Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

16 October 2012

Itu Bukan Spender Saya ...

Lokasi: Bank Rakyat Machang
Tarikh: 15 October 2012
Masa : 2.30 pm

Dalam kesibukan orang ramai yang berurusan di kaunter Bank Rakyat Machang selepas waktu rehat makan tengahari sekitar pukul 2.30 petang... ada seorang pelanggan masuk kedalam bank.

Seorang perempuan melayu berwajah manis dan ayu yang mengenakan baju kurung berbunga kecil telah mengambil nombor gilirannya di mesin nombor giliran.

Selang beberapa minit, nombor yang dipegang olehnya tertera pada paparan nombor diatas kaunter bank. Pelanggan perempuan tersebut tergesa-gesa pergi ke kaunter.

Sesampainya dikaunter, dalam kekalutan untuk mengeluarkan kunci kereta dan purse dari poket baju kurungnya, pelanggan perempuan tersebut secara tidak sengaja tercicirkan sehelai seluar dalam miliknya dari dalam poket.

Pelanggan tersebut tidak sedar bahawa seluar dalamnya sudah terjatuh diatas lantai bank. Selesai dia berurusan di kaunter, ada seorang pelanggan lelaki menegurnya dan menunjukkan kepadanya bahawa seluar dalam perempuan tersebut telah terjatuh diatas lantai bank.

Dengan muka yang selamba dan seperti tidak bersalah, pelanggan perempuan tersebut mengatakan dengan jelas "itu bukan spender saya" kepada lelaki tersebut. Rata-rata pelanggan lain didalam bank tersenyum dan ketawa kecil. Ramai juga pelanggan lain yang mengesahkan kepada pelanggan perempuan tersebut bahawa itu adalah seluar dalam beliau yang tercicir ketika dia menyeluk poket tadi.

Berkali-kali pelanggan perempuan tersebut menggelengkan kepala dan tidak mahu mengaku bahawa seluar dalam tersebut adalah kepunyaannya. Dengan segera beliau telah keluar daripada bank tersebut dan terus menaiki sebuah kenderaan yang sedang menunggunya diluar bank.

Seorang lelaki pelanggan bank kemudiannya dengan selamba mengutip seluar dalam tersebut dan memasukkannya kedalam bakul sampah.

Moral : Kalu nak main pon time waktu rehat makan tengahari, pakai la balik seluar dalam tue... kan dah malu digelak satu bank... sure lepas nih dier takkan datang berurusan di bank tue... hahahaha... CCTV Bank semasa kejadian ada merakamkan insiden ini.

7 comments:

  1. Bhai SimpleSam7...

    Yup.. memang kisah benar... sila semak ngan kakitangan Bank Rakyat Machang .... hahaha

    ReplyDelete
  2. Lain kali pakailah spender yang berlubang... tak yah nak bukak2.

    Wakaka...

    ReplyDelete
  3. A'kum C++

    Kisah ni agak sama dengan kisah cerita mulut di Terengganu, cuma membawa maksud yang berbeza.

    "Seluor, Seluor saye. Taik bukanan saye!"

    ReplyDelete
  4. saper nk mangaku kalau dh terkena mcm tu..hahahaha

    ReplyDelete
  5. Lu tak baik la bhai...main tuduh "Anak gadis, anak dara orang sudah main (zina)".. ni berat tuduhan lu ni, siot. Mana tahu dia ada masalah kat celah kangkang dia tu pasal dia tak pakai spender.. cuma standby dlm poket. Entah-2, dia nak hadiahkan spender tu kat pakwe dia ker tu pasal dia simpan dlm, poket. Kot dia nak tunjuk sampel kat kengkawan dia.

    Dia takkan nak ngaku..malu la siot. Macam SPR & ref kat padang bola la, kalu bola dah gol crossed the line pun, kalu lineman dia tersilap, tak nampak... cover line aje la.

    Melainkan dia memang bini orang yg sah. Xda problem la nak main bila & beatul la luta kata tu "Pakai la balik seluar kecik dia tu"...Hahaha!

    Tapi apasal pelanggan laki yg budiman tu buang pulak "bahan bukti kes" tu? haiya! haha!~

    Pi bawa lab..test DNA...

    ReplyDelete
  6. Bhai Waris...
    Hahaha... ader ker spender camtue...

    Bhai MountDweller...
    Hahaha.... macam tue pon ader ker.... hahaha... lawak aaa...

    Bhai FaizFakhirin...
    Tue la pasai... saper nak ngaku..

    Bhai Hanz Azdi...
    Errr... ader ker gua tuduh dier zina... gua citer dier main jer... jangan salah sangka... hahaha... kalu lu biasa baca gua punya artikel... biasa gua guna metafora... Tapi takper... gua relax jer...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja