Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

31 May 2022

Apa Ada Hal

Bhai/DeeDee semua...

Apa ada hal kan... Malaysia? Cukuplah ngan Azhar Idrus ja… dier kan pakar semua benda… Huhuhu.. Soalan apa yang dier tabley jawab?

Takpon... Kerajaan Malaysia kan nak impot 500 ribu pakar dari Bangladesh....

Elok sangat la tue...


30 May 2022

Kepit Jangan Tak Kepit

Bhai/DeeDee ...

Korang ingat Najib Razak berdiri macam ni kosong sajer ka... Wei... Ini Pahlawan Bugis nih... Itu bukan sebarang kepit.... Itulah kuda-kuda... Itulah stance .... Itulah cara berdiri dalam keadaan waspada.... Bukan calang-calang aaa...

Hahaha...



29 May 2022

Bangsa Melayu Memalukan ...

Bhai/DeeDee semua..

Apa nak jadi la ngan Bangsa Melayu... Pasai dua ketul ayam KFC pon boleh jadi camnie... berebut sakan .... belum lagi kalu mari Dajjal nanti gamaknya... mau cepat ja tukar akidah... ngaku Dajjal tue Tuhan ... Adoilah...

Apa nak jadi la...



28 May 2022

Ingat Kartel Takut Ka?

Bhai/DeeDee semua...

Lu orang ingat Kartel takut ka? Hahaha... Mimpi la Kartel semua nak takut ngan Kerajaan.... Apa mau takut sebab Kartel sudah bayar la wang perlindungan... Malah kartel punya bekap sampai ke Kayangan... sampai ke level Dewa 9 ...

Hahaha .. lagi lu mau sembang Kartel takut... 



PAS Masa Kini Sudah Jauh Berbeza...

Bhai/DeeDee semua...

PAS masa kini sudah jauh berbeza .. PAS dah tak macam dulu.. Dulu PAS akan cuba jadi juara untuk apa sahaja yang berkaitan dengan Marhaen Mustad'afin... Cakap sahaja dimana marhaen ditindas... dihalau... rumah diroboh... PAS akan cuba menjadi juara...

PAS akan terlebih sudu dari kuah...

Tapi bukan sekarang nih... Dah jauh sangat dah... sekarang dah mengarut...



25 May 2022

Maahad Liwat?

Bhai/DeeDee semua...

Ini sekadar cadangan ja... tapi macam yang kita semua tahu... kalu tak fetish tue mengarah ke cabang lain... susun la beratus bini pun... tetap jugak mencarik yang lain... Hahaha ... payah... kalu dah nafsu kuda... hahahaha

Kan kan kan...



Rafizi Kalah Lagi Sekali? Adoyailah ...

Bhai/DeeDee semua...

Kalah dan menang adalah asam garam perjuangan... asam garam dalam politik dan asam garam dalam apa sahaja dalam hidup nih... tak payah nak kememeh sangat lar...

Rafizi Ramli kalah lagi sekali? Adoyailah...

Takkan nak kembali merajuk.. awat lekeh sangat... Hahaha



23 May 2022

Mahukah Kerajaan Kelantan Terima Cadangan?

GetRunner adalah perkhidmatan penghantaran segera yang melibatkan motorsikal dan kereta. Dan ianya lebih tertumpu di Kelantan dan Pulau Pinang serta Selangor dan Terengganu.

Kalau lah Kerajaan Kelantan bijak… dan bersedia untuk memberikan satu peluang pekerjaan bagi belia dan warga Kelantan, pada gua GetRunner adalah satu pilihan yang tepat.

Sebelum ini ada cadangan dari #EXCO Kerajaan Kelantan agak belia di sana menceburi perkhidmatan beca. Pada gua ini satu cadangan yang dangkal dan memperlihatkan ketidakperihatinan Kerajaan Kelantan dengan teknologi dan peluang pekerjaan.

Kalaulah Kerajaan #Kelantan bekerjasama dengan GetRunner … terutamanya dengan menggalakkan pernggunaan perkhidmatan penghantaran bagi agensi-agensi terkait dengan Kerajaan Negeri, maka tentunya itu adalah pilihan yang tepat dan lebih baik.

Belia Kelantan akan ader peluang kerja dan tentunya secara tidak langsung akan menjana ekonomi negeri.

Tapi biasa la…. gua cuma mampu bagi cadangan sebab gua baik ngan bos GetRunner tue… tapi kalu dah Kerajaan Kelantan sendiri pon selow… nak buat camana..

Hahaha…

Nak kekal perintah negeri… tapi takder idea untuk membangunkan negeri….

Adoilah… Ader pantai yang menarik macam di Tok Bali… tapi tak dimanfaatkan… Sampah tak berkutip… semak samun tak di bersihkan.. Adoilah.




17 May 2022

Azmi Ibrahim (Azmi APA) Meninggal Dunia

Demi Allah,

Engkau adalah sahabat yang baik. Sahabat yang merentasi padangan politik. Sahabat yang tak membezakan.

Apa yang lu selalu bagitau gua dulu gua tetap ingat dan gua akan pertahankan. Kerja kita membetulkan balik negara ini… dari puak-puak yang menjahanamkan.

Demokrasi itu baik, cuma perlaksanaan demokrasi itu dijahanamkan oleh orang politik dan Kaler Luna.

Bhai… macam yang lu pernah bagitau yang lu tau gua diarahkan untuk pantau lu… betul bhai… memang gua pantau lu… malah gua jaga lu dibelakang tabir… keselamatan lu…

Maafkan gua bhai… sebab tak dapat jaga lu dari ilnu sihir… walaupun gua boleh jaga lu dari segi keselamatan yang lain..

Rehatlah bhai… rehatlah…

Kepada mereka-mereka yang bawa celaka kat tanah terxinta nih… insyaAllah sampai serunya … mereka akan tersembam jugak. Takdir Allah Taala itu jelas.

Bhai…

Tak sempat gua dapatkan air penawar buat aakit lu tu. Maaf bhai… kekangan dan pelbagai benda yang gua kena setelkan.

Urusan dunia lu dah selesai bhai… Gua doakan lu dirahmati, diehsani dan diampunkan segala dosa. Kepada Allah Taala gua panjatkan pernintaan.

Selamat berehat bhai… selamat.

Kepada Allah Taala kita berserah.

Demi tanah air tercinta.

Innalillahi Wainnailaihi Raajiuun

Blogger Azmi APA




15 May 2022

Memang Salah Raja ... Rajapaksa

Bhai/DeeDee semua...

Jahanam satu negara ... hanya sebab kebangangan seorang Raja.... memang salah Raja ... Rajapaksa.

huhuhuhu



14 May 2022

Lobai Kalu Bab Sembang ...

Bhai/DeeDee semua...

Payah kalu deal ngan lobai nih... Dier bising pasai susah nak dapat doktor perempuan handle pesakit perempuan... tapi bininya yang dulunya kerja doktor pon dier tak bagi kerja...

Bangang betul lar..



11 May 2022

Lobai Pengecut

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... payah nak jumpa... sebab itu gamaknya Lobai ramai yang gendut... hahaha

Perangai Ostad dan Lobai

07 May 2022

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1