Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

30 May 2019

Lawak Lah

Bhai/DeeDee semua...

Najib Razak kata dier terkejut duit masuk RM42 juta...
CEO Ihsan Perdana kata tak tahu akaun siapa duit tu dimasukkan... kalu tahu sure tak masukkan...

Gila apa duit masuk dalam akaun tapi tak tahu punca... pastue enjoy joli katak...
Gila apa pindahkan duit masuk dalam akaun penerima yang tak diketahui...

Apa depa ingat Hakim bodoh sangat ka macam macai dan walaun???

Hahaha.... bodoh wal bebal lar...

Hahaha... itu lagi ader hati perasan tak bersalah....

Bangang nak mampus....   lawak lah...

22 May 2019

Najib Razak vs Lim Kit Siang

Bhai/DeeDee semua...

Hahahaha.... tetiba jer ader citer nak aturkan debat antara Najib Razak dengan Lim Kit Siang.... Hahaha... giler apa nih bhai.... nak debat bab kleptokrasi ka? nak debat pasai rasuah ka? nak debat pasai 1MDB ka? nak debat pasai SRC International ka??

Atau sekadar nak debat tajuk #maluapabossku ???

Giler aaa....

Najib Razak biler kena temuramah ngan Al Jazeera itu hari pon dah bersedia nak lari.... lagi mau aturkan debat.... Hahahaha.... masa program debat "Nothing To Hide" pon Najib Razak lari.... lagi ader ingat Najib Razak ader brani nak berdebat ka???

Hahahaha......

Jangan la nak jatuhkan air muka Lim Kit Siang.... berdebat dengan si bacul bossku ni... tak payah la.... nanti bukan jadi debat... jadi Maharaja Lawak Mega jer jadinya biler ader yang lari terkucil terkincit.....

Hahahaha.....

Tolonglah selamatkan rakyat Malaysia dari lelucon ni..... huhuhu

21 May 2019

Kalau Puak Ansor Itu Bani Melayu

Bhai/DeeDee semua...

Jika Ansor itu Bani Melayu

Jika orang2 Ansor itu berbangsa Melayu, sudah tentu mereka lebih merengek kerana kaum mereka tak terbela.

Mereka peribumi asal, tapi tiada perlembagaan yang melebihkan mereka seperti Perlembagaan Persekutuan menjamin kelebihan Melayu Malaysia.

Mereka peribumi asal, tapi tiada kontrak sosial yang mengistimewakan mereka berbanding kaum pendatang Muhajirin. Tiada kouta Bumiputra untuk mereka diberikan Nabi SAW.

Mereka peribumi asal, tapi kaum pendatang pula mendapat tampuk pemerintahan negara Madinah daripada Rasulullah SAW, Abu Bakr, Umar, Uthman, Ali... semuanya berasal dari kaum pendatang Muhajirin.

Jika Ansor itu berketurunan Bani Melayu, sudah tentu setiap hari mereka berhimpunan di Dataran Uhud buat unjuk rasa ketidakpuasan hati nasib bangsa.

Jika Ansor itu Bani Melayu, sudah tentu mereka menolak Sahifah (Perlembagaan) Madinah yang memberi hak sama rata di antara peribumi dan pendatang, bahkan mengiktiraf kaum Yahudi juga sebagai satu ummah. Sahifah itu juga tidak memperuntukkan Islam sebagai agama persekutuan.

Jika Ansor itu Bani Melayu, pasti mereka sanggup berdemonstrasi setiap hari kerana  bimbang Islam tak terbela. Kerana tiada satu pun enakmen di Madinah yang menjaga agama Islam berbanding 14 enakmen untuk memelihara Islam di 14 negeri dalam Malaysia.

Untungnya kaum Ansor bukan daripada Bani Melayu.

Maka Islam terus berkembang di Madinah tanpa keistimewaan Bumiputra, tanpa peruntukan khas menjaga Islam dalam Perlembagaan, tanpa sebarang enakmen untuk memelihara agama Islam.

Dari Madinah, Islam terus berkembang dan berkembang dengan cepat sehingga 1/3 dunia dalam masa tak sampai 100 tahun.

Semua itu berlaku tanpa peruntukan2 dalam undang2 yang 'menjaga' Islam.

c/p MediaSosial

Bait-Bait Yang Menusuk Kalbu

Bhai/DeeDee semua....

Selama manakah kita akan menongkat dunia? Adakah kemewahan dan kekuasaan yang kita ada membolehkan kita kekal hidup selamanya...

Semua makhluk akan tetap menghadapi saat kematian.... Hanya kepada Allah kita berserah... dan kepadaNYA lah kita memohon keampunan


20 May 2019

Apalah Sangat Bakar Kereta

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.... apalah sangat bakar kereta.... simbah asid.... itu semua bebudak nakal pon boleh buat.... hahaha... janji diupah RM50 ka... RM500 ka... atau RM5000 ka....

Hahaha....

Yang penting hati puas... dapat bakar... dapat simbah asid..... Hahahaha...

Dosa pahala??? Hahaha.... kalu dah dapat restu apa masalahnya.... bebohong pon dikira syarie.... Hahaha

At least lar... takder la bawak Jamban pi masuk Masjid..... Hahahaha.....

NANGOI betul lar.....

Hahahaha.......

19 May 2019

Menantu Cuak Nak Balik Raya

Bhai/DeeDee semua....

Hahaha.... kecoh seminggu dua ini isu Kartel Dedak... Hahaha... benda dah lama sebenarnya... dah lama pendam... last-last bocor gak... Hahaha...

Tempayan boleh la ditutup ngan nyiru.... bangkai dinasor macam mana nak tutup.... tarpaulin pun tak cukup besar nak cover... Hahahaha

Benda kartel dedak nih bukan benda baru... dah cukup lama.... sejak zaman Nasharuddin Mat Isa dan Hassan Ali ader dalam PAS lagie.... Masa tue dah banyak dah dedak dedak ditaburkan ... masuk dalam kocek-kocek orang-orang tertentu.... malah sampai ratusan juta...

Hahahaha...

Aper pon... nampaknya menantu Abdul Hadi Awang yang sorang ni mesti akan cuak nak balik raya.... Hahaha... nak balik Rusila.... memang kena hambat la..... hahaha... masak nanti....

Hahaha......

Jho Low Dah Mati?

Bhai/DeeDee semua....

Semalam kecoh dalam beberapa blog menceritakan khabar tentang kematian Jho Low.... Hahaha... sana sini kepoh dan kecoh... Katanya Jho Low mati dibunuh oleh Agen Negara China.... Kononnya ianya sebagai bantuan Kerajaan China dalam nak melepaskan Najib Razak....

Hahahaha....

Gua gelak jer....  Bukan apa..... maklumat ni salah....

Hahahaha.....

Kalau betul ianya berlaku.... ianya bukan Agen Negara China yang buat.... bukan hasil kerja depa.... memang lah bukan.....

Hahahaha .....

Itu jer nak khabor....

18 May 2019

Perginya Ikon Marhaen Mustad'afin

Bhai/DeeDee semua..

Innalillahi Wainnailaihi Raajiuun

Semalam gua dapat berita sedih ni.... Berita pemergian SM Idris... Presiden Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) ..... itu pon gua dah lewat dapat tahu... sekitar Maghrib...

Sedih... Memang sedih...



Gua kenal secara peribadi dia ni lebih 35 tahun..... Orangnya memang baik... Memang lemah lembut bila bercakap.... cuma tegas dalam memperjuangkan hak rakyat.. memperjuangkan hak marhaen mustad'afin.... memperjuangkan hak pengguna.... dan memperjuangkan agama...

Semasa hayatnya..... takder sapa nak bagi dier pingat ka... gelaran ka.. tak kisah la dari Negeri dia ka.. atau dari Negara Malaysia..... orang macam dia dikira tak layak nak dapat apa-apa.... tapi ketua gengster kongsi gelap... ketua judi... ketua sakau harta rakyat.. ketua sakau harta negara.... dah sebagainya boleh pulak dapat pingat dan gelaran..... Cilaka punya pada Dewa dan Dewata Raya....

Apa pun... SM Idris bukan jenis kebuloq pingat dan gelaran....  tak hadap dier dengan semua pingat dan gelaran ni..... itu semua karut.... yang bagi pingat dan gelaran tu pon bukan lah tinggi sangat darjat atau baik sangat perangai dan kelaku,.... huhuhu

Belasungkawa untuk keluarganya... semoga semua bertabah...

Al Fatihah buat salah sorang mentor gua...

17 May 2019

Anjing Masuk Masjid?

Bhai/DeeDee semua...

Kecoh sehari dua ni pasai Ahli Parlimen Labis masuk ke dalam Masjid Tenang Stesen untuk beri sepatah dua kata... ramai Walaun dan Machai dok kata macam-macam.... kata kenapa bagi anjing masuk Masjid la... kenapa bagi kapir masuk Masjid... kenapa bagi orang yang tak mandi wajib masuk Masjid la... kenapa bagi orang yang tak basuh berak masuk Masjid la... kenapa bagi orang yang tak bersunat masuk Masjid la..

Hahaha....

Gua gelak ja baca komen-komen bodoh walaun dan machai ni dalam Media Sosial..... Hahahaa

Betapa bodohnya mereka-mereka ni..... Hahaha.... termasuklah Dewa Selatan yang dok bagi komen benda yang sama,,.,.... Bodowww bertingket-tingket....

Hahahaha...

Nabi Muhammad sebagaio Rasulullah pun tak pernah halang sesiapa yang nak masuk Masjid.... malah setiap orang yang nak jumpa dier pon kena masuk Masjid masa tue... sebab rumah Rasulullah pun dalam Masjid Nabawi...

Aper kejadahnya bodoh sangat ni..... Yang Dewa Selatan pon bodoh pasai apa???

Wei.... kalu nak kira aaa (kalu ikut standard apa yang depa nih dok katakan la)... anak-anak Dewa Selatan dan Dewa Tengah pon tak layak masuk Masjid pon...  sebab .... anak Dewa nih kaki minum....  kaki togok..... so... minum ni tak bersih la walau pun dah mandi wajib.... Minum dan togok ni kena taubat.... Dah taubat ka???

Hahahaha

Sebab still lagi togok benda alah tue.... Hahaha... Dewa pon sama... ramai yang kaki togok... lagi mau sembang bab agama.... hahaha.... Balik Lanzhow la...... Dewa pon kaki maksiat .... kelab malam The Zone pon kerap Dewa singgah .... takkan solat berjemaah kat Disko kot.... Hahaha.. takkan la minum kopi o kat situ kot.... Hahahaha.... Lawak siot,..... Gua bukan cakap takdak bukti... hahaha

Dewa kalu bab sembang agama .... macam la baguih sangat.... hahaha.... bukan takdak kes Dewa nih..... terutama Dewa Selatan ni..... hahahah.... berlambak...  jenis "anu" tak boleh nak duduk diam ..... Hahahaha ... takpa... dosa sendiri tanggung la yer Dewa.... jangan ingat lu boleh lepas..... Allah Taala tu Maha Melihat dan Maha Mengetahui...

Hahahaha

Ader paham ka???

16 May 2019

Kebodohan Yang Tidak Terperi

Bhai/DeeDee semua...

Kita tahu betapa makin ramai yang gila ... makin ramai yang bebal... makin ramai yang bangang ... dan makin ramai yang bodoh...

Semenjak kekalahan BN pada PRU14 .... macam-macam kegilaan, kebebalan, kebangangan dan kebodohan yang dapat kita saksikan dari sehari ke sehari.... Dari yang memuja memuji penyangak yang melonggokkan emas permata wang berjuta dalam kotak kasut sampailah dalam almari kain dan beg pakaian...

Itu belum lagi yang memuja memuji siap berkerumun berselfie bagai sampaikan lupa yang dikerumun dan diselfie itu masih terpalit dengan seribu satu kebejatan yang belum dirungkaikan...

Tambah pula yang dipuja dipuji itu berperangai macam budak-budak tadika bila berada didalam Mahkamah... tidak mahu ikut peraturan... keluar kencing ikut suka... malah giler berselfie bagai dalam kandang tertuduh...

Itu satu lah... sebab sumpah seranah orang telah menyebabkan dia ada sedikit wayar putus....

Tapi yang lagi giler aderlah peguam yang membela si gila selfie ni....  berbelit hujahnya macam-macam ... lebih belit dari ular... kejap kata duit adalah upah untuk urusan Parti.... kejap kata duit adalah sebagai pinjaman.... terjangkit giler juga mangkuk ayun nih...

Semalam... satu lagi kejengkelan terlihat... bila mana ader Doktor yang nampaknya ada potensi gila jugak....  bila mengaku membuat pemindahan wang sebanyak RM42 juta tanpa ketahui siapa penerima wang itu... Giler apa... waima  kita pindahkan sekupang pun melalui sistem perbankan... kita akan tau siapa nama penerima wang tersebut... Mesti akan tertera dimana-mana siapa pemilik akaun bank yang bernombor itu...

Bank Malaysia bukan macam Bank di Switzerland yang hanya menggunakan "numbered account" ... Kalu Swiss Bank... kita paham la yang tiada nama penerima yang akan tertera... hanya nombor akaun sahaja....

Tapi kalu dah penyakit sawan babi dah terkena kepada doktor ni... tak tau la apa nak kata... Ini semua kebodohan yang tidak terperi ...... adoyailah...

Aper nak jadi la....

13 May 2019

Kesilapan Berangkai

Bhai/DeeDee semua...

Dulu UMNO/BN jatuh pasai kurang mendengar rungutan dan rintihan rakyat.... malah ramai pimpinan UMNO/BN yang lebih dengar cakap kontraktor atau bisnesman yang sengaja rapat dengan diorang pasai nak tapau projek atau laba dan untung...

La ni.... benda yang sama gak dibuat oleh beberapa pimpinan Pakatan Harapan (PH) .... dah makin sombong... dah makin tak dengar nasihat atau pandangan akar umbi....  dah lebih dengar cakap kontraktor atau bisnesman yang la nih "bersalin kulit"

Ini semua petanda-petanda nak bungkuih la ni.... Bodoh yang tak boleh nak diajar... Cerdik yang tak boleh nak diikut... Adoilah....

Kita paham la Mahathir Mohamed memang ader agenda dier sendiri.... ader strategi dier sendiri.... tapi yang Menteri-Menteri dan Timbalan Menteri yang lainnya apasal bodoh sangat.... ader yang mementingkan puak dier jer... ader yang mementingkan kaum dier jer... sampaikan cakap antara mereka tak sama nada.....

Yang Menteri Pendidikan dok hala ke Utara.... yang Timbalan Menteri Pendidikan dok hala ke Selatan.....  bangang ker apa... Itu baru satu contoh ja....  Banyak Kementerian yang jadi bangang.... terutamanya Kementerian yang dikendalikan oleh Rina Harun tu.... adoilah... sakit ....

Tu belum lagi agensi-agensi dibawah Kerajaan yang tak ketahuan punca geraknya.... macam YADIM dan berbagai lagi.... Mujahid pun pening gak.... sampaikan yang kaki tibai kerajaan pun dikutip bagi peluang berceramah dan berpropaganda dalam media..... adoilah....  Giler aaa... siap jemput musuh berceramah bantai diri sendiri ... itu bangang wal bebal namanya...

Beberapa Menteri Besar dari PH yang gua lihat lebih kedepan dalam deal dengan "ular salin kulit" ni.... terutama MB Negeri Sembilan dan MB Johor.... Malah tak ketinggalan MB Perak... apa nak jadi la..... kawan-kawan yang berjuang dari awal kena tolak... amik plak kawan-kawan dari musuh dan dari yang baru dua tiga hari "salin kulit"....

Adoilah... kenapalah bodoh sangat....

Hahahaha... Ini semua kesilapan berangkai yang akan menjahanamkan... dan akan menjadikan Kerajaan sedia ada menjadi Kerajaan Sepenggal.... hahahaha

Kalu sepenggal pon elok juga... sebab bodoh ..... Hahaha

08 May 2019

Sabotaj Dalaman

Bhai/DeeDee semua....

Satu problem yang gua nampak dah makin kronik adalah.... bilamana bertukar jer Kerajaan yang memerintah Malaysia..... maka bermulalah kerja sabotaj berlaku...

Betul ... Menteri dan Timbalan Menteri serta Setiausaha Politik memang dari pihak yang menang,.... Tapi... kepala kerja yang dalam kementerian .... semua masih berkiblatkan pihak yang kalah... setiap kali ader mesyuarat... belum pun abis meeting.... maklumat dalam meeting dah sampai ke pihak yang kalah...

Lebih awal dari yang awal.... Depan Menteri dan Timbalan Menteri.... semua angguk... kata akan laksanakan ikut apa yang diarahkan... tapi dibelakang... semua tak buat pon..., buat bodoh jer... malah ader yang kalu buat pun... sengaja dilambat-lambatkan.... Mana taknyer... semua kepala utama dalam Kementerian memang geng puak yang kalah...

Takder satu rombakan pun yang dibuat....

Bodoh aper diorang nak ikut arahan pihak yang menang.... tak logik langsung... sure diorang akan still ikut arahan pihak yang kalah... sebab itu geng depa...

Jadi... itu yang berlaku dalam banyak agensi Kerajaan..... yang lawaknyer... biler orang bagitau kat Menteri dan Timbalan Menteri.... mereka tak percaya.... Hahaha... bebal wal bangang betul lar...

So... memang patut la sepenggal jer akan perintah......

Bodoh tak boleh nak diajar.....

Hahahaha

07 May 2019

Kerajaan Dua Penggal?

Bhai/DeeDee semua...

Dengar kata ramai yang bersungguh dan bersemangat nak bagi Kerajaan yang ada sekarang ni menjadi Kerajaan Sepenggal sahaja..... Hahaha... Sana sini ader gerakan sabotaj dalaman yang dok kempen nak naikkan balik Barisan Nasional sebagai Kerajaan Persekutuan....

Hahaha...

Takper la kalu nak naikkan Barisan Nasional pun.... nak buat macam mana....  Pakatan Harapan pun punggah gak bab mentadbir ni.... Menteri dan Timbalan Menteri yang ader pun macam tak ketahuan punca nak kendalikan pentadbiran....

Hahaha...

Cuma..... betapa bodohnya la.... dah teruk kena tipu dan songlap pun,... masih kebulur ngan pimpinan yang kaki sebat... adoilah... bodoh yang tak boleh nak diajar dah...

Hahaha....

Melingkup la Malaysia nih..... kalu mentaliti Melayu macam nie....  patut la pon senang sangat diperbodohkan,... selamanya oleh dewa dan dewata raya.... dan kini oleh kaki malaun dan walaun....

Hahahaha

Cuba Habaq Mai

Bhai/DeeDee semua....

Cuba bagitau gua satu nama pegawai pejabat tanah dan galian yang berani nak gagalkan permohonan tanah oleh Sultan dan Proksinya?

Hahaha.... ader boleb bagi ka?

Itu zaman sekarang... kalu dulu... kurun ke 18  .... lu ingat ader ke pegawai yang berani...

Sebab tu la puak lantikan Queen Victoria tue perasan yang tok moyang depa kaya pasai ada ladang gambir dan lada hitam yang besar ... serta pada kurun ke 19 pulak ader ladang getah banyak... mana dapat tanah??? beli ka??? Wei puak lantikan Queen Victoria tu mana ader beli tanah pon... semua main ambik ja...

Cukai tanah pon takdak bayar....

Pon begitu... ader plak yang bodoh dok still sanjung melangit lagi puak-puak yang perasan dewa ni... hahaha .... bodoh tukil lar....

Bodoh 700 keturunan... dok percaya dengan daulat berulat tue... bodoh... khurafat sesat wal banat...

02 May 2019

Test Ja Baru

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... baru gua test sikit ja... Ingatkan dah takder sapa baca dan keep follow blog gua ni lagi... Hahaha... sebab tu la gua sajer buat-buat salah tulis tue...

Sebab selama ni tak banyak komen yang gua dapat... Tue yang tertanya-tanya tue... takut gua tulis gua sendiri ja baca.... Hahaha... tqvm la semua... tqvm sebab still folo dan baca penulisan dalam blog gua ni...

Takper... Ramadhan ni gua akan lebih kerap menulis disini... hahaha..

Aper pon ... buat Acap tu... kita doakan yang baik-baik ja... sama gak buat Adib... Buat Bung Mokhtar dan Zizie... bertabahlah...  kalu sabit kesalahan nanti boleh la mintak duduk satu sel ngan asben.... boleh la jadi precedent... untuk satu lagi couple...

Hahahaha

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1