Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

15 July 2010

Sistem Perakuan Nikah

Gua nak citer isu yang bukan isu politik... tapi ader kena mengena ngan kita semua.... Tahun 2000 dulu... gua ader sediakan satu proposal untuk buat satu sistem perakuan nikah secara online yang menghubungkan semua orang Islam yang mendaftarkan pernikahannya di Malaysia...

Okeh.. kiter semua tau yang sebagai warganegara Malaysia nih... kiter ader Kad Pengenalan (IC)... jadi otomatiknyer sistem ini boleh dibangunkan dengan mudah...

Okeh... sekarang nih kiter ader 14 Majlis Agama Islam diseluruh Malaysia... Gua orang Perak... tapi bernikah di Mersing (Kajang Pak Malau Kajang Berlipat, Kajang Saya Mengkuang Layu, Dagang Pak Malau Dagang Bertempat, Dagang Saya Menumpang Lalu - Nordin Ahmad dalam filem Seri Mersing.... hahaha)

Jadi.... gua cuma ader rekod kahwin di Majlis Agama Islam Johor.... katakanlah gua bawak bini gua (baru kawin 10 hari tue) dan pi melepak kat Hotel Puduraya (pasai nak balik kampung bas dah abis kena tunggu esoknyer.. hahaha) .... katakanlah malam tue pintu bilik gua kena ketuk dan dalam kelam kabut baru lepas main (main kejar-kejar... hahaha)... gua pon bukak la pintu tue lambat skit... pasai baru nak lap peluh main tadi.. hahaha.. Pastue kena sergah dan kena marah serta kena maki dek pegawai Majlis Agama Islam (JAWI) ... siap tuduh gua berkhalwat dan sebagainyer... tanpa usul periksa....

Mestilah mamat pegawai tue mintak Kad Pengenalan ... siap marah lagi... dan mintak surat nikah kalu ader (sebelum tue siap tuduh gua buat maksiat la)... gua pon kelam kabut cari surat tue... dan nasib baik jumpa itu pon berlipat dalam plastik...

Bagi kat mamat tue.... dier kata "nampak macam palsu jer" ... dengan nada suara tinggi menengking.... lu tau dak.. berapa lama agaknyer masa diambil untuk buat panggilan dan semak sijil perakuan nikah tue.... 45 minit bhai... 45 minit tue... lama tue.... nasib baik la ader pegawai agama kat Johor yang masih ader kat pejabat dier... kalu tidak.... mau gua ngan bini lepak kat lokap atau pejabat agama nih....

Okeh.... bukan ker senang kalu ader sistem perakuan nikah online... jadi masuk jer nombor IC... tentu dah dapat capai rekod ditalian... kan senang... nak tau dah kawin berapa orang pon boleh dengan mudah... nak tau dah bercerai pon senang... nak tau anak ader berapa pon senang... takder la dikemudian hari... ader lagi kes anak-anak terkahwin sesama sendiri pasai mak bapak bercerai masa anak kecik lagie... anak plak tue duduk kat rumah anak yatim.. takder sedara mara.... tup-tup terjumpa.. kawan... berkasih dan berkahwin sedangkan depa tue adik beradik...

Kan senang kalu ader sistem perakuan nikah online nih....

Tapi itue la... kertas kerja gua ditolak mentah-mentah dek beberapa Majlis Agama Islam nih... malah Menteri yang jaga agama pon kata benda nih payah skit nak buat pasai setiap negeri ader undang-undang dan syarat tertentu.... gua sebenarnya paham aper yang diorang maksudkan... diorang nak gua hulur skit sen buat diorang .. baru la senang depa nak luluskan.... macam siot jer...

Sori la bhai... gua bukan kaki rasuah... walaupun gua tau... kalu gua hulur skit dulu tue.. sure gua dah kaya sekarang nih... hehehe.. tapi tue la....

Lagi satu sebab yang gua rasa diorang taknak ader sistem online nih pasai ader la VVIP yang kawin dua tiga senyap senyap... jadi dier taknak la bini dier tahu dan semak dengan senang... hahaha.... macam siot jer....

So... lu agak-agak ... kalu gua submit sekali lagi proposal macam nih... ader jalan tak.... (gua tau ramai yang dah dapat idea yang gua tulis nih dan lepas nih ramai la yang dok berkejaran ke Majlis Agama Islam untuk submit proposal diorang ).... takper.. gua halalkan lu orang rembat idea gua nih... janji korang jangan bagi rasuah cukup la... buat jer deal secara halal... bagi anak bini makan oooo... hehehe..

Okeh... nak promo skit nih... kalu lu orang ader duit banyak... tapi tak tau camana nak buat bisnes... maih kontek gua... gua bagi percambahan idea buat lu orang... FREE jer... gua takder hal.... tapi kalu lu nak kasi hadiah kat gua... gua tak tolak.... hahahaha

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1