Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

09 April 2014

Salah Tumpuan

Bhai/DeeDee semua...

Kat Malaysia... Kiter masih dok bertelagak pasai politik cam haram jer... Yang ini kutuk yang itu... Walhal yang ini pon sebenarnya samer sebijik sebuntat macam yang itu... Ketaksuban tahap melampau...

Lepas tue... Kalu bab hiburan ... Punya la cepat dan pantas efek dier... Dari tok aji dam sampailah ke budak tadika Kemas... Laju jer ikut trend... pergh... hebat...

Kalu bab dengki mendengki pon samer gak... Hebat... Dengki mendengki di Malaysia nih bukan sajer dah milik orang Melayu... Tapi kaum lain pon dah samer perangai.. Hampeh...

Tapi cuba kiter tengok invention yang mengegarkan dunia... Ader tak dari Malaysia... Hahaha... Mungkin ader yang dibuat oleh anak Malaysia... Tapi bukan di Malaysia... Mesti di luar negara punya baru boleh jadi...

Ader sorang macam Zul pemilik Zul Autotronic.... Dier hebat... Tapi tak dapat jauh kemana dengan persekitaran di Malaysia.. Cuba kalu dier kat US atau Jepun ker... Sure dier akan jadi lagi hebat...

Kenderaan untuk OKU yang dier buat pon jenuh JPJ nak luluskan.... Sebab JPJ kurang percaya kebolehan anak tempatan... Cuba kalo ader kenderaan OKU buatan Jepun ker.. Korea ker... Sure laju JPJ luluskan.... Tak ker hampeh..

So... Sebab itu la kalu nak tengok Malaysia jadi hebat dalam karyacipta dan teknologi.... Lupakan sajer la... Sebab kat sini ianya tak diangkat menjadi sesuatu yang hebat... Lain la kalu jadi penyanyi ka... Hahahaha


5 comments:

  1. dari beli dengan cara tekan2 skrin lcd kat pasaraya, baik tekan2 je dari rumah..tesco dah buat pembelian online dari rumah..nanti tesco hantar kat rumah barang yang diorder..

    zul ni lebih kepada auto mekanikal elektronik...agensi berkaitan patut bantu beliau dapatkan patent dan pasarkan ciptaannya kalau bukan untuk pasaran dalam negara buatlah untuk pasaran luar negara..mungkin untuk kegunaan dalam negara, pihak yg berkaitan nampak tidak penting dan tidak mampu dipasarkan..

    bro C++ boleh tolong komen tentang video clip penceramah kapten Ustaz Asri Khalid tentang isu Syria...selain dia, ramai dah yg mengatakan Bashar ni memang patut dijatuhkan kerana zalim..dan kapten asri ni juga pernah berkhidmat di Bosnia kalau tak silap..mu pernah jumpa dia di sana? Sebab dia kata di Bosnia, puak Serb yg tewas kata ada pasukan berbaju putih turut berperang melawan mereka..

    dalam kuliah nasional Fm petang semalam pun penceramah tu dok kata Hassan Nasrallah yang mengetuai Hezbollah dah jadi jahat sebab sokong Bashar...apa komen Bro C++???

    aymy8888

    ReplyDelete
  2. Bhai, kat mesia ni nak buat projek atau inovasi mesti kenal org politik atau kroni sebab itu lembab nak maju. Kalau kroni nak buat projek, kerajaan siap bagi duit dana lagi cth. geran projek dll. Kroni dpt projek utk kembungkan poket pemimpin dan poket sendiri. Biarkan negara tergadai asalkan pemimpin & kroni kaya raya. Buat lebuhraya dgn geran kerajaan kemudian rakyat kena bayar tol. Kroni tukang tadah guni kaut hasil dari rakyat.

    Sekarang ni johor semakin hampir dijajah oleh singapura macam israel jajah palestin. Semakin banyak hartanah dijual kpd rakyat atau syarikat dari singapura atas dasar pelaburan konon? Rumah jual harga berjuta-juta seunit, org melayu terkulat-kulat. Rampas tanah melayu jual kpd pelabur, rakyat dah macam perlarian pula.

    Apakah johor akan jadi palestin ke 2??? Bilalah org melayu johor nak sedar??? Tunggu tinggal seluar dalam baru nak sedar ke?

    abuamir

    ReplyDelete
  3. jangan lupa kotak itam dah nak jumpa

    ReplyDelete
  4. Kotak hitam?....... nun di sanaaaa ..........dah sampai Pentagon dahhhh..

    ReplyDelete
  5. taksub politik sgt smpai xleh nk berfikir dgn rasional mana intan mana kaca... otak dah makin tepu... akhirnya jadi macai totok...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja