Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

11 April 2014

Kapla Hotak Berjambul Ostad JAKIM

Bhai/DeeDee semua...

Ini ostad-ostad dalam JAKIM nih sudah nampaknyee jauh sesatnyer... Sungguh sesatnyer... Sesat wal larat... Bidaah dhalolah... Mengada-ngadakan sesuatu yang tidak ada dalam Islam... Sesat...

Sejak biler dalam Islam ader cukai... Sistem percukaian tidak ader dalam kerajaan Islam yang dilaksanakan oleh Rasululllah s.a.w.... Memang takder sistem cukai..

Yang adef cuma sistem Waqaf dan Baitulmal... Yang ader cuma sistem Jizyah... Jizyah bukan cukai.. Tolong aaa jangan kaitkan Jizyah dengan cukai.. Jizyah adalah sokongan puak kafir zimmi yang bernaung dalam Kerajaan islam sebagai ganjaran timbalbalas atas keselamatan diri dan harta mereka dalam negara Islam...

Tidak ader sorang pon sahabat Rasulullah termasuklah Khulafa Al Rasyidin yang empat tidak pernah mengenakan cukai walau aper bentuk pon kepada semua yang bernaung dalam Kerajaan Islam Madinah...

Even Muawiyah Bin Abu Sufyan selaku Khalifah pertama Kerajaan Islam selepas Khulafah Al Rasyidin pun tidak melaksanakan cukai...

So ... Dimana asasnyer JAKIM boleh kata dalam Islam ader cukai... Jangan nak mengarut la... Tolong la... Kalo lu orang sesat kerana daki dunia... tolong jangan nak sesatkan semua rakyat... lu sesat, sesat la sorang-sorang... Ostad-Ostad yang pentingkan perut dan bawah perut jer... 

Zakat bukanlah cukai... Wakaf bukanlah cukai... Baitulmal bukanlah cukai... Jizyah pun bukanlah cukai...  








10 comments:

  1. dunia oh dunia.....
    bagaimana mahu menghayati semangat berlapang dada dan muafakat sedangkan leher kita dijerut dan hidung kita disumbat?

    ReplyDelete
  2. kita ingat orang lain tak tau tentang agama

    ReplyDelete
  3. Bidaah(hakikiah dan dholalah) hanya melibat ibadat-ibadat yang direka khusus bertujuan untuk mendekatkan diri dgn Allah, mencintai Rasul atau menolong orang mati atau meminta kepada ruh orang mati.Sedangkan apa yang direka tidak mencontohi Nabi SAW.Manakala dalam muamalat, manusia bebas mencipta kaedah selagi tiada dalil melarangnya.Jadi dalam muamalat tidaklah ada istilah bidaah.Lebih jelas BIdaah bersangkut soal AKIDAH dan SYARIAT bukan MUAMALAT!

    ReplyDelete
  4. Hello C++ minta teliti ayat anda sendiri iaitu 'Tidak ader sorang pon sahabat Rasulullah termasuklah Khulafa Al Rasyidin yang empat tidak pernah mengenakan cukai walau aper bentuk pon kepada semua yang bernaung dalam Kerajaan Islam Madinah ...' Dari hukum maths, dua kali negatif menjadikan positif. Dari maksud ayat anda itu, membawa maksud 'semua' sahabat Rasulullah termasuklah Khulafa Al Rasyidin yang empat ada mengenakan cukai. Rasanya ia terbalik drp apa yg anda hendak sampaikan.

    ReplyDelete
  5. puak ni asik nak sentai aja apa yang boleh lepas tu bawa keluar ayat ayat penyokong

    ReplyDelete
  6. Khutbah Jumaat dimesjid-mesjid WP memang teruk - Tajuk Hari Guru,Hari Polis,Ulang Tahun Keputraan DYMM DiPertuan Agong,Hari WP, Belanjawan Negara dan terkini GST.Semua khutbah jenis ampu pemerintah,tak ada yg menegur kesilapan dan kelemahan dan tak ada yg mendatangkan iktibar dan nasihat yg baik.Sebab itu ramai yg dah meninggalkan mesjid-mesjid WP pada hari Jumaat berhijrah keSelangor.Yg berjumaat dimesjid-mesjid WP tu adalah jemaah yg malas keSelangor atau yg terpaksa kerana kesuntukan masa.JAWI dan JAKIM boleh banci kalau tak percaya.

    ReplyDelete
  7. jadi pakar muamalat pulak dah..hahahahhahahah

    ReplyDelete
  8. tahniah bro.... habis semua jadi macai.

    ReplyDelete
  9. khutbah bodek... nk bermatlamat dlm menghalalkan cara... apa nak jadi dengan JAKIM skrg nie...

    ReplyDelete
  10. Time kutip zakat asalkan islam terima jer....tak kira wrna kulit, ideologi n kewarganegaraan. ZAKAT PATI pun diorang perembat. time agih zakat: org apa? dari mana? Apa, PATI? Peduli apa aku!!! renungan: 8 golongan asnaf yg layak terima zakat ialah.....fakir, amil........yg berperang di jalan Allah....(syarat tambahan: mestilah wrganegara.....) bukan cover golongan PATI. persoalannya, agama yg di bawa nabi SAW ATAU semangat nasionalis yg dperkenalkan oleh barat yg lebih utama?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja