Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

13 October 2012

Menjaga Kepentingan Peribadi

Bhai... Lu tau kan... Pasai aper ketua agama setiap negeri walaupun diorang ader kuasa untuk mengubahkan sistem undang-undang syariah sedia ada kepada undang-undang hudud, qisas dan ta'azir.... Gua kompem lu mesti tahunyer...

Kalu lu masih tak tau... Mari gua citerkan.. Mari gua story... Mari gua kasi habaq sama lu... Mari gua bagi pencerahan...

Dulu... Di Tanah Melayu nih... Undang-undang bersandarkan kepada hudid, qisas dan ta'azir pernah dilaksanakan... Masa tue walaupun ilmu agama yang diorang ada masa tue kira basic ... bukan takder yang advance... Tapi ramai yang cuma ader basic jer... Tapi dek kerana takutkan Allah... Jadi diorang laksanakan juga hukum nih....

Tapi... Walaupun ader hukum nih... Puak-puak bangsawan tabrapa suker dengannya... Sebab dengan hukum nih... diorang punya kuasa jadi tergugat... Walaupun begitu... Diorang jadi cuak gak... Pasai rakyat marhaen semua terima hukum Allah nih sebagai hukuman tertinggi...

Jadi... Biler sajer kedatangan Portugus, Belanda dan Inggeris menakluk dan memerintah negara nih... Puak bangsawan nih terasa selamat... Seronok pasai dah tak perlu nak jalankan hukum dan undang-undang Allah... Diorang terus jer terima pakai undang-undang penjajah..

Selamat diorang pasai penjajah walaupun ader buat undang-undang yang ketat dan kejam... Tapi ader satu klausa yang penjajah nih deal dengan para golongan bangsawan nih... Satu klausa yang sampai hari nih menjamin keselamatan puak bangsawan nih...

Klausa yang mengelakkan para bangsawan daripada dikenakan hukuman atau lebih dikenali sebagai immuniti... Jadi kalu ader puak bangsawan nih buat kesalahan... Diorang tabley didakwa dan dibicarakan dimahkamah awam... Selamat... Secure...

Ini semua kerana nak menjaga kepentingan peribadi puak-puak bangsawan nih... Sebab itulah walaupun diorang dikatakan menjadi ketua agama... gua berani jamin... Takder satu pon yang akan nak laksanakan hudud, qisas dan ta'azir...

Dan kalu diorang boleh lengahkan atau gagalkan tuntutan hudud nih... Maka selamatkah mereka... Kalu lu nak tau... Kalu hudud nih berjalan... Gua rasa aaa... Cuma sorang dua jer dari golongan bangsawan nih yang akan selamat... Yang lain semua kena hukum... Dan kalu ader penjara khas... Mau penuh penjara tue diisi oleh puak bangsawan nih....

Kalu lepak kat penjara... Mana boleh dapat semua perks yang diorang dapat la nih.... Silap-silap tido atas tilam nipis jer dengan seluar pendek....

So .... Walau macam mana Nasharuddin Mat Isa dan Hassan Ali nak bising pasai hudud nih... Sila pi jumpa ngan Majlis Raja-Raja untuk mendesak mereka nih laksanakan hudud... Lagi pon diorang kan ketua agama....

# menulis dengan telefon separa pintar keluaran syarikat buah epal di Tanah Rendah Sekebun Bunga... cover kerja risik event Royalti petang dan malam nih berhampiran Bachok dengan kengkawan dari Cawangan E Bukit Aman.... Hahaha

2 comments:

  1. Salam C++

    Jangan gitu yob. Kesian Hassan Akidah dan Nasha Hudud. Nanti takde pulak jemputan untuk ceramah. Takde fulus camne nak bayor utang?

    Ha...cer kabor! Camne nak buat kot takde fulus?

    ReplyDelete
  2. lu gila ke bro...nasha dan hasan jati nih bila jumpa raja terus mintak ampun..."ampun tuanku"...hahaha. lagi mau suh raja buat hudud?. Kang tak di ampun raja..x merasa masuk syurga...hahaha...sori gua x nampak raja2 bersedia dgn hudud nih. X kira la raja mana sekali pun. Dan kena ingat gak, dorang ada majlis raja2. Kalau takat sorang dua nak hudud, yg majoriti x nak...x jadi gak.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja