Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

30 May 2019

Lawak Lah

Bhai/DeeDee semua...

Najib Razak kata dier terkejut duit masuk RM42 juta...
CEO Ihsan Perdana kata tak tahu akaun siapa duit tu dimasukkan... kalu tahu sure tak masukkan...

Gila apa duit masuk dalam akaun tapi tak tahu punca... pastue enjoy joli katak...
Gila apa pindahkan duit masuk dalam akaun penerima yang tak diketahui...

Apa depa ingat Hakim bodoh sangat ka macam macai dan walaun???

Hahaha.... bodoh wal bebal lar...

Hahaha... itu lagi ader hati perasan tak bersalah....

Bangang nak mampus....   lawak lah...

11 comments:

  1. Bukti2 dah banyak sangat dah, sampai tak larat nak sangkal lagi. Ni semua akan membawa hasil yang dijangkakan iaitu "GUILTY". Hanya mat2 bodoh je yang boleh menngeluarkan hujah "I don't" sebagai strategi pembelaan. Dalam undang2 especially dalam akta AMLA, pembelaan yang mengunakan hujah "I don't know" ni adalah kerja bodoh dan suicide kerana mengikut undang2 jika pendakwa dapat menunjukkan bukti jelas duit tu sudah masuk dalam akaun Najib dan peguam bela Najib pun dah mengaku yang duit tu memang dah masuk dalam akaun, Najib akan sabit kesalahannya. No if and no but, especially hujah "I don't know" akan ditolak oleh mahkamah. Sg Buloh menanti mu wahai Najib! Lawak bodoh bolehlah guna untuk membodohkan lembu2 pawah tetapi mahkamah ada sikit cerdik wei!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  2. Pesta berbohong berterusan di bulan ramadan. Lebai pun restu.....

    ReplyDelete
  3. Sudah terang nyata macam itu pun, masih terdapat ramai macai yang percaya Najib tetap suci. Mereka itu memang spesis bodoh piang!!!😂

    ReplyDelete
  4. Ni baru SRC, tu pun mcm nak demam kjta dengar. Tunggu 1mdb pulak. Sesilap boleh buat skrip movie lawak.

    ReplyDelete
  5. mader tahu apa yang najib buat, dan najib tahu apa yang mader buat, semua politik. soalannya - pasal apa blogger dan tukang komen kat malaya ni terlebih pandai?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu spesis bodoh. Apanya yg semua politik? Ini jenayah wang yg dilakukan oleh najib yg memindahkan wang kanegara2 lain saperti Singapura, US, Switzerland. Ia menyalahi undang2 negara2 tersebut. Apa yg politik? This is a criminal action. Please wake up.

      Delete
    2. Kalau tau bak mai bgtu. Buat la report.Jgn ckp je mcm. Jgn wariskan bodoh mak bapak tu kt sini.

      Delete
  6. biarlah depa ngan kesah depa
    kat dunia ni

    kat dunia bukan semua yang ada buat jinayah di adili
    pada hari (ketika), lidah, tangan dan kaki mereka menjadi saksi atas mereka terhadap apa yang dahulu mereka kerjakan.

    kat sana tau la nasib setiap jiwa

    kongsi sikit

    ambo baru jawap komen dari satu blog ynag pertahankan
    kapala n rambut wanita bukan aurat n ikut quran saja

    'cakap tak serupa bikin'.

    untuk puak yang mengatakan
    kalau kepala n rambut bukan auarat wanita

    buktikan kata kata ada

    1 bagi tau anak pompuan n bini anda bila solat jangan pakai telekong
    dalam quran mana ada sebut telekong

    2 anda n anak lelaki anda semua bila solat boleh pakai seluar pendek
    dalam quran mana ada sebut aurat lelaki dari pusat sampai lutut

    baru dikatakan cakap serupa bikin jangan jadi cakap tak serupa bikin'
    Amat besar kebencian di sisi Allah bahwa kamu mengatakan apa-apa yang tiada kamu kerjakan.

    satu dari syarat sah solat menutop aurat

    jilbab
    A full-length outer garment, traditionally covering the head and hands
    Hai Nabi katakanlah kepada istri-istrimu, anak-anak perempuanmu dan istri-istri orang mukmin: Hendaklah mereka mengulurkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka". Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal, karena itu mereka tidak diganggu.
    Dan Allah adalah Maha pengampun lagi Maha penyayang.

    tubuh termasuk kapla n rambut

    3 Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertakwa

    lepas tamat puasa jangan sambut raya sebab mana ada sebut dalam Quran abeh puasa raya

    selamat pertahankan prisnsip anda dalam bab aurat dll
    jangan malu jangan segan

    Asas utama Islam ialah al-Quran, kemudian diikuti hadis Rosulullah SAW.
    Maka umat Islam hendaklah berpegang teguh dengan al-Quran dan hadis.
    Nas al-Quran menyatakan agar ditaati Allah dan Rasul-Nya.

    Memang al-Quran tidak menjelaskan aurat secara panjang lebar terperinci. Huraian ini ada dalam hadis.
    Para ulama membuat ketetapan hukum berdasarkan al-Quran dan hadis.

    Jika kita tidak mahu menerima riwayat hadis, maka banyak isu akan menjadi tidak jelas.

    Contohnya solat yang tidak dinyatakan bilangan rokaat solat dalam al-Quran.
    Bagaimana hendak bersolat jika kita menolak riwayat hadis.

    ReplyDelete
  7. Haha, anon 5.20 dah kena hentam kat blog OSTB dok komen kat sini pulak...lawaklah

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yang lawak
      adakah anda jugak termasuk puak ynag kata kepala n rambut wanita
      bukan aurat?
      kenapa anda tak sanggah kenyataan ambo ni ngan logik anda

      otsb pun tak berani siar komen ni
      takut
      orang tak paham selok belok ugama aja akan terhasut
      ngan tulisan dia
      bnayak komen yang mencabar pendirian/tibai dia tak berani dia siarkan
      dia hanya siar komen yang ikut seliranya saja
      ada paham ka?

      dulu bila diasak bab puasa ngaku jugak dia cara berpuasa ikut
      hadis Nabi

      pendirian dia - kita ikut quran saja
      ini contoh tulisan dia

      Rasulullah tidak boleh cakap satu benda dalam Al Quran dan kemudian cakap benda lain pula di luar Al Quran. Rasulullah tidak boleh 'cakap tak serupa bikin'.

      dalam quran sebut solat saja tapi Nabi bagi tau pasai
      solat ada rokaat tertentu

      adakah ini bermakna Rasulullah 'cakap tak serupa bikin'

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1