Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

28 July 2010

MGG Pillay

Ader sorang penulis yang gua paling respek selain dari beberapa penulis independent lain .... dier adalah MGG Pillay.... gaya penulisan yang hebat... isi yang tepat... fakta yang mantap... kupasan yang menyeluruh... dan yang penting sekali... berani... berani kerana benar...

Sebab tue la dier beberapa kali kena siasat... kena saman... malah siap kena jatuh hukuman lagie.... tapi... dier masih macam tue... sampailah keakhir hayat....

Gua masih ingat lagi... gua dapat SMS bagitau yang Mendiang dah arwah.. dari member... masa tue gua ader hal kat Subang Parade.... ader diskusi..... terus tak dapat nak pi rumah dier... walhal bukan jauh pon...

Hilang dah sorang penulis yang hebat, bermaklumat dan berani.... la nih tinggal beberapa orang jer lagi seperti Subky Latif, RPK, Ahmad Lutfi, GB, Ketua Perusuh, Marhaen dan lain-lain yang boleh dikira dengan jari..... yang ini semua kira otai.. pasai info dapat 1st class punya...

Tapi.... ramai yang dah tak terlalu aktif... tinggal RPK, GB dan Marhaen.... Ketua Perusuh plak lama betul tak nampak publish artikel baru... maybe sibuk kot... Subky Latif dan Ahmad Lutfi plak... sibuk ngan Harakah....

Skrang nih... kekosongan tue dicover ngan beberapa blogger yang bagus... cuma info yang dapat tue banyak yang kurang diverifykan.... tu yang jadi masalah tue... gua nak nasihatkan blogger lain termasuk la gua sendiri.... pastikan semua info diverify sebaik mungkin....

Kita mungkin tak boleh menjadi sebagus MGG Pillay atau RPK... tapi at least kita boleh berbangga dengan etika informasi yang kita dapat yang senantiasa diverifikasikan.....

Gua rasa la... kalu MGG Pillay masih idup lagie... sure masak Najib Razak dikerjakan... hehehe...

2 comments:

  1. Pejuang kebenaran datang dan pergi. Kita mungkin x bleh jd cam depa. Dengan bahasa standard dan fakta2. Depa penulis fulltime dan byk info. Kita plak part time dan byk auta.
    Bagaimanapun inilah saham kita(kalu bleh kira la). Pejuang islam dan kebenaran.
    Sampaikan ilmu wp seayat. Jihad plg besar menasihat pemimpin zalim. Moga Allah meredhai semua pejuang islam. Amin

    ReplyDelete
  2. Bhai Joe Penang...

    Betul tue... standard diorang susah kiter nak capai... aper-aper pon... perjuangan kena diteruskan gak...

    Semoga keadilan dapat ditegakkan di Malaysia nih...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1