Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

11 April 2011

Memang Cuak

Hahaha..... kecut perut la... memang cuak... hahaha... mana tak cuak... kalu silap percaturan... mungkin hilang satu negeri... bukan setakat hilang negeri... tapi hilang lubuk... lubuk aper... lubuk emas la.... lubuk dimana senang nak rembat hasil masyhul negeri... orang tempatan jenis tak berapa nak amik pot... hahaha...

50 tahun bhai... lebih 50 tahun... kalau masa tuu baru lahir (baby)... la nih dah takat bersedia nak masuk kubur biler-biler.... hahaha... tapi haram jadah pembangunan di Sarawak macam sial jer.... 50 tahun rasanya kalu setahun amik masa untuk buat kerja ukur tanah untuk satu kawasan DUN... rasanyer dah 50 kawasan dah selesai... tinggal 21 kawasan jer lagi...

Haram Najib Razak tipu orang kampung dan dayak di Sarawak dengan bagitau yang kalu nak abis mengukur tanah adat (NCR) di Sarawak .... amik masa terlalu lama.... sebab Sarawak besar... Macam la orang tak tau yang Sarawak tue luas.... tapi kalu nak buat pemetaan dan kerja ukurtanah tue.. rasanyer tak amik masa yang lama.. Tambah plak peralatan theodolite sekarang nih dah ader yang dilengkapi dengan peralatan mengukur waktu malam dan kemudahan sistem GPS.... bukan macam dulu... la nih tak perlu ramai kakitangan pon boleh buat kerja mengukur... 5 orang staff pon dah boleh cover kawasan yang luas...

Kalu nak murah lagi... bagi jer bebudak Politeknik ker... ITM ker... buat latihan amali ukurtanah kat Sarawak nih... hasil samer jer... cuma perlu diawasi oleh tenaga mahir la dalam satu kumpulan tue ader seorang tenaga mahir...

Itu baru citer pasai kerja ukurtanah tanah adat NCR kat Sarawak nih... belum lagi dah 50 tahun lebih masih takder lebuhraya bertaraf nasional macam PLUS kat sana yang menghubungkan Kota Kinabalu dengan Kuching.. takkan takder duit...

50 tahun dah rompak hasil hutan (balak dan sebagainya) serta hasil minyak/gas dan bauxite... takkan tak cukup lagi kot.... Kemudahan awam macam haram jadah jer kat Sarawak... Negeri kaya... tapi duit hilang kena rembat... Hospital pon masih berstatus samer macam masa ditubuhkan dulu (sebelum kemerdekaan)... giler aper...

Kali nih gua nak ajak sedara-sedara kita orang Dayak, Iban, Orang Ulu, Melanau, Bidayuh dan sebagainya di Sarawak tue untuk amik peluang ini untuk berubah... lakukan perubahan... Kalu tidak... 50 tahun lagi pon tetap macam tue gak.... percaya la... Barisan Nasional tetap akan nampak bekerja memajukan negeri cuma pada masa nak pilihanraya negeri jer... selain dari tue... macam sial jer...

Semuanya pada tangan sedara-sedara kiter nih.... kalu depa tak nak buat perubahan... gua harap depa jangan komplen lebih-lebih... sebab depa sendiri yang tak nak berubah.... So vote for change.... Undilah Untuk Perubahan....

Undilah Untuk Perubahan. Jangan biarkan anda ditipu selama 50 tahun lagi. Cukuplah

1 comment:

  1. Cukup la kut 4,5 tahun kena tipu .. drp lebih 40, 50 tahun kena tipu memanjang. Bagi saja undi kat calon drp parti lain selain BN-allies. Baru tau!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1