Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 December 2015

Inilah Kebodohan Maha Hebat

Bhai/DeeDee semua...

Bila gua baca kenyataan akhbar ini... Gua tersedak... gua gelak... dan gelak lagi.... Susah nak berhenti gelak benda nih.... Betul bhai... memang susah nak berenti gelak... Hahaha ... Giler siot...

Macam mana la si mamat Zuhdi nih boleh merapu meraban nih... Hahaha...

Gua terus call bos Agensi (bekas tempat kerja gua dulu) tanya dier aper hal jadi cerita camnie... Hahaha... bos Agensi pun gelak besar dulu baru la boleh jawab soklan gua... Dier kata mamat Zuhdi ni... yang katanya Pengarah Penyelidikan PAS Pusat tue... sebenarnya hidup dalam halusinasi.. Hahaha

Hahaha.... memang gua dah agak dah.... mamat Zuhdi ni memang camnie... Hahaha

Bos Agensi kata... kita kena kekalkan orang macam nih dalam PAS... baru senang kerja kita... Hahaha... betul gak tu... kena ramai orang macam nih dalam PAS .... supaya mudah gerak kerja Agensi nak jalankan... mudah untuk Agensi membentuk persepsi... mudah untuk Agensi untuk menentukan hala tuju sesebuah organisasi.. mudah untuk Agensi mengawal.... Hahaha

Terbaiklah Zuhdi.... halusinasi tahap gaban... cayalah...

Hahaha.... teruskanlah.... lagi banyak lu punya statement camnie... lagi mudah kami nak kontrol Hadi Awang dan geng dier... lagi mudah Agensi nak mencorakkan keputusan PRU14... Hahaha.... terbaik.... Kalu macam nih seterusnya... Lagilah best.... Hahaha

So...... memang lawak la politik Malaysia nih... cukup mudah nak Agensi membuat kerja.... Hahaha

Zuhdi cakap DAP nak beri dana RM1.2 bilion dan buat kem Israel di Malaysia

30 December 2015

Post Paling Pendek.

Bhai/DeeDee semua...

Ambil bauksit banyak-banyak dan longgok depan pintu masuk Istana. Baru ada akai kot?

29 December 2015

Sampai Masa Orang Dah Tak Pandang Lagi

Bhai/DeeDee semua...

Zeus, Apollo, Poseidon, Osiris, Ra dan sebagainya dikatakan adalah dewa. Dewa yang menjadi pelindung manusia. Dewa yang "konon"nya adalah lambang kepada kesatuan manusia.. Dewa yang menjadi sembahan manusia...

Tapi....

Sampai waktu dan ketika... biler manusia dah pandai berfikir menggunakan akal yang Allah Taala berikan... mereka akan lihat betapa mengarutnya dewa-dewi ini .... Ader banyak dewa-dewi yang disembah... tapi tak ader guna satu sen pon nilainya....

Buang karan jer nak layan kerenah dewa-dewi yang "konon"nya menjadi pelindung dan lambang kehebatan manusia... Dewa-dewi ini pun bersifat manusia... makan, minum, beranak, berak dan kentut..... Ader pernah ker lu orang dengar dewa-dewi ini tak makan tak minum tak berak tak berancuk..... Hahaha

Gila siot kalo dewa-dewi sembilan ekor nih takder makan minum berak dan sebagainyer... hahaha...

Aper pon... pada gua .... tak kisah la Zeus ka... Apollo ka... Poseidon ka...Aphrodite ka... Ares ka... Osiris ka... Isis ka.... Ra ka..... Dewata Raya ka... itu semua wayang ja semata-mata... buat ngabihkan boreh ja... saper yang dok sembah-sembah sembilan dewa nih... semua syirik la wei...

Baiklah sembah Allah Taala, Tuhan Sekalian Alam.

Ader paham ka???

Bijak Ahmad Maslan Ni

Bhai/DeeDee semua...

Lu orang jangan terkejut... Sebenarnya ramai yang tak tahu bahawa Ahmad Maslan nih seorang yang bijak... Dia cukup bijak dan pandai mencuri peluanh dan perhatian...

Hebatnya dia mengubah sesuatu isu dan mengalihkan sampai semua orang terlupa akan isu besar yang sedang diperkatakan... Semua pasai nak melayan kenyataan "terlampau bijak" Ahmad Maslan tu...

Kerana komen Ahmad Maslan lah orang dah tak sembang pasai penyatuan PAS dan UMNO... Orang dah sampai lupa kerjabuat tahap celaka Hadi Awang tue... Malah banyak isu lain semua telah berjaya dikesampingkan... Semua kerana kebijakan Ahmaf Maslan...

Hebat sungguh lah dia... Orang macam dia lah yang selalu menyelamatkan keadaan... Dan orang macam dia perlu dikekalkan dalam Kabinet Najib Razak...

Ahmad Maslan lah lifeline terbaik bagi Najib Razak.... Hahaha

Cayalah...

27 December 2015

Berehatlah Disana Wahai Sahabat

Bhai/DeeDee semua...

Sudah sampai ketentuan Allah Taala keatas sahabat ini... InsyaAllah kita pula akan menyusul apabila sampai masanya nanti... Takziah kepada ahli keluarganya...

Moga pengampunan, rahmat dan ehsan Allah Taala sentiasa ada padanya...  Aamim.

Innalillahiwainnailaihiraajiuun.


