Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

21 July 2010

Sindrom Mumaiyiz

Bhai.... gua sebenarnya maleh aaa... nak tulis dan komen pasai Ketua Pemuda PAS... yer la dier kan Ketua Pemuda PAS... perwakilan yang pilih dier.... kira dier la yang terbaik la tue... diantara semua perwakilan Pemuda PAS...

Tapikan kalu dah Ketua Pemuda PAS sendiri mengalami "Sindrom Mumaiyiz" ... maka aper tah lagi dengan perwakilan pemuda PAS yang lain... orang kata la... biasanyer kalu pemimpin kayu.. maka perwakilan yang melantik pemimpin ini mesti labih kayu.... kalu pemimpin yang dilantik itu bangang... maka tentunya yang melantik lebih berkali ganda bangang...

Inilah dinamakan "Sindrom Mumaiyiz" .... yer la... budak-budak yang masih berhingus.. sure tak dapat nak pikir panjang... tak pandai nak baca body language... tak pandai ilmu mantik.... mmmm... susah la...

Nih gua tulis nih sure jadi bahan maki hamun penyokong dan pemuda PAS nih... nak buat camana....

Bukan sekali nampak bangang .. keluar kenyataan bangang... out of context... tapi dah berkali-kali... dan masih tak sedar lagi... yang best tue.. semua yang rapat dengan dier bukannyer nak tolong dan perbetulkan... tapi ... ntahler... susah nak cakap...

Gua dari mula dah perhatikan lima enam mangkuk ayun dalam pimpinan atasan PAS nih... diorang nih suka bercakap kat media... keluar kenyataan akhbar... keluar statement ... semua macam takder perancangan... semua macam ikut kepala lutut... kalu macam nih la... alamat PRU13 PAS mungkin bungkus....

Sori... gua bukan nak kutuk atau hina sunnah Rasullulah ... tapi... kalu ikatan serban yang ada kat atas kepala tue terlalu ketat.. ini la jadi nyer... sampai dah tak boleh nak berfikir panjang.... jenis ini jugak la yang dok asik suka nak layan Harussani... suka tanya pandangan Harussani... dah Harussani tue konfirm bangang pon masih nak tanya dan ikut pandangan dier... susah la kalu camnie...

Tolong aaaa... kepada sesapa yang rapat kat Nasaruddin Tantawi tue... tolong aaa.. nasihatkan dier... tolong guna akal dulu aaa.. sebelum kuar statement... tolong la.... jangan buat orang makin menyampah dengan PAS... ini bukan nak menyelamatkan PAS... ini nak membunuh PAS...

Gua berani jamin kerat **** yang Dewan Penyokong PAS mesti pelik tengok sikap beberapa pimpinan PAS yang sohih nampak bangangnyer nih.... Kalu Dewan Penyokong PAS pelik... gua lagilah pelik...

4 comments:

  1. salam bro cipan..

    hari tu nik aziz dah bunyi dah pasal pemimpin atasan pas ni,bg cadangan buat pemilihan semula..
    tp org pas pakat tak nak sokong..

    sebilangan pemimpin pas ni dah terbayang2 jawatan menteri biarpun kalau terpaksa pijak rakan2 dlm pr.

    bila la nak di reform kan pas ni..

    oh ya bro..kalau kat masjid kanak2 yg belum mumaiyiz tak dibenarkan berada di kawasan berkarpet he he..

    ReplyDelete
  2. Bhai Agas...

    Camana la perwakilan nak setuju.. depa pon dua kali lima (2 x 5) ngan pimpinan yang depa kasi naik tue... hahaha... tak boleh pakai punya... hahaha...

    budak-budak mumaiyiz nih mana boleh masuk celah saf ... hahaha

    ReplyDelete
  3. woitt... bingai tol lu cipan. lu pon caya dgn utusan ke? patot lu kasi hentam utusan. lu ade baca ke entri blog kp pas tu? bhai... udah laaa dgn team pas reform lu. menyampah. x membantu pas pon. kalau nak org dgr jugak lu punya pas reform, baik lu mohon diwujudkan dewan pas reform... wakakaka

    ReplyDelete
  4. Bhai Papagemuk...

    Biler plak gua quote Utusan punya artikel... hahaha... gua citer benda lain la... hahaha

    Lu lain kali tolong aaa..... longgarkan skit serban atau kopiah tue... hehehe

    Sori aaaa...

    Lu ingat ader ker perwakilan PAS nak kasi bukak dewan PAS Reform... dah perwakilan banyak yang bangang... sure takkan diorang nak kasi punya... nanti diorang melepas la jawatan ker... aper ker... hehehehe...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1