonder how?

Do anyone know how he did it? If he can, for sure anyone can get one's also.... Hahaha

I'm sure these Along were best friends of Shahidan Kasim.... Hahaha

Duit Siapa RM22 Juta?

Bhai..... Barisan Nasional Pulau Pinang terperangkap.... hahaha... memang terperangkap.... sebabnyer aderlah kerana biler BN Pulau Pinang bawak tunai RM224,073 iaitu satu peratus daripada harga keseluruhan tanah itu sebanyak RM22 juta sebagai tanda setuju di atas tawaran yang diberikan oleh Kerajaan Pulau Pinang...

Bukan aper... biler BN Pulau Pinang bawak tunai banyak tue.... maka terbukti BN Pulau Pinang ader duit dalam kantong dier sebanyak paling kurang pon RM22 juta.... mana datangnya duit sebanyak RM22 juta yang duduk dalam kantung BN Pulau Pinang...

Takkan semua duit nih hasil daripada bayaran yuran ahli BN Pulau Pinang.... hehehehe.... atau... ader pembiaya dana kepada BN Pulau Pinang... siapa pembiaya dana nih.... siapa cukong disebalik BN Pulau Pinang... siapa yang jadi godfather kepada BN Pulau Pinang... siapa sebenarnya yang akan untung nih.... hehehehe...

Kenapa BNM tak siasat dari mana datangnya duit sebanyak RM22 juta nih ... adakah ini semua dana asing.... adakah ini semua hasil terkumpul dari rasuah yang selama ini dikutip masa BN memerintah Pulau Pinang.... ini semua aderlah "tips of an iceberg" jer.... hahahaha.... BN Pulau Pinang terperangkap dan mendedahkan kepada semua yang mereka melakukan rasuah..

Kalu duit RM22 juta nih datang dari Kerajaan Persekutuan... kenapa tidak ianya dibayar oleh pegawai dari Kementerian Kewangan... kenapa BN Pulau Pinang yang bawak duit tue.... hahaha.... kantoi...

Dari maklumat yang gua dapat semalam.... ader seorang pemaju yang beriya-iya mengeluarkan dana sebanyak itu untuk mendapatkan tanah tersebut... walaupun nilainya tinggi (harga sekaki persegi)... tapi pemaju nih akan untung sebab dia dijanjikan mendapat beberapa tanah lagi pada harga terendah jikalau BN dapat mengambil alih pemerintahan Pulau Pinang...

Yang best lagi.... pemaju yang menyediakan dana nih khabarnya ader kaitan dengan Syed Mokhtar...... err.... aper citer nih..... hahahaha

03 October 2012

Kos Kenduri Ali Rustam Cuma RM4.62 Sekepala?

Bhai... dulu masa zaman Cik Seri Mersing nak dikahwinkan dengan Awang Sulung anak Penghulu Lanchang Kuning di Mersing.... memang la kenduri kendara tue fully sponsor... ader yang datang bawak pisang... ada yang datang bawak umbut.. ader yang datang bawak kelapa.. ader yang datang bawak gula dan beras... ader yang datang bawak kambing dan ayam.... memang semuanya fully sponsor...

Tapi... walaupun begitu meriah sekali kenduri kahwin tue... Penghulu Lanchang Kuning tetap gak kena kuar modal nak biayai kenduri tue... hahaha....

Ini... biler Ali Rustam kata dier langsung tak kuar modal untuk kenduri anak dier... gua macam tak percaya lar.... memang tak percaya.. giler aper buat kenduri takder pakai modal....

Mmmm....  aper pon... kalu kos seorang tetamu aderlah RM10 .... makanyer kalu ader 130 ribu orang tetamu... makanyer kos paling cikai pon dah RM1.3 juta.... pergh..... banyak tue... hahaha... itu paling cikai tue bhai...

Tapi kan... stendet orang skarang nih... kos satu tetamu ader RM15 seorang... jadi.. kalu ader 130 ribu tetamu... dah cecah RM1.950 juta ... banyak tue... ader ker orang nak bagi free jer banyak tue.... hahaha... gilos ker aper... hahaha

Yang lagi lawak tue... Ali Rustam kater kos untuk kendalikan kenduri anak dier paling cap ayam.... harga cuma RM600 ribu... err.... boleh percaya ker..?? Makanyer kalu camtue... harga satu kepala cuma RM4.62 jer... biaq betul.... hahaha

Kenduri gua dulu pada tahun 2000 pon kos seorang satu kapla dah RM7 .... ini biaq betul nih Ali Rustam.... hahaha

Hudud @ Hududullah

Bhai... Hudud @ Hududullah nih adalah arahan jelas dari Allah Taala... tiada dolak daliknya tentang hukuman yang berkaitan dengannya.. Ianya jelas diterangkan didalam ayat-ayat Al Quran.... Malah ada juga beberapa ayat didalam Taurat dan Injil yang berkaitan dengannya.. Cuma bagi Bible... banyak yang sudah diselewengkan..

Ada pihak yang memperlecehkan tulisan gua berkenaan dengan hudud nih pada keluaran yang lalu.... malah ada yang kononnya mengaku pejuang Islam.. keras dengan sikap nak melaksanakan hudud secara mendesak tanpa memberikan pendidikan sewajarnya...  Betul gua setuju hudud kena dijalankan tanpa tangguhan... cuma.. seperti mana yang lu orang semua tahu... Islam adalah agama yang rasional... Islam berkembang bukan dengan mata pedang... Islam berkembang kerana sikap umatnya yang zuhud kepada Allah dan mengikut acuan yang digariskan oleh Rasulullah.. Islam bukan ditegakkan dengan sikap umatnya yang samseng, sombong, ujub, riak dan taqabbur.....

Gua tegas mengatakan bahawa perkara pertama yang perlu dilakukan dalam melaksanakan hudud @ hududullah adalah pendidikan... Jika orang Islam sendiri pun masih keliru tentang hudud... jika pejuang Islam dikalangan ahli PAS pun masih keliru tentang hududullah... tentulah yang kafir dan bukan Islam lebih lagi keliru...  Hudud bukan hanya untuk orang Islam... Hudud adalah untuk semua... Ini termasuk juga tentang Qisas dan Ta'azir ...ianya untuk semua...

Jadi sebaik-baik jalan adalah dengan mendidik semua... memberikan penerangan sebaik mungkin ... demi untuk mengelakkan orang bukan Islam menganggap bahawa Hudud, Qisas dan Ta'azir menekan dan tidak berlaku adil... Kita kena memastikan bahawa bukan sahaja orang Islam... tetapi orang bukan Islam juga dapat melihat keadilan daripada Hudud, Qisas dan Ta'azir ..... kita tidak mahu manusia mengatakan bahawa Hukum Allah ini kejam dan tidak berperikemanusiaan... Hukum Allah adalah sebaik-baik hukuman bagi umat manusia....

Sebab itulah perlaksanaan dan penguatkuasaan Hudud, Qisas dan Ta'azir perlulah dilakukan dengan teliti dan penuh berhemah serta dimulakan dengan pendidikan.... Sebab itulah gua mencadangkan ianya dibahagikan dengan 3 fasa..... Fasa pendidikan, fasa demonstrasi.. dan fasa perlaksanaan...

Sebagai seorang Islam... kita kena sentiada menunjukkan contoh terbaik dikalangan umat manusia... Kita adalah sebaik-baik umat... jangan kerana kita rasa kita hebat berserban besar, berjubah labuh dan berilmu agama... maka kita memandang leceh dan memperlekehkan manusia lain... Sikap sebegini amatlah bercanggah dengan Islam... Ingat.... Allah sentiasa akan menggantikan umat manusia dengan umat manusia lain yang lebih baik...

Jangan kita lupa bahawa sikap keras kita hanya mengundang umat manusia lain untuk menjauhi Islam... kita mesti tunjukkan bahawa Islam adalah agama yang rasional...

02 October 2012

Bila Komunis Lebih Menghormati Islam?

Bhai... Lu tak pelik ker bhai... Kat Malaysia nih puak-puak yang bertelagah sama-sama menggunakan agama sebagai elemen kekuatan diorang... Tak kira lah belah mana... Belah yang lagho pon samer apertah lagi dengan puak yang alim...

Yang lagi lawak tue... Kedua-dua puak yang bertelagah nih sama-sama pulak mencari peluang membantai aliran komunisma dan sosialisma... Kononnya kedua-dua aliran nih yang menyebabkan masalah nih...

Diorang tak mau mengaku bahawa diorang yang bertelagah nih la yang sebenarnya penyebab Islam makin tidak dihormati di Malaysia... Memang la memang diorang nih..

