Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

12 October 2012

Bila Saifuddin Abdullah Lebih Rasional Dari Harun Taib

Bhai.... nampaknyer.... Ader Ahli Parlimen UMNO/BN yang lebih rasional daripada Ketua Dewan Ulama PAS.... mmmmm.... Iyer la.... cuba lu tengok statement nih....

Ahli majlis tertinggi Umno Datuk Saifuddin Abdullah menggesa bekas timbalan presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa mengemukakan bukti kukuh bagi menyokong dakwaan bahawa satu majlis kesyukuran yang diadakan di Sarawak tahun lalu menganjurkan doa supaya "Malaysia menjadi negara Kristian".

Nasharuddin dilaporkan mendakwa, majlis itu berlangsung selepas pilihan raya negeri Sarawak.

Saifuddin berkata kenyataan demikian menyuburkan budaya politik pertentangan di Malaysia sehingga membawa kepada budaya takut dan curiga-mencurigai dalam masyarakat.

"Kita tahu di Sarawak ada ramai penganut Kristian tetapi sama ada ada atau tidak idea seperti yang disebutkan itu, saya lebih suka tak cakap perkara begitu kecuali saya ada bukti yang kukuh.

"Saya bimbang dan saya tak akan sebut benda begitu kerana saya tak mahu menambah budaya takut.

"Jadi saya harap Nasha ada bukti yang kukuh," katanya kepada Malaysiakini. - SUMBER

Yang diatas tue komen Saifuddin Abdullah ... Ahli Majlis Tertinggi UMNO tue.... hehehe....  dan yang bawah nih aderlah komen Harun Taib... Ketua Dewan Ulama PAS.....

SHAH ALAM - Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib berpendapat apa yang dinyatakan Bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa itu adalah betul. - SUMBER

So... aper citer nih.... takkan la Harun Taib tak tau dan tak nampak isu sebenarnya.... pelik aaa.... nih la susahnyer... bukan susah kat sesapa... tapi susah kat semua ahli parti... sampaikan ahli parti pon boleh terpecah tiga empat pasai nih.... amender la....

Nampaknyer la.... Saifuddin Abdullah lebih rasional dari Harun Taib..... hahahaa

3 comments:

  1. Kenapa la saifuddin ni ada kat dlm bn & kenapalah harun taib ni ada dlm pas. Both of them, change party please...

    ReplyDelete
  2. lu kena ingat bro, saifudin hanya ahli majlis tertinggi, nasha dan harun taib adalah ahli majlis syura yg mana darjat keimanan tahap dewata. Gua makin konpius dgn cerdek pandai agama ni. Apa jadi agaknya bila doa2 org islam yg inginkan sebuah negara islam tertegak di negara bukan islam tapi di loarang oleh bkn islam di negara tersebut?. Maaflah, gua jahil sbb tu gua tanya. Dan apa kriteria utk menjadi atau di lantik menjadi seorang ulamak?. Siyes gua nak tau

    ReplyDelete
  3. salam,

    Amerika pun tak isytihar negara mereka negara kristian ^^

    KLIK Singapura pecat Cina rasis, Malaysia?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja