Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

08 October 2012

Siapa Sebenarnya Penghalang Hudud?

Bhai.... Gua dah lama pikir... Gua dah kaji mendalam... Gua dah buat solat istikharah... Mintak petunjuk... Gua dah tanya anak bini... Gua dah tanya alim ulama... Gua dah tanya mak ngan bapak gua... Gua dah tanya guru gua.. Gua dah tanya ramai orang...

Even member-member gua yang skrang nih melepak kat Bukit Aman dalam cawangan E pon gua dok tanya.... Tanya pasai benda nih... Tanya pasai patutkah gua dedahkan siapa sebenarnya penghalang hudud...

Siapa sebenarnya yang menjadi batu penghalang kepada ujudnya dan berkuatkuasanya hudud di Malaysia....

Tapi semua yang gua tanya... Semua tak brani nak bagi kata YA... Semua agak takut dan cuak... Takper gua tak salahkan lu orang sumer.... Solat istikharah pon gua tak dapat clearence... Maybe gua tak brapa nak reti baca dier punya petunjuk... Hahaha

Jadi... Gua terpaksa ikut gerak hati.. Kalu ditakdirkan Allah Taala gua ditahan dan ditangkap atas "kununnya" menghasut bagi fakta yang gua nak dedahkan nih.... Gua redha jer... Sebab gua takmo nanti gua takder jawapan nak bagi kat Allah Taala masa dihisab nanti pasai usaha menegakkan agama dan hukum Allah.... At least kalu gua kena tahan, gua boleh mengadu kat Allah Taala atas aper usaha yang dah gua buat...

So... Berbalik kepada isu siapa sebenarnya penghalang hudud... Disini gua nak dedahkan... Lu tau dak ... Kalu pon Pakatan Rakyat dapat memerintah Malaysia... Hudud mungkin tidak dapat dijalankan.... kalu pon PAS memerintah Malaysia jugak hudud mungkin takder chan nak dijalankan...

Kalu pon tetiba jer UMNO nak jalankan hudud pon kat Malaysia nih.. Silap-silap masih tabley nak dijalankan... Lu nak tau pasai aper? Errrr... Bukan pasai sekatan atau halangan daripada orang kufar dan kafir... Bukan sekatan dan halangan daripada agama lain... Bukan jugak halangan dari Perlembagaan Malaysia yang diasaskan oleh Lord Reid...

Tapi halangan, sekatan dan kekanan tue semua pasti akan datang dari satu tempat jer... Satu tempat yang menjadi penghalang hudud, qisas dan ta'azir dijalankan.... Satu jer bhai..

Dan itu semua datangnya daripada Istana... Para Sultan dan Raja yang selama ini dimomokkan sebagai ketua agama Islam... Sebagai "defender of Islam"... Sebagai kuasa muktamad berkaitan dengan Islam di Malaysia nih...

Kalu lah para Sultan dan Raja yang kononnya ketua agama dinegeri mereka prihatin dan mahukan hudud dilaksanakan... Makanyer lebih 56 tahun dulu lagi diorang dah kuarkan "dekri" yang mahukan benda nih dilaksanakan... Tapi...

Tapi... Sampai hari nih diorang berdolak dalih takmo nak guna kuasa diorang sebagai "kununnya" ketua agama Islam di Malaysia untuk memastikan undang-undang syariah Malaysia berpandukan hudud, qisas dan ta'azir.....

Dan untuk pengetahuan lu orang sumer... Sebenarnya kalu nak laksanakan hudud, qisas dan ta'azir nih... tak perlu pon perlembagaan diubah... Tak perlu pon kuasa 2/3 dalam Parlimen... Semua boleh dibut hanya melalui Majlis Raja-Raja dan diendorse oleh Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja...

Tapi... Itulah... Selagi semua Mufti yang menasihatkan Raja dan Sultan takder telor... Dan sanggup menjadi bahan bakar api neraka nanti... Selagi itulah Sultan dan Raja takkan nak laksanakan hudud.....

Sebab kalu jalan lar hudud nih... Even Sultan dan Raja pon tak terkecuali daripada dikenakan hukuman jika melakukan kesalahan dari segi syarak... Sebab itu lar diorang takkan buat punya...

Kesimpulannya... Selagi YDP Agong, Sultan dan para Raja tidak mahu menjalankan hudud... Selagi itulah mereka berdosa kepada semua rakyat dibawah pentadbiran mereka... Sori.. bab ini takder dolak-dalihnya.... Ini realiti...

* Ya Allah, ampunkanlah aku dan janganlah Engkau letakkan aku dalam golongan mereka-mereka yang menolak hudud... biar betapa besarnya mereka merasa diri mereka didunia ini... Ameen

13 comments:

  1. Aku sokong!
    haritu masa aku tulis pasal hudud ada jugak aku sindir raja-raja melayu ni

    tapi kali ni memang aku panas
    satgi aku nak post satu entry khas pasal ni
    biaq p depa nak angkut aku masuk jail sekalipun
    kalau itu saja jalannya utk laksanakan hukum Allah ni aku redha

    at least bukan aku sorang kena angkut nanti
    ayuh kita bongkarkan propaganda diraja ini
    dalam rukun negara sendiri suruh percaya/beriman kpd tuhan
    raja jatuh no 2

    ReplyDelete
  2. Salam semua...

    Tuan, ingat tak pada 29 July 1948, British cuak dengan ancaman Hizbul Muslimin dengan gagasan 'Darul Islam'nya, British bertindak dengan menangkap Ustaz Abu Bakar al-Baqir dan beberapa ulamak Gunung Semanggol pada tarikh tersebut di bawah Ordinan Darurat.

    So... ada la kot kaitan fobia tu dengan BN (Perikatan), saka tu dah diturunkan pada BN...

    Takut kawan lari ke??? so kene la ikut style kawan... termasuk la gangnam style!!!

    PSY... gangnam style...

    ReplyDelete
  3. Apakah benar Hal ini?Para Sultan yang menjadi penghalang pelaksanaan hudud?

    Setahu Aku Sultan ni tak ada apa2 kuasa just jadi pak pacak tukang kasi darjah..hahahha..Kata2 orang ler...hihihi

    Ok,jika sekiranya Raja yang menjadi penghalang..bukan big deal sangat sekiranya Majoriti Rakyat berserta kesemua komponen politik Melayu islam mahukan dasar tersebut dilaksanakan..TEKANAN boleh dibuat.

    Sekiranya Benarlah jika Sultan yang menjadi penghalang?ini bukan satu halangan yang besar..Are you afraid with Sultan Bro?hehehe

    Sila laksanakan kempen ini,jika retorik mahukan bukan islam dikenakan hudud bukanlah faktor utama hudud boleh terhalang..Hal sultan ini adalah Hal yang kecil.

    ReplyDelete
  4. hal sultan memang kecik zek
    tapi kalau sultan tu sendiri yg mahukan hudud
    sekali petik jari saja depa buleh laksanakan

    orang melayu macam hang (LOL) mana reti nak bg tekanan2 ni
    setakat demo pon bersepah2 sampah tepi jalan tak larat nak kutip
    inikan pulak nak menekan raja kesayang sendiri
    sampai bulu dubur panjang sekaki pon belum tentu mampu

    ReplyDelete
  5. langkah yang kecil boleh menghasilkan langkah yang besar bro tofik.

    Macam Dr Zakir naik cakap,Umat Islam Malaysia berpecah menjadi 2..sebab itu lemah..cuba kedua umat ini disatukan?Agak2 Sultan yang tak nak laksanakan hukum terpaksa akur tak dengan kuasa majoriti Umat islam?(kalau Mahathir boleh kurangkan Kuasa sultan kenapa sekarang tak boleh nak paksa sultan lak?)

    Dan sekarang,Jika ada Usaha nak menyatukan kedua pihak umat islam ni..pasti ada bantahan..fikirkan kenapa?

    Adakah disebabkan faktor politik atau sebab lain kenapa kedua puak ini tak boleh bersatu?hahahah itu cakap..disebabkan politik ni ramai yang akan masuk neraka sebab memutuskan talian persaudaraan sesama islam disebabkan berbeza fahaman politik..Hanya di Malaysia orang boleh bergaduh tahap dewa disebabkan perbezaan politik..lu sendiri pikirlah Bro.

    Lagipun Aku mahu tahu sultan mana yang tak mahu hudud?ada banyak sultan dekat Malaysia ni.

    ReplyDelete
  6. langkah yang kecil boleh menghasilkan langkah yang besar bro tofik.

    Macam Dr Zakir naik cakap,Umat Islam Malaysia berpecah menjadi 2..sebab itu lemah..cuba kedua umat ini disatukan?Agak2 Sultan yang tak nak laksanakan hukum terpaksa akur tak dengan kuasa majoriti Umat islam?(kalau Mahathir boleh kurangkan Kuasa sultan kenapa sekarang tak boleh nak paksa sultan lak?)

    Dan sekarang,Jika ada Usaha nak menyatukan kedua pihak umat islam ni..pasti ada bantahan..fikirkan kenapa?

    Adakah disebabkan faktor politik atau sebab lain kenapa kedua puak ini tak boleh bersatu?hahahah itu cakap..disebabkan politik ni ramai yang akan masuk neraka sebab memutuskan talian persaudaraan sesama islam disebabkan berbeza fahaman politik..Hanya di Malaysia orang boleh bergaduh tahap dewa disebabkan perbezaan politik..lu sendiri pikirlah Bro.

    Lagipun Aku mahu tahu sultan mana yang tak mahu hudud?ada banyak sultan dekat Malaysia ni.

    ReplyDelete
  7. Bhai Taufik...
    Thanks sebab bersetuju ngan gua...

    Bhai Alias Bin Hasan...
    Maybe la takut kawan lari..

    Bhai Zack (The Original)
    Gua nak jawab soklan lu tue... jadi gua rangkumkan semua sekali soklan lu ... okeh... Gua takmo nak citer bab Melayu atau penyatuan Melayu... sebab kalu Melayu bersatu pon.. lu ingat Sultan dan Raja ader nak amik pot ker nak jalankan hudud... Kalu semua Melayu bagi tekanan pon... lu ingat Sultan dan Raja ader kudis ker... takder la bhai... Tambah lagi Melayui nih sampai kiamat bermentaliti menjadi hamba kepada manusia...

    Melayu tetap sampai biler akan respek sama Raja dan Sultan... Malah Melayu jugaklah yang akan pertahankan Sultan dan Raja walau camana pon... Bagi kes Mahathir... dier bukan Melayu... dan aper yang berlaku masa dulu tue... kecik jer... cuma setakat berani nak gugat kuasa sikit jer... itupon Melayu cuak ngan aper yang Mahathir nak buat...

    Gua tetap bertegas... Raja-Raja dan Sultan berkuasa atas negeri-negeri diorang... so kalu betul diorang nakkan hudud berjalan... tak perlukan pada level persekutuan... sebab Undang-Undang Syariah setiap negeri tak sama... dan setiap negeri dibawah kuasa Raja dan Sultan...

    Tapi... gua rasa aaa.... selagi takder Sultan dan Raja yang bersifat hamba Allah... selagi itulah hudud, qisas dan ta'azir takkan dijalankan.... sebab semua Raja dan Sultan merasakan diorang tue Malik... Raja sekalian Alam Melayu....

    So... citer banyak takder... gua cabar mana-mana Sultan atau Raja untuk jalankan hudud di negeri-negeri dibawah kuasa diorang... kalu diorang tak buat... maknanyer diorang memang tidak bersifat hamba Allah....

    Straight to the point... Setakat nih... belum ader sorang pon Sultan dan Raja yang nak usahakan Hudud. qisas dan ta'azir jadi undang-undang tertinggi syariah didalam mana-mana negeri di Malaysia....

    Sori.. gua tak sembah mana-mana Sultan, Raja atau YDP Agong... gua sembah Allah Taala... gua takkan sembah manusia (tolak tepi ibu dan bapa gua sebab itu ader Nabi suruh)... walau macam manapon....

    Tambah lagi la mana-mana mufti ker mender ker....

    ReplyDelete
  8. Tak perlu takut dengan hukuman raja2 ni bro. Dia orang pun makhluk sama macam kita. Bila masuk kubur nanti sama saja kena belasah kalau banyak dosa.

    Gua cukup kenal dengan dia orang ni. Nak kata sama pun unfair jugak sebab kadang2 dia orang lagi jahat dari manusia biasa disebabkan ada kuasa kat dunia ni.

    Don't worry bro... jika seksa dunia yang lu perlu bayar untuk menegakkan kebenaran maka insyaallah lu akan terlepas di akhirat kelak.

    ReplyDelete
  9. interesting topic, interesting comments. Mungkin 'DAULAT' mereka sudah cukup bagi mereka menempah syurga. Atau mereka lebeh suka syurga dunia?. Apa pun, sokonglah pada mereka yg benar2 ikhlas men'daulat'kan agama ALLAH. Segalanya kerana ALLAH.

    ReplyDelete
  10. KITA TUNGGU SULTAN MUHAMMAD V NAIK...

    #Hopefully Sultan Muhammad V akan mengubah segalanya apabila dia menjadi Agong.

    ReplyDelete
  11. buat pertama kali, aku sokong kenyataan c++,

    tak semua la, tapi majoriti..

    walopon bak dikata ko PAS tidak akan mampu melaksanakan hudud jika berkuaasa nanti, itu bukan persoalannnya..

    janji niat, usaha telah dilakukan ke arah itu,, jika ada halangan dalam melaksanakan hukum berkenaan , tanggungjawab kita sudah selesai. jika dipanggil menghadap Yang Maha Esa, insya Allah kita boleh jawab, berbanding dgn orang yg dok kecam hudud PAS bukan hudud islam tapi ciptaan ahli fekah semata, bermakna dia tahu islam ada undang2 tapi langsung tidak terdetik dihatinya utk laksanakan undang2 islam..masing2 menjawab la nanti di depan sang Pencipta.

    sebagaimana berlaku di kelantan dulu, mungkin tuan tanah masih ingat ugutan mahathir untk merampas kelantan jika laksana hudud, boleh cari info tu dalam internet, banyak.

    aku melayu muslim

    ReplyDelete
  12. sebenarnya di malaysia hukum hudud langsung tidak sesuai dan memang tidak masuk akal untuk dilaksanakan...malaysia negara islam pelbagai agama, budaya dan sosial....so tak boleh sesuka hati laksanakan hukum hudud...lainlah kalau kat arab saudi, negara konservatif dan kolot.....malaysia negara islam moden dan negara islam paling membangun di dunia.....kita lebih selesa dengan negara malaysia yang sedia ada sekarang ini....tak perlu nak buat hukum hudud yang boleh menghalang kemajuan negara....

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja