Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

07 May 2019

Kerajaan Dua Penggal?

Bhai/DeeDee semua...

Dengar kata ramai yang bersungguh dan bersemangat nak bagi Kerajaan yang ada sekarang ni menjadi Kerajaan Sepenggal sahaja..... Hahaha... Sana sini ader gerakan sabotaj dalaman yang dok kempen nak naikkan balik Barisan Nasional sebagai Kerajaan Persekutuan....

Hahaha...

Takper la kalu nak naikkan Barisan Nasional pun.... nak buat macam mana....  Pakatan Harapan pun punggah gak bab mentadbir ni.... Menteri dan Timbalan Menteri yang ader pun macam tak ketahuan punca nak kendalikan pentadbiran....

Hahaha...

Cuma..... betapa bodohnya la.... dah teruk kena tipu dan songlap pun,... masih kebulur ngan pimpinan yang kaki sebat... adoilah... bodoh yang tak boleh nak diajar dah...

Hahaha....

Melingkup la Malaysia nih..... kalu mentaliti Melayu macam nie....  patut la pon senang sangat diperbodohkan,... selamanya oleh dewa dan dewata raya.... dan kini oleh kaki malaun dan walaun....

Hahahaha

6 comments:

  1. elok jugak 1 kali jadi kerajaang
    bnayak pulak puak kpair duk ungkit
    tak kuat dipertahankan
    rasa sakit jugak
    pastikan penyamnun perompak persauah dll penjinayah
    semua disumbat dulu dalam pinjara

    sapa yang gatai nak minta buang islam dalam kp
    macam sial ja

    tunggu mat bidor n ipcmc jadi tak jadi

    kongsi sikit

    ada blogger petikai awat puasa kita tak sama diseluruh dunia
    walau bulan n matahari satu
    dia tak petikai pulak awat waktu kita tak sama ngan lain negara
    dalam quran tak sebut pasai raya
    blogger ni tak pertikai pulak
    hukum rejam dibrunai dia komen jugak sebab tak da dalam quran
    hukum sebat sampai koyak punggung dia diam bisu
    walau tak da dalam quran
    bab dunia boleh pakai otak bab ugama pun boleh pakai otak
    tapi ada hududnya (had)

    matde bagi sama masa sabah sarawak ngan tm
    tapi matde tak boleh bagi sama masa buka puasa n solat

    ReplyDelete
    Replies
    1. awas.


      taada siapa pun yg berani ambik tindakan pada blogger mamak itu..mana jakim mana polis mana jabatan/majlis agama.

      ada satu lagi blogger melayu sama perangai...

      Delete
  2. Sedih, sedih betul mendengarnya.
    Dia tu dah curi berbillion, tp ada pengikut lagi.
    Tak paham aku

    ReplyDelete
  3. C++,kalau baru setahun puak puak yang meroyan mengatakan PH hanya sepenggal biarkan mereka, kalau tidak terjadi kudeta, PH ada empat tahun lagi, yang pramatang akan menjadi matang kita tunggu dan lihat, in sha Allah PH akan kekal.

    ReplyDelete
  4. Dah 2 hari..Alhamdulillah❤.. .Bro jgn lupa tadarus Al Quran ye

    ReplyDelete
  5. Kalau Kerajaan Campuran pun UMNO dan PAS gagal nak buat, tak payah mimpi jauh sangat. Honeymoon Penyatuan Ummah bukan boleh bertahan lama. Fikrah pun jauh sangat beza. Yang UMNO Liberal Nasionalisme. Yang PAS Islam Konservatif ala Taliban. Kalau perang saudara, aku percaya sebab kerusi yang nak direbut dan dilawan bukan dengan orang lain. Melayu Islam jugak. Maki hamun DAP last-last rayu undi Cina dan India.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1