Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 October 2012

Dewata Raya - Masih Hidupkah Lagi?

Bhai.... lu tau kan gua suka bermetafora... hahaha... jadik kali nih... gua bermetafora lagi aaa....

Rakyat jelata berharap kepada Dewata Raya.... kononnya dengan adernya Dewata Raya dan sembilan Dewa-Dewa lainnya... maka negara akan selamat ... takder kacau bilau agama....Diorang cukup yakin bahawa dengan adernyer Dewata Raya.. kehidupan dan kedudukan mereka terjaga... Diorang cukup yakin perlunya ader Dewata Raya sebagai satu bahan "penyembahan" ....

Malah diorang percaya bahawa Dewata Raya nih aderlah "bayangan Tuhan di muka bumi" .... begitu hebat sekali kepercayaan diorang terhadap Dewata Raya Diorang cukup yakin dengan adernyer Dewata Raya ... ketuanan kaum diorang akan lebih terpelihara dan kekal selamanyer...

Paling diorang yakin dengan adernyer Dewata Raya nih... agama diorang akan dihormati, diletakkan ditempat yang tinggi dan tidak diganggu gugat dengan pelbagai ancaman dan penghinaan... Diorang cukup yakin... kalu diorang tidak yakin... buat aper diorang respek giler kat Dewata Raya....

Bhai... dah terlalu lama Dewata Raya tidur... sudah berbulan-bulan kalu tidak bertahun....... tidur dengan tidak sedarkan diri walaupun seketika... tidur yang nyenyak diulit mimpi-mimpi indah... didodoikan dengan lagu-lagu dan nyanyian para dayang dan inang di kayangan.... Dengan kehebatan tempat tinggal Dewata Raya yang begitu hebat dan mahal... dengan segala kemewahan yang ader.... tentunya Dewata Raya akan selesa....

Tambah pulak dengan segala infaq (paksa) dari seluruh rakyat yang dibawah naungan Dewata Raya nih.. maka cukuplah segala nikmat dunia dan kayangan bagi Dewata Raya nih... sebab itulah seluruh buana nih terpana dan terleka... semua atas sebab Dewata Raya yang masih tertidur... tertidur atau sengaja menidurkan dirinya... cuma gua kurang pasti aderkah air liur basi Dewata Raya nih meleleh umpama sungai madu atau mengeras dipipi seumpama disyihir oleh King Midas (lagenda Raja yang boleh menukarkan sesuatu kepada emas)...

Biler penghinaan berlaku pada agama para rakyat... walaupun Dewata Raya "kununnya" adalah pelindung dan ketua bagi peribadatan nih... tapi.... Dewata Raya masih lagi tidur... Dewata Raya berasa tidak perlu untuk mengeluarkan apa-apa arahan, komen mahupun sergahan... mungkin kerana Dewata Raya terlebih syahdu diulit mimpi indah di kayangan.... atau mungkin Dewata Raya sebenarnya pekak, buta dan bisu....

Untuk pengetahuan lu... ibadah haji belum lagi bermula... tapi Dewata Raya dah lari pi buat ibadah haji... pergi dengan duit saper ntahlah... gua pon tak tau... rasanyer takkan pegi pakai duit poket dier sendiri... mesti pakai duit rakyatnyer.....Dewata Raya nih pergi haji berdua jer ker... atau seluruh dayang-dayang dan pegawai di kayangan dibawak sama....  pergh... rasa gua mesti semua skali ikut... berapa banyak modal tue...  pastue... kuota haji yang Dewata Raya dapat tue.... rembat saper punya.... main boleh bypass jer... aper.. orang lain takder hak nak pegi menunaikan ibadah haji jer...

Sori pasai gua bantai ibadah haji Dewata Raya nih... Ibadah haji memang satu ibadah yang dituntut... tapi... dalam keadaan negara kacau bilau dari segi agama nih... rasanyer tuntutan menstabilkan kacau bilau agama nih lagi besar darjatnyer daripada ibadah haji... tambah lagi Dewata Raya nih bukan pegi haji kali pertama.... ini entah kali yang keberapa... dan dah berapa banyak duit rakyat yang diabiskan untuk keselesaan Dewata Raya kali nih....

So.... pada gua aaa.... buang masa jer simpan lagi ini Dewata Raya... takder pekdah... stakat simbolik takder efek pon... letak batu atau kayu pon boleh.... kalu dah kira macam simbolik... letak kat muzium pon boleh ..... tak gitue... hahaha ...

2 comments:

  1. Bhai;

    Gua tak paham aaarrr... maksud Dewata Raya.

    Apakah sejenis spesies "Biawak Hidup" jugak ke...???

    ReplyDelete
  2. Bhai ISA...

    Hahaha... lu benda simple camnie pon tak paham aaa... hahaha... takper... gua simplified kan dier... hahaha...

    Dewata Raya = Biawak Hidup = Bangkai

    hahaha....

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja