Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

29 July 2010

Rahim Thamby Chik Meraung

Tolong aaa... tolong kasi kat aku jawatan tue... kedengaran suara Rahim Thamby Chik meraung .... ntah kepada siapa ditujukan raungan tue .. tak siapa yang tahu.... rupanyer... raungan itu hanya berani dibuat didalam mimpi disiang harinya... hahahaha....

Persoalannyer... siapa Rahim Thamby Chik... aderkah dier bekas Ketua Menteri Melaka... atau ader satu orang lain yang mempunyai nama yang sama serta perwatakan yang serupa dengan suara persis dirinya ..... errr... gua tak tahu... dan sure lu pon tak tahu...

Yang pasti... Rahim Thamby Chik yang ini memang berpengalaman luas dan berkemahiran dalam menabur benihnya..... taburan benihnya pasti akan membuatkan benih tersebut membesar dan cukup sifatnya.... Khabarnya Rahim Thamby Chik yang ini ... pernah menabur benihnya kedalam rahim seorang gadis bawah umur.... jadi... siapakah sebenarnya Rahim Thamby Chik yang ini...

Khabar seluruh kota dan desa menggambarkan bahawa Rahim Thamby Chik yang ini amat berbesar hati sekiranya beliau dilantik untuk menjawat jawatan Pengerusi Sekolah Murid Mengandung Melaka yang akan dibina dan dilaksanakan di Melaka.... ini semua cadangan Ali Rustam.... bukan Rustam Sani.... okeh...

Tapi nampaknyer... walaupun Rahim Thamby Chik yang ini mempunyai pengalaman yang luas... tapi masih tidak terpilih... aderkah mungkin kerana tak cukup besar dan panjang.... (apa yang besar dan panjang nih).... tetapi ... setelah dikaji dengan teliti... ADUN Pantai Kundur didapati lebih layak.... hehehe.... melonjak sakanlah ADUN Pantai Kundur lepas nih.... hahahaha...

Rahim Thamby Chik yang ini pasti akan cuba memujuk ADUN Pantai Kundur agar menerimanya sebagai seorang external counselor bagi para pelajar sekolah tersebut... jika jawatan ini dapat padanya... maka sekurang-kurangnya akan dapat mengurangkan kekecewaannyer... para palajar yang mengandung nih pasti akan mendapat seorang kaunselor yang mahir dan berpengalaman dalam isu benih nih... semua skil, taktik dan teknik pastinya akan dapat dipraktikkan dan ditunjukajar....

Hahaha.... Rahim Thamby Chik... meraunglah kamu sampai keluar air mata darah sekali pun tak akan dapat memberikan peluang untuk mendekati para pelajar sekolah Murid Mengandung nih... hahaha

Senyap Tak Berdetik

Pelib bin ajaib.... PKFZ rugi... tapi takder saper yang disabitkan dengan kesalahan yang menyebabkan kerugian tue... bukan sikit tue... RM12 Bilion.... senyap tak berdetik pon isu nih... pelik..pelik...

RM12 Bilion tue boleh buat beli 10000 unit peluru berpandu Exocet SM39 Block 2 untuk kegunaan TLDM .... banyak tue... kalu kita tembah 10000 unit peluru berpandu nih ke Singapura... mau rata pulau Singapura tue... seperti dilanggar Garuda.... hahaha

Tapi... senyap jer isu PKFZ .... yang kaya... geng-geng KDSB.... Abdul Rahman Palil .... eh.. Abdul Rahman Palil nih pon boleh lepas ker... bukan ker dier ader terlibat gak.... takkan boleh lepas nih...

SPRM buta ker aper... buat kerja pakai kepala ker atau pakai kepala lutut...

Gua paling peling biler ramai pimpinan besar dalam MCA dan UMNO terlepas dalam isu PKFZ nih.... yang lagi pelik biler Abdul Rahman Palil nih boleh terlepas sama.....

28 July 2010

MGG Pillay

Ader sorang penulis yang gua paling respek selain dari beberapa penulis independent lain .... dier adalah MGG Pillay.... gaya penulisan yang hebat... isi yang tepat... fakta yang mantap... kupasan yang menyeluruh... dan yang penting sekali... berani... berani kerana benar...

Sebab tue la dier beberapa kali kena siasat... kena saman... malah siap kena jatuh hukuman lagie.... tapi... dier masih macam tue... sampailah keakhir hayat....

Gua masih ingat lagi... gua dapat SMS bagitau yang Mendiang dah arwah.. dari member... masa tue gua ader hal kat Subang Parade.... ader diskusi..... terus tak dapat nak pi rumah dier... walhal bukan jauh pon...

Hilang dah sorang penulis yang hebat, bermaklumat dan berani.... la nih tinggal beberapa orang jer lagi seperti Subky Latif, RPK, Ahmad Lutfi, GB, Ketua Perusuh, Marhaen dan lain-lain yang boleh dikira dengan jari..... yang ini semua kira otai.. pasai info dapat 1st class punya...

Tapi.... ramai yang dah tak terlalu aktif... tinggal RPK, GB dan Marhaen.... Ketua Perusuh plak lama betul tak nampak publish artikel baru... maybe sibuk kot... Subky Latif dan Ahmad Lutfi plak... sibuk ngan Harakah....

Skrang nih... kekosongan tue dicover ngan beberapa blogger yang bagus... cuma info yang dapat tue banyak yang kurang diverifykan.... tu yang jadi masalah tue... gua nak nasihatkan blogger lain termasuk la gua sendiri.... pastikan semua info diverify sebaik mungkin....

Kita mungkin tak boleh menjadi sebagus MGG Pillay atau RPK... tapi at least kita boleh berbangga dengan etika informasi yang kita dapat yang senantiasa diverifikasikan.....

Gua rasa la... kalu MGG Pillay masih idup lagie... sure masak Najib Razak dikerjakan... hehehe...

Iklan Kerja Kosong

Techno Sales Executive wanted at Virtuanic Web Services (www.virtuanic.com). Expected salary around RM3000 monthly plus a good sales commission. Flexible working hours. Must have at least Cert in Finance/Admin with good and sound background knowledge in Internet Technology. Interested please email to admin (at) virtuanic.com with a linked online resume. 4 position needed

Bola Tanggung

Bhai... lu biasa dak main takraw atau badminton.... kalu biasa tentu tau aper maksud Bola Tanggung.... kerja bodoh la saper yang dok kasi bola tanggung tue... alamat senang benar la pihak lawan nak smash.. memang terkena punya... jangan riso... mesti kena smash tahap giler babat lu tau...

Okeh la.... gua sebenarnya pada satu dasar setuju bahawa pemilikan rumah mewah dihapuskan kuota Bumiputera... sebab .. banyak bumiputera yang ader modal besar (terlalu besar)... dok kejar beli hartanah tue.. bukan untuk dikekalkan hakmiliknya berstatus bumiputera... tapi menjualkannya dengan cepat kepada yang bukan bumiputera...

Ini banyak berlaku di Shah Alam, Kajang, Pulau Pinang, Kuala Lumpur, Puchong, JB dan beberapa lokasi lagi... ini semua cara celaka.... sebenarnya kuota diskaun bumiputera nih adalah untuk memberikan peluang untuk bumiputera beli aset.. tapi ader pihak yang mengambil keuntungan segera berstatus dajal dengan menutup peluang pembeli yang genuine (sah)...

Jadi ... biler Tony Pua bagi cadangan hapuskan kuota diskaun bumiputera nih... pada satu dasar gua setuju... tapi pada satu dasar yang lain... gua memang tak setuju...

Cadangan nih memberikan satu persepsi yang DAP nampak tidak sealiran dengan dasar perlembagaan... ini yang menjadikan masalahnyer... akhbar tempatan yang pro Barisan Nasional pasti akan menggunakan ini sebagai bola tanggung... dimana akan putar belitkan cerita sehingga rasional disebaliknya tenggelam begitu sajer...

Gua berpandangan Tony Pua (DAP) sudah tersilap langkah... sudah termasuk jerat Barisan Nasional ... sudah berikan bola tanggung kepada BN.... masalahnya nak buat damage control memang la teruk dalam situasi BN menguasai kesemua media cetak dan TV....

Ini satu perkara bodoh.. sepatutnya kenyataan sebegini hanya boleh keluar setelah satu mesyuarat dalaman antara semua pihak didalam Pakatan Rakyat agar ianya tidak dinisbahkan kepada satu pihak sahaja yang akhirnya akan menyebabkan rakyat menolak Pakatan Rakyat....

Beberapa kali dah gua ingatkan.... terutama PAS ... supaya jangan begitu mudah mengeluarkan kenyataan media... adalah lenbih baik kenyataan media keluar dari satu jawatankuasa penerangan Pakatan Rakyat setelah mesyuarat dalaman dilakukan... jika tidak.... jangan mimpi la Pakatan Rakyat nak dapat lebih sokongan dari rakyat dalam situasi media dikawal oleh BN...

Jangan bagi bola tanggung....

27 July 2010

Sejak Bila SPR Berkuasa Membubarkan DUN

Err... gua nak tanya nih... sejak biler SPR berkuasa membubarkan DUN.... errr... bukan ker kuasa membubarkan DUN terletak kepada Speaker Dewan dan Sultan???

Gua tak paham kenapa Muhyiddin Yassin cuak sangat biler dengar citer yang negeri-negeri Pakatan Rakyat tidak akan membubarkan DUN sekiranya PRU13 dijalankan terlalu awal.... errr... aper yang dier kecoh sangat nih...

Kuasa membubarkan DUN bukan ader pada SPR.... SPR cuma boleh menentukan tarikh pengundian dan penamaan calon jer.... itupon semaksimum 60 hari dari tarikh pembubaran DUN....

Katakanlah Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan taknak bubarkan DUN .... aper yang SPR boleh buat..... takder aper...

SPR tak boleh plak paksa suruh bubarkan DUN... Sultan cuma ader kuasa untuk endorse jer... selebih dari tue semua terletak kat tangan Speaker DUN Negeri-Negeri nih...

Atau.... Muhyiddin Yassin nih memang tak reti dan tak paham undang-undang serta perlembagaan.... budus ker aper dier nih... bangang kot....

Baca: Sini

Ujian Bernilai RM1.2 Juta

Gua setuju TLDM buat ujian bernilai RM1.2 juta nih.. memang la mahal.. tapi kalu dibeli pastue langsung tak buat ujian... camana nak tau benda tue boleh pakai ker idak... hehehehe..

Exocet SM39 Block 2 nih bernilai RM1.2 juta setiap satu... kalu ikut nilai orang biasa cam gua nih... memang la mahal... Rm1.2 juta tue...


Tapikan... kalu kita dok bandingkan dengan kerugian FELDA, BNM, PKFZ .... rasanyer kos nak lancarkan Exocet SM39 Block 2 nih kira paling murah la...

Cuba kita lihat kes PKFZ... RM12 Bilion.... errr... berapa Exocet SM39 Block 2 kita boleh beli dan lancarkan... huh.. banyak tue... boleh ranap pulau Singapura dari peta dunia.. hahaha...

Total Exocet SM39 Block 2 yang boleh dibeli dengan nilai PKFZ adalah... hehehe .. sebanyak 10000 bijik missile nih (kalu silap kira sori aaa)... huh.. banyak tuh.... memang ranap Singapura kalu camnih... hahahaha... boleh jadi padang jarak padang terkukur... hehehe....

Tambahan: Kalu ikut perkiraan gua... dengan duit PKFZ nih... TLDM boleh main tembak-tembak Exocet SM39 nih sebanyak 27 bijik sehari sepanjang tahun... huh... best tue... semua orang boleh dapat peluang lancarkan missile nih.... hehehehe....

