Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 April 2014

Gua Pernah Upkan Cerita Nih

Bhai/DeeDee semua...

Isu nih gua dah pernah upkan dulu... Gua ader ramai kawan dalam JPJ... Dan diorang semua citer benda yang sama gak...

Sampai ke hari ini takder seorang pon pemandu bas dua tingkat yang kompeten dengan pemanduan bas dua tingkat... Tambah lagi tidak ada sekolah nemandu yang menyediakan bas dua tingkat sebagai alat latihan dan bantuan mengajar...

Malah... Sampai ke hari ini JPJ tak pernah mengeluarkan atau meluluskan mana-mana silibus latihan pemanduan bas dua tingkat..

So... Aper kejadahnyer bas dua tingkat ini dibenarkan berkhidmat diatas jalan di Malaysia... Bawak bas dua tingkat tak sama macam bawak bas setingkat... Ader pusat graviti yang berbeza... Ader teknik pemanduan yang khusus... Ader kelajuan yang sepatutnya...

Siapa sebenarnya yang kaya hasil dari bawak masuk bas dua tingkat nih... Saper krono yang bawak masuk... Macam mana SPAD, JPJ, JKJR dan MIROS boleh benarkan bas nih beroperasi diatas jalan di Malaysia...

Hahaha... Ini serupa macam kong kali kong JPJ, PUSPAKOM dan Kerajaan Malaysia pasai tinted kenderaan jer ... Hahaha... Satu kata tahan... salah... tapi bisnes tue macam bercambah jer.. takder kena tahan pon peniaga kedai tinted tue... Hahaha

Macam sial jer kan.... Hahaha... 


7 comments:

  1. rakyat didahulukan? pppptui....

    ReplyDelete
  2. Salam C++

    Masa di UK Yong amat suka naik bas 2 tingkat. Tapi demer tak bawa kona-baring macam di sini...

    ReplyDelete
  3. Yes!!! You are right for the first time!

    ReplyDelete
  4. its all about money & crony... nak highlight bende kecik2 aje... bende bsar yg melibatkn kantung2 kroni takkan diorg nak highlight bro... hihihi...

    ReplyDelete
  5. Ha ha ha..Bhai Shab..

    Kalau tak salah saya. nak jadi pemandu Bas dua tingkat kena ada lesen bawak kren dari DOSH...tu masa mula mula kita ada bas dua tingkat....sekarang ni tak tau lah pulak...ha ha ha..

    ReplyDelete
  6. memang dah lama isu ini di apkan tapi tak boleh harap semua duk cakap
    tanpa satu pun tindakan yang jelas diambil untuk mengurangkan kejadian yang tak di ingini
    nasib baik kapai terbang ada satu tingkat saja kalau tidak entahlah apa la pulak jadinya

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja