Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

27 January 2012

Rahsia Menadah Tangan Ketika Berdoa

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

Gua cadang nak kongsi skit kupasan tajuk diatas nih...

Selepas roh ditiupkan pada segumpal daging yang diselimuti oleh darah dan cecair ketuban... maka terbentuklah sifat seorang manusia (bayi) lengkap dengan struktur tubuh badan... Proses kehamilan mengambil masa lebih kurang 9 bulan 10 hari.... ada yang awal ada yang lewat... semuanya ketentuan dari Allah S.W.T.

Di alam roh dan di alam rahim.... kita telah membuat satu perjanjian dengan Allah Taala... dimana kita berjanji akan menjadi sebaik-baik umat dan semulia-mulia umat... dengan berpaksikan kepada tauhidkan Allah... pada setiap masa dan ketika.. Perjanjian ini kekal diingati oleh kita selama kita berada didalam alam roh dan di alam rahim...

Allah S.W.T mentakdirkan kita (bayi) kebiasaannya menggenggam erat tangan kita semasa didalam kandungan.. Ini telah dibuktikan dengan penggunaan sistem pengimejan 3 Dimensi dan 4 Dimensi peralatan perubatan iaitu Sonographer..

Kebanyakan kita akan lupa kepada perjanjian kepada Allah Taala ini selepas kita dilahirkan... iaitu selepas kita telah melihat akan cantiknya dunia ini...kita lupa pada perjanjian dengan Allah..... jadi sebagai peringatan kepada kita untuk mengingati janji-janji kita kepada Allah S.W.T ... Allah telah mentakdirkan bahawa terdapatnya garisan-garisan (ada orang kata garisan Asma' Allah) ditapak tangan kita... Cuba lu orang semak apa yang ader kat tangan lu orang...

Sewajarnya .. setiap kali lu orang tengok tapak tangan lu orang... sepatutnya lu orang ingat balik akan janji-janji lu orang dengan Allah Taala... Tuhan yang menghidupkan lu.... Oleh yang demikian....seeloknya setiap kali lu orang berdoa.. sila buka dan tadah tangan lu dengan lengkap... dan perhatikan garisan ini sebagai bukti janji-janji lu ngan Allah Taala...

Maknanya... biler berdoa dengan menadah tangan... bermaksud lu berdoa sambil ingat kembali janji-janji lu ngan Allah Taala....

Begitu juga ketika lu mengangkat tangan untuk buat Takbiratul Ikram.... sepatutnya lu orang ratakan tapak tangan lu orang denagan lengkap dan bersemangat (bukannya sambil lewa) semasa mengangkat Takbiratul Ihram sebagai satu simbolik kepada pengakuan lu atas semua janji-janji lu ngan Allah Taala... Dengan cara ini lu senantiasa akan ingat kembali janji-janji lu ngan Allah Taala... Tuhan yang menciptakan lu ngan gua...

Kesimpulannya... selalu-selalulah pandang kepada tapak tangan lu orang... sebagai satu muhasabah dan motivasi diri berserta dengan ingatan atas janji-janji lu ngan Allah Taala. Insaflah..... sebagai manusia... terlalu banyak janji-janji lu kat Allah Taala yang semakin hari semakin jauh dari lu.... dan Allah memperingatkan kita setiap masa akan janji-janji kita itu ...

Allahuakbar... Allahuakbar.... Allahuakbar... Walilahilhamd....

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1