Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

23 December 2022

Statement Rafizi Ramli Macam Haramjad

Bhai/DeeDee semua...

Tadi ader sesi live bersama Rafizi Ramli... ditayangkan kat banyak medium termasuk di Media Sosial... Awalnya gua tak perasan... tapi gua dapat dengar mostly 2/3 daripada event live dier.... Dan dari apa yang gua dapat simpulkan dalam live tadi tue adalah...

"Rafizi Ramli tak professional" 

Gua tau kenyataan gua ini akan ditentang dan diserang habis-habisan oleh ramai Walanon dan Bangsa Slurpp... tapi aper ader hal.... gi mampos la... gua cakap benda yang benar dan telus... takder nak bodek dan ampu... dan takder nak sided mana-mana.... benda BANGANG kena la cakap ianya BANGANG ... 

Hahaha .... kan kan kan... Macam mana la boleh naik jadi Menteri Ekonomi kalu masih keluar statement bangang dan bangkai.... adoilah....

Antara statement Rafizi Ramli paling macam haramjad aderlah...

"By right (sewajarnya) kalau harga ayam dah mahal sangat, kita patut kurangkan makan ayam" 

Statement sama bangang macam Menteri jaman BN dan PN..... sebijik statement macam Lobai PAS .... bangang.... hahaha .... bangkai betul lar.... huhuhu

p/s : Walanon dan Bangsa Slurpp nampaknya lagi bangkai dari Walaun dan Machai.... hahaha


Rafizi berkata jika pengguna tidak membeli atau menggunakan barangan yang mengalami kenaikan harga secara tidak wajar, peniaga dan pembekal akan merasakan mereka tidak patut menaikkan harga secara sewenang-wenangnya.

"Walaupun harga makanan dan minuman bukan alkohol terus naik, orang ramai terus membeli dan membayar pada harga lebih tinggi yang dikenakan peniaga.

"Ini sedikit sebanyak menyumbang kepada kenaikan harga barang makanan dan minuman bukan alkohol yang terus naik dan dirasakan tidak turun.

"By right (sewajarnya) kalau harga ayam dah mahal sangat, kita patut kurangkan makan ayam," katanya lagi.

Dengan kadar inflasi empat peratus bagi November, harga makanan dan minuman bukan alkohol tetap menunjukkan trend peningkatan, kekal melebihi kadar tujuh peratus dan mengalami peningkatan dalam indeks harga pengguna.

Menurut data, makanan dan minuman adalah bahagian terbesar dalam purata perbelanjaan isi rumah iaitu 30 peratus, dan perbelanjaan makan di luar pula 11 peratus.

19 comments:

  1. Aku sengaja pakai anonymous sja. Aku tau engaku baca juga komen ini, walaupun tak publish.

    Yg bengang & bodoh adalah engkau sebenarnya. Kalau yg dikatakan Rafizi tu bagi engkau salah, keluarkan dari kepala hotak engkau tu SOLUSI utk masaalah ayam ni.

    Tak ada salah apa pun yg Rafizi cakap tu. Bagi yg mengerti akan keadaan ekonomi sendiri, sepatutnya muhasabah diri & buat tekad utk mengurangkan makan ayam. Kalau seminggu biasanya 3 kali, cuba lah kurangkan kpd 2 kali.

    Sambil itu kita tunggu apa yg dapat kerajaan sekarang buat utk mengatasi masaalah ini.

    Yg engkau berlagak pandai & cuma tahu mencemuh, menghina & memaki org melalui blog engkau ini, engkau tak sedar kah ia bukan perbuatan yg diajar agama Islam.

    Lagipun, engkau ni cuma tahu baling batu sembunyi tangan.

