Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

11 October 2012

Maha Pemurah, Maha Mengasihani

Bhai.. gua nak tekankan kat sini... Gua bukan belajar dulu dalam aliran Agama... Gua dulu aliran Sekular... Gua skolah missionary.. Sekolah mubaligh Kristian...

Walaupun begitu... Gua tahu, faham dan jelas tentang maksud "dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani" yang mesti kita baca sekurang-kurangnya 17 kali setiap hari... Itu paling kurang la bhai... Tak tau la pulak ader yang boleh buat kurang dari tue...

So.... Allah itu Maha Pemurah... Yer betul... kerana pemurahnya Allah Taala itu... maka semua manusia, jin dan haiwan... beriman atau kufur tetap mendapat rezeki dari Allah... Tetap dapat bernyawa dan bernafaskan oksigen secara percuma daripada Allah... Begitu permurahnya Allah Azza Wajalla...

Walaupon ader yang ingkar dan menidakkan kekuasaan Allah Taala... Tapi atas sifat Maha Permurah Allah itu maka semuanya masih diberikan segala yang ada didunia ini tanpa sekatan... Kalulah Allah sekat... Mau rasanyer semua yang tak beriman dan kufur itu mampus kiok dah..

Sebab itulah ... Kalu yang kufur berdoa... kepada tuhan mereka... walau siapa pon tuhan mereka... Allah tetap melihat dan mendengar... Dan hak Allah Taala sahajalah sama ada mahu mengabulkan doa mereka (orang kufar) itu atau tidak... Allah lah sebaik-baik yang mengabulkan doa...

Jadi.... Apa masalahnya kalu orang kufar berdoa untuk kepentingan mereka? Jika mereka berdoa, kita pon (orang yang beriman) juga boleh berdoa... Dan Allah akan mengabulkan doa sesiapa yang dikehendakiNYA... Itu semua adalah hak Allah.. Dan kita tak berhak mempersoalkannya...

Sebab itulah Rasulullah suruh kita memperbanyakkan doa... Moga Allah mengabulkan semua doa kita... Ameen...

Tapi... Atas sifat Allah yang Maha Mengasihani... Maka orang yang beriman dan beramal soleh sahaja yang pasti mendapat manfaat dan ganjaran daripada Allah Taala.. Ganjaran dalam bentuk yang boleh dilihat ataupon yang tidak boleh dilihat... Pahala ataupun segala nikmat yang lain...

Oleh yang demikian... Gua ingin menasihatkan Nasharuddin Mat Isa supaya pi balik belajar ilmu agama nih... Termasuk ilmu tasauf.. Ilmu haqiqat dan ilmu makrifat... Sebab skrang nih dier duduk dalam Majlis Syura Ulama PAS... Tak sepatutnya dier sendiri keliru dengan sifat Allah yang Maha Pemurah dan Maha Mengasihani...

Jangan tunjukkan sikap bebal, bodoh dan bangang dalam bab sifat Allah nih kalu masih nak duduk kat dalam Majlis Syura Ulama PAS... Tolong jangan malukan dan jatuhkan kredibiliti Majlis Syura Ulama PAS..

2 comments:

  1. Kalau ini berterusan kita perlu tubuhkan parti Islam yang baru dan biarkan saja PAS dimiliki 100% geng ug. PRU 13 nanti kita harap PAS akan lesson learn dari perilaku majlis shura ini. Confirm walau aku ahli pas seumur hidup tak akan pangkah calon pas dari kalangan ug

    ReplyDelete
  2. Bhai Ahmad....
    Gua rasa ramai yang dah berpandangan macam lu.. ramai yang dah fedup... ramai yang dah marah.... dan ramai yang akan amik tindakan yang samer...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja