Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

03 October 2012

Kos Kenduri Ali Rustam Cuma RM4.62 Sekepala?

Bhai... dulu masa zaman Cik Seri Mersing nak dikahwinkan dengan Awang Sulung anak Penghulu Lanchang Kuning di Mersing.... memang la kenduri kendara tue fully sponsor... ader yang datang bawak pisang... ada yang datang bawak umbut.. ader yang datang bawak kelapa.. ader yang datang bawak gula dan beras... ader yang datang bawak kambing dan ayam.... memang semuanya fully sponsor...

Tapi... walaupun begitu meriah sekali kenduri kahwin tue... Penghulu Lanchang Kuning tetap gak kena kuar modal nak biayai kenduri tue... hahaha....

Ini... biler Ali Rustam kata dier langsung tak kuar modal untuk kenduri anak dier... gua macam tak percaya lar.... memang tak percaya.. giler aper buat kenduri takder pakai modal....

Mmmm....  aper pon... kalu kos seorang tetamu aderlah RM10 .... makanyer kalu ader 130 ribu orang tetamu... makanyer kos paling cikai pon dah RM1.3 juta.... pergh..... banyak tue... hahaha... itu paling cikai tue bhai...

Tapi kan... stendet orang skarang nih... kos satu tetamu ader RM15 seorang... jadi.. kalu ader 130 ribu tetamu... dah cecah RM1.950 juta ... banyak tue... ader ker orang nak bagi free jer banyak tue.... hahaha... gilos ker aper... hahaha

Yang lagi lawak tue... Ali Rustam kater kos untuk kendalikan kenduri anak dier paling cap ayam.... harga cuma RM600 ribu... err.... boleh percaya ker..?? Makanyer kalu camtue... harga satu kepala cuma RM4.62 jer... biaq betul.... hahaha

Kenduri gua dulu pada tahun 2000 pon kos seorang satu kapla dah RM7 .... ini biaq betul nih Ali Rustam.... hahaha

5 comments:

  1. Salam C++

    Yang dia kata RM600 ribu tu tak masuk makanan dan peralatan! Demer kata itu FOC. Entah saper bayor taktau.

    ReplyDelete
  2. wei wei...rm600 ribu tu kos baju ngan pelamin + sewa dewan. makanan tetamu bwak sendiri...hahaha

    ReplyDelete
  3. Nasi lemak bungkus standard RM1.00

    Karipap @ 3 ketul sorang RM1.00

    Roti Jala @ 3 ketul sorang RM1.00

    Selebihnya kos air sirap, teh tarik dan kopi o free flow

    1malaysia maaaa....

    ReplyDelete
  4. Salam semua...

    Depa tu mai dtg makan angin keluar asap je...

    esok kenduri aku, aku panggil 500 ribu la... tak gentar siut,

    Jangan lupa bawa sendiri punya payung & canopy sekali dalau takut hujan...

    ReplyDelete
  5. DeeDee Yong...
    FOC .... pergh... best la kalu gitue...... hahaha... gua pon nak... mana la tau kawin lagi sorang nanti... hahaha

    Bhai BunBinBan...
    Hahaha... ader ker cara camnie... baik bawak skali makanan dari rumah... kira macam potluck jer... hahaha

    Bhai Waris...
    Hahaha..... kalu itu macam punya bajet... hahaha... kira macam makan kat warung jer la... hahaha...

    Bhai Alias Bin Hasan...
    Kenduri lu nak kawin lagi sorang ker?? hahaha.... aper kelas 500 ribu.. angkat 1 juta la bhai... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1