Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

17 October 2012

Ada Apa Dengan Royalti?

Bhai... ader orang citer kat gua... buat aper la dok amik tau pasai R... pasai royalti... pasai NGO yang dok pongpang-pongpang hari-hari citer dan bagi input kat rakyat Kelantan pasai Royalti Petroleum...

Diorang cakap.. kalu betul la R nih bagoosh... kalu betul la Royalti nih menguntungkan negeri.. tentu rakyat negeri Terengganu, Sabah dan Sarawak pon akan teruja dan bawak isu Royalti nih kat negeri diorang...

Bhai... ini gua nak bagitau lu... betul... dari satu segi ... isu Royalti di Kelantan tue memang hanya untuk orang Kelantan... orang lain tak perlu amik tau.... memang betul... tapi betul dari satu segi jer lar...

Orang negeri Perlis .. Negeri Sembilan.... Melaka .... tak perlu pon amik pot pasai Royalti... orang Johor, Perak, Kedah, Pulau Pinang, Pahang dan Selangor pon tak perlu gak amik pot... hahaha...

Tapi..... Tapi jika ditakdirkan oleh Allah Taala, ader la jumpa minyak dan gas kat negeri-negeri yang lain nih.... agak-agaknyer... kerajaan negeri-negeri nih seperti Selangor, Pahang, Pulau Pinang, Melaka, Perak, Kedah, Johor, Perlis dan Negeri Sembilan tak mau ker nak amik duit royalti nih???

Takkan takmo nak amik bahagian dier... kan dah sign perjanjian pada tahun 1974...... hehehehe... kata la jumpa gak minyak dan gas nih lebih dari 3 batu nautika dari perairan negeri-negeri nih.... hahaha... takkan takmo nak rebut kot....

Bhai.... Allah Taala kalu nak bagi dan uji tue... senang-senang jer.... sekelip mata jer....  Dan gua memang mendoakan supaya negeri-negeri lain nih pon sama dapat jumpa minyak dan gas pada perairan lebih dari 3 batu nautika (ikut paras air surut) ... masa tue baru kiter dapat tengok... ader akai tak rakyat Malaysia yang kondem pasai NGO R nih..... hahahaha

Masa tue kita akan dapat tengok ramai yang akan berlakon jadi hero.... hahahahaha

3 comments:

  1. Rupanya ada juga yang masih tak cukup akal!

    ReplyDelete
  2. Bhai MountDweller...
    Hahaha... nak buat camana.. diorang masih lagie mumaiyiz..

    ReplyDelete
  3. Gua suspek some Malays tak mau sibuk hal Royalti coz demer tu hanya amik pot hal Royals, sayang bangat payung negara tu, siang malam cerita hal ketuanan Melayu, Melayu kena berkuasa, bagai...Kononnya "Daulat Tuanku", gua cakap lu...BS~ semua tu!

    Royalti tu wajib kerajaan negeri ambik untuk belanja setiap rakyatnya yg memerlukan. Bukan untuk Royals SHJ !

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja