Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

18 July 2010

Bersultankah Melaka?

Hahahaha... gua sebenarnya maleh aar... nak tulis pasai kumpulan yang rasa diorang nih berdaulat ... rakyat (kalu pon boleh mengaku jadi rakyat dier) mana yang nak lantik mangkuk-mangkuk nih jadi raja dan sultan nih.... hahaha... tapi pasai dah ader yang mengaku dier dari kumpulan (golongan) bangsawan.... jadi terpaksa la gua tulis gak.... hahaha... errr.. nak tanya nih... Bersultankah Melaka?

Satunyer ... gua terang-terang nak tulis aaa.... satu masa dulu yes.. memang gua ader respek sama itu raja Melaka... yer la... biler raja dier macam Sultan Alauddin Riaayat Shah ... okeh la jugak... pasai dier nih raja dan sultan yang prihatin kepada masalah rakyat... dier dengar dan amik tindakan atas masalah rakyat... dier amik tau... malah dier turun padang sendiri...

Melaka bukanlah besar sangat pon.... kecik jer... tapi kerana kekuatan pengaruhnyer... hahaha... nampak la macam orang Melayu berpemimpinkan seorang raja (Sultan)...

tapi setakat tue jer la... lepas tue biler raja (sultan) dah mula gila talak... bangang nak mampus... macam Sultan Mahmud Syah tue... memang patut la dier mampus kena rejam dek Laksamana Bentan sebelum solat Jumaat .... hahaha... itu baru kena ngan laksamana.... kalu time sekarang nih... orang dah tak pakai rejam atau keris... mau kena sedas .38 atau 9mm kena tang kepala..

Paaai aper Sultan Mahmud Syah kena bunuh.... pasai tak prihatin... pasai dok pedajaikan rakyat... pasai buat onar... pasai dier rasa dier hebat...

Jadi... itu cerita dulu... lu agak-agak la bhai... kalau la nih kat Melaka ader Sultan... ader Raja.... errr.... macam mana agaknyer story ending dier aaa.... hahaha... Lu agak-agak aaa... ader tak Sultan Melaka yang akan berperangai giler macam Sultan Mahmud Syah tue... pastue aaa... aper kejadahnyer ader pihak yang mengaku dier nih adalah Sultan Melaka.... gua ingat itu Portugis, Belanda VOC dan Inggeris dah kasi hapuskan keturunan Sultan Melaka... takkan masih ader lagi kot...

Aper buktinyer yang dier nih Sultan Melaka yang sah.... mana chop mohor dier... Kerajaan China dah endorsekan ker.... Siam pulak camana... takkan tak nak serang Melaka lagi sekali... hahaha

*** err... kalu kutuk Sultan Melaka boleh kena macam Aduka Taruna kena tue ker... hahaha... takkan kot... Melaka maner ader Sultan.. hahaha

5 comments:

  1. bhai.lu jgn mcm² haaa.gua pon keturunan sultan gak ney..jgn kutuk lebey.waka waka waka

    ReplyDelete
  2. Bhai Restless...

    Itu macam kalu... semua worang adalah keturunan Sultan jugak... jadi WAJIB dapat elaun kerabat.... hahahaha

    ReplyDelete
  3. "bukan setan, syaitannnnn!!! SULTANNNNN!!!!" ahmad nesfu...

    kehkehkehkeh!!! Sultan Melaka??? itu bukan Sultan Melaka, tu SETAN MELAKA!!! kikikiki

    ReplyDelete
  4. ڬوا ڤون کيتورونان سولتن دولو دولو ,ميروڠ اڤ نتاه نام ,ميروڠ سيتياواڠسا کي هڤي .

    ReplyDelete
  5. KALU BUKAN DARI UMNO@UMCO@APCO JANGAN MAIN-MAIN NAMA SULTAN WO ! KALU DARI UMNO@UMCO@APCO MAKI SULTAN & RAJA OK X PA ! MACAM DITERENGGANU ! JADI KALU NAK MAKI SULTAN PUN MAKI LA SUTAN ATAU RAJA GOPAL SAJA ! MELAKA KINI ADA SUTAN KETAM AL MAMAKI AL BENGALI :)

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1