Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

31 March 2019

Nak Khabor

Bhai/DeeDee semua...

Kalu Tok Mat menang atau kalah di Rantau pun.... sebenarnya takder efek sangat pon kat Malaysia nih.... langsung takder efek...

Tapi..... hehehe....

Kalu Tok Mat kalah kat PRK Rantau.... Hahaha... ader pimpinan besar dalam UMNO yang akan berjoget sakan.... hahaha... silap-silap boleh menari bogel.... hahahaha..... seronok sebab Tok Mat kalah ..... Hahahaha

Hahaha... lu orang cari la sapa orang tue.... gua dah kasik hint.... level pemimpin besar tue bos... pemimpin utama..... Hahahaha

P/S... Gua sebenarnya dah lama doakan supaya ader PRK di Lubuk Merbau.... nak tengok apa macam PAS ngan UMNO..... hahaha.... nak tengok apa kata keluarga Almarhum Othman Talib..... nak tengok apa cerita kempen PAS UMNO nih.....

Hahahahahahaha

28 March 2019

Satu Kalimah

Bhai/DeeDee semua...

Sesungguhnya ibadat kita, hidup kita, mati kita hanyalah kepadaNYA .... Allah Taala.... Tuhan Sekalian Alam...






*** hadiah yang terlewat

26 March 2019

Dwi Pemeringkatan

Bhai/DeeDee semua...

Doktor cakap kalau minum 1 sudu minyak kelapa sawit dwi pemeringkatan yang mengandungi lebih Beta Carotene adalah baik untuk jantung yang guna “pacemaker”.

Itu ja nak khabor...

*** alamak !!! adoilah memang lupa.... banyak sangat makan semut ni...  gua kena amalkan minum minyak kelapa sawit la ni nampaknya... maaflah yer

23 March 2019

Restoran Amjal

Bhai/DeeDee semua...

Semua orang tahu Restoran Amjal kat dengan University Malaya adalah kawasan trademark gerakan reformasi... Malah setiap kali ader sesi demo reformasi kat KL... Restoran Amjal la tempat yang akan dituju selepas setiap kali solat Jumaat.... sebab ader mee kari.... hahaha

Dan disitulah semua rencana untuk gerakan reformasi biasanya diadakan... perbincangan.... penerangan dan sesi suaikenal serta berlindung ......

Tetiba semalam LOBAKMAN mempergunakan Restoran Amjal untuk mengangkat budaya #maluapabossku kat situ.... Dimana tanpa perasan malu .... Najib Razak menghadirkan diri didalam sesi #takadamalubossku .... dan pertembungan akhirnya berlaku disana...

Dimana ianya seumpama penyokong-penyokong Manchester United pi masuk ke kawasan Liverpool.... sajer nak cari nahas dan cari pasai.... tapi itu la... perangai Manchester United (berlogokan setan)....... membawak budaya setan ke perkarangan Restoran Amjal....... LOBAKMAN... LOBAKMAN....

Apa nak jadi la.... takkan la UMNO takder kawasan mereka sendiri... kawasan trademark mereka sendiri??? Takder malu ka nak guna kawasan orang lain semata-mata nak bagi nampak lu orang lejen.... Hahaha....

Betul-betul #takderkemaluanbossku ...... Hahahaha

#kepitapabossku .....

18 March 2019

Takdir Allah Taala

Bhai/DeeDee semua...

Allah Taala dah mentakdirkan insiden tembakan itu berlaku di Christchurch NZ....  dimana bila berlaku insiden macam ni... kita boleh lihat betapa amannya dan rasionalnya orang-orang yang beriman... bertenang dan ikut saluran undang-undang.... menunjukkan bahawa Islam itu berakhlak dan penuh rasional...

Ini orang-orang Islam di NZ la bhai...

Kalu Allah Taala takdirkan jadi kat Malaysia... kalu pun yang buat tu orang kulit putih.,.. pastinya kaum cina dan india akan dijadikan mangsa oleh puak-puak Islam perasan lebih Islam dari orang lain ... siap ader yang akan hilang kepala .. hilang nyawa dan berbagai lagi...

Sebab apa... sebab memang perangai orang Islam baka kat Malaysia ni macam nie... . jenis melulu.. jenis kurang rasional... jenis tok guru depa pon sama perangai macam nie... maaf cakap la... ini realiti bhai... panjang sebenarnya gua nak tulis ni... tapi pasai tgh tulis waktu jalan jem ni... terpakaa la tulis pendek ja...

Ape pon.... kalu jadi kat Malaysia... lagi buruk imej Islam akan dipalitkan... tak percaya ka?? tengok ja kes letak berhala kat pagar Masjid ith hari... kecoh sampai macam-macam ugutan dah keluar dari orang melayu... siap ader yang kata nak asah parang bagai... walhal yang buat gua dah agak dah dari awal lagi meati orang Melayu gak.... tapi yer la... orang Melayu mana boleh dengar nasihat...

huhhhu... ini spesis Islam Baka ... huhuuhu

17 March 2019

1999

Bhai/DeeDee semua...

Siapa yang membesar pada sekitar tahun 70'an pastinya pernah tahu atau tengok cerita ni..... Hehehe.... Masa tue memang macam gempak ja cerita nie... gua paling ingat bilamana habis semua buku tulis gua conteng dengan gambar pesawat Eagle dalam citer ni.... hehehe



Hehehe..... macam gempak je kan....

Aper aper pon.... tarikh kejadian Bulan terkeluar dari orbit ni.... hanya beberapa hari ja dari tarikh birthday gua.... hahaha... cuma tahun ja tak kena... Hahaha... `konon masa 1999 nih... manusia dah berjaya bukan Moon Base Alpha kat bulan.... Hahaha... walhal 1999 ni cuma masa kononnya ader Millenium Bugs dalam komputer....

Dan gua pada 1999 tue memang tgh bersedia ngan sistem sokongan anti Millenium Bugs nih... sambil layan main game Command and Conquer (Yuri Revenge) lagie... hahahaha...


*** hehehe..... kan kan kan....

15 March 2019

Christian Terrorist

Bhai/DeeDee semua...

Kita semua sedia maklum Jumaat ini adalah Jumaat yang paling sedih bilamana seramai 40 orang telah terbunuh angkara kerja gila Christian Terrorist di Christchurch New Zealand.. Khabarnya hampir 50 orang tercedera...

Giler betul lar...

Biasa kalu insiden macam ni... apa yang patut dibuat adalah blockage perimeter sejauh antar 20 hingga 30 km untuk mengesan dan menahan pelaku...

Tapi lain negara lain SOP nya... aper pon ada sebab Allah Taala jadikan perkara ni berlaku... dihari yang mulia ini... sesungguhnya semua pihak bertenang dan jangan bertindak balas... beri peluang anggota keselamatan New Zealand menyiasat dan mengambil tindakan...

Mungkin apa yang berlaku hari ini akan mengurangkan sentimen yang mengatakan bahawa hanya orang Islam ja pengganas... walhal semua agama dan kaum ader spesis yang bangang, ekstrem dan ganas serta bangsat...

Itu ja nak khabor...

Innalillahi Wainnailaihi Raajiuun

13 March 2019

Sisa Toksik Di Johor Milik Siapa?

Bhai/DeeDee semua...

Bahang cuaca panas la ni memang terik... sana sini ader hutan terbakar la.. semak terbakar la.. hati terbakar la.... ehhh... silap.... hahaha

Tapi itu semua belum cukup bahaya.... jadi kena la tambah bahaya lagi dengan buang sisa toksik masuk dalam sungai di Johor tue... Adoilah.. sampai ramai budak jadi mangsa... Orang tua pon ramai gak kena...

Apa nak jadi la ngan pengurusan sisa industri di Malaysia.... tak cukup lagi ka ramai orang bodoh yang merosakkan alam sekitar.... Nih sapa punya kerja nie.... sisa toksik di Johor ni milik sapa?? Singapore ka?? Atau memang milik syarikat Malaysia...

Takkan la nak tunggu ader yang jadi Zombie Kampung Pisang kot baru nak amik peduli... baru nak ader akai.... Wei.. Zomba bahaya ooo... makan OTAK.... OTAK.... OTAK.... Karang tak pasai-pasai plak terpaksa la SKOP Production buat filem Keretapi To Bosan .... citer pasai Zombie Zomba ...... huhuhu....

Hehehe... info yang gua dapat lagi best aaa.... pemilik saham dalam syarikat yang punya sisa toksik tu aderlah.... jeng... jeng ... jeng..... AQUAMAN ...... hahaha.... geng dewa-dewa gak..... hahahaha

Kita tengok sinopsis lepas ni aaa.... lepas ni maybe akan ader MUTANT macam TMNT atau Prof X .... hahaha

12 March 2019

Sebagai Manusia

Bhai/DeeDee semua...

Sebagai manusia... makhluk Allah Taala,.... hamba ..... maka kita semua adalah "equal" .... tidak kira kita Melayu, India, Cina, Kadazan Dusun, Murur, Iban mahupun Orang Asal seperti Semai, Negrito atau Jakun....

Kita semua sama....

Yang membezakan kita adalah "iman dan amal" .... itu ja....

So tak payah la nak rasa bangsa lu lebih bagus dan hebat berbanding yang lain... ader paham ka??








*** awak... jom kita buat ujian DNA ni .... hehehe

10 March 2019

Kesian Sungguh Lar

Bhai/DeeDee semua...

Satu part yang paling best dalam hidup adalah apabila kita berpeluang menyampai hujah-hujah kita secara beradab sopan, berakhlak dan lengkap berfakta dalam waktu kita berdepan dengan puak-puak yang tidak sealiran dengan kita sama ada dari segi pemikiran mahupun ideologi...

Tambah lagi bila kita terus kekal beradab sopan, berakhlak dan berfakta sewaktu penhujahan itu walaupun kita diserang bertubi-tubi dengan caci maki, jari tengah mahupun ditengking sampai dilibatkan seluruh ahli keluarga walau yang dah meninggal dunia oleh puak yang kita sedang berhujah itu. Kesian sungguh lar...

Setakat dibabikan, dianjingkan, dikeldaikan, diaerigalakan, dikhadamkan itu kira zikir biasa dah tue.. belum lagi masuk dilaknatkan, dimurtadkan, dimunafikkan, dikafirkan malah disumpah laknatullah pun ada... itu perkara biasa... walaupun pelaku yang membuat zikir itu afalah golongan yang katanya tinggi dan hebat ilmu agamanya...

Apa lagi label dan branding yang tak pernah gua kena... hahaha... gua helak jer... moga Allah Taala tidak mengambil nyawa mereka-mereka ini ketika mereka melantunkan semua zikir ini kepada gua..

Tapi kan... ada sesuatu yang pelik disini ... gua tak pernah pulak dizikirkan macam ji bila berhujah dengan puak-puak yang sah kafir dan kuffar waima level paderi atau sami.... Pelik sungguh lar... apa nak jadilah.... Patutlah pun ader sorang kawan pernah bagitau yang Bangsa Melayu ni adalah sebahagian dari Bani Yahudi yang hilang tu... maybe la Bangsa Melayu  ni lebih Yahudi dari Yahudi kot?? Ntahla...

Hahahaha... Ader paham ka???

09 March 2019

Hari Wanita

Bhai/DeeDee semua..

Kenapa Allah Taala memuliakan wanita... kenapa wanita sebenarnya  mudah sangat kalu nak masuk syurga???

Sebab wanita itu adalah segalanya... Ibu, guru, doktor, jururawat, kaunselor, banker, tukang masak dan segala semuanya.... Hebatkan... dan wanita itu juga adalah sebahagian dari tulang rusuk lelaki...

Maha suci Allah Taala atas setiap kejadian yang diciptakan... Allahuakbar..

Selamat hari wanita...

08 March 2019

Yang Mati Orang PAS

Bhai/DeeDee semua...

Yang mati di Lubuk Merbau adalah orang PAS
Yang belasah di Lubuk Merbau adalah orang UMNO

Yang bertanding PAS lawan BN (UMNO)

Majoriti pengundi berdaftar adalah Melayu... kafir mengkafir dah macam zikir masa tue

Apa pun... payah kalu berhujah dengan orang yang tidak berakal.... itu ja nak khabor .... hahahaha

07 March 2019

Sudah Terampunkah Dosa UMNO Di Lubuk Merbau?

Bhai/DeeDee semua...

1985.... Masa tu gua dah jadi Ahli Parti PAS ... yer betul gua masih bersekolah lagi masa tue... tapi tahun 1985 itu adalah antara tahun-tahun yang hangat dan panas... walaupun kampung gua terkena bencana banjir yang agak teruk....

Ini adalah tahun-tahun dimana gua mengenal erti cinta... Hahaha.... nak buat macam mana... masa tu remaja... stendet lar...

