Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

11 October 2012

Syarat Menjadi Ahli Majlis Syura Ulama PAS

Bhai.... benda nih gua dapat daripada Perlembagaan PAS (pindaan baru) pada FASAL 7A ...

(3) Seseorang yang hendak dilantik menjadi Ahli Majlis Syura ‘Ulamak itu hendaklah seseorang yang mengetahui masalah-masalah pokok (AL-USUL) dalam syariat Islam dan hukum-hukumnya atau/dan dapat merujuk masalah itu kepada al-Quran, as-Sunnah, Ijmak dan Qias dengan faham akan maksud dan maknanya yang muktabar dan hendaklah seorang yang adil yakni tidak melakukan dosa besar atau terus menerus melakukan dosa kecil dan hendaklah terpelihara maruahnya serta hendaklah seorang ahli PAS.

So..... Aper kriteria yang membolehkan Nasharuddin Mat Isa dilantik menganggotai Majlis Syura Ulama PAS ... walhal dier cuma belajar dalam bidang pengajian Islam, bahasa Arab, undang-undang syariah dan perbandingan undang-undang...... Nak kata dier ader belajar ilmu Usul Fiqh... takder plak dengar citer.. nak kata dier mahir dalam ilmu Hadith pon tak gak...

Nak kata dier mahir dalam bab ilmu Al Quran... errrk.... ader ker???

So....aper kejadahnyer dier terselit masuk dalam Majlis Syura Ulama PAS.... dah takder ker orang-orang yang lebih berkaliber yang boleh duduk masuk dalam Majlis Syura Ulama PAS... oh yer... nak kata dier Ustaz.... errr... rasanya tak kot.... bukan senang nak dapat title Ustaz nih....

Kalu setakat pandai bahasa Arab... Astora Jabat kat Utusan Malaysia tue pon pandai gak....

Jadik... kalu ikut klausa "hendaklah terpelihara maruahnya" .... errr.... boleh lagi ker nih dier jadi Ahli Majlis Syura Ulama PAS....

4 comments:

  1. itu syarat sebelum jadi.. tapi syarat bila dah jadi... engko katalah apapun gerenti Tak kena pecat...sebab i help u, u help me... Sekarang orang kata Roti canai najib jgn lepas ni orang kata roti canai hadi sudahlaaaa....

    ReplyDelete
  2. SOMETHING WRONG SOMEWHERE HAHAHA ..ABU BAI !

    ReplyDelete
  3. Ustaz Nasha ni (see! gua respek dia lagi, panggil dia Ustaz lagi..hehe) dia ni loose cannon... kiri kanan dia tibai sebenarnya... Dulu dia hala tembakan dia ke Umno tapi la dia byk kenen (cannon) ke PAS pulak. Backup dia kuat tu pasal dia 'naik tocang' siot.

    Dia nak jadi katak ker, bebas ker dia punya pasal TAPI while he's in PAS dia kena la buat ikut rentak PAS yg mau kerjasama sama DAP selagi tak langgar syariat. Kot ya pun kita disaran berhati-hati sama DAP bukan tuduhan, perangai buruk kelaku macam tu. Gentlemen sikit! Period!

    ReplyDelete
  4. Bhai Pak Mat...
    Hahaha... syarat sebelum jadi ahli yer... hahaha... memang pon ... sebijik dah nampaknyer... kalu ader nanti roti canai hadi... gua tak tau la ader ker orang nak beli.... hahaha

    Bhai Amuraria...
    Hancuss.... hahaha.... memang something wrong somewhere.... hahaha

    Bhai Hanz Newman...
    Gua saspek la sama lu... hahaha.... itu macham la... ahli kena wala' dan thiqah... hahaha... aper pon.. gua stuju... bekap dier bukan setakat kuat... tapi siap ngan ayat Al Quran lagie..... hahaha... mana boleh lawan.... tambah lagi gua yang belajar kat sekolah gereja nih.... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja