Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

01 July 2010

Warga Felda Bodoh Kah?

Gua tak tau nak kata aper... cuma nak tanya skit jer... warga Felda bodoh kah? ..... wei... walaupun gua bukan warga Felda... tapi gua ader sedara mara yang jadi warga Felda.... Felda Gunung Besout dan Felda Trolak...

Gua cukup tau aper yang berlaku kat dalam Felda... macam mana biler bayaran kepada peserta dilambat-lambatkan... at last peserta terpaksa ambik barang dapur kat Koperasi... masuk buku... cukup bulan potong dari akaun... yang tinggal tunai dalam poket aper la sangat... itu belum kira potongan pada buah basah.. buah muda.. tanam semula... dan macam-macam lagi potongan...

Kalu nak ikutkan... nasib peserta Felda ader yang lagi teruk dari pekerja estet... paling kurang pon... pekerja estet dibekalkan dengan air dan elektrik percuma... tapi.. peserta Felda... mmmmm... semua kena bayar... wei.. lu ingat rumah yang diorang duduk tue (konon dapat free) tak kena bayar ker... wei ader la... potongan dier ader dalam senarai....

Biler harga pasaran minyak kelapa sawit naik memuncak sehingga lebih dari RM4000 setan dulu ... peserta tak dapat pon pada harga tue.. banyak sangat potongannyer... walhal... Malaysia kontrol harga pasaran dunia minyak kelapa sawit.... Malaysia yang tentukan harga... tapi... aper yang dapat kat peserta Felda... haram... kalu ader pon ciput jer...

Tapi... yang masyuk....adalah pengurusan Felda... lantik pengerusi Felda pon orang politik UMNO/BN macam YUSOF NOOR.... ulama (kononnyer) hampeh.... dulu masa YUSOF NOOR jaga PPZ pun.. habis duit PPZ buat pelaburan haram.... jahanam duit zakat... kalu duit zakat pon diorang boleh sabotaj dan khianat.... aper lagie dengan duit Felda.... mmmmm... diorang bukan ader kira halal haram.... semua samer jer bagi diorang... bangsat punya jenis... Melayu macam siot...

Dulu masa Felda dibawah pengerusi D.E.M FIENNES dan TAIB BIN HAJI ANDAK .... pengurusan Felda boleh diklasifikasikan ditahap terbaik... tapi.. biler sampai MUSA HITAM dan yang lainnyer... mmmmm... jadi macam hampeh...

Ini duit dalam kantong Felda dah kering kontang disebat malaon ... yang best tue ... ader paper trail lu tau dak... (istilah financial untuk semak kalu ader berlaku CBT) .... err... lu tau ka aper itu CBT (Criminal Breach of Trust) .... bukan sedikit hilang kena songlap dan kebas... mau ratus juta... tapi... biler orang dedahkan benda nih untuk accountability dan ketelusan... ader plak makcik dan pakcik Felda marah kat orang yang dedahkan nih... bukannyer marah kat orang yang songlap... orang yang kasi maklumat pulak yang kena...

Ini la gua nak tanya nih... aper punya bodoh.... err.. warga Felda bodoh kah? sampaikan marah pun tak kena tempat... marah kat pemberi maklumat.. tapi tak marah kat orang yang songlap dan kebas duit diorang... aper ker bodohnyer...

Camnie la... lu nampak satu awek cun kat atas bas... lu perati dier... tetiba ader satu malaon (muka pon dah nampak macam muka pecah rumah)... duduk sebelah awek tue... lu masih perati jugak... tetiba... malaon tue rembat beg duit awek tue dan terus petik loceng bas untuk turun sertamerta... lu dah nampak benda tue berlaku.. jadi lu blok mamat malaon tue turun dari bas... biler mamat malaon tue tanya... lu mintak dier kasi balik beg duit awek tue.... dier tak kasi.. jadi lu kasi satu pukulan padu kat perut dier... dan dier terpaksa bagi balik beg duit tue... (eh... macam dalam citer P. Ramlee jer... err.. citer Masam Masam Manis.. hahaha) ... tapi.... at last bukan happy ending macam dalam citer P. Ramlee tue.. tapi awek tue pulak maki hamun lu dan siap ajak kengkawan dier maki hamun lu satu bas ..... aper ker jadahnyer...

That's why la gua nak tanya... warga Felda nih bodoh ker? ... jangan la diperbodohkan oleh Ibrahim Ali Al-Kataki dan geng-geng PERKOSA PERKASA tue.... diorang tue aper tau... pikir tembolok diorang jer.... diorang tue lebih pondan dari pondan kat Lorong Haji Taib atau kat belakang bangunan Mercedes kat KL tue... hahaha ... geng-geng PERKOSA PERKASA nieh memang hobi diorang naik feri Pulau Undan (P.Undan) kat Pulau Pinang tue... P.Undan = Pondan la... hahahaha

4 comments:

  1. dengor2 la lagu untuk generasi ku oleh pakcik ramli sirap.hahaha

    ReplyDelete
  2. Bhai Restless...

    Diorang mana dengar lagu Ramli Sirap tue... diorang cuma dengar lagu Trash Metal atau Death Metal jer... hahaha

    ReplyDelete
  3. wahahahaha...takleh nk blah!!itu hari zul nordin dgn sape tah,follow "juara rakyat" buat kt felda chini.hahahaha..padan kena fuck dgn bebudak.buat program belia,tp dok bum bam bum bam citer psl anwar sontot bla bla bla,alih2 makcik pakcik je la yg dengor,bebudak abis pegi isap ganja gamak nya.wakakaka

    ReplyDelete
  4. Bhai Restless...

    Zul Kayu tue dah takder modal dah tue... hahaha... loyar cikai...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1