Tapi... Ini lah juga tahun-tahun dimana ketegangan antara UMNO dan PAS cukup memuncak... Sesiapa yang jadi Ahli PAS pada masa tue... alamat memang kena pulaulah... kena sekat macam-macam/.. kena tekanan macam-macam.... Dan pada masa tu la jugak kuatnya pengaruh AMANAT HADI dibawak oleh ramai pentaksub PAS.... betul,... gua pon pada masa tu ader gak terpengaruh dengan AMANAT HADI ni... tapi sekadar biasa-biasa jer mengikut takrifan "batasan iman dan kufur"... Alhamdulillah... gua dari dulu lagi tidak mengkafirkan sesiapa pun.... sebab gua ader pandangan yang lain dan berbeza...

Okeh... sori melalut sikit tadi... Apa yang gua nak citer aderlah... pada 1985 berlakulah satu PRK di Padang Terap Kedah.... dan berlakulah Tragedi berdarah di Lubuk Merbau sehingga membawa maut.... Pada masa itu PRK tersebut hanya ada dua parti sahaja yang terlibat... PAS dan UMNO...  Dikatakan Almarhum Pak Jabit pun ada pada masa kejadian....

Dan dibawah ni adalah mangsa-mangsa tragedi di Felda Lubuk Merbau pada 18 Januari 1985 ialah :
  1. Ibrahim bin Tahir - ditetak dengan senjata tajam
  2. Nasir bin Muhammad- dipukul dengan besi di kepala
  3. Shamsuddin bin Sulaiman - ditetak dua liang di kepala dan ditikam di muka dan dahi.
  4. Ayub Mat Shah - dihentak dengan bata dan ditikam dengan botol pecah dan dipukul dengan kayu.
  5. Ahmad bin Tahir - dipukul dengan kayu,dibaling dengan batu-bata di muka.
  6. Othman bin Talib - retak di kepala dan terbunuh.
Persoalannya.... Sudah terampunkah dosa UMNO di Lubuk Merbau... dan kalau ditakdirkan Allah Taala berlakulah kematian pada ADUN Lubuk Merbau... adakah PAS dan UMNO akan berganding bahu bersama-sama menentang PH disana.... apakah perasaan Ahli PAS di Lubuk Merbau....

Soalan ini perlu ditanya .... sebab kes tragedi ini masih lagi tidak selesai.... dan perbicaraannya tidak pernah dibuat.....

Gua amat berharap agak Mahathir Mohamed selaku Perdana Menteri Malaysia agak dapat mengadakan satu Inkues bagi Tragedi Lubuk Merbau.... kalau pun tidak dibuat Suruhanjaya Diraja (RCI) bagi Tragedi Lubuk Merbau ini... Bila dibuat barulah kita boleh tahu kisah sebenanya....

Oh yer... tragedi ini berlaku dua hari selepas Najib Razak hadir disana untuk berkempen pada masa itu...

Itu ja nak khabor...

06 March 2019

Nikah Mutaah

Bhai/DeeDee semua...

Semalam ada kes nikah mutaah, katanya tak perlu jurunikah dan wali. Cukup sekadar ada saksi.

Dan nikah mutaah ni boleh kensel pada bila-bila masa....

Hahahaha..... lawak lar PAS ngan UMNO ni.... Hahaha

Sedikit Tambahan...

Err... bukan ke UMNO ni dulu yang dilabelkan kafir dan sesat oleh PAS? sampaikan ader yang mati kerananya... yang bercerai suami isteri kerananya... yang tak makan sembelihan kerananya... yang siap bergaduh bertumbuk kerananya.... Huhuhu.... nampak sangat lah karutnya.

05 March 2019

Kesian Kena Tinggal

Bhai/DeeDee semua...

Dulu biler blogger AdukaTaruna buat sesi terjah Abdul Hadi Awang di Rusila ditemani dengan gua dan sorang lagi kawan... berkenaan isu penyatuan UMNO dan PAS (pada masa itu dikenali sebagai  Kerajaan Perpaduan)... bukan main kecoh alam siber dan alam real menyalahkan kitorang... malah ada episod belasah dan tahan oleh pemuka-pemupa PAS di Masjid Rusila... Diorang kata kamilah yang bawak fitnah berkenaan penyatuan UMNO PAS ni...

La ni... terbukti apa yang kami dah kesan awal tu adalah benar belaka... dan memang dari kes terjah di Rusila tu ... hilang respek gua terhadap Abdul Hadi Awang... dua sebab gua hilang respek... pertamanya adalah sebab Abdul Hadi Awang telah terbukti menipu (masa tu) bila mana dia telah menipu dalam satu mesyarat dalaman PAS yang mana dia mengatakan bahawa tiada usaha untuk kerjasama dengan UMNO masa itu walhal bukti telah ada) dan keduanya apabila beliau sebagai seorang tuan guru telah membiarkan berlakunya kekasaran terhadap AdukaTaruna dilakukan oleh pemuda PAS tanpa berniat untuk menghalang atau meleraikan.

Hilang respek sejak itu sampailah sekarang kerana Abdul Hadi Awamg telah dikesan kerap menipu dalam beberapa kenyataan yang dibuatnya...

Even Parti Ikatan pon kena tipu buta-buta sahaja yang mana sekarang ni Parti Ikatan telah ditinggalkan begitu sahaja setelah termetrai kerjasama UMNO PAS...

Walaupun gua tetap ahli PAS sampai la ni dan akan datang.... tapi gua hilang respek dengan ramai pimpinan PAS yang asyik kerap menipu demi untuk kepentingan politik dan peribadi mereka... Maaflah yer... Rosak Islam kerana penipuan semacam dibenarkan oleh golongan yang katanya hebat ilmu agama.

Risiko Keselamatan

Bhai/DeeDee semua...

Kalu semua urusan keselamatan negara ni asik nak ikut telunjuk bangang orang politik yang giler nak kuasa... alamat Malaysia nih takkan aman tenteram macam sekarang ni.... dimana lu dan semua orang boleh keluar jalan-jalan keliling Malaysia dengan aman....  Memang la ader jenayah... bunuh dan rompak.... tapi takder la sampai keganasan kaum dan agama sampai jadi perang saudara kat Malaysia nie...

Nih gua nak bagitau....

Kalu ikut sikap rasis dan sentimen agama yang dibawak oleh pemimpin politik.... tambah-tambah lagi macam sekarang nih... rasanya tak perlu tunggu sampai PRU15... sure dah jadi tiap2 hari insiden bodoh macam kes Kuil Hindu di Seafield tue...

Kerja dibuat oleh gengster yang diupah... akhirnya dibakar sentimennya oleh pemimpin politik yang macam lahanat tak kira la dari belah mana pon... sampaikan ader yang nyawa terbang dan kerosakan harta benda...... walhal benda ni kes jenayah sivil ja... tapi pasai bodoh.... kalu yang kafir tue dah tentu lah memang bodoh... ini yang pakai serban jubah pon nak ikut jadi bodoh gak....

Pasukan keselamatan memang dah lama tau.... yang lahanat mengapi-apikan sentimen agama dan bangsa ni adalah orang politik.... pemimpin politik... biler jadi huru-hara ka aper ka... mereka-mereka nih la yang akan lari dulu maybe sampai ke luar negara atau menyorok dalam negara.... konon mereka bukan penyebab.....  Walhal kerja lahanat diorang ni la penyebab semua benda jadi...

Gua malas nak citer la.... sebab berapa banyak taik-taik celaka ni yang anggota keselamatan terpaksa cover.... kalu tangkap karang... pengikut diorang ni akan mengamuk macam setan terlepas..... macam hantu raya terlepas tuan..... tu yang cuma mampu pantau ja.... Adoyailah...

Ader paham ka???




*** suka baca la komen awak.... mak sihat... ada masa jengah la dier...

04 March 2019

Hidayah Itu Milik Allah Taala

Bhai/DeeDee semua

”Kalau seandainya Tuhanmu menghendaki, tentu berimanlah semua manusia dibumi. Maka apakah engkau (Muhammad) akan memaksa manusia hingga mereka menjadi orang-orang yang beriman semua? ( QS Yunus 10:99).

Itu ja nak khabor

Huhuhu...

03 March 2019

Jangan Ingke Sangat

Bhai/DeeDee semua...

Sajer nak ingatkan puak-puak tertentu... bahawa "Jangan Ingke Sangat"

Takut lebih sangat ingke,  teghoyak pulak nanti..... baru la padan muka...

Hahahaha.....


Aduh

Bhai/DeeDee semua...

Layan la... sekali-skala....






 *** untuk awak ***
Mak okay... cuma biasa la orang tua.... uzur selalu

02 March 2019

Tahniah Kepada Pengundi Semenyih

Bhai/DeeDee semua...

Gua nak ucapkan tahniah kat Pengundi Semenyih.... Lu orang bijak... memang bijak... pilihan yang tepat yang telah lu orang buat...

Hahahaha...

Itu ja yang gua nak komen.... #memangtakmalubossku

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1