Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

08 April 2013

Blok B4 Putrajaya

Bhai.... Ader pembaca blog gua nih tanya gua aderkah benar cerita yang disalurkan oleh King Jason Ori dalam blog dier (King of Goblok) ..... Pembaca tue mintak gua sahkan dan elaborate serba sedikit tentangnya....

Hehehe.... sori bhai... gua tidak akan mengiyakan mahupun menidakkan.... hehehe...  ader paham???

Okeh la.... Sama ader betul atau tidak gua takkan elaborate dan sahkan... cuma gua nak kasi lu orang tau.... jentera macam nih dah lama ader di Malaysia... sebelum Malaysia merdeka lagi dah ader... dan terus ader sampai ke hari ini... cuma  jentera macam nih ader banyak.... hahaha...

Ader yang dibawah kuasa eksekutif (Perdana Menteri) ... ader yang dibawah kuasa Monarchy (Sultan dan Raja-Raja)... dan ader yang duduk dibawah kuasa "Parlimen" .... dan ader jugak yang tak duduk bawah mana-mana kuasa.... hahahaha ...

Maklumat dari agensi (jentera) A pastinya tidak akan dikongsikan dengan agensi (jentera) B ... dan begitulah sebaliknya... melainkan ader satu direktif yang memerlukan perkongsian maklumat...  yang lagi best tue... ader agensi yang tak tau ujudnya agensi lain yang samer fungsi dan tugasan macam diorang... hahaha

Malah... dalam rekod yang ader.... anggota preman (berpakaian biasa) dari agensi-agensi macam nih bertaburan dan bercampur gaul dengan masyarakat... Malah mungkin ianya abang lu.. atau adik lu... atau mungkin emak lu... atau bapak lu....  dan jugak ader kemungkinan emak lu agensi lain... bapak lu agensi lain... dan diorang tak tau pon yang masing-masing terlibat dalam urusan macam nih.... nampak keluarga cam normal jer... hehehe

Negara Malaysia mengamalkan kesiap-siagaan dalam urusan keselamatan sejak sebelum merdeka lagi... dan sewaktu insurgensi.... waktu darurat... memang agensi camnie la yang terkehadapan dalam mendapatkan maklumat yang akhirnya mematahkan kesan langsung dari ancaman subversif... Sori... bukan la gua nak kata Komunis tue aderlah ancaman kepada negara... tapi setiap ancaman walaupun sekecil mana pon biasanya akan diambil berat oleh agensi macam nih...

Tentang pusat operasi agensi-agensi macam nih... lu jangan terkejut kalu gua katakan ader yang beroperasi di pasaraya... ader yang beroperasi dipejabat komersial... ader yang beroperasi ditempat tumpuan orang ramai.... hahahaha.....  macam HQ agensi gua yang bertempat disebuah pusat komersial di tengah Kuala Lumpur

Jadi.... kesimpulannya.....  bukan semua agensi nih bias kepada UMNO/BN (memang ader agensi yang membalachikan diri diorang kepada UMNO/BN) ... malah ader agensi tue yang kakitangannya cukup menyampah dengan UMNO/BN ..... hahaha... dan dengan adernyer agensi-agensi macam nih la yang menjadikan Malaysia nih selamat untuk didiami.... hahahaha.....

Amacam dengan penerangan gua nih... cukup tak????

6 comments:

  1. bhai,

    persoalannya, dengan kewujudan agensi2 ni, camane plak gomen buleh terlepas pandang ancaman dari gerila sulu?? atau pun 50% real 50% drama? ada pengarah, ada pelakon? tp drama sudah lari dari skrip?? hehehe

    anyway, thanx for yr respond.appreciate that a lot. cheers.

    ReplyDelete
  2. :) unit2 mungkin ada.. bergantung kepada ketua unit dan direct order..

    info ancaman sulu mungkin dah lama ada tapi hanya ambil tindakan bila difikirkan perlu dan ada keuntungan :) atau ancaman sulu ini hasil perancangan unit khas untuk kepentingan.. Cuba fikir kenapa perlu 22 hari berunding? buat apa? 20 hari orang dari lahad datu dah boleh menyusup masuk sampai putrajaya lol..




    ReplyDelete
  3. Ada juga pusat-pusat operasi untuk agensi-agensi dari negara asing seperti Singapura, Republik Rakyat China, Rusia, Australia, UK, USA dan sebagainya.

    Pasal Sulu, katanya mesyuarat Datuk Alies pada tahun 2012 mengatakan ada pergerakan tentera besar-besaran pada Januari-Februari 2013, sudah tahu awal tentang kejadian di Sabah

    ReplyDelete
  4. Ada juga cerita pasal unit2 rahsia ni sekadar propaganda aje :) nak mengerunkan orang lol.. :)

    ReplyDelete
  5. cukup sangat penerangan lu ni bhai C++. ape2 pon aku sgt bangga dgn adanya agensi2 macam nih kt m'sia. kalo tak..mesti keadaan m'sia lg teruk. bg aku..tak kira PR atau BN yg pegang krajaan..agensi2 ni wujud boleh kata umpama yin and yang ..hitam putih tu mesti balance..bukan apa, aku buat research gak pasal isu2 ni..dan ape yg lu ckp ni dan before2 ni..mmg lebih kurang samalah spt ape yg pernah aku pikirkan..hahaha. peace.

    ReplyDelete
  6. Bro c++

    boleh tak ko share isu video annuar & mustafa ni, betul ke tak??

    tq

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1