Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 October 2020

Bersedekah Pun Dah Ditentukan Nilainya

Bhai/DeeDee semua...

Makin hari dah maki pelik... yer la... nak bersedekah kalu... bersedekah la.... aper pasai pulak ditetapkan nilainya... aper pasai plak bersedekah nih dikira wajib semua orang kena buat... bersedekah la kalu lu rasa nak bersedekah... dan kalu lu rasa lu ader lebihan...

Jangan pandai-pandai mewajibkan proses bersedekah tue.... Giler ka aper???



29 October 2020

Kalau Tak Ada Jawatan ...

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... ayat kalau tak ada jawatan maka tak boleh la nak tolong rakyat tue menunjukkan yang bercakap tu adalah spesis celaka... Bangsat tahap dewa jalan duta...

Spesis bangkai...

Geram betul gua ngan spesis macam ni... memang dah lama menyampah ngan sibangang yang cakap nih... sebab mamat nih walaupun banyak buat rasuah dan salah guna kuasa... sampai la nih masih selamat lagi... babik lar...



28 October 2020

7 November 2020 Sesi Pembentangan Bajet 2021

Bhai/DeeDee semua...

Agak-agak lu orang la... Muhyiddin Yassin akan buat apa pada tarikh tue? Aderkah dier akan buat sesi pembentangan bajet 2021? Atau aderkah akan ader penangguhan?? Beranikah Muhyiddin Yassin nak buat sesi pembentangan bajet?

Pada sesi sidang Parlimen sebelum ini... tempoh untuk bersidang telah dihadkan... dan tak sampai 3 hari kalu gua tak silap aa... sori ... gua tak semak pon sesi persidangan Parlimen yang berlaku pada Julai... kalu tak silap... 

Aper pon ... kalu masa tu pon disingkatkan... sebab Muhyiddin Yassin tahu dier takder cukup majoriti... ader kah dier akan buat perkara yang sama kali ini... pada 2 November 2020... sidang akan dimulakan...

Aderkah KKM akan diarahkan memanipulasi data statistik pesakit Covid-19 seperti yang kita sedia maklum sekarang ni? Aderkah KKM masih lagi akan mengikut arahan Muhyiddin Yassin atau KKM akan keluarkan data statistik yang sebenar??

Aper pon.... Memang situasi ini lebih kepada telur di hujung tanduk.... Muhyiddin Yassin memang dah kritikal dah... tunggu masa ja nak jatuh...

27 October 2020

Jangan Jadi Bodoh

Bhai/DeeDee semua...

Beragak la kalu nak buat sesuatu tue... gunakan otak dan akal yang Allah Taala berikan.... jangan sampai takmo guna nikmat yang Allah Taala bagi tue...  kalo takmo guna... lu sama la macam haiwan ternakan... hahaha




Jangan jadi bangang.... Hahahaha ... Jangan jadi bodoh...

18 October 2020

Penjelasan Skim Keselamatan Sosial Pekerjaan Sendiri PERKESO

Bhai/DeeDee semua...

Gua sekadar nak berkongsi informasi berkenaan dengan Skim Keselamatan Sosial Pekerjaan Sendiri (SKSPS) yang dianjurkan oleh PERKESO (SOCSO).

Ianya baik untuk rakyat Malaysia. Ia adalah semacam satu tabungan kewangan yang berbentuk Takaful atau Insuran bagi rakyat Malaysia. Konsep khairat pun ada.


16 October 2020

Bila DBP Pun Pandai Troll

Bhai/DeeDee semua...

Bayangkan....bila Dewan Bahasa dan Pustaka pun dah pandai troll... Hahaha



09 October 2020

Lawak Takiri

Bhai/DeeDee semua...

Biarlah lukisan berbicara.... Hahahaha ... At Takiri ooi

Bukit Aman serahkan semua kertas siasatan Khairuddin at-Takiri kepada Pejabat Peguam Negara.



07 October 2020

YDP Agong Tidak Boleh Mengelak

Bhai/DeeDee semua...

Sebenarnya ramai rakyat yang tahu bahawa Muhyiddin Yassin memang tidak ada cukup majoriti semasa dia dilantik menjadi Perdana Menteri... tapi yer la... rakyat tak boleh nak bising kerana pada masa itu rakyat masih mempunyai respek yang tinggi kepada YDP Agong yang kelihatannya tidak bias.

Tapi... selepas beberapa bulan ini.... dan selepas beberapa insiden berlaku... kelihatan YDP Agong sendiri kelihatan agak bias.

Itu satu isu persepsi yang YDP Agong sendiri telah lakukan dan seeloknya diperbaiki persepsi ini bagi memperlihatkan ketinggian darjat golongan Diraja. Kita rakyat tidak mahu Sultan dan Raja-Raja Melayu yang berpihak dan bias. Kita rakyat mahukan golongan ini menjadi satu penyatu dan pelindung kepada Bangsa Malaysia.



Apa pun.... sekarang katanya Kabinet telah dinasihatkan "self quarantine" ... dan jika ader 3 orang ahli Kabinet Malaysia yang meninggal dunia akibat dari wabak Covid-19 .... maka YDP Agong sudah tidak boleh mengelak... tidak lagi boleh menangguhkan pertukaran pemerintahan Kerajaan sedia ada dari Perikatan Nasional kepada Pakatan Harapan.

Ini kerana Pakatan Harapan mempunyai cukup majoriti dan dari sudut perundangan Perlembagaan maka selayaknya PH menerajui kepimpinan Kerajaan Malaysia. Jika YDP Agong cuba untuk melengah atau dilihat tidak membenarkan perubahan ini berlaku, maka kemungkinan besar keputusan YDP Agong itu boleh dicabar di Mahkamah.

Sekadar mengingatkan je.

04 October 2020

Bila Penunggang Agama Diangkat Darjat

Bhai/DeeDee semua...

Kita tengok jer la.... makin jahanam jadinya Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM) .... bukan sahaja blogger pembawak fitnah macam Omakkau diangkat jadi team dakwah sosmed YADIM... tapi penunggang agama macam Dasuki Abd Rani pon diangkat jadi Ikon Dakwah YADIM....

Jahanam jadinya... adoilah...



03 October 2020

Rakyat Ambil Mudah SOP Covid-19

Bhai/DeeDee semua...

Satu ja gua nak cakap ngan Kerajaan dan Menteri .... "BABIK"



Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1