Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

29 December 2022

Apa Isu Sebenarnya Di HTAR?

Bhai/DeeDee semua..

Dulu gua tinggal agak lama di Shah Alam... Duduk di Seksyen 7 dan kemudiannya di TTDI Jaya... Lebih 10 tahun.... jadi gua rasa gua boleh bagi komen tentang apa isu sebenarnya di HTAR...

Masa zaman gua nih... Takder lagi Hospital Kerajaan di Shah Alam... paling dekat Hospital Kerajaan cuma ader di Klang, Sg Buluh dan di Universiti Malaya... Walhal penduduk kawasan nih cukup ramai.... bayangkanlah....

So apa option yang ada buat penduduk Shah Alam... terpaksalah ke Klang (itu paling dekat) ... Sg Buloh pun agak jauh juga kalu korang amik jarak perjalanan dari tengah Shah Alam... Penduduk ramai... itu belum masuk yang memang dari Klang, Pandamaran, Port Klang dan Meru... 

Jadi memang ramai orang dikawasan nih... dan semua tertumpu di Hospital Tuanku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang... pernah gua perasan... di kawasan bersalin.... ibu-ibu hanya diletakkan dalam stretcher jer... sebab katil tak cukup... staff pun tak cukup... adoilah....

Kalu lu nak pi Jabatan Pesakit Luar... lagi naya... masak menunggu.... huhuhu... queue time memang mengarut... bilangan doktor berbanding jumlah pesakit pun tak berapa nak tally.... huhuhu

Gua ingat lagi.... masa gua bawak anak sulung gua secara mingguan di Hospital Universiti Malaya atas rutin "Hips Dislocation"... masuk nama pukul 8 pagi... pukul 2.30 petang pun belum tentu dapat jumpa doktor pakar... Itu HUM ... bayangkan kalu di HTAR ... masak aaa

Nak selesaikannya mudah jer... Bukak lagi satu Hospital Kerajaan (Awam) di Meru contohnya... atau pun di Bandar Sultan Sulaiman.... InsyaAllah .... kesesakan di HTAR dapat dikurangkan.... Nak lagi bagoosh.... buat Hospital baru tue boleh handle 300 katil .... makna kata ianya akan punyai Jabatan Pesakit Luar yang lebih besar.... amacam??

Dengan ketirisan yang dah banyak dalam beberapa projek kerajaan sebelum nih.... patut dah boleh buat dua tiga buah hospital baru...

Hospital baru 300 katil cuma perlu modal sebanyak RM600 juta jer.... Aper ader hal...


Menteri Kesihatan Dr Zaliha Mustafa membuat kunjungan mengejut di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang, Selangor, malam tadi.

Berpakaian kasual dan berpelitup muka, dia duduk berbual dengan sejumlah pesakit yang sedang menunggu rawatan di jabatan kecemasan hospital berkenaan.

Kunjungan itu dibuat tanpa memaklumkan kepada pihak hospital terlebih dulu.

Menurut seorang pegawainya, Zaliha hadir untuk mendapatkan maklum balas mereka tentang perkhidmatan di situ terutama isu waktu menunggu yang lama di jabatan kecemasan.

Zaliha bukanlah menteri pertama di bawah kerajaan pimpinan Perdana Menteri Anwar Ibrahim yang melakukan kunjungan mengejut di kemudahan di bawah kementeriannya.

5 comments:

  1. Sepatutnya semua mentari kena turun Padang macam tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Turun padang tapi masih bingai tak guna gak... hahaha... nasihat takmo nak dengar.... hahaha

      Delete
  2. Minta jho lo tebus dirinya dgn bina beberapa hospital sbg ganti. Rampas balik duit yg dicuri drp kerajaan semasa pengisytiharan darurat oleh muhyiddin dan bina lebih banyak hospital kerajaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh bangunkan tugu Jho Low depan semua hospital yang pakai duit 1MDB tue ... hahha

      Delete
  3. Gua tidak pernah ke Hospital kerajaan tapi Gua setuju dengan rungutan orang ramai terutamanya pesakit, waris dan mereka yang memerlukan rawatan.

    Reputasi penjagaan kesihatan di Malaysia jadi tumpuan warga asing terutama dari Indonesia. Sepanjang Gua di Indonesia, kenalan disana sanggup datang ke Malaysia untuk mendapat rawatan termasuk persenyawaan in-vitro (IVF), kardiologi, onkologi, ortopedik, neurologi, pergigian, estetika dan saringan kesihatan umum.

    Pelancongan penjagaan kesihatan adalah satu cabang perniagaan yang menguntungkan. Kita juga ada Majlis Pelancongan Penjagaan Kesihatan Malaysia (MHTC) sentiasa aktif mengetengahkan keseluruhan potensi segmen penjagaan kesihatan dan hospitaliti Malaysia.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1