    Kalau anak jantan, biarkan segala komen dipublish. Dari sana akan ada debat yg sihat.
    Tak pernah dengar kah "We agree to disagree"? dan "I will defend your right to say your opinion, although I may not necessarily agree to it"
    Ini konsep demokrasi yg engkau tak faham.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang silap .... hahaha ... itu ja gua nak cakap... dulu masa orang lain cakap benda sama... hang tibai... bila geng seniri cakap... hang bekap...

      lawak aaa.... hahahaha

      Delete
    2. betul la tu...c++ memang tak cerdik dari dulu....kihkihkikih...

      betu la rafizi cakap...kalau ayam mahal sangat kurangkan makan ayam....itu statement yg jujur dari seorang menteri....biarkan pengeluaran lebih dari permintaan....baru harga ayam boleh turun...kamu nak mcm mana lagi...?...bila jadi menteri...semua masaalah boleh selesai secepat mungkin..?...rilek bro....bagi masa...tak payah poyo sangat...

      idea penjara khas utk mat rempit adalah idea paling bangang sekali.....siap nak bayar gaji lagi.....kihkihkihkikhkih....baik hantar mat rempit pergi belajar vokasional...

      dah alang2 penjara mat rempit...buat sekali penjara lgbt...penjara penunggang agama....penjara tibai bini org...kihkihkihkih

      publishkan..

      Delete
  2. Statement maacam bukan daripada pakar ekonomi.. buat orang sakit ati jer..
    Makanan adalah keperluan asas.. kalau tak dibeli kebulolah pulak.. Nak tanam ubi, jagung kat kampung dah tak buleh..habis lantak dek beruk & babi..Nak ternak ayam pun lagu tuu..Nak dibunuh natang tu kita pulak kena saman.

    ReplyDelete
  3. Kenyataan rapizi suruh kurang makan ayam tu memang bangang. Tapi sebelum itu rafizi ada cadang boikot dari beli ayam yg harga melampaui tinggi walau pun istilah boikot tak disebut. Mana ada menteri2 sebelum ini anjurkan boikot produk2 yg melambung tinggi. Persatuan2 pengguna yg ada pun tak boleh harap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benda bangang memang kita sepatutnya akan kata bangang....

      Delete
    2. Gua setuju statement pasal ayam tu tak berapa cantik kalau dengar n fikir straight forward. Tapi komen pasal kopi tu mmg betul la. Kopi branded yg budak2 muda gila beli walau que panjang tu 1 cawan dekat rm20. Dulu dlm rm rm17. Tapi naik harga pun org beli gak hadoi.
      Camna nak control harga kalau harga tinggi pun beratur org beli gak.
      Pengguna la kena bijak membeli

      Delete
  4. Shalom heheheh yang mana tagune kita hentam je cip

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah.... kita professional... kita hentam yang tagune jer.... tak kira la belah mana...

      Delete
    2. Heheheh ana senyum je lah cip tengok orang tua-tua bergaduh backup dewa mereka hahaha

      Delete
  5. En. Lapiji ahli ekonomi yang pandai tapi belum cerdik dalam hidup. Walaubagaimana pun jangan le curi idea Hassan Malik...bagharal!!!!

    ReplyDelete
  6. Ikutlah hang nak kritik ke.. Nak jadi bangang ke.. Tapi ingat jangan untuk fitnah.. Mahu ke merangkak kat padang masyhar cari org yg hang fitnah nak minta maaf.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah?? Hahahaha... bila masa gua fitnah???

      Delete
  7. Nabi saw pun org kritik n fitnah.. Sape lah kita ni.. Jangan nanti bila hang kena kritik hang meroyan. Biasanyalah.. Yang suka komen org ni.. Bila kena batang hidung sendiri.. Tak boleh terima

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... bekap bhai... bekap la Rafizi tue...

      Delete
  8. Gua raikan idea Menteri maka hari ni Gua beli Siakap dan Sembilang. Dan Gua harap next order katering di mana mana Kementerian, tak ada lauk ayam atau telur ayam. Lepas nie semua dewan makan dan dewan selera, ayam dan telur kena kurangkan kita makan ikan cencaru je !

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1