Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 April 2013

Hadi Awang Cerita Apa Ni???

Bhai.... lu dengar dulu statement Hadi Awang pasai isu pertindihan calon PAS dan PKR... okeh.. takper dengar dulu... pastu kasi gua utarakan beberapa persoalan.... tujuan gua buat nih bukan pasai tak suka kat Hadi Awang... tapi tindakan yang dibuat oleh pimpinan PAS yang pro UG yang akan memberikan kemenangan mudah kepada BN.. itu jer...... ader paham??



Okeh....

Mari kita tengok .....  Hadi Awang kata ader isu tentang "kononnya" calon PKR ader yang "doping" pil kuda... maybe sangkut doping... maybe tokan pil kuda.... errr...  aderkah calon yang telah disahkan dan dipersetujui lebih awal di Sg Acheh / Labuan mengikut kuota PKR yang terlibat isu doping nih... Takkan la Chegu Bard lalok pil kuda kot.... tak logik...

Kalu nak katakan kat Sg Acheh dan Labuan nih PKR takder jentera... pada gua ader benda yang tak kena dengan ini cerita... wei.. tak logik lar...  jadi alasan aper yang PAS berlaga angin dengan PKR di Sg Acheh dan Labuan nih... Aderkah kerana Chegu Bard aderlah calon tangkap muat???

Okeh .. dalam kes di Panti .... memang ader masalah pada calon PKR tue... yang ini gua stuju ader bekap plan.... memang stuju.... takder masalah... gua memang sokong 110 peratus...

Biler Hadi Awang kata PAS tidak menentang calon kawan-kawan dalam Pilihanraya.... err... yang ini gua kureng stuju... sebab aper citer yang 3 orang calon PAS yang tetiba jer buat press statement kat Perhubungan Negeri Terengganu 2 hari sebelum penamaan calon dengan siap isytihar yang diorang akan bertanding jugak disini... walhal tiga kerusi tue memang kuota PKR dan dah dipersetujui semua.....  alasan yang dibagi... pasai jentera PKR takder....  sudah deal kuota tapi mungkiri... sebijik citer macam munafiq jer...

Gua nak tanya nih.... alasan jentera PKR takder nih citer aper nih.... kata PAKATAN RAKYAT... tapi... boleh plak ini aku punya jentera.. ini kau punya jentera.....  itu macam maner ader pakat la wei... itu dah kira sendiri-sendiri jer... Logik standard dier... dalam memastikan kemenangan PAKATAN RAKYAT lawan BARISAN NASIONAL... ianya adalah antara PR lawan BN... bukan PAS lawan BN... ader beza... ker memang minat nak lawan BN sengsorang macam dulu-dulu sebelum 2008 kot....

Citer plak pasai isu Stalin/Lenin nih... gua dah agak dah... Hadi Awang citer pasai Dr Nasir (PSM) di Kota Damansara..... hahaha...  Wei Hadi Awang.... Dr Nasir nih memang buat kerja la kat Kota Damansara tue... dan semua rakyat boleh deal dengan dier.... Dan sejak 2008 rakyat boleh terima Dr Nasir..... Tapi nih aper citer nih anak menantu boleh dapat watikah pakai tandatangan lu tanpa melalui SU Agung PAS.... hehehe.... maknanyer sah la itu bukan tandatangan palsu macam orang lain kat.... maknanyer ini memang mainan lu....

Aper daaa....  Sori nak bagitau lu Hadi Awang ooi... cuba habaq mai berapa ramai orang PAS di Kota Damansara (jenis jumud macam kat Ganu tue) berbanding dengan orang PAS yang terbuka minda serta pengundi lain dari kaum lain dan atas pagar.... cuba habaq mai....

Sori aaaa... jawapan guna ayat Stalin/Lenin tue gua tabley nak layan.... hahahaha.... gua gelak jer.... nampak sangat jahilnyer.... nampak sangat macam tak skolah...

(P/S: Gua percaya pencacai wala' Hadi Awang dan spesis jumud akan tibai blog gua nih kurang dari 12 jam)..... hehehehe

Ini semua hantu mikrofon punya penangan lar.... hahaha

19 comments:

  1. Salam C++

    Sedih bila tengok video Haji Hadi nih.

    Kenapa tuduh PKR tanpa bukti?

    Kat Sungai Manik tu kenapa tak berkeras menentang Haji Osman yang sah orang PAS tak suka kerana hubungan istimewanya dengan Tajudin? Sedangkan kita tahu Muhaimin kelulusan akademik lebih tinggi, ader didikan agama dan duduk dalam ajk Pusat PAS? kenapa menghina Muhaimin?

    Perhatikan dalam blog Yong takde lagi posting untuk naikkan Sungai Manik. Lantok demer ler.

    Lagi satu PSM tu parti sosialis. Sudah namanya sosialis tentu demer nak cerita asal usul dokrin itu! Yong takde ler sokong Karl Mark.Tapi rata-rata pengkaji dasar tahu Karl Mark tu dapat idenya dari bacaan buku pemikir Islam arab yang diterjemah ke dalam bahasa Jerman!

    ReplyDelete
  2. Bhai,

    gua antara terpana ngan kecewa dengan kenyataan HA diatas tu. gua dah lama dengar dia penghulu yuji tapi dengan mendengar sendiri kata2 itu dari mulut dia mengesahkan rumours selama ni.

    insiden di kota dmnsara maybe berlaku atas sikap tamak/hasad sang menantu. dia berlaga angin dengan dr nasir di area tu. kalau lu nak tau, sang menantu di anggap big boss di masjid kuning kota damansara. gua tau, gua duduk sebelah area tu.kaum kerabat gua jugak ramai duduk disitu, majoriti mereka penyokong PR dan dr nasir sendiri dikagumi dengan cara low profile dia.

    Stalin/Lenin?? bila di pikirkan, gua tetap dengan sangkaan gua, aktivis itu lebih mulia dari orang yang mengaku ostad tapi munafeeq dengan perbuatannya. ada apa hal dengan Stalin kalau dia menjalankan tugas dengan amanah, tiada rasuah, tiada kroni. dan yang penting, sapa kita nak melabel org itu dengan sekian2 nama? sebab kita ostad, kita layak melabel?

    gelaran ostad tidak membezakan ketentuan tuhan yang mengatakan kepura-puraan itu tetap di panggil munafeeq. naudzubillah.

    ABU!!

    ReplyDelete
  3. Tu la bro, aku pun heran mcmana boleh jadi gitu... Isu tu takkan timbul tanpa pengetahuan presiden. Come on la Pas.... Anta semua ni reti ke tidak strategi nak perang ni...??? Kalau aku katakan hangpa ni asyik kalah sebab TAK RETI nak perang, hangpa marah x? Bab serangan dah ok, tapi bab kjsama dgn pskn sahabat yg gagal disebabkan beberapa kerat ahli yg buat kja x ikhlas. Bila tak dapat jadi calon, memberontak dan mula lawan tokeh, amendeeeee laaa... Presiden pulak mcm bagi greenlight jer...

    ReplyDelete
  4. dlm kes sg manik, aku setuju dgn yong. hj osman antara rare species yg pakai jersi angka 7 di depan. biaq dia kalah la. buat nyemak je. umoq camtu tgk cucu cicit je la. kalo tgk list yg bertanding di selangor, azmin tak bodo. tp ada le benda behind the scene tu psl hj osman ni. aku much prefer muhaimin n kuis. kuis kena main hangpa tau? hhehe.

    hadi awang, elok dok rusila jadi ustad, drpd jd pemimpin msia. buat org menyampah kat pas & islam je.

    aku neutral dlm soal dr nasir. mmg dia pejuang rakyat, tapi ngikut kata 3-4 org, dia tu semayg jumaat pun tak penah nampak muka. pakai rantai pulak tu. kat mmg orang pas tak berkenan la. itu difahami, tapi tak bole lawan dgn persepsi pas tamak. overall kali ni depa paling banyak dpt seat. tp yg menang nanti hangpa tengok la. tu sbb ramai org cakap pas mmg time buat keja ramai, tapi yg bodoh pun ramai jugak. yong, sy paham, ada yg cerdik, tp yg bodo pun ramai.

    p/s.. kalo chegubard lyn pil kuda, dah lama bn pakai isu tu. ada le kot org lain. tan kuda? haha.

    ReplyDelete
  5. Benda ni berada di tangan pucuk pimpinan bawak masuk majlis tertinggi berbincang..

    Nampaknya ada masalah dalam pemilihan calon.. samaada dari PKR, PAS, DAP walau telah bersetuju..

    ReplyDelete
  6. Salam C++

    Apapun, peminat Karl Marx yang beragama Islam harus sedar, Karl Mark membuang Islam, walaupun telah menceduk ide pemikir Islam.

    Sama juga dengan Peter Drucker yang ramai managerialist capitalist puja-puja itu. Idenya dia ciluk dari Talcott Parson yang menciluk idea Ibn Khaldun. Dia juga buang Islam.

    Khulashnya, Karl Mark atau Peter Drucker, dua tak boleh pakai.

    ReplyDelete
  7. kih kih kih! susah jugak bila dapat pimpinan ketinggalan zaman ni. Masih pakat gestetner yg layak masuk muzium.

    ReplyDelete
  8. Dalam serban ada setan...hahaha...Di Bera, PAS hantar calon bebas dgn restu YDP kawasan. Sepatutnya, hanya calon PKR bertanding dgn calon BN iaitu Datuk Ismail Sabree. Alasan yg sama, xde jentera. Siap x bagi guna jentera PAS dan markas PAS lgi. Ni gua dengar sendiri dri mulut YDP PAS ni masa dia dlm proses meng'hasut' di pusat penamaan calon. Gua pun pandai nyamar bro..pasang telinga..hahaha...Tapi yg haru...YDP ni di panggil munafik oleh ahli2 PAS yg bengang dgn tindakan YDP ni kerana niat dorang cuma nak menjatuhkan UMNO x kira sape pun calonnya. Kalau nak lawan jentera mmg la kalah dgn PAS ni...tapi menang jarang2...hahaha..

    ReplyDelete
  9. pas pkr gadoh ,
    BN tepuk tangan..

    sepatutnye , kita kena berlapang dada dlm hal ni, bukan main balon sesukahati. kalo jd camni, kebencian di pihak2 tertentu akan bertambah teruk. dan ini boleh buat kemenangan mudah kepada BN. caya la, PKR ker , Pas ker xkan ke putrajaya.. sebab niii la.. APTB.. gua menghirup kopi dan rokok gudang gram.

    -penjejak-

    ReplyDelete
  10. Orang munafik kalau berjanji dia ingkar.
    Orang zalim akan menganiaya kawan seperjuangan demi sifat tamak.
    Adakah orang orang ini dapat keredhaan Allah s.w.t?

    ReplyDelete
  11. Ha ha

    posting mcm ni la best.
    kasar tidak kesat.
    posting lu sebelum-sebelum ni bahasa sedap2.
    amcam?

    ReplyDelete
  12. Suruh dia jadi nelayan je lah... rupa ni ada hati nak jadi PM?

    Sorry to say... 2x5 umno jugak

    ReplyDelete
  13. Hu hu huuuuuuuuuuuu .... uuuuu Nyesal Nyesal Nysallllllllllllllllllllllll aku kompident dgn PAS selama ini.

    Oiiii ha rasa nak ckap je *.....* Kita kan nak menang.

    Aku kesian tengok pnyokong pas yg sanggup berpanas berhujan dlm setiap keadaan apatah lagi pada hari mengundi.

    Balik oiiii balik PAS oiii. Mu kelaut ni kelaut. Karam kang ha jangan mintak tulung kat den.

    ReplyDelete
  14. patut dia suka jadi nelayan dari jadi PM...
    kah kah kah kah kah ..
    hamba rakyat konon....poyo la luuu...

    ReplyDelete
  15. Dia ni nak PR memang PRu ke? atau nak bersihkan calon PRU lol.. :)

    Kalau nak bersihkan calon PRU dari penyangak dari calon tak berkredebiliti atau yang bermasalah patut dari mesyuarat dan perbincagan parti sendiri..

    Solat hajat dan istiharah banyak2 mohon perlindungan Allah.. Kalau tak yakin atau risau kena sabotaj dengan calon yang kena beli.. Kalau orang nak beli dah hantar borang pun boleh tarik diri.. takda masalah..

    Nampak masih banyak dalam PR yang perlu diperbaiki dari PAS PKR dan DAP..

    ReplyDelete
  16. hadi ni mulut mcm longkang gak bhai..pemikiran politik level ulamak pondok...

    ReplyDelete
  17. Sorry to say, sejak bila kau org dah ikut perangai pencacai umno? Macam ni senang kerja umno sebabnya kau org mengaku PR tetapi mencaci pemimpin sendiri. Kita org yg jadi jentera pengerak parti terus berkerja utk memenangkan PR tetapi pemilik blog PR senang2 aje maki hamun pemimpin walaupun mereka bukan maksum. Mana akhlak anda?

    Jika calon PKR tidak muncul2 dan bn menang percuma siapa yg patut dipersalahkan? Jika AP & ADUN pkr melompat parti siapa yg patut disalahkan? PAS juga yg salah ke? Kita memang tahu ada yg UG dlm PAS tetapi sekarang ramai yg tidak lagi menjadi calon. Ini patut kita sokong sebab ramai calonnya org muda.

    PR mesti bersatu utk tumbangkan umno/bn, tak guna berbalah kelah umno/bn tepuk tangan.

    ReplyDelete
  18. adeh..bila komen masuk bab sungai manik ni wa mmg rasa haram jadahnya calon PR kat sg manik..sampai la ni wa tak nampak lagi batang hidung atuk osman ni..semalam boleh pula puak PKR n Pas dok satu table dok kutuk nak boikot osman..wa rasa semua dah terlambat..osman elok jd osman tikus...n rakyat sg manik elok terus duduk bawah zainol yg memang rajin buat kerja..wa harap sgt kalau muhaimin ni tercalon dia boleh rajin mcm zainol..

    ReplyDelete
  19. haji hadi tak pandai berpolitik. alim tapi tak arif.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1