Tapi... Cuba lu tengok aper penyelesaian yang kedua-dua pihak yang bertelagah nih cuba usulkan... Takder... Yilleks... Nada... Zlich... Abis kuat pon setakat berarak berdemo... Itupon sehari jer kecoh membantah.. Pastue senyap... Hahahaha... Stakat nak masuk dalam TV jer... Hahaha

Tak macam aper yang komunis telah buat... Yang ini gua lagi respek... Berkesan... Bila komunis plak lebih menghormati Islam.... Mmmmm... Aper nak jadi la....

Bila Kongsi Gelap Menguasai DAP

Bhai... isu yang gua nak bawa la nih.. agak berat... memang berat.. gua dah pikir berkali-kali... aderkah patut gua bawak naik... tambah pulak dalam keadaan pilihanraya umum ke 13 yang akan dijalankan dalam masa yang amat dekat nih.... tapi demi untuk masa depan Malaysia yang lebih berkat... gua terpaksa gak citer benda nih...

Ader member bagitau... kalu gua dedahkan benda macam nih... maybe gua boleh terbunuh... itupon kalu diorang dapat tau saper gua... hahaha... Alhamdulillah... sehingga hari nih.. kengkawan gua yang ramai duduk kat dalam Cawangan E di Bukit Aman selalu jaga keselamatan gua... Alhamdulillah... moga selamanya lu orang boleh jaga gua... Walaupun gua tau.. sebaik-baik pelindung adalah Allah Taala.... tapi  manusia aderlah sebagai pelaksana pelindungan dari Allah...

Okeh la.... lu nak tau dak... isu Kongsi Gelap nih dah agak lama... bukan sahaja ianya menguasai kegiatan underground (bawah tanah)... tapi kongsi gelap ini jugalah yang menguasai pasukan keselamatan didalam Malaysia... Malah parti politik pon tidak terkecuali... gua takmo nak citer pasai kongsi gelap Geng 08 atau kongsi gelap $ sign (dollar sign) .... tapi gua nak citer kongsi gelap yang dah masuk menguasai dalam DAP.... wei.. saper kata dalam MIC takder kongsi gelap... itu lain masa gua citer...

Seingat gua la... geng-geng kongsi gelap nih memula masuk menyerap dalam parti politik sekitar tahun 70'an... masa tue agen-agen kongsi gelap nih masuk dalam parti secara senyap.. tidak nampak kerja buat mereka... tapi... dari masa ke semasa... makin ramai yang masuk... malah dalam satu kes yang gua tau di Selangor... Kongsi gelap menguasai tiga cawangan DAP dan satu bahagian MCA... hebat... dari anggota kecik.. sampailah kepada ketua bahagian dan ketua cawangan... semuanya terpalit dengan kongsi gelap...

Baru-baru nih... ader member passkan maklumat kat gua ... dier kata jangan ingat kat Selangor jer ader kongsi gelap dah masuk dalam DAP dan MCA... malah kat Perak pon ader kongsi gelap yang menguasai parti DAP.... pergh... biar betul... lepas dapat maklumat camnie... gua pon kontek la kengkawan gua yang satu batch ngan gua dulu yang kini berkhidmat di D7 Bukit Aman....

So.. gua mintakkan pengesahan... diorang gelak jer kat gua... diorang kata... takkan la lu tak tau... lu dulu lagi banyak informer dari kitorang.... macam siot jer... takper.. dua minggu lagi gua pi Bukit Aman lu orang tau la... panas buntut nanti... hahaha..... So.. gua pon tanya dua member gua kat E1... aper citer nih... betul ker ader elemen kongsi gelap dalam DAP Perak.... diorang pon samer gak... gelak nak mampus.... diorang cakap... wei.. takkan E3 tak tau.... macam haram jer diorang gelak kat gua.... pundek la wei...

Hahaha... takper... takper... tapi rasanyer gua dah dapat agak jawapannyer... hahaha... jawapannyer ader dalam gelak-gelak diorang tue.. jawapan dier memang dah lama ader.. dan aper yang gua syak dan dari citer kengkawan gua yang mola-mola bawak citer tue... gua jamin ini yang telah, sedang dan akan berlaku di Perak... DAP sudah dikuasai oleh kongsi gelap....

Kongsi gelap yang banyak terlibat dengan macam-macam jenayah... loteri haram, along, bunuh, culik, wang perlindungan dan macam-macam lagi....  ntah la.. aper nak jadi la...

Fuhh... "Ya Allah.... Sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Memberi Perlindungan, maka lindungkanlah gua .... ameen"

Sementara tue... lu orang baca kat sini dulu...

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1