Sekadar Nak Peringatkan Je

Bhai/DeeDee semua...

Nih gua nak habaq mai skit... Sekadar nak peringat je... Kepada mana-mana anggota tu.. Jaga sikit perangai.. Jangan sombong dan berlagak... Dan jangan nak  melebih-lebih ... 

Jangan nak lebih sudu dari kuah...

Ingat... Hangpa semua diperhatikan... Jadi jaga budak ni baik-baik... 

*** sekadar nasihat dari orang-orang Agensi


24 December 2015

Masa Depan Makin Kelam

Bhai/DeeDee semua...

PRU14 dah tak berapa lama lagi... Tak sampai pun 12 bulan... Malah kurang dari tue lagi... Hahaha...

Tapi dengan keadaan yang ader la nih... Masa depan makin kelam untuk gabungan partai pembangkang menguasai politik Malaysia... Yer la nak buat macam maner... Dah majoriti pimpinan dalam partai pembangkang nih banyak yang bengap nak mampus... Peluang dah ader kat depan mata pon still tak pandai amik peluang...

Hahaha...

Pasai tue la akan terus kekal jadi pembangkang selamanya... Setakat menang negeri pon dah rasa berlagak hebat... Walhal itu semua menang nasib jer...

Hahaha...

Abis lah...

17 December 2015

Sedondon

Bhai/DeeDee semua...

Biar gambar berbicara... Hahaha... tak terkata la...  Hahaha


13 December 2015

Gelombang Biru Hijau

Bhai/DeeDee semua...

Lama sungguh la gua tak tulis kat sini... Hahaa.... Sibuk sebenarnya.. Tapi bukan gua tak amik pot pasai PAU 2015 tu... Hahaha.. Cuma malas nak kasi glamer itu event.. Hahaha... Event yang penuh dengan bodek dan ampu... Event yang nak bagi isi tembolok puak-puak yang menganga tak dapat makan,...

Hahaha... Event yang tiada hasil tuntas buat kaum Melayu... Setakat gempak boleh la... Setakat sembang boleh la....

Nih ader plak citer nak buat Gelombang Biru .... Hahaha... Tak kisah la warna apa Gelombang tu... Biru ka hijau... Semua cuma mau kasi isi tembolok ja.... Setakat rembat dana tapi kerja dan hasil out... Ngarut... Gua ingat dulu ramai cytro UMNO/BN nih dapat sponsor duit dan laptop... Ramai yang rembat... Tapi I ang lawak tue kaki rembat barang tue sumer bukan kaki media sosial... 

Tulis artikel pon kelaut... Ntah berapa bulan sekali.... Tapi pasai kabel.. Semua rembat.,.. Hahaha

Itu lagi UMNO/BN ader hati ingat boleh menang mudah pada PRU14..... Hahaha... Lawak siot... Hahahha

Hancusss

11 December 2015

Buaya Pun Mati Bila Dengar Gebang Najib Razak

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... Gua tau lu orang sumer dok terpegun dengar sembang deras dan gebang Najib Razak kat PAU ... Hahaha.. Sampai meleleh air liur ternganga.... Hahaha... Lalat boleh masuk la wei... Jangan macam tue....

Kalu dengar sembang deras dan gebang Najib Razak tue... Buaya pon boleh mati lemas... Hahaha

Lawak siot... Cukup la geng lebai dan ostad yang nganga sampai meleleh air liur... Hahaha


06 December 2015

Bila ...

Bhai/DeeDee semua...

Bila aaa Dewa Bauksit nak mati? Tak sabar rasanyer nak timbus kubur Dewa Bauksit dengan debu bauksit nih.. Cukup tak sabar...

Begitu teruk dah Kuantan kena bala Bauksit,.. sebab itu patut kalo Dewa Bauksit kojol dan mampus... kita timbus je dengan debu bauksit nih....


03 December 2015

Kecoh Fasal Mazhab

Bhai/DeeDee semua...

Lu kecoh apersal fasal mazhab nih... Mabuk pil kudha ka?.... Kalu dah taksub sangat kepada Mazhab Syafi'e apersal tiap kali bayar zakat dan fitrah lu bayar pakai duit ringgit... Apersal tak bayar pakai beras.... Apersal guna mazhab lain punya iktiqad dan hujah....

Boleh blah la wei.... Bodoh melantun-lantun...

Hahaha

02 December 2015

Betapa Celakanya Mereka

Bhai/DeeDee semua...

Lu orang tengok la.. Betapa celakanya mangkuk-mangkuk nih... Benda celaka yang macam nih semua tak berani nak lapor...

Hanya kerana takutkan manusia yang depa dok angkat sembah hari-hari. Wei... Nak jadi kafir ka dok layan sembah manusia nih? Bongok...

Mufti yang ader pon dah ilang telor... Tak berani nak tegur.... Majlis Fatwa dah jadi serupa macam khinzir kenyang... Tido dan tak berani nak tegur...

Khianat terhadap alam.. Khianat twrhadap manusia... Dok giler lagi sembah manusia... Haram jadah betullah... Yang manusia kena sembah nih... Kalu mampus nanti kita tanam dier kat dalam lombong bauksit jer... Biarkan dia rasa...

Celaka punya manusia...  Sumpah 700 keturunan jadi celaka.... Kenapa la lu orang bodoh dan bangang sangat dok angkat sembah pada celaka ni....

Kerja syirik la wei...


Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1