Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 December 2022

Apa Masalahnya Dengan Terowong Menora?

Bhai/DeeDee semua...

Ada 3 terowong utama di Lebuhraya Malaysia.... Satu di Perak (Terowong Menora), satu lagi di Karak dan satu lagi di Penchala.... Semuanya penting... semuanya kritikal...  Ianya mengurakkan jarak perjalanan... dan semuanya kena lalu TOL.

Terowong di Perak dan di Karak nih memang ada satu masalah kritikal...

Mereka tiada laluan alternatif... kalu la berlaku kemalangan atau perkara lain... ianya akan menyebabkan kesesakan tahap Dewa Jalan Duta ... berkilometer jauhnya... dan takder option lain ... terpaksa la tunggu... nak pusing pun tak boleh...

Memang sewajarnya disediakan beberapa laluan alternatif lain untuk mengurangkan impak dari masalah terkait dengan dua terowong nih... Nampaknya bagi Terowong Menora... akan ader alternatif lain... bagooshlah.... 

Cumanya alternatif ini nampaknya bukan dapat menyelesaikan masalah bagi kenderaan yang tersekat pada jarak 3 atau 5 km dari lubang Terowong.... tapi ianya hanyalah alternatif laluan yang berkedudukan 40 atau 50 km dari lubang terowong.... Huhu.... kesian juga lah dekat kenderaan yang tersangkut dan tersekat pada jarak 3 atau 5 km dari lubang terowong tue... takder pilihan lain melainkan hadap jer la kesesakan tu kekadang sampai 3 atau 4 jam...

Huhuhu....

Untuk terowong di Karak tue... gua tetap berpandangan kena ader lagi satu laluan alternatif  bagi kenderaan yang datang dari KL dan Selangor untuk ke Pantai Timur... kena ader satu lagi lebuhraya... kena ader satu lagi option.....

Harapnya adalah supaya memudahkan orang membuat pilihan....


Penderitaan pengguna setiap kali terpaksa melalui kesesakan sehingga berjam-jam ketika melalui Terowong Menora di Lebuh Raya Utara-Selatan bakal berakhir menerusi pembinaan Lebuh Raya West Ipoh Span Expressway (WISE). 

Lebuh raya dianggarkan sepanjang 60 kilometer (km) itu bakal dilengkapi tiga lorong dua hala dengan laluannya bermula di Gopeng melalui Batu Gajah, Siputeh, Tronoh, Seri Iskandar, Manong, Bekor seterusnya ke Kuala Kangsar.

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1