Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 October 2011

Karut

Konon berhimpun nak mantapkan aqidah... tapi takder pon puak-puak yang berhimpun nih nak tegakkan undang-undang Allah.... karut semuanya.. plastik sungguh... setakat berlakon boleh la woi...

Hassan Ali tue katanya ader banyak bukti yang DUMC terlibat nak memurtadkan orang Islam.... mana buktinya... takkan dah simpan dalam kotak kot... Cukup la Ezam Mohd Noor jer yang jadi bangang ader 6 kotak bukti... lancau la... kalu ader bukti awat tak kasi kat JAIS... awat JAIS tak dapat buat pendakwaan....

JAIS kononnya tak dapat buat pendakwaan pasai pesalah (kononnya) tak mahu bekerjasama... wei... mana ader dalam dunia nih pesalah nak bekerjasama untuk urusan pendakwaan dier... bodoh ker aper... Cukup la kalu dah bangang tue... Jangan la bangangkan orang lain...

Lagi satu... itu loyar buruk Zulkifli Nordin tue... kata ader gak banyak bukti... cakap berdegar-degar... tapi habuk pon tarak... hampeh.... Samer gak ngan Harussani.... cakap ader bukti 250 ribu dah masuk Kristian... tapi... mana bukti...

Lagi satu.... yang geng-geng nih dok risau orang Islam murtad tue.. gua nak tanya.. ader ker geng-geng nih buat kerja dakwah.... dakwah kepada orang Islam dan bukan Islam.... setahu gua takder nyer...

Diorang sumer nih... nak buat kerja tarbiah kepada orang bukan Islam pon tak pernah.... dan pulak tue... geng-geng ini la jugak yang asik dok larang orang bertazkirah... berceramah agama dan menyampaikan dakwah...

Sori la... pada gua... punca utama orang Islam murtad... hanya satu sebab jer... sebab kewangan... sebab ekonomi....

Sebab itulah ader hadith Rasulullah yang mengatakan bahawa "kemiskinan itu boleh membawa kepada kekufuran" .... biler orang Islam mintak bantuan ngan Pusat Zakat atau Baitulman.... macam cilakak punya la susah nak dapat... birokrasi melampau... dokumentasi tahap giler... Muallaf pun susah gak nak dapat bantuan... sedangkan Muallaf sepatutnya ader peruntukan ... ini tidak... semua macam haram jadah jer...

Yang peliknyer... duit zakat yang banyak tue ... susah sangat nak diagihkan... tapi boleh plak dengan senang dimasukkan ke bank untuk ambik faedah/dividen (bunga/riba).... pelik aaa...

Dulu gua ader pernah bawak seorang sahabat (berbangsa India) untuk berurusan mendaftarkan masuk Islam.... tapi pegawai kat Jabatan Agama tue kata kat member gua tue.. yang dier kena bersunat dulu dan lancar membaca Al Fatihah baru boleh masuk Islam.... gua kata giler punya kerja nih...

Last-last sekali... gua yang mengislamkan dier nih.... ajar mengucap dua kalimah syahadah... biar pon tarannum dier tak berapa kena... tapi takper... hidayah Allah dah sampai kepada dier... La nih.. kawan gua tue dah jadi Daie dah... dier plak yang sekarang nih mendakwahkan orang lain masuk Islam.... dan dier pon tak mendaftarkan keIslaman dier kat Jabatan Agama... sebab pada gua dan dier... pendaftaran kat Jabatan Agama nih... setakat atas kertas jer... tak penting pon..... Yang penting Allah tau yang dier dah Islam...

Sebab itu la gua nak kasi tau semua nih.. bahawa program HIMPUN nih... memang karut... cuba tanya... berapa ramai dah yang puak-puak HIMPUN nih dah tarbiahkan untuk masuk Islam.... silap-silap takder pon.... berlakon boleh la woi....

Karut

07 October 2011

Sialan Punya Wakil Rakyat

Sori.. gua jarang sangat nak memaki nih... cuma sesekali terpaksa la jugak terkeluar ayat maki camnie... Kalu bab maki UMNO/BN tue dah kira stendet la... hahaha...

Ini yang gua nak maki adalah Wakil Rakyat Pakatan Rakyat..... Sialan punya wakil rakyat.... lepas nih gua rasa Pakatan Rakyat dah patut kena tukar nama dier... aper kater kiter tukar jadi Pakatan Dua Kali Lima...

UMNO/BN kalu buat kerja sialan merembat harta rakyat dan khianat pada rakyat tue dah kira stendet... tapi... yang ahli Pakatan Rakyat pon serupa sebijik sebuntat macam UMNO/BN pasai aper....

Gua paling tak tahan biler ingatkan slogan "PAS GANTI UMNO" yang dicanangkan hebat oleh orang-orang PAS... betul... PAS memang akan ganti UMNO... sebab boleh ganti.. kerana aper... kerana perangai pimpinan PAS pon lebih kurang macam UMNO gak... tarak boleh pakai...

Hadi tue mana pergi tak nampak... Nasharuddin Mat Isa mana pergi.. sudah ilang... pergi luar negara ker... awat.. takkan tak tau ader sidang parlimen... takkan tabley nak plan... siot jer la... Kalu asik nak pergi luar negara.... baik menetap jer kat luar negara tue... tak payah la nak balik... balik pon takder guna... tak penting.... buang maser jer jadi pimpinan PAS.. tapi perangai ponteng samer macam UMNO...

Anwar Ibrahim tue dah memang bekas UMNO.. mana boleh ilang perangai dier... samer gak ngan anak dier...... Tapi gua paling bengang biler anak-anak Karpal Singh yang sihat tue takder masuk bersidang... samer macam Kit Siang dan anaknya...

Ini semua celaka punya wakil rakyat... Gua akan pastikan depa nih semua takkan dicalonkan lagi.. kalu dicalonkan pon... gua akan pastikan mereka kalah.... tengok la... Tak payah UMNO/BN yang serang depa... tapi bloggers rakyat yang akan serang depa...

Tarak guna sesen pon wakil rakyat jenis nih... buat malu jer... sialan punya wakil rakyat..

Senarai Sialan ader dibawah nih..

Kedah
P14 - Merbok - Rashid Din (PKR)
P15 - Sungai Petani - Johari Abdul (PKR)
P16 - Baling - Taib Azamudden Md Taib (PAS)

Kelantan
P19 - Tumpat - Kamaruddin Jaafar (PAS)
P20 - Pengkalan Chepa - Abdul Halim Abdul Rahman (PAS)
P25 - Bachok - Nasharudin Mat Isa (PAS)
P26 - Ketereh - Ab Aziz Ab Kadir (PKR)
P27 - Tanah Merah - Amran Ab Ghani (PKR)
P29 - Machang - Saifuddin Nasution Ismail (PKR)

Terengganu
P36 - Kuala Terengganu - Mohd Abdul Wahid Endut (PAS)
P37 - Marang - Abdul Hadi Awang (PAS)

Pulau Pinang
P44 - Permatang Pauh - Anwar Ibrahim (PKR)
P43 - Bagan - Lim Guan Eng (DAP)
P45 - Bukit Mertajam - Chong Eng (DAP)
P46 - Batu Kawan - Ramasamy Palanisamy (DAP)
P48 - Bukit Bendera - Liew Chin Tong (DAP)
P49 - Tanjong - Chow Kon Yeow (DAP)
P50 - Jelutong - Ooi Chuan Aun (DAP)
P51 - Bukit Gelugor - Karpal Singh Ram Singh (DAP)

Perak
P57 - Parit Buntar - Mujahid Yusof Rawa (PAS)
P59 - Bukit Gantang - Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin (PAS)
P60 - Taiping - Nga Kor Ming (DAP)
P62 - Sungai Siput - Michael Jeyakumar Devaraj (PKR) - PSM contest on PKR ticket
P64 - Ipoh Timor - Lim Kit Siang (DAP)
P68 - Beruas - Ngeh Koo Ham (DAP)
P71 - Gopeng - Lee Boon Chye (PKR)

Pahang
P83 - Kuantan - Fuziah Salleh (PKR)

Selangor
P96 - Kuala Selangor - Dzulkefly Ahmad (PAS)
P97 - Selayang - William Leong Jee Keen (PKR)
P102 - Serdang - Teo Nie Ching (DAP)
P103 - Puchong - Gobind Singh Deo (DAP)
P105 - PJ Selatan - Hee Loy Sian (PKR)
P106 - PJ Utara - Tony Pua Kiam Wee (DAP)
P107 - Subang - Sivarasa Rasiah (PKR)
P109 - Kapar - Manikavasagam a/l Sundaram (PKR)
P112 - Kuala Langat - Abdullah Sani Abdul Hamid (PKR)

Wilayah Persekutuan
P114 - Kepong - Tan Seng Giaw (DAP)
P121 - Lembah Pantai - Nurul Izzah Anwar (PKR)
P122 - Seputeh - Teresa Kok Suh Sim (DAP)
P123 - Cheras - Tan Kok Wai (DAP)
P124 - Bandar Tun Razak - Abdul Khalid Ibrahim (PKR)

Negeri Sembilan
P128 - Seremban - John Fernandez (DAP)
P130 - Rasah - Loke Siew Fook (DAP)
P132 - Telok Kemang - Kamarul Bahrin Abbas (PKR)

Sabah
P172 - Kota Kinabalu - Hiew King Chew (DAP)

Sarawak
P195 - Bandar Kuching - Chong Chieng Jen (DAP)
P212 - Sibu - Wong Ho Leng (DAP)

06 October 2011

Wakil Rakyat Khianat

Ini senarai "Wakil Rakyat Khianat" yang telah menyebabkan Kampung Baru (Kg Baru) tergadai... Gua harap nama-nama ini tolong jangan lagi dicalonkan jadi "Wakil Rakyat" untuk Pakatan Rakyat...

Para Blogger pro Pakatan Rakyat dengan ini akan mendendangkan senarai nama-nama ini sampai tarikh pembubaran Parlimen dan DUN untuk PRU13. Korang semua yang ader dalam senarai ini jangan ingat kitorang "bloggers" akan biarkan rakyat marhaen kena tipu lagi...

Cukuplah UMNO/BN yang selama ini menipu para rakyat... Kami tak mahu anda berterusan jadi calon Pilihanraya Umum... Kalu korang masih lagi nak naik jadi calon... bersedialah... akan bercambah banner-banner dan risalah yang akan mendedahkan ketidakhadiran korang sumer dalam sidang Parlimen yang menyebabkan Kg Baru tergadai....

Sialan punya wakil rakyat.... Kalo sakit atau uzur sila submit dan dedahkan surat MC dari doktor bertauliah.... kami tak mau MC tipu.... diulang sekali lagi... kami tak mau MC Tipu...

Kepada Wakil Rakyat yang asik pergi ulang alik keluar negara tue sepanjang tahun tak abis-abis... sila jangan balik ke Malaysia... pi duduk kat negara lain ... berambus... (lu orang sure boleh agak saper yang gua maksudkan)...

Ini senarai "Wakil Rakyat Khianat" tue..

Kedah
P14 - Merbok - Rashid Din (PKR)
P15 - Sungai Petani - Johari Abdul (PKR)
P16 - Baling - Taib Azamudden Md Taib (PAS)

Kelantan
P19 - Tumpat - Kamaruddin Jaafar (PAS)
P20 - Pengkalan Chepa - Abdul Halim Abdul Rahman (PAS)
P25 - Bachok - Nasharudin Mat Isa (PAS)
P26 - Ketereh - Ab Aziz Ab Kadir (PKR)
P27 - Tanah Merah - Amran Ab Ghani (PKR)
P29 - Machang - Saifuddin Nasution Ismail (PKR)

Terengganu
P36 - Kuala Terengganu - Mohd Abdul Wahid Endut (PAS)
P37 - Marang - Abdul Hadi Awang (PAS)

Pulau Pinang
P44 - Permatang Pauh - Anwar Ibrahim (PKR)
P43 - Bagan - Lim Guan Eng (DAP)
P45 - Bukit Mertajam - Chong Eng (DAP)
P46 - Batu Kawan - Ramasamy Palanisamy (DAP)
P48 - Bukit Bendera - Liew Chin Tong (DAP)
P49 - Tanjong - Chow Kon Yeow (DAP)
P50 - Jelutong - Ooi Chuan Aun (DAP)
P51 - Bukit Gelugor - Karpal Singh Ram Singh (DAP)

Perak
P57 - Parit Buntar - Mujahid Yusof Rawa (PAS)
P59 - Bukit Gantang - Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin (PAS)
P60 - Taiping - Nga Kor Ming (DAP)
P62 - Sungai Siput - Michael Jeyakumar Devaraj (PKR) - PSM contest on PKR ticket
P64 - Ipoh Timor - Lim Kit Siang (DAP)
P68 - Beruas - Ngeh Koo Ham (DAP)
P71 - Gopeng - Lee Boon Chye (PKR)

Pahang
P83 - Kuantan - Fuziah Salleh (PKR)

Selangor
P96 - Kuala Selangor - Dzulkefly Ahmad (PAS)
P97 - Selayang - William Leong Jee Keen (PKR)
P102 - Serdang - Teo Nie Ching (DAP)
P103 - Puchong - Gobind Singh Deo (DAP)
P105 - PJ Selatan - Hee Loy Sian (PKR)
P106 - PJ Utara - Tony Pua Kiam Wee (DAP)
P107 - Subang - Sivarasa Rasiah (PKR)
P109 - Kapar - Manikavasagam a/l Sundaram (PKR)
P112 - Kuala Langat - Abdullah Sani Abdul Hamid (PKR)

Wilayah Persekutuan
P114 - Kepong - Tan Seng Giaw (DAP)
P121 - Lembah Pantai - Nurul Izzah Anwar (PKR)
P122 - Seputeh - Teresa Kok Suh Sim (DAP)
P123 - Cheras - Tan Kok Wai (DAP)
P124 - Bandar Tun Razak - Abdul Khalid Ibrahim (PKR)

Negeri Sembilan
P128 - Seremban - John Fernandez (DAP)
P130 - Rasah - Loke Siew Fook (DAP)
P132 - Telok Kemang - Kamarul Bahrin Abbas (PKR)

Sabah
P172 - Kota Kinabalu - Hiew King Chew (DAP)

Sarawak
P195 - Bandar Kuching - Chong Chieng Jen (DAP)
P212 - Sibu - Wong Ho Leng (DAP)

Bila Wakil Rakyat Khianat

Sejarah telah membuktikan... bahawa ader ramai wakil rakyat yang khianat.... Cakap berdegar-degar kater nak wakilkan rakyat... nak pertahankan hak rakyat... tapi macam haram... takder langsung... tarak boleh pakai la...

Nih Kampung Baru di Selangor/KL tue dah tergadai pasai mangkuk-mangkuk Wakil Rakyat yang khianat nih la... biler wakil rakyat khianat.. rakyat jadi mangsa..

Hanya 28 orang jer wakil rakyat yang ader masa pembentangan rang undang-undang Kg Baru... mana pergi yang lain... main telor ker... tido ker.... atau makan gaji buta.... hamlau betul la..

Ciss... jom kiter semua tolak semua wakil rakyat yang tak hadir semalam nih... biar depa tau lagit tue tinggi atau rendah... jangan lagi pilih depa... kita boikot depa... kalu depa ader buat ceramah... jangan kiter dok pegi... buang masa jer layan mangkuk ayun camnie...

Poodah la... gua tak kira... Anwar ker.. Hadi ker... Kit Siang ker... kalu tarak betul jalan.. mesti gua bantai punya....

So... jom pulaukan depa nih semua...

Senarai wakil rakyat yang hadir semalam:

PAS :

Mahfuz
Salahuddin
Firdaus
Hayati
Che Uda
Dr Mariah
Dr Hatta
Khalid samad
Siti Zailah
Wan Rahim
Muhd Husin
Dr Rosli
Nasir Zakaria

PKR :

Tian Chua
Zuraida
Yusmadi
Azmin Ali
Gwo Burne
Ahmad Kassim
Azan


DAP :

Kula
Lim Lip Eng
Charles Santiago
Sim Tong Him
Manogaran
Er Teck Hua
Fong Po Kuan
Fong Kui lun

# Maklumat dari Blogger TukarTiub

Steve Jobs Tribute

Rest In Peace Dear Steve Jobs...

May God Bless You



a tribute to a mastermind...

Belasungkawa Steve Jobs

Mmm... gua tak tau nak kata aper... Panggilan dari Ilahi telah sampai... selamat jalan buat Steve Jobs (pengasas Apple Computer).... Dari Allah (Tuhan Semesta Alam) kita datang dan kepadaNYA kita akan dikembalikan.. Steve Jobs dies at 56 years old....

Terima kasih buat Steve Jobs sebab telah memberikan nafas terbaik buat industri komputer, multimedia dan internet...

Semoga semua jasa baik Steve Jobs nih... Allah berikan sedikit ganjaran dalam bentuk pengurangan siksa waktu kematian...

Selamat tinggal guru... mentor... dan kawan.... selamat tinggal...

Semoga syarikat Apple Computer akan dapat meneruskan legasi dan inovasi sebaik masa hidupnya Steve Jobs....

Steve Jobs Dies | RIP | 2011

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1