Baca : SINI

Leka Diulit Mimpi

Sori la bhai... aper yang gua nak tuliskan nih memang akan menyebabkan lu orang marah kat gua... takper.. takper.. gua paham... biasa la tue... bukan aper... gua takut lu leka diulit mimpi indah-indah jer.... sedangkan hakikatnyer... pergh... macam siot...\

Okeh... gua kali nih nak pukul borong jer.... hehehe... nasib la lu... hehehe

Pakatan Rakyat nih gua nampak masih lagi leka diulit mimpi indah.... Kemenangan besar pada PRU12 (2008) masih lagi memberikan kesan (impak) kepada diorang nih... yer la... dulu susah nak menang... la nih dah menang... terkejut beruk la... hahaha

Setakat hari nih... gua masih tak nampak agenda gerakan besar-besaran bersepadu dari Pakatan Rakyat dalam usaha diorang (katanyer la) untuk menawan Putrajaya... sori.. gua masih tak nampak... yang pasti.. aper yang gua dan member rakyat nampak... samer jer... masih samer... Pakatan Rakyat masih lagi leka...

Barisan Nasional dah lama buat macam-macam agenda... dalam usaha diorang untuk mengekalkan kuasa.... tak kira la cara baik atau jahat... tak kira cara halal atau haram... semua Barisan Nasional sapu.... agensi kerajaan sama ader negeri (walaupun negeri tue bawah Pakatan Rakyat) dan pusat semuanya berpihak dan membantu Barisan Nasional...

Gua nak kasi lu orang ingat... walaupun PAS dah memerintah Kelantan lebih 20 tahun... tapi.... masih banyak agensi Kerajaan Negeri Kelantan yang berpihak kepada Barisan Nasional... diorang masih lagi berpegang teguh dengan arahan dari Barisan Nasional walaupun ianya bercanggah dengan kehendak Kerajaan Negeri Kelantan..

Samer gak benda yangg berlaku di Perak, Pulau Pinang, Selangor dan Kedah..... hehehe.. sebab tue la Perak dah bertukar kepada Barisan Nasional balik dengan mudah... pasai 100% agensi Kerajaan Negeri Perak memang sokong kuat Barisan Nasional walaupun diorang masa tue diperintah oleh Pakatan Rakyat...

Tapi... aper yang Pakatan Rakyat buat.... takder aper pon... masih leka ... seronok .... sampai lupa yang takder satu pon agensi Kerajaan Negeri (yang Pakatan Rakyat menang) yang bersama Pakatan Rakyat.... nil.. kosong... yillek.... nehi..

So... kalu macam nih la caranyer... hehehe.... jangan dok mimpi la akan pegang lagi negeri.... untuk tawan Putrajaya tue.. jauh panggang dari api... hahahaha...

Azizan Razak tue masih lagi ingat yang Sultan Kedah akan menyebelahi dier... hahaha... sori la bhai.... gua tak nampak la.... Azizan Razak masih lagi ingat bagus... ingat best... ingat hebat... hahaha... dier tak sedar yang PRU13 nanti dier akan dijatuhkan.... hahaha.... gua dapat khabar... bukan setakat pegawai Kerajaan Negeri yang tak berapa suka ngan dier... tapi banyak rakyat dah naik menyampah dengan dier... gua nak nasihatkan kat Azizan Razak tue.... tolong aaaa... cermin skit diri tue.... jangan riak, ujub, takbur dan rasa hebat sangat.... nanti jatuh.... malu...

Kesimpulannyer... Pakatan Rakyat perlu berubah... dan dengan pantas, cepat, segera..... sebelum PRU13 menjadi talkin terakhir buat Pakatan Rakyat...

26 July 2010

Pelik Bin Ajaib

Gua pelik sungguh ngan orang UMNO/BN nih.... setiap kali kita berhujah dengan diorang... takder point lain yang diorang akan guna... selain dari point kononnya PAS diperkuda dek DAP.... aper kejadahnyer...

Punya la orang UMNO/BN nih cukup anti ngan Cina dan India... yer la.. gua berani kerat ko** yang orang UMNO/BN cukup rasis... cukup perkauman... sebijik macam geng saing diorang dari PERKASA tuh.... memang cukup kuat rasis dan perkaumannyer...

Tiap kali sure isu PAS kena main dengan Cina dan India.... pelik sungguh...

Tapi... yang UMNO dok berkawan baik ngan MCA dan MIC tue diorang boleh plak tak kata aper-aper.... itu lagi pelik... walhal semua orang tau... yang UMNO tue memang dicucuk hidungnya oleh MCA dan MIC sejak dari dulu lagie....

Kalu geng-geng UMNO/BN nih hebat sangat rasisnyer... buat aper masih kekalkan MCA dan MIC dalam geng diorang... baik kasi perambat jer MCA dan MIC tue kuar.. hahaha... itupon kalu UMNO ader brani... tapi setahu gua la.. UMNO maner ader telor... hahaha... macam blogger UMNO gak ... seperti ParpuKari dan PAPAGOMO tue... maner ader telor....

Macam gak pengomen Sangtukangkata.... dier nih pon satu spesis rasis jenis takder telor gak... hahaha

Pemimpin Berjiwa Rakyat

Bhai.. lu nak tau dak... gua paling menyampah biler dengar atau baca benda berkaitan "Pemimpin Berjiwa rakyat" nih... betul.. gua cukup menyampah... benci.. geram ... getik... semua ader...

Errr... sebab aper gua benci biler ader yang sebut "Pemimpin Berjiwa Rakyat" .... sebab kebanyakan pemimpin kat Malaysia nih (dari golongan bangsawan sampailah kepada golongan elitis)... banyak yang perangai macam taik... macam cilaka... macam sial..

Bila negeri jadi kaya... rakyat kena tekan dengan macam-macam cukai dan sebagainyer.... pimpinan "Pemimpin Berjiwa Rakyat" nih leka berjoli sakan..... ini masa kaya la...

Biler negari jadi papa... rakyat lagi kena tekan dengan kenaikan harga macam-macam... cukai jangan tak kira... semua kena.... dan pimpinan "Pemimpin Berjiwa Rakyat" masih lagi leka berjoli sakan... buat rumah ... buat jambatan ... buat tugu.. buat memorial..... beli itu.. beli ini...

Lepas tue claim yang pimpinan tue adalah "Pemimpin Berjiwa Rakyat" .... macam sial jer...

Tak kira la ... semua perangai macam cilaka... dari datok moyang sampailah kepada anak cucu... perangai macam sial....

Yang paling gua sakit hati tue (pasai tue la gua tak respek sama "Pemimpin Berjiwa Rakyat" nih) ialah bilamana media dok asik canang kan yang sipolan tue sipolan nih adalah berjiwa rakyat.... macam siot jer... kalu nak mengampu tue pon berpada-pada la mangkuk woi....

Ader hati nak mengaku "Pemimpin Berjiwa Rakyat" sedangkan hati mana pernah nak pikir pasai rakyat.... bangsat betul la....

maleh aaarr nak tulis... nanti juak-juak UMNO/BN/APCO sure meloncat giler bab 1 dan mungkin akan suruh gua ditangkap dibawah Akta Hasutan... bodoh aper aarr.. gua nak menghasut... menghasut saper... semua orang boleh pikir sendiri... aper nak hasutnyer... budus..

25 July 2010

Rais Yatim Memang Kayu

Gua sebenarnya tak tahan nak gelak biler dengar jer nama Rais Yatim nih kuar kat mana-mana tak kira TV atau Akhbar... Rais Yatim nih memang kayu... namer jer ader PhD dan jadi Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan.... tapi kayu dan bangang nak mampus....

Aper citer yang gua maksudkan nih...

"Rais Yatim berkata perbincangan secara halus dan objektif akan diadakan bagi mencari mekanisme yang sesuai untuk menangani masalah itu supaya tidak disalahertikan oleh mana-mana pihak sebagai menyekat kebebasan.

Beliau menjelaskan, jika sumber bahan pornografi itu dikesan diperoleh daripada pembekal perkhidmatan internet di dalam negara, pihak kementerian boleh mengambil tindakan namun buat masa ini tidak berkeupayaan menghalang penyebaran bahan itu yang dibekalkan dari luar negara.

“Perlu ada mekanisme dalaman supaya pornografi tidak jadi bahan yang meluas di internet. Dalam masa sama, ibu bapa juga perlu mendidik anak-anak supaya gejala ini dapat diatasi,”
katanya."


Aper ler susah sangat.. tak perlu kuar modal pon.. tak perlu susah payah pasang perisian filter... arahkan jer semua ISP kat Malaysia guna OPENDNS punya DNS service... point jer kat IP DNS kepada 208.67.222.123 dan 208.67.220.123

Habis citer... semua laman web tak senonoh sure dah kena sekat.. tanpa menjejaskan laman web lain... sistem nih cuma sekat laman porno dan lucah jer... aper susahnyer....

Yang susah sebenarnya adalah nak cari justifikasi untuk pasang filter... pastue senang depa nak blog semua yang anti UMNO/Bn.. itu jer... sebab kalu diorang suruh rakyat guna OPENDNS punya servic FamilyShield nih.. sure diorang takder chan nak blog laman anti UMNO/BN... hahahaha...

Tapi biasa la... kalu dah kayu dan bangang... tue la masalahnyer... hahaha

Smash Sana Smash Sini

Pergh... kalu lu baca artikel Dr Asri (bekas Mufti Perlis) hari nih.... tentu lu boleh agak aper cerita disebaliknyer... hahaha... biasa la Dr Asri... smash sana smash sini.... hehehe...

Macam gua gak.... gua slalu smash sana smash sini... bukan la nak kata gua bagoosh sangat... tapi.... biler gua smash sana smash sini... gua sendiri pon akan dismash sana dismash sini... hahaha... biasa dunia.... dunia... hahaha

So... untuk menegaskan perkara yang sama seperti yang Dr Asri tuliskan tue... gua pon nak tambah lauk... hehehe... kepada pimpinan (tak kira sapa la).... tolong aaa... bini buat la cara bini... anak buat la cara anak.... jangan jadi lebih sudu dari kuah... hahaha...

Memang betul la... dulu jarang la gua dengar citer buruk pasai Siti Hasmah.... even Mahazalim @ Greenboc pon takder smash Siti Hasmah...

Tapi kalu itu Rosmah Mansor... even gua pon tulis tentang BlueHyppo tue... hahaha.... yer la... pasai aper.. pasai dier tue lebih sudu dari kuah... hahaha... pasai Najib Razak tue memang sumer tau suda kena nasi kangkang (berapa besor la kangkangnyer aaa)... suda kena queen control... hahahaha

Buat Hassan Ali dan Geng UG

Gua tak nak citer panjang... lu tengok jer la.. okeh...

Kalau Pakar Motivasi Menipu?

Bhai... gua nak tanya lu la.... aper pandangan lu kalau pakar motivasi menipu? hah... aper pandangan lu.... Gua dah tengok macam-macam jenis pakar motivasi nih... ader yang perangai bagus... ader yang cabuk... ader yang "walk the talk"... ader gak yang "cacamarba"...

Amik contoh la beberapa nama besar dalam bidang motivasi kat Malaysia nih.... ader yang cukup bagus bagi nasihat macam-macam... siap pernah cakap kesian la kat bini.. jadi jangan la poligami... alih-alih dier gak yang poligami... (err... bukan la gua nak kata yang poligami tue tak bagus... itu sunnah tue)... tapi yang gua nak tekankan nih adalah ... cakap tak serupa bikin..

Ader pakar motivasi kita yang dok suruh hormati jiran... bertolak ansur... tapi .. dier gak yang dok bergaduh ngan jiran pasai pagar dan rumput... siap amik skit tanah jiran sebelah.... Ader pulak tue pakar motivasi... siap terlibat ngan pembunuhan lagi... menipu kat mahkamah tue jangan citer la... hahaha

Ader gak yang menulis buku macam nak rak.. isi semua best... tapi haram jadah... diri sendiri jauh dari aper yang dimotivasikan.... malah ader ramai yang jenis tak boleh pakai.... sampai ader kes pakar motivasi yang amik kesempatan mencabul peserta kem motivasi....

Memang gua cukup menyampah dan "getik" kat pakar-pakar motivasi kat Malaysia nih ... macam siot jer... buat masa nih ader la sekor dua yang okeh... tapi berbanding dengan yang tak okeh tue.. rasanyer nisbah terbaik yang gua boleh kasi.. adalah 9:1 (sembilan macam sial... cuma satu jer okeh)...

Tak kira la pakar motiovasi tue berparti apa... banyak yang takleh pakai... tak kisah la kat dalam PKR ka.. PAS ka... DAP ka... UMNO ka... PPP ka... MCA ka... MIC ka... hampeh..... samer jer.... ingatkan boleh jadi guide... tapi seperti "sokong membawa rebah"

22 July 2010

Rasuah Atau Tidak

Gua respek la kat apek sorang nih... Patrick Teoh... dier punya idea banyak klass oooo... betul gua cakap lu... kalu lu tak percaya... lu dengar ini audio... wokeh...

Innalillah ...

Innalillah... sedih sungguh biler gua dapat tau kengkawan gua telah meninggal dunia.. sungguh tak disangka... pendek sangat umurnya.... sampai ajal ... bertemu Allah S.W.T juga....

Mmmm....

Gua tak tau la biler plak gua akan pergi menghadap Allah.... harapnyer semua dosa dapat diampunkan sebelum bertemu denganNya ... harapnyer semua amal ibadah diterima olehNya...

Al-Fatihah

Baca SINI

Siapa Lagakan Nik Aziz?

Huh... gua dah nampak macam ader trend dah nih... macam ader orang sedang buat kerja laga-lagakan orang nih.... siapa lagakan Nik Aziz aaaa.... Sebab setakat nih aper yang gua lihat... walaupun isu Istana Kelantan isu keluarga depa... tapi yang kena smash dari depan dan belakang adalah Nik Aziz...

Nih semua angkara sapa aaaa... yang best tue... doktor peribadi plak yang cakap... bagi kenyataan... errr... sejak biler dier ader authority.... errr.... pasai apa Pengelolo Istana dibuat macam bukan pengelola... err.. ini mesti ader udang sebalik mee nih... ini mesti ader tangan-tangan ghaib nih yang main tarik tali...

err... yang lawak tue... tak pasai-pasai Nik Aziz yang kena.... aper kejadahnyer isu anak beranak sangkutkan dengan orang lain nih... tak paham la gua..

Gua saspek yang tangan-tangan ghaib nih ader kena mengena ngan Rosmah Mansor nih.. dan rasanyer jangkahayat Nik Aziz sebagai MB Kelantan nampaknyer macam nak sampai ke penghujungnyer... kalu itulah planning diorang nih... memang hebat la... memang la memang... hahaha

Gendang Perang Sudah Berbunyi

Jaga-jaga.... gendang perang sudah berbunyi... walaupun bunyi tersebut nampak perlahan.. namun impaknyer telah mula dirasakan... biler gendang perang sudah berbunyi... itu tandanya perang makin hampir.... hehehe...

Mungkin ramai rakyat Malaysia tidak sedar dan perasan.... tapi.. gua dah perasan dah benda nih.. gendang nih makin kerap dipalu dalam dua tiga hari nih... kalu betul la jangkaan gua.. maybe dalam sebulan dua nih kita boleh dengar citer... hahaha

Semalam... Najib Razak rasmi pembukaan bilik gerakan pilihanraya Puteri UMNO.... dan dier jugak umumkan yang daftar keahlian UMNO sudah dibersihkan.. dan dier ader sekitar 3.2 juta ahli.... pastue hari nie dier pi ke kawasan orang Penan di Sarawak....

Nampaknyer gendang perang sudah mula dipalu... hehehe... tapi yang lawaknyer... PAS masih lagi leka.... PKR pun gua tak nampak lagi bersedia... cuma DAP jer yang tampak dah mula bersedia...

PAS masih lena diulit mimpi indah Kerajaan Perpaduan... malah ader pimpinan PAS yang tak segan silu dok bertandang ke pintu UMNO.... tak tau la aper nak jadi ngan pimpinan PAS yang ini... susah nak cakap...

Gua saspek... kalu gendang perang nih makin kerap dipalu dan Najib Razak banyak kali kuar bertemu rakyat disana sini terutamanya di Kedah, Selangor, Kelantan, Pulau Pinang, Sabah dan Sarawak... maka rasanyer PRU13 mungkin akan kita rayakan pada Hari Raya ketiga atau keempat.... dimana kempen dijalankan pada Ramadhan...

Itu gua saspek jer... kalu salah tolong maafkan... tapi kalu betul la... memang la memang... hehehe...

21 July 2010

Duit Tak Berkat

Pangsapuri Seri Semarak di Bukit Beruntung dapat duit untuk repair bumbung pangsapuri tue masa Pilihanraya Hulu Selangor baru-baru nih... Najib Razak yang kasi duit... konon prihatin... tapi itu la... duit tak berkat... jadi... pukul 4 petang semalam.. bumbung tue runtuh balik... hehehe..

Biasa la... duit kalu tak berkat.. itu la jadinyer...

Gua maleh aaa nak komen lebih lanjut... semua sudah qada dan qadar dari Allah S.W.T...

Nak tau lebih lanjut.. baca sini..

Sindrom Mumaiyiz

Bhai.... gua sebenarnya maleh aaa... nak tulis dan komen pasai Ketua Pemuda PAS... yer la dier kan Ketua Pemuda PAS... perwakilan yang pilih dier.... kira dier la yang terbaik la tue... diantara semua perwakilan Pemuda PAS...

Tapikan kalu dah Ketua Pemuda PAS sendiri mengalami "Sindrom Mumaiyiz" ... maka aper tah lagi dengan perwakilan pemuda PAS yang lain... orang kata la... biasanyer kalu pemimpin kayu.. maka perwakilan yang melantik pemimpin ini mesti labih kayu.... kalu pemimpin yang dilantik itu bangang... maka tentunya yang melantik lebih berkali ganda bangang...

Inilah dinamakan "Sindrom Mumaiyiz" .... yer la... budak-budak yang masih berhingus.. sure tak dapat nak pikir panjang... tak pandai nak baca body language... tak pandai ilmu mantik.... mmmm... susah la...

Nih gua tulis nih sure jadi bahan maki hamun penyokong dan pemuda PAS nih... nak buat camana....

Bukan sekali nampak bangang .. keluar kenyataan bangang... out of context... tapi dah berkali-kali... dan masih tak sedar lagi... yang best tue.. semua yang rapat dengan dier bukannyer nak tolong dan perbetulkan... tapi ... ntahler... susah nak cakap...

Gua dari mula dah perhatikan lima enam mangkuk ayun dalam pimpinan atasan PAS nih... diorang nih suka bercakap kat media... keluar kenyataan akhbar... keluar statement ... semua macam takder perancangan... semua macam ikut kepala lutut... kalu macam nih la... alamat PRU13 PAS mungkin bungkus....

Sori... gua bukan nak kutuk atau hina sunnah Rasullulah ... tapi... kalu ikatan serban yang ada kat atas kepala tue terlalu ketat.. ini la jadi nyer... sampai dah tak boleh nak berfikir panjang.... jenis ini jugak la yang dok asik suka nak layan Harussani... suka tanya pandangan Harussani... dah Harussani tue konfirm bangang pon masih nak tanya dan ikut pandangan dier... susah la kalu camnie...

Tolong aaaa... kepada sesapa yang rapat kat Nasaruddin Tantawi tue... tolong aaa.. nasihatkan dier... tolong guna akal dulu aaa.. sebelum kuar statement... tolong la.... jangan buat orang makin menyampah dengan PAS... ini bukan nak menyelamatkan PAS... ini nak membunuh PAS...

Gua berani jamin kerat **** yang Dewan Penyokong PAS mesti pelik tengok sikap beberapa pimpinan PAS yang sohih nampak bangangnyer nih.... Kalu Dewan Penyokong PAS pelik... gua lagilah pelik...

Harussani Memang Tidak Berbohong

Bhai.. semalam sebelum tido... (lepas isya') gua dapat satu call dari brother gua kat Perak... dier call sebab nak kasi info.... gua tanya dier aper info... dier kata... Harussani Memang Tidak berbohong... sohih...

Gua dalam mata pejam celik nak tido tue tanya balik... part yang mana Harussani memang tidak berbohong tue... brother gua kata... part yang ader pimpinan PAS jumpa dan berbincang dengan dier tue.... pergh... terus gua celik mata.....

Biar betul bhai... gua tanya kasi konfirm... brother gua kata... memang confirm...

Yang best tue... bukan sorang dua.... tapi... bertiga bhai.. bertiga ... hehehe... saper aaa... brother gua ader sebut nama... tapi gua tak nak la sebut kat sini... isunyer bukan pasai nama... tapi kenapa gatai sangat nak berjumpa dan berbincang dengan Harussani tue...

Dah tahu Harussani tue kaki kelepet... karat biru UMNO/BN nyer... kaki Geng Perpaduan/UG.... lagi mau nak jumpa ka... aper daa... Ini serupa macam orang giler talak la... sudah kata cerai... tapi masih dok kejar kehulu kehilir.... budus aper...

Yang best tue... pimpinan PAS tue kira orang besar tue... bukan kecik anak... kalu sebut nama dier kat sini... sure gua kena label macam-macam... kata tak wala' la... tak thiqah la... tak hormat pemimpin la... tak berpandangan jauh la....

Woi .... kepada geng-geng pimpinan PAS yang masih nak berkiblatkan kepada Harussani... gua mintak lu orang kuar jer dari PAS... jangan dok masih nak bertunggu tangga di dalam PAS.... kuar segera... lu jangan nak jadi gunting dalam lipatan kat PAS... lu jangan nak bikin taik kat PAS... gua tak kira... lu pimpinan kecik ker besar... lu YDP ker.. PSJ ker... kalu lu masih berkiblatkan Harussani.... baik lu blah awal...

Lu nih kenapa masih bangang lagie aaa... sikit-sikit rujuk Harussani... awat... masih teringin nak masuk UMNO/BN ka... pi la masuk... tak payah nak berdalih lagi... awat UMNO/BN taknak offer baik punya ka... huh... jenis pentingkan perut dan bawah perut jer pimpinan jenis nih...

Buat malu penyokong PAS jer....

20 July 2010

Bukan Naik Tapi Selaras

Macam siot jer ayat yang diatas tue.... bukan naik tapi selaras .. hahaha... gua bukan pakar bahasa... tapi gua rasa penggunaan perkataan selaras tidak selaras dengan matlamat bahasa itu sendiri... ianya sudah jauh dari konteks penggunaan...

Sana sini gua dengar orang tukar perkataan naik kepada selaras... sampaikan perkataan "naik bas" pon dah jadi "selaras bas" ... giler aper nih...

Kalu macam nih... lepas nih... ramai la yang akan gunakan ayat camnie... (baca perbualan yang gua sertakan dibawah nih)... hahaha

Mamat Jongos : Bhai .. kita nak pergi selaras apa nih?
Mamat Rompong: La... aper lagi... kita selaraslah moto cabuk gua nih...
Mamat Jongos : Larat ker moto cabuk lu nih selaras Cameron Highland?
Mamat Rompong: Bhai... lu jangan pandang takder mata aaa... nanti gua selaras minyak baru lu tau..
Mamat Jongos : La.. takkan itu pon nak selaras minyak? Rileks la bhai...
Mamat Rompong: Cilakak lu... lu nak selaras ker idak nih? atau lu nak jalan kaki jer?
Mamat Jongos : Rileks la bhai... gua nak selaraslah nih...

So.... aper kejadahnyer perkataan naik dah jadi selaras nih.... macam siot jer.... dulu kecapaian... la nih selaras.... lepas tue aper la plak.... bangang nak mampus..

.... oh yer... ader seorang penceramah agama terkenal dari India... Nama dier Dr Zakir Naik... so lepas nih dah tak boleh la panggil nama dier Dr Zakir Naik... dah kena tukar kepada Dr Zakir Selaras .... hahaha... siot jer...

19 July 2010

BlueHyppo Jatuh Tersembam

Hahahaha.... Gua tak tau nak cerita aper.... nak gelak pon ader... nak sedih pon ader... yang pasti .. bergegar pentas dan rostrum biler BlueHyppo jatuh tersembam... hahaha

Orang kata tak baik gelakkan kat orang yang jatuh... okeh.. gua tak gelak.. cuma gua tak dapat bayangkan bagaimana bunyi dan gegaran yang berlaku... lu tau la kan.. saiz badan bluehyppo besar mana... sekali jatuh.. huh... mau retak simen lantai... hahaha..

Kesian sungguh la gua kat bluehyppo nih.... tue la pasal... badan gedabak sangat... makan lagi banyak gula... hahaha... Pasai tue la Najib Razak naikkan harga gula... supaya bluehyppo tak amik banyak gula... hahaha...

Cuba kalu bodi bluehyppo nih slim macam Ziana Zain.. tentu Najib Razak lagie suka... hahaha.. Ini tak... sejibik macam bluehyppo... hahaha.... maskot TM tue.... hahaha...

Korang nak baca citer bluehyypo jatuh tersembam ker... hahaha... boleh baca kat sini...

Abis la ... lepas nih ader yang kena turun pangkat ker.. kena buang ker.... tak pasai-pasai jer bodyguard bluehyppo nih yang kena marah... dipersalahkan... Bhai... lu bayangkan la... macam mana bluehyppo boleh tak tersungkur... udahler badan besar badak air... pastue pakai kasut tumit tinggi tue... hahaha... pasai nak nampak tinggi walhal memang dah sohih spesis katik... kakaka....

Bluehyppo spesis katik... hahaha....

18 July 2010

Bersultankah Melaka?

Hahahaha... gua sebenarnya maleh aar... nak tulis pasai kumpulan yang rasa diorang nih berdaulat ... rakyat (kalu pon boleh mengaku jadi rakyat dier) mana yang nak lantik mangkuk-mangkuk nih jadi raja dan sultan nih.... hahaha... tapi pasai dah ader yang mengaku dier dari kumpulan (golongan) bangsawan.... jadi terpaksa la gua tulis gak.... hahaha... errr.. nak tanya nih... Bersultankah Melaka?

Satunyer ... gua terang-terang nak tulis aaa.... satu masa dulu yes.. memang gua ader respek sama itu raja Melaka... yer la... biler raja dier macam Sultan Alauddin Riaayat Shah ... okeh la jugak... pasai dier nih raja dan sultan yang prihatin kepada masalah rakyat... dier dengar dan amik tindakan atas masalah rakyat... dier amik tau... malah dier turun padang sendiri...

Melaka bukanlah besar sangat pon.... kecik jer... tapi kerana kekuatan pengaruhnyer... hahaha... nampak la macam orang Melayu berpemimpinkan seorang raja (Sultan)...

tapi setakat tue jer la... lepas tue biler raja (sultan) dah mula gila talak... bangang nak mampus... macam Sultan Mahmud Syah tue... memang patut la dier mampus kena rejam dek Laksamana Bentan sebelum solat Jumaat .... hahaha... itu baru kena ngan laksamana.... kalu time sekarang nih... orang dah tak pakai rejam atau keris... mau kena sedas .38 atau 9mm kena tang kepala..

Paaai aper Sultan Mahmud Syah kena bunuh.... pasai tak prihatin... pasai dok pedajaikan rakyat... pasai buat onar... pasai dier rasa dier hebat...

Jadi... itu cerita dulu... lu agak-agak la bhai... kalau la nih kat Melaka ader Sultan... ader Raja.... errr.... macam mana agaknyer story ending dier aaa.... hahaha... Lu agak-agak aaa... ader tak Sultan Melaka yang akan berperangai giler macam Sultan Mahmud Syah tue... pastue aaa... aper kejadahnyer ader pihak yang mengaku dier nih adalah Sultan Melaka.... gua ingat itu Portugis, Belanda VOC dan Inggeris dah kasi hapuskan keturunan Sultan Melaka... takkan masih ader lagi kot...

Aper buktinyer yang dier nih Sultan Melaka yang sah.... mana chop mohor dier... Kerajaan China dah endorsekan ker.... Siam pulak camana... takkan tak nak serang Melaka lagi sekali... hahaha

*** err... kalu kutuk Sultan Melaka boleh kena macam Aduka Taruna kena tue ker... hahaha... takkan kot... Melaka maner ader Sultan.. hahaha

SIAL

SIAL = Selaraskan Impian dan Angan-Angan Lelaki .... hahaha..

Aper kejadahnyer gua tulis benda nih... bhai... kalu ko nak tau... inilah hype paling hebat 2010... perkataan yang paling banyak dan kerap akan orang guna .... dulu masa Che Det jadi PM... dier buat hype perkataan "KECAPAIAN" .... sedangkan imbuhan ke dan an tidak sesuai untuk digunakan kepada perkataan capai..... hahaha...

Ini .. Najib Razak plak nak ikut style Che Det.... dier pon nak gunakan hype gak.. mola-mola dulu istilah "Glokal" .... bunyi macam sial jer... hahaha... pastue sekarang nih... dier guna perkataan yang nampak lebih kemelayuannyer... hahaha....

Dier guna perkataan "SELARAS" .... kalu lu nak tau aper makna perkataan "SELARAS" nih.. lu pi cek kat laman web Tukar Tiub..... hahaha

Najib kata pengurangan subsidi... pelarasan harga... walhal sebenarnya... kenaikan harga... perkataan yang senang dan mudah nak paham jadi berat... macam sial jer...

Aper kata kalu gua gunakan perkataan selaras tue bagi ayat dibawah nih... hahaha..

1. Rosmah Mansor, Sila selaraskan buah betik anda. Saya nampak ianya tidak selaras dan besar sebelah... (hahaha)
2. Najib Razak, Sila selaraskan ular tedung seluar anda. Saya nampak ianya seperti keris 7 luk .... (hahaha)
3. Ahmad Shabery Cheek, Sila selaraskan muncung anda. Saya nampak air liur anda meleleh tidak ketahuan.... (hahaha)
4. Saiful Bukhari Azlan, Sila selaraskan bumper anda.... (hahaha)
5. Shahrizat Jalil sedang selaraskan rambutnya supaya jambulnya nampak lebih kelihatan... (hahaha)
6. Tukar Tiub telah beberapa kali meminta Muhyiddin Yassin selaraskan mukanya yang sembab itu... . (hahaha)
6. Pihak Fitness First telah beberapa kali mencadangkan supaya Rosmah Mansor selaraskan saiz badan beliau agar tidak kelihatan seperti BlueHyppo.... (hahaha)

16 July 2010

Edisi Maklumat Bocor

Hehehehe... gua sudah tahu... ini gua nak tulis edisi maklumat bocor... hehehehe... baca sampai abis,... jangan tak baca....

Okeh... errr. berapa Najib Razak kata Malaysia dapat jimat duit subsidi? .... hehehe .. RM 750 juta tue....

Okeh... kita lupakan sajer pasai pembaziran untuk kendalikan satu jabatan (bukan Kementerian pon) ... yang bernilai RM 4 bilion...

Cuma..... jeng..jeng..jeng...

Lu agak-agak duit yang dijimat dari subsidi nih akan pi mana...... hahahaha..... gua dapat info yang telus lagi mulus baru sat tadi aaa... dari kengkawan kat dalam satu instrument Kerajaan Malaysia... hahahaha

Duit yang dijimat sebanyak RM750 juta tue sebenarnya.... hahahaha... untuk digunakan membayar segala hutang dan pembayaran gaji yang tertangguh bagi para kontraktor dan pekerja yang membina Istana Negara yang baru di Jalan Duta... hahahaha....

Hutang tue sebanyak RM 800 juta tue... hahahaha....

Sekarang nih... hutang kalu sudah kurang tinggal RM 50 juta... jadi sure ini Istana Negara boleh siap cepat kalu... boleh la digunakan dengan segera.... hahahaha... Nanti itu tanah Istana Negara lama lagi cepat boleh dilelong sama agen Ah Seng.... hahahaha

Kena Taji Sekali Lagi

Hampeh tul la.. tak pasai-pasai kiter kena taji lagi sekali... punya la konar baik punya cover dalam media... alih-alih tak pasai-pasai harga barang termasuk minyak petrol naik.... hahaha... kena taji lagi sekali la kiter nih... hahaha

Najib Razak peruntukkan RM 4 Bilion untuk operasi Jabatan Perdana Menteri.... banyak tue... kalu lu tak percaya.. pi la baca Hansard dalam Parlimen... hehehe.... RM 4 Bilion tue untuk satu jabatan jer bhai... bukan satu kementerian... hehehe....

Tapi.. yang kena taji (konon berjimat RM750 juta) adalah kiter... pengurangan subsidi petrol nih cuma dapat cover RM750 juta jer.... kenaper RM750 juta nih ditaji dari rakyat marhaen.... hah... kenapa aah....

Kenapa tak dikecikkan Jabatan Perdana Menteri tue jer... katalah dapat kecikkan separuh Jabatan Perdana Menteri... kita dapat jimat RM 2 Bilion tue..... berapa banyak beza tue.... takkan lu orang tak tahu Matematik...

Ini la pasai belaja Matematik bukan dalam bahasa ibunda... jadi susah nak paham statistik.... dan nak faham besa antara dua nilai (RM750 juta dengan RM 2 Bilion) pon tak tahu.... aper punya bodoh la....

Yang jadi mangsa.... hehehe... rakyat jelata.... itu lagi lu orang dok sokong macam nak rak Najib Razak.... wei... kalu Pak Lah bengap pasai ekonomi.... (dier balaja sastera/pendidikan Islam la) ... makanyer Najib Razak bukan sajer 2 kali bengap.... tapi tahap chempiang.... bangang nak mampus...

Najib Razak tue tak tahu yang dier tue bangang pasai dier dikelilingi oleh penasihat yang 2 kali 5 labih bangang dari dier.... jadi dier rasa dier la paling bijak... yer la... paling bijak dikalangan orang bangang....

Beza RM 750 juta dengan RM 2 Bilion pon tak tau.... hampeh la...

Senang sangat la kena tipu.. pasai tue la Singapura suka sangat Najib Razak jadi PM... sebab senang kena tipu...

Sekarang nih.... gua nak mintak gua punya sesumpah (binatang) sumpah Najib Razak jadi sebijik bola... boleh gak dibuat tendang-tendang sana sini.... err.. kalu gua punya binatang sesumpah tue tak nak sumpah Najib.... gua nak cari Sang Kelembai... depa kata dier lepak kat kawasan gunung kat Kuala Dipang di Kampar Perak tuh.... hahaha

Sial betul la.....

(p/s: Aper-aper pon... blog gua adalah yang paling awal terbitkan berita kenaikan harga minyak... hahahaha)

15 July 2010

Harga Minyak Naik Esok

Gua baru dapat SMS dari member baik.... dier kasi tau.. berkuatkuasa tengah malam nih... harga minyak petrol akan naik....

Tak tau lagi berapa banyak akan naik... maybe 10 hingga 15 sen...

So... kita bersedia la....

Harga barang keperluan akan naik la jawabnyer.... hancuss...

Pakatan Rakyat Perlu Ada Akhbar Sendiri

PAS ada Harakah, PKR ader Suara Keadilan, DAP pula ader Rocket.... semua akhbar sendiri-sendiri jer.... UMNO ader Utusan Malaysia, Berita Harian dan Malay Mail, MCA ader STAR, MIC ader Tamil Nesan ....

So ... adalah lebih elok jika nak berlawan ngan BN... PAS,DAP dan PKR mengujudkan satu lagi akhbar dibawah nama Pakatan Rakyat ... ini lebih elok dan lebih berkesan... bagi jer nama Suara Rakyat (People Voice)

Kalu susah sangat nak terbit dalam bentuk cetakan (sebab permit susah nak dapat) ... buat jer dalam bentuk web online... pastue terbitkan dalam bentuk format PDF dan hantar secara guna email newsletter...

Semua orang boleh subscribe... senang... iklan pon boleh letak kat dalam PDF file tue... sebijik macam yang bercetak punya.... Kalu alasan kurang orang baca... itu semua sudah silap... format PDF nih la paling senang... boleh baca kat dalam henfon...

So... aper lagi perlukan permit.... buat jer... gua jamin iklan akan masuk gak... samer macam akhbar biasa... takder masalah... sebab iklan akan ader dua format... satu iklan yang tertera kat dalam Internet ... dalam web.. lagi satu... yang embedded dalam fail PDF tue...

Pakar IT cukup ramai dalam Pakatan Rakyat nih... takder hal punya.... wartawan Harakah, Suara Keadilan dan Rocket still masih ader rezeki lagi... kerja macam biasa... terbit akhbar macam biasa... cuma kos jer dah kurang.... dan pendapatan ader skit kurang... tapi kalu sambutan iklan okeh... gua jamin punya bukan setakat untung... tapi boleh bagi bonus lagie... hahaha

Nak tau camana nak buat... boleh tanya gua bebila masa jer... atau boleh tanya orang lain...

Cuma jangan buat format web membership subscription macam Malaysiakini buat tue... itu cara salah tue... rugi.. sebab berapa ramai la yang nak bayar... kalu bagi free lagi ramai yang akan baca... cuma kena cari advertiser lebih skit la... untuk laman web atau untuk dalam newsletter pdf tue....

Kickdefella Sambut Hujah Gua

Hehehehe...

Kalu lu orang nak baca... sila rujuk kat blog Kickdefella... hehehe...

Gua takder hal punya... cuma baca hujahan gua ngan dier jer.... yang pengomen sibuk yang lain tue cuma tumpang tui jer.... hahaha.. jangan layan pengomen yang guna kepala lutut... hahaha....

Kalu ader sesapa yang kata orang Melayu Perak tak undi DAP dan orang Cina Perak tak undi PAS.... siap kata gua punya fakta tak betul... silakan la buat field survey kat Perak... tanya secara terus... hahahaha... gua jamin lu boleh jumpa faktanyer... tapi nak buat survey tue kena ader akai la... takkan lu tanya sama orang Cina penyokong BN pasai undi PAS pulak.... jangan la tanya pengundi totok UMNO/BN pasai undi DAP.... itu sudah bangang namanyer...

Guna akai aaaa... jangan guna kepala lutut...

Nak tengok realistik punya pola pengundian... hehehe.. sabor... tunggu jer la pada PRU13 nanti... lu tengok macam mana undi PR akan naik mendadak... sebab semua pasai orang Perak yang tak suka UMNO/BN akan undi habis-habisan DAP atau PAS atau PKR tanpa ikut etnik punya... semua kerana nak kasi peringat kat tua kutuk tak sedar diri tue... hahahaha

So... baca la hujahan gua kat blog Kickdefella tue dengan ilmu dan fikiran terbuka.... jangan emo.... okeh... kalu lu emo... itu masalah lu... gua tak campur... hahaha

Sistem Perakuan Nikah

Gua nak citer isu yang bukan isu politik... tapi ader kena mengena ngan kita semua.... Tahun 2000 dulu... gua ader sediakan satu proposal untuk buat satu sistem perakuan nikah secara online yang menghubungkan semua orang Islam yang mendaftarkan pernikahannya di Malaysia...

Okeh.. kiter semua tau yang sebagai warganegara Malaysia nih... kiter ader Kad Pengenalan (IC)... jadi otomatiknyer sistem ini boleh dibangunkan dengan mudah...

Okeh... sekarang nih kiter ader 14 Majlis Agama Islam diseluruh Malaysia... Gua orang Perak... tapi bernikah di Mersing (Kajang Pak Malau Kajang Berlipat, Kajang Saya Mengkuang Layu, Dagang Pak Malau Dagang Bertempat, Dagang Saya Menumpang Lalu - Nordin Ahmad dalam filem Seri Mersing.... hahaha)

Jadi.... gua cuma ader rekod kahwin di Majlis Agama Islam Johor.... katakanlah gua bawak bini gua (baru kawin 10 hari tue) dan pi melepak kat Hotel Puduraya (pasai nak balik kampung bas dah abis kena tunggu esoknyer.. hahaha) .... katakanlah malam tue pintu bilik gua kena ketuk dan dalam kelam kabut baru lepas main (main kejar-kejar... hahaha)... gua pon bukak la pintu tue lambat skit... pasai baru nak lap peluh main tadi.. hahaha.. Pastue kena sergah dan kena marah serta kena maki dek pegawai Majlis Agama Islam (JAWI) ... siap tuduh gua berkhalwat dan sebagainyer... tanpa usul periksa....

Mestilah mamat pegawai tue mintak Kad Pengenalan ... siap marah lagi... dan mintak surat nikah kalu ader (sebelum tue siap tuduh gua buat maksiat la)... gua pon kelam kabut cari surat tue... dan nasib baik jumpa itu pon berlipat dalam plastik...

Bagi kat mamat tue.... dier kata "nampak macam palsu jer" ... dengan nada suara tinggi menengking.... lu tau dak.. berapa lama agaknyer masa diambil untuk buat panggilan dan semak sijil perakuan nikah tue.... 45 minit bhai... 45 minit tue... lama tue.... nasib baik la ader pegawai agama kat Johor yang masih ader kat pejabat dier... kalu tidak.... mau gua ngan bini lepak kat lokap atau pejabat agama nih....

Okeh.... bukan ker senang kalu ader sistem perakuan nikah online... jadi masuk jer nombor IC... tentu dah dapat capai rekod ditalian... kan senang... nak tau dah kawin berapa orang pon boleh dengan mudah... nak tau dah bercerai pon senang... nak tau anak ader berapa pon senang... takder la dikemudian hari... ader lagi kes anak-anak terkahwin sesama sendiri pasai mak bapak bercerai masa anak kecik lagie... anak plak tue duduk kat rumah anak yatim.. takder sedara mara.... tup-tup terjumpa.. kawan... berkasih dan berkahwin sedangkan depa tue adik beradik...

Kan senang kalu ader sistem perakuan nikah online nih....

Tapi itue la... kertas kerja gua ditolak mentah-mentah dek beberapa Majlis Agama Islam nih... malah Menteri yang jaga agama pon kata benda nih payah skit nak buat pasai setiap negeri ader undang-undang dan syarat tertentu.... gua sebenarnya paham aper yang diorang maksudkan... diorang nak gua hulur skit sen buat diorang .. baru la senang depa nak luluskan.... macam siot jer...

Sori la bhai... gua bukan kaki rasuah... walaupun gua tau... kalu gua hulur skit dulu tue.. sure gua dah kaya sekarang nih... hehehe.. tapi tue la....

Lagi satu sebab yang gua rasa diorang taknak ader sistem online nih pasai ader la VVIP yang kawin dua tiga senyap senyap... jadi dier taknak la bini dier tahu dan semak dengan senang... hahaha.... macam siot jer....

So... lu agak-agak ... kalu gua submit sekali lagi proposal macam nih... ader jalan tak.... (gua tau ramai yang dah dapat idea yang gua tulis nih dan lepas nih ramai la yang dok berkejaran ke Majlis Agama Islam untuk submit proposal diorang ).... takper.. gua halalkan lu orang rembat idea gua nih... janji korang jangan bagi rasuah cukup la... buat jer deal secara halal... bagi anak bini makan oooo... hehehe..

Okeh... nak promo skit nih... kalu lu orang ader duit banyak... tapi tak tau camana nak buat bisnes... maih kontek gua... gua bagi percambahan idea buat lu orang... FREE jer... gua takder hal.... tapi kalu lu nak kasi hadiah kat gua... gua tak tolak.... hahahaha

Cover Jangan Tak Cover

Bhai... lu agak-agak la... kenapa Media MSM dok taji Selangor pasai itu pasir tue... kalu ikut keluasan dan kedalaman lombong pasir tue.. gua rasa dah lama dah benda nih beroperasi... maybe lebih dari 4 tahun.... maknanyer... hehehe... semua dah start zaman toyol (err.. zaman Khir Toyo@Joyo) memerintah... Tapi... MSM dok giat cover... jangan tak cover...

Cover, jangan tak cover la bhai.... kasi 1Malaysia tengok apa yang berlaku kat dalam rumah... sampaikan lepas tue terlupa pencuri dok kuar masuk ikut pintu depan dengan terang dan nyata... hahaha.... budus betul la media MSM kat Malaysia nih... patutlah jualan depa tak laku... hahaha..

Pasir yang kat Selangor tue paling hebat pon digunakan untuk pembangunan dalam Malaysia.... tapi... hehehe... Pasir yang dirembat kat Johor tue... hahaha... untuk kepentingan Singapura.... hahaha... depan mata tue amik dengan riak dan bangganyer... hahaha.... yang best tue... tak pulak media MSM nak jaja cerita nih...

Ini semua sudah dibayar punya... hahaha... macam la fitnah Utusan Malaysia yang kata Anwar bayar CNN... so... nih gua kasi "fitnah" balik yang Utusan Malaysia/Berita Harian/TV3 dibayar untuk tidak bawak cerita pasir di Johor... hehehehe

Yang best tue ... takder sekor ADUN BN kat Johor yang ader "lanchau" nak kecoh pasai itu rembat pasir kat Johor tue..... awat... semua sudah kenyang perut ka... makan duit haram... atau.. sudah takder "lanchau" atau "telor" ka.... buat malu jer ader ADUN dan EXCO kat Johor yang kononnyer mempunyai tahap tertinggi Patriotisma Melayu...

So.... pada gua la.... takder sekor pon wartawan kat TV3/Utusan Malaysia/Berita Harian tue yang ader "lanchau" atau "telor" untuk berkata yang benar dan mendedahkan isu rembat pasir untuk dijual kepada Singapura.... buat malu jer la korang nih...

14 July 2010

MLM Scam

Harinie gua baca dalam Harian Metro online konon ader pengacara TV3 dan bini dier terkena pedajai dek MLM Scam nih... dulu kalu tak silap gua dengar .... Rosyam Nor pon ader kena gak... dengar citer ramai artis dan selebriti sudah kena...

Kalu artis dan selebriti sudah kena... tentunya diorang punya downline pun akan terkena tempiasnyer... dan majoriti downline artis dan selebriti nih biasanyer adalah pada peminat diorang la.... hahaha

MLM Scam nih banyak sangat kat Malaysia nih.... bercambah dari hari ke sehari..... yang best tue... semua nampak gah.. besar... siap ader duta-duta sekali... pergh... buat event grand nak mampus... kat hotel 5 atau 6 bintang... hahaha...

Alih-alih semua jadi MLM Scam... yer la... bak kata kawan gua la... kalu nak menipu tue.. pastikan menipu pada skala mega.... "If you wan't to scam, please scam big" ... hahaha

Oh yer... lupa lak nak citer aper nama MLM tue.. hahaha... lu orang nak tau ker.... hah... nih link website dier... hahaha... MLM Scam dan MLM Scam

Betapa Bangangnya Dia



Gua rasa gua tak perlu nak kasi tau aper sanggahan gua terhadap apa yang UlarMak UMNO/BN nih ucapkan.... lagipon kan... gua dulu belajar kat Sekolah Missionary hahaha.. St Paul, La Salle dan St Micheal ... hehehe...

Begitu dangkalnyer ilmu agama seorang UlarMak UMNO/BN .... hahahaha...

Patutlah gua rasa binatang seperti anjing dan babi lebih mulia dari orang UMNO/BN nih.... kalau dah UlarMak UMNO/BN macam nih.. konon belajar agama tinggi... maka tentulah ahli bawahan yang tak belajar agama lagi lah jauh mengarutnyer.... hahaha.... inilah yang Nabi Muhammad s.a.w katakan dulu... sesat lagi menyesatkan.... semua kerana perut... hahaha

UPDATE:


"Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan" - Surah Ar-Rahman

Dah Mula Dah

Dah mola dah... mola-mola PKR kena... pastue PAS kena... la nih.. DAP plak kena... gua tak tau biler plak SNAP nak kena... hahaha.... itu semua tanda-tanda... pilihanraya umum dah nak dekat... kata orang putih... "just around the corner" ... hahaha... pagi-pagi lagi speaking London... hahaha...

Permit penerbitan Suara Keadilan sudah kena pancung.... Harakah dalam proses kena pancung... Rocket plak jugak "on the way" ... SNAP ... walaupun tak ada akhbar berkala sendiri.. tapi mungkin kalu ader pasti kena gak... hahaha..

Nak buat camana... dah KDN yang punya kuasa... hahaha... moto KDN dan semua yang dibawah UMNO/BN adalah "hidup kena dengki" ... hahaha..

Pasai apa semua nih nak kena pancung dan gantung... rasanyer tak perlu ader ulasan selari lagie... semua dah tahu... ini adalah tanda-tanda kucing nak beranak lagie... hahaha... tanda-tanda Bung Mokhtar nak kawin lagi satu... hahaha... Tanda-tanda Normala Shamsuddin akan dapat madu plak.... hahahaha...

UMNO/BN diperingkat akar umbi dah seboh dok kecoh... macam depa dah tau-tau jer biler tarikh pilihanraya... sebab gua tengok JKKK kat tempat gua nih dah kelam kabut macam lipas kudung... projek segera tengah banyak nih... tak tau la dari mana diorang nak cekau duit... ader lagi la yang kena tibai duit nih... hahaha..

Dah tiga hari gua tengok kat area Kijal dan Telok Kalong kat Kemaman nih lori bawak tiang letrik dan keluar masuk dengan sibuknyer.. gua tengok dah bersepah tiang konkrit tue depa letak tepi jalan... pelik pon ader... sebab kat area yang diorang letak tue.. memang baru jer pasang line elektrik.... takkan nak tambah tiang lagi... nak bawak letrik ker... atau... mungkin depa nak tarik fiber optik guna pole kot... dah taknak tanak dalam trench atau trunking dah fiber optik nih... hahaha

Lepas nih.. gua nak tengok... aper plak tanda-tanda yang ader... hehehe...

Kalu ikut apa yang gua saspek... rasanyer PRu13 akan dibuat pada hari raya korban tahun ini.... ntah ler... maybe betul... hahaha

13 July 2010

Ahmad Mustaqim Murad

Saper dier nih... Ahmad Mustaqim Murad nih saper... hingus pun baru lagi kering... hehehe... umur pon baru cecah 21..... errr... dier nih nak kecoh pasai politik pasai aper.... dah daftar mengundi ker... atau dier nih samer jer macam mana-mana machai spesis bangang hasil acuan UMNO/BN .....

Woi.. Ahmad Mustaqim Murad .... memang la Universiti tue adalah kawasan autonomi.... takder politik-politik kepartian punya... tapi... cuba lu kasi tau gua mana Universiti dalam Malaysia nih yang NC dan TNC dier tak bias dan pro UMNO/BN ... tolong bagitau kat gua sat... wei... UMNO/BN senang betul buat macam-macam aktiviti kepartian dalam semua Universiti kat Malaysia nih.. NC dan TNC selalu kasi jalan... takder kacau punya.. malah bantu lagi ader la...


Hahaha... woi Ahmad Mustaqim Murad .... lu nih dah sunat ker blom.... kalu belum bersunat.. pi la mana-mana klinik... bersunat... dah bersunat tue nanti ... hah.. boleh ler isi borang untuk jadi pengundi....

Lu Ahmad Mustaqim Murad jangan nak malukan mahasiswa... lu nih macam mana boleh dapat tempat kat UKM nih... gua rasa lu nih belajar dan dapat tempat belajar pon sebab untuk lulus periksa jer.. dapat diploma... dapat degree.... tapi... takder sahsiah... takder jatidiri.. takder semangat patriotik... robot... err... bukan robot la.. tapi kayu....

Lu nih gua rasa ... satu masa nanti sure akan jadi macam spesis Zulkifli Nordin... belajar jer tinggi... tapi bangang nak mampus dan kayu... tunggul kayu mati.... tak boleh pakai punya worang... otak ader... tapi letak kat bawah lutut... hahaha...

Ahmad Mustaqim Murad .... lu nih buat malu kaum mahasiswa la... err... lu nih ader ker mengundi kat kampus ... atau dalam kampus pon lu spesis bangang... tak amik port pasai MPP dan sebagainyer...

Wei....Ahmad Mustaqim Murad .... lu bukan sajer buat malu golongan mahasiswa.. tapi lu buat malu Universiti dan buat malu mak bapak lu jer... ader anak jenis bukan nak pakai otak.... jenis nak pakai kepala lutut jer... hahaha

Ahmad Mustaqim Murad .... tolong aaaa... kalu lu nih bangang... tolong jangan ajak orang lain jadi bangang samer yer....

Lu buat report polis pasai poster Anti ISA dan Anti AUKU... itu pon nak kecoh ker... agak-agak skit la woi... yang bersepak poster Gigs haram dalam UKM tue lu tak nak pulak buat laporan polis.... tolong la.. buat la laporan polis... atau.. lu pon ader gak join mana-mana Gigs haram nih kot.. hahaha

Nih satu lagi... gua nak nasihatkan mana-mana bakal majikan Ahmad Mustaqim Murad..... tolong aaa.. jangan amik budak nih kerja... budak nih bukan ader akal punya... jenis kayu... habis lingkup kompeni nanti kalu amik budak nih kerja.... hahaha...

12 July 2010

Kickdefella Sudah Salah Maklumat

Hahaha... sungguh panjang lebar blogger Kickdefella menulis dalam blog dier... citer pasai isu di Perak.... dier kata maklumat yang dier dapat tue sohih dan fakta... hahaha... tapi itu Kickdefalla sudah salah maklumat la...

Hahaha... tak tahan betul gua baca orang Kelantan punya analisis dan huraian tentang senario di Perak... walhal senario di Kelantan pon dier tak abis khatam.... hahaha... lawak... lawak...

Kickdefella tulis...


"Secara rasminya, PAS menolak cadangan Kerajaan Campuran dengan BN, sebuah keputusan yang saya amat hargai pada waktu itu. Jika PAS menubuhkan Kerajaan bersama BN pada ketika itu, ia hanya akan menyukarkan semula usaha untuk menyingkirkan Abdullah Ahmad Badawi dari tampuk pemerintahan negara. Abdullah adalah masalah besar kepada Malaysia.


Abdullah sudah membawa petaka itu kepada rakyat Malaysia. Usaha yang boleh membantu menyelamatkan Abdullah adalah usaha yang belot terhadap keputusan pengundi pada 8 Mac 2008 itu. Pendirian Husam amat jelas dalam soal ini, dan saya bangga sekali.


Tetapi menyertai Kerajaan Campuran bersama DAP adalah satu matlamat singkat dan merbahaya kepada bukan sahaja PAS, tetapi kepada umat Islam dan orang-orang Melayu di Malaysia. Tersingkirnya Abdullah Ahmad Badawi sepatuntya membuka ruang penyatuan semula bagi orang-orang Melayu dan rakyat Malaysia.


Negeri Perak Darul Ridzuan mempunyai 59 buah kerusi Dewan Undangan Negeri. 38 kerusi DUN adalah kawasan di mana lebih 50% pemilihnya terdiri daripada orang-orang Melayu. Manakala 21 kerusi DUN nya mempunyai komposisi pemilih Melayu kurang daripada 50%.


Daripada 21 kerusi yang mana pemilih Melayu kurang daripada 50%, 19 daripadanya menunjukkan penguasaan pemilih Cina lebih daripada 50% dan kerusi-kerusi itu dimenangi secara total oleh Pembangkang."

Ini jawapan gua.... hahaha...

Bhai Kickdefella...

Lu sudah salah fakta... Perak mempunyai lebih ramai pengundi bukan Melayu daripada pengundi Melayu...

Dan kitorang di Perak memang dah lama mengundi DAP... kalu kawasan tue DAP lawan BN... for sure kitorang undi DAP... sejak dah lama dah... sebelum ujudnyer Barisan Alternatif... sebelum ujudnyer Pakatan Rakyat... dan kalu tak silap gua seawal pilihanraya ke 9 lagi dah ramai undi DAP kalu yang bertanding tue satu lawan satu dengan BN...

Walaupun BN letak calon Melayu... ramai pengundi Melayu di Perak akan mengundi DAP (calon Cina/India/Sikh) sejak dari dulu lagi....

Lu orang luar mana lu tau... hahaha... Kelantan pon lu tak abis paham lagie... nak buat ulasan pasai pengundi di Perak...

Bhai... gua dah mengundi di Perak sejak sekian la.. dan gua tau sangat aper yang berlaku disana... gua mengundi di DUN Tualang Sekah dalam Parlimen Kampar....

So bhai Kickdefella.... lu sudah salah maklumat nih... hahaha


So... hahaha... mari kiter orang Perak gelakkan samer ini Kickdefella (yang sepatutnyer join kumpulan Konsensusn Bebas macam Zulkifli Nordin tue).... errr... Kickdefella nih bukan ADUN atau MP kan... hahaha... jadi kira dier tak laya la join... dier cuma layak jadi machai UMNO/BN pon...

dan sememangnyer Kickdefella dan RockyBru nih kedua-duanyer samer... adalah machai UMNO/BN jer.... hahaha.. jenis kejar duit, nama dan pangkat... hahahaha ... kayu.. kayu...

UPDATE: 


Sheih Said: Salam Saudara. Saya simpulkan komen saudara hanya cuba menyakat dan serkap jarang. Perak mempunyai 38 DUN majoriti pemilih Melayu lebih 50% dan hanya 21 DUN majoriti pemilih Melayu kurang 50%. Fakta saya ini tidak mempunyai sebarang kecacatan. Saudara boleh semak dengan Dewan Undangan Negeri Perak dan SPR. Calon-calon DAP sentiasa menang besar di beberapa kawasan pengundi Cina terutama di sekitar Bandar Ipoh dan pekan-pekan. Saudara menggambarkan seolah-olah selama ini pemilih Melayu berpusu-pusu mengundi calon DAP. Kalau DAP begitu popular dikalangan pengundi Melayu, mengapa sebelum ini dan di dalam pilihanraya-pilihanraya yang lalu DAP tidak bertanding di kawasan majoriti pemilih Melayu? MCA, Gerakan dan MIC juga mempunyai kubu kuat di Perak sebelum PRU12. Terima kasih.


C++ Said: Wa'alaikum salam.
Firstly... gua tak sakat dan serkap jarang... Memang kalu ikut atar kertas... aper yang lu tulis memang betul... tapi itulah bhai.. semua atas kertas... kalu ikut congah atas kertas.. 2008 pon UMNO/BN akan menang pilihanraya.... atas kertas tak semestinya samer dengan realiti la bhai...

Calon DAP menang besar kat kawasan bandar yang ramai penduduk CINA pasai... dekat Perak nih.. MCA tak kuat mana la bhai... Orang Cina Perak lebih sokong DAP... sejak dulu lagi... sejak lu ngan gua masih kecik lagi.. lu ngan gua pon tak jauh sangat beza umur... Orang Melayu ramai yang tak suka dekat calon BN.. tambah lagi kalu dari UMNO.... pasai perangai depa (giler kuasa dan pedajai rakyat)... jadi dari gua kecik lagi gua tau sangat yang orang Melayu akan sokong selain calon UMNO/BN pasai diorang tak suka UMNO/BN... tak kisah la calon lawan tue DAP ka... PPP (masa zaman Seenivasagam dulu)..



DAP kat Perak dari dulu lagi macam ader satu persefahaman dengan PAS.. jarang sangat bertembung calon DAP lawan PAS lawan BN kat mana-mana... kalu ader pon ... itu kira macam silap percaturan...  Isu kubu kuat bukan isu muktamad... yang pasti.. lu tanya la orang tua-tua kat Perak yang anti UMNO/BN.... depa akan undi saper.... pastinyer kalu takder PAS... PKR.. takder PKR ...sure diorang undi DAP... ini dah lama la bhai...


Sebelum ujud PKR dan PR nih pon... orang Melayu yang tak suka UMNO/BN pasti akan undi DAP ... kalu kawasan tue takder calon PAS... jarang sekali kita boleh tengok ader undi rosak dengan bilangan yang banyak... lu tak caya.. lu cek la dengan SPR... tengok rekod tahun 80'an ke atas.... nak best lagi.. selepas isu Memali... semak la...

Utusan Malaysia Dah Jadi Sampah

Hahahaha... tak tahan gua tengok tulisan dalam Utusan Malaysia semalam... hahaha... dier quote artikel ntah dari saper.. yang best tue dier boleh kata penulis tue prolifik... hahaha... tak kenal la...

Cara penulisan pon macam siot jer... hahaha... gua punya penulisan pon samer gak... pasai tue gua tak kata gua penulis prolifik... hahahaha.. gua penulis sensasi.. hahaha..

Tapi yang paling lawak tue diorang bawak cerita Anwar tue alat/agen CIA... hahaha.. gua tak terkejut pon... agen/alat CIA memang ader dimana-mana... agen/alat/mole FSB, KGB pon ader gak kat mana-mana..

Malah ramai rakyat Malaysia yang jadi agen/alat/mole kepada SID/ISD Singapura... hahaha.. lu tak percaya... hahaha... gua pon takder hal kalu lu tak percaya.. sebab biasa la.. orang Malaysia nih memang lembab bab risikan nih... hahaha...

Kalu lu nak tau... Malaysia nih memang tempat meeting beberapa agensi risikan dunia... hahaha... biasa la.. semua "covert ops" diorang untuk kawasan Asia senang dikendalikan dari Malaysia... sebab orang Malaysia tak amik port... tak kisah sangat... kurang syak wasangka punya... hahaha..

Sebab tue la agen risikan Singapura (SID/ISD) dan Israel (MOSSAD/SHIN BET) senang keluar masuk Malaysia menggunakan Tambak Johor... bergerak sebagai pelancong... hahaha...

Cawangan Khas (SB) dan Risik Tentera kita ader yang dapat kesan benda nih... malah dah ader beberapa operasi dilakukan untuk sama ada memantau atau menyekat dan mengambil tindakan kepada agensi risikan asing nih... Malah E3M juga memantau situasi risikan kat Malaysia nih.... tapi aper kan daya... rakyat Marhaen biasa memang tak amik port.. tak kisah.. tak cakna.. buat derk jer.... langsung takder sikap untuk membantu memantau aktiviti risikan oleh agen negara lain...

Kalu Anwar Ibrahim adalah agen/alat/mole CIA... gua tak terkejut la pulak kalu Muhyiddin Yassin pulak adalah agen/alat/mole SID/ISD .... Mungkin juga Najib Razak pun agen SID/ISD gak.... hahaha...

Dulu pada tahun 60'an ... ader beberapa agen/alat/mole KGB pernah ditangkap di Malaysia... dan semuanya rakyat Malaysia... Malah terdapat jugak agen/alat Tentera Merah Jepun warga Malaysia yang pernah terlibat dengan rampasan kapalterbang MAS sehingga terhempas di Tanjung Kupang Johor yang menyebabkan seorang Menteri Pertanian terbunuh sama dengan penumpang yang lain...

Bangunan AIA di Kuala Lumpur juga pernah menjadi medan pertempuran yang menyebabkan episod penahanan tebusan oleh Tentera Merah Jepun (JRA) pada 1975 dulu...

Jadi.. gua tak terkejut kalu rakyat Malaysia ader yang belot dan jadi agen/alat/mole kepada agensi risikan negara asing.... biasa la... semua kerana duit... takder sebab lain... hahaha.... tapi sampai biler boleh cover... lama-lama kantoi la jugak...

Macam la dalam PAS la nih... ader gak ramai agen/alat/mole UMNO/BN yang lepak kat salam tue... diorang nih la yang mencelakakan PAS ... dan yang best tue... geng-geng nih nampaknyer ramai berlingkar dipuncak kuasa... hahaha.. PKR dan DAP pon samer gak.. dah lama menyusup agen/alat/mole UMNO/BN nih...

Macam Zulkifli Nordin tue la... dier tue kira level machai jer... dier bukan agen.. bukan juga mole... tetapi lebih kepada machai UMNO/BN dalam PAS dan PKR satu masa dulu... dan sekarang nih dier dah mengesahkan dirinyer adalah machai UMNO/BN... hahaha

10 July 2010

Sepuluh Ditegur, Diambil Tindakan

Pelik bin ajaib sungguh... bilamana KDN kata ader sepuluh (10) ditegur, diambil tindakan kerana melanggar syarat dan perutukan mengikut Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984. ....

Senarai yang kena tue plak.. Harian Metro, Metro Ahad, Kosmo, Oriental Daily, China Press, Nanyang Siang Pau, Harian Tamil Uthaya Surian, Suara Keadilan, Suara Perkasa dan Harakah...

Tapi yang lawak tue.... Majalah Mangga yang sohih melanggar syarat dan perutukan mengikut Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 tak pulak kena tindakan... malah Utusan Malaysia dan Berita Harian pon selalu gak melanggar syarat dan perutukan mengikut Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984.. tapi tak kena pon... hehehehe...

Majalah Mangga tue yang paling best... keluaran kumpulan syarikat Utusan... hahaha... penuh dengan segala macam kelucahan... lendir dan sebagainya... tapi tak kena pulak apa-apa tindakan... hahaha... KDN nih memang la memang... memang kayu.. hahaha... memang sialan...

Gua tak tau la apa nak cakap kat staff KDN yang terlibat nih... dapat rezeki haram pasai benarkan Majalah Mangga dijual dengan berleluasa.... lepas tue bagi makan anak bini... hehehe... elok la tue... Yang dah terlibat dengan menerbitkan Majalah Mangga tue.. terutama wartawan dan jurugambar... errr... korang nih tak rasa bersalah ker makan duit haram.... hehehe... menyebarkan dosa dan noda....

Tapi kah.. kalau dah spesis UMNO/BN .. mana ader halal haram.. semua sapu... bangkai pon boleh disapu.. hahaha

Baca Sini : KDN tegur, ambil tindakan ke atas 10 akhbar

08 July 2010

Perlukah Gua Tukar Kawasan Mengundi

Bhai... gua nak tanya nih... benda penting nih... gua memang mengundi di Perak... tapi gua la nih menetap di Kemaman Terengganu nih... jadi perlukah gua tukar kawasan mengundi?

Kalu ikut geram gua... sure gua nak mengundi di Perak.. pasai gua nak kasi ajar sekali lagi kat Zambry dan tua kutuk yang giler kuasa tuh... Tapi kan... Jauh oooo kalu nak balik mengundi... wife gua pon mengundi di tempat sama....

Jadi... ader patut ker ... perlukah gua tukar kawasan mengundi ... kali nih pada PRU13 mengundi di Kemaman.... kawasan Ahmad Said nih... patut ker... kalu kat sini... memang gua senang skit... tapi kat sini tak ramai yang kenal gua.. dan tak ramai yang tau gua parti aper... hahaha... susah skit gua nak gerak... susah skit gua nak join kempen...

Tapi kalu kat Perak.... hehehe... gua memang ramai member... jadi senang nak masuk line... kawasan pon ader kenal... dan yang paling best tue... ader chan la gua nak kasi bantai balik kat tua kutuk yang giler kuasa tuh... ader chan la gua nak buat perubahan....

Ader chan la gua nak kasi PR menang balik di Perak.... dan mendapat balik hak diorang yang dinafikan .....

So... aper pandangan lu orang sumer..... Perak atau Terengganu....

Untuk Info:

Daerah Mengundi 070 / 42 / 14 - CHANGKAT BHARU
DUN 070 / 42 - TUALANG SEKAH
Parlimen 070 - KAMPAR

Perlukah Buat Laporan Polis?

Hahahaha.... betul-betul lawak la.... gua dah tak tahan nih... giler aper diorang sumer nih.. asik nak buat laporan polis tak abis-abis.. Perlukah buat laporan polis? .... benda kecik pon nak buat laporan polis... amender la...

Rakyat buat laporan polis... parti politik buat laporan polis... ahli politik buat laporan polis... sampaikan golongan bangsawan pon buat laporan polis... aper ker jadahnyer.... hahaha ... macam la polis takder kerja lain... asik-asik buat laporan polis... asik-asik serbu balai... buat laporan...

Woi... pi la buat laporan bomba ka ... kesian kat bomba... takder saper nak buat laporan kat balai bomba... sunyi la balai bomba nih.... hahaha....

Baru-baru nih gua ader cerita kat sini yang Kerajaan sudah takder duit... sampaikan dana technoprenuer dan MSC pon dah kering kontang... RMK10 punya sen satu haram jadah takder masuk punya... bayangkanlah dah bulan Julai... satu fund pon belum terisi...

Jadi... memang patut la ader pihak yang tak dapat gaji... kontraktor terpaksa jalankan kerja... kalu tidak kena denda... barang nak buat kerja tue plak kontraktor berhutang dengan pembekal... tapi biler bab gaji.. kontraktor pon sempit gak.. hahaha

Tapi.... pasai benda kecik macam nih pon.. yang patut boleh setel kalu ader duit... itu pon nak kena buat laporan polis.... giler ker aper.... macam gak isu Felda.... yer la belum sampai title bankrap... tapikan.. takkan nak biarkan dah bankrap baru nak buat-buat terkezut...

Felda rugi atas salah urus tadbir... cakap la rugi.. jangan dok nak dalih lagi... macam la Petronas rugi... tapi media kata penguncupan keuntungan.... ala... tak payah la nak cover cerita... rugi cakap la rugi... hehehe

Felda ilang duit banyak tue... takkan tak kena siasat... siapa pengerusi Felda... Yusuf Noor ker... kalu dier nih... sure memang terkenal kaki songlap punya.... hahaha.. saper tak pernah dengar cerita PPZ yang ilang duit zakat kena joli buat main saham....

so... persoalan gua tadi... perlukah buat laporan polis?

07 July 2010

Semakin Terserlah Kebangangannya

Pergh.... gua dah lama tul tak tulis ikut ayat skema... hahaha... cuma tajuk hari nih yang melambangkan skema Bahasa Melayu... hehehe... sori ler gua tak dapat nak updet sekerap yang mungkin pasai kerja dan projek banyak... hehehe...

Zulkifli Nordin tue dah nampak semakin terserlah kebangangannya... dulu dier masih dok cover yang dier tue bangang... tapi la nih... hahaha.. dah tak dapat nak cover la dek non ooi... hahaha...

Dier nih peguam ker... lawyer ker.... err.. kalu macam nie la cara dier jadi lawyer... patut pon dier nih takder nama besar dalam bidang guaman... ader berapa ramai klien dan bekas klien dier... sebab dier nih... makin hari hujah dier semakin dangkal... macam orang tak buat homework...

Wei... lu patut banyak buat homework la... kata jadi loyar... tapi malas nak buat homework... camana orang nak respek... bagi fakta pon kelam kelibut... tak tentu hujung pangkal... main serkap jarang jer... undang-undang tak baca ka.... cikai punya loyar Zulkifli Nordin nih...

Gua dan ramai lagi blogger pon setiap hari sebelum nak tulis artikel... mesti rujuk fakta dulu... mesti buat homework... mesti kaji semua segmen... ader guide.. ader lakaran... ader fishbone... lu yang loyar pon takkan tak reti buat semua nih... hahaha... kayu... kayu...

Woi Zulkifli Nordin.... gua rasa nak tercabut bulu ketiak mendengar yang lu tak tau status lu dalam parti... wei giler aper.. nak tahu pi la cek... takkan nak heboh kat media suruh parti hubungi dier... giler aper...

Nak tanya lagi satu... lu keluar parti dan bertanding atas parti lain tue sure dah hilang lu punya parti membership... takkan benda macam nih pon lu tak tahu... aper punya cikai loyar sorang nih... kayu betul la...

Lagu satu.. gua nak tanya lu... berapa hinggit lu bayar yuran keahlian parti PAS dulu... RM2 ker... hehehe... kalu RM2 .. layan jadi member untuk setahun jer la... mangkuk punya loyar... lu tak bayar... secara otomatik keahlian hapus.... takkan itu pon tak tahu....

Gua rasa la... baik lu jangan jadi loyar la... lu jadi la kerani mahkamah ker... budak antar surat mahkamah ker... hehehe... buat malu profession guaman jer... Kira kalu lu nih jadi engineer kat tempat gua kerja nih... ader chan ler kena pelangkong dengan gua... bodoh nak mampus....

Gua rasa la... sure lu punya pensyarah guaman dulu rasa menyesal kasi ilmu guaman kat lu... sebab lu memang kayu... hahaha

06 July 2010

Promosi Sempena Kemerdekaan Ke 53

Iklan:

Jangan Marah Shafie Apdal

Bhai.... camnie la... buat aper kita dok nak marah sangat kat Shafie Apdal... pasai aper... pasai dier kata PAS mengamalkan ajaran sesat.... mmmm... tak payah la ... jangan marah Shafie Apdal...

Kenaper...

Camnie.... katakan la ader orang giler kutuk dan maki kiter semacam jer... siap kata kita giler sedangkan dier yang giler sebenarnya...... itu persepsi dier... itu kepala otak dier yang pikir... jangan la pulak kita terkejut beruk pastue gelabah biawak tak tentu pasai... relax...

Kita jangan lawan balik... biar kan sajer... lama-lama dier sendiri termalu... pasai aper termalu.... dah kita tak nak bercakap dengan dier... yang dier dok teringin nak bercakap dengan kita tue apersal... tak malu ker...?

Takkan la kita nak marah kat orang giler .... sebab dah dijadikan Allah Taala orang tue giler... jadi biler ader orang gila dok maki hamun dan cakap macam-macam tak guna akal (sebab dier giler).. ader ker patut kita layan orang giler...

Biarkan la orang giler tue nak cakap sampai berbuih mulutnyer macam Shabery Cheek atau Shaziman Mansor.... biarkan.... kalu kita layan aper orang giler cakap... kiter pon boleh jadi giler gak... hahaha

RPK Sila Berjaga-Jaga

Gua nak ingatkan benda nih... Raja Petra Kamaruddin (RPK) sekarang nih berada di England... jadi gua nak mintak RPK sila berjaga-jaga.... kerana aper...

Israel sejak dari awal penubuhannya memang terkenal dengan kepakaran untuk menculik.... malah agenda penculikan ini memang sinonim dengan beberapa agensi risikan negara itu termasuk MOSSAD dan Shin Bet...

Malah episod penculikan ini bukan sahaja berlaku di Israel.. tetapi diseluruh dunia... beberapa bekas pegawai tentera Jerman pernah ditangkap di Argentina, Mexico dan beberapa negara Amerika Latin dan dibawa pulang ke Israel untuk dibicarakan dan dihukum. Malah taktik dan teknik yang digunapakai oleh Israel itu juga diadaptasi dan digunakan CIA.

Cawangan Khas (SB) Malaysia dikhabarkan telah mendapat khidmat dari syarikat APCO International yang dinaungi oleh agensi risikan Israel... jadi ader kemungkinan Cawangan Khas (SB) Malaysia juga telah dilatih (diberikan taklimat) bagaimana untuk melakukan operasi penculikan diluar negara...

Jadi... gua berpendapat... RPK mungkin dalam bahaya sebab Cawangan Khas (SB) mungkin akan menggunakan taktik dan teknik penculikan ini untuk menangkap dan membawa pulang RPK untuk dikenakan hukuman dan tahanan di Malaysia... Isu ekstradisi pastinya tidak menjadi isu sebab RPK boleh diculik dan dibawa pulang dengan senyap ke Malaysia tanpa pengetahuan Scotland Yard.

Khidmat MOSSAD mungkin akan digunakan oleh Cawangan Khas (SB) Malaysia dengan kerjasama dari APCO International... Ini tidaklah sesuatu yang mustahil boleh berlaku.. Aper yang pasti... RPK sila berjaga-jaga... Bagi detektif persendirian Bala pula.... kemungkinan beliau akan "disenyapkan" di United Kingdom dengan jalinan kerjasama MOSSAD (Israel) dan E3M (Malaysia)...

01 July 2010

Warga Felda Bodoh Kah?

Gua tak tau nak kata aper... cuma nak tanya skit jer... warga Felda bodoh kah? ..... wei... walaupun gua bukan warga Felda... tapi gua ader sedara mara yang jadi warga Felda.... Felda Gunung Besout dan Felda Trolak...

Gua cukup tau aper yang berlaku kat dalam Felda... macam mana biler bayaran kepada peserta dilambat-lambatkan... at last peserta terpaksa ambik barang dapur kat Koperasi... masuk buku... cukup bulan potong dari akaun... yang tinggal tunai dalam poket aper la sangat... itu belum kira potongan pada buah basah.. buah muda.. tanam semula... dan macam-macam lagi potongan...

Kalu nak ikutkan... nasib peserta Felda ader yang lagi teruk dari pekerja estet... paling kurang pon... pekerja estet dibekalkan dengan air dan elektrik percuma... tapi.. peserta Felda... mmmmm... semua kena bayar... wei.. lu ingat rumah yang diorang duduk tue (konon dapat free) tak kena bayar ker... wei ader la... potongan dier ader dalam senarai....

Biler harga pasaran minyak kelapa sawit naik memuncak sehingga lebih dari RM4000 setan dulu ... peserta tak dapat pon pada harga tue.. banyak sangat potongannyer... walhal... Malaysia kontrol harga pasaran dunia minyak kelapa sawit.... Malaysia yang tentukan harga... tapi... aper yang dapat kat peserta Felda... haram... kalu ader pon ciput jer...

Tapi... yang masyuk....adalah pengurusan Felda... lantik pengerusi Felda pon orang politik UMNO/BN macam YUSOF NOOR.... ulama (kononnyer) hampeh.... dulu masa YUSOF NOOR jaga PPZ pun.. habis duit PPZ buat pelaburan haram.... jahanam duit zakat... kalu duit zakat pon diorang boleh sabotaj dan khianat.... aper lagie dengan duit Felda.... mmmmm... diorang bukan ader kira halal haram.... semua samer jer bagi diorang... bangsat punya jenis... Melayu macam siot...

Dulu masa Felda dibawah pengerusi D.E.M FIENNES dan TAIB BIN HAJI ANDAK .... pengurusan Felda boleh diklasifikasikan ditahap terbaik... tapi.. biler sampai MUSA HITAM dan yang lainnyer... mmmmm... jadi macam hampeh...

Ini duit dalam kantong Felda dah kering kontang disebat malaon ... yang best tue ... ader paper trail lu tau dak... (istilah financial untuk semak kalu ader berlaku CBT) .... err... lu tau ka aper itu CBT (Criminal Breach of Trust) .... bukan sedikit hilang kena songlap dan kebas... mau ratus juta... tapi... biler orang dedahkan benda nih untuk accountability dan ketelusan... ader plak makcik dan pakcik Felda marah kat orang yang dedahkan nih... bukannyer marah kat orang yang songlap... orang yang kasi maklumat pulak yang kena...

Ini la gua nak tanya nih... aper punya bodoh.... err.. warga Felda bodoh kah? sampaikan marah pun tak kena tempat... marah kat pemberi maklumat.. tapi tak marah kat orang yang songlap dan kebas duit diorang... aper ker bodohnyer...

Camnie la... lu nampak satu awek cun kat atas bas... lu perati dier... tetiba ader satu malaon (muka pon dah nampak macam muka pecah rumah)... duduk sebelah awek tue... lu masih perati jugak... tetiba... malaon tue rembat beg duit awek tue dan terus petik loceng bas untuk turun sertamerta... lu dah nampak benda tue berlaku.. jadi lu blok mamat malaon tue turun dari bas... biler mamat malaon tue tanya... lu mintak dier kasi balik beg duit awek tue.... dier tak kasi.. jadi lu kasi satu pukulan padu kat perut dier... dan dier terpaksa bagi balik beg duit tue... (eh... macam dalam citer P. Ramlee jer... err.. citer Masam Masam Manis.. hahaha) ... tapi.... at last bukan happy ending macam dalam citer P. Ramlee tue.. tapi awek tue pulak maki hamun lu dan siap ajak kengkawan dier maki hamun lu satu bas ..... aper ker jadahnyer...

That's why la gua nak tanya... warga Felda nih bodoh ker? ... jangan la diperbodohkan oleh Ibrahim Ali Al-Kataki dan geng-geng PERKOSA PERKASA tue.... diorang tue aper tau... pikir tembolok diorang jer.... diorang tue lebih pondan dari pondan kat Lorong Haji Taib atau kat belakang bangunan Mercedes kat KL tue... hahaha ... geng-geng PERKOSA PERKASA nieh memang hobi diorang naik feri Pulau Undan (P.Undan) kat Pulau Pinang tue... P.Undan = Pondan la... hahahaha

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1