Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

12 December 2022

Selamatkan Selagi Boleh

Bhai/DeeDee semua...

Jawatan Presiden UMNO sekarang nih memang berada seperti telur di hujung tanduk... Anytime boleh jatuh dan pecah...  bila-bila boleh ditolak...

Risiko cukup besar... banyak akar umbi menyalahkan Presiden UMNO (Ahmad Zahid Hamidi) atas kekalahan teruk UMNO dan Barisan Nasional pada kempen Pilihanraya Umum ke 15 (PRU15) yang baru sahaja berakhir...

Tidak dapat tidak... dengan kekalahan UMNO dan Barisan Nasional pada PRU15 memang menggugat kedudukan Presiden dan Timbalan Presiden UMNO... Huhuhu ... Apa pun yang berlaku ... semangat kesepaduan dalam UMNO perlulah dipertahankan demi pengukuhan UMNO itu sendiri...

Walaupun begitu ... Memang kedudukan Presiden UMNO terdedah untuk dikritik dan dijatuhkan bila mana sesuatu keputusan pilihanraya tidak memihak kepada UMNO... Itu standard... tak terkejut pun... cumanya bila terjadi macam ini... boleh pulak ada saranann untuk tidak mempertandingkan jawatan Presiden dan Timbalan Presiden UMNO dalam persidangan UMNO yang akan diadakan tak berapa lama lagi...

Hahaha... takut ker jawatan Presiden hilang?? Hahaha... Takkan la kot... Takkan la lemah sangat sampai susah nak dapat undi majoriti... Hahaha

Sebenarnya memang ramai akar umbi UMNO yang tak suka kerjasama Barisan Nasional dengan Pakatan Harapan.... memang ramai... tapi mereka tidak dapat meluahkan apa yang mereka rasa.... Sebab banyak pimpinan menyokong kerjasama ini ... kerana pimpinan ini yang sedang mendapat manfaat yang menguntungkan dalam tindakan ini... yer la.. depa dapat jawatan dalam Kabinet Anwar Ibrahim.... Kabinet Kerajaan Perpaduan... memang la untung.... 

Huhuhu...

Nampak gayanya kemungkinan besar Perhimpunan Agung UMNO (PAU2022) yang diganjakkan masa ke Januari 2023 akan menjadi satu perhimpunan protes dan boikot terhadap Presiden UMNO... Memang akan terdengar suara-suara yang akan mengkritik Presiden UMNO dengan jelasnya... Hahaha... kita tunggu dan lihat...



4 comments:

  1. Ramai je ahli umno merasakn tk selamat dduk dlm PN sbab ahli umno tau sapa sbnrnya mudin.
    Undi boikot umno pada BN sbab zahid je sbgai presiden, jika presiden d tukar, masalh selesai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua saspek benda yang sama gak... tukar Presiden setel la boikot diorang... hehehe

      Delete
  2. Hilang jawatan dalam Parti maka hilang jawatan dalam Kerajaan. Hilang jawatan dalam Kerajaan musibah lebih besar menanti. Mana mungkin Bro.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1