Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

14 December 2011

Rang Undang-Undang Lembaga Juru Komputer Profesional Malaysia 2011 (CPB2011)

Karut... memang karut... Tindakan pihak Kerajaan Malaysia untuk melaksanakan Rang Undang-Undang Lembaga Juru Komputer Profesional Malaysia 2011 (CPB2011) aderlah satu tindakan bebalik ke belakang...

Kalaulah Rang Undang-Undang Lembaga Juru Komputer Profesional Malaysia 2011 (CPB2011) ini ujud... makanyer semua orang yang ader skill komputer (tapi takder sijil dan akreditasi komputer) tak boleh buat kerja... tak boleh bagi perkhidmatan servis dan baikpulih komputer...

Itu macam kalu... semua cikgu-cikgi pon tak boleh la nak bantu ajar pelajar kat sekolah dalam Kelab Komputer Sekolah pasai depa takder kelayakan untuk mendaftarkan diri dibawah peruntukan Rang Undang-Undang Lembaga Juru Komputer Profesional Malaysia 2011 (CPB2011) ...

Ini semua kerja bodoh... karut...

Takder negara dalam dunia nih yang pernah dan ader Rang Undang-Undang macam nih... ini kerja giler... Kalu buat jugak.... alamat lingkuplah agenda permodenan negara... lingkuplah MSC...

Gua nak bagitau sini .... tak semua programmer, coder dan computer technical expert yang ader kat dalam dunia nih ader certification... ader degree.. ader diploma.. ader master.. ader PhD...

Bill Gates pon takder cert... Arwahnyer Steve Jobs pon takder cert... even adik beradik Basit dan Amjad Iqbal yang buat virus komputer yang pertama didunia dulu (Pakistani Brain Virus) pada tahun 1986 dulu pon takder proper certification dalam bidang perkomputeran pada asalnyer...

Jadi .. aper kejadahnyer Malaysia pulak nak buat Rang Undang-Undang Lembaga Juru Komputer Profesional Malaysia 2011 (CPB2011) yang pada gua nih aderlah satu Rang Undang-Undang paling ngok dan bodoh dalam dunia...

Kalu la Kerajaan Malaysia tetap berkeras jugak supaya adernyer Rang Undang-Undang Lembaga Juru Komputer Profesional Malaysia 2011 (CPB2011) nih..... aper kata gua cabar Kerajaan Malaysia supaya buat Rang Undang-Undang Ahli Politik Profesional Malaysia 2011 (APPM2011) ... supaya semua ahli Politik Malaysia ader certificate... tapi cert bukan yang beli aaaa.... mesti cert valid.... takmo cert yang macam Irfan Khairy, Azizan Osman dan Fadzley Yaakop dapat tue.... hahaha

Ataupon ... takmo gak cert yang macam P Kamalanathan dan ramai lagie dapat tue.... hahaha ... semua tue sijil tak laku... hahahaha .... errr.. Zulkifli Nordin tue sijil guaman dier sijil beli ker??? hahaha

Bodoh la.... MOSTI yang ramai orang pandai-pandai tue pon masih bodoh lagi ker.... hahaha... memang kayu la.... hahaha

C++
CipanTapirTenuk.Blogspot

5 comments:

  1. la ko cakap macam ko bill gate ar, susah sgt ke nak lulus degree dlm IT? atau ko tau repair computer jer tpi dgn undang2 ni tak leh kerje?

    ReplyDelete
  2. Bhai Anonymous....

    Lu kalu dah bodoh... jangan la tunjukkan kebodohan lu.... buat malu jer... hahaha...

    Isu disini bukan pasai nak lulus degree dalam IT... tapi pasai RUU nih lebih kepada membodohkan orang lain...

    Wei.... lu ingat orang yang ader diploma, degree, master atau PhD dalam bidang IT tue pandai sangat ker... hahaha.... banyaknyer yang cap ayam jer bhai... setakat lulus atas kertas jer... buat kerja tak tau.... hahaha...

    Oh yer... lu kalu penakut dan takder telor... lain kali jangan komen kat sini..... sebab kat sini.. semua orang ader berani tulis nama depa... walaupun nama samaran... hahaha....

    Tulur takder ker?? hahaha

    ReplyDelete
  3. haha.gua paham pasal apa lu marah sgt neh,gua pon marah jugak.keh keh keh

    ReplyDelete
  4. kerajaan malaysia ni nak kena sebijik macam kat Mesir+Libya+Turkemeniskitan? ramai ramai merusuh.biar pada mmuka dia!

    Rosmah beli cincin RM 24 juta a.k.a beg tangan RM 200k sebiji aku tak kisah.dan aku tak perlu tanya tu duit siapa atau dari mana duit tu datang TAPI kalau bab nak komputer diganggu gugat...mmg mencari pasal dengan `kitaorang`.

    ReplyDelete
  5. Kalau Rosmah atau Sharizat Jalil guna duit rakyat@taxpayer beli cincin RM 24 juta atau BEg tangan RM 200k sebijik tu aku tak kisah.tu hak dia.tapi kalau kacau `hak` aku...

    bidang komputer merupakan bidang yang takde piawaian dan tiada hitam putih selama berpuluh tahun.macam bidang elektrik Wayar hitam dikenali sebagai positif.dan wayar merah sebagai negatif.mana mana pendawai elektrik tahu bende ni dan elektrik tidak boleh dibuat main-main.salah cucuk mmg litar pintas.bidang automobil pun sama.tak boleh adjust@modified enjin kereta sesuka hati.salah hb.kereta tak stabil akan melibatkan kehilangan nyawa.

    `kitaorang` tak duduk diam kalau hak dan dunia kitaorang diganggu.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1